Crisis bezworen in Londen: Kane en Lamela bezorgen Spurs broodnodige zege

    Crisis bezworen in Londen: Kane en Lamela bezorgen Spurs broodnodige zege

    Gepubliceerd: zaterdag 22 september 2018 om 20:24za 22-09-2018 om 20:24

    Na drie opeenvolgende verliespartijen heeft het zwalkende Tottenham Hotspur weer een overwinning weten te boeken. Het Brighton & Hove Albion van basisklant Davy Pröpper en invaller Jürgen Locadia werd zaterdag met 2-1 verslagen. Harry Kane en Erik Lamela tekenden voor de goals namens de gasten.  

    Spurs ging in de afgelopen weken onderuit tegen Watford, Liverpool (Premier League) en Internazionale (Champions League). Het was voor de eerste keer onder het bewind van manager Mauricio Pochettino dat de Londense grootmacht drie keer op rij onderuit ging en dus werd het onrustig bij Tottenham. Een overwinning op Brighton, met Pröpper in de basis, was hard nodig. 

    In de eerste helft viel er weinig te beleven. Matt Ryan keerde een kopbal van Toby Alderweireld knap en op slag van rust ging de bal op de stip vanwege een handsbal. Kane legde aan vanaf elf meter en faalde niet. 

    Na de pauze bleef Spurs domineren. Brighton drong iets meer aan, maar had duidelijk z'n dag niet. Na een mooie combinatie tikte Lamela met links de bevrijdende 2-0 binnen. Kort voor die treffer was Alireza Jahanbakhsh in de ploeg gekomen. Locadia viel ná de beslissende goal in. In blessuretijd deed de thuisploeg nog iets terug via Anthony Knockaert. Die goal viel te laat. 

    Door de zege staat Tottenham nu op de vijfde plek in de Premier League, met twaalf punten uit zes duels. Brighton staat op plek veertien. 

    Plaats een reactie

    Bill +830
    zaterdag 22 september 2018 om 20:28
    5e.
    Mooie plek voor de spurs.
    Nooit een prijs.
    Vind ik leuk
    Adje80 +9046
    zaterdag 22 september 2018 om 20:37
    Spurs is een mooie club..snap je opmerking niet. Een club met een visie die aanvallend voetbal speelt met een vaste selectie.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3391
    zaterdag 22 september 2018 om 20:40
    Inderdaad een beetje respectvoller kan geen kwaad voor zo een mooie club.
    Vind ik leuk
    Bill +830
    zaterdag 22 september 2018 om 20:46
    Een mooie club?
    Zijn die er nog in engeland?
    Ze hebben allemaal hun ziel verkocht aan ordinaire spelershandelaren.
    Speeltjes van koopzieke maffiosie.
    Niemand speelt er meer omdat het “zo’n mooie club” is maar puur voor de poen. Of denk je dat janmaat een poster van watford boven zijn bed had hangen?
    In het pré poen tijdperk was het voetbal lachwekkend simpel maar wel authentiek.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 20:48]
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:58
    Die tijd mis ik ook maar in het verleden blijven hangen heb je niks aan...
    Maar toen Manchester in handen van die Amerikaan kwam had ik het wel een beetje gehad Een groep supporters richtten daarna niet voor niks een nieuwe club op: United FC of Manchester...
    Vind ik leuk
    Bill +830
    zaterdag 22 september 2018 om 21:04
    Mee eens.
    Maar dat overdreven gedweep met dat engelse voetbal hangt me de keel uit. Het is een poenfabriek. Volkomen verweesd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 21:23
    Eens, maar was al fan voor dat gedweep. Door dat gedweep zijn de Engelse clubs meer toeristenclubs geworden...
    Vind ik leuk
    Bill +830
    zaterdag 22 september 2018 om 21:29
    Helder
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10498
    zondag 23 september 2018 om 09:00
    Alle topploegen zijn het bezit van Internationale Voetbalbedrijven die zich clubs noemen om het sentiment bij de domme massa niet te verstoren.
    Vind ik leuk
    Bill +830
    zondag 23 september 2018 om 09:03
    In engeland ja.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10498
    zondag 23 september 2018 om 11:34
    Nee, hoe kom je daar nu bij ?
    Voetbal op top niveau in Europa met name is 1 grote business, het gaat alleen nog maar om geld en het kliekje met de meeste poen verdelen de prijsjes.....
    Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar om Engeland nu naar voren te halen als de enige "kwade genius" is echt onzin.
    "Het voetbal" is overstroomd door een Tsunami van geld welke via de Media / Commercie wordt gevoed, daar door ontstaan er omstandigheden
    die de sport vervreemden van de gewone man.
    Maar iedereen graait mee, het zijn niet alleen de makelaars, maar ook de spelers, de clubs en alles daaromheen pakt wat ze pakken kunnen.
    De UEFA kijkt lamlendig toe, waarom......? omdat die ook allemaal diepe zakken hebben.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 11:35]
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    zaterdag 22 september 2018 om 21:03
    Zijn nog genoeg mooie clubs in Engeland hoor. Ik denk dat je nergens anders ter wereld zoveel traditie clubs als in Engeland zult vinden. Helaas zijn we in het tijdperk gekomen dat geld een enorme rol is gaan spelen. Maar dat is ook niet alleen in Engeland zo natuurlijk. Tadic en Lozano spelen ook niet bij Ajax of PSV omdat ze het zo'n mooie club vinden. Dat doen ze natuurlijk alleen voor hun eigen carrière. Ik denk dat je alleen nog bij eigen jeugd spelers als De Ligt echte passie voor de club zult terug vinden.

    Ik ben zelf een enorme van lower-league football in Engeland. Daar spelen ze nog lekker ouderwets kick and rush, met prachtige shirts (die niet vol gedrukt staan met sponsoren), velden van echt gras (!) en schitterende stadions gevuld met hondstrouwe fans. Schotse competitie is ook nog echt lekker ouderwets voetbal. Alleen is het niveau niet altijd even hoog haha.
    Vind ik leuk
    Bill +830
    zaterdag 22 september 2018 om 21:13
    Helemaal eens. Zo’n rangers van de week die gun je dat resultaat. Bij engelse clubs heb je zoiets van: hopelijk verlies je met je poen.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    zaterdag 22 september 2018 om 21:21
    Dat hangt er bij mij dan weer vanaf. Als Liverpool speelt heb ik die gedachte natuurlijk niet ;)
    En voor alle andere Engelse ploegen hangt het af tegen wie ze spelen. Behalve bij United, die mogen wat mij betreft alles verliezen.
    Vind ik leuk
    Bill +830
    zaterdag 22 september 2018 om 21:27
    Sorry ik scheer alle engelse ploegen over 1 kam.
    Het is begonnen met dat verschrikkelijke chelsea. City ging meedoen, united moest volgen, liverpool ging overstag nu met die verschrikkelijke nepper klopp, boring arsenal doet halfslachtig mee en heeft dan symapthie omdat ze “maar” 55 mln uitgeven aan özil en overal naast pissen.
    Nee doe mij maar de eredivisie.
    Het sneeuwbal effect is voelbaar maar het blijft wel authentiek.
    Vind ik leuk
    Bill +830
    zaterdag 22 september 2018 om 21:30
    Visie ??? Hahahhaa. Wie smijt het meest met poen visie.
    Vind ik leuk
    Adje80 +9046
    zaterdag 22 september 2018 om 21:50
    Jij kan beter lekker amateurvoetbal gaan kijken als je het voetbal zo bekijkt
    Vind ik leuk
    Bill +830
    zaterdag 22 september 2018 om 21:59
    Doe ik ook.
    Maar ik probeer mensen wakker te houden. Het duurt geen 5 jaar meer of de zeepbel knapt en sta ook jij weer op de amateurvelden.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3391
    zaterdag 22 september 2018 om 20:39
    Daar zullen ze zelf anders over denken..
    Het is al erg lang een net niet club maar toch heb ik het gevoel dat ze er steeds dichter tegen aan zitten Eriksen Kane Vertongen Dembele Alderweireld zijn toch allemaal echte top spelers vind het een mooier elftal als United.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 21:02
    Waarsch. aan dovemansoren gericht, je hebt het tegen iemand die ervan overtuigd is dat PSV veel beter materiaal heeft. :)
    Vind ik leuk
    Bill +830
    zaterdag 22 september 2018 om 21:20
    Die willen allemaal weg maar omdat de nog grotere poenclubs de selectie al vol hebben zitten komen ze niet weg. En barca is toch niet helemaal overtuigd van erikssen.
    Ze hebben liever een 21 jarige uit de eredivisie, kennelijk toch materiaal dat hoger aangeslagen wordt dan dat van de spurs.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 21:20]
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3391
    zaterdag 22 september 2018 om 21:29
    Oja want Frenkie de jong is ineens cam of ze wouden Eriksen voor cvm?
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:45
    Ik denk het, jij zegt het.
    Spurs hebben het laten liggen toen Leicester kampioen werd...
    Vind ik leuk
    Champ1 +241
    zaterdag 22 september 2018 om 20:29
    Voor dit spurs hoeft psv niet bang voor te zijn
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3391
    zaterdag 22 september 2018 om 22:18
    Hoezo niet spurs heeft letterlijk op elke positie een betere speler staan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:29
    Je wint niet zo makkelijk in Brighton, vorig jaar verloren ze maar 4 van de 19 thuiswedstrijden in de competitie en dit is ook de eerste thuisnederlaag van het seizoen.

    Die 0-2 was trouwens wel mooi opgezet, Dier -> Trippier -> Dier -> Lamela -> Lucas -> Rose -> Lamela.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 20:37]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws