VP-voetbalkantine: 'Oranje maakt meer kans tegen Duitsland dan tegen België'

    VP-voetbalkantine: 'Oranje maakt meer kans tegen Duitsland dan tegen België'

    donderdag 11 oktober 2018 om 17:10

    De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

    Stelling 1: 'Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong zijn goed genoeg voor de basis van Barcelona'

    Stelling 2: 'De Vrij doet niet onder voor De Ligt én Van Dijk'

    Stelling 3: 'Oranje maakt meer kans tegen Duitsland dan tegen België'

    Plaats een reactie

    Zlatan I +20
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:04
    Zlatan is groter dan Barca.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:05
    Omdat je je best doet krijg je je eerste like.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21366
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:29
    Zal ook zijn enige zijn denk ik
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:08
    Je hebt een prijs gewonnen.je mag op vakantie naar een onbewoond eiland voor 1jaar😆
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16657
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:07
    Sjezus man, en daar maak je een account voor aan, zeg dan liever niks en bespaar je de moeite van dat nieuwe account aanmaken..
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:10
    Ik like niet eens

    Droeftoeter....
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:11
    Omdat je zo dapper bent met je uitspraken stuur het bestuur je naar een onbewoond eiland.Kies ern onbewoond eiland naar keuze 《klik hier op》😆
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:05
    Ze zijn zeker goed genoeg voor Barcelona. Eerst even 200 miljoen aftikken en dan mogen ze gaan.
    Met stelling 2 en 3 ben ik overigens helemaal mee eens.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23696
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:23
    Grapjas;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:05
    Stelling 1: 'Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong zijn goed genoeg voor de basis
    van Barcelona'

    Als Barcelona met 13 man mag spelen dan zijn ze goed genoeg
    voor een basis plek.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21366
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:31
    Proef ik een beetje afgunst?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:34
    Afgunst? Op wie en wat? Toch niet op een of andere Feyenoord speler mag ik hopen want die komen momenteel nergens voor in aanmerking als alleen in Gio,s " sterren " elftal.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:24
    Een beetje?
    De haat druipt er vanaf als het over deze 2 gaat.
    Vind ik leuk
    erikv78 +114
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:39
    Als Barca met 300 man mag spelen.. Dan nog zouden ze geen feyenoorder opstellen!
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +1697
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:08
    Wat een kutstelling weer.. Vooral voor een forum met alleen maar haat en provecatie!
    Vind ik leuk
    Zultkop +5108
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:19
    Forum voor haat en provocatie....het zou zo maar de naam van een nieuwe politieke beweging kunnen zijn.... (eerlijk gezegd hoop ik dat zo'n partij er nooit komt, we hebben al genoeg aan Bij1, pvv en Denk)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16657
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:08
    Allebei goed genoeg..
    Vind ik leuk
    Thobar +4301
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:22
    Ja maar eerst een jaartje uitlenen aan Girona
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:22]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16657
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:29
    Dan beter bij Ajax blijven..
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:23
    ik heb mij twijfels
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16657
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:34
    Snap ik, er valt nu eigenlijk ook nog niks zinnigs over te zeggen.
    De tijd zal het leren, net zoals met Bergwijn en Rosario...
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:08
    helemaal mee eens :)

    Al moet ik zeggen dat Bergwijn en de Ligt wel constant spelen...
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16657
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:27
    Dat doen die twee zeker, Rosario doet het ook goed en Frenkie moet gewoon niet meer in de verdediging staan.

    Ik heb iig goede hoop wbt het Nederlands elftal..
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:05
    Me too :D
    ik ga weer eens sinds een lange tijd naar oranje toe
    Vind ik leuk
    13 +13185
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:45
    Leuk, alvast veel plezier gewenst.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16657
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:06
    Mooi man, enjoy.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:42
    De jong zeker niet, de Ligt misschien.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16657
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:10
    Laat ze allebei nog maar minimaal een jaar bij Ajax blijven..
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:08
    1. Nee
    2. Wat een debiele vraag
    3. Kunnen jullie niks beters verzinnen VP?
    Vind ik leuk
    Vinemaster +119
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:59
    Je mag ook gewoon zelf een stelling opperen! Ik neem aan dat jij het beter kan. Daar is dit topic namelijk bedoeld voor. Of zit jij liever lui info te absorberen, zonder zelf creatief te zijn? Is overigens je goed recht hoor, maar dan moet je misschien ook niet zeuren. Al mag dat uiteraard ook... Ach, je snapt mijn punt. Neem ik aan... Hoop ik.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:10
    Dat lijkt me toch meer een taak voor de mensen die hier studiepunten mee verdienen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:11
    De Ligt heeft zich nog niet bewezen bij een topclub. Het is alleen maar gissen dat De Ligt het niet in zijn hoofd stijgt en alsnog faalt. Ik heb liever dat ie nog een aantal jaren blijft bij Ajax.Ze zijn er beide nog niet klaar voor.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:13]
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:12
    De Ligt is daar wel klaar voor
    De Jong weet ik zo net nog niet

    Het kan nooit slechter dan die clown van een Pique..

    Dat die er nog in staat blijft me verbazen
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2718
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:12
    Dat basis is volgens mij een te grote stap, zeker voor de Jong.
    1 fout of slechte wedstrijd en je gaat van het veld naar de bank. 2 slechte wedstrijden en je mag vanaf de tribune toekijken.
    Wel goed zitplaatsen
    Dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5108
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:12
    Hij kan vast met Justin bellen hoe dat is :). Zouden die tribuneklanten ook persoonlijke catering krijgen vraag ik me wel eens af...
    Vind ik leuk
    13 +13185
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:14
    Stelling 1: We gaan het wel zien met De Ligt en De Jong. Ik klik al die topics over welke clubs belangstelling hebben en hoeveel ze wel niet voor ze over zouden hebben niet meer aan, ik word er inmiddels doodmoe van. Dit topic heb ik dan wel aangeklikt om dat te vertellen 😂
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:18]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:05
    Je zal maar ajax fan zijn en dagelijks al die berichten lezen, dan ben je binnen een maand klaar voor het gesticht.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5108
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:10
    Ik denk dat de zakjes inmiddels wel leeg zijn bij de mannelijke fans van ajax.
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:18
    1 Je bent niet zomaar goed genoeg voor de basis,ze kunnen het wel worden,als ze leren hun spelletje te spelen
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:21
    Stelling 1: De ligt wil ik wel zien in Barca 1. Denk dat voor de Jong nog te vroeg is.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23696
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:26
    Beide spelers zouden een goede aanvulling zijn voor de Barcaselectie. Of ze nu al klaar zijn voor dat grote werk moeten we even afwachten. Vooral van De Ligt wordt w.s. al snel verwacht dat hij er staat, hopelijk kan hij het nu al aan.
    Vind ik leuk
    Frotnek +463
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:27
    1 de Ligt eerder dan de Jong, maar beiden nog niet.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23696
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:14
    Ja, ik hoop toch echt dat Matthijs al snel dat niveau zal gaan oppakken. Maar dan niet vanaf de winterstop, eerst even bij Ajax de CL-ervaring meepakken. Maar wellicht krijg je gelijk Frotnek.
    Vind ik leuk
    torinofc +266
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:05
    wat een domheid
    Vind ik leuk
    mcmodd +23696
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:15
    Dat vind je dus zelf ook?
    Vind ik leuk
    repeP +1279
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:11
    1) Messi bezorgt die arme jongens op trainingen binnen de kortste keren een minderwaardigheidscomplex van hier tot Tokio.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:24
    Ja ze zijn zeker goed voor de basis! Kan PSV daar tenminste ook met 3-0 winnen ipv 4-0 verliezen.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5108
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:09
    1) Voorbarig om dat nu al te zeggen. Ze moeten het maar laten zien dan. Kluivertje jr. dacht ook dat hij basismateriaal zou zijn in Italia.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23696
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:16
    Daarin stond hij wat mij betreft wel alleen, maar al die Ajacieden die er anders over dachten hoor je nu hier niet.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5108
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:17
    Dat laatste had ik nog kunnen aanvullen inderdaad.... :)
    Vind ik leuk
    meloen87 +761
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:57
    Kluivert is gewoon een vervelend ventje, en we zien nu gewoon dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt om zo vroeg al te vertrekken bij Ajax. De Ligt en De Jong hebben veel meer talent en potentie dan Kluivert, in mijn ogen. Zij, en ook Ajax, waren gewoon verstandig om niet vroegtijdig uit elkaar te gaan dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Bhj +1516
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:16
    De Ligt wel, de Jong denk ik nog niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:37
    De Ligt te veel schopper en te weinig techniek.
    De Jong komt in ieder opzicht kwaliteit tekort.
    Helaas maar waar.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:17
    De ligt te veel schopper? Wanneer? Kleinzoon van Willy of Rene ofnie
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2118
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:45
    Nee, matthijs zal pique ontlasten maar niet direct laten banken en voor frenkie zal het nog iets langer duren voor hij op dat niveau mee kan
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39223
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:12
    Stelling 1: De Ligt kan moeiteloos alles spelen in Barca 1. Frenkie moet nog maar blijken. Tegen Madrid en Atletico en in de CL dan. De rest zal geen probleem zijn.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13540
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:18
    De ligt gaat het wel redde, de jong ben ik niet zeker van.
    Vind ik leuk
    repeP +1279
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:21
    2) De Ligt en van Dijk komen net kijken waar de Vrij al langer is.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:15
    Dat was de vraag niet knul
    Vind ik leuk
    repeP +1279
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:31
    Een goede verstaander heeft maar een half woord nodig, sul.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:38
    Och och moet t zo? Sorry dat ik je gekwetst heb knul
    Vind ik leuk
    repeP +1279
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:51
    Inherent aan kaatsen, toch?😜
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:18
    Zonder sul wel idd
    Vind ik leuk
    repeP +1279
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:47
    Ok. Sorry daarvoor. Maar knul ben ik echt niet meer op mijn leeftijd.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4806
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:33
    De Vrij is idd geen slechte verdediger maar hij heeft de pech dat er nu 2 staan die van wereldklasse zijn.
    Vind ik leuk
    meloen87 +761
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:54
    Wat ontwikkeld die De Ligt zich snel, zeg. Ik vind hem nog niet van wereldklasse, maar hij zit er echt dicht tegen aan. Het is daarom ook ideaal en prachtig dat Ajax uitkomt in de CL. Heel de wereld kan nu ook zien (als ze dat nog niet eerder hadden gezien) dat De Ligt speciaal en talentvol is. Zou me niet verbazen als hij straks in de winterstop al vertrekt naar Bayern, Barcelona of Real Madrid. Dit trio clubs hebben allemaal een crisis op dit moment, dus versbloed zal straks nodig zijn.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4806
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:14
    Winterstop zal het niet worden, Ajax laat hen nooit midden in het seizoen gaan.
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:36
    2 Hij doet niet onder maar heeft zijn lichaamsbouw tegen in de duels.. dat hebben beide andere mee
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2178
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:59
    Stelling 2
    De Vrij speelt al heel lang hoog niveau en De Ligt moet het nog maar laten zien op dat niveau!
    Mijn voorkeur is de Vrij en van Dijk en de Ligt spelen. Blind uiteraard wissel
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 16:00]
    Vind ik leuk
    Bhj +1516
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:31
    Blind op de VM. Die is daar beter dan Rosario en ik denk zelfs dan Pröper. Als laatste man zou ik hem niet eens oproepen.

    Maar goed, ik zou zeker voor de Ligt kiezen. De Vrij speelt wel langer een hoog niveau, maar de Ligt is veel completer en die heeft het trouwens al vaak genoeg laten zien op dat niveau, al op zijn 17e trouwens.

    Neemt niet weg dat de Vrij een goede verdediger is, ik acht de Ligt allen beter
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2178
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:38
    Rosario is ook een stuk jonger als Blind en Rosario zou ik zeker voor kiezen ipv Blind! Blind heeft geen snelheid en geen fysiek en geen drive naar voren.
    Ik zou dan zeker voor Rosario gaan
    Vind ik leuk
    Bhj +1516
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:49
    Dat zie je alle 3 verkeerd, maar ik vergeef het je.

    Om te beginnen over de snelheid, Blind is zeer gemiddeld in zijn snelheid. Zijn startsnelheid is iets die stukken beter kan.

    Fysiek is Blind enorm slim, zonder meer sterk genoeg. Heeft hij duidelijk bewezen tegen een fysiek sterk Bayern, maar ik gok dat je die wedstrijd niet heb gezien, net als dat je waarschijnlijk de wedstrijd Ajax-AZ niet gezien zal hebben.
    Anders had je namelijk de laatste opmerking zeker niet gemaakt.

    Blind - Gouden bal op VM vele malen beter dan Rosario. Sterker nog, ik denk niet dat Rosario op die positie ooit zo goed zal worden, simpelweg omdat de voetbalintelligentie van Blind heel veel groter is dan die van Rosario en dat kun je bijna niet leren.

    Maar goed, jij mag voor Rosario als basis klant gaan.
    Wel even voor de duidelijkheid, daarmee zeg ik niet dat Rosario slecht is.

    Ik zeg wel dat Rosario op veel vlakken nog veel moet leren, maar dat is logisch want als hij echt de potentie zou hebben, dan had Ajax hem nooit van de hand gedaan.

    Zelden heeft Ajax het met bewust van de hand gedane, te licht bevonden talenten mis, dat heeft het verleden wel bewezen.

    Dat ze nu bij PSV een paar leuke wedstrijden spelen zegt me erg weinig.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2178
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:02
    Ik heb de wedstrijden wel gezien en Bayern is zwaar uit vorm en Az is niet meer zoals vorig seizoen.

    De wedstrijden dat Blind speelde op hoog niveau en voor het NL. Vond ik hem zeer zwak presteren en vrije ballen leverde hij zo in. In mijn ogen en menig andere kan hij het top niveau niet aan. Anders was hij wel gebleven bij MU of een andere grote club. Rosario zal de tijd idd leren, maar Frenkie de jong is veel beter dan Blind en hopelijk staat hij VM en Blind wissel. Hoop ook zeker niet dst hij achterin staat, want dat hebben we gezien de laatste keren
    Vind ik leuk
    Bhj +1516
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:28
    Het onderwerp is veranderd, dat is best apart.

    Maar de Vrij doet niet onder voor de Ligt?

    Daar wil ik best mijn mening onder geven.

    De Ligt 19 jaar
    De Vrij 26 jaar

    Verdedigend zijn ze misschien gelijkwaardig momenteel, opbouwend is de Ligt denk ik al veel sterker. Daarnaast denk ik dat de Ligt nu al een betere kopper is en aanvallend ook beter.

    Maar sowieso, op welk niveau zit de Ligt over 7 jaar?

    Dus al met al.....Ja, de Vrij doet onder voor de Ligt.

    Van Dijk is momenteel sterker dan beide, maar ook daar zit de Ligt niet ver vanaf nog.
    Vind ik leuk
    meloen87 +761
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:49
    Goed geformuleerd, en het is gewoon zo. 1. Van Dijk, 2. De Ligt en 3. De Vrij. Maar Oranje mag wel blij zijn dat ze een verdiger als De Vrij hebben in de selectie, want hij is gewoon een ideale backup voor de centrale verdediging.
    Vind ik leuk
    Bhj +1516
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:45
    Oh zeker, ik zeg ook zeker niet dat de Vrij een slechte voetballer is. In tegen deel, het is een hele goede verdediger.

    Ik denk niet dat hij naar Inter had moeten gaan en weer voor Italië had moeten kiezen, er zal toch best een Engelse subtopper geweest zijn die hem ook had gewild.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:38
    1. Zou kunnen
    2. Denk dat hij net iets minder dan Van dijk is, De ligt kan hij niet aan tippen.
    Vind ik leuk
    repeP +1279
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:15
    3) Oranje wordt omhoog geschreven.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:16
    3: we maken tegen beiden een kans. Ook de Belgen zijn niet op volle oorlogssterkte en zullen de wedstrijd tegen NL niet al te serieus nemen. Bovendien hebben ze daar wel wat anders aan hun hoofd op dit moment.
    Vind ik leuk
    meloen87 +761
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:47
    1. Als ze dit seizoen elke week weten uit te blinken, dan zijn ze rijp voor een grote transfer naar Barcelona. Maar dat ze een basisplek direct zullen afdwingen betwijfel ik.
    2. Helemaal mee eens, hij is echt een hele goede verdediger, maar op dit moment staat de verdediging gewoon goed met De Ligt en Van Dijk. Maar als 1 van hen zou uitvallen, kan De Vrij direct doorstromen. We mogen blij zijn dat we eindelijk weer sterke centrale verdedigers hebben in Oranje. Dat is ook weer een tijdje geleden.
    3. Haha, als VP deze stelling voor 2016 zou stellen, zou ik ze voor gek hebben verklaard. Maar gek genoeg is dit anno 2018 gewoon waar, België is op dit moment beter dan Duitsland. En nu Duitsland een beetje in een crisis dip zit, heeft Oranje zowaar een kans om weer eens te winnen van die Mannschaft.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20727
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:25
    Oranje wordt overschat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:37
    Er zijn geen excuses meer, we rollen ze allebei op.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws