Ajax vernederd door PSV: Spelers die niet willen of niet kúnnen verdedigen

    Ajax vernederd door PSV: "Spelers die niet willen of niet kúnnen verdedigen"

    Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 18:02zo 23-09-2018 om 18:02

    PSV heeft zondagmiddag, in de eerste helft van de Eredivisie-kraker tegen Ajax, 'optimaal gebruik gemaakt' van de zwakheden van de Amsterdammers. Dat stelt Kenneth Perez. Na 35 minuten stond er al 3-0 op het scorebord in Eindhoven. 

    "Ik heb een geweldig PSV gezien", zei Perez tijdens de pauze bij FOX Sports. "Geweldig in de zin dat ze óptimaal gebruik maken van de zwakheden van Ajax. Want: ze voetballen gewoon lekker. Ajax wil lekker voetballen."

    "Bij balverlies staan ze hélemaal open, met spelers die niet willen of niet kúnnen verdedigen", vervolgde de Deense analist. "Dat zag je continu. Wat dat betreft is PSV veel beter en veel slimmer in deze wedstrijd."

    In het Philips Stadion tekenden Gastón Pereiro (21e minuut), Luuk de Jong (24e minuut) en Hirving Lozano (34e minuut) zondag voor de goals in de eerste helft. Ajax-trainer Erik ten Hag greep in de rust in door Donny van de Beek en Kasper Dolberg in het veld te brengen. 

    Volg álle ontwikkelingen rond en tijdens PSV-Ajax in ons liveblog!

    Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

    Plaats een reactie

    zondag 23 september 2018 om 18:05
    Tja pijnlijk maar waar.... Ajax komt verdedigend zwaar te kort. We missen Mathijs heel erg en daar is geen vervanger voor. PSV is veel en veel beter en maakt echt slim gebruik van de tekortkomingen van Ajax achterin.
    Vind ik leuk
    Big Nibba +652
    zondag 23 september 2018 om 18:07
    Schuurs, veel beter dan de Jong op die positie.
    Vind ik leuk
    FR-Marti +271
    zondag 23 september 2018 om 18:11
    Op basis van? Schuurs toch nog helemaal niks laten zien?
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:18
    Heeft Schruurs een eerljke kans gehad dan? NEE dus
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    zondag 23 september 2018 om 18:06
    Helemaal gelijk Perez. In ieder geval staat ajax na vandaag weer met beide benen op de grond. Net zoals psv na afgelopen dinsdag tegen Barça.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:41
    Ajax was gewoon bereslecht ik zag het na die 2 weggevertjes al aankomen. En PSV was gewoon goed zo eerlijk moet je zijn. Het was weer openhuis bij Ajax vandaag.
    Vind ik leuk
    BassieN +11070
    zondag 23 september 2018 om 18:06
    Huh, deze wedstrijd zou toch schriftelijk afgedaan worden omdat ajax toch wel ging winnen?
    Vind ik leuk
    Big Nibba +652
    zondag 23 september 2018 om 18:06
    Als je de Jong en niet Schuurs centraal zet vraag je er ook gewoon om...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10569
    zondag 23 september 2018 om 18:21
    Tsja, De Jong kan wel achterin. Maar alleen naast een echte verdediger..
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +403
    zondag 23 september 2018 om 18:07
    makkelie kan t niet laten, net zoals de media en de KNVB...toch 3-0 achter.knap
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +438
    zondag 23 september 2018 om 18:07
    Ajax te Ligt bevonden.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:08
    Hahahaha. We missen De Ligt wel man, wat een gepruts achterin
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9721
    zondag 23 september 2018 om 18:08
    Ajax is zo als zo vaak gezegd zwaar overschat.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    zondag 23 september 2018 om 18:08
    Hoe speelt Ajax ook eigenlijk? 4 verdedigers, waarvan de jong geen verdediger is(schuift ook door) en blind niet centraal hoort te staan. Middenveld met schone en eiting en daarvoor 4 aanvallers zonder enige werkethos op verdedigend gebied. Inmiddels zelfs nog aanvallender gaan spelen met van de beek voor schone.

    Dat is vragen om afgeslacht te worden tegen een sterk en goed verdedigend PSV middenveld. Daarnaast kom je als Ajax in een soort van 1 tegen 1 situatie tegen de beste aanval van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34146
    zondag 23 september 2018 om 18:09
    Seizoen is nog lang, de bal is rond, het beste moet nog komen. Aldus het ajax kamp.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:10
    Ze dachten dat ze goed waren, zelfs hun "fans" gingen erin geloven.
    Vind ik leuk
    Mass +5477
    zondag 23 september 2018 om 18:11
    Waar is nou die grootspraak???...Zo op je kloten krijgen....
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2782
    zondag 23 september 2018 om 18:11
    Blind is een topper🤣🤣
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:06
    Roma nog gespeeld dit weekend??
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2782
    zondag 23 september 2018 om 20:14
    We hebben het over Ajax hier en niet over Roma! Blind was weer geweldig vandaag en alle Ahax supporters maar Blind blijven steunen.... Wat is die gozer slecht zeg🙈
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:21
    Je bent toch zo'n Roma fan? Kansloze nederlaag ook...Blind is inderdaad niet goed genoeg als verdediger in topwedstrijden, hij is namelijk geen verdediger! Hij had vandaag op 6 moet staan ipv Schøne en Frenkie op het middenveld! Schuurs en Wöber in de verdediging, dat zijn namelijk wel verdedigers! Die zijn ook (nog) niet goed genoeg maar dan ga je wel uit van eigen kracht! En nu niet....PSV volledig terecht gewonnen, en van Bommel ook!
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2782
    zondag 23 september 2018 om 20:22
    Blind is gewoon een miskoop en op het midden veld is hij ook niet goed genoeg...
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:24
    Dat weet zelfs jij niet....
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2782
    zondag 23 september 2018 om 20:38
    Oo... echt wel!! De tijd zal het leren... De aller duurste aankoop en de aller grootste flop in de geschiedenis van Ajax... Werd vroeger uit gefloten en binnekort weer
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10569
    zondag 23 september 2018 om 18:12
    Lekker beginnen met Daley en Frenkie centraal achterin tegen een fysiek sterke ploeg in vorm. Nu is De Ligt je enige centrale verdediger dus veel keuze hadden ze ook niet...
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:12
    Klasse justitie. Onana moet rood krijgen!
    Vind ik leuk
    Siemjo +295
    zondag 23 september 2018 om 18:15
    Wanneer gaat men dat bij Ajax eens inzien. Frenkie de Jong is geen verdediger. Blind is te langzaam dit werd een aantal wedstrijden verdoezeld door de Ligt. Een trainer die in de veronderstelling leeft dat PSV van het zelfde kaliber is als AEK Athene. Dan heb je als trainer niet geleerd van vorig jaar en een kapitale inschattings fout gemaakt. Een centrale verdediger op de bank. Backs die niet eens bij de selectie zitten. Het gaat nu goed mis in Amsterdam. Men is niet dichter bij PSV gekomen eerder verder achterop. Terwijl men bij PSV veel minder geïnvesteerd heeft. Daar zit nog wel het een en ander op de bank.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10569
    zondag 23 september 2018 om 18:24
    Maar hé, dat zien wij niet goed. Want Ten Hag kent de Europese wetten.
    Vind ik leuk
    Rene80 +2133
    zondag 23 september 2018 om 18:20
    Dit is gewoon de eerste tegenstander van formaat en dan opeens zie je hoe ajax echt ervoor staat. Hard maar denk wel de waarheid. PSV was zeer fel en adequaat en dat felle zorgde ervoor dat ajax niet hun mooie spel konden spelen en dan stelt het weinig voor.

    Overigens wel jammer want ik zie dit ajax niet ver komen in Europa. En in Europa hoop ik dat Nederland het altijd goed doet.
    Vind ik leuk
    piet potlood +2178
    zondag 23 september 2018 om 20:39
    Als je die wedstrijd van vandaag ziet was het voor het nederlandse voetbal beter geweest dat PSV in de poule van ajax had gezeten en ajax in de poule van PSV. Ik zie ajax zelfs in die eenvoudige poule nog gewoon 3de worden.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:20
    Vandaag was PSV gewoon beter. Klaar.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:22
    Makkelie was duidelijk de beste man van Ajax vandaag. Helaas kon hij met zijn prestatie geen nederlaag voorkomen.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1312
    zondag 23 september 2018 om 18:49
    Waarom kreeg Onana dan geen ROOD?
    Kijk maar eens goed naar de herhaling.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:55
    Omdat het geen rood was. Hij moet het niet doen begrijp me niet verkeerd hoor.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1312
    zondag 23 september 2018 om 18:57
    Kijk dadelijk maar naar de herhaling dan.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:24
    Geen leuk daggie voor Ten Haggie
    Gefeliciteerd PSV
    Vind ik leuk
    Gilze +527
    zondag 23 september 2018 om 18:33
    Mijn club is vandaag afgetroefd op mannelijkheid
    PSV zat er bovenop en liet Ajax geen grip krijgen
    En een feit is dat je met zon centrum gewoon om problemen vraagt
    Frankie had gewoon op middenveld gemoeten
    En gewoon schuurs een vuurdoop moeten geven
    Als je de ligt niet kunt opvangen ben je t ook niet waardig om te winnen
    Vind ik leuk
    debacle +487
    zondag 23 september 2018 om 18:34
    Je zal maar weer in die spelersbus naar de arena moeten, knikkende knieen hahaha
    Vind ik leuk
    plein19 +2460
    zondag 23 september 2018 om 18:38
    Betere instelling, betere coach en het gemis van onze aanvoerder
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2254
    zondag 23 september 2018 om 18:42
    Foute opstelling bij ajax maar goed terecht verloren.
    Vind ik leuk
    Aart +153
    zondag 23 september 2018 om 21:45
    Blijkt weer dat ten Hag veel lult, maar weinig presteert. Zo''n goeie ploeg en geen goeie verdedigers. Zwak beleid. Voor Blind hadden ze 3 echte verdedigers kunnen halen. Frenkie kan leuk ballen, maar geen echte verdediger !!!
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2254
    zondag 23 september 2018 om 23:00
    Blind is ook geen echte verdediger.
    Vind ik leuk
    Gerro +7347
    zondag 23 september 2018 om 18:48
    Totale misvatting van ten Hag met zijn opstelling was het vragen om problemen
    Vind ik leuk
    benny-boys +1312
    zondag 23 september 2018 om 18:52
    CHEAD CHEAD CODES

    H E E R L I J K D I T.
    Na 6 wedstrijden al 5 PUNTEN WEG VAN AJAX.
    Vind ik leuk
    hoebie60 +135
    zondag 23 september 2018 om 18:49
    We hebben gespeeld als een stel kleuters, geen passie geen strijd, en de spelers die het moeten dragen niet gezien, wwar was blind, tadic ziyech drama, deze potten moeten ze er staan, deze kon wel al een beslissing voor het kampioenschap zijn. Op alle fronten afgetroefd, op het veld en er langs,
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2010
    zondag 23 september 2018 om 18:50
    Wat een boutwedstrijd van Ajax. Geen enkele speler verdient hier een voldoende. Alle credits voor Psv maar Ajax geen schim van zichzelf.
    Zoals ik al zei ver voor de wedstrijd, we zullen gaan zien waar we staan. En nu weten we het, Psv is een stukkie verder als Ajax.
    Onana waardeloze keeper op t moment, kan geen bal vasthouden. En ten Hag, leert niks. Je kan niet tegen zo’n tegenstander speler met een cvm en een mc als centraal duo achterin, een Eiting ipv een vd Beek.
    Triest en bet er ziek van. Dacht dat we verder waren.

    Psv van harte gefeliciteerd. Terecht gewonnen en dus terecht 5 punten los.
    Vind ik leuk
    Hammie +1173
    zondag 23 september 2018 om 18:52
    En nu maar roepen we misten de Ligt.

    Bla bla bla
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 18:53]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:11
    Stond hij toch op het veld??
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:57
    verdiend gewonnen, helaas is luuk de jong niet uit de wedstrijd geschopt, wat ene zeikspeler is dat zeg. wordt bij hem tijd voor n paar nieuwe kruisbanden. diee langnek
    Vind ik leuk
    Aart +153
    zondag 23 september 2018 om 21:47
    Dat gemekker van tadic en frenkie dan de hele wedstrijd !!!
    Vind ik leuk
    benny-boys +1312
    dinsdag 25 september 2018 om 17:46
    Dan moet die doelman van Ajax gaan boxen tegen Nico Verhoeven.
    Bij de VAR is het rood, maar ja, Ajax en Scheidsrechters.
    Vind ik leuk
    richard37 +1342
    zondag 23 september 2018 om 18:58
    Snap niets van het feit dat niemand over tweede doelpunt van PSV. Was duidelijk buitenspel. Lozano neemt deel aan het spel.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:59
    Tja zelfs Makkelie, of hoe je het ook schrijft, kon ajax vandaag niet redden al deed hij nog zo zijn best door vieze amsterdamse overtredingen niet te bestraffen met geel. voorbeeldje de eerste actie van Dolberg
    Vind ik leuk
    repeP +1331
    zondag 23 september 2018 om 19:02
    Had dit al voorzien van de week. Door de euforie bij Ajax na die 3-0 tegen AEK en dat 4-0 verlies bij Barcelona van PSV. Ajax wat onbewust met de hoofd in de wolken liep en PSV wat gebrand was op eerherstel.
    Vind ik leuk
    Ajax 410 +98
    zondag 23 september 2018 om 19:05
    Ja verdient gewonnen en voor de rest is nog lang niet beslist en laat ze FF genieten in Eindhoven
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:13
    Good victory but what I hate is how Van Bommel insists on playing Lozano as a right winger. Last season he was the best left winger and Cocu respected that. Bergwijn is very good on the left but if you show you are the best in a certain position like Lozano did last season, you earn the right to stay there. On the right wing he is much less effective. Van Bommel might be the best coach for PSV right now but he certainly hasn't been the best for Lozano's growth so far. I hope he puts him back on the right or that he leaves very soon. Good win PSV!
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:32
    Frenkie de Jong zei het goed. 5 punten achter en een pak slaag, dus past nederigheid. Dat realisme moet nu nog landen bij de fans en vooral ten Hag.
    Vind ik leuk
    Legion73 +167
    zondag 23 september 2018 om 20:06
    Gefeliciteerd alvast met de schaal PSV
    Wij hebben er weer een concurrent bij in de "Subtop".
    Vind ik leuk
    thierryer +1779
    zondag 23 september 2018 om 20:26
    PSV zeer terecht gewonnen. Gefeliciteerd voor de psvers. Teveel mensen uit vorm. De Ligt is wel slok op een borrel tegen een Luuk de Jong zoals hij vanavond speelde. Maar rest lieten het allemaal afweten.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2782
    zondag 23 september 2018 om 20:54
    Ze hebben Blind nog
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2254
    zondag 23 september 2018 om 23:02
    Eaarom geen schuurs of wober erin?dan had fdejong gewoon op middenveld gekund en vdbeek ipv schone.
    Vind ik leuk
    san the man +1125
    zondag 23 september 2018 om 23:32
    Hoezo aller Ajax? Club van niks je speelt in nl. En toch is er 1 beter. Ik zeg aller psv
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws