Van Hanegem kan het niet meer aanzien: 'Ze missen alle basisvaardigheden'

Van Hanegem kan het niet meer aanzien: 'Ze missen alle basisvaardigheden'

Gepubliceerd: maandag 8 oktober 2018 om 09:04ma 08-10-2018 om 09:04

Willem van Hanegem kijkt niet met plezier naar Feyenoord. De Rotterdammers kwamen zondag niet verder dan een 1-1 gelijkspel bij Willem II en raken steeds verder achterop bij Ajax en koploper PSV.

Van Hanegem krijgt 'steeds meer moeite' om naar Feyenoord te kijken. 'Zo slecht is het daar', aldus De Kromme in zijn wekelijkse column voor het Algemeen Dagblad. 'Willem II zette vol druk op de defensie van Feyenoord. Als je goed bent, voetbal je daar onderuit.'

'Feyenoord is dat niet, maar toch bleven ze maar de achterballen kort nemen. Dan kwam hij bij Eric Botteghin en dan moest die snel terug naar Kenneth Vermeer en die knalde hem dan maar hard naar voren. Bij AZ (tegen Ajax, red.) zag ik het ook weer.'

'Spelers krijgen een bal van de keeper, maar ze missen alle basisvaardigheden om lekker door te voetballen. Het is elkaar in de problemen brengen. Alsof de bal pas naar voren mag als-ie eerst is aangeraakt door Botteghin of Jan-Arie van der Heijden', besluit Van Hanegem.

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Eindigt Feyenoord dit seizoen in de top-drie?

(3560 stemmen)

Plaats een reactie

2cents +59191
maandag 8 oktober 2018 om 09:06
Dat is inderdaad wel een beetje de Hollandse ziekte van dit moment. Zeker als je bomen als Johnsen en Jörgensen voorin hebt staan kan die bal prima direct lang.
Vind ik leuk
ficusje +2667
maandag 8 oktober 2018 om 09:07
Word het niet tijd voor een nieuwe trainer,en die jorgensen loop met lood in zijn schoenen.er is geen vertrouwen meer.
Vind ik leuk
Dani82 +2773
maandag 8 oktober 2018 om 09:08
En misschien martin van geel ook eens een keer vervangen
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
maandag 8 oktober 2018 om 10:06
Ze hebben die jongens de laatste wedstrijden laten terugkijken, nu kunnen ze het helemaal niet meer opbrengen
Vind ik leuk
guusje +1281
maandag 8 oktober 2018 om 09:08
Het Sol maar je spits zijn......
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 09:10
Mopperkont Willem. Hij heeft wel gelijk deze keer!!!!
Vind ik leuk
Blindsy +17258
maandag 8 oktober 2018 om 10:09
Willem heeft altijd gelijk.
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
maandag 8 oktober 2018 om 09:11
Nee dit heeft met rraining te maken. Gewone basis elementen die men al niet meer kan. Balletjr over drie meter in de voeten spelen is er niet meer bij. Maar Gio laat ook zien dat hij niet geschikt is om zijn spelers beter te maken. Tis droevig gesteld in Rotterdam.
Vind ik leuk
Corse996 +1650
maandag 8 oktober 2018 om 09:12
Hier nog 1 Willem.
Vind ik leuk
Connie Veren +5616
maandag 8 oktober 2018 om 09:15
Voor het eerst sinds hele lange tijd, dat ik de tweede helft niet meer heb gekeken. Ik ben er echt klaar mee nu. Voetbal moet vermakelijk zijn. Snap dat dit niet iedere week lukt, maar helemaal nooit is weer de andere kant.
Vind ik leuk
Deck010 +9219
maandag 8 oktober 2018 om 09:23
Mee eens Connie. Ik zat in Tilburg op de tribune dus helaas kon ik niet weg......Wat een ellende zeg. Willem heeft het nu alleen maar over de verdediging, maar ik irriteer mezelf misschien nog wel meer aan het middenveld. Daar word echt elke strijd verloren. Wat heeft Ayoub toch misdaan? Die jongen zou zoveel mee voetballend vermogen betekenen op het veld.
Vind ik leuk
Connie Veren +5616
maandag 8 oktober 2018 om 09:37
ja snap ik, als je er zit ga je niet weg. Ik roep het ongeveer wekelijks, dat ik niet meer ga kijken, maar iedere week ben je dan weer zo stom om er toch voor te gaan zitten. Nu was echter de maat vol. Het was ook zulk heerlijk weer, dat ik betere dingen te doen had als me mateloos irriteren.

Ayoub is paar keer heel lekker ingevallen, maar krijgt vervolgens gewoon weer een dreun in zijn gezicht omdat hij geen vervolg kansen krijgt. Gio laat hem ook gewoon voor jan lul warm lopen. Lekker motiverend.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 10:23
Ayoub was ziek dit weekend.
Vind ik leuk
Il Gordo +17000
maandag 8 oktober 2018 om 10:27
Knal je Burger of Kokcu er in. Meer voetbal dan Vilhena.
Vind ik leuk
De Duif +123
maandag 8 oktober 2018 om 09:19
Is toch treurig dat van Bronckhorst na zo n lange tijd als trainer nog niet eens de basisvaardigheden erin heeft kunnen brengen!!!
Nog nooit ook eens een tactische omzetting gezien tijdens een wedstrijd,
Hoor alleen maar van hem “ we zaten niet in de wedstrijd” “ hier moeten we van leren “
Enz, enz.
Heb het idee dat van Bronckhorst niemand wat kan leren, daar bij zelf de basisvaardigheden van een trainer mist.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 09:20
Tja , als je als club niet wil investeren dan boer je zelf achteruit en val je buiten de traditionele top 3
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 09:26
Top 3 wel maar wel op grote achterstand van de 1e 2.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 09:26
Misdchien is het verstandiger om eerst weer een goed elftal te bouwen met een trainer en staf die weten hoe je de stenen moet stapelen. Inplaats van een stadion. Op deze manier zal er straks geen hond meer komen kijken. Zelfds niet als ras Feyenoorder. Het is echt droevig gesteld in Rotterdam, en dat vind ik als Ajacied eeuwig zonde.
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
maandag 8 oktober 2018 om 10:11
Ach Kakkerlakken zijn minder kieskeurig dan honden en blijven gewoon terugkomen.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
maandag 8 oktober 2018 om 10:42
Erg volwassen, chapeau
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
maandag 8 oktober 2018 om 10:49
Dank je
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 09:30
het is helemaal waar. ik erger mij iedere week aan dat geknoei achterin en dat heen en weer spelen. val de twee centrale verdedigers aan en heel fefyenoord is overstuur
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 09:35
Structureel probleem , om gek van te worden!
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 09:41
Normaal gesproken heb je een trainer om de spelers hierbij te coachen, rekening houdend met hun mogelijkheden. Bij feyenoord gebeurt helemaal niets.En dan denk je dat je alles hebt gehad en dan brengt Gio die van Beek. Het is te triest voor woorden.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 09:44
Wat te denken van die defensieve wissel toptrainer .het is om te janken.van beek is zo slecht geworden onbegrijpelijk.wat een ingreep. 2x 45min angsthazen voetbal. Ik schaam me eigen als feyenoord supporter. Willem heeft 100% gelijk.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 09:45
Onana en Huntelaar hadden beide rood moeten krijgen in de wedstrijd van afgelopen zondag ajax-az waar was de VAR???
Vind ik leuk
rexxo +6743
maandag 8 oktober 2018 om 10:01
Beste Pieter,

Je zit op het verkeerde topic.

Ga naar de afdeling azijn en zuur in je plaatselijke buurtsuper.

Heb je zo een hekel aan Ajax dat je off topic likes wil scoren met je oneliners?
Vind ik leuk
Ron jans +510
maandag 8 oktober 2018 om 09:49
Feyenoord is een veredelde middenmoter.
Vind ik leuk
orion73 +1540
maandag 8 oktober 2018 om 09:52
De selectie van Feyenoord is niet zo slecht. Wat ze nodig hebben is een trainer met een visie waarbij je kunt zien waar ze op trainen. Het hangt nu van toeval aan elkaar. Een 3e elftal van een zaterdag 4e klasser legt beter veldspel op de mat dan Feyenoord. Gio weet en ziet gewoon niet wat een wedstrijd nodig heeft. Die 2 palledijnen naast hem hebben kennelijk ook geen idee.
Vind ik leuk
Il Gordo +17000
maandag 8 oktober 2018 om 10:28
Amen.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 09:56
Volledig met Willem eens , met name het middenveld is dramatisch, niemand die een mannetje kan ( of wil) passeren.
Ik vind eigenlijk dat van Bronckhorst daar nu maar eens moet worden afgerekend ...
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 09:57]
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
maandag 8 oktober 2018 om 10:14
Lekker laten zitten, na al dat geroep bij Feyenoord de afgelopen paar jaar over wij de prijzen etc etc ga ik er eens lekker voor zitten. Daarna komt vast en zeker de soap De vrije val van PSV echt top tv de komende jaren
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
maandag 8 oktober 2018 om 10:44
Droom lekker verder. PSV wordt gewoon weer kampioen. Ja, gewoon
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
maandag 8 oktober 2018 om 10:49
Het houd altijd vanzelf weer op, zelfs clubs als Barca worden niet elk jaar kampioen......
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
maandag 8 oktober 2018 om 10:57
klopt maar PSV wel
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
maandag 8 oktober 2018 om 10:59
Droom lekker verder
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
maandag 8 oktober 2018 om 13:03
Oke....de meeste keren in deze eeuw dan.
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
maandag 8 oktober 2018 om 13:44
Volgens mij duurt de eeuw nog even
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
maandag 8 oktober 2018 om 13:46
Ja, zo denk ik dat Feyenoord van 2051 tot en met 2100 elk jaar kampioen wordt.
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 13:47]
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
maandag 8 oktober 2018 om 13:50
Als je dat denkt begrijp ik je eerste comment niet waarin je stelt dat PSV het meeste wint!
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
maandag 8 oktober 2018 om 13:53
Wat ik bedoel is dat jij wel zoveel kan denken maar op dit moment is het zoals het is en is wat we denken niet belangrijk. PSV is in deze eeuw tot nu toe de beste
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 13:53]
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
maandag 8 oktober 2018 om 14:01
Dit jaar is PSV nog helemaal niks, ik kijk wel over een wedstrijd of 20 dan mag jij alvast nu al juichen
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
maandag 8 oktober 2018 om 14:16
Dat deden jullie ook toen jullie pas geleden uit naar PSV moesten en verleden jaar ook :) Dit jaar is PSV nog helemaal niks ? Je verloor er kansloos
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 14:17]
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
maandag 8 oktober 2018 om 14:27
Jullie? volgens mij moet je trollen niet als jullie neerzetten! En ik wil PSV nog weleens zien als de Ligt en Wober achterin staan en Ajax niet te makkelijk in de wedstrijd stapt. Het is een moment opname net zoals jullie als voorbeeld bij Willem 2 er met 5-0 afgingen. Is Willem 2 dat ineens de kampioen? Het seizoen is nog lang en mij hoor je pas na een wedstrijd of 30! En ik verloor er niet hoor, ik kan niet eens voetballen......
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
maandag 8 oktober 2018 om 15:32
Als, als, als, dat ken ik nou wel. Net zoals "Wij hebben de meeste kwaliteit", ook zo'n dooddoener
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 09:58
Willem, zelfs jouw mening slaat van Bronckhorst in de wind.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 09:59
Kappen met dat slappe hapvoetbal Gio out angsthaas
Vind ik leuk
Henkie +23
maandag 8 oktober 2018 om 10:09
iedereen heeft moeite om naar Feyenoord te kijken op dit moment...
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
maandag 8 oktober 2018 om 10:15
Het is genieten geblazen, ik zet het op voor het slapen gaan en het werkt sneller dan een slaappil en ik word met een gelukkig gevoel wakker!
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:53
Nee hoor ik niet alleen hoop ik dat het gauw beter wordt de competitie duurt nog lang
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 10:18
Dat is het grote verschil tussen Ajax en de rest. Onder druk voetbalt Ajax zich er knap uit. Ook gisteren liet Ajax zien waartoe het in staat is.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
maandag 8 oktober 2018 om 10:45
Ja en toch staat "de rest" 5 punten voor
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 10:53
En is de competitie al beslist dan ? In 2014 stond de rest nog zelfs 12 punten voor en toch werd Ajax kampioen. Schijnt een eigenaardje van Nederlanders te zijn om te snel op te geven.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
maandag 8 oktober 2018 om 10:59
Tegen PSV voetbalden ze zich er niet onderuit
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:46
Incident hoor. En kom op zeg PSV heeft geprofiteerd van de fouten die Ajax maakte tussen de 15 en 36ste minuut. Daarna was van een wedstrijd geen sprake meer.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
maandag 8 oktober 2018 om 13:05
Precies, zo'n wedstrijd duurt 90 minuten en daarin moet je je kansen pakken en kon PSV rustig aan doen na de 36e minuut omdat ze daar heel goed in zijn
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 13:05]
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 10:35
Het lieve Gio effect is uitgewerkt. Feyenoord moet op zoek naar een harde trainer die hard hamert op conditie en passing a la vele rondotjes.
Vind ik leuk
Korm +39425
maandag 8 oktober 2018 om 10:50
Feyenoord had na de deceptie van vorige jaar moeten door selecteren.
Geld had ook beter besteed moeten worden denk ik..
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:03
Als je elke maand een extra inkomen wilt verdienen ... Zoek niet verder! Dit is een geweldige kans voor iedereen om 8627 $ tot 9538 $ per week te verdienen terwijl ze werken aan hun vrije tijd op een thuiscomputer ... Ik doe dit voor 2 maanden en de afgelopen maand heb ik mijn eerste salaris verdiend! !!! Meer informatie over deze site ...


➥ ➥ ➥ ➥ ➥ ➥ w­w­w.C­a­s­h­7­2.C­o­m
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:51
Wat is dit nu weer voor stom stukje ga op een andere Site zitten
Vind ik leuk
Steven77 +217
maandag 8 oktober 2018 om 11:09
Zo slecht, lijkt wel een parodie op voetbal. Had op dat gebied echt veel meer verwacht van iemand die bij Barcelona en Arsenal heeft gevoetbald. Hij heeft jarenlang kunnen zien hoe t moet.. maar als t ook in zn 4e jaar als coach niet lukt om er patronen in te slijpen, dan hoop ik dat dit t laatste seizoen is.
Vind ik leuk
Jordtt +1419
maandag 8 oktober 2018 om 11:20
En dan die afbeelding erbij :)
Vind ik leuk
rinirat +3270
maandag 8 oktober 2018 om 11:23
Het ziet er af en toe heel knullig uit.
Waarom stroomt er geen jeugd in bij Feyenoord.
Ze zijn er wel, maar dan komt toch Toornstra er weer in met alle respect.
Die is niet goed genoeg ,net als het zwakke verdedigende centrum en Clasie Larsson en Vilhena.
het zijn goede maatjes met de trainer..... probeer eens iets anders.
Clasie aanvoerder ,is echt een prutser.
De jeugd moet er in..waar is die Burger gebleven....
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 11:27]
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:44
tip voor v, Bronckhorst speel eens met 4 middenvelders, dan komt er meer balans in het elftal,
Vind ik leuk
Floris5 +127
maandag 8 oktober 2018 om 11:59
Zelfs stilstand is achteruitgang maar bij Feyenoord is er zelfs geen stilstand. Het gaat (na het kampioensjaar) alleen maar slechter. Terug naar de tijden dat ze moeten gaan vechten om uberhaupt europees te kunnen spelen.
Er komen clubs aan die ik wel beter zie worden.
Vind ik leuk
torinofc +612
maandag 8 oktober 2018 om 12:12
Gio heeft ook totaal geen zelfkritiek. Na dit seizoen als hij het haalt is zijn carriere over.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:49
Dan kijkt hij toch miet begint al aardig de trekjes van Sjaak Swart te krijgen
Vind ik leuk