Belgisch international luidt noodklok: 'Ik blijf me maar vermoeid voelen'

    Belgisch international luidt noodklok: 'Ik blijf me maar vermoeid voelen'

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 14:07wo 10-10-2018 om 14:07

    Belgisch international Thomas Meunier heeft woensdag uitgehaald naar de FIFA. De verdediger is van mening dat voetballers, en vooral internationals, te veel belast worden tijdens het seizoen. Hij stelt dat het drukke speelschema dreigt te leiden tot chronische vermoeidheid.

    De rechtsback moet ook tijdens de interlandbreak weer spelen. "De Nations League brengt misschien wat meer peper en zout in de internationale wedstrijden, omdat er toch een halve finale en finale gepland staan in juni. Maar voor mij verandert dat totaal niets", aldus Meunier tijdens de persconferentie.

    "Ik denk dat de FIFA moet nadenken over een lichtere kalender. Wij moeten zowel in oktober als november internationaal spelen, dat lijkt me onnodig", vervolgt hij. Meunier stelt 'chronisch vermoeid' te zijn. "Met de groepsfases van de Champions League en de Europa League, maar ook met de nationale bekers die er nu aankomen wordt het wel heel druk voor ons", stelt hij.

    "Als je dan weet dat we na het WK maar twee à drie weken rust gehad hebben... Dat was veel te weinig. Ik blijf me maar vermoeid voelen, die vermoeidheid wordt stilaan chronisch", aldus Meunier. Hij blijkt bovendien niet de enige te zijn. "Iedereen is het er over eens dat het gewoon te veel wordt", zegt Meunier ."Sinds de eerste selectie in september spelen wij allemaal twee wedstrijden per week. We kunnen niet herstellen en het stapelt zich allemaal op... We kennen natuurlijk het liedje: het gaat over tv-rechten en geld. Maar ik zou liever wat extra rust hebben om beter te kunnen presteren in de Champions League en de competitieduels bij PSG."

    Poll

    Heeft Meunier gelijk?

    (657 stemmen)

    Plaats een reactie

    ELD070 +969
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:11
    Arme dommel had maar 3 weken rust na het WK. Moet hoognodig eens wat gedaan worden aan die vergoedinkjes die ze krijgen....
    Vind ik leuk
    Johan59 +770
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:12
    Datcis onzin, mentaal is voetbal verschrikkelijk zwaar het is niet het trainen en de wedstrijd alleen mentaal moet je ijzersterk sterk zijn
    Vind ik leuk
    Rodajc +15842
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:26
    Daar krijgt hij zijn salaris ook naar. Dit geldt voor iedereen die op hoog niveau werkt, daar zitten meer uren in en dus ook meer stress en vermoeidheid, daartegenover staan ook hogere beloningen.
    Als hij dat niet aankan is hij niet geschikt voor de top en moet hij ervoor kiezen geen international meer te zijn of op een lager niveau met minder wedstrijden te gaan spelen.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2544
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:35
    Het vervelende is, en daar doen de salarissen niets aan af, dat het algemene niveau van het voetballen afneemt. Vond bijvoorbeeld het WK niet om aan te gluren, waar iedereen een uitgebluste indruk maakte. Zou dat niet bijvoorbeeld ook de reden kunnen zijn dat landen als Kroatië het zo voortreffelijk deden?
    Vind ik leuk
    Rodajc +15842
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:48
    Klopt, maar dan horen de clubs te klagen en niet de spelers. Dat laatste wat je zegt zou zeker kunnen!
    Vind ik leuk
    Obl93 +2544
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:50
    Klopt wel, helaas gaat het bij de (grote) clubs vaak ook alleen om de centjes.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:05
    Misschien is meunier iets voor Roda?
    Vind ik leuk
    ELD070 +969
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:36
    Als het dan met name om het mentale deel gaat vraag ik me af hoe het kan dat bijvoorbeeld honkballers wel 162 wedstrijden in het jaar kunnen spelen? Of is dit mentaal een minder zwaar spelletje?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29265
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:29
    Prima, dan halen we de druk eraf.. en dan krijgen ze ook nog maar 10% van hun salaris. Goed?

    Wie de lusten wilt, moet ook de lasten dragen. Dat gejank van mensen die het eigenlijk hartstikke goed hebben.. rot toch op. Net zoals die leraren die continu staken terwijl ze tig vrije weken per jaar hebben. De groeten... doe je werk en ga niet janken om de lasten die horen bij de lusten die je liefhebt.
    Vind ik leuk
    Old Star +7494
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:46
    Wat een ongelooflijk domme reactie!
    Ver van de realiteit verwijderd!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:48
    Als voormalig leraar zijnde kan ik je wel even kort wat uitleg geven over je voorbeeld. Waaruit overigens wel blijkt dat je geen flauw idee hebt waarom er überhaupt gestaakt wordt of waarom leraren klagen.

    Weet jij wat een gemiddelde leraar verdient en wat de gemiddelde werkdruk is? Het was altijd zo dat je per lesuur dat je geeft 15 minuten aan voorbereiding en afhandeling ij kunt tellen, plus een aantal vergaderingen per maand, die pas na afloop van de lessen kunnen starten. Soort overwerk zonder betaling.

    Doordat alle verantwoording bij de leerlingen is weggenomen en bij de leraar is gedropt, ben je nu per lesuur ruim 40 minuten extra tijd kwijt. Dat is dus bijna een verdubbeling van je werkuren voor hetzelfde salaris.

    En al die weken vakantie? Van een gemiddelde week ben je 3 dagen bezig met inhalen, nakijken of voorbereiden.

    Daarnaast hebben we ook altijd het voordeel dat we lekker midden in de duurste periodes op vakantie mogen.

    Vreemde vergelijking dus
    Vind ik leuk
    Jozef +40092
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:13
    Maar op zich wel 13 weken vakantie plus nationale feestdagen en zo. Ik ken mensen die ook werkdruk voelen en het daardoor moeten doen met nauwelijks vakantie. Dus ook niet in dure periodes...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:40
    Dat klopt, het aantal vrije weken wat je hebt klinkt leuk, maar het is alleen zelden tot nooit zo dat je op vrijdag de boel afsluit, niets meer hoeft te doen en een week later kijkt wat er voor je klaarligt.

    Daar verkijken veel mensen zich op, de leerlingen verwachten wel van je dat ze na een vakantie fatsoenlijk les hebben, dus is een goede voorbereiding nodig. En daar kun je niet op zondagavond pas mee beginnen.

    En overal heb je mensen die werkdruk voelen, maar die kunnen dat weer meenemen in salarisonderhandelingen, wij zitten vast aan wettelijk bepaalde schalen.
    Vind ik leuk
    Jozef +40092
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:47
    Die keuzes kun je zelf maken. Elke keuze heeft voor- en nadelen toch?

    Ook voor het leraar zijn moet je natuurlijk geschikt zijn. Dat is met alle beroepen zo. Als dat zo is voel je minder stress.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5606
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:51
    Het leven van een vierde man is pas zwaar.
    Vind ik leuk
    base +2408
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:24
    Mensen op de bouw bijvoorbeeld hebben het natuurlijk veel makkelijker geen tijdsdruk dat het af moet ofzo en lekker uit slapen en oh ook iets van 3 werken vakantie.
    Vind ik leuk
    deir712 +442
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:17
    Hoeveel vakantiedagen heb jij? Oh ja, tel je weekenden ook maar op, want dan moeten deze - in jouw ogen - zeikerds ook gewoon werken.
    Vind ik leuk
    Johan59 +770
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:11
    Doe er dan wat aan, als de het hele elftal zegt we spelen niet, miss veranderd dat iets. Maar dit zet geen zoden aan de dijk
    Vind ik leuk
    Arvin +5894
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:00
    Dan verlies je gewoon met een 3-0, dat zijn de regels en benadeeld je alleen maar je club mee.
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +524
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:11
    Daar krijg je het gezeur van de verwende voetballers weer. Ga dan in de bouw werken of zo!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:15
    Omdat ze veel verdienen mogen ze daar niks over zeggen?
    Vind ik leuk
    soksa +1609
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:20
    Ondanks dat bouwvakkers ook ongeveer maar 3 weken vankantie hebben is de piekbelasting van een voetbalwedstrijd in de top vele malen zwaarder dan in de bouw. Waarmee ik niet zeg dat de bouw makkelijk werk is, integendeel zelfs. Maar topsport ziet gezien de zwaarte en de hoeveelheid wedstrijden, trainingen en het reizen over heel de wereld echt tegen het ongezonde aan.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1692
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:25
    Precies. En mensen die beginnen over wielrenners etc snappen er ook niet veel van. Wielrennen is nou juist een sport waarbij je geen last heb van de zwaartekracht op je gewrichten. Een Marathon loper kan in principe op topniveau ook maar 2 marathons lopen. Dafne Schippers loopt ook maximaal 20 wedstrijden in het jaar.
    Vind ik leuk
    Jozef +40092
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:19
    Ik wens mijn kinderen het beste. Een leven als topvoetballer leek me niet verkeerd hoor. Een beetje topper wordt zwaar belast in de periode van het leven dat je het meeste aankan. Met enig verstand hoeft hij zich daarna nooit nog zorgen te maken om geld...

    Het hoort erbij. Als de belasting te zwaar is voor Munier kan hij ook voor wat niveautjes lager kiezen. Daarin kan hij vrij beslissen. Dit hoort er gewoon bij. Het is voor de sterkste, heel simpel.
    Vind ik leuk
    soksa +1609
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:16
    Ik ben het met je eens hoor. Ze worden er inderdaad ook rijkelijk voor beloond. Als ik zelf het talent had gehad had ik ook graag profvoetballer geworden. Maar het ging mij puur om het feit dat mensen zeggen dat voetballers een luizenleventje leven en geen reet uitvoeren. Dat is natuurlijk onzin. Als je in de top voetbalt heb je er vanaf dat je een beetje kan lopen al zoveel voor moeten laten en hard moeten trainen. Dat terwijl de bouwvakker ieder weekend lekker op de bank hangt, een feestje heeft met vrienden en bier drinkt. Dat staat nog los van het feit dat voetballers zo extreem fit moeten zijn dat het tegen het ongezonde aan zit en heel het leven in het teken staat van trainen, gezond eten en dan een wedstrijd spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:24
    Hou op man. Voetballer zijn op dat niveau is vele malen zwaarder dan het werk van een bouwvakker.
    Vind ik leuk
    Jozef +40092
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:21
    En ik maar denken dat het bevoorrechte mensen zijn.

    Munier kan er zó uitstappen en bijvoorbeeld bouwvakker worden. Maar ja....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 16:21]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:23
    Een bouwvakker kan er ook zo uitstappem en orders gaan pikken.
    Vind ik leuk
    Jozef +40092
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:35
    Klopt. Munier ook.

    Waarom zou hij dat toch niet doen dan?
    Vrijheid blijheid toch?


    Toen was het stil...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 19:03]
    Vind ik leuk
    base +2408
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:29
    Ja inderdaad hoe zwaar kan het nou zijn om op 20 meter hoogte op bintjes platen te leggen dat stelt natuurlijk niks voor tegen 2 x 3 uurtjes trainen op een dag en elke ochtend die wekker om 04:30 stelt ook niks voor.
    Wat lul jij onzin wat hebben ze het toch zwaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:33
    Mij hoor je niet zeggen dat een bouwvakker het niet zwaar heeft. Maar wel dat een voetballer het zwaarder heeft. Niet alleen fysiek maar ook mentaal. Elke dag op topniveau sporten vraagt veel en veel meer dan het werk van een bouwvakker.
    Vind ik leuk
    Jozef +40092
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:38
    Het brengt wel aardig op, of niet dan?

    Een bouwvakker die netjes met zijn centen omgaat moet nog 30 jaar op zij 35e... een voetballer die dat netjes doet kan gaan rentenieren als hij dat wilt...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:42
    Wat heeft geld hiermee te maken? Is het dan ineens minder zwaar?

    Ik heb ook een leuke. Terwijl een bouwvakker in de zomer lekker van het weer buiten kan genieten moet ik heel de dag binnen op kantoor zitten. Wat zeuren ze nou!
    Vind ik leuk
    Jozef +40092
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:44
    Ook jij kan keuze maken. Munier ook. Hij kan bouwvakker worden, of een kantoorbaantje, of wat minder gestresst wat niveautjes lager spelen...

    Daar heeft geld natuurlijk niks mee te maken...🤔
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:20
    Je lult jezelf behoorlijk klem. Maargoed zolang jij denkt daf topsport bedrijven minder zwaar is dan het uitvoeren van bouwvakkerswerk moet je dat lekker volhouden.
    Vind ik leuk
    Jozef +40092
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:02
    Haha, jij moet eens leren lezen man.

    Misschien kom je er dan achter dat alles wat je zegt onderuit wordt geveegd met argumenten. Dat noemen ze iemand klem lullen. Grappig dat juist jij die opmerking maakt.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:20
    Helemaal goed hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:25
    Jij benoemt in je een na laatste reactie dat eigenlijk iedereen een keuze heeft. Dus ook de bouwvakker. Dan begrijp ik niet waarom je het voorbeeld van een bouwvakker erbij haalt. Die heeft immers de keuze om ook wat anders doen dan het lijf kapot te maken.

    Wat wordt dan onderuit geveegd? Het feit dat topsporter zijn zwaarder is dan het beroep van een bouwvakker? Of het feit dat een voetballer meer over houdt aan zijn carriere? Of dat het salaris meer een een kwestie is van vraag en aanbod dan dat het beoordeeld wordt op de zwaarte van het beroep?
    Vind ik leuk
    Jozef +40092
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:10
    Grunn050 kwam met de bouw op de proppen. Daar wordt op voortgeborduurd in meerdere reacties van ondermeer jou en mij....

    Ik zeg dat hij niet moet zeuren en dat hij in de sterkste periode van zijn leven een jaartje of 10-15 topsport moet bedrijven tegen een mega salaris. Daarna kan hij luieren en onbezorgd niks meer doen als hij normaal met de centjes omgaat.
    Ook als hij door blessures ongeschikt geraakt voor topsport is zijn kostje gekocht. Als jij de cijfers over arbeidsongeschikthied vanwege fysieke belasting zou kennen, dan zou je niet zo dom lullen dat het leven van een topsporter zowel fysiek als mentaal veel zwaarder is.
    Waar ik met je eens zou kunnen zijn, is dat je het niet met elkaar kunt vergelijken. Maar als je een bouwvakker de keus kon geven om over te moeten schakelen naar het intens zware fysieke en psychische lijden van een voetballer voor de periode van 15 jaar voor 100x zijn huidige salaris, dan verzeker ik je dat ze allemaal de stap zouden maken. Het heeft echter met talent te maken, dus die keuze hebben ze niet.

    Munier en vele topvoetballers wel. Ooit een voetballer de omgekeerde weg zien bewandelen en hem op zijn 25e een overstap zien maken naar 'lichtere arbeid' voor een salaris gedeeld door 100?



    Vandaar: hij moet niet lullen, hij heeft de keuze. Genoeg werk.

    Zo, finaal klem.

    Punt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 20:12]
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +524
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:36
    (top)voetballers zijn maar een bepaalde periode van hun leven actief. Ze verdienen in die periode veelal miljoenen en kunnen daarna op hun lauweren rusten en van een heel erg luxe leven genieten. Een bouwvakker moet als hij het mee mag maken tot zijn 67e werken, maar de meeste halen dat niet omdat ze dan af en versleten zijn. Hoor je trouwens de NHL of NBA spelers in Amerika klagen? Of een stukje dichterbij, de basketballers van Donar. Zij speelden afgelopen zaterdag en zondag voor de Supercup en competitie. En straks als de groepsfase van de Fiba los gaat gewoon 3 of soms zelfs 4 wedstrijden per week.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:22
    Dat neemt toch niet weg dat een topsporter het lichaam zwaarder belast dan een bouwvakker? Dat een voetballer er meer aan over houdt heeft meer te maken met het vraag en aanbod dan dat het beroep zwaarder is.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1286
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:12
    moeten de luie duur betaalde profs nog meer in de watten gelegd worden, kijk eens naar de wielrenners waar de meeste renners niet zoveel verdienen
    Vind ik leuk
    aartstyle +1692
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:14
    Alsof de hoeveelheid geld uitmaakt op wat het lichaam aan kan?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:20
    Ja door meer geld hersteld je lichaam sneller.
    Vind ik leuk
    base +2408
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:32
    Nee door minder waar je geen fysiek team wat zich specialiseert in jou gaat alles natuurlijk veel makkelijker en de stress van elke maand maar net rond komen is natuurlijk veel beter.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11184
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:20
    Ja, want de inspanning en belasting (en herstel) op en van het lichaam bij het wielrennen is hetzelfde als bij voetbal.

    Iets met appels en peren, kuch...
    Vind ik leuk
    stratumseind +174612
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:12
    ik speel geen interlands en ben toch chronisch moe ...kan je nagaan
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:13
    Haha grapjas
    Vind ik leuk
    aartstyle +1692
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:13
    Ook al verdienen ze bakken met geld, dat heeft geen invloed op het lichaam. Moe is moe. Minder wedstrijden zorgt voor kleinere selecties en zorgt er ook voor dat de er minder topspelers op de bank/tribune komen te zitten. Als men een gemiddelde aanhoudt van 6 wedstrijden per vier weken denk ik dat het prima is. 4 keer in het weekend en 2 keer door de weeks.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17253
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:14
    Er mag wel wat minder interlandvoetbal zijn om dit soort weken wat minder frequent te hebben. Dat Meunier zielig is heeft daar verder niks mee te maken.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:18
    Enerzijds is het verleidelijk om te zeggen dat ze niet moeten zeuren en er meer dan goed voor betaald worden, maar het is denk ik wel zo dat er behoorlijk roofbouw wordt gepleegd op de spelers en dat heeft ook nadelen voor ons, teveel topspelers die je delen van het seizoen maar op zo'n 70-80% van hun kunnen ziet spelen of geblesseerd zijn, wat het schouwspel ook niet ten goede komt; veel coaches die de spelers van zeer dichtbij meemaken, zien dat ook voor hun ogen gebeuren en ik denk dat ze wel een punt hebben als ze zeggen dat er eens over nagedacht moet worden.
    Vind ik leuk
    La Foca +218
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:21
    Klopt maar als het geld verdeeld moet worden, is het nooit genoeg
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:24
    Een bouwvakker die elke dag om 5.00 opstaat omdat zijn werkbus om 6.00 vetrekt,om vervolgens rond 17.30 thuis te komen.....zo iemand mag klagen over chronische vermoeidheid
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 14:26]
    Vind ik leuk
    Polly11 +3965
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:54
    Ook niet want die klussen in de avond en weekend nog bij 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:24
    Voor 106392 miljoen wil ik best moe zijn
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:25
    Ik snap 'm wel. Zo'n Nations League gaat dan nog wel, maar ik kan me voorstellen dat geen Belg uitkijkt naar een vriendschappelijke wedstrijd tegen Nederland. Daar kunnen ze alleen maar afgaan (ai ai niet zo lang geleden was dat andersom) en levert helemaal niks op!
    Vind ik leuk
    RtdDub +13527
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:28
    Die hele nations league, gecombineerd met vriendschappelijk voetbal gaat inderdaad nergens over.

    Maar ik sta ook zo'n beetje iedere morgen moeier op dan dat ik naar bed ben gegaan maar krijg geen miljoenen betaalt.

    insert picture of tiny violin.
    Vind ik leuk
    Och jeh +2156
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:28
    Hou op met huilen man, er zouden miljoenen mannen een moord doen om het leven van een voetballer te hebben
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +699
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:31
    Gewoon op tijd naar bed!
    Vind ik leuk
    pico323 +6675
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:35
    ziele poot zoveel geld verdienen en dan nog klagen. er zijn voldoende mensen die zwaar heel zwaar werk hebben en net rond kunnen komen.
    Het is te triest voor woorden dat die gasten zo klagen van drie potjes in de week.
    Vind ik leuk
    grunnfan +329
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:39
    Ik ga morgen ook even naar mijn baas ben ook chronisch vermoeid, Moet elke week 5 dagen werken wordt te gek.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:46
    Misschien last van Pfeiffer? In Frankrijk spelen ze niet zo veel wedstrijden...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:48
    Ik heb geen zin vandaag ...

    Om te trainen.
    Nou, dan blijf je toch lekker thuis.
    Ja maar, ik wil graag in het buitenland voetballen.
    Als ik jou was, dan zou ik wat harder gaan trainen, dan.
    Maar met een beetje trainen red ik het toch ook wel?
    Nee, die kans is dan heel klein.
    Dan train ik soms wat harder.
    Dat heeft geen zin, want gemiddeld genomen, komt dat op hetzelfde neer, als onvoldoende. Ze betalen geen miljoenen voor een zesje.
    Ja, want ik wil wel miljoenen gaan verdienen natuurlijk.
    Dan zou ik maar 6 uur per dag gaan trainen, als ik jou was.
    Zoveel, dat is niet normaal.
    Nee, en dat ze miljoenen voor jou moeten gaan betalen ook niet.
    Dat betalen ze voor iedereen tegenwoordig.
    Nee hoor, dat geloof jij maar. Jij gelooft ook alles.
    Maar ik ben toch al goed?
    Nog lang niet goed genoeg, voor het buitenland.
    Van trainen word je moe.
    Ja, en van jouw gezeur ook.
    Vind ik leuk
    Stom +357
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:53
    Waarom is dit de schuld van de FIFA? Geen enkele trainer is verplicht elke keer dezelfde spelers op te stellen. Ze weten van tevoren wat het speelschema is en moeten daar misschien eens de breedte van de selectie op afstemmen!

    Grappig trouwens, want als trainers dat wel doen dan gaan spelers klagen dat ze niet mogen spelen. Zie op dit moment bijvoorbeeld Bayern...
    Vind ik leuk
    Weetjewel +455
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:56
    Eerder op bed gaan jankerd!!!
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:57
    De oplossing is simpel;
    de UEFA zou een maximum kunnen stellen aan het aantal wedstrijden dat voetballers zouden mogen spelen op internationaal niveau.
    Hierbij moet rekening worden gehouden met een aantal factoren.
    Dit wordt later ingevuld.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:11
    `n soort wedstrijden TAX.

    Competitie wedstrijd 20 punten
    Bekerwedstrijd 30 punten
    Europese wedstrijd 40 punten
    Interland wedstrijd 50 punten
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31568
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:40
    Gaan die grote clubs nog meer spelers onder contract nemen....
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:43
    ja dat zou kunnen. Ik schreef al dat er eerst overeenstemming moet zijn en daarna
    fine tuning
    Bijv max aantal contractspelers (jouw idee),
    Vind ik leuk
    Koenbres +1226
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:59
    Ik snap best dat voetbal mentaal en fysiek soms zwaar kan zijn maar daar krijgen ze toch ook al die miljoenen voor? Nee we maken het nog makkelijker, als de voetballers dan een paar miljoen inleveren
    Vind ik leuk
    aartstyle +1692
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:18
    Wat heb je eraan als ze allemaal spierblessures oplopen wat een gevolg is van de overbelasting? Al zou ik 100x mijn eigen salaris krijgen er is een grens aan het aantal uur dat ik kan werken en dan doe ik nog kantoorwerk. Wij willen toch met z’n allen spectaculaire wedstrijden waarin spelers alles geven voor de winst? Er zit een limiet aan het aantal keren dat dit kan. En dat heeft niks met luiheid en verwennerij te maken. Denk dat meunier prima weet dat hij de mooiste baan ter wereld heeft.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1226
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:42
    Nee okee daar heb je zeker weten wel een punt. Deze mannen worden alleen wel dagelijks in de gaten gehouden hebben de beste verzorging die er is en we hebben het over 2 wedstrijden per week.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:07
    De WK finale moest nog gespeeld worden,
    en de voorrondes van de CL-EL waren al begonnen.
    Stelletje gekken.
    Vind ik leuk
    grunnfan +329
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:10
    Ja en ? Er is geen enkele speler die hier aan meedoet en ook op het WK.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3965
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:52
    Dan ga je toch lekker harken bij een klooster ofzo. Miljoenen verdienen deze slapjanussen. In Amerika spelen de basketballers zonder pre season wedstrijden en play-offs al 82 wedstrijden. Met play-off en pre season spelen ze het hele jaar door meer dan 120 wedstrijden in 9 tot 10 maanden. Daar komen nog interlands bij. Niet zeuren dus. Afmelden als international kan overigens ook nog.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31568
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:39
    Voetballers zijn echt watjes....
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:21
    Wat moet dat nog geven als die vaste basisspeler zou zijn?
    Vind ik leuk
    Spunk +42
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:37
    Even laten onderzoeken naar ziekte van Pfeiffer. Deze meneer voetbalt niet in de Premier League toch? Hoeft met kerst niet te voetballen. Was dit zijn eerste zomer op WK waar de Belgen niet in de voorronden eruit lagen? Mijn punt, zat spelers die jaar in jaar uit meer spelen dan hem.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:38]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws