'Karsdorp uit AS Roma-selectie gezet na stevig incident met trainer in Bernabeu'

    'Karsdorp uit AS Roma-selectie gezet na stevig incident met trainer in Bernabeu'

    Gepubliceerd: zaterdag 22 september 2018 om 18:04za 22-09-2018 om 18:04

    Rick Karsdorp is door AS Roma-trainer Eusebio Di Francesco uit de wedstrijdselectie gezet voor het duel met Bologna van komende zondag. Volgens Italiaanse media heeft de rechtsback een aanvaring gehad met Di Francesco.

    Het gaat naar verluidt om een stevig incident voor de Champions League-wedstrijd tegen Real Madrid van afgelopen woensdag, maar duidelijk is niet wat er precies is gezegd. Ilario Di Giovambattista, een journalist van het Italiaanse Radio Radio, claimt meer te weten. "Voor de wedstrijd tegen Real Madrid was er een woordenwisseling, een stevige confrontatie tussen de speler en Di Francesco. Hij heeft hem uit de selectie gezet", zo wordt Di Giovambattista geciteerd.

    Ook het Italiaanse Il Messaggero maakt melding van het incident. Karsdorp zou tijdens een training ter voorbereiding op het Champions League-duel niet de instructies van Di Francesco hebben opgevolgd, waarna de trainer geïrriteerd raakte en de situatie uiteindelijk escaleerde.

    Karsdorp komt ook zondag niet in actie. "Dat betekent dat het probleem nog niet is opgelost en dat de relatie tussen de twee momenteel niet goed is", zegt Di Giovambattista. "Je weet wat er gebeurt in zulke situaties. Soms is een dergelijke straf genoeg. Di Francesco heeft het deze keer goed aangepakt."

    Plaats een reactie

    Foden +4676
    zaterdag 22 september 2018 om 18:06
    En weer eentje mislukt
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:09
    Jij bent toch al vanaf geboorte mislukt?.Zieligerd!.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +942
    zaterdag 22 september 2018 om 18:11
    Hij heeft gewoon gelijk. Karsdorp ging erheen als geblesseerde 3e back en heeft geen seconde goed gespeeld daar. Dat noem je mislukt.

    Wanneer leren die gasten nou eens een goede stap te maken of gewoon te blijven en te waarderen wat ze hebben.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:13
    Inderdaad
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:13
    Jij hebt dus niet zien spelen van de week anders lul je niet zo dom.

    En een blessure heeft totaal niets te maken met hoe goed of slecht je bent natuurlijk dus ook weer zo een oliedomme reactie van lampenshit!.(een neus natuurlijk!.)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 18:14]
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5349
    zaterdag 22 september 2018 om 18:20
    niemand heeft hem zien spelen, want hij is uit de selectie gezet slimpie!
    Vind ik leuk
    Sytz +3572
    zaterdag 22 september 2018 om 19:58
    Tegen Ac Milan speelde hij prima.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +942
    zaterdag 22 september 2018 om 20:01
    Dat kan, maar dat is 1 pot. Je kan toch niet stellen dat hij geslaagd is in rome? Wees een realistisch, hij zit daar gewoon niet goed. Was in zijn tijd bij feyenoord gewoon de beste rb van nederland en wordt nu als 5e opgeroepen als hij gelukt heeft. Waarom tete wel speelt bij NL is mij ook een raadsel.
    Vind ik leuk
    Sytz +3572
    zaterdag 22 september 2018 om 20:04
    Hohoho, dit zeg ik allemaal niet. Ruudje hierboven zegt alleen dat ik hem niet kon zien spelen. Dat is niet waar want hij speelde wel. (en heel goed overigens)
    Vind ik leuk
    Lampenpit +942
    zaterdag 22 september 2018 om 20:06
    Mijn excuus, zo vatte ik het niet op. Karsdorp is ook echt een goede back, maar moet gewoon in een ploeg als feyenoord spelen. Roma is klaar en daar is hij nooit echt de topper op rb geweest.
    Vind ik leuk
    COYG +6851
    zaterdag 22 september 2018 om 20:31
    Logisch ook. Hij was een heel jaar geblesseerd. Het zegt echter wel genoeg dat hij vorig seizoen gelijk basisspeler werd.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5349
    zaterdag 22 september 2018 om 21:00
    hohoho feyenoorder uit mokum stelde dat iemand hem niet had zien spelen van de week.

    ergo mijn opmerking.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 09:34
    He bijdehandje als je niet weet waar je over praat graag 🤐 hier op VP hebben we helaas al genoeg van dat soort “grappenmakers”.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:30
    Rustig aan man, denk aan je hartslag
    Vind ik leuk
    Lampenpit +942
    zaterdag 22 september 2018 om 19:22
    Natuurlijk anafalbeet. 1 goede wedstrijd maakt je geen geslaagde speler, vraag dat maar aan de 600 over het paard getilde “talenten”.

    Dat je niet tegen feitelijke kritiek kan blijkt wel uit het feit dat je beargumenteerd door mij een overduidelijke “neus” te noemen. Als kluivert over 2 jaar net zo ver is heb ik hetzelfde te zeggen, net als dit gebeurd met een speler van pakweg psv of AZ. Dit noemt men in de volksmond logisch redeneren. Als je het wilt weten, als ik een voorkeur mag uitspreken is dat inderdaad Ajax en dat komt door mijn eerste ervaring: ibrahimovic tegen nac. Dit neemt niet weg dat ik objectief kan kijken, het Ajax publiek is minder fanatiek dan dat van feyenoord. Tevens heb ik genoten van feyenoords kampioenschap, dat was verdiend en nodig voor zo’n grote club. Gelukkig zijn er ook mensen op dit forum die dondersgoed weten dat een clubvoorkeur niks te maken heeft met je mening over spelers. Die mensen waardeer ik, ondanks hun voorkeur want dat maakt mij niks uit. Ga jij in de tussentijd lekker de spelersbus opwachten.

    Leuk die 100 rushes bij feyenoord, daar was hij ook echt goed. Neemt niet weg dat hij met Roma een verkeerde keuze heeft gemaakt en daar nooit als 1e back is aangetrokken.

    Zijn blessure heeft niks met kwaliteit te maken, maar als je al binnenkomt als geblesseerde speler zonder internationale allure sta je gewoon 1-0 achter. Zet lekker je feyenoord bril af, oordeel realistisch en omarm kritiek als iets wat je verder helpt.

    Fijne avond.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 19:29]
    Vind ik leuk
    Sytz +3572
    zaterdag 22 september 2018 om 20:01
    Hij werd daar alleen daadwerkelijk als mogelijk eerste back gehaald. Florenzi zou naar het middenveld schuiven en Karsdorp de rechtsback positie. De blessure heeft alleen alles verpest natuurlijk.

    Voor de rest overigens een prima verhaal van je! :)
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1877
    zaterdag 22 september 2018 om 18:28
    Voor een Feyenoorder is dit gelukt hoor, de meeste doen het nl. nog slechter! ;-)
    Vind ik leuk
    Sytz +3572
    zaterdag 22 september 2018 om 20:03
    Buitenlandse Opleiding met de meeste spelers in de premier league. Afgezien van 6 Engelse clubs zelfs de opleiding die de spelers met de meeste minuten samen maken. Niet echt een mislukking dan hè.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1918
    zaterdag 22 september 2018 om 18:53
    Karsdorp ging er niet geblesseerd heen, hij raakte geblesseerd in de voorbereiding. En tegen Milaan was hij 1 van de beste.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 19:13
    Hij ging er wel geblesseerd heen
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1918
    zaterdag 22 september 2018 om 19:29
    Wat ik kan vinden op internet scheurde hij zijn kruisband 26 oktober 2017. Was daarvoor ook al iets dan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 21:19
    Hij kwam bij feijenoord vandaan met een meniscus. Is in Rome geopereerd en heeft tijdens zijn debuut zijn kniebanden gescheurd....
    Was best sneu, want hij speelde goed die wedstrijd!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 21:20]
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1918
    zaterdag 22 september 2018 om 21:55
    oja klopt, dankje was ik even vergeten.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 01:23
    😊💪🏽top!💪🏽😊
    Ik hoop overigens dat hij het gaat redden in Roma!
    Vind ik leuk
    Argentario +495
    zaterdag 22 september 2018 om 20:53
    Karsdorp is toch wel een miskoop bij roma hoor tegen Milaan was hij alles behalve de beste
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1918
    zaterdag 22 september 2018 om 21:57
    Misschien niet de beste maar wel 1 van de beste. Dan heb je waarschijnlijk niet de hele wedstrijd gezien, en wil je nu gewoon wat negatiefs roepen.
    Vind ik leuk
    Argentario +495
    zaterdag 22 september 2018 om 22:07
    Nee hoor, en ik heb de wedstrijd inderdaad gezien met die afgekeurde doelpunt van roma
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1918
    zondag 23 september 2018 om 06:40
    Wat jij wil joh. Als je maar kan afzeiken he, dan is is het toch goed.
    Vind ik leuk
    Foden +4676
    zaterdag 22 september 2018 om 18:13
    Meteen op de man spelen. Wie is er nou zielig.
    Vind ik leuk
    Swout +1079
    zaterdag 22 september 2018 om 18:42
    Heb Karsdorp in actie gezien tegen Ac Milan en speelde als 1 van de betere bij Roma. Nam veel initiatief, kwam aanvallend goed mee, en had echt goede voorzetten. Dus ben het niet helemaal eens met de mensen die claimen dat die mislukt is. Heeft tot nu toe vrij veel pech gehad met blessures, en akkefietjes zoals deze zullen ook niet meewerken, maar ben er toch wel van overtuigd dat deze jongen goed terecht gaat komen.
    Vind ik leuk
    kcim +2940
    zaterdag 22 september 2018 om 19:00
    Verhuurd worden in de winter. Of verkassen naar een andere club.
    In potentie een prima rb ook voor het NL elftal.
    Vind ik leuk
    5697956 +3725
    zaterdag 22 september 2018 om 18:59
    Kort door de bocht?
    Vind ik leuk
    Koalabeer +466
    zaterdag 22 september 2018 om 18:07
    Die trainer wordt binnenkort toch ontslagen
    Vind ik leuk
    Foebele +54825
    zaterdag 22 september 2018 om 18:08
    Gewoon je zaakwaarnemer laten klagen, komt het vanzelf goed...
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:11
    Ook te vroeg weg gegaan.Wordt nou maar eerst eens een grote meneer in de Eredivisie.Je bent gewoon een nobody anders.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:18
    Nog zo een domme (k)neus ,hij komt niet van ajax dus het is niks.

    Joh ga naar de speeltuin met je vriendjes, je weet niet waar je het over hebt.
    Als hij niet geblesseerd was had hij al een seizoen in de benen in italie.
    Speelde de vorige wedstrijd een meer dan prima pot in italie!.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5349
    zaterdag 22 september 2018 om 18:24
    Jij bent de enige die dat zegt, ga lekker zielig doen op.je zolderkamertje ofzo.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    zaterdag 22 september 2018 om 18:38
    Dat zegt hij toch niet? Dat maak jij er nu van.
    Hij geeft aan dat hij OOK te vroeg is weggegaan, net zoals bijvoorbeeld Kluivert, Bazoer en Riedewald. En voor het geval je het nog niet wist, dat waren allemaal Ajacieden.

    Karsdorp heeft inderdaad pech gehad met blessures, maar ook zonder die blessures vraag ik me af of hij eerste keus geweest was.
    Prima rechtsback die ook prima mee kan in Italië, maar of hij goed genoeg is voor een basisplaats weet ik niet.
    Maar aangezien hij het niveau wel aankan denk ik niet dat hij te vroeg is weggegaan, hij was misschien wel te goed geworden voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 19:17
    Whoo rustig! Ik heb niks tegen Feyenoord of Karsdorp.Vindt t een prima speler.Alleen net als zoveel andere spelers,dus ook van Ajax, vertrekken na 1 goed seizoen.Voor een trainer bij de nieuwe club is t de makkelijkste weg om dat soort spelers op de bank te zetten, ze hebben immers toch geen 'naam'.Dat ben je toch wel met me eens?
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8754
    zaterdag 22 september 2018 om 18:18
    Kom maar weer terug naar Feyenoord. Verdedigend niet de beste maar zijn aanvallende inbreng en inzet zijn meer dan welkom.
    Vind ik leuk
    barry m +447
    zaterdag 22 september 2018 om 18:21
    wat een rot moment
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1620
    zaterdag 22 september 2018 om 18:23
    Weer eentje die zichzelf overschat.
    Zonde zonde.

    een goeie tussenstap was wellicht niet zo slecht geweest
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:24
    Wat heeft een blessure met overschatting te maken ?.
    Ben je zo dom of ……….
    Vind ik leuk
    Bocajuun +554
    zaterdag 22 september 2018 om 18:24
    Er slagen wel veel feyenoord spelertjes over de grens he...
    Vind ik leuk
    Sytz +3572
    zaterdag 22 september 2018 om 20:15
    De Vrij, Kongolo (via verhuur maar nu heel goed) Kuyt, van Persie, Kalou, Pelle en Janmaat.

    Bij Ajax:

    Eriksen, Vertonghen, Alderweireld, Sanchez, Huntelaar, Sneijder, Vermaelen, Vd Wiel.

    Ik vind her verschil nou niet echt enorm om eerlijk te zijn.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8653
    zaterdag 22 september 2018 om 21:32
    Je vergeet wijnaldum.
    Vind ik leuk
    Bocajuun +554
    zondag 23 september 2018 om 05:12
    Hoeveel jaar mogen we terug gaan? Ik zie kalou! Dan ook maar zlatan .suarez noemen?
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    zaterdag 22 september 2018 om 18:29
    Karsdorp wilde op de tribune links naast Kluivert zitten, terwijl de trainer duidelijk had gezegd dat hij rechts naast Kluivert moest gaan zitten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:41
    Ach zo wil straks niemand meer naar AS Roma scheelt weer Kluivert is de volgende denk ik zo maar.
    Vind ik leuk
    Hiha +69
    zaterdag 22 september 2018 om 18:47
    HupHup naar Feyenoord
    Vind ik leuk
    hantayo +1118
    zaterdag 22 september 2018 om 19:11
    In het buitenland zijn ze niet gecharmeerd van de Hollandse manier van je mening geven omdat je er een hebt. Hiërarchie.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10570
    zaterdag 22 september 2018 om 19:25
    Klopt. Je moet je ook gewoon in alle redelijkheid aanpassen, in het buitenland. Dus niet (direct) de wijsneus uithangen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34168
    zaterdag 22 september 2018 om 19:24
    Al die kansloze Feyenoord haters hier weer, groei nou eens op.

    Karsdorp komt er wel.

    Alsof onze aller ajacieden of psv'ers nooit een conflict hebben gehad in het buitenland.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27493
    zaterdag 22 september 2018 om 20:06
    Als Karsdorp nu een woordje Italiaans had gesproken was het wellicht niet zo uit de klauw gelopen..
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +404
    zaterdag 22 september 2018 om 20:16
    karsdorp jongen....kan je eindelijk spelen doe je dit...
    zonde man, wakker worden, douchen en opnieuw beginnen,,,komt goed jochie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:47
    Vreemd, ondanks zijn blessure toch meteen basis speler en speelde in de wedstrijden die hij speelde vrijwel foutloos....net als tegen milan...erg goede back....gelukkig niet weer zo Daley" geen ruggegraat" blind
    Vind ik leuk
    FR_VakW +44
    zaterdag 22 september 2018 om 21:02
    Rick je hebt groot gelijk. Lekker miljoenen opstrijken en de hele dag op Astrid kruipen. Ik zou het ook wel weten. Als ie slim is maakt ie nog een foto in zn Feyenoordshirtje op die kutfontein daar in Rome dan is ie helemaal klaar. Wel graag met Astrid in der bikinitje op de achtergrond 🤣🤣 zwemmend in die fontein hahaha Toppers !
    Vind ik leuk
    Argentario +495
    zaterdag 22 september 2018 om 21:21
    Die Francesco en karsdorp meteen dumpen .. beide passe totaal niet bij roma!
    Vind ik leuk
    cj.ooms +18
    zaterdag 22 september 2018 om 21:46
    Karsdorp zucht...... Dat wist je toch wel eerder. Gewoon mislukt daar.
    Vind ik leuk
    FR_VakW +44
    zaterdag 22 september 2018 om 22:33
    Hij is alleen nog maar geblesseerd geweest. Hij moet makkelijk mee kunnen maar komt net op het verkeerde moment binnen. Net als Kongolo bij Monaco en Clasie bij Southampton. Alledrie de clubs hadden net een paar goede jaren achter de rug, waren groeiende en leken daardoor de juiste keus. Maar bij alledrie de clubs kwam er net dat seizoen een einde aan die lekkere flow waarin de clubs verkeerde. Een minder seizoen met tegenvallende resultaten hebben er voor gezorgd dat ook bij Karsdorp, Kongolo en Clasie een einde kwam aan de flow waarin ze verkeerden. Laten we hopen dat ze snel bij een club komen waar de puzzlestukjes wel in elkaar vallen zoals nu bij Janmaat bijvoorbeeld. Dan hebben we gewoon 2 topbacks voor Oranje die meekunnen in het huidige snelle voetbal. Met hun power, uithoudingsvermogen, assists en snelheid zijn ze ideaal voor het 'omschakelvoetbal' van tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 02:34
    Dood zonde man. Hoop nog steeds dat deze jongen gaat slagen in Italië (al dan niet bij Roma)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws