'Ik heb de wedstrijd vergooid, vandaag was het echt ver onder de maat'

    'Ik heb de wedstrijd vergooid, vandaag was het echt ver onder de maat'

    Gepubliceerd: zondag 7 oktober 2018 om 15:16zo 07-10-2018 om 15:16

    Kjell Scherpen gaat niet met een lekker gevoel slapen vannacht. De achttienjarige doelman van FC Emmen ging twee keer opzichtig in de fout, waardoor Fortuna Sittard toch nog een punt pakte (3-3). Na afloop trekt hij het boetekleed aan.

    "Dit was mijn minste wedstrijd, dat kun je wel zeggen", erkent Scherpen in gesprek met FOX Sports. "Ik heb de wedstrijd vergooid. Hoge ballen zijn normaal gesproken mijn sterke punt, maar vandaag was het echt ver onder de maat. Dit is niet best. Het doet wel iets met je, maar ik moet vertrouwen houden in mezelf. Ik ben een grote kerel, dus ik moet het ook laten zien."

    Emmen-trainer Dick Lukkien baalt van het puntenverlies en de negatieve hoofdrol van Scherpen. "Hij heeft natuurlijk heel veel goede dingen gedaan, maar deze wedstrijd was wat minder. Dat is nou eenmaal de grillige curve van een jonge speler", zegt Lukkien, die Scherpen niet spaart. "Hier moet hij van leren. Ik ga hem niet met fluwelen handschoentjes aanpakken en zeg gewoon zoals het is. Het zal echt beter moeten."

    Plaats een reactie

    De fries +1016
    zondag 7 oktober 2018 om 15:20
    Eerst even verdedigers uitleggen hoe je moet opbouwen...
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 7 oktober 2018 om 15:20
    Ajax moet Scherpen kopen en dan dit jaar bij Emmen laten. Volgend jaar ook, mits ze in de eredivisie blijven. Anders een andere club. Na 2-3 jaar kun je hem dan als 2de doelman halen om hem klaar te stomen als 1ste doelman.
    Vind ik leuk
    grunnfan +327
    zondag 7 oktober 2018 om 15:37
    Mag hopen dat je dit niet serieus bedoelt.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 7 oktober 2018 om 16:03
    Zeker wel. Waarom niet?
    Vind ik leuk
    grunnfan +327
    zondag 7 oktober 2018 om 16:11
    Maakt de ene naar de andere fout is groot maar slap met uitkomen niet klemvast voetbalt slecht houterig mee enz. Staat ook per toeval bij Emmen in de goal. Zelfs niet geschikt voor de Eerste Divisie. Gaat hem niet worden.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 7 oktober 2018 om 16:16
    Oh, maar dat kan. Daar heb ik geen kijk op. Dacht meer dat je kritiek had op de constructie.
    Ik vind dat Ajax zo 8-10 spelers met potentie moet kopen en dan bij de club laten. Schuurs had je ook langer moeten laten blijven.
    Dacht eigenlijk dat Scherpen wel wat had. Dan koop ik hem liever in dit stadium dan over 5 jaar de echte hoofdprijs.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:05
    Aldus de zure groningen fan. Een wat meer realistischere kijk op de beste jongen en dan kom je tot de conclusie dat hij in al die punten die jij op noemt gewoon prima is, keepte een dijk van een wedstrijd tegen ado en is over het algemeen een stabiele keeper. Zoals lukkien al aangeeft: dit hoort er ook een beetje bij als jonge jongen. Kijk maar naar bijlow. Deze jongen zit ook niet voor niets al jaren bij de selecties van oranje.
    Vind ik leuk
    grunnfan +327
    maandag 8 oktober 2018 om 07:50
    Ja hij kwam als een kerel uit bij die laatste goal. En oh ja hij is nog jong dan mag dat.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 08:25
    Nee tuurlijk niet, maar jij brengt het alsof de beste man er niks van kan nav 1 slechte wedstrijd. En dat is natuurliik complete onzin. Of dacht jij dat cillessen geen foutjes gemaakt heeft toen hij babos verving bij nec? Zoals ik al zei: hij zit niet voor niks bij de oranje selecties.
    Vind ik leuk
    grunnfan +327
    maandag 8 oktober 2018 om 09:34
    Dit is echt niet zijn eerste slechte wedstrijd. Trouwens het lijkt wel of hij een no look vangbal wilde doen. Echt geen keeper voor het betaalde voetbal.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:19
    Net zo goed als ado niet zijn eerste goede wedstrijd was. Je weet wel, die wedstrijd waarna een paar analisren lyrisch waren. Dus doe niet zo zuur. Want het slaat nergens op:
    Vind ik leuk
    grunnfan +327
    maandag 8 oktober 2018 om 13:37
    Lees de reactie van EMMENAAR maar even. Maar ja jij vindt het een topper in wording . We wachten af.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 14:06
    Ja je bent constant bezig eigenlijk met het verdraaien van woorden, het niet in gaan op wat ik zeg, en het maken van verkeerde conclusies. Ik vind het geen topper in wording. Het kereltje heeft talent, maar zou ook maar zo eens de 2e ten rouwelaar kunnen worden. Jij stelt dat die jongen nog niet goed genoeg is voor de KKD, en dat is gewoon complete onzin. Maar tussen dat en een topper in wording zit nog wel een heel groot gebied.
    Vind ik leuk
    grunnfan +327
    maandag 8 oktober 2018 om 14:13
    Ok jij je gelijk gefeliciteerd over een paar jaar hebben jullie een nieuwe VD Sar.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 14:55
    Dankje.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174108
    zondag 7 oktober 2018 om 15:20
    Dick zal m toch niet als kutkeeper bestempelen hoop ik ?
    Het ventje is nog zo jong
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1085
    zondag 7 oktober 2018 om 15:25
    Er zit wel een transfer naar Achilles aan te komen.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 15:21
    Nog niet zo lang geleden moest deze jongen oranje in toch? Ik walg van oppertunisme.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +6042
    zondag 7 oktober 2018 om 15:25
    Ook weinig reden voor oppOrtunisme in Breda
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 15:27
    Haha en toch gebeurd dat nogal snel hoor, twee keer winnen (als dat nog lukt dit jaar) en de helft denkt al dat we Europa ingaan. Helaas.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +6042
    zondag 7 oktober 2018 om 15:28
    Haha, mooi! Zou jullie gegund zijn, maar de kans lijkt klein.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 15:32
    Gaat het nou nog over Zoet tegen tegen inter haha denk stook het vuurtje nog maar is op lijkt wel een haat forum hier met al die internet hooligans
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1085
    zondag 7 oktober 2018 om 15:36
    De eerlijkheid gebied te zeggen dat het klopt.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +677
    zondag 7 oktober 2018 om 15:46
    Naar mijn idee is zijn positie onhoudbaar geworden. Tuurlijk, hij is pas achttien jaar en je moet hem vertrouwen en krediet geven. Daarnaast heeft hij als jongen van de stad en uit de jeugdopleiding de gunfactor, maar dit kan niet meer. Dit kost je straks nog je Eredivisieschap, terwijl dat voetballend gezien echt niet nodig is. Volgende wedstrijd Telgenkamp onder de lat. Lukkien is eigenwijs genoeg om níét te wisselen, maar eigenlijk kan hij niet anders. *zucht*
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 15:50
    Is Telgenkamp dan zo veel beter? Ik weet het niet...
    Vind ik leuk
    johnz27 +71
    zondag 7 oktober 2018 om 15:56
    Werd in Almelo toch Telgenramp genoemd?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 15:57
    Ik durf het niet te zeggen. Ik mis nog wel eens een wedstrijdje van Telgenkamp.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +677
    zondag 7 oktober 2018 om 16:02
    Betrouwbaarder door zijn ervaring.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31498
    zondag 7 oktober 2018 om 15:56
    Reactie verwijderd?

    Een beetje plagen mag... maar als je Ajax plaagt dan wordt de boel verwijderd? Wat een ballentent is deze site toch... en die veelgeprezen redactie mag zich weer eens de ogen uit de kop schamen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 15:57]
    Vind ik leuk
    PSV noord +1198
    zondag 7 oktober 2018 om 16:35
    Is onze onschuldige conversatie gewist?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 15:56
    Kjell dit mag gebeuren je bent nog groeiende .
    Je komt er wel het talent is er .
    Vind ik leuk
    Spiegel +10078
    zondag 7 oktober 2018 om 16:51
    Hij was gewoon niet scherp(en) genoeg!
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 16:52]
    Vind ik leuk
    Sazzz +11310
    zondag 7 oktober 2018 om 18:38
    Jee zeg, hij is nog een tiener en speelt voor het eerst op t hoogste niveau. En dat op een positie waar ervaring belangrijk is...
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:25
    Dit was niet zijn eerste slechte wedstrijd, een keeper moet punten pakken voor zijn ploeg, maar scherpen kost de ploeg punten de laatste weken, word toch tijd dat telgen kamp weer een kans krijg.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws