Oppermachtig PSV maakt voor rust het verschil en geeft Ajax ongenadig pak rammel

Oppermachtig PSV maakt voor rust het verschil en geeft Ajax ongenadig pak rammel

Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 18:36zo 23-09-2018 om 18:36

De Eredivisie-kraker tussen PSV en Ajax in Eindhoven is zondagmiddag geëindigd in een dikke zege voor de thuisploeg. Al na 35 minuten (!) stond de uitslag op het scorebord: 3-0. Door die verrassende score heeft PSV na zes speelrondes al vijf punten meer dan de belangrijkste titelconcurrent. 

In de openingsfase van de topper in het Philips Stadion werd Ajax op álle fronten afgetroefd door een gretig PSV. De ploeg van trainer Erik ten Hag oogde zonder de geblesseerde captain Matthijs de Ligt defensief zeer kwetsbaar. Dat bleek ook wel bij de 1-0 en de 2-0, die in respectievelijk de 21e en 24e minuut vielen. 

Aan de openingstreffer van PSV ging nota bene een vrije trap voor Ajax op de helft van de tegenstander vooraf. De bal werd echter ingeleverd en na een snelle tegenaanval belandde de bal bij Steven Bergwijn. Zijn schot werd in eerste instantie gekeerd door André Onana. Op de tweede poging van Gastón Pereiro, een lage schuiver, had de goalie echter geen antwoord. 

Na die goal viel al snel de tweede PSV-treffer. Frenkie de Jong greep slap (lees: niet) in nadat Jorrit Hendrix de bal naar voren had gekopt. Luuk de Jong kreeg daarop álle tijd en ruimte om simpel binnen te tikken. Het werd binnen 35 minuten nóg erger voor het slap spelende Ajax. Bergwijn passeerde op links enkele Ajacieden en schoot daarna vol tegen Onana aan. De goalie kon de bal niet klemmen, waarop Hirving Lozano er snel bij was om simpel binnen te tikken. 

Ten Hag greep in de pauze in door Klaas-Jan Huntelaar en Lasse Schöne te vervangen voor Donny van de Beek en Kasper Dolberg. Ajax had nog een volledige helft om de opgelopen schade te herstellen, maar het échte geloof ontbrak aan Amsterdamse zijde. Jeroen Zoet moest ingrijpen bij een schot van Hakim Ziyech en verderop in de tweede helft voorkwam uitblinker Denzel Dumfries op de doellijn een eretreffer voor Ajax. Gezien het grote krachtsverschil hadden de gasten eigenlijk ook geen recht op een doelpunt. 

Incidentjes
PSV speelde in de tweede helft, die ontsierd werd door een paar vervelende incidentjes tussen onder meer Onana en Luuk de Jong, zakelijk en rustig de wedstrijd uit. Alleen Bergwijn deelde nog een speldenprikje uit. Trainer Mark van Bommel bracht Erick Gutiérrez en Bart Ramselaar nog in de ploeg. Na twee minuten blessuretijd vond Danny Makkelie het mooi geweest. 

Door de klinkende overwinning staat PSV na zes speelrondes nu op het indrukwekkende totaal van achttien punten. Ajax volgt op gepaste afstand, met dertien punten. 

Lees meer over:EredivisiePSVAjax

Poll

Is deze wedstrijd al beslissend in de titelrace?

(1817 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 23 september 2018 om 18:37
Nou wat een wedstrijd! PSV de terechte overwinnaar. Ajax weigerde fatsoenlijk samen te werken, iets wat tegen dit (en mijn) PSV gewoon ontzettend dodelijk is. 5 punten los, het zegt nog niets nu, maar het is wel de realiteit en dat is maar wat fijn!

PSV vecht voor elke meter en de spelers voor elkaar, dat is mooi om te zien. Forza PSV!
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 18:38]
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19095
zondag 23 september 2018 om 18:37
DIT IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN MARC OVERMARS.
Vind ik leuk
PinPelado +2022
zondag 23 september 2018 om 18:39
Whahhahaha
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11577
zondag 23 september 2018 om 18:41
😂😂😂😂😂😂 gaat hij marc overmars de schuld geven neem nog een paracetamol yoh😂😂
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19095
zondag 23 september 2018 om 18:45
Ik geef Overmars al 3 jaar de schuld.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
zondag 23 september 2018 om 18:41
Je laat je kennen nu, ook jij liep te schreeuwen.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19095
zondag 23 september 2018 om 18:43
Waar dan?
Vind ik leuk
JWK +636
zondag 23 september 2018 om 19:06
Denk dat jij helemaal niets mag zeggen met je 0-7 zonder vaseline!
Maar uh.. gefeliciteerd psv volgende keer beter.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:21
Denk dat hij dat wel mag. Zij roepen tenminste niet dat ze de beste zijn. Hoeven ze dat ook niet waar te maken. En worden ze er ook niet op afgerekend.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:55
Jaja menneke, altijd iemands schuld. Maakt niet uit pikkie.
Vind ik leuk
tannat +16383
zondag 23 september 2018 om 19:11
Hahaha hij was toch de held met Blibd en Tadic?
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19095
zondag 23 september 2018 om 19:13
Niet voor mij. Ik heb daar genoeg discussies over gevoerd hier. Echte discussies, dus die zul jij wel hebben overgeslagen want daar kun je niet goedkoop likes bij scoren.
Vind ik leuk
elmagico070 +23749
zondag 23 september 2018 om 18:37
Karma...🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
ay42 +1439
zondag 23 september 2018 om 18:38
Meneer Makkelie heeft nog keihard geprobeerd om Ajax te helpen, maar het mocht niet baten.

Zeer sterk PSV heeft Ajax gewoon helemaal zoek gespeeld. 2e helft nog wat gas terug genomen natuurlijk, wat begrijpelijk is.

Hendrix, Dumfries, Bergwijn en de Jong hebben de overhypete Ajaxieden even laten zien hoe het moet. Is frenkie nog steeds 60m waard? 😂 😂
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 18:38]
Vind ik leuk
2cents +58981
zondag 23 september 2018 om 18:38
70
Vind ik leuk
ay42 +1439
zondag 23 september 2018 om 18:52
Maar even serieus die man is toch geen CV?? Tegen een ADO of NAC ofzo kan hij best CV spelen want dan domineer je de wedstrijd en is een inschuivende CV handig. Maar in een top wedstrijd kan dit toch niet.. 2 CVs onder 1,80m tegen de Jong, de beste kopper in de eredivisie
Vind ik leuk
2cents +58981
zondag 23 september 2018 om 18:56
Nee, maar die waarde heeft hij ook niet als CV hè.
Vind ik leuk
ay42 +1439
zondag 23 september 2018 om 19:40
Het is zeker een goede speler en op dit moment 1 van de beste in de eredivisie. Maar 60m is hij echt niet waard, dat is echt overdreven
Vind ik leuk
2cents +58981
zondag 23 september 2018 om 19:48
Dat doet de markt en het feit dat hij iets heeft wat andere spelers niet hebben.
Vind ik leuk
mba4u2c +3588
zondag 23 september 2018 om 18:48
De prijs van Hendrix zal vast aardig gestegen zijn na vanmiddag...
Vind ik leuk
Stranger +6272
zondag 23 september 2018 om 19:02
Was hoj niet waard en zal hij ook nooit worden.
Vind ik leuk
dhrwobo +40104
zondag 23 september 2018 om 19:48
Sow wat was die scheids idd ontzettend respectloos en anti-psv bezig. Wat bezielde de ‘ideale schoonzoon’ van de knvb? Ik verbaasde me echt over zijn gedrag, zeker tegen Luuk na die elleboog. Gelukkig heeft hij de wedstrijd niet bepaald.

Was er vandaag overigens geen var???
Vind ik leuk
ay42 +1439
zondag 23 september 2018 om 19:52
Volgens mij was de elleboog stoot van Onana net te licht om met rood bestraft te worden. Als hij iets harder erin was gekomen had VAR wel ingegrepen
Vind ik leuk
N.E.C. +704
zondag 23 september 2018 om 18:38
Wat was dit genieten zeg.
Een onmachtig Ajax. De ploeg die zo bewierookt werd door veel mensen staat weer met 2 beentjes op de grond.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:38
Eerlijk is eerlijk ... Ajax is afgetroefd op agressiviteit. Dat heeft PSV goed gedaan. Jammer boys! Volgende keer beter.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
zondag 23 september 2018 om 18:38
Ons aller Ajax is afgetroeft, afgedroogd, voor schut gezet en wellicht is het alleen een hype.
Het verschil was vandaag te groot en het kan niet missen als PSV geen kampioen zal gaan worden.

Heb met verbazing gekeken!

Gefeliciteerd PSV
Vind ik leuk
Jeroen77 +537
zondag 23 september 2018 om 18:48
Ik ook gozert. Is gelijk die 7_0 zo slecht nog niet. Lekkuh dit.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
zondag 23 september 2018 om 18:52
Viel wel mee achteraf, dit had ook een 5-0 of meer kunnen worden.
Vind ik leuk
GunnerFan +335
zondag 23 september 2018 om 19:31
Had PSV dan zo veel kansen volgens jou?
Vind ik leuk
ay42 +1439
zondag 23 september 2018 om 19:42
Ja PSV had idd zo veel kansen. Zelfs in de laatste minuut moet het 4-0 worden maar wordt slecht uitgespeeld
Vind ik leuk
GunnerFan +335
zondag 23 september 2018 om 20:15
Ik vind het allemaal prima hoor, maar PSV heeft vandaag op mentaliteit gewonnen door fouten van Ajax af te straffen / fouten forceren. Niet dat PSV de ene naar de andere kans creëerde. Zeker een verdiende overwinning, maar kom op niet gaan overdrijven!
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1352
dinsdag 25 september 2018 om 18:53
0-7 waren ook een stuk of 5 persoonlijke fouten.
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1352
dinsdag 25 september 2018 om 18:52
5/6-0 had de stand MOETEN worden.
Vind ik leuk
Rodajc +18123
zondag 23 september 2018 om 18:38
Mooie wedstrijd, heb genoten!
Vind ik leuk
2cents +58981
zondag 23 september 2018 om 18:38
Gefeliciteerd PSVers. Dik verdiend is een understatement.

PSV hoefde niet eens top te zijn, de inzet was het wel en dat ontbrak aan onze kant. Het was een sneue middag voor Frenkie de Jong. Hij staat daar tegen wil en dank. De Ligt werd gemist maar dat had Ajax ook niet gered op deze manier.

PSV was zeer agressief op de bal en hun strijdplan werkte perfect.

Wonden likken. Rug rechten. En weer gaan presteren. Dit verlies moet je dan in Amsterdam rechtzetten. Dan gaat het onderlinge resultaat in ieder geval weer het verschil niet maken dit seizoen.

Het scheergerei zal klaarliggen, dus wij Ajacieden moeten maar even stil gaan zitten.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:49
Frenkie op CV is leuk tegen de kleintjes in de ED en tegen de AEK’s/Sturm Graz etc, van deze wereld maar tegen een counterploeg als Psv jezelf gewoon in de voet schieten.
Eiting op het middenveld of Frenkie is een heel groot verschil
Vind ik leuk
2cents +58981
zondag 23 september 2018 om 18:53
Je ziet dit van tevoren aankomen. Het was al zo voorspeld, ook door alle analisten. Onze trainers dachten blijkbaar dat het wel kon en dat is een fout gebleken.

Geen idee of Wöber achterin en De Jong op het middenveld dit had voorkomen. Maar het kan niet zo zijn dat we maar twee basiswaardige CV’s hebben.
Vind ik leuk
ViscaBarca1 +1245
zondag 23 september 2018 om 18:38
Waar was onze geweldenaar Frenkie? Als ie mee had gedaan had PSV geen kans gehad.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21103
zondag 23 september 2018 om 18:39
Achterin de verdediging waar hij gewoon niet thuis hoort..
Vind ik leuk
zapperboy +1167
zondag 23 september 2018 om 19:05
Frenkie was in Barcelona inlichtingen vragen om het gras af te rijden.
Vind ik leuk
Quaresma +5881
zondag 23 september 2018 om 18:38
Lache
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 18:39]
Vind ik leuk
BassieN +11297
zondag 23 september 2018 om 18:38
Voorgetypte jankverhaaltjes incoming
Vind ik leuk
Ginovanni +20730
zondag 23 september 2018 om 18:38
Vandaag heeft PSV Ajax duidelijk overtroefd. Met name op karakter en fysiek.

Gefeliciteerd PSV-ers!👍
Vind ik leuk
Cazzy +1946
zondag 23 september 2018 om 18:38
BOEREN!!!!!!
Vind ik leuk
Nosje +1563
zondag 23 september 2018 om 18:38
Jaja, zo zie je maar. AEK is geen PSV en Ajax is geen Barcelona. Proficiat PSV.
En “Zwitserland” heb je nu ook goed opgelet.
Vind ik leuk
goedemorgen +3291
zondag 23 september 2018 om 18:56
Oh ja Zwitserland....
Ben benieuwd of die nog opduikt.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:38
Laten we niet doen of Ajax veel minder is dan psv vandaag (zoals Leo). Bij psv vallen er twee goals heel gelukkig en bij Ajax valt ie net niet. Op de twee kansen van psv na, speelt Ajax weer als enige echt voetbal. Dit komt wel goed in de rest van het seizoen :-)
Vind ik leuk
Summit +824
zondag 23 september 2018 om 18:42
Ja allemaal leuk, leuk voetbal spelen. Alleen je verliest 3-0, dus dan heb je er niks aan. PSV heeft Ajax op passie en felheid afgetroefd.
Vind ik leuk
Bluetooth +36
zondag 23 september 2018 om 18:46
Je kijkt door een ajax-bril psv wordt kampioen jammer joh ga maar janken idioot
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:28
Mag ik positief zijn voor mijn cluppie? Volgens mij is dat het te tegenovergestelde van janken? Wat een agressie gelijk zeg XD
Vind ik leuk
Onderkan +261
zondag 23 september 2018 om 18:47
Heb jij wel gekeken man. Wat een domme reactie van jou.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5014
zondag 23 september 2018 om 18:49
Kom op zeg! 1 van de meest lachwekkende reacties! Ajax speelde als enige echt voetbal?? Geen enkele fatsoenlijke aanval gezien. Psv was heer en meester. En een echt team. Ajax is los zand met een coach die dit niveau niet aan kan.

Zeg dan gewoon niks......
Vind ik leuk
Jeroen77 +537
zondag 23 september 2018 om 18:50
Weggespeeld man.
Vind ik leuk
JWK +636
zondag 23 september 2018 om 19:12
Klopt, Onana was niet helemaaal bij de les vandaag, ballen niet klemvast e.d.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:38
Doelsaldo word ook een dingetje al. Terechte overwinning. Ajax had ook 2 rode kaarten verdiend. Dit word weer de bus opwachten bij de Arena en spelers duwen.
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 18:40]
Vind ik leuk
BluRP +461
zondag 23 september 2018 om 18:38
Gefeliciteerd PSV. Goed gespeeld van jullie kant.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:38
Appeltje eitje voor ons ALLER PSV!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21103
zondag 23 september 2018 om 18:38
Dik verdiende overwinning. Dodelijk effectief PSV gezien. Ajax uitermate slecht voor de dag gekomen...
Vind ik leuk
Roy_87_ +1582
zondag 23 september 2018 om 18:38
Denk dat ze bij PSV heel tevreden zijn.
Wedstrijd vlug dood gemaakt met de vlugge 3-0 en tevens krachten sparen
Vind ik leuk
Aaltje93 +247
zondag 23 september 2018 om 18:38
Het zal wel weer aan de scheidsrechter liggen..
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:38
Veel te afhankelijk van de Ligt blijkbaar. Balbezit genoeg maar je doet er weer niks mee.
Vind ik leuk
Bluetooth +36
zondag 23 september 2018 om 18:50
PSV had meer balbezit idioot
Vind ik leuk
Foden +4564
zondag 23 september 2018 om 18:51
33%....
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:38
Ten hag rot op!
Vind ik leuk
Onderkan +261
zondag 23 september 2018 om 18:48
Wat goedkoop man.
Vind ik leuk
danny1974 +1963
zondag 23 september 2018 om 18:38
Paulus morgen melden #uwv
Vind ik leuk
PinPelado +2022
zondag 23 september 2018 om 18:38
GEen woorden alleen maar daden
Vind ik leuk
Foebele +53582
zondag 23 september 2018 om 18:38
Bij terugkomst voor straf 3 uur keihard trainen onder leiding van de grootste beul die het leger kent. Niet alleen de gehele selectie, maar ook de staf.
Vind ik leuk
Blindsy +17207
zondag 23 september 2018 om 18:38
Ondertussen verzamelen de helden van Vak 410 zich voor de ArenA om hun helden straks een warm welkom te heten...
Vind ik leuk
slapss +4039
zondag 23 september 2018 om 18:38
Er kan er maar een de BESTE zijn;)
Vind ik leuk
stratumseind +191232
zondag 23 september 2018 om 18:38
Zoet - Onana: 1-0
Dumfries - Mazraoui: 2-0
Schwaab - De Ligt: 3-0
Viergever - Blind: 4-0
Angeliño - Tagliafico: 5-0
Rosario - Schöne: 6-0
Hendrix - Frenkie de Jong: 7-0
Pereiro - Ziyech: 8-0
Bergwijn - Neres: 9-0
de Jong - Huntelaar: 10-0
Lozano - Tadic: 11-0
Vind ik leuk
PinPelado +2022
zondag 23 september 2018 om 18:43
Whahahahaha
Vind ik leuk
2cents +58981
zondag 23 september 2018 om 18:43
De Ligt deed niet mee hè, dus dat lijkt wat opportunistisch. ;)
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11577
zondag 23 september 2018 om 18:44
Gefeliciteerd Stratum!!!! 💪
Vind ik leuk
Senn +8092
zondag 23 september 2018 om 18:45
Whaha die is goed.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:38
Prima wedstrijd van PSV. Jammer dat de score niet verder opliep.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:39
Wzawzdb
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3247
zondag 23 september 2018 om 18:39
En dan doe je viergever weg aan de vijand 😂 psv dikverdiend gewonnen
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:39
PSV´ers gefeliciteerd! Verdient gewonnen en er valt echt niks op af te dingen. Veel betere instelling en die verdediging van Ajax...
Vind ik leuk
Onderkan +261
zondag 23 september 2018 om 18:44
Sympathiek van je. Volgens mij had Ajax Viergever nog goed kunnen gebruiken.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:05
Ik kan er gewoon niks anders van maken, haha. In dit geval had Viergever zeker niet misstaan ;)
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:39
Zo gaat die grote mond er wel af;)
Vind ik leuk
markie +2321
zondag 23 september 2018 om 18:41
Kansloos, wees blij
Vind ik leuk
PutaBarca +548
zondag 23 september 2018 om 18:39
Waar ben je D. A.F de Amsterdamse flow??? Met je grote mond vooraf en dan krijg je dit :)

Al mijn mede PSV-ers. Lekker genieten nu en om 7 uur nog een keertje genieten als Studio Sport op is. Heerlijk gespeeld en een meer dan verdiende overwinning
Vind ik leuk
barry m +476
zondag 23 september 2018 om 18:39
arogant Ajax krijgt billekoek in eindhoven!
Vind ik leuk
Onderkan +261
zondag 23 september 2018 om 18:39
4-0 verliezen van Barca noemden Ajacieden een afgang. Hoe noemen jullie dit dan tegen maar PSV?
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:39
Hoppa boys!!! Wij zijn in eigen huis niet verslaan!!!
Vind ik leuk
Marco S +6563
zondag 23 september 2018 om 18:39
Ten hag zet het verkeerd neer en psv slacht ze af
Tja
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:40
Gefeliciteerd Psvers.
Ten hag bedankt.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:40
Proficiat PSV

Ik heb genoten van de wedstrijd en nu is het bedtime.

Geniet van jullie overwinning. Cheers🍺🍺🍺
Vind ik leuk
Pietje2015 +16401
zondag 23 september 2018 om 18:40
We hadden het betere van het spel.
3 klutsgoals maar goed...en maar counteren.
Schijtbakkenvoetbal 2.0 loont.
Vind ik leuk
PutaBarca +548
zondag 23 september 2018 om 18:41
hahahaha heb je een zakdoekje nodig jongetje.
Vind ik leuk
Cazzy +1946
zondag 23 september 2018 om 18:46
Misschien eenigzins kritisch zijn op de fouten die Ajax heeft gemaakt?
Vind ik leuk
Arbee +2458
zondag 23 september 2018 om 18:49
Dit had niks met schijtbakkenvoetbal 2.0 te maken. Ten Hag heeft enorm gefaald met iets wat moet doorgaan voor een "tactiek" en PSV daarmee in de kaart gespeeld. Van Bommel en PSV hebben niet eens extra moeite moeten doen om ons te kloppen, hun reguliere spelletje was voldoende. Dat mag je nooit laten gebruiken
Vind ik leuk
Sooike1208 +5014
zondag 23 september 2018 om 18:50
😂😂😂😂😂😂. Pipo
Vind ik leuk
Jeroen77 +537
zondag 23 september 2018 om 18:52
Mafkees weggespeeld weggevaagd, overlopen.
Vind ik leuk
markie +2321
zondag 23 september 2018 om 18:59
Ben ook totaal niet voor het voetbal wat psv speelt, masr vandaag tactisch en op inzet afgeblufd net als vorig seizoen
Vind ik leuk
stratumseind +191232
zondag 23 september 2018 om 18:40
Geen biefstukske vur van de sar , rechtstreeks naar de arena om het busje in bescherming te nemen.
Vind ik leuk
Baszabas +638
zondag 23 september 2018 om 18:40
Proest ;-)
Vind ik leuk
MojoRisin +14434
zondag 23 september 2018 om 18:40
Gefeliciteerd PSV'ers, zwaar verdiend..
Werk aan de winkel Ten Hag !
Vind ik leuk
Barry Engels +32289
zondag 23 september 2018 om 18:54
Wat bezielde Ten Hag om De Jong centraal achterin te zetten?

Was dat een inschattingsfout of onkunde? Vraag me af of er spelers bij Ajax waren die de opstelling vooraf binnenskamers in twijfel hebben getrokken.
Vind ik leuk
MojoRisin +14434
zondag 23 september 2018 om 19:26
Geen idee.. Maar ik mag toch hopen dat hij die fout nooit meer maakt.. Ja, tegen mindere ploegen en thuis okay, maar bij PSV ?
Vind ik leuk
JonnyBones +575
zondag 23 september 2018 om 18:40
Waar is 'ons aller Ajax' nu?
Vind ik leuk
Toes010 +1680
zondag 23 september 2018 om 18:40
Gefeliciteerd PSV'ers! Waren de laatste tijd veel mensen die PSV niet CL waardig vonden en dat er wel even overheen geklapt zou worden.. nou..
Vind ik leuk
markie +2321
zondag 23 september 2018 om 18:40
Gefeliciteerd psvers. Tactische fout om geen verdediger op de plaats van de Ligt te zetten en Frenkie op het middenveld.

Thuis wordt het een ander verhaal...
Vind ik leuk
pos +9304
zondag 23 september 2018 om 18:40
Ik vind die miljoenenaankopen Blind en Tadic toch niet echt veel beter dan een pak hem beet Dumfries van Heerenveen en Angelino van Nac.
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 18:41]
Vind ik leuk
AZ_19 +25
zondag 23 september 2018 om 18:40
Het Bayern van Nederland!!
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 18:41]
Vind ik leuk
Barry Engels +32289
zondag 23 september 2018 om 18:53
Grossartig!
Vind ik leuk
GunnerFan +335
zondag 23 september 2018 om 18:40
PSV'ers, gefeliciteerd met deze zeer verdiende overwinning!! Dat gezegd hebbende, jammer dat Onana bij alle 3 de doelpunten betrokken is. Echter hebben we aanvallend veel te weinig gecreëerd. PSV speelde het slim en heeft verdient gewonnen!
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1710
zondag 23 september 2018 om 18:40
Hopelijk wachten ze nu niet weer de spelersbus op...
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:40
Haha karma ajaciedjes, grote bek steeds. Beide benen weer op de grond.
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 18:41]
Vind ik leuk
Blcity +72
zondag 23 september 2018 om 18:41
Dumfries nieuwe rechtsback Nederlands elftal ?
Wat was die gozer goed !!
Vind ik leuk
markie +2321
zondag 23 september 2018 om 19:01
Werd in de eerste minuten aan alle kanten voorbij gelopen daarna aardig hersteld
Vind ik leuk
Bluetooth +36
zondag 23 september 2018 om 21:57
Ik ben het met je eens
Vind ik leuk
LarsNL16 +3467
zondag 23 september 2018 om 18:41
Voetballend deden ze niet veel voor elkaar onder. Maar wat naïef verdedigd door Ajax bij de goals... Deze wedstrijd misten wij De Ligt enorm...

Met pijn in mijn hart, maar gefeliciteerd PSV’ers!
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:41
.
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 18:42]
Vind ik leuk
wolfie +608
zondag 23 september 2018 om 18:41
Gefeliciteerd PSV , Ajax zeer zwak, Onana had rood moet hebben, het is een slaande beweging met zijn elleboog. Gelukkig is het seizoen nog lang.
Vind ik leuk
Mjblinker +869
zondag 23 september 2018 om 18:41
Als je Gio, Ten Hag en Van Bommel naast elkaar zet weet je al wie er kampioen wordt en wie dat nooit zal worden, al hangt het ook vd spelers af. Blijkbaar heeft ajax geen alternatief voor de ligt achterin.
Vind ik leuk
markpark +1010
zondag 23 september 2018 om 18:41
Frenkie de Jong hoor je gewoon niet in de verdediging te zetten, klaar.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:44
Gaf-ie zelf al aan, dus wie is de hoofddader? Juist ja...
Vind ik leuk
markpark +1010
zondag 23 september 2018 om 18:46
De coach, hij is altijd eindverantwoordelijk. Hoop dat 'ie hiervan leert... Tegen bijvoorbeeld de Graafschap kan je hem makkelijk verdedigend neerzetten, maar hij kan gewoon niet goed genoeg verdedigen om in een zwaardere wedstrijden centraal achtering te staan :-)
Vind ik leuk
Mjblinker +869
zondag 23 september 2018 om 18:44
In de eredivisie kan dat meestal wel omdat ajax doorgaans sterker is maar tegen een betere ploeg is het suicide.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:41
Kijk mijn posts erop na!
Ajax is individueel beter, maar PSV is als team beter riep ik de laatste dagen.
Vandaag haalde ik mijn gelijk, hè Cheat Codes?
Cheat Codes? Cheat Codes!! Waar is Cheat Codes??
Vind ik leuk
Smithsonian +41033
zondag 23 september 2018 om 18:42
Een nieuwe track aan het maken.
Vind ik leuk
Arbee +2458
zondag 23 september 2018 om 18:58
Daar wil ik nog even aan toevoegen dat ook de coach van PSV vooralsnog de betere van de twee lijkt.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:42
Bommel is afgelopen seizoen ook kampioen geworden, dus hij kan wel wat...
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1352
dinsdag 25 september 2018 om 18:57
Hahaha Cheat Kneus.
Vind ik leuk
Smithsonian +41033
zondag 23 september 2018 om 18:42
Heel eindhoven zingt nu het is stil aan de overkant...
Vind ik leuk
Vamos7 +9841
zondag 23 september 2018 om 18:42
Wat zei ik we pakken Ajax het wordt oorlog in Eindhoven we hebben Ajax afgeslacht Blufke is voor ons met zijn mede fans gaan buigen voor ons hele grote mond is gesnoerd. Wat was Lozano een plaag voor Ajax zeg ongrijpbaar niemand wist vat op hem te hebben.
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
zondag 23 september 2018 om 18:42
Yess, hé struisvogels een hele fijne terugreis ! Houdoe en bedankt 😂

PSV 3 - ajax 0
Vind ik leuk
Max Delius +2805
zondag 23 september 2018 om 18:42
Van Bommel - Ten Hag : 3-0.

Van Bommel laat zijn team spelen zoals hij vroeger zelf speelde. En Ten Hag? Ja, wat deed die nou eigenlijk? Volstrekt verkeerde beginopstelling en instelling.
Vind ik leuk
Arbee +2458
zondag 23 september 2018 om 18:50
Exact. Ik wil niks afdoen aan de prestaties van de spelers op het veld, maar dit mag je met recht een wedstrijd noemen die door de manager is gewonnen. Ten Hag hartstikke naïef en Van Bommel die daar goed gebruik van heeft gemaakt. Complimenten aan Van Bommel daarvoor
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:42
Voor alle calimero‘s die denken dat ze al kampioen zijn, we spreken ons wel op 31 maart als ik alvast een voorpoefje ga doen na het kampioenschap. 😉
Vind ik leuk
isnake +2695
zondag 23 september 2018 om 18:53
Seizoen is nog lang, maar het is een lekker begin. De eerste klap is een daalder waard.
En ik denk niet dat er een ajacied is die denkt dat hij al kampioen is.
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 18:53]
Vind ik leuk
Arbee +2458
zondag 23 september 2018 om 18:43
Man, man, man wat onnodig... Als je één ding niet moet doen tegen PSV, is het wel zoveel ruimte laten dat je bij het minste of geringste balverlies kansloos bent. Dit was echt bijzonder slecht en bovenal onnodig. Met een goed strijdplan had Ajax hier vandaag een mooi resultaat kunnen halen. Ik wil absoluut niet zeggen dat een overwinning of gelijkspel erin had gezeten, maar zo kansloos afgaan als nu was echt nergens voor nodig. Dit moet Ten Hag zich aanrekenen en het zou hem sieren als hij zometeen voor de camera gewoon toegeeft dat zijn strijdplan hartstikke slecht en vooral héél erg naïef was. Een beetje Amsterdamse bluf vooraf is prima, maar Ten Hag sloeg door, liet dat omslaan in arrogantie en krijgt nu de deksel op de neus.

Anderzijds mijn complimenten aan PSV en Van Bommel. Hebben 90 minuten de druk erop gehouden en goed geanticipeerd op en geprofiteerd van deze "tactiek" van Ten Hag. Volkomen terechte overwinning. Gelukkig voor Ajax komt deze pot vrij vroeg in het seizoen en is een achterstand van 5 punten in deze fase van de competitie nog geen einde verhaal voor de titelaspiraties. Het seizoen is nog lang, en Ajax moet nu vooral zorgen dat het de potjes tegen de kleinere clubs wint en in het spoor van PSV blijft. Ook zij gaan nog punten verliezen en er komt in de tweede seizoenshelft ook nog een return in de ArenA aan.
Vind ik leuk
Makis +1186
zondag 23 september 2018 om 18:43
Heerlijk die zure bek van die Ziyech .. denkt dat ie t hellemaal al gemaakt heeft
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:43
Gefeliciteerd Psver's verdiend gewonnen vandaag !
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:43
Wat een wedstrijd van PSV. Meer dan terecht winnaar.

Ajax moet in deze voorral naar zichzelf kijken.
Vind ik leuk
Zalkerboy +488
zondag 23 september 2018 om 18:43
Gezien de huidige stand op de ranglijst was die 1 - 1 tegen Heracles nog niet eens zo slecht van Ajax. 😉
Vind ik leuk
Smithsonian +41033
zondag 23 september 2018 om 18:43
Congrats psv.

Dit is weer karma.
Vind ik leuk
:O +5177
zondag 23 september 2018 om 18:44
Flink pakslaag
Vind ik leuk
Mr.Dee +401
zondag 23 september 2018 om 18:44
Ik dacht het al, maar er is niemand bij AJAX die de ploeg bij de hand kan nemen als het niet gaat zoals ze wensen. Het zijn bijna allemaal ‘mooi weer’ voetballers. Blind blijkt wederom zwaar tekort te komen en Neres had nog 50 voorzetten kunnen proberen, daar win je de oorlog ook niet mee. Wat een treurnis.
Vind ik leuk
rober2704 +813
zondag 23 september 2018 om 18:44
PSV in alle facetten, strijdlust, effectiviteit, duels winnen en slimheid beter dan Ajax. Blind valt mij wederom weer verdomd tegen. Zoveel geld betaald voor deze knaap met nog een monstersalaris ook en geen eens in staat om het gemis van De Ligt enigszins te compenseren. Frenkie deed het verdedigend naar wat in zijn vermogen lag ondanks zijn inschattingsfout bij het 2e doelpunt maar van Blind mag je veel meer verwachten als 1 van de top aankopen. Op basis van wat ik nu heb gezien zie ik voor PSV niet veel problemen om de titel wederom in Eindhoven te houden ondanks dat het nog vrij vroeg is in het seizoen.
Vind ik leuk
Realist1892 +1173
zondag 23 september 2018 om 18:44
Natuurlijk is de Titel race beslist.
Van Bommel ontkent het maar tegen beter weten in.
Wie moet dan PSV stoppen?
Zegt het maar.
Vind ik leuk
Bruurke +979
zondag 23 september 2018 om 18:44
Hopelijk zaten er geen scouts voor Frankie op de tribune 😂
Vind ik leuk
Realist1892 +1173
zondag 23 september 2018 om 19:25
Jawel voor die andere De Jong😃😃
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:44
De jong moest gewoon op het middenveld en wöber in de verdediging. Je weet gewoon dat ze druk gaan zetten en allern maar counteren
Vind ik leuk
HamKam +32
zondag 23 september 2018 om 18:44
Fijn weekend gehad ajacieden?? Heerlijke overwinning 3-0. Helemaal niets in Amsterdam, helemaal niets in Amsterdam!!
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:44
Dit was weer Ons Aller Ajax van vorig seizoen. Dik verdiende nederlaag. Gewoon weer een slappe vertoning. Zou er dan geen enkele speler in de selectie wraakgevoelens hebben gehad? Zijn ze dan die nederlaag in april alweer vergeten. Geen moment heb ik daar iets van gezien. Wat een stelletje makke schapen, om schijtziek van te worden.
Vind ik leuk
Gudoeman +312
zondag 23 september 2018 om 18:44
Ja ze zullen nu niet meer zo brutaal zijn
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:45
Doei hè! 🤐💪
Vind ik leuk
VA1 +2603
zondag 23 september 2018 om 18:45
Wat een wisselvallig zooitje. Schandalig. Met al die miljoenen geïnvesteerd in de selectie en dan een topwedstrijd van de directe concurrent met maarliefst 3-0 verliezen... niet eens een doelpuntje of zo. Nogmaals schandalig!!
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:45
😂 hopla weer feest in eindhovuuhhhh
Vind ik leuk
Bizzy +23299
zondag 23 september 2018 om 18:54
En in het prachtige Baskenland ...:)

Op naar de vlg Cerveza
Vind ik leuk
Garinsha +5038
zondag 23 september 2018 om 18:45
Ik vind het eigenlijk wel goed voor ajax weten we meteen waar we staat....

Schone met zijn grote bek wij staan bovenaan.. een van de slechtste mannen van het veld.. Eiting waarop gebasseerd mag hij blijven staan super slecht.. ziyech belachelijk bester speler vorig jaar wat laat je nu zien? Allemaal leuk en aardig tegen emmen enz. Maar in deze wedstrijden wil moet ik je ook zien!!! Alles moet maar voetballend opgelost worden.. waarom heb je wobber dan op de bank zitten..

Frenkie... hoe kinderlijk wilt hij de bal wegkoppen bij die 2-0... Blind ook een speler van NIETS al die zogenaamde kenners blind is een topaankoop.. jaa dat heb ik vandaag weer gezien.. slappe hap. En daar is 17milj voor betaald ga nou eens goeie verdedigers opleiden.. iedereen lult over tete slecht bla bla bla.. hem had ik er vandaag wel bij willen hebben. Die kan namelijk wel verdedigen!

AFGETROEFT OP FELHEID EN EFFECTIVITEIT!!!! mannen tegen jongetjes!!!!!!
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:32]
Vind ik leuk
Antonio_4 +2134
zondag 23 september 2018 om 18:45
Hoop dat PSV Ten Hag heeft kunnen leren dat verdedigen ook nog belangrijk is. Kan misschien nog een beetje helpen in München en andere zware wedstrijden.
Vind ik leuk
Garinsha +5038
zondag 23 september 2018 om 18:56
PRECIES!!!
Vind ik leuk
Foden +4564
zondag 23 september 2018 om 18:46
Gefeliciteerd jongens, verdiend gewonnen. Titelrace die is wel zo’n beetje gespeeld.
Vind ik leuk
KoiFreak +273
zondag 23 september 2018 om 18:47
Mijn felicaties is voor alle PSV supporters...
De seizoen is nog lang dus ik snap de vraag van VP niet dat deze wedstrijd al gelijk beslissen is 😂🤣😂🤣
Vind ik leuk
Lucien1978 +6454
zondag 23 september 2018 om 18:47
Wat een heerlijke overwinning zeg.

Enige minpunt , na de 3-0 nam psv gas terug anders was het waarschijnlijk 6-7 tegen 0 geworden en dan waren al die arroogante amsterdammers hier voorgoed stil.

Bergwijn en Hendrix absolute uitblinkers.

Eindhoven voetbal hoofdstad nummer 1.

Mooi weekend . Vvv en psv beide 3-0.

Wat zal het stil zijn hier vanavond. Geen shit codes geen bluf geen foden geen zwitserland .
Vind ik leuk
Realistfan +157
zondag 23 september 2018 om 18:53
Luuk de jong was voor mij de beste, en Angelino niet te vergeten.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:47
Zozo mooi resultaat en komt waarschijnlijk nog een schorsing erbij voor onana. Heeft ajax toch wel mooie middag te pakken zo.
Vind ik leuk
Drobtine +2528
zondag 23 september 2018 om 18:54
Onana krijgt geen schorsing want Makkelie beoordeelde de situatie met een onterechte gele kaart
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:48
Zo, die Amsterdamse windbuilen kennen hun plek weer. Lekker man, op je plekkie. Niks mis mee
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 18:54]
Vind ik leuk
Korm +39365
zondag 23 september 2018 om 18:48
Heerlijk de 3 punten! Op naar de volgende!
Vind ik leuk
BassieN +11297
zondag 23 september 2018 om 18:48
Fritz, Arie, cheat codes, waar zijn jullieeeeee
Vind ik leuk
Phoxy75 +648
zondag 23 september 2018 om 18:48
We moeten toch wel blij zijn met een club als Ajax. Grote bek en mentaal zo zwak. Je kunt die gasten niet goed afstraffen, want ze blijven die grote bek maar houden. Frenkie de Jong naar Barça? Haha. Jonge juffrouw is het. Wie nu nog een grote Ajax bek heeft, maakt zich totaal belachelijk.
Vind ik leuk
plein19 +2826
zondag 23 september 2018 om 19:19
Jullie hebben de beste coach. Dat kun je De Jong niet aanrekenen. Die heeft geen grote bek
Vind ik leuk
aimdam +741
zondag 23 september 2018 om 18:49
Terechte overwinning. Gefeliciteerd psv ers!
Vind ik leuk
Barry Engels +32289
zondag 23 september 2018 om 18:49
Goede poll.... plaats dan niks!
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14980
zondag 23 september 2018 om 18:49
PSV heeft optimaal geprofiteerd van de fouten bij Ajax. Met een 3-0 tussenstand kan PSV rustig achteruit zakken en de boel dichtgooien, dat hebben ze dan ook prima gedaan.
Maar als we heel eerlijk zijn was PSV voor de rest ook niet zo spectaculair, ze straffen 3 foutjes af van Ajax en voor de rest heb je ze ook amper gezien.
Ajax heeft het aan zichzelf te danken, we hadden hier echt niet hoeven te verliezen.
We begonnen best sterk aan de wedstrijd, maar als je dan zo makkelijk 3 goals weggeeft dan is dat doodzonde. En na die 3-0 weet je dat het gedaan is.
Complimenten voor PSV die optimaal profiteren van het gklungel bij Ajax, het is een kwaliteit hoe PSV dit afstraft.
Ajax had hier echt wel wat kunnen halen vandaag, maar ze verpesten het voor zichzelf.
Jammer, maar het seizoen is nog lang en we kunnen het later dit seizoen nog goedmaken als PSV naar Amsterdam toe komt.
PSV’ers gefeliciteerd met de verdiende overwinning.
Vind ik leuk
Chucky +865
zondag 23 september 2018 om 18:59
Het enige wat ze hadden kunnen halen Maxima dat was een nog grotere nederlaag...waus
Vind ik leuk
Reyhan +358
zondag 23 september 2018 om 19:07
Analyseren is niet bepaald jou sterkste punt! Alsof die spelers bewust fouten maken. PSV heeft ze er ook toe gedwongen en dat is een kwaliteit van PSV en gebrek aan kwaliteit van Ajax om daarmee om te gaan. Hou de rest van het seizoen gewoon je smoel en leg je er gewoon bij neer dat Ajax vandaag niets, maar dan ook helemaal niets had in te brengen tegen een PSV dat Ajax gewoon gesloopt heeft op haar eigen zwakke punten. Het zou jou als Ajacied juist sieren als je toe zou geven dat Ajax vandaag helemaal niets te vertellen had tegen PSV, net zoals Ajax straks ook niets te vertellen zal hebben tegen Bayern! In de jaren '90 was ik ook voor Ajax, maar door die hele misplaatste houding en types zoals jij ben ik blij dat ik geen Ajax-supporter meer ben. En dan hoor ik al die mensen roepen dat Ajax topfavoriet was/is van dit seizoen... hahahahaha
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 19:08]
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14980
zondag 23 september 2018 om 21:08
Wat loop je nou dom te lullen joh, ik zeg toch ook niet dat Ajax iets had in te brengen vandaag?
PSV was vandaag de betere partij, zij hebben op een volwassen manier gespeeld vandaag.
Maar laten we nou niet doen alsof PSV de sterren van hemel speelde vandaag.

Balbezit: Ajax 66% - PSV 34%
Schoten: Ajax 15 - PSV 14
Schoten op doel: Ajax 4 - PSV 8
Hoekschoppen: Ajax 6 - PSV 1

Nu zeggen de statistieken niet alles over een wedstrijd, maar aan de hand van deze cijfers kun je wel concluderen dat PSV voor de rest ook niets heeft laten zien.
PSV heeft die 3 goals inderdaad ook zelf afgedwongen, maar een ploeg als Ajax mag zulke fouten natuurlijk ook nooit maken.
Dan zie je ook dat PSV de kwaliteit heeft om dat meteen af te straffen.
Ajax begon redelijk aan de wedstrijd, maar PSV besliste de wedstrijd door in 15 minuten tijd 3 goals te maken.
Maar zeg nou eens eerlijk, wat heeft PSV nou voor de rest laten zien? Ze hebben het goed en volwassen uitgespeeld, ze waren ook constant veel feller dan de Ajacieden en toonde meer vechtlust. Maar qua voetbal hebben ze voor de rest toch ook niet zo veel laten zien? In de 2e helft konden ze met een tussenstand van 3-0 vrijuit gaan voetballen, maar op een enkele actie van Bergwijn en Lozano na hebben ze niks meer laten zien.
Verdedigend stonden ze heel compact en Ajax had gewoon simpelweg niet de kwaliteit om daar doorheen te komen.
PSV heeft verdiend gewonnen, Ajax was vandaag gewoon niet goed genoeg. PSV was gewoon beter dan Ajax, maar om nou te zeggen dat PSV zo bijzonder goed was vind ik ook wel meevallen.


[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 21:10]
Vind ik leuk
Reyhan +358
zondag 23 september 2018 om 21:32
Dat is juist de kunst in dit soort wedstrijden.. Zo efficiënt mogelijk de wedstrijd naar je toe trekken. Dit zijn juist de aspecten die Internationaal zo beslissend zijn. Vooral op CL-niveau zie je ook vaak genoeg dat teams met veel balbezit en veel kansen niet altijd winnen. Ik kan me wedstrijden van Bayern en Manchester City herinneren dat ze meer kansen en balbezit hadden dan de tegenstander, maar uiteindelijk stonden ze ook met lege handen. Dus die statistieken zeggen niet zoveel. En om dan te zeggen "maar wat stelden de tegenstanders daar dan tegenover ?" Dat is het 'm juist! PSV was heel erg efficiënt. Dat is gewoon een kwaliteit, vaak belangrijker dan voetballende kwaliteiten, vooral op hoger niveau. Kun je je een aantal jaar nog herinneren dat Bayern Barcelona pakte onder Heynckes ? Dat was een soortgelijke wedstrijd als deze. Barcelona was toen de voetballende ploeg en Bayern was de ploeg van de omschakeling en counter. Dodelijk efficiënt op dat moment.
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 21:33]
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14980
zondag 23 september 2018 om 23:37
Is zeker waar en PSV was vandaag zeer efficiënt, maar alle de goals kwamen vandaag tot stand doordat de tegenstander in de situatie daarvoor de fout in ging. PSV was min of meer afhankelijk van de fouten van de tegenstander.
Dat ze die fouten uiteindelijk zo afstraffen is natuurlijk puur kwaliteit, maar stel dat de tegenstander niet zulke fouten maakt? Dan creëert PSV toch in principe te weinig, zeker op CL niveau.
Om dan kansen te kunnen creëeren ben je afhankelijk van balbezit.
In de ED is deze manier van spelen wel effectief, maar op het allerhoogste niveau kun je niet wachten op een foutje van de tegenstander en zul je zelf ook het spel moeten maken om uiteindelijk kansen te creëeren. Op dat niveau worden er niet zulke fouten gemaakt.
De manier waarop PSV vandaag de fouten van Ajax heeft afgestraft vind ik indrukwekkend, maar voor de rest hebben ze vandaag maar weinig gecreëerd.
In de 2e helft moest Ajax komen en onstonden er gigantische ruimtes op het veld, maar daar heeft PSV eigenlijk niks mee gedaan.

Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:49
Philipsstadion ontploft 💣💥
Vind ik leuk
Onderkan +261
zondag 23 september 2018 om 18:50
De Lempkes doen het weer prima. Trots.
Vind ik leuk
Drobtine +2528
zondag 23 september 2018 om 18:50
Gefeliciteerd PSV fans vandaag beter maar de competitie is nog niet gespeeld
Vind ik leuk
plein19 +2826
zondag 23 september 2018 om 19:16
Alleen als PSV overwintert hebben we nog een kansje. En vergeet hun topcoach niet
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:50
Ajax was inderdaad zeer slecht,en PSV best goed en erg fel op de bal, maar de eerste 2 goals waren wel echte cadeautjes van Ajax. Gefeliciteerd PSV ers
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 18:52]
Vind ik leuk
hassel +801
zondag 23 september 2018 om 18:50
Heeft Schöne al gereageerd? Die staat voor de zoveelste keer voor lul.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:51
Godverdomme..... kon niet eerder reageren. Moest nieuwe banden onder een platte kar leggen, omdat ze flink wat te lijden hebben gehad de laatste jaren!
Vind ik leuk
kees ee +772
zondag 23 september 2018 om 18:51
. . 't zal toch weer niet ??
Vind ik leuk
Bizzy +23299
zondag 23 september 2018 om 18:51
Dat heeft ons aller psv mooi gedaan
Vind ik leuk
Hammie +1161
zondag 23 september 2018 om 18:51
En nu maar roepen we misten de Ligt.

Bla bla bla
Vind ik leuk
markie +2321
zondag 23 september 2018 om 19:04
We misten de Ligt bla bla bla
Vind ik leuk
Realistfan +157
zondag 23 september 2018 om 18:52
Nee nog te vroeg maar we hebben wel laten zien dat we sterker zijn, vind dat we veel beter spelen als vorig seizoen, maar dit is zeker niet beslissend voor het kampioenschap.
Vind ik leuk
Mari +11716
zondag 23 september 2018 om 18:52
De goals vielen te gemakkelijk, maar de overwinning is verdiend.
Zelf een gelijkspel zou onverdiend zijn geweest.
Bergwijn uitstekend
Jammer dat PSV deze inzet niet heeft getoond tegen Barca.
Tegen Inter en Tottenham hopelijk wel (en ook tegen Barca hier)
Vind ik leuk
Realistfan +157
zondag 23 september 2018 om 18:55
PSV speelde tegen Barca ook heel goed, heb je zitten slapen, die 4-0was geflatteerd maar vandaag lieten we zien dat we echt te sterk zijn voor deze competitie!
Vind ik leuk
Mari +11716
maandag 24 september 2018 om 11:03
Nee tegen Barca helemaal niet goed.
Er wordt hier geschreven en door zichzelf noemend analist/kenner dat Barca op 60%? speelde. Flauwekul, PSV speelde zo dat Barca niet durfde.
Ajax durfde en kreeg drie om de oren.
Het verlies was puur de wissel Viergever.

Dus de 4-0 was geflatteerd
de 3 -0 niet.
Hiermee geef je aan dat je niet objectief kan kijken/denken
Vind ik leuk
Guust +6072
zondag 23 september 2018 om 18:54
Zeer goed PSV, gefeliciteerd PSVers.
Vind ik leuk
100%PSV +3252
zondag 23 september 2018 om 18:54
Ze wisten het vooraf allemaal zeker, de arrogante A’dammers zouden PSV na de verloren wedstrijd in Barcelona nog meer pijn doen. Spelers als Schöne en Onana, vele supporters en de zgn. kenners als Valentijn Driessen hebben hun lessen in ‘t verleden nog niet genoeg geleerd! Prachtig dat wederom de ongepaste A’damse arrogantie is afgestraft! Kijk nu al uit naar het commentaar van Huilie-Huilie-Sjakie.
Vind ik leuk
Realist1892 +1173
zondag 23 september 2018 om 19:23
O die antwoord weet ik wel wat Sjaal zal zeggen.
Jij weet het ook,en daar komt die dan.
Ik begin jij maakt de zin af.
Ik hoop dat ... .........
Vind ik leuk
100%PSV +3252
zondag 23 september 2018 om 19:26
En waarschijnlijk zal scheidsrechter Makkelie het moeten ontgelden....
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:55
Helaas is het waar.Het goede optreden van woensdag komt in een ander daglicht te staan
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:56
Jongens laten wij gewoon genieten van onze overwinning en een respect hebben voor de tegenstander.
Vind ik leuk
Chucky +865
zondag 23 september 2018 om 18:56
Geen enkel godsgeschenk hier...?
Vind ik leuk
Enkidoe +310
zondag 23 september 2018 om 18:56
Verrassend dat er geen VAR aanwezig was ivm het asociale gedrag van enkele ajacieden m.b.t. ellebogen e.a. Verder zullen Messi en Ronaldo hun poster van wereldster de Jong wel van hun slaapkamer halen. Of zou het overhypen door de Hollandse media gewoon doorgaan? Niet alleen mbt hem trouwens, maar ook met de rest van Ajax, Blind en ga zo maar door. Of gaat men dit verlies afschuiven op de afwezigheid van een andere gehypte puber, de Ligt?
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 18:58]
Vind ik leuk
plein19 +2826
zondag 23 september 2018 om 19:06
Geen Barcelona coach zou De Jong als verdediger opstellen
Vind ik leuk
Jeroen77 +537
zondag 23 september 2018 om 18:56
Jaloers op Psv. Ik zou ook wel een x zo de Kuip uit willen lopen. Helemaal zoek gespeeld.
Vind ik leuk
Reyhan +358
zondag 23 september 2018 om 18:57
PSV supporters gefeliciteerd met deze dikverdiende overwinning. Ik hoop dat de Ajacieden onder ons voortaan niet zo voorbarig zullen zijn met hun gebakken lucht voorspellingen.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:58
Heel de week roepen dat je na dit weekend bovenaan staat...🤭... wat een sukkels
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:58
PSV'ers gefeliciteerd met de overwinning.
Heel opmerkelijk is alleen dat de haat groter is dan de liefde voor jullie eigen club, wees is blij man en stop is met modder gooien. Het lijkt net of jullie helemaal niet blij zijn met de welverdiende overwinning.

(Voorbeeld met 3 - 0 voorstaan en dan nog ajax spelers uit fluiten)

Buitengewoon triest..
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 19:08]
Vind ik leuk
wattenstaafje +23466
zondag 23 september 2018 om 18:58
Van harte PSV. Prima afgestraft, helaas.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:59
Als Ajacied kan ik zeggen dat dit een zeer terechte uitslag was. Psv, gefeliciteerd! Maar de titelstrijd is natuurlijk nog lang niet beslist.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 18:59
PSV - Ajax 3-0. Deze wedstrijd vertoonde veel overeenkomsten met een SM-spelletje. Ajax ging machteloos liggen en meester PSV vernederde Ajax. 3-0!
Vind ik leuk
Patje41 +1071
zondag 23 september 2018 om 19:00
Echt een verschrikkelijk slecht ajax gezien, duidelijk dat ajax verdedigers nodig heeft en het niet moet doen alleen maar technische spelers
Vind ik leuk
Bremmelem +149
zondag 23 september 2018 om 19:00
Lekkere overwinning weer, heb ervan genoten :)
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:01
PSV speelt zoals Van Bommel wil. Precies zoals hij zelf speelde!!!
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:03
Ajax kansloos
Vind ik leuk
elmagico070 +23749
zondag 23 september 2018 om 19:05
Machteloos en hopeloos zooitje
Vind ik leuk
markie +2321
zondag 23 september 2018 om 19:03
Hallo, psvers zien jullie ook alle felicitaties van alle mede Ajacieden? Jammer van al die hatelijke reacties richting Ajacieden. Wees blij dat jullie gewonnen hebben...
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:03
Sjaak ? Sjakie?????????????????...................
Vind ik leuk
markie +2321
zondag 23 september 2018 om 19:04
...
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 19:04]
Vind ik leuk
plein19 +2826
zondag 23 september 2018 om 19:05
Hoe goed zouden we Europees hebben gespeeld als we een wedstrijd op achterstand waren gekomen. Vandaag vernederd, Heracles gelijk en VVV was zonder VAR ook niet gelukt.
Vind ik leuk
Phoxy75 +648
zondag 23 september 2018 om 19:05
Ik ben benieuwd hoe Valentijn Driessen morgen weer zijn ongelijk gaat recht praten in dat schoolkrantje van hem.
Vind ik leuk
Babelagtig +1746
zondag 23 september 2018 om 19:06
Ik dacht ik ga ff online om de psvers te feliciteren...maar twijfel alweer..wat eensportief gedrag hier zeg. Slechte winnaars zijn sommigen..naja voor de niet trollende psvers...gefeliciteerd🤙
Vind ik leuk
R94 +2011
zondag 23 september 2018 om 19:19
Ach het scheelt dat het andersom niet veel anders zou zijn. Bedankt in ieder geval, ik waardeer iedere normale supporter hier
Vind ik leuk
Babelagtig +1746
zondag 23 september 2018 om 19:26
Klopt ook..een dolletje is leuk maar sommige nemen t wat te serieus allemaal. En inderdaad dat gebeurd bij elke club
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:07
Als ajaxied supp,psv verdient gewonnen,proficiat,ze werden afgetroeft,psv scherper.
meer wil ik er nu niet kwijt,voor mij is het nu even een k avond,geniet van julie avond.
Vind ik leuk
wil +1282
zondag 23 september 2018 om 19:08
Ajax moet snel een andere trainer zoeken.
Vind ik leuk
Xienix +142
zondag 23 september 2018 om 19:09
Gefeliciteerd PSV met de terechte overwinning. Toch weet ik zeker dat het nog niet gespeeld is.

Ben benieuwd naar de rest van de competitie👍
Vind ik leuk
Shelbourne +5857
zondag 23 september 2018 om 19:09
Ja maar, ja maar, Ajax domineerde want die hadden veel meer de bal. PSV was alleen maar op eigen helft en het counteren, in eigen huis. Dat is geen echt voetbal. En, en, en, ze hebben geen echte talenten zoals Fr, Fr, Frenkie. Want Frenkie is echt wel goed, Barcelona. En Zi, Zi, Ziyech is echt wel de aller aller allerbeste in de Eredivisie. En Luuk de Jong is een hele, hele, hele beperkte spits hoor.
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 19:10]
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:18
Vandaar die hatelijke reacties, volgens mij vinden ze counter voetbal toch niet zo leuk..

Snap ook wel dat ze jaloers zijn op aanvallend voetbal.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:40
Ja een slechte verliezer en speller bovendien
Vind ik leuk
isnake +2695
zondag 23 september 2018 om 19:56
Ajax wel de bal maar nauwelijks kansen. Best leuk om de bal te hebben maar.als je er weinig mee doet... dus dat zegt zo weinig.
Vind ik leuk
Benblues +30
zondag 23 september 2018 om 19:11
Heb ten Hag net gehoord, maar als je het verdomd om toe te geven dat het tactisch niet klopte en dat je het de volgende keer het zelfde zou doen, ga ik wel heel erg twijfelen om zijn trainers capaciteit
Vind ik leuk
Starkoo +626
zondag 23 september 2018 om 19:18
Op basis daar van #ten Hag out!
Vind ik leuk
Phoxy75 +648
zondag 23 september 2018 om 19:12
Als er nog ajacieden zijn die de bus willen opwachten. De Ajaxbus is 20.15 terug op de parkeerplaats van de JCArena.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:12
Een echt plan ontbreekt vaak bij ajax,ze komen er vaak mee weg.
Vind dus zelf dat Ten Hag gewoon niet geschikt is voor een topclub.
Zelfde wedstrijd dan vorig seizoen en nog geen oplossing op het spel van PSV.
Vind ik leuk
Cookee +12162
zondag 23 september 2018 om 19:12
Laatste half uur gezien, freewheelend PSV, die vonden het wel goed.
Weer die Pereiro, die blijft een hoop angst inboezemen voor Ajax.
PSV in de breedte toch in aantal meer kwaliteit, nu al 5 pts meer.
Is te hopen dat ze nog eens tegen een kleintje punten morsen anders is het wel heel vroeg een gelopen koers.
Vind ik leuk
Starkoo +626
zondag 23 september 2018 om 19:18
Onzin wat je zegt Ajax heeft gewoon een trainer die niet goed genoeg is voor het niveau wat Ajax naar streeft, beetje goede trainer had Ajax vandaag gewoon gewonnen! #ten Hag out hup terug naar Utrecht of Bon Boys!

PSV wint het puur op inzet!
Vind ik leuk
isnake +2695
zondag 23 september 2018 om 19:59
Ajax is verdedigend te zwak, maar dat is niet alleen vanwege de verdedigers.
Lijkt wel een beetje op PSV-Utrecht zo.
Vind ik leuk
Cookee +12162
maandag 24 september 2018 om 18:47
Trainer kan hier niks aan doen, Overmars haalt de spelers.
In de CL was Ajax wel scherp en nu niet, ze hadden er zelf al geen vertrouwen in. Want PSV heeft meer gevaar met meer spelers.
Ajax heeft er 3 soms 4, das te weinig.
Begreep ook niet hoe men denkt met Frenkie achterin te kunnen spelen, zet dan Schuurs er in.

Moet wel zeggen dat de goals lullig tot stand kwamen, van richting veranderd en zo.
Vind ik leuk
Cookee +12162
dinsdag 25 september 2018 om 17:53
Kijk zelf laat je niet een mening influisteren dat Ajax goed is.
Buiten Tadic, Huntelaar en Ziyech is het ondermaats.
Vind ik leuk
pietprecies +10224
zondag 23 september 2018 om 19:13
Terechte nederlaag, gefeliciteerd psvers!

Schone nooit meer opstellen in elk geval, zakt in dit soort potjes genadeloos door de mand en achterin kan je niet zonder de Ligt.

Waarom Donny steeds op de bank begint is me trouwens een compleet raadsel.

Psv was scherp en gebrand en mijn Ajax speelde echt slap, dan maar thuis proberen om het net als vorig seizoen andersom te doen. Het lijkt wel een kopie van vorig seizoen zo..
Vind ik leuk
Starkoo +626
zondag 23 september 2018 om 19:15
Zo lang de oerdomme ezel ten Hag aan blijft word PSV dik kampioen. ten Hag volgende keer stel ik het weer zo op pffff
Vind ik leuk
Nielsk +2201
zondag 23 september 2018 om 19:15
Tsja, zoveel miljoenen en dan nog zo afgaan tegen PSV.... gefeliciteerd PSV’ers met deze prachtige overwinning. In Amsterdam zouden ze zeggen, heer en meester of totale vernedering
Vind ik leuk
elmagico070 +23749
zondag 23 september 2018 om 19:26
Dat maakt het alleen maar erger, de duurste selectie hebben en dan deze gênante wanvertoning in Eindhoven. 😂😂😂🤒
Vind ik leuk
Nielsk +2201
zondag 23 september 2018 om 19:28
En gematst worden als Onana een ellenboog geeft aan Luuk de Jong
Vind ik leuk
elmagico070 +23749
zondag 23 september 2018 om 19:31
Zelfs met 12e man kunnen ze niet eens winnen. Triest hoor.
Vind ik leuk
Nielsk +2201
zondag 23 september 2018 om 19:33
Haha echt hè, weinig fanatieke Ajacieden ook VP...
Vind ik leuk
elmagico070 +23749
zondag 23 september 2018 om 19:38
Ze hebben zwijgverbod
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:15
Alle “echte psvers” zaten binnen No time weer op Vp😂
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:16
Arrogantie ten top van onze trainer meneer ten hag. Zo begin je niet achterin tegen een ploeg in vorm. Verder ajax zeer matig vandaag ook dit kan op een dag. Psv verdiend gewonnen. Wil kwalletje van Bommel wel eens zien als ze een paar potjes gaan verliezen. Over arrogantie gesproken zou zomaar onze trainer kunnen zijn. Fijn weekend
Vind ik leuk
isnake +2695
zondag 23 september 2018 om 20:01
Kan je lang op wachten.
Vind ik leuk
R94 +2011
zondag 23 september 2018 om 19:17
Man wat zijn ze superieur, die Ajacieden.

De groeten aan De Amsterdamse Feyenoorder en zijn trollen vriendjes.
Vind ik leuk
Nielsk +2201
zondag 23 september 2018 om 19:17
Eerste keer echt tegenstand en dan meteen een forse nederlaag
Vind ik leuk
rinirat +3231
zondag 23 september 2018 om 19:19
Helaas had ajax 3 onzekerheden en geven ze de wedstrijd door persoonlijke fouten in 10 min weg jammer dat het geen wedstrijd werd.
Dit ging niet over wie kampioen wordt psv verloor ook kansloos in arena .
Maar om rivaliteit
2 spelers amper fit en een sterkhouder deed niet mee.
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 19:42]
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:19
Nou deze discussie is ook weer ff de koelkast in voor de aankomende tijd. Wat een wedstrijd
Vind ik leuk
de buffels +825
zondag 23 september 2018 om 19:20
Hoogmoed komt voor de val AJAX !!!!!
Vind ik leuk
ajaxdev +590
zondag 23 september 2018 om 19:23
PSV van harte gefeliciteerd. Mijn Ajax is van het veld geblazen door enerzijds de domme keuze van ten hag voor blind en de jong en anderzijds door gebrek aan inzet van veel ajaxieden. Er was behoudens de linksback niemand maar dan ook niemand die iets deed. Het was dramatisch waarbij alleen de argentijnse linksback een voldoende van mij krijgt. Verder iedereen een 4 of minder. Wellicht dat de blaaskaken van ajax een tijdje rustig zijn op dit forum want het kampioenschap voor ons is heel ver weg. Sterker ik zie PSV heel volwassen voetballen, met inzet en gogme. Van Bommel heeft het prima voor elkaar.
Vind ik leuk
grunnfan +369
zondag 23 september 2018 om 19:24
En dan zijn er hier ook nog figuren die denken dat ze kans hebben in Munchen.
Vind ik leuk
Fc hamkel +1499
zondag 23 september 2018 om 19:27
Voor al mijn mede supporters fijne zondag gewenst het is jullie gegund!!!
Vind ik leuk
dutch3421 +250
zondag 23 september 2018 om 19:28
"Godenzonen" vliegen niet bij slecht weer :P

Ben benieuwd of we deze week een beetje minder Topics krijgen over het geweldig goed in vorm zijnde Ajax. Het leek wel of het een formaliteit zou zijn tegen PSV te winnen. Inclusief van de "schrijvers" van VP....
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:31
PSV had de ECHTE wil om te winnen. De blik in de ogen bij spelers als Hendrikx Dumfries en Luuk de Jong. Dat maakt het verschil
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:32
What I hate is how Van Bommel insists on playing Lozano as a right winger. Last season he was the best left winger and Cocu respected his position. Bergwijn is a very good left winger but you don't take a player away from his best position unless someone else is better like Lozano showed last season. Van Bommel might be the best coach for PSV right now but he certainly hasn't been the best coach for Lozano's growth so far. I hope he plays him back on the right or that he leaves very soon. Good game PSV!
Vind ik leuk
Cookee +12162
maandag 24 september 2018 om 19:18
I don't agree Sir, Cocu used Lozano often als right winger.
But Bommel often puts him on the left, he can make his own decisions.
And Bergwijn is not restricted to the left either, Pereiro plays deep or less deep. Bergwijn this season has played leftmidfield too, where he supported Lozano, they work well together. Pereiro too often plays midfield now, van Bommel puts players on the spot where they can really hurt the opponent. Lozano can learn so much now, and we all can see how much he enjoys playing for PSV. And who knows what happens when Guti joins Lozano.
Vind ik leuk
Vak-DD +11970
zondag 23 september 2018 om 19:33
Zo weer met beide beentjes op de grond daar in amsterdam.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:36
Psv trein bommelt rustig verder over Ajax.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:42
Zo mooi iedereen die hier tegen Ajax is, haat voor Ajax is groter dan liefde voor de eigen club, stelletje inkepabele lampies
Vind ik leuk
Fc hamkel +1499
zondag 23 september 2018 om 20:04
Iedereen Ajax een draai om dr oren geven omdat het altijd bla bla bla is heeft niks te maken met haat. Als jij altijd netjes en bescheiden blijft geloof mij dat er maar weinig mensen je bloed willen drinken. Kortom het is dr eigen domme schuld.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:49
Weer een pak slaag gegeven aan die arrogante kwallen uit amsterdam! Eric neem je rotzooi mee naar Amsterdam 🤣🤣
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:30
Eindelijk een echte tegenstander en ze worden van de mat gespeeld 👊🏻
Vind ik leuk
Muscles +1403
zondag 23 september 2018 om 21:11
Verdiende overwinning maar oppermachtig? Ajax was voetballend beter na dramatisch eerste half uur. Had ook weinig geluk in afwerking. PSV speelt opportunistisch krachtvoetbal en jankt erg veel in woord en gebaar (schwalbes). Ik zag Gravenberch (16 jaar 💫) sterk invallen en dat geeft hoop
Vind ik leuk
Cookee +12162
maandag 24 september 2018 om 19:22
Volgens mij was het optisch overwicht, PSV is in 10 seconden bij de goal en Ajax breit en breit en komt nergens. Daardoor hadden ze 60% balbezit. Ben zeer benieuwd wat onze analisten nu van de geweldige talenten van Ajax vinden.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 21:25
Das mooi lullig. Dus welke club is nu al uitgespeeld omdat ze 5 punten achterstand op de koploper hebben.
Vind ik leuk
Voetbal.com +1000
zondag 23 september 2018 om 21:56
Benieuwd naar de laptopanalyse....echter denk ik dat deze niet al te moeilijk is deze keer om te maken...
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 23:10
Wát een k*t-weekend, voetballend gezien! Niet alleen mijn eigen sv Huizen ging ontluisterend ten onder, maar ook mijn geliefde Ajax liet zich vanavond op een vreselijke manier te kijk zetten in Eindhoven.

En kon ik nou maar die 'kraakbek' daar de schuld van geven! Dat was zo heerlijk makkelijk geweest. Maar helaas: hij deed in mijn ogen opnieuw alles goed. En er was voor Ajax aanvankelijk ook geen vuiltje aan de lucht: tot het moment dat Eiting een vrije trap mocht nemen was er niets aan de hand voor de Amsterdammers!
Het wachten was eigenlijk op de openingsgoal van Ajax. Maar dan maakt Eiting een verkeerde keuze en jaagt de bal hard op de in de dekking staande Huntelaar. Als deze de bal dan niet kan controleren, wordt vervolgens megamiskoop Blind simpel uitgespeeld en mag PSV door de benen van Tagliafico heen Onana verrassen. En vanaf dat moment was Ajax down-and-out....
Megatalent De Jong gaat daarna kinderlijk amateuristisch onder een simpele kopbal door, en de 2-0 staat op het bord en eigenlijk kan de TV dan uit, want je weet dat Ajax dit gewoon niet meer goed gaat maken.

De 3-0 was eigenlijk de enige redelijk uitgespeelde goal. Wel een goal waarbij het gemis van De Ligt weer eens nadrukkelijk werd geaccentueerd. Als we na Sanchez ook De Ligt kwijt gaan raken, dan heeft Ajax een mega-probleem!

De tweede helft was er bij Ajax ondanks de inbreng van wonderkind Van de Beek geen sprake van enige wederopstanding. Ajax deed puur aan 'damage control' en gaf geen moment het idee dat men in de achtervolging ging. Met een oznichtbare Dolberg, een falende Eiting, een visieloze Van de Beek zakte Ajax verder door het ijs en zag PSV tot vijf punten uitlopen .

Commentatoren spraken van 'slechts' vijf punten met nog een hele competitie te gaan. Ik zeg: het is alarmerend dat Ajax NU al VIJF volle punten op PSV achterstaat en ik heb het vermoeden dat deze competitie NU al is gelopen. Dit PSV zorgt er gewoon voor dat het iedere week desnoods in de extra tijd die drie punten binnen harkt, waar Ajax punten blijft morsen. Gewoon omdat PSV volwassener is dan Ajax, zakelijker en effectiever. Ajax wist vandaag Zoet op een enkel moment (inzetje van Ziyech ) na niet op de proef te stellen waar Onana toch een paar keer lelijk in de verdrukking kwam.
Ten Hag laat in de nabeschouwing doorschemeren dat hij niet anders kon met De Jong. Als je echter een dergelijk super-talent moet misbruiken als stoplap voor je defensie, dan heb je als scouting toch iets niet goed gedaan. De Jong hoort op het middenveld. Misschien hebben ze die malle Viergever toch te vroeg laten gaan...
Vind ik leuk
maandag 24 september 2018 om 04:29
de goden baby s kunnen weer lekker slapen gaan onder hun ajax dekbedje met hun oogjes dicht en houden misschien wel voor de rest van de week hun snaveltjes een keer toe. Maar de moed niet opgeven hoor want mevrouwtje ten Hag en ajax zijn met een proces bezig ja en daar hoort met 3-0 afgedroogd worden door de aanstaande kampioen van 2018/2019 ook bij De platte kar kan al weer netjes gemaakt worden voor de huldeging nu al 5 punten voor op het eind zijn dat er straks wel 15 En als Makkelie kloten had gehad dan had hij die elleboog stoot van bananen bijter Onana op de Jong met rood bestraft
Vind ik leuk
maandag 24 september 2018 om 19:29
Henk Bosman, wat schattig kom je over. Wel grappig dat je doelbewust Schwalbe koning en overtredingmaker Lozano en Dumfries (hoe die ook mag heten) vergeet. Hun overtredingen waren eerder rijp voor rood. Wat Onana deed, staat daar in schril contrast van.
Vind ik leuk
maandag 24 september 2018 om 19:25
Alle Psv supporters feliciteer ik bij deze. Jullie hebben dubbel en dwars verdiend gewonnen. Waar Ajax mee bezig was is mij een volstrekt raadsel. Met voetbal had het alleszins niets te maken. De spelers verwijt ik overigens niets. Natuurlijk, zij moeten het doen. Maar ze zijn niet de hoofdreden dat Ajax op een elftal vol met oma’s leek die niet vooruit te branden waren. Ten Hag, hem verwijt ik héél veel. 1) waarom de middende De Ligt niet vervangen door een andere verdediger die ook nog eens goed kan koppen? •het was van te voren lang en breed geweten dat De Jong bij Psv en nog een aantal goed in de lucht zijn• 1b) waarom een middenvelder achterin zetten? •omdat dit tegen de kleinere ploegen goed ging?• zal Ten Hag wel gedacht hebben. Ajax zou als geheel sterker zijn geweest als De Ligt vervangen was door Wober en De Jong centraal op het middenveld zou staan. Immers, De Jong heeft handelingssnelheid, is altijd aanspeelbaar, zéér balvast, altijd in voor de combinatie en is geniaal in de ingevingen. 2) waarom Neres krampachtig blijven vasthouden aan de linkerkant? • een ieder ziet dat de sympatieke Braziliaan zichtbaar ongelukkig is op links. En belangrijker, hij kan het elftal niet naar zijn mogelijkheden helpen. Op rechts is hij super gevaarlijk en sticht hij vaak veel onrust in de verdedigingen. 3) waarom staan de linies vaak extreem ver uit elkaar. 4) waarom niet beginnen met Donny. De tijd van Elting komt nog wel. Toppers zijn nog te vroeg voor hem.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws