Kieft: 'Tegen fatsoenlijke teams kun je niet met De Jong-Blind achterin aankomen'

    Kieft: 'Tegen fatsoenlijke teams kun je niet met De Jong-Blind achterin aankomen'

    zaterdag 22 september 2018 om 07:55

    Wim Kieft is onder de indruk geraakt van PSV en trainer Mark van Bommel, hoewel de Eindhovenaren midweeks met 4-0 van FC Barcelona verloren. De voormalig Eredivisie-topscorer vond het gedurfd dat Van Bommel zijn elftal niet aanpaste in Camp Nou en probeerde om de aanval te zoeken.

    Ajax won juist met 3-0 van AEK Athene, maar Kieft heeft zijn twijfels over de Amsterdammers. 'Hoewel ik erg te spreken was over de manier van spelen van Ajax tegen AEK, kan je tegen een beetje fatsoenlijk elftal niet met een verdedigingsduo Frenkie de Jong-Daley Blind aankomen. Die zijn verdedigend zo ongelofelijk kwetsbaar, slecht zelfs', schrijft hij in zijn column voor De Telegraaf. De analist voorziet dan ook problemen wanneer Ajax met hetzelfde duo aan de kraker tegen PSV begint. 'Dan zullen Lozano en Bergwijn Ajax verschrikkelijk veel pijn doen met hun snelheid.'

    De Jong stond tegen AEK centraal achterin, bij afwezigheid van aanvoerder Matthijs de Ligt (die mogelijk ook PSV-uit moet missen, red.). Kieft meent dat Ajax hem node miste op het middenveld. 'De Jong brengt anderen in stelling, in tegenstelling tot Carel Eiting. Hij voetbalt in een te lage versnelling.' De 55-jarige Amsterdammer ziet dan ook liever Donny van de Beek op het Ajax-middenveld. 'Knap hoe hij zich iedere keer manifesteert als invaller en ook tegen AEK weer scoorde. Heel even toonde hij een houdinkje na zijn goal, maar dat is hem vergeven. Je hoort hem nooit zaniken.'

    Ajax trapt zondagmiddag in het Philips Stadion om 16.45 uur af voor dé Eredivisie-kraker van het weekend. PSV begint als koploper en verdedigt een voorsprong van twee punten.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Wat wordt PSV - Ajax?

    (21062 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 22 september 2018 om 07:58
    Snuif nog wat Kieft!! Blind en de jong zelfs slecht! Tuurlijk liever en graag zelfs de ligt terug. Maar deze mannen kunnen het ook wel oplossen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 08:01]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26270
    zaterdag 22 september 2018 om 08:07
    Hij heeft wel een punt wat betreft de verdediging van Ajax. De Jong en Blind zijn kwetsbaar achterin. Daar zal ook PSV van profiteren. Over 1,5 wacht Bayern uit. Lewandowski is echt een klasbak. Maar wie weet is de Ligt tegen die tijd weer fit. Ik denk morgen een gelijkspelletje.
    Vind ik leuk
    Wilex +1133
    zaterdag 22 september 2018 om 08:24
    Blind is in de eredivisie gewoon de beste linker centrale verdediger, heeft tig wedstrijden bij United op die plaats gespeeld en nu moeten we ons zorgen maken dat Luuk de Jong hem een middag af gaat troeven?
    Nico houd dat hardlopertje uit Mexico wel in toom en Frenkie is zo slim dat hij nooit verkeerd staat mocht hij daar spelen al verwacht ik gewoon de Ligt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:41
    De wens is de vader van de gedachte! Succes ermee..
    Vind ik leuk
    chicken +10930
    zaterdag 22 september 2018 om 08:56
    +1 voor je naam...
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 09:34
    Thanks ... Marching on Together 😉
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2780
    zaterdag 22 september 2018 om 10:49
    Ik kwam twee hele leuke dames uit leeds tegen laatst op gran canaria ..😄😁 Alleen moet je geen man U fan zijn ,anders krijg je geen bj
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 14:08
    als je man utd fan bent , krijg je van bijna geen een engelse vrouw een bj
    voor Millwal fans staan de engelse vrouwen echter in de rij ;-)
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2780
    zaterdag 22 september 2018 om 15:00
    Ik onthou het !:)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26270
    zaterdag 22 september 2018 om 19:58
    Vandaar je naam! Je weet maar nooit wie je hier op VP treft ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:05
    een hoop trolletjes , en die wil echt helemaal niemand , zelfs honden lopen daar voor weg ;-)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26270
    zaterdag 22 september 2018 om 20:07
    100% met je eens.
    Vind ik leuk
    Jajaja +356
    zaterdag 22 september 2018 om 09:35
    Haha kijk nog even wat samenvattingen terug (kennelijk zit je niet in het stadion of voor de tv) en dan zie je blind niet als beste linker centrale verdediger omdat hij bij ManU heeft gespeeld. Maar dan zie je een prima centrale linkerverdediger die veelt leunt op de verdedigers om hem heen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 09:58
    hij liet zich al aftroeven door de spits van Emmen in een rechtstreeks duel .....
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26270
    zaterdag 22 september 2018 om 10:08
    De Jong misschien.. PSV heeft veel meer lengte. Dat is een dingetje. Indien de Ligt er tegen Bayern niet is, is het wel heel zorgelijk.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2258
    zaterdag 22 september 2018 om 13:51
    Blind de beste linker centrale verdediger in de Eredivisie ..... Dan is het verdedigend in de Eredivisie nog triester dan ik al dacht.

    Ze kopen een Bande en Labyad terwijl die totaal overbodig zijn, maar een echte cv ontbreekt. Ik blijf het ongeloofelijk vinden dat Blind voor deze positie is aangetrokken en dat Frenkie zijn kwaliteiten worden verkwanseld door hem als cv op te blijven stellen.
    Vind ik leuk
    Jajaja +356
    zondag 23 september 2018 om 17:21
    Joe Joe
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:08
    Als PSV met zijn elven had gaan verdedigen, dan was het ook 4-0 geworden.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26270
    zaterdag 22 september 2018 om 08:15
    Ik ben wel benieuwd hoe Ajax het gaat doen in Munchen. Dat gaan we over 1,5 week zien.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:18
    Dat ligt aan Bayern zelf, net als bij Barca-PSV.
    City stopte ook bij 4-0 tegen Feyenoord.

    De echte topclubs geloven deze potjes wel.
    Vind ik leuk
    Thobar +4301
    zaterdag 22 september 2018 om 12:31
    Tegen Lyon stopten ze echter al bij 1-2
    Kan Bayern ook zo maar gebeuren
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:30
    En toch ben ik benieuwd waar PSV de aanval probeerde te zoeken. Ze zakte(logisch) terug op eigen helft en konden(geen schande) alleen maar counteren.

    En je hebt gelijk. De absolute topploegen bepalen zelf tot hoever ze gaan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:32
    Luuk moest de ballen die weggetrapt werden, door koppen op Lozano.
    Dat was het enige wat ik zag.

    Huntelaar zat zelfs bij Schalke op de bank. Dat is het grote verschil.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 08:33]
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:34
    Juist, dat is ook wat ik zag. Volgens mij was de balbezitverhouding ook iets van 75-25.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:35
    Balbezit zegt niks. Het gaat om de kansen in de 16 meter.

    Messi kan zoiets alleen nog wel.

    Dat voetbal gaat 3x zo snel als in de ere divisie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:39
    Deels met je eens dat het niets zegt. In dit geval zegt het wie er aan het voetballen waren. Als het verschil zo groot is.
    Qua snelheid zag je het wanneer Barca even aanzette. Bijna niet te stoppen.
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1804
    zaterdag 22 september 2018 om 09:54
    Precies. Ik ben PSVer maar die fans die roepen dat PSV ook aanvallend zn mannetje stond die snap ik echt niet. Paar snelle uitbraken met alleen 1 mooi schoot van Bergwijn net erbuiten gekruld. Lozano was ruk en Luuk stond op een eiland, die kun je niks verwijten. PSV was kansloos tegen een elftal die op 60% speelde.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 15:55
    iedereen in Nederland is kansloos tegen Barca denk ik , dus ik had er ook niet veel meer verwacht
    en het schot van Angelino was ook niet verkeerd
    ze hebben geprobeerd eruit te komen wanneer het kon , en ik geloof ook niet dat er veel meer inzat
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:10
    Nou met blind en de ligt sta je sterker. Blind lost niet snel iets op de ligt wel. Blind maakt weleens eens foutje dat lost de Jong niet meer op. Koppend sta je ook achter. Zeker wober of schuurs gebruiken en de Jong naar het middenveld, daar word het bepaald wie gaat daar heersen! Koppen heb je nodig achterin met luuk, de backs moeten hun stinkende best doen de voorzet eruit te halen.. Vol op de aanval maakt ruimte voor psv omschakeling dus wordt een spannende pot mits er body achterin komt want luuk is te sterk voor die 2 kleintjes. Kieft heeft dus echt wel een goed punt, hoewel er best kansjes liggen voor ajax
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 11:00
    Kansjes?
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 11:10
    Ja ik ga niet spreken over grote kanzen of een totaal overklassende ajax of psv. Dan zien we morgen wel. Hoop op een mooie pot met beide kanten kansjes
    Vind ik leuk
    jari4ever +1168
    zaterdag 22 september 2018 om 08:13
    Bij wim is het glas weer half leeg....mag eiting o.a zich ook nog ff doorontwikkelen
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5188
    zaterdag 22 september 2018 om 08:24
    Tuurlijk wel. Maar laat hij dat dan in het tweede elftal doen. In een topper tegen PSV, of in de Champions League moet je spelers opstellen die iets aan een elftal toevoegen.
    Vind ik leuk
    jari4ever +1168
    zaterdag 22 september 2018 om 17:28
    Ze zullen toch een x moeten spelen en eiting speelt 99 % van zn ballen naar de goede kleur en niet alleen ballen op safe
    Vind ik leuk
    La Foca +178
    zaterdag 22 september 2018 om 08:21
    Blind wint niet een luchtduel en over de grond grijpt hij niet hard in, de jong legt te veel risico in zijn spel, zeker naast blind. Ben gewoon reeel, zonder de ligt wint ajax niet van een benfica.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:27
    Idd net of viergever en die duitser bij psv zo geweldig zijn.
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2746
    zaterdag 22 september 2018 om 08:36
    Beetje flauw om iedere keer zijn cocaïne verslaving erbij te halen. Reageer liever inhoudelijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:45
    Ja echte he. Lieft heeft de laatste tijd zo n anti Ajax houding. Waar is t mis gegaan. Waarschijnlijk komt dat door zijn snuiverijen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:55
    Slecht gaat inderdaad erg ver maar ik hou mn hart vast bij alle voorzetten. Mooie taak voor het hele team om corners en voorzetten te voorkomen. Onana moet ook meer risico nemen en ballen gaan stompen t/m een meter of 7 vanaf de doellijn
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1132
    zaterdag 22 september 2018 om 09:00
    Wat heeft snuiven ermee te maken ??? De jong en blind zijn allebei geen goede verdedigers , als jij dan niet weet heb je echt geen verstand van voetbal
    Vind ik leuk
    Adje80 +8372
    zaterdag 22 september 2018 om 09:28
    Als centraal duo heeft hij gelijk..je kan ze tegen sterke ploegen niet langs elkaar zetten er hoort dan een echte verdediger bij.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6078
    zaterdag 22 september 2018 om 09:40
    Hou toch eens op man met dat zielige gesnuif uit de oude doos. De man is al jaren clean!! Kinderachtig om er steeds op terug te komen.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1132
    zaterdag 22 september 2018 om 15:04
    Precies , iedereen snuift
    Vind ik leuk
    JustH +15352
    zaterdag 22 september 2018 om 10:16
    Ik vind het zo knap als iemand een verslaving overwint.
    En dat het door een of andere klootzak dan altijd wordt benoemd en tegen hem gebruikt zal worden!
    "Geniet van het leven" Wim, diep respect voor je!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2258
    zaterdag 22 september 2018 om 13:40
    Kieft heeft zwaar gelijk. Zonder een centrale verdediger ben je verdomde kwetsbaar achterin.

    Frenkie en Blind zijn een slecht f zwak verdedigend koppel. Kieft heeft niet gezegd dat het slechte spelers zijn, integendeel..
    Vind ik leuk
    Champ1 +248
    zaterdag 22 september 2018 om 08:01
    Nee kieft gebruikt niks meer heeft gewoon gelijk zondag zullen we zien waarom
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +773
    zaterdag 22 september 2018 om 08:06
    Kiest heeft een punt. Begrijp ook het opportunisme in Mokum niet. PSV heeft gewoon een goede ploeg, Ajax de betere spelers, maar dat is nog geen goede ploeg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:12
    Teveel kleintjes. Corners wordt een ramp als hunter en een type wober of schuurs niet gaan spelen. De lengte is drama in deze ploeg. Betekend dat ze vol moeten gaan en de kansjes af moeten maken want wss wordt er nog wel wat ik gekopt! 45+2 en 90+3 zoals bekend bij psv hahaha
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:07
    Kieft die high geworden is van zijn eigen inktdamp, denk ik zo!!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:07
    kieft met zijn psv bril. Bi psv staan swaab en viergever. Die kunnen en niet verdedigen en niet voetballen. Das nog erger
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:15
    Voetballen is leuk, op het moment dat je in vorm bent. Zo niet, dan worden er andere dingen gevraagd, dan voetballen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:15
    Wel koppen en dus met corners gevaarlijk. Dat is als de Jong met blind achterin staan en geen hunter toch echt een grote uitdaging. Ik hoop als ajax man dat dat niet zo is maar daar is wel de grootste uitdaging. Hoewel het prachtig zou zijn als het ze niet lukt tegen die kleine gastjes
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 08:16]
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1229
    zaterdag 22 september 2018 om 08:17
    Maar die moeten Huntelaar dekken. Koppen kan Schwaab wel, en ze zijn even langzaam. Luuk De Jong gaat heel veel kopduels winnen. En als er ballen voor komen ben je daarom heel erg kwetsbaar.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:54
    wober centraal die vreet luuk op met de kopduels.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8372
    zaterdag 22 september 2018 om 09:30
    Er zal inderdaad iemand moeten zijn die sterker in de lucht is dan de Jong anders heb je een probleem. Ik denk ook dat ajax maximaal een gelijkspel eruit kan halen zeker als de ligt en huntelaar niet meedoen.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1090
    zaterdag 22 september 2018 om 08:10
    Dat de telegraaf deze waarheid publiceert, had Valentijn studiedag?
    Vind ik leuk
    Elledoet +380
    zaterdag 22 september 2018 om 08:15
    Wat een gelul dat PSV Ajax pijn gaat doen. Maar waar Kieft wel gelijk in heeft is dat de centrum van Ajax met Blind en de Jong voor CL begrippen traag is. Maar voor PSV totaal niet. Kijk het Centrum van PSV is ook zo traag als stront. Het duel zal gewonnen worden op het middenveld en daar heeft Ajax veel betere spelers rond lopen en mochten we wisselen zijn we in de breedte ook beter vandaar dat Ajax PSV op zijn donder zal geven en Bommel weer gaat klagen op zijn team en scheidsrechters😂😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:33
    Weet niet of Kieft t goed ziet mbt Blind-de Jong achterin, we zullen het zien maar ik voorspel een (kleine) nederlaag voor Ajax in Eindhoven...
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +893
    zaterdag 22 september 2018 om 08:38
    Viergever en Swaab zijn verdedigend niet kwetsbaar zeker!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:47
    Maak er maar van 'tegen fatsoenlijke teams kun je niet met Blind achterin aankomen'. Die gast kan er geen kloten van. Luuk de Jong lacht de noten uit zijn broek morgen.
    Vind ik leuk
    Hans Goor +50
    zaterdag 22 september 2018 om 12:12
    Luuk de wie hahaha
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    zaterdag 22 september 2018 om 08:54
    Blind/ de Jong spelen de 0 in de CL hoezo wat kletst hij nou......
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 09:23
    Ik geef Kieft gelijk als we tegen Bayern spelen met Robben, Lewan en Ribéry.

    Maar Frenkie kan qua snelheid makkelijk mee met de voorroede van PSV.
    Die met snelle counters probeert Ajax te verslaan. Alleen Luuk de Jong is koppend goed dus Onana moet sneller uitkomen en ruimte voor Onana gemaakt worden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 09:24
    Kieft is altijd heel nuchter en heeft kijk op de situatie
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +504
    zaterdag 22 september 2018 om 09:31
    Ik snap de euforie bij Ajax niet echt. PSV verliest van de top van de wereld en Ajax won van een of andere B ploeg. Dan moet je als Ajax niet denken dat je onoverwinnelijk bent. Met zo'n instelling ben je bij voorbaat al kansloos.

    Blind en de Jong zijn niet eens echt getest. Als je tegen een beter team speelt dan kun je centraal verdedigend niet met achterin met die 2 aankomen. En met Wober achterin wordt het verdedigend nog meer kwetsbaar.

    Zonder De Ligt en Huntelaar gaan we het niet redden en wordt het moeilijk.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 09:39]
    Vind ik leuk
    ajaxdev +466
    zaterdag 22 september 2018 om 09:34
    Volkomen eens met Kieft. De Jong en Blind centraal is vragen om problemen. Met zijn tweëen konden ze die Ponce niet in bedwang houden, laat staan Luuk de Jong met zijn kopkracht. Neem aan dat ajax met Wöbber speelt en de jong op middenveld en tadic in de spits met donny van de beek erbij.
    Vind ik leuk
    Kuip +7425
    zaterdag 22 september 2018 om 09:48
    Niet vaak, maar deze keer volledig met Kieft eens. Ik heb dit op VP al meermaals aangegeven en begreep ook niet dat Ajax voor de deadline van het transferseizoen niet een sterke grote verdediger heeft aangetrokken.
    A. Omdat Blind in grote wedstrijden fysiek te kort komt
    B. Bij een blessure van de Ligt heb je dus geen alternatief.

    Bij Standard Luik bijvoorbeeld liep een beest van een cv. Die zal echt de hoofdprijs niet kosten. Waarom niet zo’n speler gehaald?

    Tegen zwakke tegenstanders lost de Jong het achterin prima op, maar je mist hem op altijd op het middenveld. Maar het prachtige resultaat tegen Athene verbloemdt alles.
    De kunst is daar doorheen te kijken. En dat kan Kieft dus blijkbaar.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 09:49]
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2997
    zaterdag 22 september 2018 om 11:08
    Iedereen zegt nu ook dat Ajax zonder moeite tweede gaat worden. En dat al na een overwinning op AEK. Als je tegen Benfica een eerste helft speelt zoals tege AEK sta je gewoon 2-0 achter in de rust.

    Psv vond ik misschien over de gehele wedstrijd zelfs beter spelen dan Ajax.
    Vind ik leuk
    2cents +54947
    zaterdag 22 september 2018 om 11:23
    “Iedereen zegt nu ook dat Ajax zonder moeite tweede gaat worden.”

    Wie is iedereen? Ik hoor het niet om me heen op de tribune, ik lees het hier niet terug onder de “normale” reageerders. Waar doel je op?
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2997
    zaterdag 22 september 2018 om 11:32
    Had ik misschien anders moeten verwoorden. Maar er zijn echt genoeg Ajacieden hier die zeggen dat Ajax wel even tweede gaat worden. Ik ken ook een paar Ajacieden in het echte leven en die denken dat ook serieus.
    Vind ik leuk
    2cents +54947
    zaterdag 22 september 2018 om 11:48
    “Wel even” is absoluut een ander sentiment dan ik hoor. Benfica en Ajax moeten het gaan uitmaken achter Bayern. Dat wordt moeilijk, maar is ook weer niet onmogelijk.

    Dat is wel het meest gehoorde rondom Ajax: het is dit jaar mogelijk. En dus niet, zoals bij de laatste tig CL lotingen, onmogelijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 10:01
    Eiting moet inderdaad met meer lef spelen, dus meer naar voren. Dit is nu net iets waar Donny van de Beek al helemaal niet in uitblinkt, dus die opmerking slaat nergens op
    Vind ik leuk
    base +2191
    zaterdag 22 september 2018 om 10:30
    Ik wist niet dat de centrale verdedigers de buitenspelers dekken.
    Blijkbaar is AEK geen serieuze ploeg maar dat is volgens de pers geen 1 ploeg waar AJAX van wint.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1261
    zaterdag 22 september 2018 om 10:49
    Kieft die eens iets zinnigs zegt.
    Vind ik leuk
    Limboajax +53
    zaterdag 22 september 2018 om 11:03
    Dat het duo de Jong-Blind een slechte combinatie is klopt. Maar dat wil niet zeggen dat je verliest. Dat ligt eraan hoe het middenveld speelt. En dan is Eiting juist wel belangrijk. Hij overhaast niets en speelt heel sober. v/d Beek is dan veel te veel naar de goal toe gericht. In dit systeem is hij de perfecte invaller.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8923
    zaterdag 22 september 2018 om 11:04
    Ben het zelden met Kieft eens maar hier heeft hij absoluut 100% gelijk.
    Vind ik leuk
    Gerro +6474
    zaterdag 22 september 2018 om 11:45
    Bij goeie clubs zoals Ajax kun je niet met Wim kieft aankomen als analyticus
    Vind ik leuk
    Hans Goor +50
    zaterdag 22 september 2018 om 12:07
    Dus kieft vindt het gedurfd om zelfmoord te plegen in Barcelona en 4 doelpunten om je oren te krijgen welke je aan het einde van de groepsfase in negatief opzicht parten kunnen spelen. Gelukkig neem ik Kieft al lang niet serieus meer.
    Vind ik leuk
    Foebele +55066
    zaterdag 22 september 2018 om 12:38
    Haha, dus als PSV zich niet aanpast en 4-0 op de broek krijgt is Wimpie onder de indruk, maar als Ajax van eigen kracht uit gaat door Frenkie naar achteren te halen heeft hij twijfels...

    Wat een lulkoek zeg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 12:58
    Neem nog een lijntje azijnzeiker Kieft. Ajax is zo sterk die hoeft niet te leunen op een verdediging maar grijpt de tegenstander gewoon bij de strot.
    Vind ik leuk
    Joey_S +17
    zaterdag 22 september 2018 om 16:40
    In Barcelona probeerde de aanval te zoeken? Ooh wacht ‘in de omschakeling’ was het he 😂
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kieft: 'Tegen fatsoenlijke teams kun je niet met De Jong-Blind achterin aankomen'