Spelersrapport: Indrukwekkende backs en De Jong dragen PSV, twee Ajax-zesjes

    Spelersrapport: Indrukwekkende backs en De Jong dragen PSV, twee Ajax-zesjes

    Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 18:50zo 23-09-2018 om 18:50

    PSV heeft zondagmiddag een mokerslag uitgedeeld aan Ajax. De regerend landskampioen won met liefst 3-0 van de concurrent uit Amsterdam, is na zes Eredivisie-wedstrijden nog zonder puntenverlies en staat vijf punten los van Ajax. VoetbalPrimeur deelt rapportcijfers uit.

    PSV

    Jeroen Zoet – 7: Moest tijdens de warming-up nog onderzocht worden door de medische staf, maar liet zich totaal niet uit zijn evenwicht brengen. Een oerdegelijk, betrouwbaar optreden van Zoet.

    Denzel Dumfries – 8: Speelde in 2016 nog anoniem zijn wedstrijdjes in de Keuken Kampioen Divisie met Sparta, maar domineert nu de rechterflank van de regerend landskampioen. Dumfries denderde minder vaak naar voren dan gewoonlijk, maar maakte in verdedigend opzicht grote indruk. Hoogtepunt van de wedstrijd: de overgave waarmee hij zich bij een 3-0 voorsprong voor een schot van Carel Eiting gooide.

    Daniel Schwaab – 7: Geen held in de opbouw, maar o zo degelijk. De Duitse routinier weet precies wat hij wel en niet kan, zorgt dat hij nauwelijks fouten maakt en is goud waard voor PSV.

    Nick Viergever – 7,5: Heerste in de lucht, stond steeds op de goede plek, was op vrijwel geen fout te betrappen. Een type verdediger dat Ajax prima had kunnen gebruiken vanmiddag...

    Angelino – 7: Doordat Hakim Ziyech vaak naar binnen trok, had de Spanjaard geen directe tegenstander. Angelino bleef gedisciplineerd in zijn positie spelen. Maar zodra een Ajacied zijn zone binnendrong, beet de linksback zich op indrukwekkende wijze vast in zijn tegenstander.

    Pablo Rosario – 7,5: Heeft zich geruisloos opgewerkt tot een vaste waarde bij de Eindhovenaren, terwijl hij als jeugdspeler nog werd weggestuurd bij Ajax. De jeugdinternational domineerde met partner in crime Jorrit Hendrix het middenveld. Pas 21 jaar, maar nu al een ongekende schat aan fysieke mogelijkheden.

    Gastón Pereiro – 7: Hij gaf het zelf al aan: doelpunt nummer vier tegen Ajax. De Uruguayaan is een momentenspeler bij uitstek, maar staat er áltijd in topwedstrijden. Maakte bovendien keurig zijn verdedigende meters. Dat wordt nog een interessante concurrentiestrijd met Erick Gutiérrez.

    Jorrit Hendrix – 7,5: Is onomstreden op het middenveld en liet tegen Ajax zien waarom. Won vrijwel al zijn duels en het merendeel van zijn passes kwam op de juiste bestemming aan, waaronder zijn assist op de 2-0. De Limburger loopt al een aantal jaar mee en weet precies wat er gevraagd wordt tijdens dit soort topwedstrijden.

    Hirving Lozano – 6,5: Heeft wel eens betere wedstrijden voor PSV gespeeld, maar pikte toch weer zijn goaltje mee. PSV heeft een prestatie van formaat geleverd door Chucky te behouden voor de Eredivisie.

    Luuk de Jong – 8: Moet altijd de kritiek en de scepsis overwinnen, maar wordt steeds weer in de harten van de PSV-aanhang gesloten. Speelde met zijn kopkracht een sleutelrol in de onverwacht eenvoudige overwinning.

    Steven Bergwijn – 7,5: De buitenspeler is bezig aan het seizoen van zijn doorbraak en groeit met de week. Had geen kind aan Noussair Mazraoui en leidde twee van de drie treffers in. Are you watching, Ronald Koeman?

    Invallers:
    Erick Gutiérrez – x: Kwam er twintig minuten voor tijd in voor zijn concurrent Pereiro. Speelde te kort voor een beoordeling.

    Donyell Malen – x: Verving Bergwijn tien minuten voor tijd, maar speelde te kort voor een beoordeling.

    Bart Ramselaar – x: Nam in de slotfase de plek van Lozano over, maar speelde te kort voor een beoordeling.

    Ajax

    André Onana – 5: De 1-0 zag er knullig uit, maar Onana zag de bal pas laat aankomen. Een onuitwisbare indruk maakte hij echter geenszins: de Kameroener keepte een onrustige wedstrijd en had nauwelijks een bal klem.

    Noussair Mazraoui – 4,5: De 1-0 en 3-0 vielen aan zijn kant, terwijl de Marokkaans international nergens te bekennen was. Mazraoui zakte voor zijn eerste belangrijke examen als rechtsback.

    Frenkie de Jong – 4: Wordt de laatste weken bewierookt in binnen- en buitenland, maar deelde in de malaise. Dat hij van nature geen verdediger is, werd pijnlijk duidelijk bij alle PSV-goals. Bovendien kon hij zich in de opbouw niet onderscheiden.

    Daley Blind – 4: Dat hij het in de lucht zou afleggen tegen Luuk de Jong, was vooraf ingecalculeerd. Maar wat liet hij zich kinderlijk eenvoudig aftroeven in aanloop naar de 1-0... De van Manchester United teruggekeerde linkspoot heeft zijn stempel absoluut nog niet kunnen drukken op Ajax.

    Nicolas Tagliafico – 6: Moest de 3-0 van Lozano toestaan, maar bleef relatief overeind tegen de Mexicaan. De Argentijnse terriër pakte uit met enkele fraaie tackles en was een van de weinige Ajacieden die meekon in het fysieke geweld van de PSV'ers.

    Lasse Schöne – 4.5: Komt vaker in de problemen wanneer het tempo hoog ligt en de spierballen regeren. De Deen sneeuwde volledig onder op het middenveld en mocht na drie kwartier al onder de douche.

    Dusan Tadic – 4,5: De man naar wie de Ajacieden kijken wanneer het niet loopt. Maar Tadic kon in Eindhoven het verschil niet maken. De van Southampton overgekomen gelegenheidsaanvoerder maakte een geïrriteerde indruk en kwam nauwelijks tot geslaagde acties.

    Carel Eiting – 5,5: Liet aan de bal niet onaardige dingen zien tijdens zijn eerste Eredivisie-topper, maar legde het af in de duels. Kon de 1-0 niet voorkomen nadat hij op de rand van de zestien werd uitgespeeld door Pereiro.

    Hakim Ziyech – 6: Degene die het moest doen voor Ajax. Wanneer hij onder de strakke dekking uit kwam, had hij zo zijn flitsen. Ziyech kon het echter niet alleen.

    Klaas-Jan Huntelaar – 5: The Hunter zat in de tang bij Schwaab en Viergever en kreeg nauwelijks ballen. Hij was nog het dichtst bij een goal toen hij tegen een schot van Ziyech aan liep...

    David Neres – 5: Begon veelbelovend aan de wedstrijd en vocht enkele interessante duels uit met Dumfries. Nadat PSV het initiatief gegrepen had, kon ook de Braziliaan het tij niet meer keren.

    Invallers:
    Donny van de Beek – 5: Viel halverwege in voor Schöne op het moment dat de wedstrijd al gelopen was. Speelde een onzichtbare tweede helft.

    Kasper Dolberg – 5,5: Kwam tijdens de rust binnen de lijnen voor Huntelaar. De Deen was iets nadrukkelijker aanwezig dan zijn collega-spits, maar kon geen potten breken.

    Ryan Gravenberch – x: De debutant mocht in de slotfase Neres aflossen, maar speelde te kort voor een beoordeling.

    (Hein Nooijens / VoetbalPrimeur)

    Lees meer over:EredivisiePSVAjax

    Plaats een reactie

    Il Gordo +10474
    zondag 23 september 2018 om 18:53
    Nick Viergever – 7,5: Heerste in de lucht, stond steeds op de goede plek, was op vrijwel geen fout te betrappen. Een type verdediger dat Ajax prima had kunnen gebruiken vanmiddag...

    Ik zeg niets meer over Blind (als verdediger)..
    Vind ik leuk
    Reyhan +358
    zondag 23 september 2018 om 19:16
    Goeie reactie. Ik had eerder al een discussie met zo'n gek die beweerde dat Blind beter is dan Viergever..
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10474
    zondag 23 september 2018 om 19:20
    Als middenvelder ja. Maar inderdaad niet als centrale, vrije verdediger, mandekker, weet ik veel wat en back.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1255
    maandag 24 september 2018 om 15:01
    Natuurlijk is viergever beter !
    Jaren PL gespeeld vaste international
    Real bood laatst nog een slordige 70 mio
    Vind ik leuk
    FACT +2343
    zondag 23 september 2018 om 19:35
    Ze hadden vandaag nog graag Viergever gehad, denk!!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10474
    zondag 23 september 2018 om 19:44
    Zeker weten.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:53
    Heeft Ajax geen verdedigers meer. Blind en de Jong kan echt niet.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    zondag 23 september 2018 om 19:00
    Wober is dus eigenlijk al afgeschreven door Ten Hag. We hebben al gezien dat het geen back is, en als je vertrouwen in die jongen hebt dan stel je hem op. Dan ga je FdJ niet een linie terughalen, waar die jongen van gruwelt.

    En Schuurs heeft het niveau nog niet wat je in een topper nodig hebt.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:13
    Ze hebben die andere veredelde linksback toch ook nog. Hoe heet die gast toch
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    zondag 23 september 2018 om 22:15
    Iets met Zink?
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:32
    Meer in graven toch? 😂
    Vind ik leuk
    Dani82 +2197
    zondag 23 september 2018 om 19:53
    Kansloos van die ten hag vind ik. De jong in verdediging tegen psv, kom op man.
    Die hoort echt op het middenveld. Heeft hij over zn eigen afgeroepen
    Vind ik leuk
    mcmodd +24182
    zondag 23 september 2018 om 20:34
    Je hebt allemaal spelers die ofwel miljoenen hebben gekost, vele miljoenen zelfs, ofwel transfers worden toegedicht naar clubs als Barçelona etc. dan wordt er weer gezeurd over posities en zo wat meer. Als Ajax had gewonnen, dan heette het dat het allemaal multifunctionele spelers zijn.
    In het veld zag je niet veel beweging zoals in Europese wedstrijden, op zijn minst had dat wel mogen worden verwacht. Snelheid? Nog niet de helft van wat we internationaal zagen. Kansloos deze ploeg vandaag zal,je bedoelen.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:15
    transferwaarde van de Ajacieden is na vandaag dik gehalveerd
    Vind ik leuk
    Dani82 +2197
    maandag 24 september 2018 om 00:34
    Heel die ploeg vandaag was kansloos, ben ik met je eens. Maar frenkie de jong in de verdediging, is spel bederf!
    Dit heeft ten hag over zichzelf afgeroepen
    Vind ik leuk
    mcmodd +24182
    maandag 24 september 2018 om 07:28
    Het is zo dun Dani. Als Ajax vandaag met 0-1 had gewonnen dan had Frenkie de Jong weer een geweldige pot gespeeld, ‘want zelfs in de verdediging’ heel erg bruikbaar. Overigens wil RM Frenkie nu ook (nog) hebben, voor 80miljoen euro.
    Vind ik leuk
    Dani82 +2197
    maandag 24 september 2018 om 07:47
    Ik zag het ja...
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:53

    Dat wordt het 5e opeen volgende jaar helemaal niks in Amsterdam....;-)
    Vind ik leuk
    Foden +4676
    zondag 23 september 2018 om 18:58
    Dan is dat maar zo. Ik zal hoe dan ook achter m’n cluppie staan.
    Vind ik leuk
    Johnny020 +105
    zondag 23 september 2018 om 18:59
    Tuurlijk, en voor jullie is het nog maar 16 jaar wachten!
    Vind ik leuk
    Echt? +3859
    zondag 23 september 2018 om 19:05
    Laatste bekerwinst is voor jullie langer geleden

    Laatste kampioenschap is voor jullie langer geleden

    Laatste Europese beker is voor jullie langer geleden

    Dus als het voor ons al 16 jaar gaat duren.....
    Vind ik leuk
    Johnny020 +105
    zondag 23 september 2018 om 20:04
    Beketwinst???? Whaaaahaaaaahaa. Doe toch ff normaal man!
    Vind ik leuk
    Echt? +3859
    zondag 23 september 2018 om 20:06
    Wist je dat Ajax al meer dan 1600 dagen NIKS heeft gewonnen?
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:00
    Er is nog niks beslist. Deze slag is gewonnen, maar zeker de oorlog nog niet.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:20
    Oorlog? Wahahaha wat weet jij van oorlog kleintje?
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    zondag 23 september 2018 om 20:31
    Met Blind win je de oorlog niet😜
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:19
    Kan je beter je gelijk dood laten schieten
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:02
    Misschien gaan we dit jaar wel serieus voor de beker...
    Vind ik leuk
    Joske1956 +202
    zondag 23 september 2018 om 21:15
    Niet zo lang als 18 jaar......
    Vind ik leuk
    Hammie +1173
    zondag 23 september 2018 om 18:53
    En nu maar roepen we misten de Ligt.

    Bla bla bla
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10474
    zondag 23 september 2018 om 18:54
    Overmars had toch geweldig ingekocht?
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:23
    Klopt toch ook nog steeds. Champions league is gehaald, de champions league is behaald, dat is toch sportief succes? Net alsof door deze nederlaag het hele seizoen verloren is...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10474
    zondag 23 september 2018 om 19:25
    Nah redelijk. Voorlopig is alleen Tadic van echt toegevoegde waarde. De rest speelt niet of maakt het elftal niet aantoonbaar beter.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:04
    Je wilde zeggen dat niet zo is? Dik verdiende overwinning van psv, maar je wilde serieus gaan opmerken dat het missen van De Ligt geen aderlating is? Dan heb jij geen kijk op voetbal.
    Vind ik leuk
    Echt? +3859
    zondag 23 september 2018 om 19:07
    Enorm budget, heel veel gekocht, altijd grote mond , en dan afhankelijk zijn van één speler, beetje raar.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:19
    Volgens mij ga je nu een beetje kort door de bocht.. Net alsof ze nu er in ene allemaal geen klap van kunnen. Maar De Jong vind ik geen verdediger en dat was deze wedstrijd goed te zien.. Ik snapte ook niet waarom hij Wober niet centraal opstelde. Dit was een zeer slechte wedstrijd maar er komen er gelukkig nog een hoop aan. Maar het ging erom of De Ligt geen gemis was. Of wilde je zeggen dat Als Bergwijn of Lozano weg vallen dat het geen gemis is. Want als dat niet zo is, hoef je ze ook niet op te stellen toch?
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    zondag 23 september 2018 om 19:36
    Ik vraag me af of de Ligt overeind gebleven zou zijn vandaag.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:48
    Als De Ligt centraal achterin had gespeeld was De Jong een linie naar voren geschoven en dan had het spel heel anders geweest. PSV was vandaag veel beter, maar ik vind ook dat Ten Hag vandaag gefaald heeft door De Jong centraal achterin te plaatsen... De Jong is geen centrale verdediger en dat was vandaag maar al te goed te zien..
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    zondag 23 september 2018 om 19:57
    Ten Hag nog houdbaar?
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:31
    Op een wedstrijd? Nee, vind ik te kort door de bocht. Maar als hij De Jong als verdediger op blijft stellen, dan begrijpt hij er in mij opinie geen moet van....
    Vind ik leuk
    Maan88 +4447
    zondag 23 september 2018 om 21:18
    Plan B schijnt klaar te liggen. Ik denk serieus dat ze voor Bosz gaan.
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    zondag 23 september 2018 om 20:22
    Tot vandaag was ten Hag de man. Na vandaag kan hij er weer niets van.
    De waan van de dag.
    Verder begin je al met als!
    Als de Ligt meegespeeld had was het een andere wedstrijd geworden . 6-0?
    Verder vergeet je dat de Jong vorig seizoen ook centraal achterin stond.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:26
    De waan van de dag regeert hier bedoel je. Vandaag verloren en gelijk geen kampioenskandidaat meer.. Daarnast heb ik Ten Hag nooit als held bestempeld. Ik heb gezegd dat als hij kampioen wordt, hij het goed gedaan heeft...
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    zondag 23 september 2018 om 21:30
    Gezien de investeringen moet hij wel kampioen worden.
    Maar de waan van de dag reageert altijd en zeker in het voetbal😊
    Vind ik leuk
    slapss +3953
    zondag 23 september 2018 om 18:53
    Makkelijk potje.
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zondag 23 september 2018 om 20:08
    Saai seizoen weer... het is nondeju pas september
    Vind ik leuk
    PinPelado +1910
    zondag 23 september 2018 om 18:53
    Say No more :)
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:56
    Best netjes, twee zesjes.....
    Vind ik leuk
    PSV mexico +1146
    zondag 23 september 2018 om 18:56
    ik zei het al de hele week 3-0
    Vind ik leuk
    Foden +4676
    zondag 23 september 2018 om 18:57
    Zeer terechte overwinning van PSV. Zo zie je maar dat countervoetbal ook mooi kan zijn als het goed wordt uitgevoerd. Ajax kwam er niet doorheen. Dat is ook de verdienste van PSV.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:57
    En toch blijven volhouden dat Ajax veel meer voetballend vermogen heeft na deze afdroogpartij. En dat alleen Lozano een basisplaats zou hebben in dit Ajax van alle PSV-spelers. Ajax is / wordt teveel overschat door de media, veel van haar aanhangers en de club Ajax zelf. Maar de competitie is nog lang niet gespeeld en beide ploegen gaan zeker nog tegen (meer) puntverlies oplopen. Ajax, en ook een gedeelte van haar aanhang, staan weer met 2 beentjes op de grond zoals het hoort. PSV is een team en Ajax.......
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 19:00]
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    zondag 23 september 2018 om 19:58
    👍🏻 PSV Machina teamgeest 👍🏻
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zondag 23 september 2018 om 20:09
    Na de wedstrijd voor Oost kon je zien dat het een echt team is. Naar links !
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5440
    zondag 23 september 2018 om 22:06
    Weet je wat Ajax mist . Een type Hendrix.

    Ik denk ook wel dat PSV vandaag heeft aangetoond dat de basis gewoon veel beter is.

    De bank is trouwens ook veel sterker
    Vind ik leuk
    Zomaarwat +223
    zondag 23 september 2018 om 18:57
    En het mooiste aan PSV is de immer terugkerende grootspraak bij Ajax. Die gasten hebben totaal geen wedstrijdmentaliteit. Volgende keer gewoon schriftelijk afdoen met een reguliere 3-0! Proficiat Nick.
    Vind ik leuk
    Garnaal +340
    zondag 23 september 2018 om 18:57
    Cijfer van eiting is nog hoog uitgevallen, heeft de 2e helft echt niks gepresteerd
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:59
    Fraaie cijfers voor onze zo bewierookte Amsterdamse vrienden.
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zondag 23 september 2018 om 20:12
    Maar wel 970 miljoen waard zeggen ze haha
    Vind ik leuk
    100%PSV +3297
    zondag 23 september 2018 om 18:59
    Mooi dat de in A’dam zo verguisde Viergever wordt beloond met een mooi cijfer. In E’hoven wordt hij op zijn waarde geschat en past Viergever ook nog eens veel beter bij de gemoedelijke Brabantse cultuur.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    zondag 23 september 2018 om 19:00
    Nick Viergever – 7,5: Heerste in de lucht, stond steeds op de goede plek, was op vrijwel geen fout te betrappen. Een type verdediger dat Ajax prima had kunnen gebruiken vanmiddag...
    Vind ik leuk
    Echt? +3859
    zondag 23 september 2018 om 19:00
    Daley Blind een 4?!? Lijkt mij een beetje hoog!
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    zondag 23 september 2018 om 19:59
    Wa haddn ze afgetikt voor deze veteraan?
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    zondag 23 september 2018 om 19:02
    Wow aan deze cijfers lijkt het net of ajax weg is gespeeld!
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5072
    zondag 23 september 2018 om 19:06
    Is ook zo was maar een ploeg de baas en dat was PSV.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    zondag 23 september 2018 om 19:11
    PSV heeft verdiend gewonnen en zoals Mark van Bommel zei gebruik gemaakt van hun kracht. Maar op voetballend gebied vond ik er niet veel verschil zitten. Ik vond sowieso redelijk slordig aan beide kanten.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    zondag 23 september 2018 om 19:59
    😂👍🏻😂👍🏻😂👍🏻😂👍🏻😂👍🏻😂
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1031
    zondag 23 september 2018 om 19:08
    Luuuuuuuuuk!!!!!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 23 september 2018 om 19:08
    Onzen nick kostte niks , blind daarentegen......
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    zondag 23 september 2018 om 20:01
    👍🏻 PSV Teamgeest onverzettelijkheid 👍🏻Koeman meegekeken ?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 23 september 2018 om 20:02
    ik hoop het niet , lekker doormodderen met die andere brut en die van ons mooi met rust laten.
    Volgens de kenners zijn ze toch niet goed genoeg dus
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5440
    zondag 23 september 2018 om 22:08
    Godverdomme ik wilde stoppen met drinken.

    Zaterdag strontzat van VVV en vandaag van Psv.

    Nu gelukkig even een weekje bijkomen
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 23 september 2018 om 23:01
    stoppen met drinken is zo overgewaardeerd
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 23:01]
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zondag 23 september 2018 om 23:02
    Dettiesmakt !
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 23 september 2018 om 23:17
    noar veul meer
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:09
    Oppermachtig beetje overdreven 3 sukkelige doelpuntjes binnen 25 min voor de rest niks beetje huilen dat ze pijn hebben 😃😭
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:28
    Hahahahaha
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2501
    zondag 23 september 2018 om 19:29
    Dat je ook echt speciaal voor deze reactie een account aanmaakt xD
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:31
    Dude zet je Ajax bril af, dan kunnen we jou mening misschien wat serieuzer nemen. Psv jaagde Ajax overal af en het verschil in passie is onmiskenbaar! Wat een passie bij de PSV'ers! Fantastisch. Ik heb het deze week al eerder gepost; ik hoopte op misplaatste arrogantie bij Ajax, dan zou het voor psv goed komen. En zo is het gebeurd. Als je f. De Jong en blind tegen Luuk zet, dan vraag je om problemen.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    zondag 23 september 2018 om 20:02
    Is da zo, ... niks voor ajax 😂
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5440
    zondag 23 september 2018 om 22:09
    Als psv geen gas teruggenomen had was het 6-7 tegen 0 geworden
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:10
    Heel mijn leven ajax fan en dat is al heel lang, maar nog noooooooooit zo,n domme niks uitstralende trainer mee gemaakt als nu. Fans kom in protest
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zondag 23 september 2018 om 19:11
    Wel veul balbezit. Misschien winnen ze de "Balbezittrofee 2018/2019". Tóch een prijs in 5 jaar 😂
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1845
    zondag 23 september 2018 om 19:17
    PSV:
    Zoet 7
    Dumfries 8
    Schwaab 7
    Viergever 7,5
    Angelino 7,5
    Rosario 8
    Hendrix 7,5
    Pereiro 7
    Lozano 7
    De Jong 8,5
    Bergwijn 7,5

    Ajax:
    Onana 4
    Mazraoui 4,5
    De Jong 4
    Blind 4,5
    Tagliafico 6,5
    Schone 4
    Eiting 4,5
    Tadic 5,5
    Ziyech 6,5
    Neres 5,5
    Huntelaar 4,5
    Vd Beek 5
    Dolberg 5
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    zondag 23 september 2018 om 20:05
    Ik ha ni verwacht da t zo’n slappe mentaliteit bij zou zijn bij ajax da in combinatie me ten hagagagje wahahahahahaha succes ermee morgen lekker uitlopen op de trainung 👍🏻 Hup Ajax.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:06]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:22
    Ten hahahahagje.. Wat een man eh.
    Vind ik leuk
    100%PSV +3297
    zondag 23 september 2018 om 19:21
    Frenkie de Jong al wekenlang de hemel in geprezen en bewierookt viel vanmiddag gigantisch door de mand.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4446
    zondag 23 september 2018 om 19:28
    Het is een middenvelder geen verdediger. Blunder van ten hahahag
    Vind ik leuk
    Nilsinno +264
    zondag 23 september 2018 om 19:40
    Als je hem als trainer op een verkeerde positie zet word het ook moeilijk ten hag had gewoon voor wober of schuur moeten kiezen zei het voor de wedstrijd al. Ipv een linie word je nu in 2 linies minder
    Vind ik leuk
    100%PSV +3297
    zondag 23 september 2018 om 19:24
    Onana en Schöne staan symbool voor de typische ongepaste A’damse arrogantie! Vooraf een grote mond en vervolgens niets presteren! Ze leren ‘t nooit daar in het Mokumse
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    zondag 23 september 2018 om 20:07
    Struisvogels zijn het morgen benieuwd naar Sjakie 😉
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zondag 23 september 2018 om 23:05
    Ja kannie wachten, lag aan Makkelie de regen de ballenjongens en het gras was fatsoenlijk (zijn ze thuis niet gewend). Tot slot hoopt hij dat PSV degradeert.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2501
    zondag 23 september 2018 om 19:27
    De Jong mag nog wel een hoger cijfer krijgen van mij, leek bijna wel een elftal in zijn eentje!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:27
    40 miljoen heb vandaag niet gezien. Hahaha mooie overwinning maar is nog lange weg te gaan
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:33
    What I hate is how Van Bommel insists on playing Lozano as a right winger. Last season he was the best left winger and Cocu respected his position. Bergwijn is a very good left winger but you don't take a player away from his best position unless someone else is better like Lozano showed last season. Van Bommel might be the best coach for PSV right now but he certainly hasn't been the best coach for Lozano's growth so far. I hope he plays him back on the right or that he leaves very soon. Good game PSV!
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    zondag 23 september 2018 om 20:33
    Riellie well buy a beer and celebrate
    3-0 you dig David 😂
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zondag 23 september 2018 om 23:07
    Joe mien he poet him bek on de left ?
    Vind ik leuk
    Reyhan +358
    zondag 23 september 2018 om 19:34
    Denzel "Washington" Dumfries man van de wedstrijd !!
    Vind ik leuk
    Ricklek +1847
    zondag 23 september 2018 om 19:52
    2016 nog anoniem zijn wedstrijdjes in de Keuken Kampioen Divisie met Sparta
    ....

    Toen speelde ze nog gwn eredivisie hoor stagairs
    Vind ik leuk
    Johnny020 +105
    zondag 23 september 2018 om 20:02
    Was heel slecht van Ajax
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:08]
    Vind ik leuk
    Johnny020 +105
    zondag 23 september 2018 om 20:07
    Heb mijn AJAX nog niet zo slecht zien spelen. Echt te triest om aan te zien vandaag
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    zondag 23 september 2018 om 20:09
    Als er dan maar strijd is maar ja zijn geen bijters hé bietje mooiweer zaterdagmiddag zaalvoetballers 😂

    Idd erug slecht hahahaha succes ermee 👍🏻
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:34]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:11
    Eiting een 5,5? Die beste jongen kwam er niet aan de pas. Volledig overlopen.
    Vind ik leuk
    Brabo79 +21
    zondag 23 september 2018 om 20:14
    Het tactische plan van Ten Hag heeft vandaag compleet gefaald. De verdediging bestond uit middenvelders die liever naar voren spelen. Hierdoor ontstonden er bij elke uitbraak van PSV enorme gaten achterin.
    In de 2e helft probeerde Ten Hag de wedstrijd te kantelen met zijn wissels, maar alleen Van de Beek was een logische. De wissel van Gravenberg is natuurlijk leuk voor die jongen, maar verder sloeg dat helemaal nergens op.
    Laat Dolberg lekker minuten maken tegen een lagere tegenstander, maar niet in deze wedstrijd.
    De trainer heeft compleet gefaald vandaag en de vraag is of de goede resultaten in de CL dankzij of ondanks Ten Hag behaald zijn. Blijkbaar waren alle CL-opponenten te zwak om daar van te profiteren.
    Feit is wel dat Ajax nog wel een verdediger en een spits kan gebruiken, dus Marc trek de portemonnee maar open in de winterstop.

    Jammer dat alle PSV-fans altijd hard roepen dat Ajacieden zo arrogant zijn, maar zo bescheiden vind ik ze de laatste jaren nou zelf ook niet. Na 6 wedstrijden wordt al geroepen dat de platte kar naar buiten gereden kan worden.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:15]
    Vind ik leuk
    Reyhan +358
    zondag 23 september 2018 om 20:45
    Heldere analyse.. Je eerlijkheid siert jou! Vind ook dat Frenkie de Jong niet in de verdediging hoorde te staan. Zag je dat hoofd van Ten Hag op FoxSports toen er werd gerefereerd naar AEK Athene... Het 1e wat in hem opkwam is te noemen dat het CL is... Natuurlijk is AEK Athene eigenlijk helemaal geen CL niveau en staan ze er met wat geluk in.. Die horen gewoon thuis in de Europa League.. Ajax en haar fans hebben zich iets te snel tot topfavoriet uitgeroepen. Nu is het op de blaren zitten.
    Vind ik leuk
    Brabo79 +21
    zondag 23 september 2018 om 20:59
    Dank je! Tegen AEK haalde Ajax het beste in zich naar boven, met een volle Arena erachter en de wil om te winnen. Het experiment Frenkie-Blind heeft daardoor de test doorstaan en dus dacht Ten Hag dat dit tegen PSV ook wel kon werken. Erg dom natuurlijk.

    Verder was er natuurlijk totaal geen wil wilskracht te bekennen. Ajax zou goed een type Nigel de Jong, Jaap Stam of Edgar Davids. Zelfs na de 3-0 was er niks... nog niet eens vuile overtredingen uit frustratie.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1084
    zondag 23 september 2018 om 20:14
    Wanneer komt Fortuna-Willem II op rapport
    Vind ik leuk
    Verratti +2126
    zondag 23 september 2018 om 20:15
    Ja, het beste team leek Ajax tot nu toe. Die konden alles voetballend oplossen. Wat een armoede vanmiddag. In de twee topwedstrijden die de Nederlandse competitie dit seizoen kent is de eerste verloren. PSV zette hoog druk en het was afgelopen. Als Ajax-fan zou ik internationaal ook m'n doelstellingen bijstellen. Afhankelijk van de resultaten van PSV kunnen ze landskampioen worden, maar internationaal heb ik er een hard hoofd in. PSV zit in een zwaardere poule van de CL, maar is veel volwassener.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 21:44]
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    zondag 23 september 2018 om 20:19
    Van Bommel : 8
    Ten Hag : 2
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2254
    zondag 23 september 2018 om 20:21
    Nog 28 wedstrijden te gaan en nu al feestvieren? Dat heb ik eerder gezien dus...........
    Vind ik leuk
    Brabo79 +21
    zondag 23 september 2018 om 20:27
    Iedereen is nu blijkbaar ook ineens vergeten hoe moeizaam PSV enkele van zijn wedstrijden heeft gewonnen en dat daar enkele keren een last-minute goal aan te pas moest komen. Ten Hag heeft Ajax als een lamme op het veld gezet en PSV profiteerde daar optimaal van. Laten we eerst nog eens 10 wedstrijden zien voordat we met zijn allen kunnen roepen dat PSV inderdaad zo goed is.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1252
    zondag 23 september 2018 om 20:27
    Onana nog een 5, wat zag die er slecht uit bij alle doelpunten, wel duidelijk dat Zoet ff iets beter presteerd
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:40
    Ik hoop dat Europese topclubs inzien dat de spelers van Ajax niet zo veel waard zijn
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    zondag 23 september 2018 om 20:43
    Terechte en prima cijfers. Niets aan toe te voegen.
    Vind ik leuk
    Garnaal +340
    zondag 23 september 2018 om 20:46
    Ik was begin dit seizoen razend benieuwd naar de nieuwe backs van PSV, door angelino was ik al snel onder de indruk. Trekt de lijn van nac probleemloos door op hoger niveau. Dumfries overtuigde me nog niet helemaal. Fysiek is het een krijger, aan de bal af en toen ongeluklig. Zelfvertrouwen is te krijgen, de weg kan echter lang zijn bij het profvoetbal. Denzel stond er vandaag meteen, werd met de minuut vertrouwder en overtuigender. Zijn eigen lichaamsworp om de rebound in de scrimmage te stoppen vanuit ajax was imposant. Het opstaan daarna en meteen de sprint inzetten spreekt van grote klasse. Dat je er op zo’n wedstrijd staat, het zijn dit soort dingen waar ik als voetbalgek écht blij van wordt. Ik heb van heel Psv indrukwekkende dingen gezien, zelfs na afloop voor de camera. Nogsteeds met lof over ajax spreken, geen gekke dingen schreeuwen, we hoeven niet arrogant te zijn. We kunnen nog veel beter, Mark van Bommel wordt geen nieuwe van Gaal, het is geen Guardiola 2.0. Van bommel is gewoon van Bommel. Een grote jongen met een carrière in het vooruitzicht voorbijstrevend aan zijn spelers carrière. Forza PSV
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:47]
    Vind ik leuk
    krul +254
    zondag 23 september 2018 om 21:02
    Faka niffooos van damsco fakas
    Vind ik leuk
    krul +254
    zondag 23 september 2018 om 21:03
    He wat mot die frenkie nou koste zoeken nog een spelertje bij laakkwartier
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zondag 23 september 2018 om 23:15
    50 meloenen
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8609
    zondag 23 september 2018 om 21:04
    Een echte mokumslag.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:05
    Viergever,rosario,bergwijn,malen,zijn allemaal zoveel beter geworden sinds ze bij die amsterdamse nep club zijn vertrokken.
    Psv haalt wel het beste bij die gasten naar boven.
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    zondag 23 september 2018 om 21:06
    Stelling morgen - Ajax is mischien niet zo goed als ze zelf denken of ajax heeft leuk ingekocht maar niet meer dan dat .
    Vind ik leuk
    Tjeentje +215
    zondag 23 september 2018 om 21:15
    Tja, PSV speelde op halve kracht, kun je nagaan wanneer dit Ajax tegen Barcelona speelt...
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4924
    zondag 23 september 2018 om 21:20
    Beetje rare cijfers, Dumfries vond ik in het begin nog best lastig hebben tegen Neres. Vocht zich goed terug maar een acht? Angelino was een stuk beter, echt een schot in de roos deze jongen. Schwaab speelt al tijden enorm sterk, na de Ligt de beste verdediger in de Eredivisie onderhand. Pereiro maakt niet voor niets de 1-0, zo ontzettend goede speler.
    Vind ik leuk
    Joey_S +57
    zondag 23 september 2018 om 21:38
    Anno 2018: Anti-voetbal overwint...
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zondag 23 september 2018 om 23:16
    Jullie hebben verloren he
    Vind ik leuk
    pvk +0
    zondag 23 september 2018 om 21:55
    Helemaal terecht perfecte overwinning ik snap alleen niet waar ziyech die 6 aan verdiend omdat hij 2 ballen hoog over schoot.
    Mark van bommel bent een topper
    Vind ik leuk
    ajaxdev +507
    zondag 23 september 2018 om 21:56
    Al diverse keren mijn verbazing uitgesproken over het laten gaan van Viergever. Is en blijft een blunder van Marc Overmars
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:57
    Dat is de waarheid.......Jaap van Praag dood, Yab Yum failliet, Michal van Praag is uitgerangeerd, het riolen imperium is voorbij, leve 030 !!
    Vind ik leuk
    Chucky +772
    zondag 23 september 2018 om 21:58
    Amsterdam huilt, waar het eens heeft gelachen
    Amsterdam huilt, nog voelt het de pijn
    Amsterdam huilt, waar het eens heeft gelachen
    Amsterdam huilt, want weg is de gein....
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +231
    zondag 23 september 2018 om 23:08
    Je mist bij AJAX nog steeds iemand die de boel op sleeptouw neemt als het even niet zo gaat zoals ze hopen. Het was echt een wedstrijd waar je het gevoel had dat ze nog 3 uur door hadden kunnen spelen zonder een goal te maken. Stuk voor stuk ‘mooi weer’ voetballers. Neres; leuke voetballer maar hij kan geen normale voorzet geven en als het hem niet zint, wordt het een gemeen en naar mannetje. Wat betreft Blind, daarvan is toch echt wel duidelijk dat hij het niveau dat AJAX nastreeft alleen maar omlaag haalt. Luuk de Jong is een toneelspeler maar desondanks had Onana rood moeten hebben. Ten Hag is een lachertje met het vragen om kaarten. Wat een teleurstellend AJAX vandaag, ondanks alle grote monden voorafgaand.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10186
    zondag 23 september 2018 om 23:51
    Ziet nu niemand in dat 16 miljoen uitgeven aan Blind een onverantwoordelijke investering is geweest en dat ten Hag veel te licht is voor Ajax ?
    ( allebei op voorspraak van Overmars )
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 23:52]
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15304
    maandag 24 september 2018 om 01:54
    Spelersrapport op basis van de uitslag.
    lozano een 6,5 op basis waarvan, de elleboog stoot?
    1 intikker en verder niet gezien.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    maandag 24 september 2018 om 08:15
    Ziyech een 6 ?

    Ziyech speelde ouderwets egoistisch en heeft zoveel ballen gewoon weggeven door zelf voor zijn 'kansen' te gaan. Hij verdiend absoluut geen voldoende en niet eens een 5
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws