Verrassende Ajax-doorbraak: 'Ik moest knokken voor zijn reiskosten, lukte net'

    Verrassende Ajax-doorbraak: 'Ik moest knokken voor zijn reiskosten, lukte net'

    Gepubliceerd: woensdag 26 september 2018 om 07:45wo 26-09-2018 om 07:45

    Noussair Mazraoui benadrukt dat Mustapha Nakhli en Marcel Keizer een cruciale rol hebben gespeeld in zijn doorbraak bij Ajax. De huidige rechtsback van de Amsterdammers leek in de jeugd al zo goed als afgeschreven.

    Nakhli, die tevens de zaakwaarnemer van Hakim Ziyech is, ging met Mazraoui aan de slag toen die nog A-junior was. Hij zag dat de multifunctionele rechtspoot weinig vertrouwen kreeg, hoewel er nu anders wordt beweerd. "Ook nu komen er allerlei mensen aanzetten dat ze het al zagen aankomen, je kent die verhalen wel. Onzin", zegt Nakhli tegen Voetbal International. "Iemand als Saïd Ouaali (huidig hoofd jeugdopleiding, red.) heeft Noussair als trainer in de B1 het hele seizoen op de bank gehouden en gaf destijds het advies hem geen contract te geven."

    Nakhli maakte zich hard voor Mazraoui. "Ik spiegelde Ajax voor dat hij zeker zou doorbreken. Ze hebben hem na wikken en wegen op amateurbasis nog een mogelijkheid geboden om zich bij Jong Ajax te laten zien. Iedereen had een contract, een auto, noem maar op. Noussair moest nog altijd om half zeven in de ochtend de bus pakken om via het openbaar vervoer op tijd in Amsterdam te zijn. Ik moest knokken voor zijn reiskosten, dat lukte me met veel moeite. Toen kwam Keizer op ons pad. Die heeft ingezien wat ik al langer zag en hij beoordeelde Noussair op zijn kwaliteiten."

    Plaats een reactie

    woensdag 26 september 2018 om 07:52
    Ongelijk? Hij heeft mij nog geen minuut weten te overtuigen. Vrijwel elke Ajax tegengoal komt van zijn kant....
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6586
    woensdag 26 september 2018 om 07:53
    Daar ga ik eens op letten.
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 08:12
    Ik dacht aan de kant van daley
    Vind ik leuk
    HJR +8309
    woensdag 26 september 2018 om 08:25
    Net de kant wat het beste uit komt om over te zeuren ;)
    Vind ik leuk
    Jur74 +9097
    woensdag 26 september 2018 om 08:57
    Nee, reiskosten voor een speler kan er niet van af. We leggen gewoon even 16 miljoen neer voor een beperkte speler.
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 10:50
    Ik ben ook zeker niet onder de indruk ik denk dat je als ajax back meer moet brengen aanvallend. Verdedigend moet je ook goed zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 11:31
    Heeft hij Ribéry dan al gezien? 😊
    Vind ik leuk
    AFCA-1324 +462
    woensdag 26 september 2018 om 22:11
    Dat is bullshit wat je nu zegt die jongen doet het Gewoon goed en speelt naar zijn mogenlijkheden
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 22:20
    Hij speelt inderdaad naar zijn mogelijkheden. Dat betekend niet dat hij een waardige (Ajax) back is. Zolang hij daar staat zal ik hem ook als back behandelen. En dat is verre van goed.
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1177
    woensdag 26 september 2018 om 07:52
    Als je dan zelf achteraf zo je gelijk gaat lopen predikken komt ook knap sneu over. Lijkt aad de mos wel
    Vind ik leuk
    Garinsha +4853
    woensdag 26 september 2018 om 08:22
    Wie haalt zijn gelijk? Mazraoui of zijn zaakwaarnemer?

    En dit heeft helemaal niets te maken met je gelijk willen halen. Dit is iets duidelijk maken!

    Als nog Kansen krijgen terwijl je al bij het grof vuil bent gezet.

    Vind ik leuk
    Gerro +7459
    woensdag 26 september 2018 om 07:53
    Ontdekking van keizer dus niet van ten Hag
    Vind ik leuk
    Bdog +5997
    woensdag 26 september 2018 om 07:57
    Topper die Keizer. Die speelde grote wedstrijden zelfs weleens met echte centrale verdedigers.
    Vind ik leuk
    deir712 +442
    woensdag 26 september 2018 om 08:14
    Ik weet niet, maar vorig jaar speelde Keizer tegen PSV met De Jong - De Ligt achterin, dus met één echte centrale. Ja, Ten Hag heeft hoog spel gespeeld door geen echte centrale op te stellen, maar om te stellen dat Keizer dat wel deed, is dus 1) niet waar en 2) niet de oorzaak dat PSV van Ajax won, want Keizer won die wedstrijd met 3-0.

    Het is zoals altijd: zelfoverschatting. Ja, Ajax kan beter voetballen (licht in het voordeel), maar PSV kan beter knokken. Er vanuit gaan dat je PSV wel ff wegspeelt met goed positiespel, is naïef. Als.je dat denkt, sta je met 1-0 achter. Als je dat zegt, met 3-0. Het is olie op het vuur gooien. En dat zeg ik als Ajacied, hè? Ik hou wel van een beetje bluf. Natuurlijk vanuit eigen kracht... Maar respect voor het team dat al jaren laat zien hoe je voetbalwedstrijden en hele seizoenen kunt winnen met de juiste mentaliteit, moet je ze als Ajacied zijnde wel geven.
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2356
    woensdag 26 september 2018 om 08:19
    Ja maar met de Ligt heb je wel al iemand die de kopduels met Luuk de jong aan kan gaan zodat Frenkie kan opbouwen of erachter staan. Dus dan is er niks ergs aan de hand om Frenkie daar neer te zetten. Maar als je een Blind daar hebt staan die wint natuurlijk ook geen enkel kopduel.. Dan is de keuze voor Wöber of Schuurs veel logischer.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 26 september 2018 om 08:23]
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1266
    woensdag 26 september 2018 om 09:19
    Geen van de drie tegengoals ging door de lucht toch? Wöber had dus ook niet het verschil gemaakt.
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 09:51
    nee maar het maakt wel veel uit op het middenveld of de Jong daar staat of Eiting , denk ik
    Vind ik leuk
    deir712 +442
    woensdag 26 september 2018 om 09:51
    My point exactly... :-)
    Vind ik leuk
    Broekie +553
    woensdag 26 september 2018 om 07:56
    Hij moest met de bus komen! Nou ik zie iedere morgen honderden kinderen van zijn leeftijd met de bus komen naar school.
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 08:13
    Padt moet zelfs nu nog met de trein
    Vind ik leuk
    LIO7 +1270
    woensdag 26 september 2018 om 08:00
    Hij heeft me nog steeds niet overtuigd. Terwijl hij genoeg ksns ktijgt momenteel.
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +493
    woensdag 26 september 2018 om 08:05
    Mazraoui liet Bergwijn zijn gang gaan en kan geen gaten dichten. Veel te licht bevonden als je wilt meestrijden om de titel. Zet daar iemand neer met internationale ervaring in plaats van een of andere prutspeler waar niemand ooit van gehoord hebt.

    Hier is Overmars verantwoordelijk voor door een totaal onevenwichtige selectie neer te zetten. Hoe lang mag die prutser daar nog doorgaan?

    Met zijn "dit is nog maar het begin".

    Donder toch op Overmars en neem je rotzooi mee!!

    Ik heb het gehad met Overmars!!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 26 september 2018 om 08:23]
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    woensdag 26 september 2018 om 08:11
    Wellicht kan Ajax een verzoek bij de KNVB indienen om daar Kristensen en Orejuela samen neer te zetten?
    En dat ze dan gewoon met 12 mogen spelen??
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3535
    woensdag 26 september 2018 om 08:06
    Wat een geweldige speler is het toch. Nou nou.
    Kom op zeg, de beste verdediger die ze hadden hebben ze laten gaan, Tete.
    Zet eens spelers in de verdediging die kunnen verdedigen ipv leuk voetballen. Dit breekt je namelijk op in topwedstrijden.
    Vind ik leuk
    ELD070 +989
    woensdag 26 september 2018 om 10:20
    Ja dit is wel een Nederlandse kwaal (alhoewel het er nu beter uitziet met de Vrij, v Dijk, de Ligt etc.). Er wordt alleen maar geselecteerd op de jongetjes met de beste techniek. Een bullebak die alles en iedereen aan flarden schiet haalt vaak de eerste teams niet.
    In het hockey zie je het ook, in NL U16/18/21 spelen jongens die technisch de allerbeste zijn maar zet die tegenover een paar potige Australiers en je verliest de WK finale gewoon 6-1.
    Vind ik leuk
    floormunges +1118
    woensdag 26 september 2018 om 08:07
    Viel zondag volkomen door de mand, echt niet beter dan Karsdorp of Janmaat. Werd door Bergwijn helemaal zoek gespeeld was erg pijnlijk voor hem
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    woensdag 26 september 2018 om 08:50
    Maar Bergwijn is ook heel goed.
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1088
    woensdag 26 september 2018 om 09:13
    Klopt en hij zal in de nabije toekomst nog wel meer fouten maken. Toch zien ze kennelijk ontwikkeling en een potentiële topper in hem als rechtsback. En je moet jonge spelers ook de kans geven zich te ontwikkelen want hoe kom je anders aan de top. En als je als jonge spits 10 kansen verpruts en je scoort de winnende 1-0 dan ben je de held en speel je als verdediger een top wedstrijd met 1 foutje waar een doelpunt uitkomt dan ben je de l*l. Frank de Boer had in zijn eerste jaren ook bijna elke wedstrijd een “de Boertje”
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3324
    woensdag 26 september 2018 om 08:11
    Ik vind het leuk voetballertje. Maar wat ik van hem gezien heb is hij verdedigend erg zwak. Je kan hem wel opstellen tegen zwakkere tegenstanders omdat je dan toch constant de bal hebt. Maar ik heb er weinig vertrouwen in dat hij zich verdedigend staande gaat houden tegen Bayern en Benfica.
    Vind ik leuk
    Pvm9 +874
    woensdag 26 september 2018 om 08:13
    Zouden ze bij iedere jeugdspeler zo moeten doen. Lekker laten werken voor je toekomst
    Vind ik leuk
    2-1 +768
    woensdag 26 september 2018 om 08:30
    Typisch Nederlands. Kan voor geen meter verdedigen maar laten we hem maar gewoon rechtsback zetten. En dan bij een beetje echte tegenstand raar opkijken als hij compleet door het ijs zakt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 26 september 2018 om 08:31]
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    woensdag 26 september 2018 om 08:47
    Dik 200 miljoen op de bank maar even reiskosten betalen aan je eigen jeugdspeler zit er niet bij. triest, zeer triest.
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    woensdag 26 september 2018 om 08:54
    Bijzonder verhaal, de meesten zouden hebben opgegeven. Het getuigt ook van een sterke mentaliteit. Je vrienden wel een contract en een auto enz. maar jij niet en dan toch niet opgeven.

    Voor de azijnzeikerds hier, als Keizer het in hem ziet en ten Hag, dan zal hij toch goed moeten zijn. Hij is geen echte back, maar als hij zijn rol goed vervuld, dan waarom niet?
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 09:56
    Mazraoui Kan je niks kwalijk nemen begint net .
    Blind wel met al zijn ervaring maak ook fouten genoeg .
    Wel prettig voor zijn tegenstanders lopen hem kapot .
    Vind ik leuk
    Bals +395
    woensdag 26 september 2018 om 10:48
    Saïd Ouaali valt goed door de mand......
    Vind ik leuk