Ten Hag licht tactische keuze toe: 'Zelfs hij kan verliezen van Luuk de Jong'

    Ten Hag licht tactische keuze toe: 'Zelfs hij kan verliezen van Luuk de Jong'

    Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 16:39zo 23-09-2018 om 16:39

    Ajax-trainer Erik ten Hag kiest er zondagmiddag in Eindhoven bewust voor om Frenkie de Jong op te stellen als centrale verdediger. De coach had er vanwege de afwezigheid van aanvoerder Matthijs de Ligt óók voor kunnen kiezen om de fysiek sterkere Max Wöber op te stellen als bewaker van Luuk de Jong. 

    "Je overweegt alles, uiteraard. Maar wij denken dat dit de beste keuze is", aldus Ten Hag voor de camera van Ajax TV. "Zelfs Matthijs de Ligt kan verliezen van Luuk de Jong. We denken dat we zo goed staan. Dat was tegen AEK Athene ook zo."

    De defensieve rol van De Jong betekent dat Carel Eiting opnieuw in de basis staat. "Hij heeft het uitstekend gedaan. Ik denk dat we aan de bal heel goed zijn met hem. Carel heeft het heel goed ingevuld tegen AEK. Waarom vandaag niet?"

    "We hebben vertrouwen, zijn goed aan het seizoen begonnen. Dit is een mooie test. Ik denk dat PSV en wij elkaar gaan uitdagen. Het wordt een open wedstrijd. Spanning? We zijn wel wat gewend. Dit zijn de krenten in de pap." 

    Volg álle ontwikkelingen rond en tijdens PSV-Ajax in ons liveblog!

    Poll

    Wat wordt PSV - Ajax?

    (21074 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopstootje +9714
    zondag 23 september 2018 om 16:42
    De gaten zullen waarschijnlijk weer bij Blind ontstaan.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 16:59
    een Blindganger dus.
    Vind ik leuk
    2cents +57853
    zondag 23 september 2018 om 16:44
    Misschien nog wel erger dan het ontbreken van De Ligt: Leo Driessen als commentator.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 16:45
    Maar we gaan gewoon voor die overwinning. Fijne wedstrijd ajacieden. 1 - 3
    Vind ik leuk
    fr1963 +3345
    zondag 23 september 2018 om 16:47
    succes psv-ers: 2-1
    Feyenoord vanavond 'gewoon' weer in punten gelijk met de gevallen godenzonen....
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 16:48]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 17:01
    Ik snap werkelijk niet dat je een club succes kan wensen die jullie ooit tot het bot vernederd hebben en met dubbele cijfers ooit naar huis hebben gestuurd. Dat kan echt niet...
    Vind ik leuk
    fr1963 +3345
    zondag 23 september 2018 om 17:06
    psv is een sympathieke club, geen praatjes, doen normaal en niet zo uit de hoogte. Die 10-0 was gewoon een lachertje. Ik gun het psv van harte om samen met Feyenoord om de titel te strijden de komende jaren.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:06
    Nee nee, je moet het wel goed zeggen he.
    Je bent nu voor Psv omdat jou clubje toch niet meer om de titel speelt. Dat is heel iets anders, wel eerlijk blijven gozer!
    Vind ik leuk
    fr1963 +3345
    zondag 23 september 2018 om 23:24
    Mokums paradijs, zonder prijzen!
    Mijn cluppie gaat gewoon meedoen om de titel hoor, ze strooien nu bij iedereen zand in de oogjes door die 4-0 en 2-0 nederlagen.
    Ze zijn net een stoomloc. Eenmaal op stoom zijn ze straks niet meer te stoppen. Ajax en psv krijgen Europese tikjes te verwerken, mentaal en fysiek, daar gaat Feyenoord dankbaar gebruik van maken.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 23:24]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 17:15
    Volgens mij staat het al 2-0 maat
    Vind ik leuk
    Echt? +3907
    zondag 23 september 2018 om 17:17
    Fijne wedstrijd DAF, ik geniet iig👊
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 16:44
    Hij lijkt relaxter dan v Bommel.... we gaan het zien. Ik had Wöber gebracht en Frenkie op het midd3nveld...
    Vind ik leuk
    Peterfc +2267
    zondag 23 september 2018 om 17:25
    Iedereen had wober gebracht. Onbegrijpelijk dit. Je verzwakt de verdediging en het middenveld tegelijk door het zo te doen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 17:25]
    Vind ik leuk
    ja_daarom +307
    zondag 23 september 2018 om 16:44
    Volgens mij heft Ten Hag betere opties. Laat Frenkie op het middenveld man, die kan de boel goed op gang brengen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2852
    zondag 23 september 2018 om 16:45
    Jeetje .... Ajax moet echt een centrale verdediger halen en snel ook of anders Schuurs gewoon voor de leeuwen gooien.

    Ik vind Eiting echt wel een leuke speler, maar het is toch wel doodzonde dat Frenkie de verdediging moet redden.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3345
    zondag 23 september 2018 om 16:46
    krenten in de pap, wordt een zure druif voor ajax.
    2-1
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 16:47
    Iedereen verliest vandaag van onze Luuk😁
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 16:56
    Op z'n roze schoentjes....😂😂😂
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 17:12
    is hij wel Blind te slim af.......
    Vind ik leuk
    N.E.C. +453
    zondag 23 september 2018 om 16:47
    Op 5 punten na vandaag!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    zondag 23 september 2018 om 16:50
    Verrassend. Wober leek qua fysiek logischer dan Frenkie de Jong centraal achterin.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2852
    zondag 23 september 2018 om 16:57
    Schijnbaar denkt Ten Hag te kunnen domineren. Dit gaat tegenvallen voor Ajax. Drie middenvelders achterin bij Ajax, daar kom je normaal gesproken niet mee weg.Zeker niet tegen dit PSV.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1030
    zondag 23 september 2018 om 16:57
    Eerlijk is eerlijk Ajax begint goed...eerste 10 minuten..
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1030
    zondag 23 september 2018 om 17:01
    P.s. hoe komt ten hag er eigenlijk bij om richard witschge op te nemen in de staf?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9714
    zondag 23 september 2018 om 17:11
    Denk dat ze nu toch ff heeeeeel stil moeten zijn in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1030
    zondag 23 september 2018 om 17:12
    Eerlijk is eerlijk...PSV doet het aardig van minuut 10-25....


    Goal 1. Fout Blind jr a 20 miljoen.
    Goal 2. Fout Frenkie de messias a 1 euro.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 17:13]
    Vind ik leuk
    Siemjo +295
    zondag 23 september 2018 om 17:14
    Goede keuze ten Hag binnen 4 minuten 2 fouten van je centrum verdedigers. We gaan weer in herhaling vallen. Frenkie de Jong hoort op het middenveld
    Vind ik leuk
    Floaz +940
    zondag 23 september 2018 om 17:20
    Ik citeer: goed begonnen aan het seizoen... Het begin was toch tegen Heracles?
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 17:23
    Goed centrum zeg, dat Ajax. Echte godenzonen, haha. Wat een lol.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 17:24
    Is Viergever niets voor Ajax. Rotter dan Blind kan niet.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22121
    zondag 23 september 2018 om 17:31
    Tactisch heb je niks aan als je zoveel knulligheid op de mat legt.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6276
    zondag 23 september 2018 om 17:38
    De jong kan echt niet in deze topper. zowel de 0 - 2 als de 0 - 3 zijn de fout van de jong

    jammer hoor dat Ten Hag niet ingreep
    Vind ik leuk
    Gid010 +669
    zondag 23 september 2018 om 17:59
    Kijk eens aan , Je hebt helemaal gelijk gehad.. wat een pannekoek trainer hahaha De Jong verloor het duel van De Jong waaruit gescoord werd.
    Wat een trainer, heeft hij goed voospeld:)
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:52
    Ik had ten Hag al niet hoog zitten. Dit dramatisch optreden bevestigd het
    Vind ik leuk
    Gewoonzo +202
    zondag 23 september 2018 om 22:03
    Haal Bosz terug aub... Wat een aanfluiting deze man
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3151
    zondag 23 september 2018 om 23:14
    Gewoon je team slecht neergezet Erik. Wij zijn er blij mee en hopen dat je nog heel lang blijft bij Ajax.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws