Sensatie Dilrosun kostte slechts drie ton: Veel interesse van buitenlandse clubs

Sensatie Dilrosun kostte slechts drie ton: "Veel interesse van buitenlandse clubs"

Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 08:08do 11-10-2018 om 08:08

Javairo Dilrosun is bezig aan een opmerkelijke doorbraak bij Bundesliga-revelatie Hertha BSC. De twintigjarige buitenspeler kwam over van de jeugdopleiding van Manchester City en kostte Hertha slechts drie ton.

Inmiddels heeft Dilrosun al twee keer gescoord en drie assists afgeleverd namens Die Alte Dame, de verrassende nummer vijf van Duitsland. "Soms denk je wel eens: zo...", lacht de vleugelaanvaller in gesprek met de NOS. "Veel mensen kijken naar me en vragen naar me. Maar ik wil proberen om normaal te blijven doen."

De international van Jong Oranje verruilde de Ajax-jeugd in 2013 voor die van Manchester City, maar wist de stap naar het eerste elftal niet te zetten en besloot deze zomer om te verkassen. "Er was veel interesse van buitenlandse clubs. Maar bij de meeste grote clubs zou het net zo'n verhaal als bij Manchester City worden. Maar op deze jonge leeftijd is minuten maken het belangrijkste. Daarom heb ik voor Hertha gekozen."

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
Busk +1628
donderdag 11 oktober 2018 om 08:19
Nu moet niet iedereen denken dat die voetbal-fabrieken in de UK alleen succesverhalen opleveren. Deze kerel lijkt goed terecht te komen. Maar het kan ook de andere kant opgaan.
Het blijven gedrochten ,rijke clubs die her en der jonge spelertjes wegkapen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:22]
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 08:20
Er komt weer veel talent aan! Fijn om te zien dat er weer een stijgende lijn zit voor Nederland na een paar magere jaren!
Vind ik leuk
Basschot +2229
donderdag 11 oktober 2018 om 08:26
Had hij bij Ajax gebleven had Barcelona hem ook wel willen hebben voor 100 miljoen
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 10:18
200!
Vind ik leuk
Foden +4564
donderdag 11 oktober 2018 om 08:26
Nederlandse talenten in het buitenland: Groeneveld, Dilrosun, Chong, Redan, Castillo, Zirkzee, Adekanye. Er is weer hoop.
Vind ik leuk
fedor2501 +5800
donderdag 11 oktober 2018 om 08:51
Ja Zirkzee en Chong zijn op dit moment buitencategorie talenten. Hopelijk gaan we daar snel van genieten. Wat ik van Redan heb gezien zag er ook zeer goed uit. De gloriejaren komen er weer aan:-)
Vind ik leuk
rexxo +6750
donderdag 11 oktober 2018 om 10:34
Stel je voor dat al deze jongens nog in NL speelden bij A F, of P.
Uiteraard in eerste instantie minder geld maar misschien meer kans om door te breken en via een omweg later ook goed geld?
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 08:34
Geweldige doorbraak in Duitsland. Zeer benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen. Potentie heeft hij zeker
Vind ik leuk
Topdrie +3428
donderdag 11 oktober 2018 om 11:46
Vraag maar aan Bakboord die Liverpool afwees 😂😂😂
Vind ik leuk
Korm +39365
donderdag 11 oktober 2018 om 09:08
probeer eerst constant te draaien. als er nu weinig geraakt wordt hoor je er niks meer van. Jaartje stabiel draaien en dan kijken we verder ;-)
Vind ik leuk
AllAdIn +22316
donderdag 11 oktober 2018 om 09:59
Inderdaad, hij heeft net een handvol wedstrijden gespeeld..
Vind ik leuk
The Genius +3690
donderdag 11 oktober 2018 om 09:11
gister had hij in een ander VP artikel nog 1 assist meer
Vind ik leuk
Bep Slatter +11471
donderdag 11 oktober 2018 om 09:33
;) geniaal!
Vind ik leuk
AllAdIn +22316
donderdag 11 oktober 2018 om 10:00
Scherp!
Vind ik leuk
ELD070 +989
donderdag 11 oktober 2018 om 10:34
Klinkt als een nuchtere jongen. Goed dat hij voor minuten (en dus zijn ontwikkeling) kiest ipv een plek bij een grote club als City. Hopen dat hij ook deze instelling kan behouden als er een grote club met een zak geld komt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws