Champions League-jackpot: PSV en Ajax zetten complete Eredivisie in schaduw

    Champions League-jackpot: PSV en Ajax zetten complete Eredivisie in schaduw

    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:10

    Door hun deelname aan de Champions League gaan PSV en Ajax dit seizoen een financiële reuzenstap zetten ten opzichte van de andere Eredivisie-clubs. Dat blijkt uit de optelsom van premies, coëfficiënten, televisiegelden, prestatiebonussen en kaartverkoop. VoetbalPrimeur zet het op een rij.

    De prijzenpot van de UEFA is dit jaar alleen nog maar verder gevuld. Dit jaar levert deelname aan de belangrijkste Europese competitie per club minimaal 40 miljoen euro op. Veelzeggend: de inkomsten van de zes duels bezorgen Eindhoven en Amsterdam al meer dan de begroting van alle clubs buiten de top-drie in Nederland. Om Europese gelden binnen te harken, moeten er Europees wel punten worden gepakt.

    Premies en coëfficiëntenlijst
    Meedoen is ook in de Champions League belangrijker dan winnen. Deelname is sowieso goed voor 15,25 miljoen aan startgeld. Ajax kan vervolgens nog eens minstens 18,7 miljoen bijschrijven, terwijl 11 miljoen euro naar PSV gaat. Daarbij wordt gekeken hoe hoog Ajax en PSV staan op de coëfficiëntenlijst van de UEFA. Hoe beter de prestaties in de afgelopen tien jaar, hoe meer aandelen. Een aandeel is 1,1 miljoen waard.

    Ajax staat als nummer 21 weliswaar vrij laag op de lijst, maar omdat Chelsea, Arsenal, Sevilla, Zenit Sint-Petersburg en AC Milan dit jaar niet meedoen aan de Champions League, maar wel boven Ajax staan, schuiven de Amsterdammers vijf plaatsen op. PSV schuift daardoor van de 35ste plek op naar de 23ste plaats.

    Televisiegelden
    Daarnaast blijft de pot met tv-gelden (de zogeheten marketpool) een zeer lucratief extraatje voor Ajax en PSV. In dat potje zit 292 miljoen euro, verdeeld op basis van wat de verkoop van de tv-rechten in Nederland oplevert. De UEFA hanteert sinds dit seizoen een andere verdeelsleutel, waardoor niet helemaal is waarop de Nederlandse clubs mogen rekenen. Op basis van het verleden lijken Ajax en PSV op minimaal 2,5 miljoen te kunnen rekenen. Had één Nederlandse club de Champions League-groepsfase bereikt, dan was het hele 'Nederlandse' bedrag naar de betreffende club gegaan.

    Prestatiebonus
    Uiteraard is er ook geld te verdienen met prestaties op het veld. Per gewonnen wedstrijd krijgt een club 2,7 miljoen, een gelijkspel levert 900.000 euro op. Lukt het Ajax en PSV om de groepsfase te overleven, dan levert dat 9,5 miljoen extra op. Even wegdromen: wint Ajax of PSV het toernooi, dan casht de Champions League-winnaar een slordige 88,2 miljoen. Dat is inclusief de bonus voor het spelen om de Europese Supercup, maar exclusief eventuele bonussen voor de wedstrijden in de poulefase.

    Kaartverkoop
    Naast de startpremie, coëfficiëntenlijst, televisiegelden en marketpool hebben Ajax en PSV inkomsten uit kaartverkoop. Wedstrijden tegen clubs als Bayern München en FC Barcelona zijn populairder bij de fans dan duels met clubs uit het Oostblok, die de Europa League bevolken. De twee Nederlandse clubs spelen dit seizoen in elk geval drie Europese thuiswedstrijden en hebben geen moeite om het stadion uit te verkopen. De recette levert Ajax een bedrag tussen de 5 en 8 miljoen op. Voor PSV is dat iets minder, omdat de capaciteit van het Philips Stadion lager ligt.

    Conclusie
    De penningmeester van Ajax en PSV kan alvast de polonaise gaan lopen, want het UEFA-geld klotst tegen de plinten in Amsterdam en Eindhoven. Door de zege op AEK Athene en het gelijkspel tegen Bayern München staat de teller op dit moment op iets meer dan 37 miljoen euro. PSV heeft al 28,7 miljoen euro binnengeharkt. Door prestaties kunnen de nummers één en twee nog véél meer verdienen. Daarbij moet overigens aangetekend worden dat de netto-opbrengsten voor PSV en Ajax wel lager zullen liggen, omdat de spelers forse premies krijgen.

    Plaats een reactie

    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:15
    Geld maakt gelukkig.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1156
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:20
    In deze wereld wel helaas.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:33
    De mens heeft vele beperkingen. En sluit dan ook vele mensen op in het "gekkenhuis."
    Terwijl ik veel meer mensen ontmoet, waarvan je denkt ... waarom loop jij nog vrij in het rond?
    Kunnen we niet gewoon hele "gekkenhuis" dorpen gaan bouwen? Met wolkenkrabbers e.d., zo dat we niemand vergeten ...

    Generaties worden instant gehouden, met pilletjes en inentingen. Terwijl de generatie daarna, nog meer pilletjes nodig zal hebben.
    Het is tenslotte erfelijk hè?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 17:36]
    Vind ik leuk
    imho +772
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:42
    En we noemen het "Eindhoven" of "Rotterdam"
    :)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 17:42]
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1156
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:48
    "Generaties worden instant gehouden, met pilletjes en inentingen."

    Geweldige woordspeling Wim ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:23
    Eigenlijk hebben alle woorden, een dubbele betekenis (minimaal 1).
    Daarom begrijpen de mensen elkaar ook zo weinig, in de communicatie.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1156
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:30
    Vooral omdat veel mensen niet echt luisteren, door de context waarin iets wordt gezegd niet mee te nemen in hun afweging en conclusie over wat iemand daadwerkelijk zegt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 19:15]
    Vind ik leuk
    Te ligt +281
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:42
    Helemaal waar! Taal is het meest misleidende communicatie middel wat we hebben. Ook al heb je alles juist verstaan dan nog kun je iets heel anders concluderen dan wat de verteller te vertellen had.. zonder taal is eigenlijk alles ook veel interessanter om te aanschouwen.
    Vind ik leuk
    Verratti +1993
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:07
    Ik kijk het liefst naar voetbalwedstrijden zonder commentator.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8333
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:30
    Dat is best eentonig.

    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 00:31]
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 01:00
    Verrratti.. Jij bent vanaf nu mijn beleidsbepaler!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 01:01]
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5364
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:49
    Steriliseren bedoel je
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:10
    Ik kom ook gekken tegen waarvan ik denk: goh, je hebt eigenlijk wel gelijk...
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:12
    Wim de filosoof ,ofnie ?? ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:14
    Als jij van toneel houd, dan wil ik wel voor filosoof spelen.

    Waarom niet, ik offer mezelf wel op.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 19:14]
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2719
    vrijdag 5 oktober 2018 om 20:11
    Wim ik vind je een heel leuk persoon en lees vaak met plezier je reacties (wat vrij bijzonder is gezien jij een Feyenoorder bent en ik Ajacied )maar ga dus lekker door met jezelf zijn en speel geen toneel ;)!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 13:05]
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 20:26
    Haha, maar ff serieus Wim ... de “gek “ is van mening dat de “ normale” de gek is .. daarentegen vind de “ normale “ dat de gek , gek is ... wie is nou er echt gek dan ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 21:20
    En dat is dus mijn vraag.
    Welke gek sluit wie op? De ene gek of de andere gek.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1156
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:05
    Jij bent gek zei de gek.
    De gek met de sleutel wil de andere gek opsluiten maar wie niet sterk is moet slim zijn dus dat kan nog een boeiend schouwspel opleveren tussen die twee.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1839
    vrijdag 5 oktober 2018 om 23:31
    De medewerkers van het gekkenhuis sluiten de gekken op en zorgen voor de gekken maar als je dagelijks in contact met gekken komt zou je daar dan niet zelf ook gek van worden...

    Het enige verschil is dat sommigen erkennen dat ze gek zijn en anderen niet...

    Dan heb je ook nog het verschil tussen gekken die normaal worden van pilletjes en normalen die weer gek gaan doen van pilletjes.

    Het is een gekke wereld waar we in leven
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1156
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:35
    Welke gek heeft dát bedacht?!
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1839
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:43
    zo'n beetje alles wat bedacht is is door een gek bedacht, ooit een normaal persoon gezien met een geniale ingeving?

    maar waarop doelde je?
    Vind ik leuk
    HanV +4288
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:31
    Ik moest door je bijdrage denken aan All the madmen van David Bowie. Of eigenlijk zo'n beetje de hele LP met After all, The saviour machine, en The supermen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:37
    David Bowie ... nog zo'n favoriet van mij.
    De man die tussen alle gekkenhuizen doorliep, en iedereen vierkant uitlachte.

    Iemand met eigen ideeën en kunsten. Heerlijk.
    Vind ik leuk
    035 +5586
    vrijdag 5 oktober 2018 om 20:05
    Ik ken wel instant pudding Wim.😊
    Vind ik leuk
    Radaje +610
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:47
    In de gewone wereld ook.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1156
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:49
    Wat is het verschil?
    Vind ik leuk
    Radaje +610
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:19
    Ga ervan uit dat jij de voetbalwereld bedoelde. Aangezien het over de bedragen gaat van een voetbaltoernooi. En ik zeg dat in het normale leven geld ook gelukkig maakt.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1156
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:21
    Dan heb jij mij misverstaan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 18:23]
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1839
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:45
    ook best gek, misverstaan zeggen in een geschreven (of eigenlijk getypte wat ook weer zo raar is) conversatie...
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1156
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:53
    Verstaan reikt verder dan horen.
    Vind ik leuk
    Te ligt +281
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:44
    Definieer: gewoon
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:50
    In elke wereld maak geld gelukkig! Natuurlijk is gezondheid, gelukkig zijn en liefde belangrijker. Maar geld maakt in elke omstandigheid gelukkig! Mensen die zeggen dat geld niet gelukkig maakt die sporen niet!
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1156
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:07
    Moeilijk he lezen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 02:24
    Valt reuze mee :)
    Vind ik leuk
    Pimman +3926
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:30
    Zlatan klopt..als bijvoorbeeld Vitesse een keer kampioen gaat worden door een megarijke oliesjeik oid die er jaren miljoenen in pompt is heel Arnhem eo happy!
    Vind ik leuk
    Te ligt +281
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:45
    Geld maakt niet gelukkig! Dat is een illusie. Een hele echte maar niks anders dan een illusie...
    Vind ik leuk
    Radaje +610
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:01
    Mensen in armoede zijn minder gelukkig dan mensen die niet elk dubbeltje hoeven om te draaien. Kan je roepen dat het niet zo is. Maar het is gewoon zo.
    Vind ik leuk
    Te ligt +281
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:32
    Dat zeg jij. En jij spreekt voor al die mensen? De misère zal van laag tot laag verschillen maar dat is wat ander dan "gelukkig" zijn. Verder wil ik je graag nogmaals verwijzen naar het bericht waar je op reageert.
    Vind ik leuk
    Pimman +3926
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:37
    Niet écht Wim maar in deze wereld is het verdomd handig..zo zie je maar dat een goede jeugdopleiding én goede scouts zijn vruchten afwerpt!
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:18
    Dus ... dan klopt deze wereld niet.

    In de hemel is geen geld, in de hel wel. Figuurlijk dan.
    In de hemel heeft ook iedereen te eten, is er geen oorlog etc, etc.

    Op deze mooie planeet allemaal wel.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 18:20]
    Vind ik leuk
    Te ligt +281
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:46
    De hemel?
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8333
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:39
    😂

    Wimpie, Wimpie...


    Je hebt het weer mooi voor elkaar gekregen om deze mooie topic te vernietigen!

    Niet dat ik niet genoten heb van "jullie" gesprek hier maar we gaan wel heel erg off-topic nu.

    Volgens mij ging het over CL miljoentjes... 🤔

    Dat was zeker "nooit" jouw bedoeling? Hahaha...

    😈

    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 00:40]
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:04
    Haha. Je kan wel eens gelijk hebben.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8333
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:48
    😋
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4389
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:38
    Er is net een boek uitgekomen met dezelfde conclusie.

    On: te idioot voor woorden dat de opzet van de toernooien een competitie zoals die in Nederland compleet om zeep heeft geholpen. Concurrentie gereduceerd tot het minimum want de topclubs kunnen de spelers in hun jeugdelftallen nog een hoger salaris bieden andere betaalde voetbalclubs. Het voetbal gaat naar de kloten en daar zijn ze zelf schuldig aan.
    Vind ik leuk
    Pimman +3926
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:26
    Martinus deels mee eens ik begrijp je.. Maar neem nu eens de Formule 1 autosport (ik heb er niet zoveel mee). Uiteindelijk winnen óók daar de renstallen waar het meeste geld zit oa Mercedes en Ferrari. Als Max Verstappen naar Mercedes zou gaan is de kans groot dat hij Wereldkampioen gaat worden en vinden bijna alle Nederlandse fans dat leuk! Als Ajax of PSV kampioen gaat worden zal het die fans een worst wezen of dat grotendeels door het geld komt. Zo werkt dat nu eenmaal..
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:06
    Ook in de formule 1 willen ze juist daarom, naar dezelfde auto's toe, in 2021 of zoiets.

    1 fabrikant.
    Vind ik leuk
    Pimman +3926
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:20
    Klopt Wim al gelezen maar dan zullen lijkt mij Mercedes, Ferrari en Red Bull etc tóch wel weer een voordeel hebben door hun geld en zullen de auto"s sowieso verschillend blijven. Die merken zullen zich willen blijven onderscheiden en de beste willen. blijven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 12:36
    Die stoppen dan waarschijnlijk. 1 fabrikant, misschien Williams.
    Vind ik leuk
    Pimman +3926
    zaterdag 6 oktober 2018 om 12:39
    Ben benieuwd, wie weet!
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3692
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:06
    Nou nee niet als je voor spek en bonen meedoet in de C.L
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2810
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:34
    Gelukkig wordt geld gemaakt .
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:15
    Doe mij maar ver komen in de EL om NL veel punten te leveren op de coefficientenlijst dan de miljoenen.
    Vind ik leuk
    imho +772
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:22
    Het is inderdaad dubbel. Individueel is het zeer lucratief om goed te presteren in de CL. Ik denk dat voor de NL punten eigenlijk niet 2 teams in Europa aanwezig moeten zijn, maar het liefst 4 of 5 (poulefase El levert net zoveel punten per overwinning op). Het is jammer dat het financiele verschil tussen EL en CL zo groot is.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 17:22]
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:07
    Overwinningen in CL leveren zeker wel meer punten op. En als je je via voorrondes plaatst kreeg je al startpunten.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5578
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:25
    Overwinningen niet, plaatsingen wel
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1961
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:42
    Ik zie liever Ajax de kwartfinale halen als je het n iet erg vindt
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:44
    Van mij mogen ze de finale.zelfs halen. Zolang de schaal.maar naar Eindhoven gaat.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1961
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:51
    Daar teken ik zelfs als Ajacied voor... vorig kampioenschap heeft PSV ook 3 miljoen aan premies gekost en volgend jaar zullen we helaas toch weer gewoon voorronden moeten spelen ook PSV
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:26
    Mocht ajax de finale halen dan niet volgens mij.
    Vind ik leuk
    Pimman +3926
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:32
    Dán wel die finale natúúrlijk winnen..zíjn beide clubs blij ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:18
    Ajax gaat voor de volle winst van de CL en dat gaat nog lukken ook. Net zoals in het seizoen 1994/95.
    Ajax heeft geld niet meer zo hard nodig nu het kapitaal op veld staat.
    Vind ik leuk
    Smash +3252
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:25
    Neem aan dat dit als geintje bedoeld is? Zo niet, dan moet jij heel snel je schoolgeld terug gaan halen, want dan heb jij niets geleerd en begrepen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:02
    Als je Bayern, die in het algemeen tot de top-5 van Europa wordt gezien, thuis op 1-1 houdt, voetballes geeft, en eigenlijk had moeten winnen, dan ben je geen debiel

    Zover zal het wel niet komen, maar nee, Oscar heeft geen drugs gebruikt, en hoeft niet terug naar school

    Dat heet Euforie, en is een stuk gezonder dan drugs en medicijnen
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3773
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:05
    Hoewel bayern nog steeds een goed team heeft zijn ze geen top 10 team van europa meer. Ze zijn simpelweg te oud en hebben een grote fout gemaakt om niet te verjongen. Ik zie bayern dit jaar ook niet ver komem..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 18:06]
    Vind ik leuk
    Evoluon +83
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:22
    Nog niet zolang geleden pakte PSV on de CL ook 4 punten tegen een ‘grote naam’ met een matige selectie, ik schat het huidige Inter hoger in dat het huidige Bayern
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:14
    En laat me raden, als Ajax tegen Inter had gespeeld en PSV tegen Bayern, dan zou je de selectie van Bayern hoger inschatten ?

    Zomaar een gokje hoor, want tot nu toe is alles waar Ajax tegen speelt niks in de ogen van de gemiddelde PSV supporter.

    Voorlopig heeft Ajax 8 Europese wedstrijden gespeeld en nog niet 1 verloren. Psv daar in tegen 4 gespeeld, 2 verloren.

    I rest my case.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3043
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:20
    bayern heeft 5 punten laten liggen in laatste 2 competitiewedstrijden.....Inter daarentegen 0
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:32
    Ja en Barca verliest in de laatste 3 competitie duels 7 punten, maar wint wel van PSV en Spurs.

    Dus welk punt wil je nu maken dan ?
    Vind ik leuk
    fr1963 +3043
    vrijdag 5 oktober 2018 om 21:50
    Messi-psv 3-0.
    Vind ik leuk
    Bullet +3093
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:50
    Ja, in verschillende competities. Mooi vergelijk! Haha
    Vind ik leuk
    Evoluon +83
    vrijdag 5 oktober 2018 om 20:32
    Leuk en aardig allemaal, geniet van je 4 punten. Met die gangrape in Eindhoven heeft PSV al aangetoond hoe de verhoudingen nationaal liggen.

    I rest my case
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 20:57
    Grappig is dat toch. Steeds als jullie een discussie niet kunnen winnen, want het gaat hier over Europees voetbal en NIET over de eredivisie, halen jullie die wedstrijd erbij.

    PSV stelt Europees gezien gewoon helemaal niks voor.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 21:05]
    Vind ik leuk
    Evoluon +83
    vrijdag 5 oktober 2018 om 21:08
    Als je in een directe onderliggen wedstrijd wordt geslacht is er geen sprake van een discussie.

    Troost je maar met de gedachte dat Europees wel wat voorsteld grappenmaker
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 21:18
    Zoals ik al zei, die ene wedstrijd is het enige waar PSV-ers elke keer op terug komen, ook al gaat het topic of de discussie daar helemaal niet over.

    Ajax had een off day, PSV was goed en heeft terecht gewonnen. Gefeliciteerd. Ben je nou blij knul ?

    Maar nog steeds stelt PSV in Europa geen ene zak voor.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 21:19]
    Vind ik leuk
    Evoluon +83
    vrijdag 5 oktober 2018 om 21:25
    Zucht.

    Ik weet dat PSV genne kut voorsteld in Europa. En ik weet zelfs dat we in NL allemaal equally worthless zijn.

    Met zn opmerking veins je alleen dat jullie wel iets voorstellen dan, met die hele 2 wedstrijdjes?Kom op
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:10
    Oh nee hoor, ten opzichte van de Europese top (Barca, Real, City etc) de laatste jaren zeker niet.

    Maar Europese overwintering (EL) is al zo goed als zeker gesteld, AEK gaat echt geen 4 punten halen en als we de thuiswedstrijd tegen Benfica kunnen winnen is de 2e plek in de poule mogelijk. PSV gaat zowiezo (in een zwaardere poule) niet overwinteren.
    Dat is de pech van PSV dat ze in een poule zitten met 1 topteam en 2 goede subtoppers.

    Waar het om gaat is dat Ajax goede resultaten haalt, zowel kwalificatie als in de poule.

    En elke keer als Ajax resultaat haalt roept een groot deel van de PSV aanhang dat de tegenstanders van Ajax niks voorstellen.

    Voorlopig hebben wij 8 Europese wedstrijden gespeeld, 5x gewonnen 3x gelijk en PSV staat met een druppel aan de neus langs de zijlijn.


    Vind ik leuk
    Evoluon +83
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:32
    Ik geef je gelijk dat Ajax een goeie kans maakt op Europese overwintering in CL, dat verdient een compliment (als het zover is).

    Zelfde puike prestatie als PSV in 2015 toen de poulfase ook werd overleeft. Ook toen duikelde de Ajacieden over elkaar heen om aan te zeggen hoe erg United tegenviel. Dat was ook zo, net als bayern nu, maar dat doet niets af aan de prestatie. Want ene keer speel je tegen Spaanse club die een omzet draaien van een miljard en andere keer een Italiaanse club die nog even 150M in de selectie pompt. Ik hecht er gewoon weinig waarde aan, alles wat mee zit is meegenomen.

    Psv gaat nu met de spurs uitmaken wie overwintert in de EL, als PSV dat lukt is dat minstens zn puike prestatie als dat Ajax de poul overleeft
    Vind ik leuk
    Iggy +3693
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:58
    Da's bullshit.
    Vind ik leuk
    Bullet +3093
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:50
    Omdat je voor PSV bent doe je dat ja. Maar het is gebaseerd op????
    Vind ik leuk
    Smash +3252
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:09
    Ajax speelde een prima wedstrijd, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat Bayern op de eerste 10 minuten na onthutsend zwak was.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:06
    Wil jij mij uitleggen naar welke school ik wel heen moet? Wsnt wil ook zoveel leren als jij.
    Vind ik leuk
    Smash +3252
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:07
    Begin eens met de kleuterschool! Zal al lastig genoeg zijn voor jou.
    Vind ik leuk
    danny9874 +2273
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:32
    Beste Oscar. Ik ben ook ajacied maar ik teken nu al voor overwintering. We krijgen het nog zwaar genoeg de aankomende 2 wedstrijden. Jij begrijpt toch hopelijk ook wel dat (mits we overwinteren) we geen schijn van kans maken tegen City, Juve, Barca og Madrid? Dromen mag hoor, maar droom niet teveel want dan is de teleurstelling zo groot! :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:47
    Ik moet het nog zien of we geen kans maken. Bayern was ook een maatje te groot zeiden ze. En elke x als Ajax een horde verder is zeggen ze dat de tegenstander een off day heeft wat natuurlijk dom gelul is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:50
    Dat riep men tegen Bayern ook

    In '95 hadden we ook geen schijn van kans en speelden Madrid, Milan en Bayern zoek

    En niet zo'n beetje ook

    Dromen mag toch?

    Ik denk dat Guardiola bij de loting niet de dunne van Ajax zal krijgen, maar stiekem toch ook liever niet

    We kunnen een vervelend ploegje zijn, juist tegen de grote jongens
    Vind ik leuk
    danny9874 +2273
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:50
    Klopt absoluut, maar nu kunnen alle clubs nog rekenen. Nog 4 wedstrijden te gaan. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop en droom ook maar wanneer je de kwartfinale haalt dan mag je echt dromen. Tot dan hou ik me een beetje gedeisd, haha.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:20
    Als er in nederland niet heel snel op 1 of andere manier gezorgd gaat worden voor een sterkere competitie hebben deze 2 clubs er ook geen reet aan.

    Het geld "groeit " namelijk bij de echte top tig keeer zo hard dus het gat word groter en groter
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:45
    Europese competitie! Iets anders kan gewoon niet. Aanhaken of afhaken.
    Vind ik leuk
    3Bier +8658
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:46
    Enige wat een mogelijkheid is, is om de TV gelden eerlijk te verdelen onder de 18 eredivisie clubs. Verder zie ik niet zo snel een oplossing om de verschillen recht te trekken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:28
    De tv gelden zijn ongeveer 70 miljoen, deel dat door 18 en je komt op 3,9 miljoen per club uit.
    De nr 18 krijgt nu 1,7 miljoen.
    Denk jij nu werkelijk dat de competitie er structureel sterker van wordt als de degradatie kandidaten er 2 miljoen bij krijgen en de middenmoot +/- 1 miljoen ?

    het enige wat je hiermee realiseert is dat de top clubs minder gaan presteren (dus ook in europa) waardoor we nog verder afzakken.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3773
    vrijdag 5 oktober 2018 om 20:20
    Als ons spelersbudget met 2 miljoen verhoogd wordt worden wij zeker veel sterker!! Dat zijn 8 spelers die bij ons in de hoogste salariscategorie vallen. Of we kunnen ook eens 2 of 3 zuidamerikaanse talenten aantrekken die voor een niet EU salaris willen spelen.

    Maar ff andersom.. zouden ajax en psv zwakker worden met wat minder tv geld? Nee toch? Maak dan derest vd teams sterker en trek daar uiteindelijk zelf je voordeel uit.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 20:21]
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:00
    En wie zegt dat die 2 miljoen volledig als spelersbudget gebruikt zou gaan worden. En als je er een paar spelers van zou kunnen kopen, is het kwalitatief net zo'n armoe als wat er nu staat (een enkeling uitgezonderd)

    Willem 2 en de rest van de kleinere clubs moeten vooral eens lekker naar zichzelf kijken ipv altijd maar te wijzen naar de grote jongens.

    Verbeter je sponsordeals.
    Verkoop meer seizoenskaarten.
    Verbeter je jeugdopleiding.
    Sluit goeie deals met verkoop van spelers. (zoals bij Frenkie de Jong, daar gaat Willem 2 leuk aan verdienen)

    en zo zullen er nog wel wat punten zijn die beter kunnen bij Willem 2.

    Willem 2 en Ajax zijn 2 clubs die ongeveer tegelijk opgericht zijn (binnen 5 jaar van elkaar)

    Ajax speelt in een stadion met 53500 man t.o.v Willem 2 15000 man.
    Ajax heeft een shirtsponsor van 8-10 miljoen per seizoen t.o.v. Willem 2 zo'n 450.000.
    Ajax speelt structureel om het kampioenschap en nagenoeg elk jaar in Europa, Willem 2 speelt 9/10 keer tegen degradatie.

    Leg de geschiedenis van beide clubs maar eens naast elkaar en vraag jezelf dan eens af, ligt het aan Ajax ? Of doet Willem 2 ergens iets niet goed?
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3773
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:09
    Laat jeugdspelers van andere clubs dan lekker bij hun eigen club ipv ze op jonge leeftijd te kapen. Dan hebben andere clubs ook de kans om sterker te worden en een behoorlijke transfersom te ontvangen als hij na 2 jaar in het 1e verkocht wordt.
    Verdeel verder de tv gelden eerlijker. En zorg voor een verbod op kunstgrasvelden
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:22
    Alle ideeen moeten bekeken worden en overwogen.
    Maar dat er iets moet gebeuren is eenieder duidelijk alleen heb ik het idee dat er geen reet aan gedaan word ondertussen
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:15
    Probleem snijdt aan twee kanten: wil je dichterbij de Europese top komen, zul je meer geld moeten genereren

    Door meer geld te genereren neem je weer meer afstand van de nationale competitie

    Of een gedeelte van het geld van de topclubs zou via een investment pool op een of andere manier gedeeld moeten worden met de andere clubs. om die ook weer een boost te geven

    Wel een revolutionare gedachte... Ben ik al in beeld bij de KNVB?
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:20
    in beeld bij de knvb ?
    Ik denk het niet want daarvoor ben je veel te slim.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:28
    Ja, en ik houd van buitenlucht

    Nu parttime bij plantsoenendienst, heb wel gesolliciteerd bij Ajax, maar ik heb geen grasdiploma
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:30
    dat laatste is dan weer vreemd want het zijn daar doorgans allemaal losse pollen dus vanwaar ze een grasdiploma eisen?????


    ps dat part time zou ik vast houden .... of herstel :proberen nog in te korten
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 18:30]
    Vind ik leuk
    repeP +1281
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:21
    Heb dubbele gevoelens over het prijzengeld van de CL. Niet voor de individuele clubs die begunstigd zijn maar wel voor de competities waar die clubs landelijk in spelen. Dergelijke prijzengelden ontwrichten die landelijke competities erg sterk. Wat uiteindelijk tot niets anders kan en zal leiden dan tot verdere verschraling van betreffende landelijke competities.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1509
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:00
    Ontwrichting van de nationale competitie is nog helemaal niks van gebleken. Verschil tussen top en de rest is in punten nog net eender als jaren geleden. Terwijl "kleine" clubs ook steeds meer voor hun spelers gaan vragen.(terecht denk ik) Dus het mes snijdt aan twee kanten. Als de top van Nederland niet aanhaakt in Europa dan is het Nederlandse voetbal zeker ten dode opgeschreven.
    Vind ik leuk
    repeP +1281
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:01
    Niets van gebleken? Het gros van de Nederlandse BVO's kan het hoofd maar net boven water houden.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1509
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:03
    Is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven en is dat de schuld van de grote jongens denk jij.
    Vind ik leuk
    repeP +1281
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:07
    Had het over de verschraling van de landelijke competitie. En die zal alleen maar groter worden wanneer de BVO met wat meer financiële mogelijkheden nog meer spelers van de overige BVO's zal weg halen.

    Ben er dan ook groot voorstander van in Nederland althans met het Amerikaanse draft systeem te gaan werken. Wat goed zal zijn voor de gehele eredivisie, inclusief de traditionele top drie.
    Vind ik leuk
    JustH +15584
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:25
    De overige BVO's kapen ook spelers van clubs, dat is altijd al zo geweest.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1509
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:01
    Als dat hier ingevoerd zou worden zou dat een gigantische nivalering van het voetbal betekenen en elke aansluiting in Europa verliezen. Een bespottelijke gedachten dat het niveau in z'n totaliteit omhoog zou gaan. Een echte EU gedachten de vooruitstrevende moet een stap terug om de kleinere meestal zonder toekomst perspectief te redden.
    Vind ik leuk
    repeP +1281
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:02
    Je krijgt juist geen nivellering maar vele malen meer competitie. En ja, het niveau zal inderdaad omhoog gaan. Zie je bij de sporten waar dat systeem gehanteerd wordt.

    Wat echt naïef is te denken dat welke club dan ook volkomen solo opereert in welke competitie dan ook. De zogenaamd grote(re) clubs hebben de kleinere nodig voor hun voortbestaan. Er is een gemeenschappelijk belang. Onderken je dat niet, dan ben je naïef, en niet zo'n klein beetje ook.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1509
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:37
    Het is een utopie om te denken dat bv een Lozano of Neres uit zuid Amerika komen om ingedeeld te worden bij de Graafschap of Nac omdat ze eerste keuze hebben.Het Amerikaanse draftsysteem is niet te copieeren op het Nederlandse clubvoetbal voetbal omdat wij niet tot de top van Europa behoren. Amerikaans honkbal en ijshockey behoren al tot de wereldtop daar wil iedereen spelen bij welke club dan ook. Maar er is niet één buitenlandse of Nederlandse topvoetballer die verplicht bij een lagere club voor 5000 man publiek gaat spelen om de Nederlandse competitie sterker te maken dan gaan ze ergens anders naar toe. Dus berijk je juist het averechtse effect.Dat zijn allemaal verhaaltjes uit het sprookjesboek van kleinere clubs.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:22
    Ach het gaat niet om het geld, maar om ene leuk spelletje spelen met elkaar.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6142
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:23
    Ff Eindhoven narren; nu al € 10 miljoen euro meer aan inkomsten en dat gaat met de poule winst van Ajax nog meer worden. Het nieuwe Bayern van NL en aan het einde van het seizoen een nieuw omzet record voor NL begrippen. Volgend seizoen nog betere spelers en nemen die 1 x verlies in Eindhoven voor lief
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:26
    goh nou ben ik echt helemaal over de zeik....
    Vind ik leuk
    El Cazador +6142
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:28
    dat kut verlies in Eindhoven was zonder een tuinkabouter nooit gebeurt, en ja het zit me nog dwars. Weg spoelen met veel bier heeft niks geholpen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:30
    dit helpt me er dan wel weer snel bovenop...............
    Vind ik leuk
    El Cazador +6142
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:32
    Geniet ervan, samen met, de vijf zit in de klok het mag weer, een San Miguel
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:33
    Ik heb geen klok dus een 5 staat me nooit in de weg.....
    Vind ik leuk
    El Cazador +6142
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:41
    Proost en geniet ervan. Wel ijskoud he
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:42
    altijd , een fleske moet beslagen zijn.... heerlijk
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:53
    Beste El Cazador, die 10 miljoen extra tot nu is Ajax gegund gezien het uitgeven van 20 miljoen aan superaankoop blind jr.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6142
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:58
    Man dat is met DRIE voorrondes al lang terug verdiend, wel blijven opletten aub
    Vind ik leuk
    rinirat +2458
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:30
    We moeten samen punten halen en proberen een ronde te overleven..
    Anders komen we met het Nederlandse voetbal geen stap verder...
    Ze hebben geld genoeg!
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +45195
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:31
    Je mag narren wat je wilt.
    Voorlopig sta je 5 punten achter ons en valt er al 4 jaar geen prijs te noteren in Amsterdam. Dit ondanks al die miljoenen die binnen komen.
    Bayern behaalt prijzen, Ajax niet.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 17:32]
    Vind ik leuk
    El Cazador +6142
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:33
    Spreek je na het weekend wel weer. En dan nie huile nie
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +45195
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:39
    Ja, wij hebben toch zo'n zware wedstrijd voor de boeg...
    Vind ik leuk
    repeP +1281
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:40
    En wat als Ajax punten verspeelt tegen AZ en PSV wint van VVV?
    Vind ik leuk
    El Cazador +6142
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:42
    Dream-on gebeurt gewoon niet, Mark my words
    Vind ik leuk
    repeP +1281
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:50
    Verliezen zowel Ajax als PSV dan punten?
    Vind ik leuk
    El Cazador +6142
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:59
    nee, ajax niet psv wel
    Vind ik leuk
    repeP +1281
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:00
    Was je maar aan het plagen.🙃
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:33
    Jij moet helemaal niet zo blij gaan doen, want Europees spelen jullie nog steeds als een zak stront. Vorig x ging je helemaal blij doen. Dat Bayern ajax zou afmaken Bla Bla Bla. We weten allemaal hoe dat afgelopen is
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 17:34]
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +45195
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:41
    ??
    Ik heb liever dat Ajax Europees wint van Bayern.
    Verwar mij niet met een ander svp.

    Be real tav kansen PSV...wij zitten in een poule waarvan je al bij voorbaat weet dat je kansloos bent.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:44
    Hoezo kansloos? Wij hebben Bayern ook laten zweten in de Bayern arena 😜 als je mee wilt doen Europees, zul je zulke tegenstanders ook tegenstand moeten bieden.
    Ik verwacht dat psv ook snel weer punten zal laten liggen.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +45195
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:50
    Bayern speelt belabberd momenteel, ook in de Bundesliga.

    PSV won ook paar jaar geleden van Manchester United, maar komop je maakt alleen kans als dit soort teams uit vorm zijn.
    Ajax had totaal geen kans tegen PSV.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 17:50]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1961
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:16
    De club die laatste 4 jaar in de groepsfases niet 1 x heeft gelijk gespeeld of verloren en de laatste tig jaar op rij met overmacht kampioen werd .... ja, echt een team op retour
    Vind ik leuk
    chicken +10952
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:43
    4 jaar en 5 punten...meer kan die niet huilen
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:45
    Psv is een goede club, maar ze moeten geen betere tegenstander als bate loten
    Vind ik leuk
    chicken +10952
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:54
    Hieronder ergens zei er 1; in onze poule weet je van te voren dat je kansloos bent...

    Tja, als je die instelling aanneemt..
    Juist dan moet je alles of niets spelen, vol op de aanval voor die 3e plaats.

    Wij hebben vorige edities alleen maar in de poule des doods gezeten.
    Vind ik leuk
    3-0 +407
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:00
    Precies en ook niets bereikt. Dus dat PSV nu hetzelfde overkomt is dan toch niet vreemd of wel?
    Vind ik leuk
    chicken +10952
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:12
    Psv oogt onvolwassen. Die Italianen hadden ze niet van mogen verliezen. Italianen zijn listig, maar dan weet je dus wel dat je op een bepaald vlak wat te kort komt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:17
    Dit is natuurlijk gewoon onzin. PSV heeft een prima club spelers. Spelen als een collectief (beter dan ajax). Ze hebben een veel moeilijkere loting. Afgelopen wedstrijd zijn ze afgestraft op het punt waar ze in Nederland vaak mee winnen. Je kansen benutten. PSV kan van een hoop clubs Europees winnen maar hebben gewoon pech met de loting. En daar mogen we samen best van balen aangezien het Nederland weer weinig punten oplevert
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1961
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:46
    Maak jij je maar niet druk om Ajax, mannetje.... De reden dat jij dit steeds keer op keer zegt is puur omdat je weet dat vroeg of laat dat grote financiele verschil wel degelijk een rol gaat spelen.. en dan heb ik het niet alleen over de CL inkomsten, maar vooral juist ook de transferinkomsten
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 17:47]
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:32
    Wij moeten helemaal niet gaan denken dat we de poule gaan winnen. Voorlopig ziet het er goed uit, maar onderschat benfica niet.. En Bayern gaat zich ook niet 2 x zo gewillig naar de slachtbank laten lijden
    Vind ik leuk
    El Cazador +6142
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:35
    De thuiswedstrijd tegen Benfica mogen en kunnen er een aantal bepalende spelers niet mee doen, dat scheelt al de helft. Met de juiste instelling is dat de andere helft en met 7 punten ben je aardig onderweg. Ik onderschat Benfica zeker niet, zou wel heel dom zijn!!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:37
    Dan alsnog is benfica geen makkelijke tegenstander. Ik verwacht ook wel een overwinning. Maar we moeten ook nog uit naar benfica, en jij had het over groepswinst 😜
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1961
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:49
    Wie kunnen er dan volgens jou niet mee doen? Sterker nog: er komen juist weer hele bepalende spelers terug van blessure. Jardel gaat gewoon de plek innemen van die gozer die nu geschorst is... worden er dus alleen maar sterker op...
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:44
    Het was geen slachtbank DAF, we hebben ze wat murv geslagen en helaas niet geslacht. ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:46
    Hoezo? Ze lieten zich naar de slachtbank lijden maar ze zijn niet geslacht.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:11
    Touché Daf, even te snel gelezen en verkeerd geïnterpeteerd. 😁
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:13
    Haha maak niet uit 😁
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:34
    Dus jullie willen met Duitsers vergeleken worden,zielige supporters.
    Wij zijn Eindhoven de voetbal hoofdstad van Nederland💪
    Vind ik leuk
    El Cazador +6142
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:37
    Correctie; voetbalstad van onder de rivieren, voetbal hoofdstad ligt in Noord-Holland t.w. Amsterdam
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:41
    Voetbal stad met zoeen kleine achterban. Dat zou dan eerder lachwekkend zijn. De voetbalstad is de club waar de meeste mensen fan van zijn 😜
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:45
    Volgens de voetbalanalisten niet.
    Eindhoven is de voetbal hoofdstad deze eeuw;-)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 17:47]
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:46
    Je bedoelt Eindhoven de voetbal Hoofdstal van de zuideljjke boeren.
    Vind ik leuk
    Degier +431
    vrijdag 5 oktober 2018 om 20:42
    Klopt helemaal. Bayern staat ook gewoon tweede in de competitie.
    Vind ik leuk
    DEWEE +2321
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:24
    Ajax is goed hé, die 88 miljoen kunnen ze al naar Amsterdam overmaken. 2 ton mogen ze houden.
    Vind ik leuk
    Muscles +750
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:24
    Geld maakt niet gelukkig maar het lijdt een stuk zachter. Dit gat omzetten in permanente dans om de titel waarbij aangetekend dat PSV moet presteren om geld en Ajax wil presteren om prijzen
    Vind ik leuk
    repeP +1281
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:31
    PSV gaat voor geld en Ajax voor prijzen? En dat denk jij echt?
    Vind ik leuk
    Muscles +750
    vrijdag 5 oktober 2018 om 20:54
    Goed lezen is een gave.......
    Vind ik leuk
    repeP +1281
    vrijdag 5 oktober 2018 om 23:00
    Waar een wil is is een weg 😜
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1385
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:26
    Its a nasty world.
    Vind ik leuk
    Cookee +10701
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:27
    Excelsior denkt erover om een speler voor het minimum te halen.
    En die 2 bovenin, zetten er straks gewoon 10 op de tribune of in hun beloften-team. Als je die namen van jPSV leest dan komen er veel uit een ver land.
    Tot zover FairPlay... laat me dat van de FiFa nooit meer horen.
    Vind ik leuk
    Dezeun +4787
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:58
    Raar voorbeeld
    J Psv heeft selectie van 23 spelers
    Waarvan 8 buitenlanders
    van die 8 buitenlanders zijn 2 belgen 1 duitser 1 Fransman
    Dus dat valt nogal mee
    Vind ik leuk
    Cookee +10701
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:07
    Ach, ik vind dat ronselen van buitenlands talent prima, Ajax doet dat ook, zolang die jongens maar echt kans maken. Ik werd treurig dat Ritzmaier vast zat aan PSV terwijl Cambuur hem heel graag gewild had... punt is PSV doet er niks mee.
    Ik ben niet anti PSV hoor, ik geniet nu van PSV... maar Gudmundson of zo... die had bij AZ al 3 jaar ED ervaring kunnen hebben bij een andere club toch, wees eerlijk.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 18:09]
    Vind ik leuk
    Dezeun +4787
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:12
    Gewogen en te licht bevonden
    Laten we eerlijk wezen met alleen jeugdspelers word psv ook geen kampioen
    Vind ik leuk
    Cookee +10701
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:17
    PSV haalt spelers van Utrecht en zet ze op de bank of spelers van AZ... terwijl een jeugdspeler als G. bij AZ meteen de beste speler is... dan had PSV ook niet zoveel spelers hoeven kopen als G. al goed genoeg was. Ik vond het vorig seizoen al een prima speler.
    Als je Hendrikx en Gudmund opstelt, dan kan je meer geld spenderen aan een echte topper. Eigen jeugd is ook geld besparend.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 18:17]
    Vind ik leuk
    Dezeun +4787
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:00
    Gudmundson mocht blijven maar wilde basis dat kon psv niet beloven dus werkte psv mee aan een transfer
    Vlgens mij is er geen probleem
    Ramselaar heeft pech dat v Bommel het niet in hem ziet zitten aan Ramselaar om het tegendeel te bewijzen
    Vind ik leuk
    Dezeun +4787
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:14
    Ritzmaier was gewoon niet goed genoeg
    Gudmundson had geen geduld en pech dat er betere zijn.
    Vind ik leuk
    Cookee +10701
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:19
    Dat kan maar haal Ritzmaier dan niet of geef hem de kans naar een mooie club te gaan. Nu was hij 23 en moet hij nog routine opdoen, kan zijn dat zijn carriere voorbij is hierdoor.
    Vind ik leuk
    Dezeun +4787
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:58
    Was 15 toen hij bij psv kwam je weet nooit hoe goed iemand uiteindelijk word
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 19:06]
    Vind ik leuk
    Cookee +10701
    zaterdag 6 oktober 2018 om 12:54
    Er komt te weinig door bij PSV, hoop dat Bommel daar meer mee gaat doen. Johan van Lanten was ook bruikbaar geweest, als een speler 23 is dan is hij onbetaalbaar voor andere clubs zonder dat hij ervaring heeft... zou bijna zeggen, die haalt nooit weer een grote club.
    Vind ik leuk
    Dezeun +4787
    zaterdag 6 oktober 2018 om 12:56
    Denk dat je komende jaren er van staat te kijken psv in alle geledingen van oranje hofleverancier
    Vind ik leuk
    Dezeun +4787
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:04
    Btw ik heb de indruk dat je PSV hier verward met ajax waar het probleem veel groter is Tete en Riedewald al vergeten nu is v Beek degene die speelminuten moet inleveren
    Kopen spelers die niet aan de bak komen
    Schuurs bande die 2 rechtsbacks
    Cassierra
    Vind ik leuk
    1313 +260
    zaterdag 6 oktober 2018 om 05:31
    Waar heb je het over. Schuurs gaat zichzelf echt wel in de basis spelen. Cassierra zit nu bij groningen. En bande is geblesseerd??
    Vind ik leuk
    Cookee +10701
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:08
    Ajax is de slechtste keus die een jonge speler kan maken, denk aan Sinkgraven, Cassierra, Zivco, die verdediger van Utrecht echt nooit doen, Schuurs had veel meer geleerd bij Fortuna dan nu.
    Vind ik leuk
    Cookee +10701
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:06
    Daar heb je een punt, maar ook Ajax klaag ik hier regelmatig aan op dat vlak, want die roemen nog steeds hun eigen jeugd maar die is gewoon niet goed meer. Voor Cassierra geldt precies hetzelfde, gekomen uit een ver land net als veel spelers bij PSV en dan als hij nu niet gaat schitteren bij Groningen dan is het bijna al over.
    Schuurs had meer kunnen leren bij Fortuna dan op een bijveld in amsterdam.
    Vind ik leuk
    Dezeun +4787
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:08
    Ach ja beste stuurlui staan wal zeker
    Vind ik leuk
    rinirat +2458
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:28
    Ik hoop toch dat Ajax de volgende ronde haalt, dat hoop ik voor PSV ook maar die hebben al 2 keer verloren helaas.
    De punten zijn voor Nederland zo belangrijk daarom moeten we er zoveel mogelijk pakken samen.
    Vind ik leuk
    Pimman +3926
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:35
    Niet normaal zovéél voor beide clubs..én dan is de tussenstand dat Ajax nu al 8,3 miljoen dan PSV heeft. Overwinteren in de CL is óók zeer lucratief! De verhoudingen tussen beide topclubs en de rest van NL is straks enorm!
    Vind ik leuk
    soccer02 +570
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:43
    Hoezo die van ajax is al enorm zelfs ten opzichte van psv. En blijkbaar is dat bij ajax belangrijker geworden. Dan een landstitel winnen. Het is alweer 4 seizoenen geleden. En ook dit seizoen lijkt het weer niet te gaan lukken, maar geld genoeg bij ajax. Overmars en vander sar kunnen zich zelf weer een vette bonus geven want dat hebben die twee wel verdient.
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:38
    Ik begrijp het niet iedereen zegt dat PSV de beste club van Nederland is
    Toch staan ze in de ranking ver achter op Ajax en lopen ook nu al 9mio achter
    Dat lopen ze echt niet in door bergwijn eind van het seizoen voor 5,5 mio te verkopen
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:41
    Nog een geluk dat bij ons sportieve winst boven het financiele staat dan
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:42
    De ranking is gebaseerd op sportieve resultaten !!
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:46
    teren op een ver verleden ga je niet lang volhouden
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:04
    Hoezo we hebben nu al meer punten gehaald dan jullie in 4 jaar! Hoezo teren op het verleden.?
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:17
    Tellen is niet je sterkste eigenschap zie ik
    In de cl versie van 15 won psv thuis van wolfsburg manu en cska en haalde uit bij manu ook een punt.
    En speelden ze 2 x gelijk tegen atleti
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 18:18]
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:42
    was dat 1915 of 1815 ?
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:44
    de humor ligt op straat zie ik......
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:03
    Sorry galgenhumor
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:41
    Klopt dit seizoen is het gat in de ranking met PSV weer groter geworden!!
    Waar en tegen wie gaat PSV dit gat verkleinen?
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:42
    vooralsnog proberen we het bestaande gat in stand te houden , das voldoende voor ons
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:47
    Wordt helaas groter en groter
    PSV doet dus helemaal niets voor Nederland
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:52
    Het is te hopen dat het gat groter word, maar trek het je niet aan jullie moeten inmiddels wel gewend zijn om 2e te worden toch?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 19:04]
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:08
    Haha de druiven zijn zuur he en worden nog zuurder want Ajax kan echt nog veel beter (nog geen één keer in de beste opstelling gespeeld)
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:10
    oei nu gaan we hem pas echt knijpen..........

    Nog geen 1 x in de sterkste opstelling......
    al valt dat met zo n trainer ook wel weer te begrijpen natuurlijk
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    zaterdag 6 oktober 2018 om 01:22
    PSV heeft gelukkig nog geen blessures gehad!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:40
    Het is belangrijker dat PSV wat doet voor haar supporters dan voor Nederland.
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    zaterdag 6 oktober 2018 om 01:13
    Dan zou ik maar eens gaan winnen in de CL of willen de supporters dat niet?
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:02
    Natuurlijk willen ze dat wel. Maar ik heb biet de illusie dat PSV de CL kan winnen. Denk jij dat Ajax de CL kan winnen? Voetbal draait om het winnen van prijzen, zoals kampioen worden. Dat telt. Punten halen voor NL is een bijzaak. Je wijkt te teveel af van de kern waarom het gaat in de sport.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 09:07]
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:34
    Ik weet het. PSV wil net als Frankrijk alleen maar winnen maakt niet uit hoe
    Ajax legt de lat wat hoger. ,goed en mooi voetbal spelen en dan komt de rest vanzelf
    En punten haal je in de CL alleen voor jezelf en dus ook voor Nederland
    Dus je opmerking van dat punten halen voor Nl een bijzaak is raakt kant nog wal
    En als je géén punten wil halen in de CL speel er dan gewoon niet voor (of doen ze dat al ?)
    Vind ik leuk
    Evoluon +83
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:47
    Jij bent duidelijk fan van een beursgenoteerdbedrijf haha ze lopen al 9 miljoen achter haha altijd maar geld geld geld pak eens een prijsje pannenkoek
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:38
    Haha de ranking zegt genoeg !!
    Even voor de duidelijkheid :
    De ranking is een optelsom van de punten die je haalt
    Europees wint Ajax dus duidelijk meer dan PSV
    En dat levert dus Bijna 9 mio meer op in de ranking plus tot nu toe 3,6 mio dit jaar
    Vind ik leuk
    Cookee +10701
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:13
    Ajax heeft een makkelijker loting. En wint Uit vaker dan PSV deed onder Cocu. Maar voetbal gaat om het spel, niet om geld.
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:31
    Dat spel is idd om te huilen
    Géén lef afwachten op het foutje van de tegenstander
    Vind ik leuk
    Cookee +10701
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:53
    Ja, maar daar heb je mee te maken als je Inter treft, die wachten af en hopen op een foutje.
    Maar PSV heeft laten zien te willen voetballen, met lef, hulde daarvoor.
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:06
    Wie draai je nu een rad voor de ogen?
    Ik vrees alleen jezelf
    Tot ieders grote spijt heeft PSV het nivo van de eredivisie niet weten te verhogen
    Helaaas , kost Nederland erg veel punten !!
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:43
    Hoe kan het niveau van PSV toch zo laag zijn terwijl ze nog geen 2 weken Ajax naar huis stuurde met een kansloze nederlaag?
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:37
    Blijf je daar maar op blindstaren (woordspeling!)
    Ajax heeft laten zien dat ze véél beter kunnen terwijl PSV aan zijn top zit
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:49
    Dat zagen we inderdaad op 15 april en 23 september j.l.
    PS, hierbij een copypage van jouw profielpagina hier:
    Profiel van Hvdp+ 819
    Naam Onbekend
    Woonplaats Onbekend
    Geslacht Onbekend
    Leeftijd Onbekend
    Favoriete Nederlandse club Achilles '29
    Favoriete Internationale club Fenerbahce
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 09:50]
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    zaterdag 6 oktober 2018 om 10:03
    haha mooi knutselwerk bij mij staat dat niet vermeld!!

    je probeert echt de aandacht te verleggen van het treurige nivo van psv in de CL
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 10:24
    Jij doet niets anders de aandacht verleggen vanwege het feit dat jouw Ajax al 4 jaar lang droog staat en jouw Achilles '29 wederom op degraderen staat. Van de Eerste Divisie naar de Hoofdklasse, mooi man.
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    zaterdag 6 oktober 2018 om 10:27
    haha je hebt gelijk achilles heeft verloren in de CL en psv gewonnen
    inter een ploeg uit pot 4 dus lagere ranking dan ajax en psv
    als dat achilles je ergert vraag aan VP dat te veranderen want ik heb dat niet ingevoerd en bij mij staat het niet op mijn profiel
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:00
    Nee, dat profiel van jou hebben de smurven en kabouterjes ingevuld. En waar lees jij dat ik schrijf dat Achilles heeft verloren in de CL. Ik zou niet zo hoog van de toren blazen, als ik jou was. Jij en vele andere van je mede Ajaksietjes zijn uit hun winterslaap ontwaakt na afgelopen dinsdag. Sinds zondag 23 september rond de klok van 19.00 uur waren ze onzichtbaar hier tot afgelopen dinsdag. En dat heb je er nog van die losertjes bij zitten die na 23 september, uit schaamte / gene, vanwege grootspraak voor de wedstrijd PSV - Ajax, hun accountnaam veranderd hebben. Tot welke categorie behoor jij? Wellicht tot beide!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 11:01]
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:07
    haha
    je maakt je echt zorgen om psv dus
    en terecht want ze blijken niet in staat zicht te verbeteren
    maandag waren de voorspellingen nog /
    ajax kansloos
    psv zou even winnen van inter want dat was niets (nr 4 in Italië)
    en nu
    Bayern is de slechtste ploeg die er is
    Inter is absoluut een topploeg
    haha
    e wat doen de fans?
    alles erbij halen wat er niets mee te maken heb
    (zelfs godbetert achilles)

    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:08
    Probeer het eens in het fatsoenlijk Nederlands te schrijven. Misschien dat ik er dan iets van kan begrijpen. Wat een niveau c.q. wartaal vol met fouten en onzin.
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:16
    dus op de tikfouten na ben je het weer met me eens
    dank U toch nog ten goede gekeerd
    Vind ik leuk
    Cookee +10701
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:11
    PSV had ook de mazzel moeten hebben dat een bal van richting verandert en een off-day van de tegenstander.
    Maar Inter speelde met het mes tussen de tanden.
    De goal van PSV is helemaal zelf gemaakt, daar is geen geluk bij.
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:35
    Inter speelde idd met het mes tussen de tanden ,waarom PSV niet?
    PSV heeft al zoveel geluk gehad met klutsballen eens houdt het op
    Vind ik leuk
    Cookee +10701
    zaterdag 6 oktober 2018 om 16:41
    Nou PSV toch ook wel? Maar die lui die hebben dat in hun genen en PSV moet dat oproepen. En een Stefan de Vrij is nou eenmaal veel fysieker dan Bergwijn.

    PSV is nog heel jong, ze schieten nog wel eens in de stress als er iets gebeurt.
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:05
    Die lui?,
    Er deden niet veel Italianen mee
    Vind ik leuk
    Cookee +10701
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:09
    Misschien niet, maar zij selecteren wel daarop.
    PSV startte scherp maar als zij dat dan ook zijn dan ga je toch onderuit.
    Vind ik leuk
    Hvdp +992
    zaterdag 6 oktober 2018 om 18:22
    Ik heb de spurs net zien spelen
    Hier liggen echt kansen!!
    Pak ze PSV!!
    Vind ik leuk
    Cookee +10701
    dinsdag 9 oktober 2018 om 12:19
    Vergeet niet dat PL clubs soms kwetsbaar lijken, maar het tempo daar is vaak zoveel hoger dan hier en daar vergissen wij ons dan in. In het NL-tempo maken Engelsen niet zoveel fouten als tegen PL-clubs.
    Ik hoop op een super-dag voor PSV en een mindere voor Tottenham, maar als je ziet hoeveel kansen TH tegen Inter creeerde...
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1961
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:40
    neem aan dat bij die bedragen die hierboven genoemd worden nog niet zijn inbegrepen de kaartverkoop in de groepsfases. Voor Ajax is dat toch schat ik snel 3 miljoen bruto per thuiswedstrijd, dus alleen al voor de groepsfase kunnen ze alleen al 9 miljoen extra bijschrijven. De groepsfase overleven is dus ook minimaal 9.5 miljoen plus die 3 is 12,50 miljoen. Dan gaan ze toch al snel over de 50 miljoen heen en dat zou een verdubbeling zijn van de vorige deelname CL
    Vind ik leuk
    3-0 +407
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:04
    en weer gaat het over geld. Ajacieden praten nog alleen maar over centen ipv prijzen
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1961
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:20
    Die komen van zelf, misschien zelfs dit jaar al... maken wij ons niet druk om
    Vind ik leuk
    HanV +4288
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:54
    Voor dit onderwerp is dat ook terecht, dit gaat over geld. Niet zo zeer dat Ajax meer krijgt dan PSV maar dat Ajax en PSV gewoon de kloof zodanig groot kunnen maken dat het kiezen wordt uit 2 om de eerste 2 plekken in de eredivisie toe te kennen.
    De laatste 10 jaar viel het nog mee, maar 13x en 7 vreemde eenden in de bijt: 1e Feyenoord 1x, Twente 1x, AZ 1x, 2e: Feyenoord 2x, Twente 2x. Over 3 jaar zal het wel 17x zijn, dan vallen AZ en Twente hieruit weg. Als ze maar niet gaan klagen over minder weerstand, hoe zou dat nou toch komen.
    Vind ik leuk
    Verratti +1993
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:19
    Deze extra mega-inkomsten van de UEFA maken de kloof in diverse competities tussen top en sub-top alleen maar groter. Alleen een flinke financiële injectie kan de kleinere teams nog hogerop brengen. Komen er dan weer FFP-regels om de hoek kijken?
    Vind ik leuk
    HanV +4288
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:03
    Geen idee. Je hoort soms wel de stelling dat FFP bedoelt is om de huidige verhoudingen juist in stand te houden. Dat je om te groeien eerst moet investeren (evt. door lenen) en dat de uitgaven er dus eerder zijn dan de inkomsten. Maar als je al hoort over aandelenuitgifte dan gaat het over bescheiden bedragen, ik denk niet dat je met een aandelenuitgifte last hebt FFP. Je hebt dan een groter potje om spelers te kopen en die met winst door te verkopen. Dat moet dan allemaal maar lukken natuurlijk. Het idee van Feyenoord, een nieuw stadion wat elk jaar 25 miljoen oplevert klinkt natuurlijk beter, elk jaar een vast bedrag erbij, structurele inkomsten, hoe zou je daar nou problemen met het FFP mee kunnen krijgen. Maar uitgaven afstemmen met de inkomsten lijkt niet moeilijk totdat de inkomsten tegenvallen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:43
    De plaat blijft hangen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:53
    Groot gemaakt door landelijke gloryhunters meer niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 17:59
    Misschien kunnen we nog wat stijgen op de ranking leuk voor de centjes. Maar wat belangerijker is de Uefa ranking plek 11 en die zijn we bijna kwijt aan Denemarken. Die is toch wel bepalend of de kampioen rechtstreeks mee mag doen aan het miljoenenbal. Anders kunnen we strak weer eerst een voorronde(s) spelen om uberhaubt een kans te maken en er dan uit vliegen en weer op nieuw beginnen. Nee het ligt niet aan het nivaeu van Nederland alleen, nee de Uefa maakt alles oneerlijk en zorgt er voor dat de verschillen groot zijn en groter zullen worden. Gewoon alleen de kampioenen laten strijden om de cup met grote oren. Maar ja die verdienen ver uit het meest aan alles, dus die gaan niet in eigen vlees snijden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 18:00]
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:10
    Toch knap dat Heracles dan 1e of 2e staat met de Kerst.
    Vind ik leuk
    Xienix +54
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:13
    Loopt toch behoorlijk scheef met dit soort bedragen in onze competitie.
    Wellicht kunnen Ajax en PSV nu spelers van clubs uit de eredivisie wat meer betalen voor hun spelers. Alle kosten (politie+organisatie) zelf betalen, hoeven wij als burger dat niet meer te doen!

    Zo kunnen we samen profiteren van de miljoenen euro’s die binnen komen....
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:21
    Shit man als je de finale haalt heb je gewoon al ongeveer 50 miljoen binnen. Tikt lekker aan...
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:35
    10 december 2014...Ajax- apoel nicosianogwa uit cyprus 4-0.

    2015. Geen CL league
    2016. Geen CL league
    2017. Geen CL league
    2018...voorronde 2 Sturm graz...+- 1380 dagen later dan die bewuste 2014 10 december..

    En dan nog volhouden dat Ajax Europees zo fantastisch is, in de EL league klopt echter CL al jaren niet.

    Maar goed wie weet wint Ajax dit jaar de CL.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 18:49
    Toch een vreemde manier van berekenen. De nummer 2 van de competitie ontvangt meer dan de kampioen.
    Vind ik leuk
    HanV +4288
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:57
    Het om de prestaties internationaal, de competitie is er alleen maar om een startbewijs te krijgen.
    Vind ik leuk
    onbemind +242
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:12
    Zo worden de rijken steeds rijker en de armer steeds armer !!!!!!!
    Vind ik leuk
    Zekur +273
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:18
    Waar is Robin Hood gebleven??
    Vind ik leuk
    Zekur +273
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:15
    Vanaf dit seizoen is het wel heel erg geworden. PSV en Ajax spelen eigenlijk tegen elkaar 34 wedstrijden. Lekker spannend nog als je daar een seizoenskaart hebt. Alles winnen met 5-0 op een enkele uitglijder na, als ze ECHT geen zin hebben tegen Heracles of Fortuna. Misschien moeten Ajax en PSV iets doen voor de rest van de clubs om het spannender te maken. Beetje met geld of goeie spelers strooien of zo.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 19:18]
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1502
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:41
    Wat een onzin. Een europese competitie moet er komen. Dan heeft de rest er geen last van.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1502
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:40
    Ik schat dat Ajax de groepsfase overleefd en een kleine 70 miljoen gaat cashen. Lekkerrrrr
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 19:40]
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 20:14
    Klopt niet helemaal wat VP zegt, de teller van Ajax staat namelijk op dit moment met de recettes van de drie wedstrijden op 44 miljoen, en geen 37 miljoen. Wanneer Ajax in de CL overwinterd dan klopt het wel wat jij zegt dat Ajax rond de 70 miljoen gaat aantikken, onvoorstelbaar veel geld voor Ajax.
    Vind ik leuk
    Gerro +6494
    vrijdag 5 oktober 2018 om 19:52
    Moest ik hier pas nog lezen dat PSV de afgelopen 10 jaar beter presteerde dan Ajax. Nou dat blijkt dus bij lange na niet uit of bericht. Verder lijkt Ajax de enige die mag verder dromen van de 9.5 miljoen bij overwinteren in de cl
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 19:52]
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 03:01
    Kassa! Ajax dik 200 miljoen op de bank en in de zomer weer een paar spelers verkopen. En dan spelers terug halen als Suarez of Vertonghen die er ook meteen staan, ipv een speler van 8 miljoen bij Herenveen vandaan halen.
    Vind ik leuk
    Zekur +273
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:11
    Ik geloof nooit dat die topspelers naar Ajax willen. Moeten ze het hele seizoen tegen veredelde amateurs voetballen. Worden ze niet beter van.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:56
    Dan zit jij niet op te letten, want je speelt dan de CL en de EL...
    Vind ik leuk
    Zekur +273
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:20
    Klopt maar verder alleen maar 34 wedstrijden niksen..
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:53
    Als we nou eens met Ajax en PSV samen een paar miljoen investeren om die kunstgrasvelden van alle Eredivisieclubs te vervangen?

    Dat lijkt mij een vrij simpele en snelle manier om het niveau van de Eredivisie omhoog te brengen

    En een beetje extra voor onderhoud

    Als het beide clubs 1 blessure scheelt hebben we het er al weer uit

    Eigenlijk zou de KNVB dat moeten doen, maar die praten alleen maar
    Vind ik leuk
    Ropa +60
    zondag 7 oktober 2018 om 13:14
    PSV en Ajax zetten niet alleen de hele eredivisie in de schaduw, maar ook op een dermate grote achterstand, dat er geen kans meer is om hun nog in te lopen. Feyenoord had vorig jaar een kansje, maar die hebben zo slordig en dom hun dure kansen verspeeld dat het exit is voor deze club om een topclub te worden te komende jaren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws