Tadic is aanvoerdersband Ajax liever kwijt dan rijk: Tegen PSV weer De Ligt

Tadic is aanvoerdersband Ajax liever kwijt dan rijk: "Tegen PSV weer De Ligt"

Gepubliceerd: donderdag 20 september 2018 om 17:52do 20-09-2018 om 17:52

Dusan Tadic is de aanvoerdersband bij Ajax liever kwijt dan rijk. Niet dat de aanvaller moeite heeft met zijn rol, maar het liefst ziet hij Matthijs de Ligt zo snel mogelijk terugkeren.

Tadic was woensdagavond bij afwezigheid van De Ligt de aanvoerder van Ajax tegen AEK Athene. "Maar we hebben meer leiders", laat hij weten aan De Telegraaf. "De Ligt, Blind, Schöne, Huntelaar en Tagliafico zijn ook aanvoerders."

Het liefst is Tadic in de Eredivisie-kraker tegen PSV niet meer de captain van Ajax. "Laat tegen PSV De Ligt de band maar weer dragen", erkent de ervaren Serviër (29). "We kunnen een sterke jongen als hij er dan wel bij hebben."

De Ligt blesseerde zich donderdag op de afsluitende training voor het Champions League-duel met AEK Athene. Een 'uitglijmomentje', noemde Ajax-trainer Erik ten Hag het incident, waarbij De Ligt lichte knieklachten opliep. Hij is een twijfelgeval voor PSV-uit.

Plaats een reactie

Smithsonian +41223
donderdag 20 september 2018 om 17:55
Ik had huntelaar eerder de band gegeven.
Vind ik leuk
Dorzon +4586
donderdag 20 september 2018 om 18:57
Die is ook geblesseerd
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
donderdag 20 september 2018 om 19:30
Onana of nico,of klaas
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 22:57
Ik Lasse.
Vind ik leuk
Donnygo +3972
donderdag 20 september 2018 om 17:56
Wordt er nu dan nooit gecontroleerd welke dagen vermeld moeten worden? dinsdag speelde Ajax op Maandag nu is hij weer gebelesseerd geraakt op donderdag hoe is dat in hemelsnaam mogelijk.
Vind ik leuk
Henk 1971 +8381
donderdag 20 september 2018 om 18:01
Wat wil je nu allemaal zeggen???

Gebelesseerd wat is dat?
Vind ik leuk
Donnygo +3972
donderdag 20 september 2018 om 18:12
Dat is wanneer iemand pijntjes krijgt een dag na de gespeelde wedstrijd terwijl hij bezig was met de voorbereiding op die gespeelde wedstrijd.
Vind ik leuk
LIO7 +1738
donderdag 20 september 2018 om 17:56
Ik hoop dat Ajax en PSV met de sterkste opstellingen kunnen spelen. Dan kunnen we een krachtmeting zien!
Vind ik leuk
langeGek +1187
donderdag 20 september 2018 om 17:58
Mooi. We hebben de Ligt gemist gisteren. Allemaal prima met Frenkie en Blind achterin maar de Ligt is onze airforce 1. De leider.
Vind ik leuk
Futjebal +2619
donderdag 20 september 2018 om 19:42
Ik zou volgende keer het stukje lezen, want er staat nergens dat hij zondag meedoet
Vind ik leuk
langeGek +1187
donderdag 20 september 2018 om 19:45
Dank je pappa
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19093
donderdag 20 september 2018 om 17:58
Zeg nog even over die kijkcijfers...

Barcelona-PSV 1.493.000

Ajax-AEK 1.775.000
Vind ik leuk
Roffel1998 +2142
donderdag 20 september 2018 om 18:02
Iedereen wilde natuurlijk via tv meegenieten van die heerlijke sfeer die dr elke keer weer is
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 18:11
Ik weet niet wat je hiermee wilt zeggen..
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
donderdag 20 september 2018 om 18:20
Lijkt me duidelijk.. de kijkcijfers.
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 19:08
Ja dat snap ik ook... Gaat mij erom wat dat met dit artikel te maken heeft.
Vind ik leuk
Johnny Cash +8791
donderdag 20 september 2018 om 18:17
Daar zitten nog 1 miljoen kijkers bij die alleen messi aan het werk willen zien.
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 18:29
Dat kwam door Ky-Mani Marley

Misschien moet PSV Guus Meeuwis weer eens uitnodigen?

Of toch maar niet? Ik zap wel weg als ik die zie...

Twijfelgeval
Vind ik leuk
Jeroen77 +537
donderdag 20 september 2018 om 19:18
Holacram met Bob Marley in duet met Dre Hazes
Vind ik leuk
Jeroen77 +537
donderdag 20 september 2018 om 18:38
Jezus man. En weet je ook welke kijkers er meer cola met ijs hebben gedronken?
Vind ik leuk
erikv78 +335
donderdag 20 september 2018 om 18:50
Dus er zijn meer mensen die Ajax kijken dan Barcelona )))
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 18:56
Wat hebben we toch veel joden in Nederland.
Vind ik leuk
Nummertien +4831
donderdag 20 september 2018 om 20:25
Ik had daar nog hele discussies over idd met enkele Psvers, maar idd cijfers liegen niet
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 22:09
daar hoef je helemaal geen discussie over te gaan voeren
ik als PSV-er weet , dat PSV nooit de kijkcijfers van Ajax gaat halen
en eerlijk gezegd vind ik dat ook totaal niet belangrijk
Vind ik leuk
De Haan +464
vrijdag 21 september 2018 om 07:44
Ik denk dat jullie zondag net zo veel kijkers gaan trekken als Ajax millwal!
Of is dit nu erg flauw?
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 17:58
Bijzonder dat hij Ziyech niet noemt
Vind ik leuk
wattenstaafje +23532
donderdag 20 september 2018 om 18:37
Waarom is dat bijzonder?
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 20:52
Ik vind dat bijzonder omdat Tadic en Ziyech de bazen zijn in het team, en uiteraard de Ligt. Maar dat Ziyech niet genoemd wordt doe je hem in mijn ogen tekort. That’s all
Vind ik leuk
Mosquito +20248
donderdag 20 september 2018 om 17:58
De Ligt blesseerde zich woensdag VP!
Amateurs
Vind ik leuk
Roffel1998 +2142
donderdag 20 september 2018 om 18:00
Hij blesseerde zich dinsdag op de afsluitende training volgens mij
Vind ik leuk
Cheat Codes +7731
donderdag 20 september 2018 om 19:12
Nee hoor.
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1420
donderdag 20 september 2018 om 18:07
Niet dat het veel uitmaakt, maar ik vind Tadic meer een aanvoerder dan De Ligt.
Vind ik leuk
Cookee +12181
donderdag 20 september 2018 om 18:07
Mooi dat er nu al 'zwarte rook' is wat betreft de Ligt
en mooi dat beide clubs weer fit zijn.
De Ligt zal dus op het veld zijn, maar als er geen duel was
dan moeten we hem "Schwalbe" noemen.

Mocht Schwalbe een Friese voornaam zijn
dan bied ik excuus voor deze grap aan Halbe Zijlstra
en iedereen in Heerenveen aan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 18:10]
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 18:39
Wil me natuurlijk nergen mee bemoeien, nou klein beetje dan, bedoel je soms witte rook? Want bij zwarte rook is er een nieuwe stemronde voor wie de aanvoerdersband krijgt. ;-)
Vind ik leuk
Dw1708 +241
donderdag 20 september 2018 om 19:24
Hahahah probeer je nu slim over te komen?
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 19:36]
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 21:22
Serieus kind , jij begint mij echt de strot uit te hangen, donderstraal aub naar die box van je en stop die speen in je waffel. Onglovelijke trol die je bent.
Vind ik leuk
Dw1708 +241
donderdag 20 september 2018 om 21:58
Ben je nu aan het huilen?
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 22:11
hahaha , irritant zijn ze he , sommige van die Ajax trolletjes ;-)
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 22:15
Ik heb geen idee voor wie dit k*t kind is, maar irritant is nog mild uitgesproken. Maar ach komt wel goed als ie volwassen wordt. En als ie voor Ajax is dan blijft het nog steeds een stumpert.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 22:16]
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 22:21
ja sommige maken er een sport van om te vervelen en provoceren op VP
bewijst eigenlijk dat deze personen een zeer triest leven hebben
dit is zo'n persoon , kijk maar naar de reactie boven die van mij
en dit zijn geen Ajacieden , deze kneusjes zijn nog nooit in Amsterdam of de Arena geweest
en die moeten zich schamen dat ze tegen een echte Ajacied , zoals jij , beginnen
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 22:36
Normaal kan ik redelijk wat hebben en probeer altijd op een ordentelijke manier iets terug te zeggen, maar soms lukt dat niet. En bij deze toetsenbord held had ik dat meteen al. Maar goed dat weten we nu, dus luchtig mee omgaan dan maar. Maar bedankt voor de support. I owe you 1.
Vind ik leuk
Cookee +12181
donderdag 20 september 2018 om 22:22
Ow, ik dacht dat ze in Eindhoven altijd zwarte rook deden om Ajacieden iets duidelijk te maken.
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 22:27
Probeer anders een keer wit, dan snappen we jullie misschien een keer. En als je iets niet weet, kun je het ook vragen. Hoef je je niet voor te schamen. Maar goed was als grap bedoeld. Vandaar het knipoogje. ;-)
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 22:28]
Vind ik leuk
Cookee +12181
donderdag 20 september 2018 om 22:47
Ik ben niet van PSV hoor, heb geen voorkeur, hoop op vermaak van beide kanten.
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 18:09
Nu ben ik er zeker van: overwinning Ajax

En Luuk de Jong krijgt rood omdat hij aan de Ligt's haar trekt
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 18:12
Als de Ligt niet meedoet is het zeker alle ballen lang op Luuk.
Qua koopkracht moeten onze Amsterdamse vrienden het dan zwaar afleggen.
Vind ik leuk
De fries +1852
donderdag 20 september 2018 om 18:17
Niet alleen qua ko(o)pkracht maar vooral ook fysiek !
Vind ik leuk
Cheat Codes +7731
donderdag 20 september 2018 om 19:13
Droom lekker verder, jochie. Jullie hebben geen kans.
Vind ik leuk
HupHolland +3512
donderdag 20 september 2018 om 19:08
Alleen jammer dat Luuk al die ballen ernaast kopt.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 08:06
Dan heb je laatste tijd niet goed opgelet. Hij is (voor zijn doen) in topvorm.
Vind ik leuk
HupHolland +3512
vrijdag 21 september 2018 om 10:58
Jij daagde deze reactie zelf uit ;-)

Ik vind overigens wel Luuk 1 van de zwakke schakels bij PSV, maar ook de Ajax spitsen overtuigen mij momenteel niet echt.

Ik denk/hoop dat het een leuke wedstrijd gaat worden.

Ik zit vrijwel neutral in deze wedstrijd, want ik kan beide getalenteerde teams wel waarderen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 11:27
Luuk kan er met zijn voeten vrij weinig van inderdaad. Maar met het hoofd is hij geweldig laatste tijd, zowel verdedigend als aanvallend.
Vind ik leuk
Jeroen77 +537
donderdag 20 september 2018 om 18:16
Ik zou die band ook niet willen hebben.
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 18:20
Als de Ligt niet speelt dan lijkt mij Schöne de aanvoerder
Vind ik leuk
frankje +85
donderdag 20 september 2018 om 18:20
Hij is ook geen persoonlijkheid, die pakken de band.
Vind ik leuk
Dee79 +2577
donderdag 20 september 2018 om 18:21
Gezien de bescherming gisteren t.o.v Frenkie is Ziyech de baas...daar heeft hij die aanvoerdersband niet voor nodig.
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 18:22
Foutje: donderdag moet zijn woensdag

Maar wat ben ik blij dat hij er weer bij is...
Vind ik leuk
ajax1973 +2379
donderdag 20 september 2018 om 18:40
tadic is een top speler voor ajax maar geen aanvoerder te vaak een zeur en kleinzerig persoontje zo als loopt te klagen tegen de scheids lijkt wel een luuk de jong
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 18:50
Ik vind De Ligt een natuurlijke aanvoerder.
Lekker zo laten mits mogelijk, en als vervangers idd Tadic en Huntelaar.
Ik hoop dat ze zondag de pannen vh dak spelen. Ik zou dan supertrots zijn, na Cl winst ook directe concurrent PSV verslaan...
We zullen zien!
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
donderdag 20 september 2018 om 18:53
Ik hoop dat blind meedoet.
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 19:10
Ik ook en dat ie dan Lozano zo'n rot schop verkoopt, zonder dat de scheids het ziet. Trol.die je bent
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 19:11]
Vind ik leuk
JoeyC +3653
donderdag 20 september 2018 om 20:05
Gelukkig is er dan nog de VAR. Ajax staat dit jaar al op twee rode kaarten in Eindhoven. Zondag verdubbelen? Net als het aantal tegendoelpunten?
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 21:30
Jajja, ik lees mijn dochter ook altijd een sprookje voor, uit het grote sprookjes boek. En zeg haar na het voorlezen, weltrusten lekker slapen. :-)
Vind ik leuk
HupHolland +3512
donderdag 20 september 2018 om 19:11

Als hij speelt, dan wordt Eindhoven dat avondje de Ligt-stad.
Vind ik leuk
El Cazador +8633
donderdag 20 september 2018 om 19:42
Een dolgedraaid en 'claustrofobisch' PSV ziet zondag het Ligt en ligt daarna voor pampus!!!
Vind ik leuk
JoeyC +3653
donderdag 20 september 2018 om 20:03
Vreemd dat Blind niet de vaste aanvoerder is. Teruggehaald als rots in de verdediging, maar blijkbaar is Ten Hag nog niet zo zeker van hem.
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 21:47
Wat vreselijk vooral voor de ouders . groot spandoek met goede tekst zal welkom zijn
Vind ik leuk
Teamgeest +2089