Sparta-fans steken Oss hart onder de riem na drama: Dit overstijgt alles

    Sparta-fans steken Oss hart onder de riem na drama: "Dit overstijgt alles"

    donderdag 20 september 2018 om 16:31

    De tragedie in Oss raakt de supporters van Sparta diep in het hart. De Rotterdamse club gaat vrijdagavond op bezoek bij TOP Oss en een aantal leden uit de sfeergroep Spangenaren maakt daarom een spandoek om iedereen in de Brabantse stad een hart om de riem te steken.

    "Je ziet dat de supporters bij zo'n drama meteen in actie schieten", vertelt Peter van der Zwan, bestuurslid van de supportersvereniging, aan het Algemeen Dagblad. "Er is al contact geweest met supportersvereniging TOP Oss. Er wordt voorafgaand aan de wedstrijd een minuut stilte gehouden en alle spelers dragen een zwarte rouwband."

    Daar blijft het niet bij. "Leden van de sfeergroep Spangenaren kwamen meteen met het idee om een spandoek te maken", aldus Van der Zwan, die nog niet weet wat de boodschap wordt. De intentie is echter duidelijk. "Zij willen zo hun steun betuigen aan de inwoners van Oss."

    Van der Zwan ziet dat sport verbroedert. "Ik sta nu buiten in de zon, maar ik krijg er rillingen van als ik eraan denk. Vooral als je dan hoort dat het om meerdere kinderen uit één gezin gaat. Ik kan me er gewoon geen voorstelling van maken. Dan besef je dat zo'n voetbalwedstrijd ook maar een spelletje is. Dit overstijgt alles."

    Bij het drama in Oss kwamen donderdagochtend vier kinderen in de leeftijd van vier tot elf jaar om het leven. Van de zes slachtoffers komen drie kinderen uit één gezin. Het gaat om zusjes.

    Plaats een reactie

    Donnygo +3013
    donderdag 20 september 2018 om 16:35
    Altijd wel leuk met die acties en zo moet het ook alleen is het zo jammer dat een week later niks meer te zien is van die verbroedering en men elkaar alles maar weer toewensen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25073
    donderdag 20 september 2018 om 16:38
    Zolang het positieve dingen zijn, mogen we elkaar lekker alles toewensen. Maar inderdaad, het sneue respectloze gedrag van sommigen is natuurlijk waar je op doelt.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 20 september 2018 om 16:45
    Ja dat positieve in die ene week is een week later weer een spreekwoord met zonder iets positiefs erin.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1935
    donderdag 20 september 2018 om 16:59
    Spartanen zijn wel ok!
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 16:36
    Wel heel merkwaardig dat er een bakfiets vol kinderen onder een trein komt.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    donderdag 20 september 2018 om 16:38
    Merkwaardig.... tsja.... dit verzin je niet...

    Als dat ding echt op hol geslagen is/onbestuurbaar is geworden...
    Precies daar
    Precies onder een aankomende trein

    Wat een horror-scenario……...
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 16:52
    electrische bakfiets , en de remmen deden het schijnbaar niet meer
    het lijkt mij dan wel dat je hard gefietst moet hebben , wil je hem niet meer kunnen stoppen
    maar een groot drama , ook voor de bestuurster
    Vind ik leuk
    plein19 +2033
    donderdag 20 september 2018 om 17:14
    Veel massa met een behoorlijk sterk motortje. Dwars door de spoorboom. Wat moet het een paniek zijn geweest. En hoeveel therapie hebben de hulpverleners nodig die de lichaamsdelen moeten bergen. Om nog maar te zwijgen over de familie van de betrokkenen
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 17:37
    ja de bestuurster van die fiets was zwaar gewond , ik denk dat het voor haar persoonlijk beter zou zijn , als ze ook overlijdt
    niet voor haar familie natuurlijk , maar ik denk dat zij voor de rest van haar leven ook geestelijk een wrak gaat zijn
    Vind ik leuk
    plein19 +2033
    donderdag 20 september 2018 om 19:11
    Ik begrijp wat je bedoeld. Dat dacht ik ook al
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 18:12
    Wat te denken van de treinbestuurder het aan zien komen en volkomen
    machteloos toe te moeten kijken Dit is een levenslang trauma.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 18:14]
    Vind ik leuk
    plein19 +2033
    donderdag 20 september 2018 om 19:08
    Een hele goede kennis is onder de trein gekomen. De details zijn gruwelijk. Maar dat dan x5 kinderen en een vrouw. Het is gewoon niet te bevatten. De NS biedt wel hele goede hulp aan. Contact met de machinist is niet mogelijk
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 19:10]
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    donderdag 20 september 2018 om 16:36
    Zo'n mooi gebaar.....

    Maar wat een leed, wat een drama..... O-N-G-E-L-O-O-F-L-I-J-K

    Was de wereld maar beter, eerlijker.....

    Snik...
    Vind ik leuk
    El Cazador +6078
    donderdag 20 september 2018 om 16:36
    Sparta supporters dit is een hele gave geste!!!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 16:41]
    Vind ik leuk
    De Goffert +421
    donderdag 20 september 2018 om 16:37
    Mooi gebaar maar ik denk niet dat de pijn ook maar iets verlicht😔
    Gruwelijk ongeluk waarbij families helemaal naar de klote zijn!
    Sterkte aan iedereen die er iets mee te maken heeft!!!
    Bah bah
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    donderdag 20 september 2018 om 16:39
    Nee, voor de getroffenen verlicht je de pijn hier echt niet mee. Die mensen zullen waarschijnlijk maandenlang 'verdoofd' zijn.
    Maar medemens- en medelievendheid… als we dat al niet meer mooi zouden vinden....
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    donderdag 20 september 2018 om 16:48
    Maandenlang? Ahem, dat is wel een grove understatement...

    4 kinderen om het leven gekomen, waarvan 3 uit hetzelfde gezin, zusjes; Als je zó je drie dochters verliest, vergeet je dat van je levensdagen niet weer. Dat is een trauma van onvoorstelbare proporties. Elke spoorwegovergang die je passeert, denk je er weer aan terug bv...

    Geen enkele ouder zou zijn of haar kind moeten wegbrengen, dit gezin moet DRIE dochtertjes begraven...

    Beide ouders kun je de komende 10 jaar wel inschrijven voor de WAO, die mensen zijn compleet kapot....
    Vind ik leuk
    Axim +838
    donderdag 20 september 2018 om 17:05
    1 van hun kindjes is zwaargewond , dus er is nog een sprankje hoop .....
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    donderdag 20 september 2018 om 17:07
    Daar is het ook wel mee gezegd dan :S

    2 dochters verloren, en de derde zwaargewond.. dat is dan nog alles waar ze zich aan vast kunnen klampen.

    Te gruwelijk voor woorden...
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    donderdag 20 september 2018 om 17:07
    Ja, dat zal zo zijn ben ik bang.
    Maar met 'verdoofd' bedoel ik dat er de komende lange tijd sowieso weinig/niets bij ze binnen zal komen.
    De levens van die ouders zijn verwoest...
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    donderdag 20 september 2018 om 20:55
    Die mensen zijn compleet binnenstebuiten getrokken hiermee... T is gewoon niet te bevatten...

    Als je je het probeert voor te stellen, houd je op 'ongeveer 20%' al wel op, want het is gewoon té erg..
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    donderdag 20 september 2018 om 20:59
    Wat je zegt, het is gewoon té erg..

    En we weten dat er elke minuut van de dag giga-leed is, zeker ook met/voor kinderen.

    Maar als je zoiets hoort, en je erover na gaat denken... dan word je zelf ook een beetje gek.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1481
    donderdag 20 september 2018 om 18:16
    Ik heb zelf drie dochters .
    Ik krijg letterlijk braakneigingen van het idee alleen al.
    Ik zou meteen zelfmoord plegen wanneer mijn drie kids zouden verongelukken
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    donderdag 20 september 2018 om 18:57
    Grof als dat klinkt maar.... Als je zó je nageslacht verliest, dan ben je gewoon kapot.. hoe positief mensen ook mogen denken of praten, wat heeft het dán nog voor zin idd?

    Deze ouders hebben hun ene dochterje nog als overlevende van de drie(4) die er bij betrokken waren.

    Afschuwelijk...

    Alleen het idee al, keert je je maag toch van binnenstebuiten?
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +507
    donderdag 20 september 2018 om 18:59
    Ik heb er 2. Ik zou van mijn flat springen samen met mijn vrouw.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 20:33
    Geloof mij die ouders komen dit nooit meer te boven die zijn voor de rest van hun leven getekend ... accepteren zulken ze het nooit en er mee te leren leven is al een onmenselijke opgave. On topic mooie actie van sparta
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    donderdag 20 september 2018 om 20:54
    Dit is het ergste wat je kan overkomen als mens. Daar leer je niet mee leven. Iemand die dat zegt of beweert is een idioot, sorry.

    Over 40-50 jaar worden deze mensen nog wakker over hoe dit is gebeurd. Wát er van hun meisjes was geworden, als....

    En dat zal ze hun leven lang blijven achtervolgen.

    Het is te hopen dat hun derde dochter, dit wel overleeft. Dat hebben die ouders écht nodig willen ze nog een beetje hoop houden om door te gaan.

    Ontopic: Ja, goede actie van Sparta, maar zowel de fans, als de club, zouden er nog beter aan doen door bij de KNVB aan te geven, liever respect te tonen voor dit, en aankomende vrijdag, niet te willen voetballen.

    Zou voor de spelers van TOP ook niet verkeerd zijn. Dit is echt triest, en verschrikkelijk....Gewoon geen woorden voor.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25073
    donderdag 20 september 2018 om 16:37
    Heel goed van de Sparta-supporters. Zoiets raakt mij als vader ook ontzettend. Ook omdat tal van kinderopvangen natuurlijk zo'n bakfiets gebruiken. Stel je voor... Twee mensen zijn vanochtend gewoon gaan werken en krijgen te horen dat hun twee kids daarin zaten. Gadver. Voor zoiets kunnen we niet genoeg steun betuigen. Al zullen sommigen het onnodig vinden, je zou zondag zo maar een minuut stilte kunnen houden voor PSV-Ajax. Niet dat het iets helpt, maar het kan geen kwaad om zo'n gebaar te maken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 16:39]
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9050
    donderdag 20 september 2018 om 16:38
    Wat een ellende dit.... Onbeschrijflijk.... Mooi van de Sparta supporters!
    Vind ik leuk
    michelhx +3673
    donderdag 20 september 2018 om 16:41
    Tja, verschrikkelijk drama in Oss, echt geen woorden voor. Ik moet er niet aan denken dat het één van mijn kinderen overkomt. Mooie actie van Sparta, al zou ik het liefst zien dat de gehele KKD en Eredivisie met rouwbanden speelt want dit gaat heel Nederland aan wat mij betreft.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7234
    donderdag 20 september 2018 om 16:47
    Helemaal mee eens. Collectief laten zien dat je achter deze families staat is wel het minste wat je kunt doen. Je moet er toch niet aan denken dat je vanmorgen je kind weg hebt gebracht een kus hebt gegeven en "tot vanavond" hebt gezegd. Man, man, man, je kunt en wilt je er zelf toch niet bij voorstellen.
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    donderdag 20 september 2018 om 16:49
    De wedstrijd van Oss zou dit weekend gewoon afgelast moeten worden, dit is te verschrikkelijk...
    Vind ik leuk
    michelhx +3673
    donderdag 20 september 2018 om 16:55
    Zou ik persoonlijk ook terecht vinden, maar de KNVB denkt meestal niet echt mee in zulk soort zaken.
    Vind ik leuk
    PinPelado +1513
    donderdag 20 september 2018 om 16:41
    Top!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21664
    donderdag 20 september 2018 om 16:44
    Verschrikkelijke horror-scenario. Veel sterkte voor de nabestaanden!😢
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21664
    donderdag 20 september 2018 om 16:45
    Nog mooier zou zijn als alle clubs komend weekend erbij stil staan.
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    donderdag 20 september 2018 om 20:05
    Alle wedstrijden in een straal van 50km rond Oss, gewoon aflasten.
    TOP vs Sparta, uitstellen, en amateurpotjes uit die region,dit weekend ook aflasten puur om mensen dit even te laten verwerken.

    Een dergelijk 'ongeluk' waar bv 6 volwassenen bij betrokken waren, met 4 dodelijke slachtoffers, zou al erg genoeg zijn, maar het gaat hier om kinderen. KLEINE kinderen, 4 tot 11 jaar...

    Daar mag best wel éventjes bij stilgestaan worden.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21664
    donderdag 20 september 2018 om 20:36
    Helemaal met je eens Farmer! Vreselijke gebeurtenis!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4773
    donderdag 20 september 2018 om 16:50
    Ik ben door dit drama al de hele da van slag en kan het niet bevatten.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16710
    donderdag 20 september 2018 om 16:51
    Prachtig gebaar van de Spartasupporters, de pijn zal zeker niet minder zijn. Zeker niet bij de ouders en familieleden van de slachtoffers, maar ik denk dat zij dit gevoel van samenhorigheid zeker kunnen waarderen. Voor de rest kan je niets anders doen.
    Vind ik leuk
    Mo +11527
    donderdag 20 september 2018 om 16:53
    Treurig, verschrikkelijk dat zulke dingen gebeuren.
    Vind ik leuk
    Axim +838
    donderdag 20 september 2018 om 17:01
    Wat een ellendige dag vandaag , alles van dichtbij meegemaakt , een en al verdriet , 3 kinderen uit 1 gezin , hopelijk overleeft hun 3e kindje het ! Onbeschrijfelijk , voel me lamgeslagen , iedereen in Oss is van de kaart...en vergeet natuurlijk het andere kindje dat overleden is niet en de begeleidster die een op hol geslagen kar niet meer kan stoppen....heb al heel wat traantjes gelaten , wat heb ik het met de familie en nabestaanden te doen , en dan ja, dan is het mooi als een tegenstander een teken van respect langs het voetbalveld laat zien . Ook al zal dat geen leed verlagen maar wel een teken van respect. Je beseft het pas als je dit vreselijke verdriet ook voelt ...:-((
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 17:15
    Mooi gezegt Axim, dit is een verschrikkelijk drama dit. En jij hebt het van dichtbij meegemaakt echt heel heftig. Sterkte met alles voor jou en iedereen in Oss.
    Vind ik leuk
    Axim +838
    donderdag 20 september 2018 om 17:45
    dank je !!!
    Vind ik leuk
    13 +13109
    donderdag 20 september 2018 om 17:17
    Afschuwelijk Axim. Het leed vd ouders is onbeschrijflijk, maar ook voor de begeleidster vd kids is dit inderdaad natuurlijk pure horror.
    Sterkte daar.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 17:18]
    Vind ik leuk
    Axim +838
    donderdag 20 september 2018 om 17:45
    dank je !!!
    Vind ik leuk
    repeP +1245
    donderdag 20 september 2018 om 17:26
    Meest verschrikkelijke wat ouders kan overkomen. Sterkte toegewenst aan alle betrokkenen.

    En die stints en bakfietsen met kinderen voorin zouden ze moeten verbieden. Kinderen zij zo kwetsbaar in het verkeer. Die wil je echt niet vooraan hebben zitten lijkt mij.
    Vind ik leuk
    HanV +4270
    donderdag 20 september 2018 om 20:21
    Het is verschrikkelijk, maar ze zullen het gebruik wel afraden totdat er meer bekend is over de oorzaak. Het is ook weer geen nieuw product.
    Vind ik leuk
    repeP +1245
    donderdag 20 september 2018 om 20:30
    Wat mij echt stoort aan die dingen zowel als aan die bakfietsen waarin kinderen voorin zitten is dat die kinderen het gros van de klappen opvangen bij ongelukken. Dat moet je echt niet willen.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 18:26
    Had 't er vanmorgen al over kreeg er toen een hele rare reactie op van iemand... Hier in oss is 't ingeslagen als een bom zeker omdat iedereen wel mensen kent die er op een of andere manier bij betrokken zijn of mensen kennen via via. Zo'n actie doet goed zou ik zeggen en moet dan ook altijd op een positieve manier ontvangen worden!! Goed bezig spatra fans!!!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11424
    donderdag 20 september 2018 om 18:45
    Mooi gebaar van deze supporters.
    Vind ik leuk
    ja_daarom +257
    donderdag 20 september 2018 om 18:46
    Pure horror dit voor vele mensen. Verschrikkelijk, afschuwelijk ... erg rot.

    Hulde voor de spartasupporters. Ik ben bang dat de ouders en alle betrokkenen hier weinig van mee krijgen, maar wat boeit het? Het gebaar alleen al is goud waar.

    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 18:48
    Ben er morgen bij. Dit overstijgt idd alles! Mijn hart huilt.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 19:50
    Hoorde zelfs dat de bestuurster ook zwanger was echt triest.... Als vader raakt dit je enorm...
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 20:18
    Vreselijk,
    Ben een sparta supporter uit Oss.
    Mijn kinderen zitten op die kinderopvang en iedereen zijn hart is gebroken.
    Ik hoop op een leuke spannnende wedstrijd waar dit drama op een respectabele manier centraal komt te staan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:14
    Sterkte ermee... ik kan en wil me er geen voorstelling van maken hoe iedereen zich voelt in Oss... Omdat het gewoon te erg is!
    Vind ik leuk
    stratumseind +165495
    donderdag 20 september 2018 om 20:20
    Wat een verschrikkelijk drama.
    Geen woorden voor zoiets.
    Vind ik leuk
    Ajax.nl +81
    donderdag 20 september 2018 om 21:01
    Kan hier niets op zeggen, gewoon letterlijk stil van. Zelf vader en dan dit lezen is gewoon pijnlijk. Veel sterkte voor de nabestaanden
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:25
    ik ben ook stil vrijdag
    sterkte respect
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:13
    Deze gebeurtenis ontstijgt ook alles... Ik ben zelf vader van 2 dochters van 8 en 4 en als ik dan dit lees van deze tragedie krijg ik ook de rillingen. Condoleances aan alle nabestaanden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Sparta-fans steken Oss hart onder de riem na drama: "Dit overstijgt alles"