ADO boekt kleine overwinning en duwt FC Groningen dieper in de problemen

    ADO boekt kleine overwinning en duwt FC Groningen dieper in de problemen

    Gepubliceerd: zaterdag 6 oktober 2018 om 20:24za 06-10-2018 om 20:24

    FC Groningen heeft zaterdagavond z'n zesde nederlaag in acht competitieduels geleden. Op bezoek bij ADO Den Haag ging de formatie van trainer Danny Buijs met 1-0 onderuit. Na een halfuur tekende Elson Hooi voor de enige treffer van de wedstrijd. 

    ADO, dat slechts één van z'n vorige zes officiële duels verloor, was voor eigen publiek de betere ploeg tegen Groningen. In de openingfase waren met name vleugelaanvallers Sheraldo Becker en Hooi ergens dreigend.

    Hooi opende na 32 minuten de score. Na een fraaie actie van sterspeler Nasser El Khayati kon de rechtspoot bij de tweede paal binnentikken. Groningen-goalie Sergio Padt was kansloos. 

    Vrij snel na de pauze was het even billenknijpen voor het ADO-publiek. De videoscheidsrechter werd aan het werk gezet na een vermeende handsbal van Tom Beugelsdijk. De bal ging uiteindelijk niet op de stip.

    In de slotfase drong Groningen meer aan. Er ontstonden kansjes, voor onder meer invaller Mimoun Mahi en Django Warmerdam. Aan de andere kant van het veld was Melvyn Lorenzen dicht bij de beslissing. Jannik Pohl miste in de allerlaatste minuut nog een grote kans. Doelpunten vielen daarna niet meer.

    Door de zege heeft ADO nu elf punten uit acht duels. Daarmee komt het op gelijke hoogte met nummer zes VVV-Venlo. Groningen blijft op vier punten staan - één meer dan hekkensluiter NAC Breda. 

    Poll

    Haalt Buijs de kerst in Groningen?

    (3784 stemmen)

    Plaats een reactie

    Marco S +5940
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:25
    Padt stelling voor de
    Directie..
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19052
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:28
    Grunn grunn grunn, wat is de spoeling toch dun.
    Het zit ook niet mee, hoop dat jullie je snel herpakken want dit gaat richting de kkd
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 09:43]
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:38
    Ja lach maar .... maar wees eerlijk Groningen is gewoon een club wat het linker rijtje elk jaar goed aanvalt mag hopen dat het snel beter gaat daar
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3459
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:13
    HSV Hamburg scenario?
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    zondag 7 oktober 2018 om 09:47
    Dat was toch meer afzakken, maar toch je steeds handhaven totdat het verkeerd gaat? Groningen is nog niet eerder echt in de problemen geweest.
    Vind ik leuk
    Caniggia +941
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:24
    Dat was voordat alle goede spelers weggingen,nu is alleen Doan nog hun beste speler.
    Mahi mag alleen nog invallen die is ook op weg naar de uitgang.
    Groningen heeft straks alleen nog wat Keukenkampioendivisie spelers en Hoofdklasse spelers.En ja dan horen ze daar thuis.Overigens is er ook geen geld voor versterkingen.Dus dat word na de degradatie nooit meer terug in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3602
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:26
    Matige wedstrijd
    Vind ik leuk
    PeterNL070 +539
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:28
    Maar de 3 punten zijn in de pocket.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:48
    Klinkende munten die tellen-;)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 23:45]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:25
    Tot nu toe heel deze speelronde matige wedstrijden gezien.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33142
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:26
    Klopt het dat Doan in de spits stond?
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:33
    Klopt, weer waardeloos van danny druijf. Gebruikt weer spelers op een totaal verkeerde positie. Doan hoort achter de spits te spelen, Daar komt hij tot zijn recht.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33142
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:36
    Ja, beetje gek om de enige met een goede pass als eindstation op te stellen. Kan die spits van Kozakken Boys het een beetje? Ik zag dat die ook basis stond.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:38
    Mwah hij is wel snel (moreira) alleen niet balvast. Snap ook niet dat hij niet in de spits stond, daarachter doan, Hadden ze veel meer kunnen creeren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33142
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:46
    Blijft Buijs nog lang zitten denk je?
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:49
    Als hij zo doorgaat met spelers wisselen dan niet. Maar het ligt meer aan het beleid. Goeie spelers verkocht, En halfgebakken spelers gekocht/gehuurd. Hopen dat cassierra snel weer beter is. enige lichtpuntje kan hij zijn samen met mahi en doan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33142
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:52
    De selectie is niet best inderdaad. Als ik ze naast ADO leg vind ik ADO eerlijk gezegd beter. En breder ook. Buijs kan nauwelijks serieus wisselen.
    Maar hij doet het met het materiaal alsnog niet zo best geloof ik.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:56
    Klopt, Als hij al zn spelers nou eens op de juiste positie neerzet, en gewoon 4-3-3 gaat spelen dan kan het zeker beter. Zit nu totaal geen systeem in, alle ballen zie je doelloos naar voren gaan in de hoop dat hij perongeluk goed valt. Heeft niks meer met voetbal te maken dit. erg triest.
    Vind ik leuk
    Caniggia +941
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:26
    Zonder geld kun je niets kopen he,Dat kan alleen in Enschede.
    Vind ik leuk
    Argentario +495
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:33
    Wauw! Wat is er loos daar in Groningen ?? Zelfs tegen ADO verliezen... straks met de hitech stadion De keuken in? Nee toch...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 22:33]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:56
    Haha troll ben je er ook weer met je zelfs tegen ADO verliezen😊
    Vind ik leuk
    Argentario +495
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:02
    Troll... elke 2e reactie op deze pagina zie ik jouw naam .. je hebt een drang om overal op te reageren gozer ..
    Maar ik mag jou wel !
    Jaaa zelfs tegen die reigers uit den haag
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 23:04]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:09
    Supah Reigăh👊👍🔰
    Vind ik leuk
    PeterNL070 +539
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:29
    Lekkâh, matig of niet de punten zijn in de pocket.
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3602
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:30
    Helemaal mee eens! 3 punten daar gaat het uiteindelijk om. Wij hadden dat gisteren ook.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:50
    De punten tellen het hardst, vooral nu in deze fase afstand nemen van het rechter rijtje.
    Vind ik leuk
    huiting +2
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:29
    haalt buys de kerst. ik hoop zelfs zuidlaardermarkt niet. een trainer behoort spelers beter te laten voetballen maar ik zie dat het steeds minder wordt. en dan ook nog zeggen er staat genoeg kwaliteit op het veld maar het komt er niet uit, geef ons een trainer met aanzien die ervaring heeft en geen amateurtrainer. wat zonde wat een gemiste kans dat ze dick lukkien hebben laten lopen echt niet dat deze nu piekt met emmen maar dat is een trainer die de club kent en redelijk wat ervaring heeft. hij zou toch geen topsalaris vragen. please buiys stap op en neem een deel van het rotzooi mee naar de amateurs. geef ons fc groningen terug en laat ons niet zinken. wees niet zo eigenwijs en sta niet te dromen. of slaap ik.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 20:37]
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:30
    Dat wordt voor Danny Buijs het UWV.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1092
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:31
    Lekker weer 3 punten bijschrijven!
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1030
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:48
    Buijs zit binnenkort voor de Buis...

    Erg flauw ik weet het.

    De vraag is ligt aan de trainer of de samengestelde selectie?

    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:51
    Het spel was niet groots, maar de overwinning was wel verdiend. Lindthout hield aardig wat kaarten op zak voor Grunn.
    Vind ik leuk
    Vb.twente +31
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:54
    laat ze maar degraderen en nijland en jans oprotten en dan een nieuwe start maken dan komen de supporters ook terug .
    Vind ik leuk
    Cantona +1108
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:04
    Als ze degraderen dan komen ze nooit weer terug.
    De "supporters" blijven nu al massaal weg, en dan helemaal ben ik bang.
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +478
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:24
    Bij jullie wel, maar reken er maar op dat er hier nog meer gaan afhaken. Wordt zo langzamerhand een trieste teloorgang.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1728
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:47
    De keuken kampioen divisie wordt dan allen maar spannender
    Vind ik leuk
    Cantona +1108
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:02
    Als FC Groningen supporter had ik na een aantal droeftoeters op rij de hoop dat Buys de drive en de gedrevenheid had die hij zelf had,kon overbrengen op een jonge groep.
    Hij kan het niet en heeft er volgens mij verder ook geen kaas van gegeten.
    Man, man ,man wat heeft deze beste man weer een opstelling neergezet.
    Dat het een matig elftal is dat weet iedereen maar als je ze dan ook nog op deze manier opsteld.....dan win je nooit weer.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:03
    Hoe was de wedstrijd, ik heb het niet kunnen zien. En zoals VP wedstrijden analyseert, kan ik er ook niks mee
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:05
    In de weinig enerverende eerste helft waren welgeteld twee kansen te noteren, beide voor ADO.Bij de eerste stuitte Becker op keeper Padt en bij de tweede schoot Hooi bij de tweede paal raak uit een prima voorzet van El Khayati. Na rust behield ADO een overwicht.Pas in het laatste kwart van de wedstrijd kreeg Groningen zijn eerste kansen.Zo moest doelman Groothuizen ingrijpen bij schoten van Van de Looi,Warmerdam en Memisevic en eindigde een inzet van Antuna in het zijnet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:32
    Dus gewoon een verdiende overwinning van Ado met een beetjr billenknijpen op het eind. Thanks kerel👊
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:35
    Den Haag had de wedstrijd veel eerder op slot moeten gooien. En de scheids was ook nogal mild voor Groningen. Groningen maakte veel overtredingen en Lindhout liet de kaarten op zak.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:01
    Groningen zit net als NAC in de hoek waar de klappen vallen. Een beetje niet goedschiks dan maar kwaadschiks, toch jammer. Het scheidsrechtersniveau begint dan wel heel dramatisch te worden als ik jou zo lees.
    Vind ik leuk
    PeterAdo +344
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:06
    Ook Ado speelde zwak maar ze toonden veel strijdlust
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:09
    Dat geef ik ook aan in de bovenstaande reactie-;) strijdlust is belangrijk in dit soort potjes en we hebben de strijd gewonnen💪🏽🔰
    Vind ik leuk
    PeterAdo +344
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:13
    Was je erbij
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:21
    Ja, jij niet l?
    Vind ik leuk
    PeterAdo +344
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:31
    Zeker wel achter het doel
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:34
    Ok, Vakkie-G dus. Ik sta op Noord.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 22:58]
    Vind ik leuk
    PeterAdo +344
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:57
    👍
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:30
    Lekkerste voetbal kijken op Noord
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    maandag 8 oktober 2018 om 07:41
    Uiteraard.
    Vind ik leuk
    NorthSide +980
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:13
    Den Haag, dat slechts één van z'n vorige zes officiële duels verloor, was voor eigen publiek de betere ploeg tegen Groningen.

    Lekker bezig van me cluppie en de zege was ook verdiend. Jammer dat de score niet hoger uitviel, desalniettemin ben ik erg blij met de 3 punten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:14
    Triest om een volksclub als FC Groningen kapot te zien gaan..
    Vind ik leuk
    Farmer +12745
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:23
    Tja, áls je dan ook in de welbekende hoek zit, waar de klappen vallen, dan zit het ook niet mee.
    De mogelijkheid wás er om hier met een puntje weg te komen, maar dan moet je ook een tikkeltje geluk aan je zijde hebben.
    Groningen heeft dat momenteel NIET :S

    Het gaat een lang en zwaar seizoen worden zo :(

    Jammer eigenlijk, want als het een tikje mee had gezeten, stond je als FCG zijnde, gewoon keurig op 10 punten nu bv,....
    Vind ik leuk
    PeterAdo +344
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:07
    Meestal zitten wij in de hoek
    Vind ik leuk
    Farmer +12745
    zondag 7 oktober 2018 om 02:59
    Eerlijk gezegd hád ik het gevoel dat juist ADO, FC Groningen wel een tikje in het zadel zou helpen, iig een puntje bv...

    Dat zat er eigenlijk wel in, want ADO speelde niet zó geweldig: Er wás wel wat te halen 'Voor een Groningen in vorm'...

    "In Vorm"... ahem...
    Denk dat we het daar eenvoudig over eens kunnen zijn...


    Gefeliciteerd met de 3 punten! Ze zijn niet misgund... alleen dan nét van de verkeerde tegenstander misschien :P
    (Ik weet zeker dat jullie ze liever afsnoepen van bv een bepaalde club uit de regio Noord-Holland bv :D)
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:31
    Telstar telstar groningen komt eraan 🎤 diep triest 80% is het shirt niet waard. Rommel elftal door Jans samengesteld
    Vind ik leuk
    Farmer +12745
    zondag 7 oktober 2018 om 03:01
    T is niet de inzet oid, maar qua kwaliteit van sommige spelers, ja, dan heb je wel gelijk.

    Het gaat een lang en zwaar seizoen worden...

    Niet alleen voor Danny Buijs!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9714
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:23
    Zou wat zijn. NEC, Twente, NAC, Roda, Groningen in de Keukendivisie.
    Vind ik leuk
    Argentario +495
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:07
    Gezellig .. word “bitter”ballen voetbal
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:10
    Lekkah hoor bitterballen😊
    Vind ik leuk
    Farmer +12745
    zondag 7 oktober 2018 om 03:07
    Bitterballen bak je in je vetpan, of..
    (als mister State-of-the-Art Teletekst-supporter!!) met een Air-Fryer!!

    En... logisch gezien plaats je die in je (bij)kéuken toch?


    dus ja, de link van bitterballen en de KKD is wel logisch...

    Maar betekent dit nu dat we ook de Bijkeuken-divisie krijgen?
    En daaronder bv de 'Washok-Divisie'?
    "Mandemakers-Linnenkastendivisie' voor zaterdagclubs, en
    "AEG-Vaatwasser-Divisie' voor de Zondagamateurs?
    Daaronder krijgen we de John Deere-Divisie, de Kärcher subdivisie, de Gardena Sub-sub-divisie, de WD-40 Sub-sub-sub-Divisie, en de Duct-tape-Reserve-Divisie!

    Echt, sponsoring wordt een vette hit op deze manier!!

    Oh ja, en Mmmm van Mora mag natuurlijk "exclusief" bitterballen leveren aan deze divisies!!
    Tezamen met de uitzendrechten van F*X
    Vind ik leuk
    Argentario +495
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:13
    Vergeet ADO niet !
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:42
    Vergeet het maar troll😃
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 00:42
    Pleur ff lekkâh op jij
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:21
    Gisterenavond besteeg ik weer de heilige trappen om mijn plekje te bemachtigen voor een heerlijk Haags avondje vol humor en spot zoals dat alleen in Den Haag kan. Onze trots speelde weer een potje met een ronde wit oranje ronde ding wat ze ook wel een voetbal noemen. Het is de bedoeling dat je tijdens dat potje die wit oranje bal probeert bij een speler te krijgen die in hetzelfde tenue speelt als je die bal aan je voet hebt. Nou snap ik wel dat de al die spelers op het veld wel weten dat ze daar die bal voor moeten gebruiken, maar sommigen hadden toch echt moeite om iets leuks met die bal te doen. Als ze dan die bal moeten aannemen of moeten passen naar dezelfde kleur springt de bal van de voet of vliegt de bal volledig de ander kant op. Misschien zit de VAR wel met een afstandsbediening te spelen waardoor de al alle kanten op gaat behalve de goede. Of zitten ze in die caravan met 2 controllers in de hand FIFA19 te spelen en hebben ze Den Haag en Groningen als teams gekozen, dan waren het wel 2 hele slechte gamers. Maar zonder gekheid, er werd hard gestreden en echt wel geprobeerd een mooie pot op de mat te leggen. Misschien juist door het te veel hun best willen doen werd het een foutenfestival die soms pijn aan de ogen deed. Sommigen hadden constant ruzie met de bal en speelden meer tegen zichzelf dan tegen Groningen. Soms was het zo erg dat ik gewoon medelijden met de bal kreeg. Ging er dan niets goed, uiteraard was El Khayati weer beslissend en leek Hooi met zijn losse heupjes als volleerd danser de Groningse defensie constant te verleiden om in te stappen. Dat juist Hooi op de juiste plek stond bij weer een assist van El Khayati mocht dan ook geen verrassing wezen. Ondanks dat de wedstrijd niet best was, was de stemming op de tribunes zeer goed. Keeper Padt van Groningen had natuurlijk zwart gereden en kreeg van de Haags aanhang een aantal zeer scherpe teksten naar hem toegezongen. In Den Haag is zwart rijden natuurlijk een taboe, niemand doet dan in Den Haag. Padt moet dan natuurlijk spreekwoordelijk op de vingers getikt worden en in Den Haag zijn we er altijd goed in om op de vingertjes te tikken. Dus werd de Haagse humor weer uit de kast getrokken en werd de spot gedreven met zijn ritje met de trein. De wedstrijd kabbelde door en er was weinig te genieten, als de spelers iets rustiger zouden zijn aan de bal en de concentratie er meer op hadden gehad, had er misschien iets meer mogelijk geweest. Groningen was eigenlijk veel te zwak en met een beetje meer rust had je ze stuk kunnen spelen. Juist met die sneltreinen aan de zijkant had je veel gevaarlijker moeten zijn. Den Haag was de baas maar juist omdat het slordig was en ze alles te gehaast wilde doen bleef Groningen in de wedstrijd. Dit zorgde ervoor dat Groningen in de slotfase nog bijna op gelijke hoogte kwam. Na het laatste fluitsignaal was de opluchting dan ook voelbaar op de tribunes en waren de 3 puntjes in de pocket. Het Haagse volksfeestje die daarna losbarstte en samen met de spelers werd gevierd was dan ook een ware bevrijding. Ok het spel was soms niet om aan te gluren, maar de inzet was zoals wij het willen zien in Den Haag. Ik weet dat we met dit spelersmateriaal thuishoren op de plek waar we nu staan, een mooie 8e plek is waar ik ons hoop te zien na 34 wedstijdjes. De kaartjes zijn inmiddels in de pocket voor VVV uit dus dan gaan we weer achter de ploeg staan die onze steun echt wel kan gebruiken. En als we winnen van de manschappen van Maurice Steijn klimmen we weer minimaal een plekje en verdwijnen de onderste plekken beetje bij beetje uit het zicht. Voor Den Haag natuurlijk wel lekker dat het de laatste seizoenen niet meer om die plekken strijd maar liever kijk ik verder omhoog en in deze competitie kan het zomaar gebeuren dat we hoger eindigen dan we eigenlijk durfden te hopen. Volgend weekend geen Den Haag dus ik zou zeggen tot over 2 weken.
    Vind ik leuk
    Ron jans +526
    maandag 8 oktober 2018 om 06:26
    Dat is een beste lap tekst. Wel vermakelijk, al weet ik niet precies wat ik het heb gelezen.
    Vind ik leuk
    allround +1693
    maandag 8 oktober 2018 om 12:26
    ADO komt tegen tegenstanders die de bal sneller lat circuleren in de problemen, omdat het middenveld niet klopt. Met Malone en Immers heb je twee spelers die van box naar box spelen. Een Khayati die alleen rond de 16 van de tegenstander begint te voetballen, Daar red je het niet mee. ADO heeft tussen de midden en achter linie een controlerende middenvelder nodig. Eentje die de bal niet brengt, dan wel onnodig loopt met de bal, of die 3 balcontacten heeft wanneer hij over speelt. We hebben er zo een. Die verleden jaar maar 5 minuten heeft gemist. Danny Bakker is helaas geblesseerd, maar gaat dadelijk weer voor evenwicht zorgen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws