Buijs: Daar is gezegd dat ik me nog geen zorgen hoef te maken, dus..

    Buijs: "Daar is gezegd dat ik me nog geen zorgen hoef te maken, dus.."

    maandag 8 oktober 2018 om 20:54

    Danny Buijs heeft geen moeite met Ron Jans, die tijdens wedstrijden regelmatig langs de zijlijn te vinden is. De technisch manager FC Groningen positioneert zich vaak rondom Buijs.

    "Daar heb ik geen problemen mee. Ik zie Ron ook totaal niet als bedreiging", zegt Buijs bij Peptalk. "Het is een heel sympathieke, aardige kerel. Hij heeft ook al aangegeven dat hij moeite heeft met zijn rol als technisch manager."

    Buijs is het niet eens met de suggestie dat Jans invloed wil hebben op het spel van Groningen, in de hoop dat de ploeg beter gaat draaien. "Zo ervaar ik het niet. Ik heb meer het gevoel dat hij zelf zoekende is in zijn rol als technisch manager, omdat het iets anders is dan trainen. Ik heb daar geen problemen mee. Hans (Nijland, red.) ken ik ook al heel lang, ook vanuit mijn tijd dat ik daar heb gespeeld. Hij is ook echt supporter van die club. Ze staan er in goede, maar ook in slechte tijden."

    Nijland was zondagochtend te gast bij De Tafel van Kees van FOX Sports. Buijs: "Daar is gezegd dat ik me nog geen zorgen hoef te maken, dus.. Het belangrijkste zijn de spelers. Op het moment dat ervaren jongens als Mahi, Padt en Te Wierik je het gevoel geven dat ze het niet meer in je zien zitten, dan kun je beter je koffers pakken en gaan."

    Groningen verloor afgelopen zaterdag opnieuw. Deze keer ging de ploeg bij ADO Den Haag onderuit. Buijs vindt echter niet dat hij zijn spelers iets kan verwijten. "Je probeert ze juist op te peppen. Je gaat spelers pas iets verwijten als je het gevoel hebt dat ze niet het maximale gedaan hebben. Ik kan een speler moeilijk verwijten als hij een kans mist of een bal verkeerd geeft. Dat hoort bij het voetbal. Het is niet dat we in een verwijtende sfeer zitten."

    Lees meer over:EredivisieFC Groningen

    Poll

    Is Buijs de juiste man voor Groningen?

    (721 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +19738
    maandag 8 oktober 2018 om 20:56
    Hoe heeft Faber dat ook alweer ervaren? Ik geloof niet dat Jans zo snel verandert is.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +6989
    maandag 8 oktober 2018 om 21:23
    Buijs kan lekker samen met Mourinho en Cocu kerst vieren.
    Vind ik leuk
    5697956 +3783
    maandag 8 oktober 2018 om 21:54
    Van den Brom overwintert?
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +6989
    maandag 8 oktober 2018 om 22:25
    Ja, die gaat er echt niet uit hoor! AZ heeft geen geld om hem te ontslaan, hij zal zelf niet gaan en de fans zullen niet accepteren dat de coach weg moet terwijl de directie hun beste spelers verkopen (Weghorst/Jahanbaks)
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8110
    maandag 8 oktober 2018 om 22:35
    AZ geen geld? Nou. Zat geld denk ik.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +6989
    maandag 8 oktober 2018 om 22:53
    Nee hebben geen cent te makken. Wellicht nog een potje na Weghorst maar dat is na alle interne strubbelingen, discussies en advocaten ed ook bijna leeg.
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:34
    ??
    Waar hebben ze -vorig seizoen- Janssen voor verkocht? En afgelopen seizoen Weghorst en Jahanbaksh?

    Dat is meer als waar Ajax afgelopen zomer voor heeft ingekocht toch?

    Waar heeft AZ dat aan besteed dan?
    Als dát geld al weg is, dan mogen ze daar in de Zaanstreek wel eens nagaan of er bestuurders zijn die aan verduisteringspraktijken doen. Gvd, AZ heeft zo'n beetje het beste verkocht de laatste 3 jaar...

    'hebben geen cent te makken', zou wel érg raar zijn.
    AZ was al weer gezond toch? Dus zouden ze nu dík, DIK in de plus moeten staan?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8110
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:24
    Denk dat ze ook nog wel een potje hebben na Jahanbaks. Of Janssen. Of Haps. Of Luckassen. Of Henriksen. Berghuis, Gudelj.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 07:26]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:45
    AZ heeft net de jaarcijfers gepresenteerd. 2 miljoen netto winst (zonder de verkopen van Jahanbakhsh en Weghorst wat 30 miljoen is) en een eigen vermogen van 25,1 miljoen. Geen cent te makken? Lul niet zo slap man
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 20:57
    Zoals het zo blijft gaan met Groningen is hij de juiste man
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 20:57
    Jans eet van twee walletjes
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31497
    maandag 8 oktober 2018 om 21:10
    Op het moment dat ervaren jongens als Mahi, Padt en Te Wierik je het gevoel geven dat ze het niet meer in je zien zitten, dan kun je beter je koffers pakken en gaan."

    Wereldspelers 😂
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 21:53
    Mahi is gewoon een goede speler. Flegmatiek, maar als hij goed is heel goed. Padt is gewoon 3de keeper van oranje en te wierik kon afgelopen zomer naar de beste club van België. Maar ze lieten hem niet gaan. Dus je kan niet zeggen dat ze echt slecht zijn. Alleen halen ze nu absoluut hun niveau niet
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5556
    maandag 8 oktober 2018 om 22:22
    Voor Groningen zijn dat gewoon prima spelers
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 21:13
    Gaat alvast maar langs de Ikea Danny... ik ben bang dat er aan de poten van je stoel gezaagd wordt
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 21:20
    De Poll zou eigenlijk moeten zijn. Wie krijgt er eerder ontslag. Buijs of van Bronckhorst. Natuurlijk krijgt Buijs eerder ontslag want hoe diep Feyenoord ook zinkt een kind van de club mag Feyenoord nu eenmaal naar de verdommenis helpen.
    Vind ik leuk
    Vlietje +299
    maandag 8 oktober 2018 om 21:47
    Volgens mij heeft van Bronckhorst iets gedaan wat al 18 jaar niet gelukt is.. daarnaast 4 prijzen in 3 jaar!! Dus waar heb je het eigenlijk over??
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 21:56
    Je hebt gelijk, maar ik denk dat FFVA bedoelt dat de chemie inmiddels een beetje uitgebubbeld is....
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 22:11
    Jeetje, ook al iemand die niet weet dat niet van Bronckhorst voor die succes heeft gezorgd maar o.a. Dick Advocaat, Dirk Kuyt, KEA en nog meer anderen. Als deze mensen van Bronckhorst niet hadden geholpen dan had hij geen enkele prijs gewonnen. Open je ogen eens man!
    Vind ik leuk
    Vlietje +299
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:42
    Hou toch op man! Als je inderdaad zoveel verstand van voetbal heb zoals je doet voorkomen zie je toch ook dat het simpelweg kwaliteit is. Al heb je op dit moment Louis van Gaal voor de groep zelfs dan wordt je met deze groep in 100 jaar nog geen kampioen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:25
    Geen kampioen, inderdaad maar nu is ook het voetbal niet om aan te zien met van Bronckhorst als trainer. Louis van Gaal had ze in ieder geval harder aangepakt maar van Bronckhorst durft z,n mond niet open te trekken. En dan nog wat, en natuurlijk zal je het daar ook wel niet met me eens zijn, maar Martin van Geel is ook een van de grote schuldigen. Maar je hoort en ziet hem in geen velden of wegen nu het zo slecht gaat met Feyenoord. Feyenoord supporters hebben al contact gehad met Opsporing verzocht want die man moet toch ergens zijn en iets te zeggen hebben?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8110
    maandag 8 oktober 2018 om 22:36
    Het al drie jaar aanhoudende bedroevende spel. Al drie jaar spelers die niet beter worden.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +868
    maandag 8 oktober 2018 om 21:25
    Oh oh geen zorgen maken, dan vlieg je er juist uit:-)
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 21:37
    Bijna kerst
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1261
    maandag 8 oktober 2018 om 22:50
    Gewoon vertrouwen houden. Een voordeel als ze degraderen dan kunnen ze eens kampioen worden. Zo heeft ieder nadeel een voordeel.
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 22:50]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Buijs: "Daar is gezegd dat ik me nog geen zorgen hoef te maken, dus.."