Ajax maakt indruk tegen Bayern München: 'De potentie zag ik eerder al bij Oranje'

    Ajax maakt indruk tegen Bayern München: 'De potentie zag ik eerder al bij Oranje'

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 12:23wo 10-10-2018 om 12:23

    De prestaties van Ajax en PSV in de Champions league hebben Oranje-aanvoerder Virgil van Dijk positief verrast. De centrale verdediger van Liverpool genoot vooral van de wedstrijd van Ajax bij Bayern München.

    "Zij speelden een dag voordat wij tegen Napoli moesten. Ze deden het geweldig, heel knap", stelt hij in gesprek met Voetbal International. Helemaal verrast is Van Dijk niet. "De potentie van die spelers zag ik eerder al tijdens de trainingen met het Nederlands elftal." Bij het grote Oranje hebben zich met Matthijs de Ligt, Daley Blind, Frenkie de Jong en Donny van de Beek vier Ajacieden gemeld.

    Hoewel PSV na twee wedstrijden nog puntloos is in de Champions League, maakte ook die ploeg een goede indruk op Van Dijk. "Wat ik later van de beelden in de samenvatting heb gezien, kon PSV ook terugkijken op een goede wedstrijd tegen Internazionale. Zonde dat ze verloren." Namens PSV hebben Jeroen Zoet, Denzel Dumfries, Pablo Rosario en Steven Bergwijn en Luuk de Jong zich in Zeist.

    Poll

    Gaat Ajax overwinteren in de Champions League?

    (6107 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 10 oktober 2018 om 12:26
    gewoon goed team dat Ajax.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:29
    Je mag gerust zeggen dat we 2 goede teams hebben in de Eredivisie! Ik ben blij met bijde.
    Vind ik leuk
    Baijiu +1417
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:33
    Is dat een speler of een club?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24313
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:34
    Ze moeten die kwaliteit ook maar eens in de eredivisie laten zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:47
    Is waar 2 hele goede teams!! Sportieve reactie ook van je
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:01
    lekker samen strijden voor die europese punten!
    Vind ik leuk
    Swout +1137
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:07
    2 goede teams in de Eredivisie, 1 goed team in de CL.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:08
    Ik vond Ajax het ook wel aardig doen. Maar oké dan houden we op alleen PSV goed. :)
    Vind ik leuk
    Swout +1137
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:11
    Als jij 0 punten en -5 doelsaldo goed vind zijn we snel uitgepraat :p
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:13
    Van Messi en Zoet win je niet grote vriend! :)
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:26
    Me to
    Vind ik leuk
    DON7 +131
    donderdag 11 oktober 2018 om 01:32
    Ei
    Vind ik leuk
    michelhx +3798
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:30
    Een heel goed team, al denk (en hoop) ik wel dat je nog even vooruit kunt met je naam. ;-)
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1794
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:32
    PSV is beter.
    Vind ik leuk
    Senn +7131
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:35
    Natuurlijk is PSV beter, bijna heel Duitsland wint van Bayer en ajax speelt gelijk.
    En toch blazen ze weer hoog van de toren.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3968
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:44
    Overdrijven is ook een vak.

    Op basis van het vertoonde spel en statistieken mag Ajax dik tevreden zijn. Twee weken daarvoor won FC Bayern makkelijk op bezoek bij Benfica. Dat Kovac niet geschikt is daar zijn ze bij FC Bayern ook wel achter. De beste man heeft een kans gehad en blijkt niet goed genoeg te zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:47
    PSV en Ajax zijn aardig aan elkaar gewaagd! Ajax meer talent, PSV beter als team! Het spel van Ajax was ook prima tegen Bayern, Ookal zitten die in een crisis, het was een belangrijk punt in Europa. PSV moest helaas tegen Messi en Zoet had een behoorlijke slechte wedstrijd, maar het spel was wel leuk!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:26
    Hahaha heel Spanje pakt punten tegen Barca en jullie gaan er met 4-0 af. Shut your mouth.
    Vind ik leuk
    Swout +1137
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:09
    Barca verloor ook van Leganes ..
    Vind ik leuk
    HJR +8309
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:28
    Wat een cliche antwoorden zeg. Maar goed wordt hem gevraagd dus ja hij moet wat.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1794
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:31
    Tegen een totaal uit vorm verkerend Bayern, die zelfs nu van laagvliegers in de Bundesliga verliezen..
    Vind ik leuk
    Swout +1137
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:12
    Ik herhaal: Barca verloor ook van Leganes.. wat is je punt?
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1794
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:18
    .
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2760
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:33
    Overdreven zeg! Bayern is gewoon zwaar uit vorm en veel teveel oudere spelers
    Vind ik leuk
    The Iceman +11597
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:38
    Datzelfde gold ook voor Barca vorig jaar, maar dat maakt de prestatie van Roma niet minder knap.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24313
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:39
    Hoe raar kan het lopen. Vorig jaar nog zwaar favoriet en kampioen en nu ‘vechten tegen degradatie?’ Het al allemaal zo’n vaart niet lopen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:45
    Voor de wedstrijd schreeuwde je nog de hele dag dat ajax geen schijn van kans maakte en opgerold zou worden, dus lazer nu aub op met je domme gezwets!
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2760
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:27
    Bayern in oude vorm had Ajax geen schijn van kans gehad. Kijk maar van wie Bayern verlies in de competitie. Eigenlijk heeft Ajax het dan nog slecht gedaan tegen Bayern
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6786
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:35
    Waarom past vp na 5 minuten steeds de titel aan
    Vind ik leuk
    mcmodd +24313
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:39
    Omdat bleek dat het niet klopte? Of geen klickbaits?
    Vind ik leuk
    SjeH +305
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:38
    Naar mijn mening maakte Bayern gewoon geen indruk!
    Net als Ajax van bv Fortuna verliest, dan heeft Fortuna geen indruk gemaakt maar speelde Ajax gewoon slecht......
    Vind ik leuk
    ItsKezier +140
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:42
    zo mooi dat een bericht als deze altijd omslaat in die ellendige discussies over Ajax, PSV, Feyenoord etc etc. Feit is dat Ajax momenteel in de CL het gewoon heel netjes doet. Het was "maar" een gelijkspel maar tegen de kampioen uit is dat gewoon een zeer goed resultaat. De poule waar PSV in zit is veel zwaarder en dus minder goed aan elkaar gelijk te stellen.

    Als Ajacied hoop ik dat PSV minimaal overwinterd in de EL want we hebben de punten echt echt echt nodig. Dat maakt de competitie alleen maar ten goede. Qua competitie ben ik trots op de laatste wedstrijden, maar het is dubbel. AZ zat zo dicht tegen de topteams aan en Feyenoord is echt nog zwak dit jaar. Ik hoop dat beide gaan aanhaken want ook dat is alleen maar ten goede van competitie en toekomst.

    Op richting mooie voetbal, mooie wedstrijden en een kampioen die het verdient aan het einde van het seizoen. Let's go!
    Vind ik leuk
    Aspers +561
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:03
    PSV heeft 2x verloren.....welke prestatie hebben we het over? Dat ze een bal naar elkaar hebben overgespeeld?
    Vind ik leuk
    Chimi Pipo +108
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:08
    Ajax heeft ook het zwakste poul
    Vind ik leuk
    Swout +1137
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:14
    het zwakste poul? welke taal spreek jij?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:43
    Da's Caribisch.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174733
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:34
    Kunnen we niet gewoon vanaf nu in alle topics godswonder frenkie betrekken?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws