Bondscoach Tite passeert Douglas Costa: 'Actie die gebrek aan discipline bewees'

Bondscoach Tite passeert Douglas Costa: 'Actie die gebrek aan discipline bewees'

Gepubliceerd: vrijdag 21 september 2018 om 19:44vr 21-09-2018 om 19:44

Douglas Costa is door de Braziliaanse bondscoach Tite buiten de selectie gelaten voor de interlands tegen Saoedi-Arabië (12 oktober) en Argentinië (16 oktober). De speler van Juventus misdroeg zich afgelopen maandag in de competitiewedstrijd tegen Sassuolo en dat is mede de reden dat hij ontbreekt in de selectie. 

"Er zijn twee redenen waarom hij ontbreekt. Ten eerste omdat hij met een blessure kampt, ten tweede vanwege dat wat er is gebeurd in de competitie. Het was een actie die een gebrek aan discipline bewees", citeert Globo Esporte de bondscoach tijdens de persconferentie.

Costa liet zich in de slotfase van Juventus - Sassuolo (2-1) volledig gaan. Hij schopte, gaf een elleboog, deelde een kopstoot uit en spuugde in het gezicht van tegenstander Federico di Francesco. Na raadplegen van de VAR kreeg Costa rood. Het leverde hem een schorsing van vier wedstrijden op. Het grootste deel van die wedstrijden zou hij vermoedelijk toch al missen door een enkel- en dijbeenblessure die hij woensdag opliep in de Champions League-wedstrijd tegen Valencia.

Bij de Goddelijke Kanaries debuteert Barcelona-aanvaller Malcom in de selectie.

Bekijk ook: Douglas Costa ontspoort volledig: schop, elleboog, kopstoot en fluim

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
vrijdag 21 september 2018 om 19:49
Even offtopic

Laten we met zijn alle even een minuut stilte houden voor het tragische ongeluk in OSS waarbij 4 kinderen zijn overleden en er nog 2 personen vechten voor hun leven.
Voor alle nabestaanden en famillie heel veel sterkte toegewenst met deze ontzettend trieste gebeurtenis ❤️
Vind ik leuk
PDJong +1230
vrijdag 21 september 2018 om 19:53
Nogal random zo...
Vind ik leuk
"Mimi" +23511
vrijdag 21 september 2018 om 20:24
Nu is er een oss topic. Daar mag je reageren dat vind ik prima
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 20:25]
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 20:26
Niet blijven doorgaan met uitlokken. En hou het netjes.
Vind ik leuk
"Mimi" +23511
vrijdag 21 september 2018 om 20:27
Ik lok niks uit



Daarbij laat ik het .

Ik zal niet meer op hem.ingaan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 20:30]
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 20:32
Nee je doet niks en lokt niks uit kneus dat je bent. Je weet niet waar je over je praat
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 20:40
Hou het wel netjes en on topic.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 01:25
je kan ook gewoon respect tonen
er zijn gvd 4 kinderen overleden , en jij gaat moeilijk doen over een minuut stilte
jij moet je de ogen uit je kop schamen
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 01:25]
Vind ik leuk
"Mimi" +23511
zaterdag 22 september 2018 om 11:25
Hij wilt alleen scoren om.zichzelf goed te maken

Over de rug van dode kinderen om

DAT is een schande
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 11:26
en waarom zou hij dat doen ???
niemand kent hem hier persoonlijk , en likes leveren geen geld op , dus wat heb je eraan om jezelf hier goed te maken
Vind ik leuk
"Mimi" +23511
zaterdag 22 september 2018 om 11:30
Omdat hij het er zomaar even bij haalt om te tonen hoe foed hij wel niet is

Doet hij het in een top.oss topic dan snap ik hem volkomen, maar zomaar ergens waar het niet over de kinderen gaat ze erbij brenge om te scoren vind ik onacceptabel.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 11:33
in een topic over top oss heeft ie het ook gedaan
en er lopen hier een hoop zieke personen rond op VP
maar niemand gaat hier scoren over de rug van 4 kinderen
ik niet , jij niet en D.A.F ook niet , daar geloof ik niks van
Vind ik leuk
"Mimi" +23511
zaterdag 22 september 2018 om 11:35
Goed dat hij het daar gedaan heeft, maar die laatste zin klopt dus niet. Je ziet het hier gebeuren.

VP heeft daarna de chain verwijderd waar ik 'm op aansprak en dat hij me daarna nog 100× ging bedrijgen. Verwerpelijk gedrag.
Ik word er ziek van. Sommige mensen geven blijkbaar zo veel ok hun status dat ze dit sooet dingen gaan uithangen.
Walgelijk
Vind ik leuk
Vamos7 +9736
vrijdag 21 september 2018 om 21:22
Come one moderator je hebt het wel erg gemunt op de PSV fans..
Vind ik leuk
stratumseind +190939
vrijdag 21 september 2018 om 19:51
Lijkt me logisch , laat die maar ff links liggen voorlopig
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 19:55
Zeg dat Straat. De schorsing die hij heeft gekregen is ook schandalig laag, onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
DrDeef +2363
vrijdag 21 september 2018 om 20:49
Inderdaad, Michiel Kramer moet lekker in Italië gaan ballen, daar is ie iedere keer maar 1 wedstrijdje geschorst. Compleet gestoorde strafmaat. Dit hadden er minstens 10 moeten zijn.
Vind ik leuk
Hyena +30293
vrijdag 21 september 2018 om 20:03
Echt een schandalig lage straf. Maarja, de Italiaanse bond is dan ook nauw verbonden met Juventus.
Vind ik leuk
PDJong +1230
vrijdag 21 september 2018 om 19:53
Terecht. Smeerpijp.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94657
vrijdag 21 september 2018 om 20:08
Zeer terecht dat hij niet is opgenomen al komt de blessure goed uit.
Vind ik leuk
"Mimi" +23511
vrijdag 21 september 2018 om 20:20
Edit

Chain weg dit bericht niet meer nodig

[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 20:26]
Vind ik leuk
rexxo +6750
vrijdag 21 september 2018 om 21:01
4 wedstrijden maar? die had er wat mij betreft 40 mogen krijgen, vies varken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 11:59]
Vind ik leuk