Diks: Ik vond de handsbal waaruit de strafschop werd gegeven vrij dubieus

    Diks: "Ik vond de handsbal waaruit de strafschop werd gegeven vrij dubieus"

    Gepubliceerd: woensdag 26 september 2018 om 10:46wo 26-09-2018 om 10:46

    Het Fiorentina van Kevin Diks verloor dinsdagavond met 2-1 in het Guiseppe Meazza van het Internazionale van Stefan de Vrij. Diks laat aan ELF Voetbal weten dat de strafschop van Mauro Icardi een dubieuze inleiding had.

    Volgens Diks was de strafschop, die voor de 1-0 zorgde, een rare beslissing van de VAR. "Ik vond de handsbal waaruit de strafschop werd gegeven vrij dubieus." Diks zegt dat er eerst minuten werd doorgespeeld voordat de VAR in actie kwam. "Dat voelt voor mij niet als voetbal. Wanneer de scheidsrechter zonder twijfel een beslissing neemt, moet je gewoon doorspelen en niet weer gaan wachten op een VAR", vervolgt Diks in gesprek met ELF Voetbal. "Tuurlijk is de VAR goed wanneer er bijvoorbeeld een harde overtreding wordt gemaakt, maar we moeten niet gaan overdrijven."

    De bankzitter van de ploeg uit Florence haalt in zijn betoog ook de NFL (National Football League van Amerika, red.) aan. Hij vindt dat er te vaak door een VAR wordt ingegrepen, waardoor er steeds minder contact mogelijk is. "Harde overtredingen horen zeker niet bij het spel, maar het voetbal moet wel een contactsport blijven. Daarnaast duurt de VAR op dit moment vaak te lang, wat er ook voor zorgt dat het publiek voor nog meer druk zorgt. Zo’n scheidsrechter krijgt vandaag (dinsdagavond, red.) ontzettend veel druk op zich en dat kan zo maar meespelen in het maken van een beslissing".
     
    Door de nederlaag blijft Fiorentina voorlopig op de derde plek staan in de Serie A. Het Internazionale van De Vrij bezet de vijfde positie.

    Poll

    Vind jij de VAR wél een succes?

    (3389 stemmen)

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +90981
    woensdag 26 september 2018 om 10:49
    VAR is doorgeslagen en maakt het voetbal kapot!
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2269
    woensdag 26 september 2018 om 11:07
    Leuke oneliner maar natuurlijk compleet gechargeerd. Elk systeem heeft kinderziektes en ook bij de VAR zal er nog aan gesleuteld moeten worden voordat het vlekkeloos werkt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    woensdag 26 september 2018 om 11:08
    Het gaat er niet om of het vlekkeloos werkt. Het is teveel van het goede en heb hier al zo vaak mijn uitleg gegeven.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 26 september 2018 om 11:09]
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2269
    woensdag 26 september 2018 om 11:27
    Tja dan moet je niet bovenaan gaan staan met zo'n uitdagende opmerking. Ik kan niet ruiken dat je al tachtig keer je mening uiteen hebt gezet. ;)

    Het gaat er ook niet om of het vlekkeloos werkt, maar dat het voetbal eerlijker en minder willekeurig wordt. Daar gaat de VAR aan bijdragen. Dat kan je wel of niet leuk vinden, maar dat is in dat geval compleet irrelevant.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    woensdag 26 september 2018 om 16:55
    Ik geloof er niet in en het is manipuleerbaar. Ik geloof er niet in en ook niet een beetje. Als ik tijd heb dan kom ik erop terug..
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    woensdag 26 september 2018 om 12:18
    Er wordt jaren getest bij allerlei lagere toernooien voordat zoiets in gebruik wordt genomen.
    Dit is op de WK gebruikt en heeft geen kinderziektes meer, of zou dat in elk geval niet meer moeten hebben.

    Dus dit is het. beter wordt het niet.

    Kijk ook even de VAR van Sevilla - Getafe na van vorige week
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2269
    woensdag 26 september 2018 om 18:59
    Het is een utopie om te denken dat iets meteen foutloos werkt als het ingevoerd wordt. Ook als daar een langdurige testperiode aan voorafgaat, wordt pas duidelijk welke obstakels er zijn als het in echte situaties gebruikt wordt. Het is nog verre van ideaal, en foutloos wordt het nooit, maar het gaat echt nog wel beter worden.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5150
    woensdag 26 september 2018 om 15:40
    Met Ronaldo dan? Dat was toen wel van toepassing... Onterechte rode kaart ooit.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1231
    woensdag 26 september 2018 om 10:54
    wie?
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1786
    woensdag 26 september 2018 om 11:14
    Jammer dat zoveel voetvallers een voorbeeld nemen Am cilissen.
    Vind ik leuk
    Bergwag +951
    woensdag 26 september 2018 om 11:32
    Wat een irritante commentator trouwens...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34164
    woensdag 26 september 2018 om 12:09
    Blij dat hij weg is.
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 12:14
    Diks probeert zich alvast een beetje in te dekken voor al die keren dat hij verkeerd opgesteld staat en een "kleine" overtreding maakt. Dan ligt het aan de VAR.
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 13:22
    Diks moet van zijn eerst volgende salaris maar een nieuw klokje kopen.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1908
    woensdag 26 september 2018 om 14:26
    Deels een succes. Maar er is nu willekeur wanneer hij wel gebruikt wordt en wanneer niet. Geef elk team 3 momenten per wedstrijd net zoals bij Tennis. Is er 1 terecht gebruikt blijven er 3 staan. Zoniet nog maar 2. Kan je ze niet "zomaar" gebruiken. En op is op.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws