Van der Sar ging in gesprek met Ten Hag: 'Het is misschien wel een paar stappen'

Van der Sar ging in gesprek met Ten Hag: 'Het is misschien wel een paar stappen'

Gepubliceerd: zaterdag 22 september 2018 om 19:20za 22-09-2018 om 19:20

Het is logisch dat trainer Erik ten Hag de tijd krijgt én gekregen heeft om zich 'te plooien' naar nieuwe omstandigheden bij Ajax . Dat zegt algemeen directeur Edwin van der Sar in gesprek met Het Parool. Tijdens zijn eerste maanden in Amsterdam was er de nodige kritiek op het functioneren van Ten Hag. 

"Het eerste half jaar liep niet helemaal zoals we wilden, dat hebben we besproken", laat Van der Sar weten. Zijn conclusie? "We hebben geluisterd naar de spelersgroep, de staf en uiteraard de trainer zelf. Het is voor iedereen geven en nemen. De trainer zet de lijnen uit."

"Als speler vond ik ook niet alle oefenvormen van mijn trainer even zinvol, maar die kunnen dat op langere termijn toch zijn. Aan de andere kant moet een trainer zich ook kunnen plooien naar de nieuwe omstandigheden. Van FC Utrecht naar Ajax is geen horizontale stap, maar een verticale. Het is een stap hoger, een paar stappen misschien wel."

Zondag gaat Ajax op bezoek bij koploper PSV, dat na vijf speelrondes in de Eredivisie twee punten meer heeft en aan kop gaat. 

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Wat wordt PSV - Ajax?

(21078 stemmen)

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
stratumseind +190933
zaterdag 22 september 2018 om 19:34
"Het is logisch dat trainer Erik ten Hag de tijd krijgt én gekregen heeft om zich 'te plooien' naar nieuwe omstandigheden bij Ajax . Dat zegt algemeen directeur Edwin van der Sar in gesprek met Het Parool. "


flappie is niet van zijn eerste leugen gebarsten zo blijkt maar weer want zo logisch is dat niet onder zijn bewind , vraag maar aan Keizer
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 19:42
Daar was je, ik zocht je reactie al. Artikel over Ajax daar hoor jij inmiddels wel bij
Vind ik leuk
stratumseind +190933
zaterdag 22 september 2018 om 19:52
uiteraard en weer met een rake zo te zien.
Maar ja niemand is anders gewend natuurlijk van me : keiharde feiten komen nou eenmaal niet bij iedereen even vriendelijk binnen
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 20:47
Nee hoor, ik vind je meer zielig. Voordoen als een Psv supporter maar alleen maar bezig zijn met Ajax
Dat is toch sneu man
Vind ik leuk
stratumseind +190933
zaterdag 22 september 2018 om 20:49
iemand moet jullie van de straat houden , ik offer me graag voor de maatschappij op
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
zondag 23 september 2018 om 11:04
Wat is precies het feit dan? Heeft Keizer minder tijd gehad? bedoel je dat?
Vind ik leuk
stratumseind +190933
zondag 23 september 2018 om 11:12
dat dacht ik wel , hem werd "alle tijd en vertrouwen gegeund" volgens sarretje .... hoe minder waar bleken zijn beloftes.
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
zondag 23 september 2018 om 11:35
Daar had hij als een waar politicus inderdaad beter bij kunnen zeggen; Als bij een topclub gebruikelijk" om ook de kritische Ajacieden te behagen.
Vind ik leuk
Iggy +4259
zaterdag 22 september 2018 om 19:42
Aldus een meelijwekkende eenzame fantast.
Vind ik leuk
stratumseind +190933
zaterdag 22 september 2018 om 20:03
Geeft niks iggy we nemen je hier graag op in de praatsessies als je wil.

Wees niet te streng voor jezelf daar schiet je niks mee op
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 20:03]
Vind ik leuk
rpaulp50 +13155
zaterdag 22 september 2018 om 19:51
Zo is't maar net.....ten Hag krijgt wat Keizer ook verdiende........
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 20:25
Als Van der Sar dit allemaal heeft gezegd en de quotes niet uit de context zijn gerukt, zou ik met onmiddellijke ingang mijn ontslag indienen als ik Ten Hag was.
Dit is ondermijnend. Geen flauw idee welk deel van de stakeholders hiermee gepleased moest worden.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 20:27]
Vind ik leuk
stratumseind +190933
zaterdag 22 september 2018 om 20:26
diegene met de meeste aandelen waarschijnlijk
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 20:30
Dat denk ik niet. Die zien een flink dividend tegemoet. Geen reden om te piepen. Maar goed, geen idee. Cheers.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23439
zaterdag 22 september 2018 om 23:21
Dividend? Gaat niemand heel veel beter van worden
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 23:22]
Vind ik leuk
stratumseind +190933
zaterdag 22 september 2018 om 23:23
nee staaf dat is niet om te drinken......
Vind ik leuk
wattenstaafje +23439
zaterdag 22 september 2018 om 23:33
Zie je nou wel Stratum...wordt niemand veel beter van.
:-)
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 07:16
Zou Straat dan wel gelijk hebben?
Vind ik leuk
035 +7181
zaterdag 22 september 2018 om 22:17
Als jij hem steeds maar flappie noemt neem jij hem niet serieus dus. Waarom reageer jij op mensen die jij niet series neemt?
Vind ik leuk
stratumseind +190933
zaterdag 22 september 2018 om 23:22
ik neem maar een paar mensen serieus die zijn op 1 hand te tellen en dat is meer dan zat.
Maar is dat verplicht dan om op een forum te reageren?
Vind ik leuk
Kopstootje +9537
zaterdag 22 september 2018 om 19:40
Je kan wel merken dat Sarretje tegen een zware burn-out aanzit.
Als hij al gaat denken dat Ajax een stap hoger is dan Utrecht dan is hij echt de weg kwijt.
Vind ik leuk
Niels92 +33365
zaterdag 22 september 2018 om 19:48
Klopt helemaal, Ajax is wel meer dan een stap hoger, op dit moment zelfs 12 plaatsen hoger dan Utrecht :)
Vind ik leuk
Guust +6071
zaterdag 22 september 2018 om 20:46
Net wel jij.
Vind ik leuk
HupHolland +3481
zaterdag 22 september 2018 om 19:54
Er is inderdaad een hoop kritiek op Ten Hag.

Vorig seizoen heeft Ajax onder hem twee wedstrijden verloren (uit tegen PSV en uit tegen Vitesse) en twee keer gelijk gespeeld (uit tegen Utrecht en thuis tegen de beste club van Nederland). Eigenlijk onbegrijpelijk dat een nieuwe trainer met zoveel succes zoveel kritiek te verduren krijgt.

Dit seizoen heeft Ajax onder hem drie keer gelijk gespeeld (een misstap tegen een verassend Heracles en twee uit-wedstrijden in Europa). De statistieken liegen er niet om.

Ondertussen scoort Ajax van alle Europese teams zo'n beetje het hoogste aangaande de UEFA-coefficient. Meer zelfs dan PSV, Feyenoord, AZ en Vitesse bij elkaar.

Daarnaast laat Ajax eindelijk weer eens sprankelend voetbal zien.

PSV heeft ook een heel sterk elftal en je mag eigenlijk op voorhand verwachten dat PSV wint, maar als Ajax Eindhoven winnend verlaat, dan wordt het toch wel tijd om in te zien dat Ten Hag precies degene was die Ajax nodig had,.
Vind ik leuk
buddha +10466
zaterdag 22 september 2018 om 20:06
met de spelers die ze NU hebben zou zelfs jules de korte nog kampioen KUNNEN worden.
Vind ik leuk
HupHolland +3481
zaterdag 22 september 2018 om 20:16
Maar ik heb helemaal niet gezegd dat ze kampioen gaan worden. Ik heb alleen gezegd dat het spel en de resultaten die Ajax onder ten Hag laat zien formidabel zijn.

Daarnaast had Ajax vorig seizoen helemaal de spelers niet waar jij nu op doelt.

Voor het kampioenschap zou ik PSV zeker niet onderschatten. Ook die hebben een zeer sterk team dit seizoen. Ik denk het het tussen deze twee ploegen spannend gaat worden.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 20:55
Morgen wordt een makkie voor Ajax. Ajax gaat die Viergever een lesje leren voor zn grote muil. Die worden helemaal scheel getikt door de recordkampioen.
Vind ik leuk
buddha +10466
zaterdag 22 september 2018 om 21:11
ik heb de laatste jaren vaker van dit soort teksten gelezen. ;)
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 21:55
Wat een verschrikkelijk dom artikel

Een soort ballen bingo waarbij je alle clichés op een hoop gooit en ze willekeurig daarna op gaat zeggen

Wat probeert dit artikel nu te zeggen?

Helemaal niets

Of mis ik iets? Iemand?
Vind ik leuk
De fries +1822
zaterdag 22 september 2018 om 22:17
Kritiek stiekem uiten door van de sar; en dan aangeven dat de trainer tijd nodig heeft... dit voelt vies ...
Vind ik leuk
De fries +1822
zaterdag 22 september 2018 om 22:15
Lekker dat vd sar begint over de trainer ten hag z’n oefenstof ! Dit voelt echt warm aan.. stel dat ie morgen nou eens verliest van PSV ? Tis allemaal nog erg broos hoor die steun ...
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
zaterdag 22 september 2018 om 23:43
Flappie’s spreek verbod is opgeheven 😂
Vind ik leuk
Staaijman74 +1264
zondag 23 september 2018 om 06:38
Puur politiek dit. Keizer, die had pas tegenslagen in zijn eerste half jaar met nouri, leegloop en geen nieuwe spelers.
Toen had vd Sar echter geen probleem om keizer deruit te trappen.

Vind ik leuk
orion73 +1540
zondag 23 september 2018 om 07:33
Sar en TH in gesprek. De 2 saaiste mensen uit het hele betaalde voetbal bij elkaar. Zal boeiend geweest zijn. Als Keizer deze selectie had gehad dan had Ajax op precies dezelfde plaats gestaan als nu onder TH.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws