Van Breukelen 'kwaad en teleurgesteld' na KNVB-afgang: Op de vlucht geslagen

Van Breukelen 'kwaad en teleurgesteld' na KNVB-afgang: "Op de vlucht geslagen"

Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 08:58do 11-10-2018 om 08:58

Zijn vertrek bij de KNVB is Hans van Breukelen zwaar gevallen. De oud-doelman legde in juni 2017 zijn functie als technisch directeur neer, omdat hij – naar eigen zeggen – de ambities van de voetbalbond onvoldoende waar had kunnen maken.

Van Breukelen heeft de publiciteit lange tijd vermeden. "Toen ik opstapte als technisch directeur bij de KNVB, ben ik op de vlucht geslagen", vertelt de 62-jarige Utrechter aan het Eindhovens Dagblad. "Het voelde als een afgang, ik was kwaad en teleurgesteld en wilde maar één ding. Ik wilde het achter me laten, maar ik wist niet hoe."

De voormalig keeper is de klap van zijn vertrek uit Zeist inmiddels te boven: Van Breukelen gaat in november zijn nieuwste boek Maak je comeback presenteren en volgt de prestaties van zijn oude liefde PSV op de voet. "De hele overgang van Phillip Cocu naar Mark van Bommel, de overgang van Marcel Brands naar John de Jong, er is nogal wat op de club afgekomen", analyseert Van Breukelen, die vol lof is over de Eredivisie-koploper. "Dat is uitstekend gemanaged en de resultaten mogen er zijn."

Lees meer over:Nederland

Plaats een reactie

JonnyBones +580
donderdag 11 oktober 2018 om 09:02
"Het voelde als een afgang" Ja dat was het ook wel een beetje hè Hans?
Vind ik leuk
rpaulp50 +13236
donderdag 11 oktober 2018 om 09:35
Maar wie zet nu zo iemand zonder noemenswaardige carrière als bestuurder in deze zware bestuurders functie bij de KNVB.......?
Net zoals met v.d. Sar, doen hun hele leven ( zeer verdienstelijk ) niet anders dan met een bal spelen, en die moeten het dan doen, bestuurlijk, met die ervaring.....Dat kan nooit goed gaan.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 09:59
Eens,

wel met het verschil dat ik vd Sar een stuk intelligenter inschat als v Breukelen.

Vd Sar was ook zo slim om eerst het vak te leren door met iemand mee te lopen.

Vind ik leuk
rpaulp50 +13236
donderdag 11 oktober 2018 om 10:13
Nou......v.d Sar is niet zo slim en twee jaar meelopen is een onzinnig idee.....4 x niks is de uitkomst, niet verwonderlijk.
Kijk eens naar de man onder v.d Sar. ( goed voorbeeld om te zien wat je nodig hebt op dat niveau)
Rutger Arisz: operationeel directeur

Rutger Arisz (Groningen, 11-02-1970) studeerde rechten in Amsterdam en werkte vervolgens vier jaar als advocaat bij Houthoff Buruma Advocaten op het gebied van bouw en vastgoed. Na een aantal jaren als jurist en manager voor Schiphol te hebben gewerkt, begeleidde Arisz de verbouwing en uitbreiding van een terminal op JFK International Airport, waarvoor hij met zijn gezin naar New York verhuisde. Tijdens zijn studententijd was hij tevens succesvol roeier. Zo nam hij deel aan de Olympische Spelen in Barcelona (1992) en won hij onder meer goud op de wereldkampioenschappen in 1989. In zijn vrije tijd is Arisz voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Roeibond.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32056
donderdag 11 oktober 2018 om 10:36
Hij heeft weer voer voor zijn seminars..........Comeback na een afgang.....Ik ga niet!
Vind ik leuk
BoomP +381
donderdag 11 oktober 2018 om 11:07
Ja precies ! Hij heeft zich ‘ teruggetrokken ‘ waahah wat een kul, boekie schijven in alle rust en dan met een jankverhaal terugkomen om dat ‘ boek ‘ te promoten en inderdaad ...zijn narcistische ‘ seminars hahah
Vind ik leuk
Berbr +2226
donderdag 11 oktober 2018 om 09:03
Wat heeft die man er in Zeist een puinhoop van gemaakt.
Vind ik leuk
Bengelino +12745
donderdag 11 oktober 2018 om 09:04
Was het ook
Vind ik leuk
Il Gordo +17007
donderdag 11 oktober 2018 om 09:04
Tsja, Hans. Je had ook iets teveel op je bord, nog los van de vraag of je (on)geschikt was. Lekker laten gaan, zou Gijpie zeggen.
Vind ik leuk
RtdDub +13420
donderdag 11 oktober 2018 om 09:08
"Van Breukelen heeft de publiciteit lange tijd vermeden."

Je had dat best nog wel een poosje vol mogen houden.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 11:54
voorgoed vol mogen houden bedoel je
als keeper vond ik hem geweldig voor mijn club , maar naderhand is ie op mij overgekomen als een labiel persoon , dus ook niet geschikt voor een topfunctie in het voetbal
Vind ik leuk
Come on Utreg +29066
donderdag 11 oktober 2018 om 09:11
Het was ook een afgang, Hans..
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 09:11
Ik was hem al bijna vergeten. En vond dat eigenlijk wel prima zo!
Vind ik leuk
Johan59 +876
donderdag 11 oktober 2018 om 09:12
Nou hoezo heeft de man er een puinhoop van gemaakt, het was al een puinhoop, en om hem nu alleen verantwoordelijk te houden slaat natuurlijk nergens op. Wat psv betreft heeft hij gelijk, die hebben dat knap gedaan, die voorzitten moet een standbeeld krijgen, en dit vanuit het oog van een ajaxcied
Vind ik leuk
Farmer +13391
donderdag 11 oktober 2018 om 15:53
Risico van een Directeursfunctie: Je bent eindverantwoordelijk.

Daar bén je Directeur voor. Dat is wat de functie inhoudt.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 09:13
Op de vlucht geslagen? Waarom ben je weer terug Hans, want we hebben je niet gemist. O wacht effe, je hebt misschien geld nodig en daarom kom je met een boek. Nou, ik zal een van de velen zijn die het absoluut niet zal kopen.
Vind ik leuk
noblesse +815
donderdag 11 oktober 2018 om 09:14
Het beste is,om geen aandacht te geven aan deze man.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 09:19
Ja, Gerbrands kan dat wel, wat jij niet kon.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 09:22
Zolang de manipulateur en corrupte Michaël van Praag aan het roer staat bij de KNVB zal het nooit iets worden met de KNVB. De zeer zelfingenomen en arrogante van Praag is met van alles en nog wat bezig, met name zaken voor eigen belang / gewin, maar laat de KNVB maar wat aanmodderen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:23]
Vind ik leuk
rexxo +6743
donderdag 11 oktober 2018 om 09:25
Wat een reactie van iemand met zo een gebruikersnaam.
Is een Belchinees iemand die werkt bij de overheid?
Of .................
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 09:34
Een Belchinees heeft diverse opdrachtgevers waaronder overheidsinstanties en private personen. O.a. KNVB (M. van Praag), Belgische spelersmakelaars, Belgische trainers, Hollandse spelersmakelaars, Poetin, Erdogan behoren tot deze opdrachtgevers.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:42]
Vind ik leuk
HanV +5113
donderdag 11 oktober 2018 om 10:16
Waarschijnlijk werkt het lezen van een bloemrijk proza aanstekelijk op de grijze cellen, net zoals het nuttigen een esquis hapje garnalen (bron PG Woodehouse) zelfs als die voorheen in milieu-bedreigend plastic zijn verpakt zoals een voorheen populaire presentator in zijn dagelijkse talkshow aan zijn grachtengordelpubliek liet zien geladeerd met treurige maar grappig bedoelde filmpjes, met als gevolg voor de lezer/kijker een lichte mate van ontreddering dan wel weerzin bij het lezen/zien van het geproduceerde baksel.
Vind ik leuk
mcmodd +26086
donderdag 11 oktober 2018 om 09:26
Het lijkt alsof Hans hiermee een open sollicitatie plaatst voor een functie, het liefst bij PSV. Of dat zo’n goed idee is betwijfel ik, in mijn ogen mist hij een paar kwaliteiten daarvoor. Ik heb nooit begrepen waarom hij nooit trainer, desnoods keeperstrainer is geworden, want hij heeft weldegelijk capaciteiten om les te geven. Ik heb weleens een lezing van hem meegemaakt en daarin was hij ook behoorlijk goed bezig.
Vind ik leuk
Farmer +13391
donderdag 11 oktober 2018 om 17:40
'een paar kwaliteiten'? lolz...

Alle respect voor de mens van Breukelen, en de oud-voetballer van Breukelen!

Maar de bestuurder-van Breukelen is gewoon een incompetente clown. Geen ervaring op dat vakgebied, en al helemaal niet in verantwoordelijke eindfuncties.
(gevoelig voorbeeld?) Neem Ajax met vd Sar. Is eventjes geprepareerd als Commercieel Directeur, en moest gelijk de fanfarekar trekken als AD...

Hij doet het... redelijk?(ahem).....Met een meer ervaren AD aan het roer, waren bepaalde zaken, daar veel beter gelopen. Allereerst het aan- en verkoopbeleid bv. Als je 4 jaar op rij al, veruit de rijkste club van Nederland bent, en maar GEEN prijzen pakt, ja, dan mág je je, als eindverantwoordelijke, wel eventjes stevig achter de oren krabben bv...

Het is een oer-belachelijke redenatie: Iemand die een bekende oud-voetballer is geweest, is automatisch ook een top-bestuurder.


Het verschil tussen 'leren knikkers' op een veld, of 'kolere-fl*kkers' in een kantoor is een verschil van hemel en aarde... Israel en Palestina. Hutu's en Tutsi's. Noord en Zuid-Korea. Servië en Kroatië. Erdogan en Eerlijkheid. Trump en Belasting betalen...noem maar op...
Vind ik leuk
mcmodd +26086
donderdag 11 oktober 2018 om 18:45
Afgezien van een enkele taalvrijheid ben ik het hier wel mee eens. Schoenmaker, blijf bij je leest. Dat verhaal. Het voetbal in Nederland wordt zeker op die manier niet geholpen en dat willen we met zijn allen juist zo graag..
Vind ik leuk
Weetjewel +501
donderdag 11 oktober 2018 om 09:31
Boekje schrijven, paar open deuren intrappen en hij is er weer!! Helaas...
Vind ik leuk
rinirat +3271
donderdag 11 oktober 2018 om 09:31
pffff boek wordt geen bestseller... hahahaha
Vind ik leuk
Dee79 +2577
donderdag 11 oktober 2018 om 09:40
Kan hij weinig aan doen wie stelt nou een keeper aan op die positie
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:40]
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 09:45
Ik hoop dat hij de opvolger wordt van Gerbrands...;-)
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 09:59
Jemig... Van Breukelen... Ik was die man alweer vergeten. Nu weer dit artikel. Jammer! Kan ik weer opnieuw gaan vergeten.
Vind ik leuk
Busk +1635
donderdag 11 oktober 2018 om 10:08
Van Breukelen, op die positie was geen succesverhaal. Maar hij stak z'nek uit,terwijl allerlei grootheden alleen maar commentaar leveren in programma's en columns.
Terwijl bij de bond op de achtergrond allerlei bobo's hun zakken vullen.

Ik zou als van Breukelen je lekker terugtrekken,in een bungalo ver weg van het voetbalcircus.
En zeker niet aan een boekje beginnen.
Maar ik vindt het ook onzin, zo met modder te gooien naar de doelman waar we mede een EK aan te danken hebben.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:09]
Vind ik leuk
Farmer +13391
donderdag 11 oktober 2018 om 16:09
"In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst"..

Wat van Breukelen in '88 behaald heeft, staat totaal niet in verband met een Directeursfunctie, zeker niet de functie 'Technisch Directeur' bij de KNVB.
De man had 0,0 aan ervaring op dit vlak ,en is dus gewoon 'kaal en koud' in het diepe gegooid.

Je kent de uitdrukking 'Doemscenarie' wel toch?

De KNVB was ná de rampzalige capriolen van Bert van Oostveen, gewoon toe aan een doortastende reorganisatie, welteverstaan eentje waar mensen met ervaring en verstand op de juiste plekken komen te zitten. Met de aanstelling van van Breukelen werd nogmaals de vriendjespolitiek onderstreept.
Vind ik leuk
sundaymanara +1199
donderdag 11 oktober 2018 om 10:50
Nou, we zien je wel in DWDD of Pauw, mag je daar je boekje omhoog houden.
'T zal wel een managers zwamlul verhaal zijn, met verklaringen waarom de wisselingen van de wacht bij Psv wel (zoals het ernu uit ziet) succesvol zijn geweest.
Lekker achteraf lullen.
En je weet het; achteraf is je schoonmoeder in de kont kijken (wat ik je overigens moet ontraden).
Vind ik leuk
Neus +406
donderdag 11 oktober 2018 om 11:21
Dan heb jij mijn schoonmoeder nog niet gezien.... Pfoeh!!
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 11:38
Ik ben nog steeds boos en teleurgesteld dat ze Hans hebben aangesteld destijds, die man heeft er overal een puinhoop van gemaakt, Utrecht, Psv en Oranje, gaat als een olifant door een porseleinkast
Vind ik leuk
jayjay49 +72
donderdag 11 oktober 2018 om 11:54
Profiterend, manipulerende, nietszeggende lamlendeling. Triest dat deze onbenul ooit zo omhoog is gevallen!! "Vuilnisman ............. deze 'zak' mag ook mee!!"
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:59]
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 11:59
Het voelde als een afgang, maar dat was het ook Hans. Je stond compleet voor lul, samen met dat clubje halfzachte relax-goeroe's. Je bent gewoon niet geschikt voor een dergelijke functie. Ga lekker boeken schrijven die niemand leest, dan zit je niemand in de weg.
Vind ik leuk
repeP +2087
donderdag 11 oktober 2018 om 12:17
Met zoveel antipathie in de media was er geen beginnen aan voor hem.
Vind ik leuk
Prof(.) +268
donderdag 11 oktober 2018 om 12:39
Het toonbeeld van het falend beleid bij de KNVB van de afgelopen jaren. Gelukkig hebben we dit ver achter ons gelaten!
Vind ik leuk
broedkip +1920
donderdag 11 oktober 2018 om 12:49
Als je het nu over een jankerd hebt dan is dit er een. Onbetrouwbaar en glibberig.
Vind ik leuk
ErikAjax +1577
donderdag 11 oktober 2018 om 13:15
Zelden zo'n clown bij de KNVB gezien. Blij dat die man weg is.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 13:33
"Don't call it a comeback!" 🎶 Breukie heeft waarschijnlijk veel LL Cool J geluisterd in z'n vroege dagen 😄
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 16:37
T beviel mij goed dat je niks meer van m hoorde tot nu dan. De kop irriteert al mede doordat ik van breukelen lees. Dan weet je ..yep daar is ie weer... de redder van t nederlands voetbal
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 16:40
Wij waren kwaad en teleurgesteld toen hij die functie kreeg want dan weet je dat komt nooit goed net als zijn pim uitvinding.... prestatie innovatie manager. Haha Hans
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 23:36
Voor wie schrijf je Hans? #pannekoek #vermoeiendeman #geenaandacht
Vind ik leuk
Krav +202
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:20
De beste man was te meadiageil. Teveel de professor en werd niet serieus genomen. Ipv afzeidig zijn zorgde hij voor teveel hilariteit. Teveel voer voor de media. En teveel loze beloftes.

Nu is het stil. De coach aangesteld die het volk en de media wou. En nu afwachten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws