Schelvis kijkt naar Ajax: 'Een leuk aandachtspuntje voor de Feyenoord-opleiding'

    Schelvis kijkt naar Ajax: 'Een leuk aandachtspuntje voor de Feyenoord-opleiding'

    Gepubliceerd: maandag 8 oktober 2018 om 23:46ma 08-10-2018 om 23:46

    Emile Schelvis luidt de noodklok en ziet dat de schouders snel gaan hangen bij de spelers van Feyenoord. Over drie weken wacht een uitduel met Ajax, maar de Rotterdammers hoeven wat Schelvis betreft niet kansloos te zijn.

    "We blikken nu al drie weken van tevoren vooruit op De Klassieker. Dat zegt iets over poep in de broek die zou moeten opwellen als het woord Ajax valt, maar ik ben daar zo ongelooflijk klaar mee. AZ en AEK Athene lieten zich naar de slachtbank leiden, maar waarom zou je kansloos zijn als je de bezetenheid toont van Heracles Almelo (1-1 in eerste wedstrijd, red.)? Ik snap dat voor geen meter", vertelt Schelvis aan RTV Rijnmond.

    De commentator en analist kan helemaal niets met de houding van een aantal Feyenoord-spelers. "Je moet er wel in geloven. Vooral de koppen moeten omhoog en de schouders moeten recht. Dat is een heel groot punt. Die gaan bij Feyenoord zo snel omlaag, terwijl de jeugdspelers in Amsterdam dat al meekrijgen op het moment dat ze het eerste elftal binnenkomen."

    "Dát zou een leuk aandachtspuntje voor de Feyenoord-opleiding zijn. Tuurlijk heeft Ajax veel meer te bieden dan Feyenoord, maar dat wil niet zeggen dat je kansloos bent." Feyenoord speelde zondag met 1-1 gelijk bij Willem ll en staat nu zeven punten achter op PSV. Schelvis merkt geen hosannastemming in Rotterdam-Zuid. "Ze zijn toch niet gedegradeerd, of wel? Ik heb het idee dat dat nu de stemming is."

    "Wie gaat deze ploeg bij de kloten pakken om ervoor te zorgen dat ze weer vooruit gaan? Ze moeten weer schijt hebben aan alles. Ze lijken allemaal zo snel onder de indruk als het niet draait. Die schouders gaan zo snel omlaag. Kijk naar Berghuis, kijk naar Vilhena. Botteghin-Van der Heijden was een ijzersterk tandem in het kampioensjaar. Je ziet er zo weinig van terug. Botteghin komt een béétje terug, maar Van der Heijden is helemaal nergens."

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +19421
    maandag 8 oktober 2018 om 23:49
    Solliciteert hij nu naar de baan van Gio?
    Vind ik leuk
    Snapje? +7619
    maandag 8 oktober 2018 om 23:52
    Mand!!
    Vind ik leuk
    Foebele +54772
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:06
    Dat kan korter!
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:09
    Af!
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3959
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:36
    Ik heb gehoord dat ie liever in de zaal voetbalt
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:00
    Haha je bedoelt struikelt Hahahahaha

    Ik snap wel wat hij zegt.. Maar wat moet een van Beek dan denken "ik ga winnen van Ajax".. die jongen verliest al 10 jaar al zijn wedstrijden tegen Ajax buiten Rotterdam. En zelfs in Rotterdam is het vaak niets als Ajax op bezoek komt.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3959
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:45
    Ik blijf 'm leuk vinden :)
    Vind ik leuk
    Bocajuun +553
    maandag 8 oktober 2018 om 23:50
    Koning toto
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 23:55
    Botteghin en van der Heijden zijn altijd een grap geweest in dat centrum. Echt wonderbaarlijk dat ze daarmee kampioen zijn geworden.
    Vind ik leuk
    Romo +993
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:01
    Vlgs mij zijn dat met v Persie de enige 2 contstanten.... dus wat een onzin
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 00:07]
    Vind ik leuk
    WTSGD +1483
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:13
    Constant dramatisch ja. Verdedigen als een stel amateurs.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:19
    Dat overkomt ook andere teams. Verdedigen doe je met zijn allen.
    Als de spelers voorin de bal steeds verliezen. Als de middenvelders, niemand tegen houden. Dan ben je achterin ook kansloos.


    Iedereen maakt wel een fout tijdens een wedstrijd en als je pech hebt, levert dat een tegen doelpunt op.
    Je moet er gewoon zelf 4 maken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 00:20]
    Vind ik leuk
    Korm +37702
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:24
    zo makkelijk wat jij zegt is het niet. het doelsaldo is te slecht voor een topclub. ajax heeft er maar 4 tegen en PSV 3, dan is 10 van Feyenoord gewoon te veel.
    Vind ik leuk
    Romo +993
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:31
    Wie ga jij er neerxetten dan
    v Beek Tapia nee die deden het lekker
    Dit duo doet het prima.... onze hele voorhoede incl die Vilhena zijn te belazerd dat ze verdedigen.
    Heb je gezien hoeveel tegenstanders er zo het veld over kunnen steken
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 08:33]
    Vind ik leuk
    Zico Ali +480
    dinsdag 9 oktober 2018 om 01:41
    Ze hebben zeker hun beperkingen, maar voor de eredivisie zou dat geen probleen moeten zijn. Wat Feyenoord echt nodig heeft is een kapitein op het middenveld a la Ahmadi. Hij was zo belangrijk voor de samenhang. Dit Feyenoord hangt als los zand aan elkaar. V Persie en sporadisch Berghuis verhullen nog het 1 en ander.
    Vind ik leuk
    Korm +37702
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:04
    dat zegt inderdaad meer over Ajax en PSV ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:12
    Zeker waar
    Vind ik leuk
    Foebele +54772
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:01
    Ajax gaat Feyenoord helemaal zoek spelen, 10-0 appeltje eitje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:04
    Natuurlijk gaat Feyenoord winnen. Er zijn van die momenten in het seizoen, dat het omkantelt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 00:05]
    Vind ik leuk
    Foebele +54772
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:05
    De wedstrijd wordt toch in Amsterdam gespeeld of spelen we deze ook alweer eerst uit?
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:06
    Maakt dat uit dan? In de Arena.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 00:06]
    Vind ik leuk
    Foebele +54772
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:07
    Ik dacht dat je bedoelde dat het in Rotterdam was, want dan zou Feyenoord de winnaar zijn bij een stand van 10-0.

    Maar verder maakt het niet uit, in de Kuip wordt het 0-20. ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:10
    Je ziet het weer vrolijk in, merk ik al.
    Vind ik leuk
    Foebele +54772
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:14
    Ja, m'n cluppie voetbalt erg goed en maakt eindelijk de stappen die ik al jaren geleden had willen zien, dus in dat opzicht ben ik ook wel een beetje verplicht om positief gestemd te zijn. ;-)
    Vind ik leuk
    Pimman +6219
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:45
    Het is tóch niet de KNVB-beker? ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:16
    Als het bij Ajax of PSV niet loopt, gaan de schouders ook hangen bij de spelers.
    Ik denk dat Emile het een beetje verkeerd omschrijft. Ze moeten juist durven te voetballen en niet bang zijn voor een verlies. Ploegen uit vorm zijn altijd bang voor een verlies.

    En dan verlies je ook. Het team dat het meest zeker weet dat hij gaat winnen, dat wint ook. PSV wist het ook zeker, maar wel thuis. En dat blijft raar natuurlijk.
    Uit en thuis zou geen verschil mogen uitmaken.

    Het huiswerk tot 28 oktober ...
    Feyenoord gaat winnen. Een makkie.
    Feyenoord gaat winnen. Een makkie.
    Feyenoord gaat winnen. Een makkie.
    Feyenoord gaat winnen. Een makkie.
    ...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 00:22]
    Vind ik leuk
    Foebele +54772
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:21
    Vind het bij Feyenoord allemaal erg moeizaam en stroef ogen, ook die wissel waarbij een aanvaller eruit gaat en een 3e CV erbij komt vond ik veel zeggend.

    Het zit in het hele team en om eerlijk te zijn heb ik toch altijd wel een beetje het gevoel dat vertrouwen en geloof jarenlang ontbrak in Rotterdam, op dat ene jaar na toen de titel behaald werd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:26
    Dat is ook de fout van een trainer. Verdedigend gaan wisselen. Haha. Ros er nog 2 in, zou ik denken. Een spits erbij.

    Hetzelfde als jij je beste spelers gaat sparen, wat denkt de rest dan?
    We heben zeker een makkelijke tegenstander ...

    Aanvallen met die handel en ros die bal er in. Klaar er mee.
    Vind ik leuk
    Foebele +54772
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:09
    Je kunt best eens wat spelers sparen, maar je moet nooit te ver gaan en ja, die verdedigende wissel vond ik een beetje de boel over jezelf afroepen, je gaat immers naar achteren lopen met meer verdedigers in het veld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:38
    Juistum.
    Vind ik leuk
    Pimman +6219
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:46
    ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:40
    Beetje dom om het Ajax van de eerste wedstrijd tegen Heracles te vergelijken met het Ajax van nu...
    Vind ik leuk
    Petser +14
    dinsdag 9 oktober 2018 om 00:42
    Ajax gaat in alle opzichten zwaar over Feyenoord heen op 28 oktober.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:05
    Ik ga het met lede ogen aan zien..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 19:06]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 01:49
    Een echte vent, die is geen schelvis.
    Vind ik leuk
    repeP +1391
    dinsdag 9 oktober 2018 om 02:27
    Zelden een commentator mee gemaakt die zo alle kanten op waait als Schelvis.
    Vind ik leuk
    Kuip +8456
    dinsdag 9 oktober 2018 om 06:55
    De enige oplossing is van Bronckhorst eruit, een buitenlandse trainer erin.
    Vind ik leuk
    Leozao +5597
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:18
    Emile heeft niet gezien dat het ook nationaal is gaan lopen bij Ajax?... Nee Bayern was zeker ruk en AZ ook...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 07:50]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:31
    Kansloos over 3 weken.

    De puf is eruit en de chemie is er ook niet meer. Na 4 jaar word het tijd voor wat anders.

    Bosz in!
    Vind ik leuk
    Leozao +5597
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:36
    Interessant: ben benieuwd of Bosz hierin zou stappen. Gio heeft me nog nooit kunnen imponeren...
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:39
    Wedstrijden tussen Ajax en Fey. zijn altijd bijzondere wedstrijden. Zelfs een 0-0 wedstrijd is nog de moeite waard om naar te kijken. Dus Schelvis heeft wel een punt alleen ziet hij iets over het hoofd. Ajax is na AEK beter gaan spelen terwijl Fey. na Trencin alleen maar slechter is gaan presteren. Wedstrijden tegen Utrecht en Vitesse werden met moeite gewonnen.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3344
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:43
    Precies dat! Huidige technische staf ontbreekt het aan echte coachcapaciteiten om dit te herstellen. Heb je psychologisch vermogen voor nodig, wat elke toptrainer moet hebben.
    Gio is te licht. Zolang hij blijft zitten glijden ze langzaam verder af....
    Blijft het management dit zo gelaten aanzien? Kwaliteit van de selectie is echt wel top 3 waardig, Gio krijgt het er gewoon niet uit.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws