Almere wint topper van NEC, ziet concurrentie morsen en gaat alleen aan kop

Almere wint topper van NEC, ziet concurrentie morsen en gaat alleen aan kop

Gepubliceerd: vrijdag 5 oktober 2018 om 22:07vr 05-10-2018 om 22:07

Almere City FC is de nieuwe koploper van de Keuken Kampioen Divisie. De ploeg van trainer Michele Santoni profiteerde met een 1-0 thuiszege op NEC optimaal van het puntenverlies van de concurrentie. Go Ahead Eagles en Sparta speelden met 2-2 gelijk, terwijl FC Twente in extase een voorsprong uit handen gaf tegen tien man van FC Eindhoven: 1-1.

De Keuken Kampioen Divisie kende voor aanvang van speelronde acht maar liefst vier koplopers: Go Ahead Eagles, Almere City, FC Twente en Sparta. De Deventenaren leken goede zaken te gaan doen, maar gaven in de eigen Adelaarshorst een 2-0 voorsprong weg. Royston Drenthe en in blessuretijd Lars Veldwijk redden een punt voor de equipe van coach Henk Fraser: 2-2.

De andere topper ging tussen Almere en NEC. Edoardo Soleri maakte al na acht minuten het enige doelpunt: 1-0. Met diezelfde cijfers leek FC Twente te sterk voor FC Eindhoven. Aitor Cantalapiedra bracht de Tukkers op voorsprong, maar Collin Seedorf maakte in de absolute slotfase de 1-1. Opvallend genoeg speelde de thuisploeg het laatste kwartier met tien man na een rode kaart voor Jay Idzes.

Roda JC, naast FC Twente en Sparta Rotterdam de derde ploeg die afgelopen seizoen degradeerde uit de Eredivisie, ging in een spectaculair duel met 2-3 onderuit tegen Jong PSV. Na een vroege rode kaart voor Lennerd Daneels en twee goals van Mario Engels leek er geen vuiltje aan de lucht voor de Limburgers. Maurio Junior, Matthias Verreth en Ramon-Pascal Lundqvist bogen de score echter om. Tussendoor kregen ook Roda-spelers Livio Milts en Mohamed El Makrini rood.

Jong Ajax had op De Toekomst geen enkele moeite met Telstar. Jurgen Ekkelenkamp, Danilo Pereira en Dennis Johnsen scoorden na rust. Onder meer Perr Schuurs en Vaclav Cerny speelden mee.

Overige uitslagen
Jong AZ - Helmond Sport 2-2
FC Dordrecht - Cambuur 3-1
Top Oss - Jong FC Utrecht 2-1
FC Volendam - RKC Waalwijk 1-0
MVV Maastricht - FC Den Bosch 0-3

Plaats een reactie

TheRedMen +3481
vrijdag 5 oktober 2018 om 22:21
Almere is lekker bezig. Hopelijk promotie dit seizoen ;)
Vind ik leuk
Stack5 +3205
vrijdag 5 oktober 2018 om 22:22
Lijkt wel een goed beleid te voeren ja. Van mij hebben ze de gunfactor door dat kunstgras eruit te gooien.
Vind ik leuk
TheRedMen +3481
vrijdag 5 oktober 2018 om 22:28
Het enige wat ze nog niet Eredivisie waardig maakt is natuurlijk het stadion. Al is het wel zo dat elk jaar het aantal seizoenkaarthouders stijgt. Tijdens de Play-offs vorig jaar zat het ook prop vol op de tribunes. En als promotie naar de Eredivisie werkelijkheid wordt, zal het mij niks verbazen als de toeschouwersaantallen verdubbelen. Daarnaast heeft Almere een vermogend eigenaar die vast wel het stadion gaat verbouwen als ze promoveren.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 11:34]
Vind ik leuk
Stack5 +3205
vrijdag 5 oktober 2018 om 22:31
Juist. Alleen is nog steeds een groot deel van Almere voor Ajax. Dus dan is het maar hopen dat er meer mensen naar het stadion komen,
Vind ik leuk
1313 +6215
zaterdag 6 oktober 2018 om 02:05
Klopt wat je zegt. Maar dat komt natuurlijk ook omdat veel Almeerders zoals ik met Ajax zijn opgegroeid. En ook vaak omdat ze geboren zijn in Amsterdam. Dat het stadion vol zal zitten kan je echt wel vanuit gaan hoor. Ze zullen zeker moeten gaan uitbreiden dan. Zeker tegen de wedstrijden Feyenoord en Psv die dan in het verschiet liggen. Zullen behalve Almeerders ook veel Ajacieden op af gaan is me vermoeden.
Vind ik leuk
JanTa48 +7228
vrijdag 5 oktober 2018 om 22:45
Word tijd voor een nieuw stadion maar dan wel in Poort waar de sporthal al staat.
Vind ik leuk
AllAdIn +22344
zaterdag 6 oktober 2018 om 00:12
Qua infrastructuur ook veel beter, alleen is er daar plek voor een stadion voor 75.000 man? ;-)
Vind ik leuk
JanTa48 +7228
zaterdag 6 oktober 2018 om 00:31
Gewoon wat bescheiden beginnen met een stadion voor 12000 toeschouwers.
Vind ik leuk
AllAdIn +22344
zaterdag 6 oktober 2018 om 00:44
Zou wel leuk zijn, goed beleid en de eigenaar is goed voor bijna 2 miljard dus geld genoeg.
Vind ik leuk
1313 +6215
zaterdag 6 oktober 2018 om 02:10
Stadion van 10.000 zou al een mooie stap zijn. Dat is 3x zoveel als nu.
Hoe dan ook moet de gemeente het wel goedkeuren. Qua veiligheid etc etc. Ben benieuwd ze zitten er al een aantal jaar dichtbij met de play offs. Dit seizoen zou het zomaar eens kunnen gebeuren. Hebben echt leuke spelers!
Vind ik leuk
Barbie +1015
zaterdag 6 oktober 2018 om 00:44
Ik denk dat ze in Almere blij zijn dat De Gier vertrokken is. Wat een zoutzak is dat. Als je dat lamlendige NEC ziet spelen dan gaan die er niets van bakken dit jaar. Slap, geen druk zetten, slordig, geen enkele scherpte, alleen maar controle willen hebben en die ballen naar achteren spelen. Waardeloos zooitje omhoog gevallen vedetten. Geen enkele diepte in het spel. Allemaal willen ze de bal in de voeten om een actie te maken dus elke keer alle snelheid uit het spel. En de ergste is die Achabar. Loopt rond als de verongelijkte Marokkaan zoals we van Zyjech gewend waren. NEC moet echt een andere spelopvatting gaan krijgen, anders is de competitie snel voorbij voor ze. Ben benieuwd of De Gier die Achabar nu eens buiten het elftal durft te laten.
Vind ik leuk
1313 +6215
zaterdag 6 oktober 2018 om 02:13
Nja eerlijk gezegd vond ik Almere onder De Gier helemaal niet slecht. Het valt nu inderdaad echt tegen. Misschien dat de chemie er niet is tussen de spelers en trainer. Hoe dan ook heeft het niet slecht uitgepakt die trainers wissel voor Almere.
Vind ik leuk
ja_daarom +321
zaterdag 6 oktober 2018 om 13:58
Niet mee eens.

Sinds de Gier spelen ze alleen maar beter als daarvoor.
Gisteren was inderdaad erg rampzalig en slecht.
Enige voordeel was dat de concurrentie puntjes liet liggen.

Vind ik leuk
Micha EL +1118
zaterdag 6 oktober 2018 om 02:01
Lekker hoor mijn cluppie op 1
Vind ik leuk
vrijdag 5 oktober 2018 om 22:25
Ze doen het idd heel erg goed! Ben super benieuwd of ze dit vol kunnen houden.
Vind ik leuk
Pvdsluis +4045
vrijdag 5 oktober 2018 om 22:28
...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 22:28]
Vind ik leuk
Fct65!!! +48
vrijdag 5 oktober 2018 om 22:30
Erg zuur dit.................
Vind ik leuk
Pimman +9463
vrijdag 5 oktober 2018 om 22:38
Jaja Almere...geruisloos aan kop, geweldig! Heb de wedstrijd gezien en was zeer matig zéker voor een topper. Almere controleerde grotendeels de wedstrijd maar laatste kwartier hadden ze het erg moeilijk door opportunistisch spel NEC en bleven ze moeizaam op de been. Maar dit is leuk. Verwacht ze binnen enkele jaren in de eredivisie en dan stabiel. Er zit een rijke eigenaar en goed bekeid..En een stad met ruim tweehonderd duizend inwoners. Kortom basis genoeg voor een mooie gezonde eredivisisieclub!
Vind ik leuk
vrijdag 5 oktober 2018 om 22:40
Almere is onverslaanbaar in eigen huis.
Zou geweldig zijn als ze promotie weten te bemachtigen.
Vind ik leuk
vrijdag 5 oktober 2018 om 22:49
Nee hoor, verloren van Roda.
Vind ik leuk
Rodapaus +6013
zaterdag 6 oktober 2018 om 03:42
De ware koploper :p
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 09:03
Wat een Aremoede hé onzen clubs pfffff
Vind ik leuk
Roodbergen +9591
vrijdag 5 oktober 2018 om 22:42
Jaja, Twente roda Sparta NEC wat een rare competitie is het toch he? Je komt niet zo maar terug op hoogste niveau!
Vind ik leuk
Tukkerland +3563
zaterdag 6 oktober 2018 om 13:50
Je weet dat je dit soort wedstrijden gaat krijgen maar deze 1-1 was gewoon heel slecht verdedigen. Laatste minuut uit de corner die makkelijk ingekopt kan worden.
Vind ik leuk
vrijdag 5 oktober 2018 om 22:48
Het is werkelijk ongelofelijk hoe creatief Roda is in het verliezen van wedstrijden die ze hadden moeten winnen. Eerst geven de wedstrijd tegen NEC volledig uit handen, vergeten ze 1 van de tig kansen tegen Eindhoven te maken en vandaag hadden ze met 4-0 voor moeten staan in de rust. Pijnlijk om te zien; begint steeds meer op onkunde te lijken. En waarom
Van Velzen nog speelt.. dat is het grootste raadsel van Nederland.
Vind ik leuk
Grimes +744
vrijdag 5 oktober 2018 om 23:40
Het is belachelijk dat je vandaag de wedstrijd zo weg geeft. Elke week denk je dat je de slechtste wedstrijd van het seizoen wel gezien hebt maar toch krijgen ze het weer voor elkaar om het nog slechter te doen.
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 07:56
Precies. Ze vinden continu nieuwe dieptepunten terwijl ze bovenaan hadden kunnen staan.
Vind ik leuk
Rodajc +18123
zaterdag 6 oktober 2018 om 10:29
Gadverdamme, echt om te kotsen gisteravond.
Vind ik leuk
thebigeasy +710
vrijdag 5 oktober 2018 om 23:00
Fc Twente verspeelt de voorsprong in extase??? Prima als je eens iets moeilijkers probeert, maar neem aan dat dit in extremis moet zijn.
Vind ik leuk
Bocajuun +907
vrijdag 5 oktober 2018 om 23:23
Jaja de fietsenstalling van Amsterdam staat bovenaan
Vind ik leuk
vrijdag 5 oktober 2018 om 23:42
Topkeeper NEC, kan niks anders zeggen, hierbij een oproep voor één ieder met een paar handschoenen kom effe trainen in Nijmegen je bent altijd beter
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 09:36
Laat onze Nimwegenoar Eric Meijers het maar niet horen.

godver wat hebben wij toch een kutkeeper.
Vind ik leuk
stratumseind +191225
vrijdag 5 oktober 2018 om 23:44
Wij hebben zo veul goei , zelfs met tien man een 2-0 ombuigen in een uitpotje
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 00:29
.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 10:05]
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 00:17
Dord wint eindelijk :) was een heerlijke wedstrijd.
Vind ik leuk
NvC +7282
zaterdag 6 oktober 2018 om 00:19
Verdient verloren. Gefeliciteerd Almere! Houden ze blessures buiten de deur dan doen ze mee voor het kampioenschap.
Vind ik leuk
dyanneruda +756
zaterdag 6 oktober 2018 om 01:29
Mijn god, jong PSV te sterk voor RJC.
Nol Hendriks, je had gelijk. RJC is dood.
Vind ik leuk
Rodapaus +6013
zaterdag 6 oktober 2018 om 03:42
Gvd Roda :@
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 06:54
Wat ik hier niet lees mbt Almere City is dat ze ook een behoorlijke jeugdopleiding hebben, lijkt mij toch ook een voorwaarde te zijn om hogerop te acteren.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 07:18]
Vind ik leuk
1313 +6215
zaterdag 6 oktober 2018 om 07:16
Zeker waar. Na jaren goed beleid te voeren beginnen de resultaten te komen. Weet niet of ze kampioen dit jaar worden hoor, Maar ze blijven wel meedoen!

Word ook vaak denigrerend over Almere gedaan maar die zijn indd al jaren goed bezig omtrent de jeugdopleiding. En al jaren een van de meest financiële gezondste clubs!
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:13
Mochten ze kampioen worden, wat ik ze van harte gun, kunnen ze het stadion van twente betrekken, aangezien die dan waarschijnlijk geen club meer hebben.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws