Sensatie Dilrosun kostte slechts drie ton: Veel interesse van buitenlandse clubs

    Sensatie Dilrosun kostte slechts drie ton: "Veel interesse van buitenlandse clubs"

    donderdag 11 oktober 2018 om 08:08

    Javairo Dilrosun is bezig aan een opmerkelijke doorbraak bij Bundesliga-revelatie Hertha BSC. De twintigjarige buitenspeler kwam over van de jeugdopleiding van Manchester City en kostte Hertha slechts drie ton.

    Inmiddels heeft Dilrosun al twee keer gescoord en drie assists afgeleverd namens Die Alte Dame, de verrassende nummer vijf van Duitsland. "Soms denk je wel eens: zo...", lacht de vleugelaanvaller in gesprek met de NOS. "Veel mensen kijken naar me en vragen naar me. Maar ik wil proberen om normaal te blijven doen."

    De international van Jong Oranje verruilde de Ajax-jeugd in 2013 voor die van Manchester City, maar wist de stap naar het eerste elftal niet te zetten en besloot deze zomer om te verkassen. "Er was veel interesse van buitenlandse clubs. Maar bij de meeste grote clubs zou het net zo'n verhaal als bij Manchester City worden. Maar op deze jonge leeftijd is minuten maken het belangrijkste. Daarom heb ik voor Hertha gekozen."

    Plaats een reactie

    Pretjoodje +638
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:18
    Doet het tot nu toe erg goed bij Hertha, benieuwd of hij dit zo door kan zetten.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:13
    Ben benieuwd of hij die vijf jaar bij Manchester City achteraf als waardevol voor zijn voetbalontwikkeling beoordeeld.
    Vind ik leuk
    Busk +1375
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:19
    Nu moet niet iedereen denken dat die voetbal-fabrieken in de UK alleen succesverhalen opleveren. Deze kerel lijkt goed terecht te komen. Maar het kan ook de andere kant opgaan.
    Het blijven gedrochten ,rijke clubs die her en der jonge spelertjes wegkapen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:22]
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +638
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:06
    Philippe Sandler is er ook een mooi voorbeeld van, heeft nog geen bal fatsoenlijk rond gespeeld bij PEC of hij krijgt een transfer naar Man City.
    Snap niet dat deze jongens niet willen in zien dat ze gewoon niet goed genoeg zijn voor zo'n club. Maar we zien hem over een paar jaar wel terug bij Achilles of Helmond Sport.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:18
    Zit hij nu nog bij city of is hij uitgeleend?
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +638
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:20
    2e van City geloof ik, wat is dat? u21, u23?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:22
    Ah, nou daar zal hij blij mee zijn Haha.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:20
    Er komt weer veel talent aan! Fijn om te zien dat er weer een stijgende lijn zit voor Nederland na een paar magere jaren!
    Vind ik leuk
    Analyse075 +685
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:25
    Weet je waar ik moe van word. Het gezeik van deze gasten. Hij verlaat Nederland om lekker te gaan stagneren bij City. Nu hij een beetje bekend is in het Duitse voetbal gaat hij al naast zijn schoenen lopen en schemert met zoveel aanbiedingen van topclubs maar uiteindelijk besloot hij te voetballen voor het bescheiden Hertha. Als deze jongen veel talent heeft dan had City hem niet laten gaan.Hij heeft op zeer jonge leeftijd voor het geld gekozen. Voor het geld en niet voor zijn toekomst anders was hij in Nederland gebleven. Ik hoop dat ik ongelijk krijg maar het gaat niks worden met deze jongen. Geen topclub en geen oranje.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:04
    Waar zeikt hij??

    Beetje negatieve analyse dit.
    Vind ik leuk
    Old Star +7341
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:05
    Lekkere analyse man...
    Vind ik leuk
    Garinsha +4776
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:24
    Waar ik zo moe van word is dat mensen zoals jij het meteen hebben hij is voor het geld weg gegaan en niet voor zijn toekomst gebleven... heb jij jezelf afgevraagd of er wel toekomst was voor hem in nederland??????? Tis wel lekker makkelijk om het altijd te gooien op geld of mentaliteit maar sta je er wel eens bij stil of er toekomst voor hem was bij ajax.. en dit is niet de eerste die weg gaat of word weggestuurd door en bij ajax... zie bijvoorbeeld Rosario en Bergwijn........🤷‍♂️
    Vind ik leuk
    Thobar +4288
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:30
    Hoezo stagneren. Deze jongen heeft het juist slim gedaan. Kijk die opleiding bij City (en de andere Engelse clubs is prima, veel concurrentie en hoog niveau. Alleen je stroomt nooit door en wordt dan een verhuurobject (maar dat is alleen wanneer je op je 19e een vervolgcontract tekent en dat heeft Dilrosun wijselijk niet gedaan.
    City wordt bedankt met 3 ton opleidings/solidariteitsbijdrage waarvan meer dan de helft naar Ajax gaat en Dilrosun gaat verder bij een Duitse subtopper. Wie is er nu dom.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +685
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:50
    Bedankt voor je opmerking. Ik heb het woord dom niet in mijn mond gehad. Hoeveel talenten zijn er al om zeep geholpen door die Engelse clubs. Dat bedoelde ik. Ik zei ook dat ik hoop dat ik ongelijk zal krijgen in mijn opmerking dat het geen top is.. Laten we maar dit seizoen afwachten en er later op terug komen.
    Vind ik leuk
    Thobar +4288
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:19
    Met jou kijk op deze zaak schaar je je wel in het kamp van degene die het dom vinden van talenten om te verkassen naar de jeugdopleidingen vd grote Engelse clubs, voetbalacademies die ook worden gezien als handelshuizen. Jeugdspelers zijn er echter zelf bij en ze worden deels beschermd tegen fouten. Op je 16e kan je pas een contract tekenen en maar max. voor 3 jaar en geen opties. Dus op je 19e is er weer een moment om te kiezen. Dilrosun heeft dat handig gedaan en heeft er voor gepast handelswaar te worden.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +685
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:46
    Vergeet niet dat die grote Engelse clubs hun ouders bewerken met mooie baantjes waarna de ouders hun kinderen advies geven om toch maar te tekenen. Die grote Engelse clubs hebben geen schaamte. Ik voel aan alles dat jij een groot fan bent van wat die Engelse clubs allemaal flikken voorts behandel jij voetballers als vee. Wat nou handelswaar. Het zijn mensen. Geen slaven of dieren maar zo kom jij wel over. Lees je tekst eens goed.
    Vind ik leuk
    Thobar +4288
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:30
    Sorry maar ik ben helemaal geen fan van Engelse clubs en hun methodes. Het enige wat ik zeg is dat talenten er zelf bij zijn en zich niet aan hun hoeven over te leveren. Met 16 tekenen en een goede opleiding krijgen met een leuk contract is niet verkeerd wanneer je ouders profiteren is dat mooi meegenomen. Bedenk echter dat het maar voor 3 jaar is, ook voor die ouders. Het is wel zaak je los te maken op je 19e en je eigen weg te vinden (ook voor die ouders) en anders ben je voor je het weet handelswaar (gegeven waar ik niet achter sta, maar die clubs proberen geld (terug) te verdienen). Dilrosun heeft het naar mijn mening wel goed gedaan, eigen weg gekozen.
    Vind ik leuk
    Basschot +2210
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:26
    Had hij bij Ajax gebleven had Barcelona hem ook wel willen hebben voor 100 miljoen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:18
    200!
    Vind ik leuk
    Foden +4560
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:26
    Nederlandse talenten in het buitenland: Groeneveld, Dilrosun, Chong, Redan, Castillo, Zirkzee, Adekanye. Er is weer hoop.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4095
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:51
    Ja Zirkzee en Chong zijn op dit moment buitencategorie talenten. Hopelijk gaan we daar snel van genieten. Wat ik van Redan heb gezien zag er ook zeer goed uit. De gloriejaren komen er weer aan:-)
    Vind ik leuk
    rexxo +800
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:34
    Stel je voor dat al deze jongens nog in NL speelden bij A F, of P.
    Uiteraard in eerste instantie minder geld maar misschien meer kans om door te breken en via een omweg later ook goed geld?
    Vind ik leuk
    Leozao +1310
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:29
    Waar had je nu als supertalent gevoetbald als je bij Ajax was gebleven???
    Vind ik leuk
    Koenbres +575
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:25
    Nu speelt hij met al een hoop geld op zak bij de nummer 5 van de Bundesliga, kan slechter toch
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10813
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:32
    Ze worden volgens mij geen miljonair in de jeugdopleidingen in Engeland.
    Vind ik leuk
    Koenbres +575
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:35
    Dat denk ik ook niet maar zijn salaris zal er niet lager zijn geweest dan bij Ajax, nu misschien ook wel niet eens
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:19
    Zoveel meer zal hij nu bij Hertha niet krijgen toch?

    Edit:
    Alhoewel bij Ajax had hij nu idd minder verdiend
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:20]
    Vind ik leuk
    Koenbres +575
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:29
    Ik zou het eerlijk gezegd niet weten haha, wel goed om te zien dat sommige van die gasten die zo vroeg vertrekken toch nog goed terecht komen. Dilrosun en Ake bijvoorbeeld
    Vind ik leuk
    Leozao +1310
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:27
    Het kan slechter, maar het kan ook beter... met Ajax heb je toch een pre!
    Vind ik leuk
    Topdrie +2655
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:59
    Als hij bij Ajax was gebleven speelde hij nu voor Ajax hahaha
    Vind ik leuk
    Leozao +1310
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:13
    Gelukkig dat anderen het wel begrijpen, en geen extra uitleg nodig hebben ...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:34
    Geweldige doorbraak in Duitsland. Zeer benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen. Potentie heeft hij zeker
    Vind ik leuk
    Topdrie +2655
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:46
    Vraag maar aan Bakboord die Liverpool afwees 😂😂😂
    Vind ik leuk
    Peterfc +679
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:39
    Twee goals gemaakt.
    "ik wil proberen normaal te blijven doen"


    Vind ik leuk
    fedor2501 +4095
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:49
    Goede instelling toch. Probeer jij maar normaal te blijven doen op die leeftijd als je ineens bakken met geld verdient, iedereen je aanspreekt en een heel stadion roept je naam. Lijkt me best moeilijk om dan met beide voetjes op de grond te blijven staan.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:08
    probeer eerst constant te draaien. als er nu weinig geraakt wordt hoor je er niks meer van. Jaartje stabiel draaien en dan kijken we verder ;-)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:59
    Inderdaad, hij heeft net een handvol wedstrijden gespeeld..
    Vind ik leuk
    Peterfc +679
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:22
    Vier wedstrijden, niet eens een handvol en dan "proberen" normaal te doen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:36]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:38
    In dat geval..
    Vind ik leuk
    Peterfc +679
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:16
    Dilrosun heeft dezelfde zaakwaarnemer als Quincy Owusu, 19 clubs en nergens geslaagd. De omgeving en de Raiola's zijn er nog al eens de oorzaak van dat het mis gaat.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:20
    Serieus 19 clubs? hahaha

    Maar je hebt gelijk, de omgeving bestaande uit op geld beluste makelaars en familieleden zijn volgens mij ook vaak de oorzaak.
    Vind ik leuk
    The Genius +3198
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:11
    gister had hij in een ander VP artikel nog 1 assist meer
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10813
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:33
    ;) geniaal!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:00
    Scherp!
    Vind ik leuk
    ELD070 +686
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:34
    Klinkt als een nuchtere jongen. Goed dat hij voor minuten (en dus zijn ontwikkeling) kiest ipv een plek bij een grote club als City. Hopen dat hij ook deze instelling kan behouden als er een grote club met een zak geld komt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Sensatie Dilrosun kostte slechts drie ton: "Veel interesse van buitenlandse clubs"