'Brands zet Everton naar zijn hand en renoveert scoutingnetwerk van voorganger'

    'Brands zet Everton naar zijn hand en renoveert scoutingnetwerk van voorganger'

    donderdag 11 oktober 2018 om 08:45

    Marcel Brands begint Everton steeds meer naar zijn hand te zetten, bericht The Liverpool Echo. De van PSV overgekomen director of football heeft het nationale en internationale scoutingsnetwerk van The Toffees grondig gereorganiseerd.

    Voorganger Steve Walsh maakte gebruik van een groot aantal parttimers, maar Brands zou een aantal van die tijdelijke krachten de deur hebben gewezen. The Liverpool Echo meldt dat hoofdscout Martyn Glover de reorganisatie wél heeft overleefd, net als de in Spanje gestationeerde Dave Worthington. Het plaatselijke medium verwacht dat Brands zelf meer betrokken zal zijn bij de scouting: de Brabander zou onlangs al een reis door Europa hebben gemaakt op zoek naar talent.

    Brands is sinds deze zomer actief voor Everton. De oud-directeur van RKC Waalwijk, AZ en PSV baarde tijdens de voorbije transferperiode al opzien door een groot aantal spelers van naam naar Goodison Park te halen. De Braziliaan Richarlison kwam over van Watford, De Fransman Kurt Zouma werd gehuurd van Chelsea en het drietal André Gomes, Lucas Digne en Yerry Mina werd opgehaald bij FC Barcelona.

    Plaats een reactie

    mcmodd +23559
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:02
    Brands blijkt nu ook in Engeland een klasbak te zijn. Hij is wars van nonsens en heeft een snelle manier van werken, iets dat we van hem wel gewend zijn. Het reorganisatievermogen kenden we nog niet, maar dit klinkt hartstikke goed. PSV heeft goud laten glippen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8062
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:07
    Was dat de fout van PSV? Of gewoon onvermijdelijk? Los daarvan: 't is denk ik inderdaad een klasbak.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:13
    Ik denk in eerste instantie onvermijdelijk. Wellicht kan je van een fout van PSV niet echt spreken, maar hij vertrok wel heel erg makkelijk. Volgens mij was er bij PSV nog wel het een en ander te doen voor Brands, die zijn stap naar Engeland wellicht als een grote(re) uitdaging heeft gezien.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8062
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:14
    Stap werd 'm ook wel gegund. En als je met De Jong je verwachte opvolger al binnen hebt.
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1798
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:13
    Dit was een kwestie van ambitie, was niet tegen te houden. En logisch ook. In de grootste competitie van de wereld werken bij een middenmoot club met een groot budget. Als technisch directeur is dat een geweldige uitdaging. De weg omhoog is dan een mooie doel. Stap je in bij een City, Chelsea of United, dan kun je weinig goed doen. Ja leuk als je grote namen binnen kan hengelen, maar zonder kampioenschap is het een verloren seizoen. Bij Everton CL voetbal halen bijvoorbeeld, dan wordt je geprezen. En zo is er nog meer rek voor die club.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:13
    Na 1 transferperiode is hij een klasbak? Ja in NL heeft ie bewezen. Maar in het buitenland toch niet?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8062
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:15
    Nou, hij heeft anders aardige zaken gedaan. Maar eens: laat het 'm maar bewijzen over nog twee transferwindows.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:16
    Ronald, hij werd in Nederland die klasbak, maar als je ziet hoe hij ook nog in no time een scoutingapparaat kan omturnen, waarbij zijn analytisch vermogen een grote rol lijkt te spelen, dat is toch wel erg knap. Dat had hij hier nog niet zo duidelijk laten zien.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27988
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:06
    Al is het natuurlijk wel afwachten of het beter is.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:21
    Ja, dat is altijd zo #Keizerout. Ik denk dat je van een TD mag verwachten dat hij in zijn eerste jaar eerst structureel orde op zaken stelt en dat hij daarnaast wel de actualiteit van de transfers invult. Resultaten op het veld zijn eerst even aan de trainer van Everton.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27988
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:23
    Ben ik het mee eens. Dat hij de boel opnieuw opzet is denk ik ook positief. Alleen dat moeten de komende transferperiodes nog uitwijzen
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:24
    Yes. Jij hebt het weer door!
    Vind ik leuk
    Cookee +10594
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:31
    Het kan hem ook in de kont bijten als hij oude parttime mensen buitenzet. Nu moet hij nieuw scouting talent zoeken, dat klinkt nog een beetje wankel als je structuur wilt geven.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:27
    Ja klopt. Maar voor hetzelfde geld bakte hij in het vervolg niks meer van. Daarom ben ik eerder terughoudend
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:59
    Dat kan en is je goed recht Ronald. Iets in mij zegt dat hij het heel goed gaat doen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:10
    Ik ook hoor. In dat opzicht was ik sceptischer over de Boer en Cocu int buitenland. Wat dus een goed gevoel was. Net zoals Gio. Die moet ook nog niet naar het buitenland
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2546
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:29
    Psv heeft aan z'n opvolger ook weer een goede gedreven man.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +6985
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:31
    oh ja joh?
    8 gespeeld, 3 gewonnen, 3 gelijk en 2 verloren.
    Al uit de League Cup en de FA Cup.
    Gelijk tegen Huddersfield en Wolves, verloren van West Ham en Arsenal en tegen de echte topploegen moet nog gespeeld worden...

    Zo briljant vind ik dat niet als je kijkt naar het geld (koop/huur) dat wordt en werd uitgegeven....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:34]
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2546
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:17
    Yep, dan doet Ajax het veeeeeel beter toch.
    Alleen al 20 meloenen aan die Blinde stoffel.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:19
    Je hebt het hier niet over de opvolger van Marcel Brands. En wat er bij Everton onder Brands gebeurt moet je maar even ip het conto van de Evertontrainer laten, vind je niet?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:29
    Het reorganisatievermogen kennen we heel goed van Brands. Hij heeft in Eindhoven de technische organisatie en jeugdopleiding flink onderhanden genomen. Dat is misschien niet zo direct zichtbaar geweest, maar de opkomst van de huidige lichting talenten bij het eerste elftal zijn daar wel de eerste resultaten van.

    Denk dat hij niet te houden was. Marcel is goed in wat hij doet en ambitieus genoeg om te willen ontdekken of hij dat op een andere plek ook zou kunnen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 13:30]
    Vind ik leuk
    Cookee +10594
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:28
    In het samenstellen van de selectie bij PSV kon ik nou niet een visie ontdekken, maar w.b. het opleiden van de Jong heeft Brands ook prima werk gedaan. Want PSV draaide naadloos door.
    Vind ik leuk
    Burton93 +111
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:13
    heel goed, jammer voor het nederlandse voetbal dat ie weg is.

    zouden ze eens bij feyenoord moeten zetten, denk dat ie daar iedereen ontslaat van de scouting....
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8062
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:15
    ....en hopelijk eerst de trainer/technische staf, zei Il Gordo heel zachtjes...
    Vind ik leuk
    Analyse075 +685
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:14
    Ik hoop dat Marcel het gaat maken in Liverpool. Hij heeft bij PSV, AZ en RKC goed werk verricht.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2546
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:30
    Volgende stap Man U.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:25
    Voorlopig staan ze wel in het rechterrijtje. Vreemd dat VP dat er niet bij vermeld.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13052
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:32
    Van die 5 aankopen is er 1 die je niet het predicaat "overbodig bij oude club" kan geven.
    Maakt je niet een of andere transfer guru, die 4 ophalen als je £150 miljoen kapot te gooien hebt.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9655
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:38
    Van Geel moet eens naar Everton gaan ( als het mag van zijn vrouw ) en een kopje koffie gaan drinken met Brands, kost niet veel en kan heel leerzaam zijn.....
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:52
    Denk dat mevrouw van Geel eerst zelf een gesprek wil voeren met Brands, om daarna te beslissen of Martin ook mag gaan..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:52]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9655
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:16
    Jij kent mevrouw van Geel, volgens mij, beter dan ik..........;)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:19
    Whahahaa, euhhmmm... ;-)
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9655
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:21
    Een beetje streng vind jij wel lekker dus.....het blijft tussen ons !
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:31
    Whahahaa, wat een gek!!
    Liever niet hoor...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:31]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9655
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:14
    Het blijft tussen ons joh....ssssssttt
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1678
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:24
    Lekker bezig, geen softe aanpak.
    Streven straks man utd voorbij :p
    Vind ik leuk
    RoyalVw +2
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:41
    Marcel Brands is een geweldenaar. Heeft het in Nederland bij meerdere clubs laten zien. Bij Everton lijkt ie ook alweer goed bezig, maar echt beoordelen kun je hem pas over 2 jaar.
    Vind ik leuk
    NvC +3907
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:57
    Hij zal denk ik wel ooit de stap maken naar een United, Chelsea of Tottenham.
    Vind ik leuk
    jari_ +798
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:00
    Volgende stap is Arsenal of Manchester United. Toekomstig directeur KNVB.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:38
    Gelooft ook echt in zichzelf. Zo overschat mee zijn nephaar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Brands zet Everton naar zijn hand en renoveert scoutingnetwerk van voorganger'