Dumfries bij Oranje: Die koekenbakker heeft het helemaal verkeerd gezien

    Dumfries bij Oranje: "Die koekenbakker heeft het helemaal verkeerd gezien"

    woensdag 10 oktober 2018 om 08:48

    Jaren geleden kreeg Denzel Dumfries van een jeugdtrainer van Sparta '20 te horen dat hij niet goed genoeg was. "Die koekenbakker heeft het helemaal verkeerd gezien", zegt Dumfries - inmiddels international van Oranje - voor de camera van Veronica Inside. 

    De rechtsback van PSV werd destijds gewogen en te licht bevonden door Maikel van Pul. "Dat was bij Sparta '20. Ongelooflijk, hè? Hij heeft het helemaal verkeerd gezien, die koekenbakker", zegt Dumfries met een grijns op zijn mond. 

    "Hij heeft me toen laten vallen. Dat was een keuze. Misschien was ik toen niet goed genoeg. Het was voor mij ook een stimulans om door te gaan. Dat ik afviel, was natuurlijk een grote klap. Misschien zag-ie het toen wel goed hoor, dat ik niet goed genoeg was."

    Zijn mentaliteit wordt gezien als een grote kwaliteit van de 22-jarige vleugelverdediger. Dumfries heeft meer te bieden, benadrukt hij. "Dat mag ik hopen, ja. Ik denk sowieso niet dat je anders in de Eredivisie speelt." 

    Poll

    Verdient Dumfries een basisplaats bij Oranje?

    (3462 stemmen)

    Plaats een reactie

    MaxFR010 +933
    woensdag 10 oktober 2018 om 08:54
    Liever hem dan Hateboer.
    Vind ik leuk
    Old Star +7313
    woensdag 10 oktober 2018 om 08:54
    Als ie koekenbakker is heeft ie ook niet zo veel verstand van voetbal he...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 08:54
    Zo gaat het vaker in het topvoetballer. Misschien was hij toen ook niet goed genoeg, Dumfries lijkt me ook wel een laatbloeier. Zo als hij zelf ook al zei is hij behoorlijk lomp, maar als je goed genoeg bent kom je er altijd wel!
    Vind ik leuk
    2cents +54848
    woensdag 10 oktober 2018 om 08:57
    “Misschien zag-ie het toen wel goed hoor, dat ik niet goed genoeg was."

    En hem wel doodleuk met naam en toenaam koekenbakker noemen op TV.

    Het zal ook best wel aan Dumfries zelf gelegen hebben dat hij wat later doorbreekt. De scouts lopen tegenwooordig namelijk overal.
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:02
    ach kom op, het is net schone met zijn uitspraken. Niet serieus nemen :)
    Vind ik leuk
    2cents +54848
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:08
    Als ik PSV mag geloven is het serieus nemen van de uitspraken van Schöne juist de basis geweest voor hun overwinning... ;)
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1334
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:10
    Altijd maar weer de vergelijking trekken met Ajax. Zit het je zo hoog allemaal?
    Vind ik leuk
    soplul +3301
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:27
    Ben jij nou serieus????
    Kijk je pas rond op VP ofzo?

    Alsof dit andersom niet ook bij elk topic gebeurd....
    En dat jij als az fan je er over drukt maakt....
    Laat ze lekker onder elkaar trollen.
    Gaat hier toch nooit weg want er wordt toch niet tegen opgetreden.
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:40
    ach het was niet eens een trol aktie. Schone staat bekend om zijn uitspraken dus logisch dat hij genoemd wordt toch?
    Vind ik leuk
    soplul +3301
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:54
    was meer in reactie op altijd weer de vergelijking trekken wat hij zegt.
    Het was ook helemaal geen troll opmerking.

    En begrijp ook niet waarom een az fan zich zo eenzijdig druk moet maken.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1334
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:52
    Dus dat het vaker gebeurt, maakt het goed? Lekker dan.
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:55
    je kan ook overal beren op de weg zien
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1334
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:10
    Niet mee bemoeien, gaat je pet te boven.
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:13
    Hahaha reageer dan ook niet op mijn berichten, daar is dit namelijk de aanleiding van :)
    Vind ik leuk
    soplul +3301
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:55
    Gaat erom dat jij kennelijk alleen heel eenzijdig erin geinteresseerd bent.
    Slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:39
    Schone heeft niks met ajax te maken, blijkbaar kom je hier niet vaak anders weet je namelijk dat ik Schone wel mag :)
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1334
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:50
    "Schone heeft niets met Ajax te maken." Zie je zelf in hoe bekrompen je reageert?
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:55
    Klopt toch, ik heb het over de persoon, niet over de club. Moeilijk he om dingen gescheiden te zien..
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1334
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:58
    "Moeilijk he om dingen gescheiden te zien.." zegt de kleuter die over Schone begint onder een artikel over Dumfries en Oranje.
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:01
    Die verbanden legt met uitspraken om een voorbeeld te geven noem je iemand die dat ook vaak doet zoals schone, waarschijnlijk is dit ver boven je niveau als je dit niet begrijpt.

    Stop gewoon met discussieren als je het niet kan.
    Je zoekt overal maar wat achter wat in deze onterecht is.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 11:09]
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1334
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:09
    Kleuterklasje heeft pauze merk ik?
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:12
    hahaha heerlijke inhoudelijke reactie, zo te merken wel want anders zit jij hier niet. Fijne dag nog :)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 11:45]
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1334
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:24
    "zou te merken" Goed bezig, Cornholio
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:45
    weer zo volwassen, hulde hoor
    Vind ik leuk
    GOAL! +446
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:47
    Jij doet wel een beetje zielig nu medusajax
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:25
    Ik hoop dat van Bommel Dumfries ff zijn mond laat spoelen. Je eerdere leermeesters niet openlijk beledigen hoort bij volwassen worden. Hier ligt anders zelfoverschatting / een gebrek aan zelfreflectie op de loer. Waar dat zo'n jongen brengt hebben we vaker gezien, helaas.
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:40
    Heb je het filmpje gezien?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:32
    Nee. Ik begrijp inmiddels dat hij uitstraalde 'ik zeg het wel maar ik meen het niet'. Desondanks blijf ik bij een piepklein 'maar'
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:46
    Nou Wilfred was voornamelijk bezig om hem uit zijn tent te lokken. Vond dat hij het prima oppakte hoor. Wilfred begon er ook over, niet hij zelf. ik zou zeggen kijk het filmpje ff ;)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 11:47]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:49
    Point taken, Korm.
    Informeer je of zwijg ;-)
    Gelijk heb je.
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +342
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:10
    Zei die met een grijns op z'n mond. Dus misschien niet te serieus nemen..
    Vind ik leuk
    Cappie +7354
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:19
    Da's een grapje 2cents... of in ieder geval schertsend bedoeld.
    Vind ik leuk
    2cents +54848
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:34
    Snap ik, en het is ook nog Genee die dat eruit trekt.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2611
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:32
    Scouts in NL kijken niet altijd naar de juiste dingen. We zijn hier vooral gefocust op de aannames, techniek etc... Dat is de rede waarom bijvoorbeeld Ajax gigantisch mooi en sterk voetbal kan spelen maar zo nu en dan ook door het ijs zakt. Vooral de vuile meters die het middenveld moet maken worden zo nu en dan verwaarloosd.
    Vind ik leuk
    2cents +54848
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:38
    Dat zijn inderdaad keuzes.

    Maar die vuile meters kunnen ze wel maken. Het is daarbij de mentaliteit doe het soms af laat weten. Dat is alweer een stuk moeilijker te scouten.

    Zo’n Ziyech maakt de meters én meer in de ene wedstrijd, vooral Europa, en maakt ze in de eredivisie soms weer niet. Zoals in Eindhoven en in Sittard.

    Is ook aan de coach om dat er altijd uit te halen. Daarbij scout je zijn enorme talent daarbij altijd positief. Zeker op ons bescheiden niveau.
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    woensdag 10 oktober 2018 om 08:58
    Dus hij mag hem wel dankbaar zijn...als stimulans
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 08:58
    Niet netjes van dumfries. Hij was toen ‘misschien niet goed geboeg’, gebruikte het wegsturen als motivatie en staat nu hier.
    Om zo iemand dan koekenbakker te noemen..
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:02
    ach je ziet aan zijn houding dat het een dolletje is...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:03
    Heb je het filmpje niet gekeken of snap je grapjes niet? Want het was overduidelijk dat Dumfries dat als grapje bedoelde. Hij zegt daarna zelfs nog dat ie toen gewoon niet goed genoeg was.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:04
    Filmpje niet gekeken idd. Alleen bericht gelezen. My bad.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:07
    Ah oke, kan gebeuren. Het was voornamelijk de interviewer die hem wilde laten zeggen dat die beste man het verkeerd had gezien toen.

    Dumfries maakt een geintje en zegt daarna ook dat hij toen misschien niet goed genoeg was en dat het juist een drijfveer voor hem was dat ie eruit was gezet.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1402
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:36
    Geintje maken komt leuk over. Dat is een heel verschil met quasi lachend je gram halen. Als hij een grap wil maken ga je niet iemand op deze wijze te kijk zetten door hem met naam en toenaam te noemen.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4772
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:42
    Zit diep he.. sjonge jonge waar jij je druk om maakt.

    Een Grap!
    Vind ik leuk
    Hast57 +1402
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:49
    Waar maak jij je dan druk om. Geef jij iedereen respons die een andere mening aanhangt dan jij? Dan wordt het een dagtaak. Wat zou er diep moeten zitten??
    Vind ik leuk
    Garinsha +4772
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:53
    Ik maak me nergens druk om.. jij blijkbaar wel..

    Om een grap..

    Hoe grappig is dat..
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:45
    Dat doet hij niet. Dat doet de journalist. En hij haalt niet 'quasi lachend zijn gram' want 2 tellen later zegt hij dat de beste man het misschien wel goed gezien heeft toen.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1402
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:51
    Dan hoef hij zijn naam toch niet te noemen daar heeft hij toch niet om gevraagd, of wel. Ook al doe je dat lachend.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:58
    Dus je enige argument is dat Dumfries zijn naam niet moet noemen?
    Dan is bij deze de discussie afgelopen, want Dumfries noemt niet 1x de naam van de desbetreffende jeugd trainer. Alleen de Journalist heeft de naam genoemd.
    Dus dat argument gaat niet op, sorry man.
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    woensdag 10 oktober 2018 om 08:59
    Dumfries ontwikkelt zich goed bij PSV. Deze lijn doorzetten!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:00
    maikel van pul zal blij zijn dat zijn naam nog ff word genoemd.......
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:05
    De spiegelversie van dit relaas is dat inspirator en mental coach Maikel van Pul de geestelijke vader en spirituele ontdekker is van de hoogbegaafde Denzel Dumfries.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 09:05]
    Vind ik leuk
    aartstyle +1119
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:06
    Dumfries is niet goed genoeg voor Ned. Elftal. Komt voetballend te kort. Wellicht ben ik over twee jaar ook een "koekenbakker", maar dat zien we dan wel weer.
    Vind ik leuk
    LOZGUTI +131
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:13
    En wie zal jij neerzetten dan gezien er geen betere alternatieve zijn
    Vind ik leuk
    aartstyle +1119
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:21
    Goede vraag. Hoe gaat het met Karsdorp eigenlijk? Heb verder niks tegen dumfries, prima inzet en fysiek. Doet het bij PSV aardig, maar is in mijn optiek toch echt wel minder dan Arias.

    Maar voor Ned. Elftal nu logisch bij gebrek aan beter. Maar is niet van het niveau dat je zou moeten nastreven voor het nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    LOZGUTI +131
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:29
    Het niveau Arias is moeilijk te evenaren in deze korte periode maar de potentie heeft hij wel natuurlijk. Kasdorp dat weet niemand hoe daar mee gaat waarschijnlijk.

    En laten we eerlijk zijn het hedendaagse niveau NED elftal is niet meer zo denderend we zitten nu in een fase waar je met jonge talenten moet opbouwen.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1402
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:39
    Aria zit bij Atletico ook meestal de bank warm te houden.
    Vind ik leuk
    LOZGUTI +131
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:40
    We hebben het over de tijdtoen hij ons alle PSV speelde
    Vind ik leuk
    aartstyle +1119
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:56
    Ik denk niet dat hij de potentie heeft van Arias qua voetballend vermogen.
    Vind ik leuk
    LOZGUTI +131
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:02
    Ik kan me nog herinneren de eerste seizoen met Arias was het ook allemaal niet best, maar heeft zich goed door ontwikkeld.
    Dit kan natuurlijk met Dumfries ook hé is nog jong traint en speelt in een goed team bouwt nu Europese ervaring op.

    En eerlijk toen ik hoorde dat ze van de zomer Dumfries haalde dacht ik ook van wat moeten we ermee, maar hij heeft me toch positief verrast
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:10
    Dat is wel even slikken voor Spartaan '20. Doorgaans een eruptie van bevredigende talenten. Waarvan er nu 1 is doorgebroken tot Oranje... tja.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:10
    Onzen Denzel zet zaterdag de turbo erop en die duitsers zullen niet weten wat hun overkomt..........
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4175
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:12
    Ben nog steeds niet zo kapot van dumfries. Maar ik laat me graag verrassen, wordt wel eens tijd weer voor een goeie rechtsback bij nederland. Linksback trouwens ook
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11416
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:13
    Omhoog gevallen mannetje, matige back en goed acteur.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:16
    Denzel bedoelt hier Spartaan’20,
    Waarna hij bij Smitshoek terecht is gekomen.
    Denzel Besliste voor zichzelf spelend in O17 dat hij een stap hogerop moest. Via Barendrecht; Sparta; Heerenveen uiteindelijk bij PSV terecht gekomen en zelfs geselecteerd voor Nederlands 11tal.
    Alles in een tijdsbestek van 6 jaar!!
    Nog steeds te vinden langs de velden bij Smitshoek en zeer toegankelijk voor jong en oud.
    Wat hebben ze op Zuid leggen pitten zeg!!!
    Hemelsbreed nog geen 8 km vanaf De Kuip.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 09:17]
    Vind ik leuk
    Andreh +1159
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:17
    Aardige speler voor de eredivisie, internationaal niet goed genoeg.
    Ik snap echt zijn uitverkiezing niet voor Oranje, technisch ver onder de maat, maar is mijn mening.
    Vind ik leuk
    Sanders +3710
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:53
    Kwam door blessures van fosu mensah, janmaat en tete. Ik vind hun drie maar ook hateboer en karsdorp allemaal beter om eerlihk te zijn, maar hoe meer talent hoe meer vreugd.
    Vind ik leuk
    De Goffert +416
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:26
    Hij zegt het met een grijns op z’n gezicht. Dat geeft aan dat hij die Pul het niks aanrekent. Ook zegt hii dat het destijds misschien inderdaad wat minder zou zijn geweest waardoor hij misschien wel terecht afviel.
    Goede gozer die Dumfries.
    Zelf ben ik van mening dat je normaliter niet kunt preteren bij oranje als je in de eredivisie speelt. Niveau is te slecht om tegen de grotere landen te stunten, mochten die natuurlijk op oorlogssterkte aantreden.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:31
    Spartaan'20*
    Vind ik leuk
    pico323 +5551
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:47
    Netjes van hem om dhr van Pul koekebakker te noemen op tv. Grote klasse van hem. Het is een maatenaaier en matige voetballer. En een grote jongen om die man te beledigen voor tv.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:06
    je hebt niet de moeite genomen om het filmpje te bekijken?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:49
    Wat een kutinterview.
    Vind ik leuk
    Godin1 +938
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:52
    Zegt genoeg om je zo uit te laten over een vroegere trainer. Alleen koekenbakkers doen dat. Laat eerst maar eens wat zien koekenbakker. Mij heb je zeker nog niet overtuigd.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1356
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:35
    Basisplaats misschien nog niet. Maar van de andere kant: wie hebben we dan?
    Vind ik leuk
    onbemind +237
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:43
    Dat was niet Sparta,20 , maar Spartaan 20, waar echt div.jeugdspelers
    naar BVO zijn gegaan.

    MOET IK ME ELKE KEER INSCHRIJVEN SOMS !!!!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:59
    De reden dat Diepfries in Oranje zit is om andere Ajacieden rust te geven, maar ook omdat er niks fatsoenlijks rondloopt. Dat is de reden waarom, niet zozeer dat hij de sterren van de hemel speelt...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:18
    VP, bedoelen jullie niet spartaan’ 20?
    Vind ik leuk
    torinofc +247
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:20
    DOmme draver
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2181