Felle kritiek op afwezigheid Messi en Ronaldo: 'Gebrek aan respect'

Felle kritiek op afwezigheid Messi en Ronaldo: 'Gebrek aan respect'

Gepubliceerd: dinsdag 25 september 2018 om 13:49di 25-09-2018 om 13:49

Oud-trainer Fabio Capello heeft zich uitgelaten over de afwezigheid van Cristiano Ronaldo en Lionel Messi bij de FIFA Football Awards. De Italiaan noemde het 'een gebrek aan respect' dat de twee sterspelers geen acte de présence gaven.

De Argentijn en Portugees waren allebei geselecteerd voor de FIFPro World XI, Ronaldo hoorde daarnaast bij de drie kandidaten om uitgeroepen te worden tot 'speler van het jaar'. De prijs voor beste speler ging uiteindelijk niet naar Ronaldo, maar naar zijn voormalig teamgenoot Luka Modric. "Het is een gebrek aan respect dat ze niet zijn gekomen", aldus Capello tegenover Mundo Deportivo

"Bij de Oscars zijn ze (de genomineerden red.) er allemaal. Het zou goed kunnen dat ze al te vaak hebben gewonnen en niet graag verliezen", vervolgt Capello. "Maar je moet er staan, niet alleen als je wint, maar ook als je verliest."

Poll

Is Modric de terechte winnaar?

(3522 stemmen)

Plaats een reactie

Dani82 +2774
dinsdag 25 september 2018 om 13:54
Error 500 zal zo wel weer voorbij komen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 13:54]
Vind ik leuk
Alex Koopman +1396
dinsdag 25 september 2018 om 14:54
Arme jullie, nooit last van 😁
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 15:09
Wil je een beetje voorzichtig doen met Error 500 die knaap is al de hele dag compleet over de zeik elke keer als hij vanuit Phub naar VP wilt krijgt hij error 500
Vind ik leuk
Guntherr +1621
dinsdag 25 september 2018 om 15:55
Waar gaat dit over?
Vind ik leuk
popiejopie +2929
dinsdag 25 september 2018 om 16:03
Heeft niks beters te doen zeker?
Vind ik leuk
Busk +1639
dinsdag 25 september 2018 om 13:55
Capello slaat de spijker op z'n kop.
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 14:27
Hoezo? Omdat er toevallig een gala georganiseerd wordt moet je daar beslist heen?
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 14:35
Toevallig Henkie? :) Wordt toch elk jaar georganiseerd, en toen ze wonnen kwamen ze wel opdagen.
Vind ik leuk
ReneAjax +8777
dinsdag 25 september 2018 om 14:49
En als ze niet winnen, komen ze niet. Kan me er wel iets bij voorstellen.
Zeker als Modric onterecht wint.
Het was al omstreden dat ie tot beste voetballer van het WK werd gekozen.
Tuurlijk, het is een mooie goede sierlijke voetballer die veel op Johan Cruijff lijkt, maar het is een waterdrager in Real Madrid. Daar was Ronaldo gewoon twee klassen beter. Ook op het WK tegen Spanje liet hij zien qua niveau ver boven Modric te staan.
Dat hij zich niet voor joker wil laten zetten, kan ik me helemaal voorstellen. Ik zou ook denken: Rot ff snel op, wat zijn dat voor losers in de jury ? Dat Ronaldo nog van Messi verliest, OK, dat kan... maar van Modric ? Dan ben je als jury geen knip voor de neus waard. Ik zou ook niet gekomen zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 15:09
Waterdrager😂😂😂jij heb echt nog nooit een wedstrijd gekeken he hahaha
[Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 15:09]
Vind ik leuk
Mosquito +20327
dinsdag 25 september 2018 om 15:21
Waterdrager???
Jij hebt echt geen verstand van voetbal zo te horen.😅😅
Vind ik leuk
Iefmeister +7912
dinsdag 25 september 2018 om 15:42
Ben het met je eens. Bij Real was iedereen een waterdrager van CR en dat was niet voor niks.
Vind ik leuk
Mjblinker +871
dinsdag 25 september 2018 om 15:47
Eens, de verkiezing is sowieso subjectief en topsporters zoals Ronaldo en Messi maken hun eigen programma en bepalen zelf wel of ze naar een gala toekomen. Het was klasse geweest als ze allebei een korte videoboodschap hadden ingesproken voor modric maar wellicht hebben ze hem prive gebeld/geappt etc. Neem aan dat ze vooraf al wisten dat modric zou winnen.
Vind ik leuk
Jeroen77 +537
dinsdag 25 september 2018 om 18:16
Soort Ajax dus. Als ze winnen een grote bek. En als ze verliezen nog steeds een grote bek
Vind ik leuk
ReneAjax +8777
dinsdag 25 september 2018 om 23:36
Je vergeet het woord arrogant te gebruiken.
Messi en Ronaldo zijn net zo arrogant als Ajax, toch ?
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 14:49
Lijkt me netjes als het gala voor jou georganiseerd wordt als 1 van de 3 genomineerde, dat je je gezicht laat zien...
Vind ik leuk
Farmer +13427
dinsdag 25 september 2018 om 17:41
Naah, kom op Henkie' :)

Ronaldo en Messi 'overheersen' dit gala, sinds 2007 ofzo, nu zou dít jaar, die hegemonie voor het eerst doorbroken worden. Ja, dat vind ik ook wel een beetje respectloos en ondankbaar.
10 jaar lang wilden ze wel opdraven om bejubeld te worden met erelintjes, maar ze voelen zich te goed om een andere wereldspeler eventjes een schouderklopje te geven?
Vind ik leuk
Koeroe +12439
dinsdag 25 september 2018 om 13:55
Juve speelt morgen gewoon voor de competitie. Prima reden voor Ronaldo om thuis te blijven.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42306
dinsdag 25 september 2018 om 13:57
Ja want hij moest nu naar de andere kant van de wereld en niemand van de overige aanwezigen heeft een vol programma en zo.

Lekker makkelijk zo; rechtlullen wat enorm krom is.
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 14:31
Nouja,
Het zou dus inhouden dat Ronaldo al wist dat hij niet ging winnen. Zou kunnen, maar dat weten wij niet.
Bovendien kan je gewoon goede redenen hebben om ergens niet op te komen dagen. Ze leven beiden nou eenmaal niet voor dat gala.
Overigens, ik lul het niet recht, maar excuses om ergens niet heen te kunnen zijn er nou eenmaal.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42306
dinsdag 25 september 2018 om 14:33
Ik zeg nergens dat ie het al wist. Al ben ik er vrijwel van overtuigd. Hij miste namelijk geen enkele uitreiking van deze prijs die hij wel won :-)

Dat ie verhinderd had kunnen zijn; klopt ook. Maar in iedere beroepsgroep zijn er bepaalde bijeenkomsten waarvan je al jaar-en-dag weet dat ze er zijn en welke je niet kan missen.
Een europese uitreiking en deze uitreiking beide missen door 'overmacht' is natuurlijk nonsens.
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2985
dinsdag 25 september 2018 om 13:57
Hij zou maar oververmoeid worden.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42306
dinsdag 25 september 2018 om 13:56
Halleluja! Gelukkig zegt eindelijk een vooraanstaand voetbal-figuur iets als dit.
Messi en Ronalo; ik prijs me gelukkig dat ik ze vaak heb zien voetballen en nog ga zien voetballen, maar het gedrag valt heel wat over te zeggen.

Het is niet alleen arrogant en verknipt om niet op te komen dagen als je niet wint, maar het is bovenal enorm onsportief. Een dikke middelvinger naar spelers die het eens een seizoen beter deden/doen dan jijzelf. Wel zelf applaus kunnen incasseren, maar niet willen uitdelen; smerig onsportief.
Vind ik leuk
mcmodd +26145
dinsdag 25 september 2018 om 14:16
Arie, ik ben het met je eens. Beide heren maken hier een overduidelijke schwalbe, om het maar eens in voetbaltaal te zeggen. Ik zou ze nooit meer genomineerd willen zien worden.
Vind ik leuk
DeanJayden +11254
dinsdag 25 september 2018 om 14:34
Joh hij moet gewoon spelen en zit net wat beter op zijn plek, Ronaldo is geen klapvee maar een grootheid! Net als Messi, ze mogen blij zijn dat ze komen als ze hem winnen! Domme verkiezing en vind Modric een leuke voetballer maar niet van hun niveau
Vind ik leuk
ArieBombarie +42306
dinsdag 25 september 2018 om 14:36
Hij moet gewoon spelen haha.
Denk niet dat ik veel hoef uit te leggen aan je verder. Je weet precies hoe t zit :-)
Vind ik leuk
DeanJayden +11254
dinsdag 25 september 2018 om 14:55
Haha idd
Vind ik leuk
Emnu +6591
dinsdag 25 september 2018 om 13:57
Messi stond niet eens bij de laatste drie, zoveel disrespect verdient geen bezoek.

Ronaldo zal nog aan het huilen zijn vanwege de rode kaart.
Vind ik leuk
Vamos7 +10164
dinsdag 25 september 2018 om 14:01
Wat maakt dat uit andere spelers die niet in de topdrie zaten waren er gewoon bij hoor. Ik snap niet dat Modric de prijs kreeg alleen maar wegens gunfactor en een redelijk WK en voor Real Madrid vind ik hem vorig seizoen ondermaats spelen onder zijn niveau en Ronaldo heeft Real juist gered tegen Juve en paris.. Kan mij Bayern herinneren waarin Modric dronken wed gespeeld 2 wedstrijden door het middenveld van Bayeren.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42306
dinsdag 25 september 2018 om 14:03
Hahaha. Serieus man. Fans, trainers en aanvoerders mochten stemmen. En dan komt onze Bien even uitleggen dat ie t echt niet begrijpt :')

Maar goed om te lezen dat je Ronaldo ook een eikel vindt omdat ie er niet bij was. Heel eerlijk van je.
Vind ik leuk
DeanJayden +11254
dinsdag 25 september 2018 om 14:36
Ben het voor een keer met je eens, Ronaldo had hem de laatste maal moeten winnen en niet Modric vanwege een paar leuke potjes op een WK
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 13:57
Zeker voor Modric, die zo'n cruciale rol speelde in het drie keer achter elkaar winnen van de CL, had Ronaldo er moeten zijn. Hij mag dan wel de vedette zijn, maar hij heeft zeer veel aan hem te denken, vice versa vanzelfsprekend ook.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 13:58]
Vind ik leuk
Vamos7 +10164
dinsdag 25 september 2018 om 14:02
Onzin was in de C.L niet al te best tegen Bayern werden en Juve op in Madrid op het middenveld weggespeeld was Modric nergens te bekennen....
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 14:04
Over de hele linie was Modric fenomenaal goed de afgelopen 3 jaar in de CL en heeft een zeer grote bijdrage geleverd aan het winnen van die prijs drie keer op rij; er zijn ook wedstrijden aan te halen waarin Ronaldo als een oliebolletje speelde, toch weet iedereen dat ook hij overall zeer belangrijk was.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 14:05]
Vind ik leuk
Vamos7 +10164
dinsdag 25 september 2018 om 14:05
Het gaat om 1 jaar dude...
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 14:07
Dat is niet mijn punt, mijn punt was dat Ronaldo erg veel aan Modric heeft te danken, gezien zijn meer dan uitstekende prestaties op het middenveld van Real en mede daardoor zijn ze samen enorm succesvol geweest; als hij dan een keer een prijs wint, moet je uit respect voor hem daar staan.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 14:08]
Vind ik leuk
DeanJayden +11254
dinsdag 25 september 2018 om 14:39
Een focking jetlag voor even klappen, hij heeft hem gebeld met Facetime en een dure klok gegeven wat wil je nog meer?
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 14:48
Het was in Londen (nog geen 2 uur vliegen voor hem en dan ook nog eens onder de meest comfortabele omstandigheden), niet in in Shanghai.. En je praat over een jetlag, het moet niet gekker worden.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 14:50]
Vind ik leuk
DeanJayden +11254
dinsdag 25 september 2018 om 14:38
Ronaldo speelt in de CL altijd goed!
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 14:44
Vaak wel, niet altijd, is ook de normaalste zaak van de wereld, geldt ook voor Messi.
Vind ik leuk
pos +9387
dinsdag 25 september 2018 om 14:04
Uiteraard vooraf al bekend wie er gaat winnen en dus komt Ronaldo gewoon niet opdagen. Zelfs niet voor een inmiddels oud teamgenoot. Tja je bent een narcist of je bent het niet.
Vind ik leuk
El torro +297
dinsdag 25 september 2018 om 14:06
Wie is capello.😂😂
[Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 14:42]
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 14:20
Een echte nobody:
4x kampioen met Milan, 1x met Roma en 2x met Real Madrid.
CL gewonnen met Milan
En dan nog wat tweederangs prijzen als Supercup, Coppa Italia en de Supercoppa.
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 14:37
Als dat een vraag is zegt dat heel veel over je voetbalkennis,

Capello is een zeer groot trainer met ervaring en prijzen op elk niveau.
Vind ik leuk
Vamos7 +10164
dinsdag 25 september 2018 om 14:07
Error 500 kom maar in actie e alweer en error om gek van te worden. Ze zijn er wel als de kippen bij om reacties van leden te verwijderen.
Vind ik leuk
mcmodd +26145
dinsdag 25 september 2018 om 14:33
Vamos7, je zult je contributie niet betaald hebben, als je alsnog betaalt dan heb je nergens last meer van.
Vind ik leuk
rinirat +3286
dinsdag 25 september 2018 om 14:11
Messi met afstand beste speler ter wereld!
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 14:33
Jij ziet ze vliegen.
Vind ik leuk
rinirat +3286
dinsdag 25 september 2018 om 18:03
jij ook denk ik hahahahahahahaha
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 14:12
Blijkt maa weer hoe egoïstisch voetballers zijn. Ikke ikke ikke.
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 14:16
Behalve een voetballiefhebber ben ik toevallig (!) ook een filmliefhebber. En meneer Capello heeft hier geen gelijk. Met grote regelmaat ontbreken genomineerden ook tijdens de Oscar uitreikingen.
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 14:34
Maar toch wel een stuk minder dan tijdens het voetbalgala.
Vind ik leuk
mcmodd +26145
dinsdag 25 september 2018 om 14:35
Ja, omdat ze in een of ander theater staan vanwege een contract. Dan kan je niet zomaar er even tussenuit. Een voetbalwedstrijd kan je wel een kee missen als je bij een grote club speelt.
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 14:38
Dat was niet het punt dat Capello maakte. Hij stelt dat ALLE genomineerden er zijn. En dat is dus niet zo. Even los van de reden/oorzaak/het excuus.
Vind ik leuk
mcmodd +26145
dinsdag 25 september 2018 om 14:42
Ach weet je beste Beatle, als je eens gewonnen hebt sta je er toch ook als je een keer niet wint? Die anderen stonden er toch ook toen zij wonnen? Jaloersheid is gewoon een emotie die door volwassenen kan worden onderdrukt en dat lijkt me helemaal niet moeilijk als je zelf een keer won.
Vind ik leuk
Dorzon +4605
dinsdag 25 september 2018 om 14:28
schande dat messi niet bij de beste 3 zit, dan was ik ook niet gekomen als ik hem was
Vind ik leuk
allround +1790
dinsdag 25 september 2018 om 14:46
wanneer je wint heb je vrienden. maar die twee hebben er genoeg.
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 14:49
Allebei slechte verliezers
Vind ik leuk
G.Kopf +4375
dinsdag 25 september 2018 om 15:00
Al die kutprijzen, zou er ook niet heen gaan. Miljonairs die elkaar een veer in de reet poeren.
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 15:04
Dat vindt scheidsrechter Makkelie heerlijk
Vind ik leuk
plein19 +2870
dinsdag 25 september 2018 om 15:10
Zolang Ronaldo en Messi spelen hoort er geen andere speler winnaar te worden
Vind ik leuk
kwartje50 +1151
dinsdag 25 september 2018 om 15:11
Zo vaak daar geweest , zo veel verplichtingen in het leven was ook niet gegaan.
Vind ik leuk
Voetbal.com +1000
dinsdag 25 september 2018 om 15:12
De nl bondscoach had ook geen tijd om naar psv-ajax te komen....een topper in argentinie met nul nl spelers is belangrijker...ongelooflijk dat dit kan als werknemer van de knvb.
Vind ik leuk
Schaar +1533
dinsdag 25 september 2018 om 15:39
De spelers van psv en ajax kent hij nog niet zeker? Hij kan de wedstrijd nog wel 1000x terugkijken als hij wil en alle info bij psv en ajax opvragen. Waarschijnlijk stond dit tripje al lang geleden gepland.
Vind ik leuk
Korm +39587
dinsdag 25 september 2018 om 15:24
Ik geef deze spelers groot gelijk, als je aan alle mensen zouden vragen wie de beste voetballer is dan duiken namen als Messi en Ronaldo als eerste op.
Dat Messi niet eens bij de beste 3 zit is natuurlijk schandalig
Vind ik leuk
Schaar +1533
dinsdag 25 september 2018 om 15:37
Prijs van niks, beste speler is niet aan de hand van een paar stemmers te bepalen.
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 15:40
Respect krijg je niet zomaar...
Vind ik leuk
ajaxdev +595
dinsdag 25 september 2018 om 15:43
wat is toch error 500?
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
dinsdag 25 september 2018 om 17:09
Blind was er wel. Geen idee waarom?
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 19:37
Modric heeft jarenlang Ronaldo voorzien van mooie passes.Hij had er bij moeten zijn om zijn ex-ploegmaat te feliciteren.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws