Van der Sar ging in gesprek met Ten Hag: 'Het is misschien wel een paar stappen'

    Van der Sar ging in gesprek met Ten Hag: 'Het is misschien wel een paar stappen'

    zaterdag 22 september 2018 om 19:20

    Het is logisch dat trainer Erik ten Hag de tijd krijgt én gekregen heeft om zich 'te plooien' naar nieuwe omstandigheden bij Ajax . Dat zegt algemeen directeur Edwin van der Sar in gesprek met Het Parool. Tijdens zijn eerste maanden in Amsterdam was er de nodige kritiek op het functioneren van Ten Hag. 

    "Het eerste half jaar liep niet helemaal zoals we wilden, dat hebben we besproken", laat Van der Sar weten. Zijn conclusie? "We hebben geluisterd naar de spelersgroep, de staf en uiteraard de trainer zelf. Het is voor iedereen geven en nemen. De trainer zet de lijnen uit."

    "Als speler vond ik ook niet alle oefenvormen van mijn trainer even zinvol, maar die kunnen dat op langere termijn toch zijn. Aan de andere kant moet een trainer zich ook kunnen plooien naar de nieuwe omstandigheden. Van FC Utrecht naar Ajax is geen horizontale stap, maar een verticale. Het is een stap hoger, een paar stappen misschien wel."

    Zondag gaat Ajax op bezoek bij koploper PSV, dat na vijf speelrondes in de Eredivisie twee punten meer heeft en aan kop gaat. 

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Wat wordt PSV - Ajax?

    (21062 stemmen)

    Plaats een reactie

    Utca030 +13305
    zaterdag 22 september 2018 om 19:34
    3-0
    Vind ik leuk
    Niels92 +24343
    zaterdag 22 september 2018 om 19:35
    Zou zomaar kunnen al denk ik dat het 4-0 voor Feyenoord gaat worden morgen tegen Utrecht, op naar plek 15 voor Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu :)
    Vind ik leuk
    Utca030 +13305
    zaterdag 22 september 2018 om 19:37
    Zou kunnen, kan ook een kleine 0-1 worden.Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
    Vind ik leuk
    Niels92 +24343
    zaterdag 22 september 2018 om 19:38
    Nee hoor, morgen plek 15 voor Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu :)
    Vind ik leuk
    Utca030 +13305
    zaterdag 22 september 2018 om 19:45
    0-1 Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26195
    zaterdag 22 september 2018 om 20:38
    Waar blijft de wedstrijd tegen Ajax als je die zo hard nodig hebt ;-) Maar ik geloof morgen ook in een kleine uitzege ;-)
    Vind ik leuk
    Utca030 +13305
    zaterdag 22 september 2018 om 20:43
    Ik hoop het, we kunnen de punten goed gebruiken.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164917
    zaterdag 22 september 2018 om 19:34
    "Het is logisch dat trainer Erik ten Hag de tijd krijgt én gekregen heeft om zich 'te plooien' naar nieuwe omstandigheden bij Ajax . Dat zegt algemeen directeur Edwin van der Sar in gesprek met Het Parool. "


    flappie is niet van zijn eerste leugen gebarsten zo blijkt maar weer want zo logisch is dat niet onder zijn bewind , vraag maar aan Keizer
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 19:37
    Bij Pinokkio groeit zijn neus .
    Bij van de Sar zijn ..... vul maar in
    Vind ik leuk
    Niels92 +24343
    zaterdag 22 september 2018 om 19:40
    Bankrekening :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 19:42
    Daar was je, ik zocht je reactie al. Artikel over Ajax daar hoor jij inmiddels wel bij
    Vind ik leuk
    stratumseind +164917
    zaterdag 22 september 2018 om 19:52
    uiteraard en weer met een rake zo te zien.
    Maar ja niemand is anders gewend natuurlijk van me : keiharde feiten komen nou eenmaal niet bij iedereen even vriendelijk binnen
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:47
    Nee hoor, ik vind je meer zielig. Voordoen als een Psv supporter maar alleen maar bezig zijn met Ajax
    Dat is toch sneu man
    Vind ik leuk
    stratumseind +164917
    zaterdag 22 september 2018 om 20:49
    iemand moet jullie van de straat houden , ik offer me graag voor de maatschappij op
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 02:10
    Helemaal waar, ben blij dat jij het ook ziet.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    zondag 23 september 2018 om 11:04
    Wat is precies het feit dan? Heeft Keizer minder tijd gehad? bedoel je dat?
    Vind ik leuk
    stratumseind +164917
    zondag 23 september 2018 om 11:12
    dat dacht ik wel , hem werd "alle tijd en vertrouwen gegeund" volgens sarretje .... hoe minder waar bleken zijn beloftes.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    zondag 23 september 2018 om 11:35
    Daar had hij als een waar politicus inderdaad beter bij kunnen zeggen; Als bij een topclub gebruikelijk" om ook de kritische Ajacieden te behagen.
    Vind ik leuk
    Iggy +3688
    zaterdag 22 september 2018 om 19:42
    Aldus een meelijwekkende eenzame fantast.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164917
    zaterdag 22 september 2018 om 20:03
    Geeft niks iggy we nemen je hier graag op in de praatsessies als je wil.

    Wees niet te streng voor jezelf daar schiet je niks mee op
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 20:03]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 02:11
    Haha, jij kent hem dus ook al langer?
    Vind ik leuk
    JustH +15291
    zaterdag 22 september 2018 om 19:50
    De naam is v/d Sar
    Vind ik leuk
    stratumseind +164917
    zaterdag 22 september 2018 om 19:54
    Aangenaam H vd Sar.
    Leuk dat je je voorstelt aan ons.
    Vind ik leuk
    JustH +15291
    zaterdag 22 september 2018 om 20:01
    Ik vind het zo lullig, ik zeg toch ook niet dat die breedbek kikker van jullie scheel is?
    Vind ik leuk
    stratumseind +164917
    zaterdag 22 september 2018 om 20:02
    maar dat is ie wel een beetje....
    Vind ik leuk
    JustH +15291
    zaterdag 22 september 2018 om 20:04
    Ga maar lekker door met mensen afrekenen op uiterlijk.
    Doen lelijke mensen graag!
    Vind ik leuk
    stratumseind +164917
    zaterdag 22 september 2018 om 20:05
    zeg ik ergens dat iemand lelijk is dan?
    Vind ik leuk
    JustH +15291
    zaterdag 22 september 2018 om 20:07
    Blijf lekker lullig doen.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2002
    zaterdag 22 september 2018 om 20:24
    Flappie komt niet echt geloofwaardig over dat klopt en dat hij flaporen heeft klopt ook ,dat het een goede keeper was dat klopt ook.
    Vind ik leuk
    JustH +15291
    zaterdag 22 september 2018 om 20:39
    Ja en dat van Bommel scheel is en een brede bek heeft, klopt ook, maar waarom dat vermelden?
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2002
    zaterdag 22 september 2018 om 20:43
    Laten we eerlijk zijn van Bommel ziet er wel twee keer beter uit dan FLAPPIE van de Sar.
    Vind ik leuk
    JustH +15291
    zaterdag 22 september 2018 om 20:46
    Ik vind die breedbekkikker van Bommel er juist niet uit zien met ze schele harses.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2002
    zaterdag 22 september 2018 om 20:51
    Ik denk als je kijkt zonder hun bekendheid en geld ,denk ik dat de vrouwen eerder voor Mark van Bommel kiezen dan voor flappie.
    Vind ik leuk
    JustH +15291
    zaterdag 22 september 2018 om 21:01
    Het gaat er om dat je mensen afrekent op uiterlijke kenmerken, en dat is zo laag!
    Vind ik leuk
    Ale +4510
    zaterdag 22 september 2018 om 21:47
    Veel last van gehad in je jeugd?
    Vind ik leuk
    JustH +15291
    zaterdag 22 september 2018 om 22:01
    Nee, en heb er gelukkig ook nooit aan mee gedaan.
    Laffer kan niet namelijk. Maar hier wordt het als redelijk normaal ervaren. Ale.
    Vind ik leuk
    Ale +4510
    zondag 23 september 2018 om 08:54
    Ja maar daar hoef je niet elke x zo serieus op in te gaan, toch?
    Vind ik leuk
    JustH +15291
    zondag 23 september 2018 om 09:38
    Hoeft ook niet, maar alles mag.
    Vind ik leuk
    035 +5540
    zaterdag 22 september 2018 om 22:21
    Nu doe jij dus hetzelfde......
    Vind ik leuk
    JustH +15291
    zaterdag 22 september 2018 om 22:23
    Nee hoor, ik wijs ze ergens op.
    Maar ze willen/kunnen het niet snappen.
    Vind ik leuk
    035 +5540
    zaterdag 22 september 2018 om 22:33
    Als jij v Bommel een breedbekkikker vindt met een schele harses dan scheldt jij net zo ordinair als die "flappieroepers".
    Vind ik leuk
    JustH +15291
    zaterdag 22 september 2018 om 22:36
    Nee ik schrijf, als reactie op flappie. Ik zeg toch ook niet dat van Bommel een breedbekkikker is met ze schele harses.
    Vind ik leuk
    035 +5540
    zondag 23 september 2018 om 02:44
    Zie jouw reactie van 20:46 uur. Die is duidelijk. Gewoon een grote vent zijn
    Vind ik leuk
    JustH +15291
    zondag 23 september 2018 om 09:39
    Das waar, maar de intentie was, waarom flappie zeggen ik zeg toch ook niet etc.......
    Vind ik leuk
    Utca030 +13305
    zaterdag 22 september 2018 om 20:49
    Dat is ook het enige wat die kon.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13305
    zaterdag 22 september 2018 om 20:47
    Je hebt justH weer vast gelult. Hij kon geen kant meer op. Zie hem al gromme en bromme op die bank.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2002
    zaterdag 22 september 2018 om 20:56
    Het is de waarheid en dat komt hard aan ,zal ik mijn excuse aanbieden ?
    Vind ik leuk
    Utca030 +13305
    zaterdag 22 september 2018 om 20:57
    Hoeft niet kees, de waarheid mag gezegd worden.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2002
    zaterdag 22 september 2018 om 21:16
    Is goed.
    Vind ik leuk
    JustH +15291
    zaterdag 22 september 2018 om 21:02
    Nee jullie zijn echt te makkelijk voor mij!
    Vind ik leuk
    Utca030 +13305
    zaterdag 22 september 2018 om 21:05
    Hahahaha😂😂😂 zou ik ook zeggen ja.
    Vind ik leuk
    JustH +15291
    zaterdag 22 september 2018 om 21:06
    Nog minder dan kleuterschool niveau Utca040
    Vind ik leuk
    Utca030 +13305
    zaterdag 22 september 2018 om 21:13
    Heb het in de gaten ja, je daalt steeds verder af. Je begint nu echt zielig te worden😂😂😂😂
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 21:13]
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2002
    zaterdag 22 september 2018 om 21:19
    Boor die jongen niet helemaal de grond in straks krijgt hij uitslag,en haar uitval en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13305
    zaterdag 22 september 2018 om 21:24
    Ja sorry, ben te ver gegaan, moet ik nou mijn excuus aanbieden kees.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2002
    zaterdag 22 september 2018 om 21:16
    nee joh.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 07:24]
    Vind ik leuk
    JustH +15291
    zaterdag 22 september 2018 om 21:52
    :-) wordt tijd om er een fusieclub van te maken mannetjes.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2002
    zaterdag 22 september 2018 om 22:10
    Geen slecht idee ,dan weet je zeker dat je nooit meer kampioen word.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9655
    zaterdag 22 september 2018 om 19:51
    Zo is't maar net.....ten Hag krijgt wat Keizer ook verdiende........
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:25
    Als Van der Sar dit allemaal heeft gezegd en de quotes niet uit de context zijn gerukt, zou ik met onmiddellijke ingang mijn ontslag indienen als ik Ten Hag was.
    Dit is ondermijnend. Geen flauw idee welk deel van de stakeholders hiermee gepleased moest worden.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 20:27]
    Vind ik leuk
    stratumseind +164917
    zaterdag 22 september 2018 om 20:26
    diegene met de meeste aandelen waarschijnlijk
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:30
    Dat denk ik niet. Die zien een flink dividend tegemoet. Geen reden om te piepen. Maar goed, geen idee. Cheers.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20770
    zaterdag 22 september 2018 om 23:21
    Dividend? Gaat niemand heel veel beter van worden
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 23:22]
    Vind ik leuk
    stratumseind +164917
    zaterdag 22 september 2018 om 23:23
    nee staaf dat is niet om te drinken......
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20770
    zaterdag 22 september 2018 om 23:33
    Zie je nou wel Stratum...wordt niemand veel beter van.
    :-)
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 07:16
    Zou Straat dan wel gelijk hebben?
    Vind ik leuk
    035 +5540
    zaterdag 22 september 2018 om 22:17
    Als jij hem steeds maar flappie noemt neem jij hem niet serieus dus. Waarom reageer jij op mensen die jij niet series neemt?
    Vind ik leuk
    stratumseind +164917
    zaterdag 22 september 2018 om 23:22
    ik neem maar een paar mensen serieus die zijn op 1 hand te tellen en dat is meer dan zat.
    Maar is dat verplicht dan om op een forum te reageren?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8888
    zaterdag 22 september 2018 om 19:40
    Je kan wel merken dat Sarretje tegen een zware burn-out aanzit.
    Als hij al gaat denken dat Ajax een stap hoger is dan Utrecht dan is hij echt de weg kwijt.
    Vind ik leuk
    Niels92 +24343
    zaterdag 22 september 2018 om 19:48
    Klopt helemaal, Ajax is wel meer dan een stap hoger, op dit moment zelfs 12 plaatsen hoger dan Utrecht :)
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    zaterdag 22 september 2018 om 20:46
    Net wel jij.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2256
    zaterdag 22 september 2018 om 19:54
    Er is inderdaad een hoop kritiek op Ten Hag.

    Vorig seizoen heeft Ajax onder hem twee wedstrijden verloren (uit tegen PSV en uit tegen Vitesse) en twee keer gelijk gespeeld (uit tegen Utrecht en thuis tegen de beste club van Nederland). Eigenlijk onbegrijpelijk dat een nieuwe trainer met zoveel succes zoveel kritiek te verduren krijgt.

    Dit seizoen heeft Ajax onder hem drie keer gelijk gespeeld (een misstap tegen een verassend Heracles en twee uit-wedstrijden in Europa). De statistieken liegen er niet om.

    Ondertussen scoort Ajax van alle Europese teams zo'n beetje het hoogste aangaande de UEFA-coefficient. Meer zelfs dan PSV, Feyenoord, AZ en Vitesse bij elkaar.

    Daarnaast laat Ajax eindelijk weer eens sprankelend voetbal zien.

    PSV heeft ook een heel sterk elftal en je mag eigenlijk op voorhand verwachten dat PSV wint, maar als Ajax Eindhoven winnend verlaat, dan wordt het toch wel tijd om in te zien dat Ten Hag precies degene was die Ajax nodig had,.
    Vind ik leuk
    buddha +8730
    zaterdag 22 september 2018 om 20:06
    met de spelers die ze NU hebben zou zelfs jules de korte nog kampioen KUNNEN worden.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2256
    zaterdag 22 september 2018 om 20:16
    Maar ik heb helemaal niet gezegd dat ze kampioen gaan worden. Ik heb alleen gezegd dat het spel en de resultaten die Ajax onder ten Hag laat zien formidabel zijn.

    Daarnaast had Ajax vorig seizoen helemaal de spelers niet waar jij nu op doelt.

    Voor het kampioenschap zou ik PSV zeker niet onderschatten. Ook die hebben een zeer sterk team dit seizoen. Ik denk het het tussen deze twee ploegen spannend gaat worden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:55
    Morgen wordt een makkie voor Ajax. Ajax gaat die Viergever een lesje leren voor zn grote muil. Die worden helemaal scheel getikt door de recordkampioen.
    Vind ik leuk
    buddha +8730
    zaterdag 22 september 2018 om 21:11
    ik heb de laatste jaren vaker van dit soort teksten gelezen. ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 21:55
    Wat een verschrikkelijk dom artikel

    Een soort ballen bingo waarbij je alle clichés op een hoop gooit en ze willekeurig daarna op gaat zeggen

    Wat probeert dit artikel nu te zeggen?

    Helemaal niets

    Of mis ik iets? Iemand?
    Vind ik leuk
    De fries +765
    zaterdag 22 september 2018 om 22:17
    Kritiek stiekem uiten door van de sar; en dan aangeven dat de trainer tijd nodig heeft... dit voelt vies ...
    Vind ik leuk
    AkaRocko +31
    zondag 23 september 2018 om 00:08
    Nee hoor je slaat de spijker op zijn kop. Een artikel van niks...
    Vind ik leuk
    De fries +765
    zaterdag 22 september 2018 om 22:15
    Lekker dat vd sar begint over de trainer ten hag z’n oefenstof ! Dit voelt echt warm aan.. stel dat ie morgen nou eens verliest van PSV ? Tis allemaal nog erg broos hoor die steun ...
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1846
    zaterdag 22 september 2018 om 23:43
    Flappie’s spreek verbod is opgeheven 😂
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 06:38
    Puur politiek dit. Keizer, die had pas tegenslagen in zijn eerste half jaar met nouri, leegloop en geen nieuwe spelers.
    Toen had vd Sar echter geen probleem om keizer deruit te trappen.

    Vind ik leuk
    orion73 +1422
    zondag 23 september 2018 om 07:33
    Sar en TH in gesprek. De 2 saaiste mensen uit het hele betaalde voetbal bij elkaar. Zal boeiend geweest zijn. Als Keizer deze selectie had gehad dan had Ajax op precies dezelfde plaats gestaan als nu onder TH.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van der Sar ging in gesprek met Ten Hag: 'Het is misschien wel een paar stappen'