Kieft laakt Ajax: Dan heb je iets meer respect voor de tegenstander

    Kieft laakt Ajax: "Dan heb je iets meer respect voor de tegenstander"

    Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 20:12zo 23-09-2018 om 20:12

    De voorspelling die Wim Kieft voorafgaand aan de topper tussen PSV en Ajax deed is uitgekomen. Kieft schreef in zijn column in De Telegraaf dat de Amsterdammers het tegen PSV weleens lastig konden krijgen met Daley Blind en Frenkie de Jong in het centrum. Dat is gebleken.

    "Wat me het meest verbaast is dat Ajax er nog steeds niet achter is hoe PSV graag speelt in Eindhoven tegen Ajax", zegt Kieft bij Rondo van Ziggo Sport. "PSV speelt graag lang met veel diepte achter de verdedigers. Dat doen ze jaar in, jaar uit. Ik vond het een beetje hoogmoed van Ajax, om te denken dat ze het hier wel even zou doen op hun Amsterdamse manier."

    Ajax wordt bejubeld vanwege hun snelle spel en manier van drukzetten, maar daar had PSV een antwoord op. Kieft: "Het blijkt zo niet zo eenvoudig te zijn om dat tegen heel goede tegenstanders te doen. Ten Hag had ook kunnen kiezen voor een verdediger voor een plek op De Jong. Dan heb je iets meer respect voor de tegenstander. We hadden dit allemaal wel kunnen verzinnen."

    Kieft looft ook de manier waarop PSV speelde. "Ongelooflijk. De passie, strijd, het strijdplan, het middenveld was echt geweldig. Die rechtsback (Dumfries, red.) kan zo hoger, hè. Zijn fysiek is niet normaal."

    Aad de Mos merkt dat Ajax een probleem heeft als een tegenstander een antwoord heeft op de tactiek van Ten Hag. "Als de tegenstander echt druk op ze gaat zetten dan blijft er weinig van over. Je kunt slecht spelen, maar je moet ook wat inzet tonen. Daley valt weg, Tadic valt weg, Ziyech. Het begon al met de aftrap, Hendrix tegen Huntelaar. Dan zie je het karakter van Van Bommel, die de dingen goed uitlegt. Ze kunnen het ook uitvoeren."

    Lees meer over:EredivisiePSVAjax

    Poll

    Heeft Kieft gelijk?

    (743 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 23 september 2018 om 20:13
    Ff wat onliners van de goden van de afgelopen jaren..

    - "Wij willen de FC Bayern van NL worden"

    - "wij zijn Ajaks wij zijn de beste" (zum kotsen jaa)

    - "Alleen lozano zou bij ons in de basis staan"

    - "we are BACK"

    hahahahahaha

    En dan alle media(lees ajaks lovers) over een top 2 praten terwijl ze al 5 jaar compleet DROOG staan.

    En dat allemaal terwijl de GODEN nog wel 8000MILJARD betaald hebben voor blind..

    Hahahahaha

    Grtn uit Rotterdam!

    Hahahhahaha
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:42]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22133
    zondag 23 september 2018 om 20:15
    BACK? Wij zijn nooit weggeweest :)
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:18
    Slaat niet op psv.. slaat op t arrogante filmpje van ajaks.. met hun We are BACk
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22133
    zondag 23 september 2018 om 20:19
    Ah vandaar
    Vind ik leuk
    Zultkop +5710
    zondag 23 september 2018 om 20:43
    Maak er maar van: " we hebben eigenlijk te weinig backs". 🍾
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:44]
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2017
    zondag 23 september 2018 om 20:44
    Ja dat mongolen filmpje we are back. Nou t klopt back bij af.

    Gewoon morgen lekker uitlopen met t teampje wedstrijdbesprekingkje houden en hand in hand tegen elkaar fluisteren:

    Wij zijn Ajax wij waren de beste

    Hahahahaha man wat geniet ik hier van vanavond even kijken wa tom egberts nog heeft !

    Ik denk nog terug aan al die provocaties toe blind en Tadic gehaald werden ajax zou t wel ff doen

    WAHAHAHAHAHAHAHA SLAPPE HAP

    HOUDOE !😂
    Vind ik leuk
    JWK +493
    zondag 23 september 2018 om 21:48
    Fijn man dat je er zo van geniet, het is je gegund hoor!
    Vind ik leuk
    :O +5089
    zondag 23 september 2018 om 20:18
    We zijn nog nooit weg geweest. Regerend kampioen en straks prolongeren we die titel.
    Vind ik leuk
    Iggy +4002
    zondag 23 september 2018 om 21:05
    Ow ja joh?!
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8103
    zondag 23 september 2018 om 23:13
    Hey Iggy fijn dat je er weer bent. Ik heb je wel gemist hoor. Bedankt voor de felicitaties voor ONS PSV.......sportief van je, ik had ook niet anders verwacht 👍👍👍👍👍👍.
    Vind ik leuk
    Iggy +4002
    zondag 23 september 2018 om 23:41
    Prietpraat van een hypocriet! PSV heeft terecht gewonnen, maar supporters zoals jij heb ik hier hier in het recente verleden, toen het omgekeerde het geval was, wekenlang niet gezien. Laat staan dat ze Ajacieden feliciteerden.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8103
    maandag 24 september 2018 om 07:39
    Niet zo zielig doen Iggy, toen Ajax vorig seizoen eindelijk weer eens van PSV won heb ik alle ajacieden gefeliciteerd.........wie is hier nou hypocriet!
    Vind ik leuk
    Joske1956 +202
    zondag 23 september 2018 om 21:05
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 11:19]
    Vind ik leuk
    Sanuk +3258
    zondag 23 september 2018 om 21:28
    Hebben wel evenveel punten als ajax met zijn 70 miljoen aan nieuwe geweldenaren.
    Vind ik leuk
    Stranger +5570
    zondag 23 september 2018 om 21:44
    Goh Joske door welke wereldclub werden jullie vorig jaar iEuropa uitgeknikkerd?
    En wanneer hebben jullie je laststevprijs opgehaald?
    Ik bedoel geen transfersom.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 08:27]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:49
    Klopt inderdaad,maar je hoort ons niet hoog van de toren blazen dat we even de prijzenvoorraad dit jaar gaan ophalen. De vraag in Amsterdam was alleen nog of het voor of vlak na de kerst zou gebeuren. Wij zijn iets bescheidener en zijn blij met elk prijsje. Misschien worden het er dit jaar wel twee :-)
    Vind ik leuk
    Nuance +9493
    zondag 23 september 2018 om 22:16
    2002 de laatste Hollandse club!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:17
    Beetje gefrustreerd joske? Dat mag hoor. Nog altijd de laatste nederlandse ploeg die europees een beker heeft gepakt. Meer hoef ik daar ook niet over te zeggen ;).

    Verder tja je staat al 5 jaar droog met de prijzen pik. Dit word het 6e jaar voor het 'aller ajax' WZAWZDB..
    Vind ik leuk
    Joske1956 +202
    maandag 24 september 2018 om 10:36
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 11:21]
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:36
    Eh de laatste Europese beker is wel gewonnen door Feyenoord, misschien moeten we een nieuwe schoonmaakster aantrekken.
    Vind ik leuk
    Clutchy +856
    zondag 23 september 2018 om 21:17
    1. we staan nog niet 5 jaar droog 2. 1x verliezen betekend niet meteen dat alles waar je aan het bouwen compleet verdwenen is 3. zegt de persoon waarvan zijn club de laatste jaren al zijn geld heeft uitgegeven aan niks en nu genoegen moet nemen met een strijd om de 3de plaats triest
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:27
    Wij hebben ons nooit het Beyern van Nederland genoemd dat is de media die dat in de wereld gebracht heeft. anders hadden Lozano en Bergwijn en Berghuis wel bij Ajax gespeeld die hadden we dan gewoon opgehaald. Ik denk ook echt, het niveau wat Ajax na Streeft alleen maar Lozano in onze plannen in aanmerking komt. Moet ik wel bij zeggen dat er genoeg rond lopen in het huidige Ajax die ik niet van dat niveau vind. WZAWZDB dat zullen wij altijd blijven zeggen. Omdat wij vinden dat we de beste zijn ook al zijn we dat niet, maar dat is onze trots en we dragen die trots uit. en dat dit door jou als arrogant wordt gezien en velen andere is jullie probleem. Als ik aan jou vraag wie is het beste Feyenoord of Ajax. Ik denk dat jij dan Feyenoord zegt ipv Psv want die zijn echt de beste toch. Het laatste wat is er mis met het promo filmpje We Are Back even Europa kennis laten maken met een club die afgelopen 20 jaar eigenlijk niks meer heeft laten zien in Europa, maar dit is ook weer kwetsend en arrogant naar alles wat Ajax niet goed gezind is.
    Vind ik leuk
    Zlatan86 +73
    zondag 23 september 2018 om 21:33
    Deze reactie maak je op elk "ajax" artikel. Je zit er nogal vol van. Is je eigen clubje zo kleurloos dat je aandacht naar het GROTE ajax gaat?
    WZAWZDB
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:52

    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 21:55]
    Vind ik leuk
    Gewoonzo +214
    zondag 23 september 2018 om 21:56
    Snelterugnaardetob? Snelterugnaardetap in jouw geval, zatlap!
    Vind ik leuk
    :O +5089
    zondag 23 september 2018 om 20:14
    Hoogmoed voor??????
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:15]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:15
    WZAWZDB
    Vind ik leuk
    :O +5089
    zondag 23 september 2018 om 20:50
    Wat betekend dat toch?
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:07
    Wij zijn ajax, wij zijn de beste......
    maar gelukkig is er altijd weer mijn cluppie die mijn weekend weer heerlijk maakt! Feliciteerd psv!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:55
    Vandaag alvast niet.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:14
    Helemaal met Kieft eens.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2195
    zondag 23 september 2018 om 20:14
    PSV is gewoon een stuk volwassener en zakelijker. En Ten Hag is inderdaad een hooghartige pannenkoek, 2 middenvelders centraal achterin tegen de scherpste voorhoede van Nederland. Hij heeft gekregen waar hij om heeft gevraagd, een pak op de broek.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:14
    Eens!
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    zondag 23 september 2018 om 20:16
    Wel twee snelle middenvelders...
    Oh nee, ze zijn zelfs traag...
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3588
    zondag 23 september 2018 om 20:23
    De jong is zeker niet traag.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    zondag 23 september 2018 om 20:28
    Zijn handelingssnelheid is hoog. Ik vind hem niet supersnel
    Vind ik leuk
    Stranger +5570
    zondag 23 september 2018 om 21:51
    Als hij de ruimte krijgt.
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3588
    zondag 23 september 2018 om 23:27
    Denk dat zijn topsnelheid even hoog als die van bergwijn ligt. Let maar eens op.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 23:27]
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    maandag 24 september 2018 om 00:28
    Bergwijn dan met of zonder liesblessure?

    Maar ik ga opletten!
    Vind ik leuk
    Zultkop +5710
    zondag 23 september 2018 om 20:47
    Was ten hag na de wedstrijd eigenlijk bereibpkbaar voor commentaar ? Of was ie ff brommers kiekn'
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    zondag 23 september 2018 om 21:56
    Hij heeft een uitgebreid interview gegeven....
    Alleen niemand heeft er iets van verstaan.
    Ze proberen nu uit te zoeken in welke taal het geweest kan zijn.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8441
    maandag 24 september 2018 om 07:19
    Hij gaf keurig aan dat het probleem niet centraal achterin lag en hij vond dat Blind en De Jong het goed gedaan hadden. Tja... ik zou daar toch verdrietig van worden...
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    maandag 24 september 2018 om 07:25
    Ik denk dat Sar en Overmars niet lekker geslapen hebben.
    Of helemaal niet
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:14
    "Alleen lozano zou misschien bij ons in de basis staan"

    Hahahahaga
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46747
    zondag 23 september 2018 om 20:16
    Ow ja, hahahahaha
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41885
    zondag 23 september 2018 om 20:17
    Zelfs dat klopte niet, want als er eentje zwak speelde was hij t wel. Aan de kant van Eindhoven was hij de minste natuurlijk.
    Vind ik leuk
    slapss +4012
    zondag 23 september 2018 om 20:19
    Natuuuuuuurlijk. Was dreigend en staat op de wedstrijduitslag met z'n naam.

    Heel slecht.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41885
    zondag 23 september 2018 om 20:22
    Niemand zegt heel slecht.
    Maar jij zal t toch met mij eens zijn dat hij veruit de minste was, misschien met bergwijn, aan PSV zeide. Als er eentje veel duels en balbezit verloor was t wel lozano.
    Vind ik leuk
    slapss +4012
    zondag 23 september 2018 om 20:25
    Dat zit in het spel van die jongen. Maar als daar tegenover staat dat hij voornamelijk dreigend is, iets creeert en het verschil maakt met goals en assists dan mag hij van mij wel 10 duels verliezen. Of een balletje verspelen.

    Ik vond het collectief weer heel sterk vandaag en vind niet dat iemand 't verdiend om zwak genoemd te worden als je samen zo'n partij speelt.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41885
    zondag 23 september 2018 om 20:29
    Mwah dat vind ik een zeer naïeve gedachte. Ja het team was sterk, maar er waren absolute uitblinkers.

    Velen vonden dumfries geweldig, maar niemand hoor je meer over hoe neres het eerste kwartier vrij spel had daar.
    Minder hoor je over Angelino die dus wel echt bijzonder geweldig was ( net als tegen barca).

    En bovenal de tactiek. Van Bommel speelt echt zoals oranje in 2010 op t wk. 2 fysiek en tactisch geweldige controleurs. Ik kan daar echt van genieten, maar vandaag niet.

    Desalniettemin vond ik lozano erg matig. En zelfs dan had ie bij ons de beste geweest😂
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:27
    Lozano speelde inderdaad niet zo goed en ook Pereiro was veelal onzichtbaar. Echter beide spelers scoorden wel weer een doelpuntje en staan beiden op 5 doelpunten dit seizoen. Bergwijn was overigens ook niet goed vandaag. Luuk de Jong daarentegen speelde een prima wedstrijd en was de beste aanvaller van het veld.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:28]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41885
    zondag 23 september 2018 om 20:31
    Luuk was absoluut geweldig ja.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:33
    Voor zijn doen in een topper wel ja. Wellicht had ten Hag er beter aangedaan om een echte centrale verdediger op te stellen i.p.v. F. de Jong. Tegen mindere Goden kan dit wel maar niet in toppers.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:33]
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    zondag 23 september 2018 om 21:01
    Goed gezien !
    Het probleem bij Ajax lag bij het kopzwakke centrale duo
    Achteraf gezien Foutje van ten hag dat hij dit niet heeft ingezien
    PSV is kampioen klutsgoals !
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +520
    zondag 23 september 2018 om 21:02
    Beide kwamen de taken na en geven een assist en een goal af wat is daar slecht aan door zulke ballen win je de wedstrijd...
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6643
    zondag 23 september 2018 om 20:26
    Is Ajax nou niet zo ontzettend goed, of is PSV niet zo verschrikkelijk slecht ;-)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41885
    zondag 23 september 2018 om 20:32
    Ajax en PSV vind ik dit jaar ontzettend goed. Dat vond ik vorige week. En dat zal ik volgende week ook nog vinden.

    Dit is een unieke kwaliteit voor de eredivisie. In beide teams. Volgend jaar gaat tegenvallen.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2017
    zondag 23 september 2018 om 20:49
    Arie zoude gy ni den ajax pyama gaan aandoen makker.

    3-0 geen schijn van kans,.. slappe hap beurswatjes 😂
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    zondag 23 september 2018 om 20:15
    Ten Hag is tactisch zwak.
    En een angsthaas.

    Het enige dat hij kan is lekker lullen...
    Oh nee, zelfs dat niet!
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1017
    zondag 23 september 2018 om 20:15
    yep..idd huntelaar....tjonge jonge die is echt slecht. Die komt er voorlopig niet meer in.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:15
    "Ze hebbon teveel hoogmoed", aldus Kieft...
    Vind ik leuk
    Nielsk +1254
    zondag 23 september 2018 om 20:15
    Dit wend wel voor Ajax, 2de worden en verliezen van PSV
    Vind ik leuk
    Echt? +4013
    zondag 23 september 2018 om 20:17
    Ajax gaat op deze manier echt geen tweede worden....
    Vind ik leuk
    Nielsk +1254
    zondag 23 september 2018 om 20:23
    Nog lager zelfs? Och ook dat gaat wennen
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46747
    zondag 23 september 2018 om 20:15
    Uiteindelijk ziet iedereen ons lampje en wordt PSV fan.
    Vind ik leuk
    Echt? +4013
    zondag 23 september 2018 om 20:21
    Fan worden gaat veels te ver, maar als PSV Ajax vernedert hebben ze mijn sympathie. Volgende week mogen jullie wat mij betreft weer punten morsen.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6486
    zondag 23 september 2018 om 20:32
    Weer?
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2017
    zondag 23 september 2018 om 20:51
    Scherpen does 👍🏻
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41885
    zondag 23 september 2018 om 20:15
    Kieft had zeker gelijk wat dit centrale duo betreft.
    Net als alle analytici die ook zeggen dat vd Beek hoort te spelen.

    Ten Hag verkloot vd beek, laat Frenkie (onze beste voetballer!!!) vernikkelen als cv tegen een geweldige kopper en laat de echte centrale verdedigers op de bank zitten.

    Iedereen wist dat dit een probleem werd.
    Dat dan PSV ook nog is mooi vlamt is nog is een plusje voor van Bommel en zijn mannen.

    Was PSV nu zo goed of Ajax nu zo slecht?
    Beide.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    zondag 23 september 2018 om 20:18
    Klopt. Beide.

    Maar Ten Hag spelt zichzelf wel een ENORM brevet van onvermogen op zeg!!

    #tactischedwaling
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41885
    zondag 23 september 2018 om 20:20
    Ik heb altijd geroepen dat ik hem tactisch genie vind. En vind hem nog steeds geweldig daarin.

    Punt is alleen dat ik hem nu ook fucking eigenwijs vind.
    Heel Ajax roept om Donny en Donny laat het steeds weer zien. Donny op de bank...

    Heel Ajax roept; Frenkie is een fenomenale middenvelder en Luuk is een geweldige kopper.

    Dat de ligt uitvalt is pech. Maar om dan je defensie om te gooien en je super middenveld te vernaggelen is naïef en eigenwijs.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    zondag 23 september 2018 om 20:27
    Utrecht-PSV 1-7

    Werd ie ook al tactisch weggeblazen door Cocu...

    Vorig seizoen helemaal niet wisselen bij een nederlaag welke een fysieke wedstrijd was

    En dan vandaag...

    Waar is hij genie in dan?
    Vind ik leuk
    Nar +555
    zondag 23 september 2018 om 20:29
    Zelfs topverdedigers hadden gefaald met de daadkracht die Ajax heeft getoond vandaag.... Psv heeft Ajax gewoon geweldig afgetroefd...
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41885
    zondag 23 september 2018 om 20:33
    De vraag is waarom ze afgetroefd zijn. Mijn antwoord is simpelweg de tactiek. Absurd naïef.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21378
    zondag 23 september 2018 om 20:37
    Of kwaliteit
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41885
    zondag 23 september 2018 om 20:39
    Haha. Nah dat geloof ik echt niet.
    Vind PSV en Ajax beide een kwalitatief geweldige selectie hebben voor eredivisie maatstaven.

    Een 3-0 in eigen huis verandert daar niks in. Vorig jaar in de ArenA niet. En vandaag te Eindhoven niet.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8441
    maandag 24 september 2018 om 07:24
    Arie, het Probleem voor Ajax is dat Ten Hag na de wedstrijd loopt te verkondigen dat hij het weer zo zou doen. Daar zou ik me dan toch wat zorgen over maken...
    Vind ik leuk
    Nar +555
    maandag 24 september 2018 om 05:30
    Nou nee... mentaliteit.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10500
    zondag 23 september 2018 om 22:33
    Ajax zit opgescheept met een verkeerde Trainer, ten Hag.
    Ten Hag, welke is aangenomen door v.d. Sar op voorspraak van Overmars.
    Beide Directie leden zijn niet in staat om met het knap ( door Overmars ) verdiende vermogen, kampioen te worden van een lullige eredivisie voor de 5e keer op rij.
    v.d. Sar en ten Hag ontbreekt het aan intelligentie en ervaring terwijl Overmars een goede auto handelaar zou kunnen zijn maar geen kaas heeft gegeten m.b.t. het samenstellen van een Kampioenteam, hetgeen hij bewijst sinds 5 jaar. Er is geen excuus meer; "hij mag het geld niet uitgeven" want dat mag hij wel, en haalt Blind dus voor 16 miljoen op verzoek van de Ligt....ha ha
    M.a.w; Ajax heeft een groot probleem.

    (ps; het gaat niet om EEN nederlaag, maar de manier en de omstandigheden waardoor dit allemaal plaats vindt )
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 07:45]
    Vind ik leuk
    Nar +555
    maandag 24 september 2018 om 05:45
    Ten Hag heeft gewoon een zwakke plek en dat is het feit dat hij zijn spelers niet kan motiveren. Ook al vind ik dat spelers daar ook zelf verantwoordelijk voor zijn. Misschien is hij tactisch heel sterk, maar mentaal is hij nu bijzonder zwak. Je voelt het in de interviews.... Je ziet het aan de houding.... v Bommel is daar nu al verder...bij zijn interview zie je gelijk een leider....
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10500
    maandag 24 september 2018 om 06:39
    E-R-V-A-R-I-N-G

    Vind ik leuk
    Nar +555
    maandag 24 september 2018 om 05:29
    Tactiek weegt niet op tegen mentaliteit... Ajax liep als makke schapen op het veld.... Psv was gewoon scherper.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2017
    zondag 23 september 2018 om 21:11
    Flikker die T Hagha gast druit! . Staat de ontwikkeling van diversen in de weg. De Jong, vd Beek, verkeerde posities , onduidelijk in zijn visie. Die zijn zo pleite.

    Het doet ff pijn. Maar beter nu dan as ge dadelijk weer 10 punten achterstaat.

    Maarja maandag zal er wel weer geen zak gebeuren in de d erectie kamer 😂 Succes ermee Hup Ajax
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    zondag 23 september 2018 om 21:50
    Ten Hag graag een contract voor het leven aanbieden...
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    zondag 23 september 2018 om 20:16
    Kieft en de Mos praten normaal wartaal, maar dit keer hebben ze het bij het rechte eind.

    Ajax is inderdaad maar een provincie clubje.

    Je kan alleen nog praten van een top1 in Nederland..

    Na PSV komt er toch een hele tijd niks.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41885
    zondag 23 september 2018 om 20:17
    Jammer alleen dat Kieft en de Mos dat precies niet zeiden😂
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1496
    zondag 23 september 2018 om 20:22
    Uiteindelijk is dit dezelfde hoogmoed als waren jullie ajax van betichten! Congrats met de overwinning!
    Vind ik leuk
    Brabo79 +21
    zondag 23 september 2018 om 20:23
    En dan noemen jullie Ajax-fans arrogant?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    zondag 23 september 2018 om 20:26
    Is niet noemen. Ze zijn arrogant.
    Vind ik leuk
    Brabo79 +21
    zondag 23 september 2018 om 20:32
    Ik bedoelde hier dus het geval ketel en de pot mee. Lees de reacties van PSV-fans hier maar terug om te zien wat ik bedoel.

    En overigens scheer je nu alle mensen over 1 kam, enkel afgaand op een paar schreeuwers hier op VP. Ik ben Ajax-fan maar zeker niet arrogant. Ik ben altijd realistisch en Ajax was vandaag niet goed en zal met dit spel zeker geen kampioen worden.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +520
    zondag 23 september 2018 om 21:06
    Jij zegt over 2 kam scheren maar je doet het zelf ook door te zeggen de psv-fans... competitie is nog lang maar je laat wel zien ontzettend stabiel te zijn.
    Vind ik leuk
    Brabo79 +21
    zondag 23 september 2018 om 21:20
    Ik zei toch echt 'de PSV-fans hier' en daar bedoelde ik de arrogante uitlatingen hierboven mee.
    Ik waardeer realisme, het seizoen is nog lang en er kan nog veel gebeuren. Ajax heeft vaker een grote achterstand weggewerkt en het zou me niks verbazen als PSV in de winterstop overstag gaat voor het grote geld en o.a. Lozano verkoopt.
    En wie weet.. tovert Feyenoord nog een konijn uit de hoge hoed.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 21:22]
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +520
    maandag 24 september 2018 om 05:37
    Denk niet dat lozano weg is als zijn vriend hier is tenzij psv akkoord gaat dat hij dan wel overweegt. Maar zie hem niet snel vertrekken.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8441
    maandag 24 september 2018 om 07:27
    Laten wij nou gewoon normaal doen. Ook voor de wedstrijd gisteren, hoe mooi ook, krijg je maar 3 punten. We moeten nog naar Amsterdam, Feyenoord 2x, AZ 2x. Gewoon blijven voetballen en niet raar gaan lopen praten. Wedstrijd voor wedstrijd. PSV gaat ook nog verliezen.
    Vind ik leuk
    repeP +1472
    zondag 23 september 2018 om 20:16
    Weinig tegen dit commentaar van Kieft in te brengen lijkt mij.
    Vind ik leuk
    Garnaal +340
    zondag 23 september 2018 om 20:17
    Die omhooggevallen amsterdamse laagvliegers hebben sowieso voor geen enkel team respect, zou ze sieren nu een keer het snaveltje toe te stoppen.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    zondag 23 september 2018 om 20:20
    Nee joh!!
    Laat ze zich lekker zo gedragen!!

    Heerlijk!!!!
    Vind ik leuk
    Butsbal +14918
    zondag 23 september 2018 om 21:16
    Ja leuk, waar is blije tüüt ?
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    zondag 23 september 2018 om 21:20
    Ik heb medelijden met die arme geitjes....
    Vind ik leuk
    rinirat +2926
    zondag 23 september 2018 om 20:20
    Beetje gelul in de ruimte allemaal 10 min3 goals dat sloopt de wedstrijd reactie voetbal
    Ajax had verdediger in centrum moeten zetten, kwamen daar te kort.
    Maar als dit als dat, straks in Amsterdam wordt het ook weer 3-0
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:22]
    Vind ik leuk
    Echt? +4013
    zondag 23 september 2018 om 20:22
    Ook zo genoten Ratje?
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:23
    Kabouter Plop; “volgende week staat Ajax weer bovenaan”. Tadic; “Ajax heeft de beste voetballende ploeg van NL.”. Onana meldde ook nog even deze week dat Ajax beter is dan PSV. “Alleen Lozano zou bij Ajax in de basis staan want de overige PSV-spelers zijn slechter dan de huidige Ajax-spelers”. Ten Hag die denkt met F. de Jong en D. Blind de PSV-aanvallers te kunnen bestrijden. Allemaal schoolvoorbeelden van hoogmoed, misplaatste arrogantie en minachting van je tegenstander. Goed dat PSV en van Bommel dit vandaag afgestraft hebben.
    Vind ik leuk
    RW1913 +2598
    zondag 23 september 2018 om 20:25
    Waarde van Lozano, Perreiro, Angelino, Dumfries en Rosario is alweer gestegen.
    Vind ik leuk
    Nar +555
    zondag 23 september 2018 om 20:31
    Je kan ook overdrijven natuurlijk....Voetballend was Psv ook zwak.... Mentaal waren ze ijzersterk....
    Vind ik leuk
    Garnaal +340
    zondag 23 september 2018 om 20:35
    Karakter noemen ze dat.
    Vind ik leuk
    Nar +555
    maandag 24 september 2018 om 05:27
    Idd...
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    zondag 23 september 2018 om 20:25
    Nu al 5 punten achter. Na Utrecht komen daar nog 6 bij. Is al 11 punten achter en dan nog PSV thuis. Dan staat Ajax inmiddels al op 14 punten achter.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3258
    zondag 23 september 2018 om 20:29
    En de ajax fans maar lachen om Luuk de Jong, Viergever, Hendrix...
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41885
    zondag 23 september 2018 om 20:34
    Die drie werden vooral uitgelachen Door jullie eigen fans...
    Vind ik leuk
    Sanuk +3258
    zondag 23 september 2018 om 21:19
    Nee door de fans van jouw geweldige clubje.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41885
    zondag 23 september 2018 om 21:21
    Viergever misschien. Maar over Luuk en Hendrix zijn Ajacieden doorgaans positiever dan de PSV fans zelf...
    Vind ik leuk
    Sanuk +3258
    zondag 23 september 2018 om 21:24
    Is lees hier vooral veel lachende berichtjes van Ajax fans over de kwaliteiten van Hendrix, kwaliteiten die Ajax mist.
    Vind ik leuk
    Butsbal +14918
    zondag 23 september 2018 om 21:13
    Ik lach er mee ipv om
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1779
    zondag 23 september 2018 om 20:36
    Duidelijk een klasse verschil tussen beide teams. Daarnaast PSV is een team, en heeft een aankomende topttainer. Dat is iets wat er bij ajax ontbreekt. Aagje kan dat niet, tactisch zeker de mindere, maar dat is ook te verwachten als je nooit op topniveau hebt gespeeld. De keuzes die hij maakte waren niet al te best. Blind die werkelijk nog met de week slechter gaat spelen. De heilig verklaarde frenkie verzoop achterin. Het was voor menig ajax fan een ontluistering denk ik. Ik heb genoten van de aanstaande kampioen!
    Vind ik leuk
    Butsbal +14918
    zondag 23 september 2018 om 21:12
    En regerend kampioen he
    Vind ik leuk
    stratumseind +174612
    zondag 23 september 2018 om 20:37
    Ik zeg het wel vaker maar vooruit dan maar nog een keer voor de onwetende hier:


    Alles begint met Brabants Zelfvertrouwen
    Vind ik leuk
    HansVites +5330
    zondag 23 september 2018 om 20:42
    Zo voorlopig zijn we weer van dat arrogante gelul van wij zijn de beste af.
    Gefeliciteerd PSV
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:57
    ja Klopt nu mag je naar dat net zou arrogante gelul van de psvers luisteren.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:36
    Je lult. PSV is verre van arrogant. En als je het hebt over de supporters dan is dat ook gelul van je.
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +376
    zondag 23 september 2018 om 20:48
    Ik geef het tot dinsdag, en dan komen de eerste weer met 'WZDB'. Doen ze al 5 jaar.
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    zondag 23 september 2018 om 20:52
    Volgende week 0-8?
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:53
    Een van de weinige Amsterdammers die regelmatig wat zinnigs zegt. Frenkie de Jong zijn interview over nederigheid was ook sterk. Ik ga ervan uit dat ze voorlopig hun mandje ingaan en hun grote waffels houden. Die Ziyech mag ook wel eens een andere kapper uitzoeken. Net een travestiet
    Vind ik leuk
    Kuip +8482
    zondag 23 september 2018 om 20:54
    Ajax heeft een fantastisch elftal, maar er ontbreekt ook nog het e.e.a.
    -een grote en sterke centrale verdediger
    -een goede spits
    Tegen grote ploegen gaat Ajax altijd de bietenbrug op. Het is jammer dat Overmars voor het sluiten van de transfermarkt geen zaken heeft gedaan.
    Met die twee erbij zou Ajax zelfs in de CL heel ver kunnen komen. Helaas hebben ze niet doorgepakt.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3258
    zondag 23 september 2018 om 21:29
    Hebben toch voor 20 miljoen de alleskunner Blind gehaald.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:55
    Ik ben het met Kieft eens waarom weet Ajax nou nooit grip te krijgen op Psv. Omdat wij denken dat we altijd het spel te moeten maken en dan als een stel kippen zonder kop naar voren blijven te rennen. Je ziet dat Psv het meeste moeite heeft met clubs die hun het spel laten maken.
    Vind ik leuk
    Butsbal +14918
    zondag 23 september 2018 om 21:10
    Ze hebben daar een grote back nodig ipv een grote bek.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:15
    Kieft heeft meer kijk dan ten Hag. Blind? Die speelde als een blinde
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:21
    Kieft moet echt ophouden met snuiven.............. Groot,schatrijk, straatarm en wereldberoemd geworden in de voetbalhoofdstad............. en maar blijven pissen en stampen op zijn eigen minderwaardigheid, jammer Willem, je leeft dus nog steeds in je Yab Yum wereld, jouw psygose deed het beter...........
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10500
    zondag 23 september 2018 om 22:34
    Kieft heeft helemaal gelijk, jij weet absoluut niet waar je over praat en je bent laf bovendien.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8714
    zondag 23 september 2018 om 21:21
    Alle Aajcieden mogen roepen wat ze willen maar Blind is bizar slechte aankoop van Ajax.mis snelheid en verdedigend vermogen voor iemand die Back staat. Kampioenschap is ver van beslist want ook PSV gaat nog punten laten liggen.ik denk dat beslist gaat worden in de laatste 2 speelweken van dit seizoen
    Vind ik leuk
    aartstyle +1692
    zondag 23 september 2018 om 21:32
    Psv was vandaag een vechtmachine zoals atletico dat doet tegen barca en real. Alleen is het kwaliteits verschil qua spelers tussen Ajax en psv kleiner dan tussen atletico en barca/real. Verder nog niks beslist mbt competitie. Voor Ajax een goede les daf ze nog niet zo goed zijn als ze zelf dachten.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:33
    Er zit wel een kern van waarheid in wat betreft het volgende 👇🏻

    Ze spelen al jaren zo.

    Nu kan ten hag teleurgesteld zijn,maar als ten hag naar wijze mannen zou luisteren,vervolgens nederig zou zijn,dan zou hij tot een beslissing komen dat Kieft in deze gelijk heeft.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1017
    zondag 23 september 2018 om 21:50
    Tenslotte...wat denkt de achterban en/of de supporters na vandaag van het functionerem van Marc & Edwin?

    Kiezer ontslagen, Technisch hart weg, Ten Hag aangesteld, miljoenen geïnvesteerd die je niet meer terugziet, geen back up verdediger & 2 kansloos verloren tegen je concurrent in 6 maanden tijd.

    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:24
    Huiswerk voor jou vrienden!
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1017
    zondag 23 september 2018 om 22:29
    Ik vraag het me af als PSV fan, niet als Ajax fan.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:34
    Het klinkt in iedergeval wel logisch👇🏻


    Je kan overigens jou club noteren. Is wel fijn,want dan weet ik ook voor welk club jij uit komt
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:09
    Ja wat moet je doen! Rust is gewoon t beste voor Ajax.De les uit deze nederlaag is.de Ligt is onmisbaar, Frenkie altijd op t middenveld.We missen verder nog een bikkel op t middenveld en een paar snelle buitenspelers.We kunnen nu wel weer in paniek raken maar daar schieten we niks mee op.Financieel staan we er op lange termijn uitstekend voor.We moeten op dit moment gewoon ons meerdere erkennen in PSV.Maar de competitie is nog lang, en misschien kunnen we in de CL nog verrassen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:54
    Die bikkel is DVDB. Dat zeg ik al een week,en in mijn gedachte al zins hij speelt.


    Maar ik ga niet praten als ten hag : want dan zal ik mijn eigen schamen,nou!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:51
    We weten in iedergeval dat wat Marc heeft gezegd,en gaat zeggen,niet altijd waar is of zijn vrienden beschermt. 👇🏻

    Vervolgens gaat hij praten als Luuk de jong. Wees gewoon eerlijk want dan ben je pas een man. Niet zoals ik,want ik steek niet graag een veertje in mijn bescheiden kontje.
    Vind ik leuk
    Guust +5802
    zondag 23 september 2018 om 22:02
    Toen Ten Hag de opstelling bekend maakte wist iedereen genoeg, hoe heeft hij deze verzonnen. Zo slecht.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10500
    zondag 23 september 2018 om 22:04
    Kortom; Overmars en Ten Hag zijn verschrikkelijk door het ijs gezakt vanmiddag, Ten Hag is geen uitstekende trainer of een beloftevolle Trainer
    gebleken, hij is wel door Overmars binnengehaald die bovendien slappe Blind koopt voor 16 miljoen ( klein foutje ) en voor de 5e keer niet in staat is om het Landskampioenschap te winnen met ongekende uitgaven .
    Ajax zit dus opgescheept met Blind, Ten Hag, v.d. Sar en Overmars, wat een rottigheid.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 23:21]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:36
    Je word geen kampioen in een enkele wedstrijd. Wat Kieft zegt klopt als een bus, maar in jouw reactie regeert de waan van de dag... Ik kan een seizoen herinneren waarin we 4-0 klop kregen van PSV en iedereen riep dat het geen kampioenswaardig elftal was. Dat elftal werd uiteindelijk toch kampioen...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10500
    zondag 23 september 2018 om 22:45
    Het is niet EEN nederlaag, het is een nederlaag die precies aangeeft
    waar de zwakte ligt bij Ajax.
    Je zou gelijk hebben gehad bij een gelijk opgaande strijd waarbij PSV met een strafschop in de laatste minuut de wedstrijd wint......
    Dit was van Bommel tegen ten Hag......en ten Hag faalde op een verschrikkelijke manier en feitelijk Overmars ook...........
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:18
    Dit heeft niks met ajax te maken
    Gewoon met de trainer
    En ik ben vol ajaxied
    Maar van bommel is een trainer met voetbalverstand
    En ten hag met geen verstand
    Ik ben en blijf ajax
    Wat een hoogmoed daar bij ajax op de bank
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10500
    zondag 23 september 2018 om 22:21
    Het is een Ajax trainer hoor......ha ha, en wie hebben die Ajax Trainer(s) aangesteld.......? of heeft dat ook "niks met Ajax te maken" ?
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 22:36]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:34
    Als je Ajaxied schrijft ben je geen Ajacied.
    Vind ik leuk
    FACT +2334
    zondag 23 september 2018 om 22:23
    PSV en AEK Athene.....THAT'S DIFFERENT COOK!
    Vind ik leuk
    Ajax.nl +215
    zondag 23 september 2018 om 22:29
    Kieft heeft helemaal gelijk, geen balans op het middenveld zonder frenkie. Per of wober gewoon cv zetten Maja als als telt niet. Psv verdient gewonnen.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:32
    Ik ben het niet vaak met Kieft eens, maar hij slaat nu wel de spijker op zijn kop....
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10500
    zondag 23 september 2018 om 22:41
    Ja...en hij "lult niet achteraf" he ? hij heeft dit in zijn colomn voorafgaande aan de wedstrijd al geschreven....ten Haag loopt zo het mes in .
    Ajax heeft een groot probleem met ten Hag en feitelijk ook met degene die hem aanstelde, dit wordt 5 x keer niks m.b.t. het ED kampioenschap.
    Overmars kan goed veel geld verdienen maar heeft geen benul hoe je een kampioenelftal samenstelt en dat geldt voor de aanstelling van Trainer(s) en spelers. ( Blind 16 miljoen ha ha )
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 09:12]
    Vind ik leuk
    Patje41 +924
    zondag 23 september 2018 om 22:37
    zo, snel Bosz terug en opnieuw beginnen, in de winterstop echte verdedigers halen
    Vind ik leuk
    Axim +835
    zondag 23 september 2018 om 22:57
    ten hag en tactiek?????????? helemaal geen tactiek , kopieergedrag dat niet werkt !!!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:08
    Kieft moet gewoon onder zijn schoenendoes weer gaan schuilen. Ik had een grote bek, vol trots over ajax, alle vertrouwen dat het wel goed kwam. De arogantie wat ajax had leek echt weg. Snapte niet dat psv, ajax eigenlijk gewoon weg speelde. Met de rust zat ik er verslagen bij. Na het laatste fluitje was het nog niet door gekomen, was dit nu de vervelende herhaling van vorige seizoen. Kan alleen zeggen psv gefeliciteerd, want dit nooit meer dit deed zeer
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:18
    Gelijk dat geblaad over tik in tittelstrijd, zo verleizen had ik niet verwacht, of een andere coatch als een frank de boer niet in de psv val zou lopen ?, maar reageren op wat gebeurd en mis gaat is ten hag geen held, peter bosz kon verrassen
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10500
    maandag 24 september 2018 om 09:14
    Laten we vooral vaststellen dat het onder Keizer niet gebeurde.
    Vind ik leuk
    Franciscus +159
    zondag 23 september 2018 om 23:28
    PSV wordt gewoon kampioen. Die lullen tenminste niet zoals Lasse Schöne.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3450
    zondag 23 september 2018 om 23:32
    PSV is de titelfavoriet. Met Feyenoord als grootste concurrent. Die staan nu al op gelijk aantal punten met het wereldteam van godenzonen die wekelijks de pannen van het dak schijnen te spelen. En dat terwijl Feyenoord nog uit vorm is.....
    Moet je opletten als het daar gaat draaien met Larson, RvPersie, Jorgensen en Berghuis! Tapia, Ayoub en Toornstra erachter, niet te stoppen!
    Vind ik leuk
    Sniper +0
    maandag 24 september 2018 om 00:05
    Luister pikkies ..wat zijn jullie toch zielig bezig , 6 wedstrijden zijn er geweest
    Pisvee kut club
    Maar pisvee word dit jaar geen kampioen
    Gelukkig hebben jullie nu gelachen
    Wacht maar af . . Wie het laatst
    lacht ...
    Gracias

    Oja wat betreft wimpie
    Kijk liever in de spiegel naar je neus keus