Steun voor Mourinho: 'Ik zei hetzelfde toen Van Gaal manager was'

Steun voor Mourinho: 'Ik zei hetzelfde toen Van Gaal manager was'

Gepubliceerd: dinsdag 9 oktober 2018 om 07:41di 09-10-2018 om 07:41

Wayne Rooney heeft zich achter de onder vuur liggende Jose Mourinho geschaard. De oud-speler van Manchester United stelt dat de spelers de afgelopen weken te weinig hebben gepresteerd en hun verantwoordelijkheid moeten nemen.

De 32-jarige aanvaller zei dat nadat hij met DC United een 2-1 overwinning had geboekt op Chicago Fire. United boog afgelopen weekend een achterstand om in een 3-2 zege. De laatste resultaten herinneren Rooney aan een lastige periode onder Louis van Gaal.

"Het is een lastige situatie", citeert The Telegraph de Engelsman. "Ik weet dat Jose veel kritiek krijgt, maar de spelers moeten opstaan. (...) De manager kan zoveel doen, maar het is uiteindelijk aan de spelers op het veld om te presteren. Jose is een makkelijk doelwit. Sommige spelers moeten beter presteren."

"Ik zei hetzelfde toen Louis van Gaal manager was", vervolgt hij. "Hij kreeg veel kritiek, maar achter de schermen zei ik tegen de spelers: wij moeten het beter doen. Ik vond dat Van Gaal ons fantastisch neerzette, maar wij presteerden niet op het veld."

Poll

Haalt Mourinho 2019 op Old Trafford?

(5469 stemmen)

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
Dani82 +2756
dinsdag 9 oktober 2018 om 07:44
Als mourinho zich negatief opstelt tegen over zijn spelers, en ze afbrand als ze puntverlies hebben geleden, moet hij niet verwachten dat die spelers voor hem gaan opstaan...
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 07:45
In navolging van Roy Keane logische teksten van mannen die nog hart voor de zaak hadden, zodra je het shirt van United draagt, ben je verplicht om ten koste van alles te willen winnen, ongeacht de omstandigheden achter de schermen, de club is vele malen groter en belangrijker dan wat al dan niet botsende egootjes links en rechts.

Zoals Sir Alex al zei tijdens zijn afscheidsspeech: "You know the jersey you're wearing. You know what it means to everyone here. And don't ever let yourself down, the expectation is always there."
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 07:53]
Vind ik leuk
psvfan1913 +5669
dinsdag 9 oktober 2018 om 07:45
Het ligt ook niet alleen aan Mourinho maar ook aan die belachelijke woodward. Wat een waardeloze aankopen. Waarom koop je Sanchez als je martial hebt? En die Fred valt me ook tegen tot nu toe.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1264
dinsdag 9 oktober 2018 om 07:47
Mooie feedback van rooney over LvG. Ik ben er ook van overtuigd dar man utd nu verder was geweest als LvG was gebleven. Dat heb ik alleen niet met mourinho. Die wringt zijn spelers helemaal uit met alle defensieve taken waardoor de romantiek ver te zoeken is in de elftallen van jose.
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 07:48
Als je continue je spelers publiekelijk afzeikt ben je in mijn ogen en slecht mens en dus een slechte trainer......
Vind ik leuk
Roy_87_ +1582
dinsdag 9 oktober 2018 om 08:04
MO must GO
Vind ik leuk
navidos +177
dinsdag 9 oktober 2018 om 08:45
Het is zeker niet alleen de schuld van mourinho. Ed Woodward is hier net zo schuldig aan misschien zelfs meer. Hij is al jaren een slechte technisch directeur (wat die eigenlijk niet kan en niet is). Elk jaar is het feest tijdens transfer periode, constant te laat en vaak spelers halen voor teveel geld. Het lijkt alsof die niet kan onderhandelen maar meer zoiets heeft “i make you an offer you cant refuse”. Ook afgelopen zomer met Sanchez. Ik weet niet of Mourinho sanchez wilde of dat Woodward op eigen hagje Sanchez heeft gehaald ( die overigens naar city wilde). Het botert niet in de top van united en het moet heeeel snel anders.
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 17:27
Rooney heeft 99% gelijk en ze moeten ook 90% in en van VP op vakantie sturen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 17:28]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws