Van Breukelen 'kwaad en teleurgesteld' na KNVB-afgang: Op de vlucht geslagen

    Van Breukelen 'kwaad en teleurgesteld' na KNVB-afgang: "Op de vlucht geslagen"

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 08:58do 11-10-2018 om 08:58

    Zijn vertrek bij de KNVB is Hans van Breukelen zwaar gevallen. De oud-doelman legde in juni 2017 zijn functie als technisch directeur neer, omdat hij – naar eigen zeggen – de ambities van de voetbalbond onvoldoende waar had kunnen maken.

    Van Breukelen heeft de publiciteit lange tijd vermeden. "Toen ik opstapte als technisch directeur bij de KNVB, ben ik op de vlucht geslagen", vertelt de 62-jarige Utrechter aan het Eindhovens Dagblad. "Het voelde als een afgang, ik was kwaad en teleurgesteld en wilde maar één ding. Ik wilde het achter me laten, maar ik wist niet hoe."

    De voormalig keeper is de klap van zijn vertrek uit Zeist inmiddels te boven: Van Breukelen gaat in november zijn nieuwste boek Maak je comeback presenteren en volgt de prestaties van zijn oude liefde PSV op de voet. "De hele overgang van Phillip Cocu naar Mark van Bommel, de overgang van Marcel Brands naar John de Jong, er is nogal wat op de club afgekomen", analyseert Van Breukelen, die vol lof is over de Eredivisie-koploper. "Dat is uitstekend gemanaged en de resultaten mogen er zijn."

    Lees meer over:Nederland

    Plaats een reactie

    6ix9ine +552
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:02
    "Het voelde als een afgang" Ja dat was het ook wel een beetje hè Hans?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10653
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:35
    Maar wie zet nu zo iemand zonder noemenswaardige carrière als bestuurder in deze zware bestuurders functie bij de KNVB.......?
    Net zoals met v.d. Sar, doen hun hele leven ( zeer verdienstelijk ) niet anders dan met een bal spelen, en die moeten het dan doen, bestuurlijk, met die ervaring.....Dat kan nooit goed gaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:59
    Eens,

    wel met het verschil dat ik vd Sar een stuk intelligenter inschat als v Breukelen.

    Vd Sar was ook zo slim om eerst het vak te leren door met iemand mee te lopen.

    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10653
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:13
    Nou......v.d Sar is niet zo slim en twee jaar meelopen is een onzinnig idee.....4 x niks is de uitkomst, niet verwonderlijk.
    Kijk eens naar de man onder v.d Sar. ( goed voorbeeld om te zien wat je nodig hebt op dat niveau)
    Rutger Arisz: operationeel directeur

    Rutger Arisz (Groningen, 11-02-1970) studeerde rechten in Amsterdam en werkte vervolgens vier jaar als advocaat bij Houthoff Buruma Advocaten op het gebied van bouw en vastgoed. Na een aantal jaren als jurist en manager voor Schiphol te hebben gewerkt, begeleidde Arisz de verbouwing en uitbreiding van een terminal op JFK International Airport, waarvoor hij met zijn gezin naar New York verhuisde. Tijdens zijn studententijd was hij tevens succesvol roeier. Zo nam hij deel aan de Olympische Spelen in Barcelona (1992) en won hij onder meer goud op de wereldkampioenschappen in 1989. In zijn vrije tijd is Arisz voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Roeibond.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26667
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:36
    Hij heeft weer voer voor zijn seminars..........Comeback na een afgang.....Ik ga niet!
    Vind ik leuk
    BoomP +377
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:07
    Ja precies ! Hij heeft zich ‘ teruggetrokken ‘ waahah wat een kul, boekie schijven in alle rust en dan met een jankverhaal terugkomen om dat ‘ boek ‘ te promoten en inderdaad ...zijn narcistische ‘ seminars hahah
    Vind ik leuk
    Berbr +2245
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:03
    Wat heeft die man er in Zeist een puinhoop van gemaakt.
    Vind ik leuk
    Bengelino +12356
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:04
    Was het ook
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:04
    Tsja, Hans. Je had ook iets teveel op je bord, nog los van de vraag of je (on)geschikt was. Lekker laten gaan, zou Gijpie zeggen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13521
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:08
    "Van Breukelen heeft de publiciteit lange tijd vermeden."

    Je had dat best nog wel een poosje vol mogen houden.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:54
    voorgoed vol mogen houden bedoel je
    als keeper vond ik hem geweldig voor mijn club , maar naderhand is ie op mij overgekomen als een labiel persoon , dus ook niet geschikt voor een topfunctie in het voetbal
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27643
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:11
    Het was ook een afgang, Hans..
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:11
    Ik was hem al bijna vergeten. En vond dat eigenlijk wel prima zo!
    Vind ik leuk
    Johan59 +792
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:12
    Nou hoezo heeft de man er een puinhoop van gemaakt, het was al een puinhoop, en om hem nu alleen verantwoordelijk te houden slaat natuurlijk nergens op. Wat psv betreft heeft hij gelijk, die hebben dat knap gedaan, die voorzitten moet een standbeeld krijgen, en dit vanuit het oog van een ajaxcied
    Vind ik leuk
    Farmer +12802
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:53
    Risico van een Directeursfunctie: Je bent eindverantwoordelijk.

    Daar bén je Directeur voor. Dat is wat de functie inhoudt.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:13
    Op de vlucht geslagen? Waarom ben je weer terug Hans, want we hebben je niet gemist. O wacht effe, je hebt misschien geld nodig en daarom kom je met een boek. Nou, ik zal een van de velen zijn die het absoluut niet zal kopen.
    Vind ik leuk
    noblesse +820
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:14
    Het beste is,om geen aandacht te geven aan deze man.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:18
    Hij had de pech dat hij in de giftige KNVB slangenkuil terecht was gekomen. Ik zal nooit het EK 88 vergeten waarin heel Nederland stond te juichen toen Hans die pingel in de finale stopte. het boekje van Jan Reker ging de wereld over. Het gaat je goed Hans.
    Vind ik leuk
    Busk +1416
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:02
    Mooie analyse,zo denk ik er ook over.
    Ik vindt het nogal goedkoop,en van weinig niveau,om alle ellende op van Breukelen z'n conto te schrijven.

    En dat EK van '88, de enige prijs die Ned. ooit pakte ,zal ook ik nooit vergeten. Mede dankzij de gedenkwaardige penalty die van Breukelen stopte.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:38
    Precies. Hansie heeft zat verkeerd gedaan, maar hé: het was een zooitje bij de KNVB. En hij was op technisch gebied werkelijk overal verantwoordelijk voor.

    Overigens ook verantwoordelijk voor de aanstelling van die bondskoots van de vrouwen. Geen verkeerde zet, kun je zeggen.
    Vind ik leuk
    Farmer +12802
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:01
    T is een grote opstapeling van fouten bij de KNVB.
    Allereerst wás het al een organisatorische puinzooi: Men was meer bezig met de achterdeurtjes, stilletjes achter zich dicht te trekken dan vooruit te kijken(De manier waarop Bertje van Oostveen als Event-directeur van het Vrouwen-EK nog even zijn CV mocht opleuken bv?).

    Als 'klap op de vuurpijl', kwam de KNVB ook nog aanzetten met een totaal onervaren van Breukelen. Puur gokkend op sympathie voor de keeper van het '88-succesteam (een hele naieve, dan wel dómme gok), door van Breukelen aan te stellen als soort van uithangbord, en pers-kletser....Helaas had genoemde heer van B, hier totaal geen inzicht in, en zijn divisie binnen de KNVB beschikte ook niet over de middelen of kennis om hem hierin te begeleiden.

    Mijn conclusie: die KNVB is altijd nog maar een kliekje zakkenvullende, maar bovenal incompetente bobo's, waar op schrijnende wijze een stukje leiderschap en visie ontbreekt.

    Een draaiboek aan 'politiek correcte k*tsmoezen' is hét terugslagwerk van de KNVB om haar wandaden te rectificeren.
    Het is gewoon een trend in de top van het bedrijfsleven, en dus ook bij de KNVB

    Liegen en bedriegen zijn beleidsvormen geworden.

    En een paar van de standaard-excuses uit het draaiboekje:
    'Heb ik dat gezegd? daar kan ik me niets van herinneren'
    'ja, dat is idd een punt wat hoog op de agenda staat'

    En natuurlijk, de aloud bekende, en 'empathievolle; :
    "Ja, wij kunnen ons heel goed voorstellen dat dat vervelend is voor mensen"....

    Ondertussen staan deze stropdassen rijkelijk hun zakken te vullen, en doen in de Media een beetje zielig als huilebalkje..

    "F*ck op van breukelen, je hebt riant betaald gekregen ,en er een potje van gemaakt. Totaal geen ervaring voor die functie, maar gelijk tekenen want $$$$".. En nu in de Media een stukje begrip durven te vragen?

    Begrip voor wat? Zijn gebrek aan kennis en ervaring, waar hij toch met 100% overtuiging dé zwaarste TD-functie van Nederland aangreep?
    Alle dómme besluiten die hij nam, terwijl hij wel een keurig loon uitbetaald kreeg?
    Of moeten we begrip hebben voor de bedrogen manier waarop Breukie hieruit is gekomen: Hij hád gedacht een erebaantje via een vriendje te krijgen, waar hij op een populaire manier, lekker zijn zakjes kon vullen, maar toen het bleek dat hij ook nog ECHT aan het werk moest, viel hij door de mand?

    Ja, dat werd vrij snel, pijnlijk duidelijk, maar hoezo moeten de voetbalfans dan begrip tonen voor de incompetente handelswijzes?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:15
    Wauw. Lekker kort ;-)
    Vind ik leuk
    Farmer +12802
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:35
    T zijn - grof gezegd - de feiten op een rijtje. Ipv een competente manager te benaderen: iemand met ervaring bv, kwamen ze met van Breukelen als 'Afleidings-manouvre'aanzetten, in de naieve hoop dat 'het bekende gezicht' wel voor rust zou zorgen.

    Het is gewoon kleuterklas-beleid op die manier. En het gebeurt op verschrikkelijk opzichtige manier.

    In een normale wereld zou je al láng een zgn Minister of Staatssecretaris van Sport hebben, die hier zwaar had ingegrepen, allereerst door die van Oostveen zijn congé te geven, ivm zijn waardeloze beleid, en uitspraken(het Nacompetitie-debacle met Graafschap, NAC, en Willem II? 'Twente zou hoe dan ook degraderen dus..." Compleet gemanipuleerd door van Oostveen's amateurisme. Maar dát wordt onder de mat geveegd, en de gedupeerde clubs kunnen fluiten naar enige rectificatie of compensatie, laat staan dat de KNVB de hand in eigen boezem stak en die wedstrijden iig liet overspelen bv.. Nope.

    De hele terloorgang rond FC Twente heeft de KNVB ook zware vormfouten gemaakt.
    Wat er bij Twente is gebeurt is natuurlijk fout geweest, maar hoe de KNVB het meende op te lossen is misschien nog wel erger geweest.
    Het verschil is: Twente is nu zwaar aan het reorganiseren, en zit in de KKD met schamele middeltjes dit te realiseren.
    De KNVB zit als een 'politiek correcte struisvogel' haar kop nog harder in het zand te steken en te roeptoeteren dat ze uitstekend werk verrichten...

    'Yeah right, daarom lopen we ook al 2 globale eindtoernooien op rij mis zeker, waar de vorige edities, Oranje respectievelijk als No3 en 2 van de Wereld afzwaaide...

    Als je zó zwaar van bijna alles, naar helemaal niets gaat, ja natuurlijk zit het dan hartstikke verkeerd in die bestuurskamers.
    Daarvoor zitten die stropdassen er toch? De lange-termijn bewaken? Continuïteit verzorgen, en doordacht vooruit beredeneren?

    Niks daarvan is waar, ze zitten er puur voor zichzelf.
    De hele aanstelling(of aanstellerij, t is maar hoe je het ziet :P) van van Breukelen is al een prima voorbeeld daarvan.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:19
    Ja, Gerbrands kan dat wel, wat jij niet kon.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:22
    Zolang de manipulateur en corrupte Michaël van Praag aan het roer staat bij de KNVB zal het nooit iets worden met de KNVB. De zeer zelfingenomen en arrogante van Praag is met van alles en nog wat bezig, met name zaken voor eigen belang / gewin, maar laat de KNVB maar wat aanmodderen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:23]
    Vind ik leuk
    rexxo +2852
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:25
    Wat een reactie van iemand met zo een gebruikersnaam.
    Is een Belchinees iemand die werkt bij de overheid?
    Of .................
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:34
    Een Belchinees heeft diverse opdrachtgevers waaronder overheidsinstanties en private personen. O.a. KNVB (M. van Praag), Belgische spelersmakelaars, Belgische trainers, Hollandse spelersmakelaars, Poetin, Erdogan behoren tot deze opdrachtgevers.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:42]
    Vind ik leuk
    HanV +4665
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:16
    Waarschijnlijk werkt het lezen van een bloemrijk proza aanstekelijk op de grijze cellen, net zoals het nuttigen een esquis hapje garnalen (bron PG Woodehouse) zelfs als die voorheen in milieu-bedreigend plastic zijn verpakt zoals een voorheen populaire presentator in zijn dagelijkse talkshow aan zijn grachtengordelpubliek liet zien geladeerd met treurige maar grappig bedoelde filmpjes, met als gevolg voor de lezer/kijker een lichte mate van ontreddering dan wel weerzin bij het lezen/zien van het geproduceerde baksel.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24360
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:26
    Het lijkt alsof Hans hiermee een open sollicitatie plaatst voor een functie, het liefst bij PSV. Of dat zo’n goed idee is betwijfel ik, in mijn ogen mist hij een paar kwaliteiten daarvoor. Ik heb nooit begrepen waarom hij nooit trainer, desnoods keeperstrainer is geworden, want hij heeft weldegelijk capaciteiten om les te geven. Ik heb weleens een lezing van hem meegemaakt en daarin was hij ook behoorlijk goed bezig.
    Vind ik leuk
    Farmer +12802
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:40
    'een paar kwaliteiten'? lolz...

    Alle respect voor de mens van Breukelen, en de oud-voetballer van Breukelen!

    Maar de bestuurder-van Breukelen is gewoon een incompetente clown. Geen ervaring op dat vakgebied, en al helemaal niet in verantwoordelijke eindfuncties.
    (gevoelig voorbeeld?) Neem Ajax met vd Sar. Is eventjes geprepareerd als Commercieel Directeur, en moest gelijk de fanfarekar trekken als AD...

    Hij doet het... redelijk?(ahem).....Met een meer ervaren AD aan het roer, waren bepaalde zaken, daar veel beter gelopen. Allereerst het aan- en verkoopbeleid bv. Als je 4 jaar op rij al, veruit de rijkste club van Nederland bent, en maar GEEN prijzen pakt, ja, dan mág je je, als eindverantwoordelijke, wel eventjes stevig achter de oren krabben bv...

    Het is een oer-belachelijke redenatie: Iemand die een bekende oud-voetballer is geweest, is automatisch ook een top-bestuurder.


    Het verschil tussen 'leren knikkers' op een veld, of 'kolere-fl*kkers' in een kantoor is een verschil van hemel en aarde... Israel en Palestina. Hutu's en Tutsi's. Noord en Zuid-Korea. Servië en Kroatië. Erdogan en Eerlijkheid. Trump en Belasting betalen...noem maar op...
    Vind ik leuk
    mcmodd +24360
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:45
    Afgezien van een enkele taalvrijheid ben ik het hier wel mee eens. Schoenmaker, blijf bij je leest. Dat verhaal. Het voetbal in Nederland wordt zeker op die manier niet geholpen en dat willen we met zijn allen juist zo graag..
    Vind ik leuk
    Weetjewel +454
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:31
    Boekje schrijven, paar open deuren intrappen en hij is er weer!! Helaas...
    Vind ik leuk
    rinirat +2940
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:31
    pffff boek wordt geen bestseller... hahahaha
    Vind ik leuk
    Dee79 +2391
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:40
    Kan hij weinig aan doen wie stelt nou een keeper aan op die positie
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:40]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:45
    Ik hoop dat hij de opvolger wordt van Gerbrands...;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:59
    Jemig... Van Breukelen... Ik was die man alweer vergeten. Nu weer dit artikel. Jammer! Kan ik weer opnieuw gaan vergeten.
    Vind ik leuk
    Busk +1416
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:08
    Van Breukelen, op die positie was geen succesverhaal. Maar hij stak z'nek uit,terwijl allerlei grootheden alleen maar commentaar leveren in programma's en columns.
    Terwijl bij de bond op de achtergrond allerlei bobo's hun zakken vullen.

    Ik zou als van Breukelen je lekker terugtrekken,in een bungalo ver weg van het voetbalcircus.
    En zeker niet aan een boekje beginnen.
    Maar ik vindt het ook onzin, zo met modder te gooien naar de doelman waar we mede een EK aan te danken hebben.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:09]
    Vind ik leuk
    Farmer +12802
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:09
    "In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst"..

    Wat van Breukelen in '88 behaald heeft, staat totaal niet in verband met een Directeursfunctie, zeker niet de functie 'Technisch Directeur' bij de KNVB.
    De man had 0,0 aan ervaring op dit vlak ,en is dus gewoon 'kaal en koud' in het diepe gegooid.

    Je kent de uitdrukking 'Doemscenarie' wel toch?

    De KNVB was ná de rampzalige capriolen van Bert van Oostveen, gewoon toe aan een doortastende reorganisatie, welteverstaan eentje waar mensen met ervaring en verstand op de juiste plekken komen te zitten. Met de aanstelling van van Breukelen werd nogmaals de vriendjespolitiek onderstreept.
    Vind ik leuk
    sundaymanara +1055
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:50
    Nou, we zien je wel in DWDD of Pauw, mag je daar je boekje omhoog houden.
    'T zal wel een managers zwamlul verhaal zijn, met verklaringen waarom de wisselingen van de wacht bij Psv wel (zoals het ernu uit ziet) succesvol zijn geweest.
    Lekker achteraf lullen.
    En je weet het; achteraf is je schoonmoeder in de kont kijken (wat ik je overigens moet ontraden).
    Vind ik leuk
    Neus +262
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:21
    Dan heb jij mijn schoonmoeder nog niet gezien.... Pfoeh!!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:38
    Ik ben nog steeds boos en teleurgesteld dat ze Hans hebben aangesteld destijds, die man heeft er overal een puinhoop van gemaakt, Utrecht, Psv en Oranje, gaat als een olifant door een porseleinkast
    Vind ik leuk
    jayjay49 +72
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:54
    Profiterend, manipulerende, nietszeggende lamlendeling. Triest dat deze onbenul ooit zo omhoog is gevallen!! "Vuilnisman ............. deze 'zak' mag ook mee!!"
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:59]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:59
    Het voelde als een afgang, maar dat was het ook Hans. Je stond compleet voor lul, samen met dat clubje halfzachte relax-goeroe's. Je bent gewoon niet geschikt voor een dergelijke functie. Ga lekker boeken schrijven die niemand leest, dan zit je niemand in de weg.
    Vind ik leuk
    repeP +1482
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:17
    Met zoveel antipathie in de media was er geen beginnen aan voor hem.
    Vind ik leuk
    Prof(.) +268
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:39
    Het toonbeeld van het falend beleid bij de KNVB van de afgelopen jaren. Gelukkig hebben we dit ver achter ons gelaten!
    Vind ik leuk
    broedkip +1795
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:49
    Als je het nu over een jankerd hebt dan is dit er een. Onbetrouwbaar en glibberig.
    Vind ik leuk
    ErikAjax +666
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:15
    Zelden zo'n clown bij de KNVB gezien. Blij dat die man weg is.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:33
    "Don't call it a comeback!" 🎶 Breukie heeft waarschijnlijk veel LL Cool J geluisterd in z'n vroege dagen 😄
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:37
    T beviel mij goed dat je niks meer van m hoorde tot nu dan. De kop irriteert al mede doordat ik van breukelen lees. Dan weet je ..yep daar is ie weer... de redder van t nederlands voetbal
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:40
    Wij waren kwaad en teleurgesteld toen hij die functie kreeg want dan weet je dat komt nooit goed net als zijn pim uitvinding.... prestatie innovatie manager. Haha Hans
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:36
    Voor wie schrijf je Hans? #pannekoek #vermoeiendeman #geenaandacht
    Vind ik leuk
    Krav +153
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:20
    De beste man was te meadiageil. Teveel de professor en werd niet serieus genomen. Ipv afzeidig zijn zorgde hij voor teveel hilariteit. Teveel voer voor de media. En teveel loze beloftes.

    Nu is het stil. De coach aangesteld die het volk en de media wou. En nu afwachten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws