Van Bommel over De Jong: 'Iedereen ziet het, maar ik zei het zes weken terug al'

Van Bommel over De Jong: 'Iedereen ziet het, maar ik zei het zes weken terug al'

Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 19:24zo 23-09-2018 om 19:24

Mark van Bommel loopt niet de polonaise na de overtuigende 3-0 zege op Ajax. De PSV-trainer laat het echter ook niet na om zijn ploeg een paar grote complimenten te geven.

"Ik denk dat wij naar onze wapens gespeeld hebben. In de tweede helft hebben we de overwinning op karakter en werklust binnengehaald", vertelt Van Bommel aan FOX Sports. "We hebben er alles aan gedaan. Zeker na de reis naar FC Barcelona, die ook veel kracht gekost heeft."

"We wilden voetballen, maar Ajax zette ons hoog onder druk. We hebben altijd de mogelijkheid om de bal op Luuk (De Jong, red.) te spelen. Met die snelheid en die wapens kun je doorvoetballen in plaats van de bal naar voren peren. Dat is mooi om te zien."

De Jong was een van de belangrijkste PSV'ers, zo bleek. Zeker door de manier waarop Ajax voetbalde in Eindhoven. "Als je onder druk komt of je hebt het moeilijk, kun je hem altijd bereiken. Dat is een kwaliteit. Luuk is zo belangrijk voor ons, dat heb ik heel veel gezegd. Nu heeft iedereen dat gezien, terwijl ik het zes weken geleden al zei, bij wijze van spreken."

Ook Ajax krijgt complimenten van Van Bommel. "Ajax heeft gewoon een heel goede ploeg. Dat hebben ze ook in Europa laten zien. In een directe confrontatie winnen wij nu met 3-0. Het is niet zo dat wij nu het tegendeel bewijzen. Wij willen gewoon goed voetballen om te winnen, maar zo makkelijk is het niet."

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Heeft PSV terecht gewonnen?

(403 stemmen)

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
J de Wit +2120
zondag 23 september 2018 om 19:24
Ik weet niet wie net Fox Sports 1 heeft gezien rondom PSV - Ajax.. maar die presentator moet zo spoedig mogelijk zijn contract verscheuren.. die wil ik nooit meer op mijn tv zien... teeerinnnng

Beetje Ontopic; Van Bommel maakt Nederland Wereld Kampioen in de toekomst
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 19:25]
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:26
Net gekeken (half) niks opgevallen.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2685
zondag 23 september 2018 om 19:38
Eigenlijk had ik dat gevoel eerder bij de commentator..
Vind ik leuk
psvfan1913 +5669
zondag 23 september 2018 om 20:06
Ik ging vooral stuk toen die zei dat Makkalie veel door laat spelen. Vooral aan het begin floot die altijd...
Vind ik leuk
PSV noord +1293
zondag 23 september 2018 om 22:08
Doe maar eerste winnen tegen NAC uit
Vind ik leuk
Starkoo +626
zondag 23 september 2018 om 22:59
makkie!
Vind ik leuk
Mr. O +1495
maandag 24 september 2018 om 10:23
Nakkie💪🏻
Vind ik leuk
"Mimi" +23511
zondag 23 september 2018 om 19:26
Oooo MARRUK VAN BOOOOMMMEEEL : D
Vind ik leuk
Fc hamkel +1499
zondag 23 september 2018 om 21:09
Lekker of niet maat geniet ervan!!
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:28
Van harte psv-ers! Kan niet anders zeggen dat jullie vandaag de beste waren. Hopelijk kunnen we het in eigen huis omdraaien.
Vind ik leuk
PinPelado +2017
zondag 23 september 2018 om 19:31
Heerlijk nagenieten dit whahahahah
Vind ik leuk
Vamos7 +9729
zondag 23 september 2018 om 19:36
Ik ook helemaal mooi na al die gladde grote praatjes van de Ajacieden dachten met 0-4 te winnen .
Vind ik leuk
Vamos7 +9729
zondag 23 september 2018 om 19:35
Mark Van Bommel!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
MeAgain +6954
zondag 23 september 2018 om 19:40
Crisis in Amsterdam. Ten Hag moet al weer plaats maken voor een nieuwe trainer. Maar natuurlijk komt deze nederlaag doordat de Ligt er niet bij was want Ajax is afhankelijk van een 18 jarige.

Maar hoe kan dit nu, Ajax was 6 wedstrijden terug toch al kampioen 2018/2019?
Vind ik leuk
Kuip +9662
zondag 23 september 2018 om 19:42
Ik zei het een jaar geleden al. Luuk de Jong is mega belangrijk voor PSV.
Zes weken geleden zei ik ook al dat Ajax nog een grote sterke centrale verdediger moest halen. Bijvoorbeeld die van Standard Luik.
Met Blind als verdediger kun je tegen topclubs niet spelen. Met de Ligt als enige sterke verdediger ben je veel te kwetsbaar. En Ajax kan beter zonder Huntelaar spelen. Neres kan beter in de spits. En van de Beek voor Eiting.

En bij PSV gaat Guti de plaats van Pereiro overnemen en niet van Rosario. Die binnenkort in Oranje speelt.
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 19:43]
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:45
Terwijl ik het 5 weken geleden al zei.

Wie geeft mark Bommel nou het complimentje?
Vind ik leuk
stratumseind +190933
zondag 23 september 2018 om 19:52
Bommel is baas
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:13
Ben jij ook zo’n 1 die zich als een gladde AAL naar boven slijmt?

Fijne werkdag morgen
Vind ik leuk
stratumseind +190933
zondag 23 september 2018 om 20:31
werkdag ?? ik???

Nondeju man kan jij iemand laten schrikken zeg
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 21:27
Werken ze niet in Eindhoven?

Jij krijgt het minst van de belastingdienst. Rutte,heeft zojuist gesproken
Vind ik leuk
stratumseind +190933
zondag 23 september 2018 om 21:45
in eindhoven zullen ze wel werken misschien maar a zit ik daar niet en b ik heb aan werken een broer dood
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 22:15
Oh,dus PSV heeft niet alleen regio supporters? Werken is gezond,maar gecondoleerd met je broer.
Vind ik leuk
stratumseind +190933
zondag 23 september 2018 om 22:19
psv ers zitten over de hele wereld
en werken is echt nie gezond
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 22:24
Om het feit dat jou broer is overleden? Of ga je graag naar de UWV?
Vind ik leuk
Ko Kooman +10
zondag 23 september 2018 om 20:11
Luuk de Jong is vervelend kwalletje en de grootste matennaaier. Geef die vent een kegel
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 21:11
Had, zoals Kieft terecht vooraf schetste totaal geen tegenstand. Als je Perr Schuurs en die Oostenrijker haalt voor een miljoen of 10 om vervolgens Frenkie achterin te zetten naast die Blinde doe je ergens iets falikant verkeerd. Blaaskaken club moet inderdaad maar eens wat nederiger worden.
Vind ik leuk
MOKUM*** +1898
zondag 23 september 2018 om 21:16
FF normaal doen Mark, de reis naar Barcelona die kracht heeft gekost??? 2 uurtjes vliegen vanaf Eindhoven, geen wachtrij met inchecken, al met al misschien 4 uurtjes reizen, waarvan 2 uur slapen in het vliegtuig. Wel verdiend gewonnen.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 22:24
Die twee alleen maar appelleren om tegenstanders een kaart aan te naaien.
En die klootzak van een van Bommel denk nu helemaal dat hij en die schoonvader van hem dat zij nu het voetballen hebben uitgevonden
Vind ik leuk
maandag 24 september 2018 om 00:03
Verdiende overwinning van PSV maar ik begin mij steeds meer te ergeren aan Luuk de Jong hij voelt de arm van Onana en valt naar de grond hoe vaak deelt hij een elleboog uit een doett vervolgens of er niets aan de hand is. Het is net of wordt heb altijd onrecht aangedaan
[Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 00:05]
Vind ik leuk
maandag 24 september 2018 om 03:47
ten hag zet de verkeerde poppetjes op de verkeerde plaats neer, en tot verbazing pakte het voor psv goed uit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws