Gustafson eist drie keer de hoofdrol op: Het is zijn keuze om het te doen

    Gustafson eist drie keer de hoofdrol op: "Het is zijn keuze om het te doen"

    Gepubliceerd: zaterdag 6 oktober 2018 om 08:22za 06-10-2018 om 08:22

    Velen vinden dat FC Utrecht geen penalty had moeten krijgen tegen NAC Breda, maar Simon Gustafson staat achter de beslissing van Björn Kuipers. De Zweed kreeg een strafschop na licht contact met NAC-aanvoerder Menno Koch.

    "Van wat ik zie is dat hij me vastpakt. Ik ren en val achterover. Voor mij is het een penalty", vertelt Gustafson aan FOX Sports. "Ik begrijp dat het er niet zo uitziet, maar zo kun je iemand niet vasthouden. Het gebeurt te veel dat spelers vastgehouden worden. Ik vind dat er vaker penalty's gegeven mogen worden. Het is zijn keuze om het te doen."

    Gustafson eiste vrijdagavond maar liefst drie keer de hoofdrol op. Niet alleen vanwege het penaltymoment, maar ook vanwege zijn twee doelpunten. De Zweed bewijst zich keer op keer als ijskonijn, want juichen doet hij zelden. Dat wil echter niet zeggen dat het succes hem niets doet. "Wie zegt dat het me niets doet? Het is hoe het eruit ziet, denk ik. Ik geef altijd en erg veel."

    "Ik ben nu heel erg blij. We waren de eerste zeventig minuten goed, daarna werden we slordig. Zij kwamen beter in de wedstrijd. Dat mag niet gebeuren. Gelukkig wonnen we de wedstrijd en hebben we drie punten. Die hadden we nodig", aldus Gustafson, die de 2-0 in de kruising schoot. Ook daar is hij bescheiden over. "Het was een mooie goal. Ik kan hier niet staan en zeggen: oh wat een prachtige goal. Het was een goed schot."

    Poll

    Was het een terechte penalty?

    (455 stemmen)

    Plaats een reactie

    Come on Utreg +27363
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:24
    De penalty was wel erg makkelijk gegeven. Eerlijk is eerlijk..
    Vind ik leuk
    Echt? +3853
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:25
    Dicky niet horen klagen deze keer over de VAR
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27363
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:27
    Nee, maar het mag ook wel een keer goed uitpakken met de VAR
    Vind ik leuk
    Echt? +3853
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:28
    Het is jullie gegund😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:15
    NAC dus niet...??
    Vind ik leuk
    Jan84 +117
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:27
    Maar het was een penalty. Hij kan hem dus geven. Als die hem niet gegeven had had vandaag iedereen in utrecht geroepen nou die var heje ook niks aan.
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +16153
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:28
    Word een beetje moe van die VAR. Het zal het vast allemaal eerlijker maken, tenzij je Kuipers als scheidsrechter hebt die niet wil toegeven na het zien van de beelden dat hij fout zat, maar het drukt wel echt een stempel op elk voetbalweekend.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3496
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:30
    Deze paste precies in het rijtje van waardeloze scheidsrechterlijke dwalingen die we tot nu toe al gezien hebben. Enige verschil is dat dit de eerste is die in Utrechts voorderl uitpakt terwijl al die andere in hun nadeel waren. Als de KNVB met goedmakertjes gaat beginnen dan zier het er rooskleurig uit voor Utrecht in de komende weken.
    Vind ik leuk
    BS +1174
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:33
    Misschien gaf de camera een verkeerd beeld , op tv was het geen pingel. Hopelijk komt er snel een sputs terug van blessure want die missen we ontzettend. Blij met 3 punten maar niet met het vertoonde spel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:36
    Zuiver geel , iets voelen en je laten vallen en hij rende helemaal niet
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    zaterdag 6 oktober 2018 om 10:05
    onzin was helemaal niets
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 10:28
    Wat een slappe zak die Kuipers. Dit was eerder geel voor Gustafson.
    Vind ik leuk
    Angela +2
    zaterdag 6 oktober 2018 om 12:05
    Google betaalt nu elke dag online thuiswerk van 629 tot 958 euro en mijn laatste salaris was € 8653 voor 28 uur online werken. Mijn broer heeft gemiddeld 34.000-38.000 euro per maand. Het was een geweldige ervaring om met hen samen te werken en ik wilde dit met je delen, omdat ze nu op zoek zijn naar nieuwe mensen om lid te worden van hun team en ik raad iedereen aan om zich aan te melden .....



    Bezoek hier >>>>>>>>> w­w­w.C­a­s­h­P­a­y­4­0.C­o­m
    Vind ik leuk
    Guntherr +1372
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:40
    Deze gast ontkent gewoon dat hij een schwalbe maakte. Gadverdamme.. en dan zeggen eerste 70 minuten speelde ze goed. Dat neem ik niet serieus
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:03
    Makkeliek gegeven penalty.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws