Loftrompet over Van Dijk: 'Je kunt hem daarom wel vergelijken met Jaap Stam'

Loftrompet over Van Dijk: 'Je kunt hem daarom wel vergelijken met Jaap Stam'

Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 22:11wo 10-10-2018 om 22:11

Pieter Huistra kreeg als trainer van FC Groningen de kans om samen te werken met Virgil van Dijk. Enkele jaren eerder was Van Dijk hem al opgevallen, zo vertelt hij in een groot artikel van Bleacher Report over de Liverpool-verdediger.

Huistra was destijds trainer van Jong Ajax, terwijl Van Dijk nog bij Willem II speelde. "Hij speelde voor de reserves en soms in het onder 19-elftal", weet de coach. "Soms speelde hij als verdediger, soms als spits. Toen had hij al een bepaalde uitstraling: zijn lengte, zijn manier van spelen. We konden zien dat hij nog niet volledig was ontwikkeld, hij was wat slungelig, maar hij trok de aandacht."

Huistra vergelijkt Van Dijk met Jaap Stam, die ook op latere leeftijd pas de absolute top bereikte. "In Nederland zijn scouts wat sceptisch als je niet in de jeugd van Ajax, PSV of Feyenoord speelt. 'Waarom speelt hij in de jeugdopleiding van Willem II? Er is waarschijnlijk iets mis met hem'. Het is een zichzelf vervullende voorspelling", legt hij uit.

"Je kunt hem daarom wel met Stam vergelijken. Net als Virgil, bereikte hij langzaam de top", aldus Huistra. "Misschien was dat wel goed voor Van Dijk. Hij moest vechten om iedereen te laten zien dat hij goed genoeg is om op het hoogste niveau te spelen. Hij heeft ieders ongelijk bewezen."

Plaats een reactie

woensdag 10 oktober 2018 om 22:18
Ik vond Jaap toch wel betrouwbaarder eerlijk gezegd.
Vind ik leuk
Vamos7 +9929
woensdag 10 oktober 2018 om 22:20
Van dijk blijf ik een slappeling vinden had laatste door zijn domme foute 3 punten kennen worden voor City is maar dat Mahrez hem nam..
Vind ik leuk
Niels92 +33422
woensdag 10 oktober 2018 om 22:24
Omdat een speler in de fout gaat is het een slappeling?
Vind ik leuk
Vamos7 +9929
woensdag 10 oktober 2018 om 22:27
Dit zeg ik al een paar jaar op VP . Al in zijn Groningen om precies te zijn zei ik het al.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 22:28]
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 22:38
Jij moet niet teveel zeggen, komt toch niks fatsoenlijks uit.
Vind ik leuk
Vamos7 +9929
woensdag 10 oktober 2018 om 22:39
Dat zeg jij cheat?
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 22:39
Dat bewijst dan maar dat je er weinig van snapt.Prima verdediger die Liverpool aantoonbaar beter heeft gemaakt ūüĎĆ
Vind ik leuk
Vamos7 +9929
woensdag 10 oktober 2018 om 22:40
Zie onder wat ik ermee bedoel
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 22:41
Jij hebt er tenminste kijk op! Fysiek de sterkste speler die rond rent in de pl
Vind ik leuk
Koeien +3327
donderdag 11 oktober 2018 om 10:01
Ik zei in zijn Groningen-periode dat ik er absoluut zeker van was dat hij naar de top zou gaan.

Slappeling/top ...het zal wel een kwestie van mening zijn denk ik.
Vind ik leuk
Martinus69 +5348
donderdag 11 oktober 2018 om 12:38
Ach
In die tijd was hij al klassen beter dan de andere CV’s .... hij won met name in zijn laatste seizoen nagenoeg alle duels. Zo betrouwbaar als je maar kan wensen.

Iets met oogkleppen, selectief zijn of clubachtergrond?
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 22:49
Van Dijk is de meest overschatte verdediger die ooit op een voetbalveld heeft gelopen.
Vind ik leuk
Martinus69 +5348
donderdag 11 oktober 2018 om 12:39
Jij komt hiermee in aanmerking voor meest overschatte reaguurder
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 22:25
Hij leidt de gehelde verdediging meerendeels in z’n eentje en is onze aanvoederder van NL’s elftal.
Jij kunt alleen maar klote reacties plaatsen als het niet jou holmaatje CR7 betreft.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 08:25
de Ligt leidt de verdediging bij Oranje. Als je dat niet ziet, moet je geen voetbal meer kijken.
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +451
donderdag 11 oktober 2018 om 12:46
Zo ver is de Ligt nog niet, kom op man
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 13:36
Kijk zaterdag maar goed ;)
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +451
zondag 14 oktober 2018 om 04:21
Ik heb gekeken en gezien dat van Dijk toch wel echt de leider is achterin.
Wat heb jij gezien?
Vind ik leuk
TheRedMen +3481
woensdag 10 oktober 2018 om 22:26
Mwah, het was een foute tackle. Maar ik zou echt niet zeggen dat het een hele domme fout is. Ja hij veroorzaakt een penalty die zomaar drie punten hadden gekost, maar overkomt elke top verdediger wel eens.
Ik blijf het nog steeds gek vinden dat hij in Nederland niet op waarde wordt geschat, maar daar buiten wel.

EDIT: ik denk dat zonder Van Dijk Liverpool die wedstrijd had verloren. Voor de rest van de wedstrijd speelde hij een wereldpot.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 22:27]
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +451
donderdag 11 oktober 2018 om 12:47
Lovren was deze pot nog beter dan van Dijk
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 07:31
Stam maakte dezelfde fouten bij manU....mensen die anders beweren hebben hem nooit echt zien spelen..
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +451
donderdag 11 oktober 2018 om 12:43
Please, not like this
Vind ik leuk
J de Wit +2123
woensdag 10 oktober 2018 om 22:22
Alison mag ook wel bij de afbeelding betrokkeb worden
Vind ik leuk
TheRedMen +3481
woensdag 10 oktober 2018 om 22:24
Voor Alisson gelden weer andere statistieken. Die heeft nog geen 23 wedstrijden voor Liverpool gespeeld in de PL.
Vind ik leuk
Evoluon +159
woensdag 10 oktober 2018 om 22:22
Ik geloof vooralsnog wel in die van Dijk, op deze leeftijd speelde Japie nog bij Willem II volgens mij
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 22:24
United kocht stam in de zomer van '98, toen was hij 26.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 22:27
En daarvoor speelde hij ook nog twee jaar bij PSV.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 22:29
Ja uiteraard, maar om maar aan te geven dat Stam op zijn 26e al een heel behoorlijk niveau had en op die leeftijd bij een club van wereldniveau tekende (waarmee hij in zijn eerste seizoen de Champions League won), Van Dijk is nu 27.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 22:36]
Vind ik leuk
Niels92 +33422
woensdag 10 oktober 2018 om 22:26
Niet dus, op zijn 24e speelde Stam bij PSV en werd kampioen met PSV :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 22:26]
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 22:39
Stam zei laatst nog dat die 2 jaar PSV de grootste fout van zijn leven was
Vind ik leuk
Vamos7 +9929
woensdag 10 oktober 2018 om 22:29
Ik doel op gif sluwheid je overal ervoor gooien gemeen zijn dat mis ik bij hem..
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 22:40
Doe hem dat eens voor, ik zou als ik jou was beginnen met mij voor een auto te gooien ofzo
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 22:42]
Vind ik leuk
Vamos7 +9929
woensdag 10 oktober 2018 om 22:41
Zo zo stoer hoor.
Vind ik leuk
ajax1973 +2379
woensdag 10 oktober 2018 om 22:30
stam was veel sterker en kon veel beter verdedigen
Vind ik leuk
Bizzy +23306
woensdag 10 oktober 2018 om 22:30
Destijds was Stam een prima CV voor Psv maar Alex was een moordenaar. Hoop dat Psv ooit weer zo'n CV weet te strikken.
Vind ik leuk
Oeb +277
woensdag 10 oktober 2018 om 22:36
uitstekende verdediger voor PL,betwijfel of hij zich zo goed staande weet te houden in andere compeities. Vond penaltymoment afgelopen weekend typerend voor van Dijk
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2704
woensdag 10 oktober 2018 om 22:44
In Nederland moet een verdediger opbouwend en technisch kunnen spelen. Er wordt niet gekeken naar fysiek, kracht, snelheid en grote gekeken. Ze moeten allemaal hetzelfde zijn als een Blind. Een softy verdediger en totaal geen uitstraling hebben..
Vind ik leuk
Niels92 +33422
woensdag 10 oktober 2018 om 22:50
Het gaat hier over Van Dijk en jij moet Daley Blind er weer bijhalen, hoe sneu kan je zijn om zo'n obsessie op Daley Blind te hebben :)
Vind ik leuk
Vamos7 +9929
woensdag 10 oktober 2018 om 22:52
Volgens mij is hij fan van scholletje junior ūüėČ
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2704
donderdag 11 oktober 2018 om 15:48
Ik toon hiermee aan dat van Dijk een veel betere speler is en dat hij het wel red in Engeland
Vind ik leuk
barry m +476
woensdag 10 oktober 2018 om 23:40
Er word niet gekeken naar fysiek, kracht, snelheid, en grote gekeken!?
waar haal je die onzin vandaan?
waarom begin je over blind?
ik vind blind ook niet geweldig maar daar gaat dit artiekel toch niet over.

jouw comentaar slaat helemaal nergens op!
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 22:48
Vergelijken met Stam? Volgens mij heeft Stam eerst bij een Nederlandse topclub gespeeld...
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1732
woensdag 10 oktober 2018 om 23:19
nee,nee.. Jaapie was kaal.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 23:22
Hij mag de schoenen van Stam niet eens vasthouden, sorry in alle facetten van het spel een klasse minder...
Vind ik leuk
barry m +476
woensdag 10 oktober 2018 om 23:34
jaap stam was gewoon een beest, daar wilde denk ik niet veel aanvallers tegen over staan.
ik denk dat jaap stam harder is als v. dijk
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +451
donderdag 11 oktober 2018 om 12:49
onbeholpen ja
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws