De Jong ontvouwt stukje van strijdplan voor PSV - Ajax: Het wordt interessant

    De Jong ontvouwt stukje van strijdplan voor PSV - Ajax: "Het wordt interessant"

    donderdag 20 september 2018 om 14:48

    PSV-aanvoerder Luuk de Jong leeft met vertrouwen toe naar de cruciale Eredivisie-topper tegen Ajax. De nummers één en twee van de Eredivisie treffen elkaar zondag in Eindhoven.

    De harde Champions League-nederlaag bij FC Barcelona heeft het vertrouwen van PSV niet aangetast, stelt De Jong. "De sfeer is prima. Iedereen kan het denk ik snel weer van zich afzetten", zegt hij tegen FOX Sports. "Natuurlijk baal je als je verliest, maar we focussen ons op de volgende wedstrijd."

    "Het wordt natuurlijk een heel andere wedstrijd zondag", blikt De Jong vooruit op de clash met Ajax. "We willen wat meer ons eigen spel spelen, meer aanvallend domineren. Dat gaat moeilijk worden tegen Ajax, want het is gewoon een heel goede ploeg. Het wordt interessant."

    De Jong heeft goede herinneringen aan de meest recente PSV - Ajax. De Eindhovenaren werden toen kampioen in een rechtstreekse ontmoeting. "Dat was natuurlijk een geweldige wedstrijd. We voelden ons zo sterk. Dat gevoel moeten we ook meenemen naar deze wedstrijd."

    Plaats een reactie

    Itsese +4617
    donderdag 20 september 2018 om 14:54
    Denk dat we echt een heerlijke pot krijgen! Beide ploegen staan er goed voor, erg aanvallend. Beide gaan uit van hun eigen kracht, Qua wisselspelers alleen al moet je beide teams eens zien, een bank vol met spelers die het verschil kunnen maken. Het gaat dus tot laatste minuut spannend worden. 1 moment dat Ajax of PSV er even het kopje niet bij heeft, is een doelpunt. Succes Zondag heren!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 14:55]
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:38
    Succes zondag Ajax!
    Vind ik leuk
    Henkings +511
    donderdag 20 september 2018 om 14:56
    Hopen op een fantastische pot! Zo vaak hebben we die kans niet in Nederland namelijk. Kansen liggen echt op 50-50
    Vind ik leuk
    Snapje? +6670
    donderdag 20 september 2018 om 15:20
    Strijdplan PSV is voorzichtig op de counter en hopen dat je verdedigend niets overkomt.
    Vind ik leuk
    Senn +7373
    donderdag 20 september 2018 om 15:30
    En dan weer 3-0 winnen!!!
    Sta op voor de kampioen......
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 14:56
    Psv - Ajax wordt gewoon een gelijk spelletje en Feyenoord wint van FC Utrecht, dus Feyenoord komt gewoon dichter bij Psv en Ajax.
    Vind ik leuk
    appeltje +255
    donderdag 20 september 2018 om 15:01
    Heracles wint ook. Wordt nog spannend voor plek 3 ;P

    En AZ ook. Wat een feest!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 15:31]
    Vind ik leuk
    Remcovg +130
    donderdag 20 september 2018 om 15:01
    Feyenoord wordt kampioen
    Vind ik leuk
    Itsese +4617
    donderdag 20 september 2018 om 15:07
    Jah, Feyenoord wordt gewoon kampioen. Ik zou al een tattoo zetten...
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1490
    donderdag 20 september 2018 om 15:11
    Zou kunnen . Maar op alle vlakken blijft Feyenoord achter op Ajax en PSV wat ik (oprecht) jammer vind
    Vind ik leuk
    buddha +8732
    donderdag 20 september 2018 om 15:03
    ik verwacht een zaad wedstrijd. hoop het niet maar ik verwacht er niet veel van.


    en uhhhh VP LOST DIE KUT STORING NOU EENS OP. ik typ me bijna gebroken vingers.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3523
    donderdag 20 september 2018 om 22:33
    Je mag geen hoofdletters intikken.

    Ik denk dat VP naar een snellere server toe moet.
    Deze kan het verkeer niet meer aan.
    Alleen dat gaat VP centjes kosten.
    Vind ik leuk
    buddha +8732
    vrijdag 21 september 2018 om 00:34
    dan word het tijd dat we met zn allen ff 1 week de site niet bezoeken. denk dat het probleem dan zo verholpen is.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:03
    Hoe kan je het gevoel van de vorige wedstrijd nou "meenemen" naar deze wedstrijd. Dat was een half jaar geleden

    Echt zo'n cliché voetbal jargon opmerking

    Nogmaals... Met alle respect... dat soort taal die alle voetballers praten

    Er staan nu 2 compleet andere elftallen, waarbij ik Ajax een licht voordeel geef qua vorm, maar PSV heeft het thuisvoordeel

    De nederlaag tegen Barca zal weinig indruk hebben gemaakt, terwijl de overwinning op AEK natuurlijk wel een extra boost geeft

    Als de Ligt kan spelen geef ik Ajax een licht voordeel, als hij niet speelt hou ik het op 50/50

    Tegen de kopsterke de Jong hebben we de Ligt hard nodig, als hij niet speelt zou dat weleens de doorslag kunnen geven
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 15:04]
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3523
    donderdag 20 september 2018 om 22:36
    Luuk de Jong lult bijna altijd uit z'n nek. Maar deze vind ik nog beter:
    "We willen wat meer ons eigen spel spelen, meer aanvallend domineren."
    PSV aanvallend domineren ?
    Hahahaha de mop van de eeuw.
    Tegen Emmen speelt PSV nog op de counter !
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 18:49
    Misschien bedoelt hij toch verdedigend domineren

    Heeft Professor / Kluuner de Mos uitgevonden
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    donderdag 20 september 2018 om 15:05
    Frenkieeeeee for President!!
    Vind ik leuk
    Dorzon +4373
    donderdag 20 september 2018 om 15:06
    ik dacht dat VP over Frenkie zou beginnen toen ik de titel las. Het gaat de laatste tijd alleen maar over F. de Jong

    Maar bij psv is er ook een de jong. Het moet niet gekker worden
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 18:50
    Ja maar dat is een loser en een janker



    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1490
    donderdag 20 september 2018 om 15:06
    Lees ik het goed, PSV aanvallend domineren..??! Proest..
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    donderdag 20 september 2018 om 15:14
    PSV heeft 21 goals gemaakt in 5 wedstrijden. Spelen duidelijk aanvallender dan vorig jaar.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 19:05
    Utrecht, Fortuna, PEC, Willem II en ADO. Met zo'n programma mag je ook wel wat doelpunten verwachten.

    Is niet dat je zegt dat PSV hiervoor in de verdediging zou moeten blijven hangen.
    Ben wel zeer benieuwd naar zondag. Eerste echte test voor zowel PSV als Ajax in de ED dit jaar.

    Ik zeg 1-2 met doelpunten van Lozano, Neres en Dolberg 😀
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 19:06]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20786
    donderdag 20 september 2018 om 15:09
    Verdikkeme...ik dacht Frenkie de Jong
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:13
    Heb er zin in. Ajax staat er goed voor.
    Vind ik leuk
    repeP +1251
    donderdag 20 september 2018 om 15:14
    Strijdplan zand in de ogen strooien?
    Vind ik leuk
    JoeyC +2260
    donderdag 20 september 2018 om 15:17
    3-0.
    PSV heeft een dag meer rust gehad en heeft een middenveld dat meer in balans is.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:21
    Ajax heeft betere spelers in elke linie, zeker op het middenveld

    De aanwezigheid van de Ligt zal cruciaal zijn
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    donderdag 20 september 2018 om 15:49
    laat hem erbij zijn, als psv dan wint komen de smoesjes niet ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:53
    Haha ja dat is altijd zo..

    Als die erbij was geweest...

    Maar het is wel een cruciale factor, ik voorzie problemen in de lucht als de Ligt er niet bij is

    Dus kansen voor PSV
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:55
    En dan misschien ook nog eens Huntelaar die mee komt helpen bij corners en vrije trappen

    Ik zou dan als PSV veel hoge ballen gaan spelen
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1490
    donderdag 20 september 2018 om 16:09
    Smoesjes? Zelfs Jong wint van dit PSV . Verzeker je: 1 - 3
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    donderdag 20 september 2018 om 18:13
    Niet huilen he, als het niet zo is
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1490
    donderdag 20 september 2018 om 18:41
    Waarom niet ?
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:24
    Een dag meer rust gehad? Volgens mij moesten ze nog terug naar Eindhoven, dus die dag extra rust valt wel mee.. Balans? Ik wist niet dat ze allemaal even zwaar waren?
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 16:30
    het hoge tempo van ajax en het snelle spel hervatting, kan psv nooit belopen. ajax heeft meer europese wedstrijden in de poten dus die laat zich het kaas niet van het brood eten. daarnaast heeft ajax veel meer techniek dat dat gewoon de doorslag geeft en iedereen bij ajax kan een goal maken, dat zelfs taglifico gister er 2 maakte. psv kan voetballend de wedstrijd niet winnen, dus zullen ze alles uit de kast halen om te winnen...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 16:30]
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4962
    donderdag 20 september 2018 om 16:41
    Mooie analyse.

    Antwoord 3-0
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +7682
    donderdag 20 september 2018 om 17:54
    En toen werd de dappere strijder wakker......
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:20
    .
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 15:28]
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:22
    .
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 15:42]
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:28
    Je hebt gelijk ik heb het weggehaald
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:43
    Ik ook
    Vind ik leuk
    KoiFreak +269
    donderdag 20 september 2018 om 15:23
    Ik voorspel een knotsgekke wedstrijd uiteindelijk 2-4 voor Ajax!
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:41
    Ik heb ook zo'n gevoel

    Maar het kan ook een zuinige 1-1 worden

    Ligt er maar aan hoe vroeg er gescoord wordt

    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    donderdag 20 september 2018 om 15:24
    Heel veel zin in deze pot
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1686
    donderdag 20 september 2018 om 15:24
    Kan me niet voorstellen dat verliezen van Barcelona iets met je vertrouwen doet. Is gewoon ingecalculeerd.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    donderdag 20 september 2018 om 15:28
    Bommel verloor zelden als speler in de ArenA, kleeft dat ook aan hem als trainer? Ik zie counterkansen voor Ajax.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1490
    donderdag 20 september 2018 om 16:11
    Ga jij naar de Arena komend weekend?
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    donderdag 20 september 2018 om 16:18
    Ik kijk op TV. Heb ook geen voorkeur, maar wordt wel een lekker potje, met twee teams die het van voetbal moeten hebben.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +499
    donderdag 20 september 2018 om 17:43
    Niet naar de Philips ArenA?
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    donderdag 20 september 2018 om 22:21
    Philips Flat.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:35
    5-1 word het
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 16:34
    In je natte droom
    Vind ik leuk
    El Cazador +6093
    donderdag 20 september 2018 om 15:52
    Glazen bol; die voorziet een PSV met hetzelfde team opdraven als in Barcelona en dat Ajax met een gewijzigde opstelling komt. Een tactisch foefje om de spitsen van de Eindhovenaren dicht te zetten en daarmee met de drie punten naar huis gaat. Dolberg kan weleens als pinch hitter man of the match kunnen gaan worden. Veel plezier iedereen.
    Vind ik leuk
    Mari +8570
    donderdag 20 september 2018 om 16:12
    PSV zal niet anders spelen dan anders.
    Ergens in de tweed helft komt Gutierrez, tenminste als Hendrix niet met rood van het veld is gestuurd.
    Hij zal zo'n fout (Dembille) niet nog een keer willen maken.

    Het wordt werken geblazen voor de VAR.

    Die handsbal van Viergever was rood en penalty
    en die overtreding van de Ligt was niks. Schwalbe de Jong
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 16:13
    FC Barcelona - PSV: 4-0;
    Ajax - AEK: 3-0;
    Dus PSV - Ajax: 0-7.
    Dat is VP logica.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 16:15]
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:35
    komt denk ik aardig in de richting als het loopt bij Ajax.. :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 16:17
    het tij is gekeerd. psv krijgt voetballes en wort totaal overklast...
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1296
    donderdag 20 september 2018 om 16:26
    Wort als in wortel?
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:04
    Ajax speelt net zo en wordt 0-2 voor ajax

    Dan blijft t nog spannend in de competitie he hhh
    Vind ik leuk
    Mari +8570
    donderdag 20 september 2018 om 16:20
    Eindhoven loopt uit. Ajax komt op bezoek
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1296
    donderdag 20 september 2018 om 16:26
    Ik zeg gas geven PSV!
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 16:31
    In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst. Voetballen tegen een Ajax dat loopt als een trein is even anders dan voetballen tegen een Ajax wat totaal de weg kwijt was. Een wereld van verschil is dat. Ik maar denken dat de arrogantie uit Amsterdam komt. In Eindhoven hebben ze het blijkbaar uitgevonden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 16:32]
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4962
    donderdag 20 september 2018 om 16:37
    Het wordt een mooie wedstrijd met ploegen met goede spelers en individuele kwaliteiten.

    Het beste collectief daarentegen zal de doorslag gaan geven en dan heeft PSV toch echt een streep voor.

    Ik verwacht 3-1
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 16:38
    Ik denk dat t o-2 wordt voor ajax
    Vind ik leuk
    Tebannet +102
    donderdag 20 september 2018 om 16:54
    Vorig jaar zijn we afgedroogd en zal zondag niet anders zijn. Met een punt ben ik tevreden.
    Vind ik leuk
    MR - +90
    donderdag 20 september 2018 om 18:39
    Vorig jaar móést Ajax, na mág het
    Vind ik leuk
    De fries +765
    donderdag 20 september 2018 om 17:00
    Het wordt interessant ; zijn verschillende speelstijlen. Hoge balcirculatie vs schakelen en dieptespel .
    Vind ik leuk
    Toets +165
    donderdag 20 september 2018 om 18:42
    dieptespel,...van wie?
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 17:05
    Ben voor Ajax maar het zal zondag een moeilijke pot voor beide partijen worden. Ajax heeft in mijn ogen meer klasse terwijl PSV als team beter functioneert. Ik hou het op een gelijkspel.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 17:09
    Vol erin kleunen dan onderscheiden de mannen zich wederom van de jongens. Achterin is Ajax ronduit zwak. Nog geen echte test gehad dit seizoen. AEK was niveau Hoerenveen. 2-0
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 17:49
    Ben ik met je eens, punten lekker in Eindhoven houden groet uit alkmaar.
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    vrijdag 21 september 2018 om 00:12
    Je hebt geen verstand van voetbal lees ik .
    Wat een onzin.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:45
    Je hebt je naam al aardig aangepast. Lekker centrum met die Blinde achterin.
    Vind ik leuk
    James655 +882
    donderdag 20 september 2018 om 18:05
    Om nou te zeggen, dat De Jong hier een stukje van het strijdplan "ontvouwt"........Dus: eigenlijk staat er in dit hele artikel niets, dat Ajax en PSV supporters kan boeien.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 18:24
    Je kunt er een hoop van zeggen, maar cruciaal wordt hij natuurlijk nog niet. Wordt een mooie pot, twee goede ploegen. Ik ben benieuwd!
    Vind ik leuk
    Wim Horst +48
    donderdag 20 september 2018 om 18:42
    en ik zeg we zullen wel zien links of rechts om deze wedstrijd bepaald niet de kampioen het is een wedstrijd zoals zoveel
    hoop alleen dat het een eerlijke wedstrijd wordt
    Vind ik leuk
    sedap10 +2
    donderdag 20 september 2018 om 18:56
    Zijn strijdplan zal zijn; ik ga zo veel mogelijk liggen, probeer een strafschop te versieren en ga iemand een gele of rode kaart aan naaien....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    cj.ooms +8
    donderdag 20 september 2018 om 19:32
    Laten we toch blij zijn met 2 van deze clubs in ons land. Liever Feyenoord,AZ en Vitesse er ook nog bij.
    Zouden we een geweldig sterke competitie hebben.
    Vind ik leuk
    ArieB +20
    vrijdag 21 september 2018 om 07:11
    Mee eens. Je kunt wel toppers in je team hebben maar wedstrijdjes tegen Emmen of De Graafschap motiveren toch niet echt. Een sterkere competitie is een must om aantrekkelijk te worden voor spelers én commercie.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 07:11]
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 22:18
    PSV tot nu toe 1 goede tegenstander gehad en pak slaag gehad. Qua veldspel stuk minder dan Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:42
    Een kraker wordt het niet die zij er maar 2 per sz en wel IN DE KUIP EN JCARENA. EN WAT HET WORDT, DAT WETEN WE WA NEER HIJ VOOR HET LAATST FLUIT!!!
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    vrijdag 21 september 2018 om 00:10
    PSV kan niet aanvallend domineren tegen ajax wordt lastig.
    Is een reactie voetbal ploeg
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 00:10]
    Vind ik leuk
    Joey_S +19
    vrijdag 21 september 2018 om 06:50
    We willen ons eigen spel spelen —> aanvallend domineren???? Hahah volgens mij denkt hij nog echt ook dat ze zo spelen normaal gesproken whaha... counterclub...
    Vind ik leuk
    ArieB +20
    vrijdag 21 september 2018 om 07:07
    3-3 denk ik..
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1296
    vrijdag 21 september 2018 om 13:11
    Maar Bommeltje heeft op topniveau gespeeld, aagje nooit. Bommeltje weet wat hij doet en kan het overbrengen op spelers. Aagje kan dat niet, en heeft een uitstraling van een kwal. Zijn elftal gaat niet door t vuur voor deze coach. Voor Bommeltje doen ze dat wel.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Jong ontvouwt stukje van strijdplan voor PSV - Ajax: "Het wordt interessant"