Tiendalli (32) per direct gestopt: Ik wil meer in het leven bereiken

    Tiendalli (32) per direct gestopt: "Ik wil meer in het leven bereiken"

    zaterdag 22 september 2018 om 14:39

    Eerder deze week werd bekend dat Dwight Tiendalli per direct profvoetballer af is. In gesprek met ELF Voetbal legt de oud-speler van onder meer FC Utrecht en Feyenoord uit waarom hij er de brui aan geeft. Oxford United was zijn laatste club. 

    "Vorig jaar liep ik al met het idee in mijn hoofd. Ik kende in het laatste deel van mijn carrière een moeilijke fase met blessures. Tijdens die tegenslagen dacht ik na over de periode na het voetbal. Ik houd van het spelletje, vind het geweldig en prachtig, maar ik wil meer in het leven bereiken. Ook uitblinken op andere gebieden. Dat ga ik nu doen", aldus Tiendalli

    Oxford United wilde hem ook niet meer behouden, erkent de tweevoudig Oranje-international. "Ik zat daar een jaar en had niet het gevoel mijn niveau meer te halen. Ik moest eerlijk zijn voor mezelf. Bovendien, ik had andere interesses en niet altijd meer evenveel plezier in het voetbal. Ik ben niet iemand die doorgaat om het doorgaan. Als ik stop, dan stop ik er ook mee."

    Tiendalli hád door kunnen gaan. "Mijn zaakwaarnemer had zeker wat voor me kunnen doen, maar ik had daar geen zin meer in. Veel voetballers worden dan trainer, denken alleen voetbalgeoriënteerd. Ik wil graag verder kijken. Als ik straks zestig ben, wil ik zeggen dat ik dertig jaar profvoetballer was, maar me ook dertig jaar op zakelijk gebied heb ontwikkeld."

    Plaats een reactie

    PinoyDenHaag +5188
    zaterdag 22 september 2018 om 14:47
    Hij is 32 en 30 jaar profvoetballer. Niet slecht toch.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    zaterdag 22 september 2018 om 14:52
    Hij was er blijkbaar vroeg bij.. :)
    Vind ik leuk
    barry m +343
    zaterdag 22 september 2018 om 15:04
    Dat is inderdaad niet slecht.
    toen hij 2 werd brak hij al door.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1436
    zaterdag 22 september 2018 om 14:54
    Is er begin deze week te weinig respons op deze melding geweest???? Dan proberen we het toch nog een keer als er geen nieuws over PSV_ Ajax is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 14:59
    Had hij maar gestudeerd bij Oxford

    Dan had dit verhaal nog enige toekomst...

    Succes man met je...... zaken... whatever
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 15:11
    Heer eerlijk en transparant. Vest een aardige carrière gehad en leuke dingen meegemaakt..
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 15:41
    Heeft toch nog in een finale op Wembley gespeeld voor 80.000+ toeschouwers.
    Vind ik leuk
    RW1913 +2263
    zaterdag 22 september 2018 om 15:28
    Tiendalli voor afscheid wedstrijd oranje. KNVB waar blijven jullie? :)
    Vind ik leuk
    Hesses +974
    zaterdag 22 september 2018 om 15:53
    Ja goed plan samen met die van Strootman,Blind en Dost ;-)
    Vind ik leuk
    RW1913 +2263
    zaterdag 22 september 2018 om 16:34
    Ja, was als grap bedoeld, maar gezamelijk zou het niet verkeerd zijn.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 16:34]
    Vind ik leuk
    barry m +343
    zaterdag 22 september 2018 om 16:53
    heeft seedorf eigelijk een afscheid gehad bij oranje?
    dat zou schandalig zijn, een van de beste middevelders die nederland heeft gehad vind ik.
    Vind ik leuk
    Hesses +974
    zaterdag 22 september 2018 om 17:54
    Ja samen met kluivert lijkt me leuk....wedstrijdje tegen suri profs...gullit in de spits daar...roti na afloop.
    Wel in de Kuip anders is er geen sfeer.
    Vind ik leuk
    barry m +343
    zaterdag 22 september 2018 om 18:49
    vooruit dan maar dan word het feesje in de kuip gehouden.
    ben 3 keer in dat stadion geweest en daar hangt inderdaad een goeie sfeer
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Tiendalli (32) per direct gestopt: "Ik wil meer in het leven bereiken"