PSV stelt 'Lange Jan' aan: We zijn er blij mee dat Jan mij op wil volgen

    PSV stelt 'Lange Jan' aan: "We zijn er blij mee dat Jan mij op wil volgen"

    donderdag 11 oktober 2018 om 14:12

    Jan Vennegoor of Hesselink is de nieuwe hoofdscout van PSV. De oud-spits (39) is in Eindhoven de opvolger van John de Jong, die deze maand doorschoof naar de functie van technisch manager.

    Vennegoor of Hesselink krijgt de leiding over een team van zeven, wereldwijd opererende scouts. "Jan draait inmiddels bijna vier jaar mee in de scouting en heeft in die periode een uitstekende indruk gemaakt. Een leidinggevende rol is een passende, volgende stap", verklaart De Jong op de officiële website van PSV.

    De hoofdscout heeft bij PSV ook 'een ondersteunende rol richting de technisch manager en de hoofdtrainer als het gaat om de samenstelling van de selecties van PSV en Jong PSV'. De Jong: "We hanteren hier al een aantal jaren een bepaald sportief beleid. In het kader van de continuïteit is het erg waardevol als je het vertrek van sommige mensen op kunt vangen met collega's die gewend zijn aan de manier van werken en de eisen die we stellen. We zijn er blij mee dat Jan mij op wil volgen."

    Vennegoor of Hesselink speelde voor FC Twente, PSV, Celtic, Hull City, Rapid Wien en is negentienvoudig international van het Nederlands elftal. Begin 2016 keerde hij bij PSV officieel terug als senior scout. "Ik vind het een prachtig beroep", zegt 'Lange Jan'. "We zijn wereldwijd op zoek naar spelers die ons beter kunnen maken. Het is eervol dat ik het team van scouts nu mag aansturen."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    psvfan1913 +1570
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:15
    Shit ik dacht dat cocu dit ging worden
    Vind ik leuk
    Bengelino +11554
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:18
    Die zit klem
    Vind ik leuk
    HJR +7451
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:32
    Tussen het tapijt bedoel je?
    Vind ik leuk
    SKIETE WILLY +1105
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:39
    Ja leuk hihi..
    Vind ik leuk
    kwartje50 +886
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:42
    Cocu gaat renteneren als die slim is .
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7643
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:20
    Vennegoortje de voorbeeldprof!

    Nooit klagen of zeuren en altijd tot op het bot gemotiveerd!

    Technisch niet de beste, aan de bal was het geen Kezman, maar heeft zeer zeker zijn waarde gekend voor ons PSV!

    Hopelijk maakt hij er ook nu wat moois van!

    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:27]
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:23
    Maar ja, een bal tussen 3 palen mikken is wel iets anders dan kijk op talent hebben.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7643
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:24
    Dat is zeer zeker waar, hij heeft er in ieder geval de hoofd voor, afgaande op de foto hierboven. 😂
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:19
    Ja, maar hij heeft ook de luiken open om door te luchten. :)

    Nee, onzin uiterlijkheden, ik wens hem het goede.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7643
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:57
    😂

    👍
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:43
    mee eens #Patrick Kluivert
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7643
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:46
    Wat heeft Patrick Kluivert hier in hemelsnaam mee te maken?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:59
    Kezman was nu niet bepaald goed aan de bal...... Alle ballen sprongen van zijn voet.
    Neemt niet weg dat hij wel een icoon van Psv is.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7643
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:04
    Kezman was zeer zeker meer een voetballer dan Jantje de stormram!

    Als de ballen van je voeten springen scoor je geen 2 seizoen op rij 30+ goals, met als toppunt 35 goals en 4 assists in 33 wedstrijden😉

    Wat hij bij PSV heeft laten zien, heeft hij echter nooit meer herhaald.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:05]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:08
    Neusje voor de goal had ie wel, inzet en passie en een enorme drive, maar voetballen kon ie echt niet. Vaak genoeg op zitten vloeken in het stadion.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7643
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:11
    Ons knotsgekke CL-ontmoeting tegen de grote(!) Manchester United alweer vergeten?

    😋

    Vind ik leuk
    Benniewies +261
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:31
    Owh die spits, die elke x als hij gescoord had, aan wees waar hij hem later in wil hebben
    Vind ik leuk
    AVDV +543
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:32
    Zijn rug?
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1000
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:22
    Wie is het nu geworden dan ? Vennegoor of Hesselink..??

    (Sorry maar iemand moet hem maken....)
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7643
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:26
    De eerste keer dat ik zijn naam zag staan op teletekst dacht ik serieus dat ze niet zeker wisten wie de bal nou voor het laatst had geraakt... 😋

    Pas later zag ik dat hij echt zo heet...

    Vind ik leuk
    kwartje50 +886
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:35
    Lekker snugger hahaha,
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:37
    Haha, mooi...
    Ik hoor wel eens;"Doelpunt Tevreden".
    Dan kan je denken, ja logisch dat je tevreden bent
    maar wie maakte hem nou?
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7643
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:43
    😂

    En zo heb je er meerdere.

    Maar als Vennegoor of Hesselink niet verwarrend is...

    Ik bedoel, ik snap dat het een lastige keuze is maar om dan beide namen te kiezen?

    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:46]
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:27
    Mijnheer de naamplaatjes-maker... Ja, wat is er?
    Ik wil een naamplaatje... dan bent u op 't juiste adres.
    Wat is uw naam?
    Vennegoor of Hesselink... ppffff... zal ik Jan en Mieke doen?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:49
    jij hebt ook altijd gedacht dat PSV met 12 man speelde als Vennegoor of Hesselink stond opgesteld ;-)
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7643
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:51
    Jaa!

    Zomaar een man extra 👌

    En iedereen vond het best, puur omdat het Jantje was 😋
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:09]
    Vind ik leuk
    tannat +13618
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:20
    klopt niet. 'Of' betekent 1 van beide. Dus gewoon 11 man.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7643
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:46
    🤣🤣

    Dat is helemaal correct!
    Vind ik leuk
    Benniewies +261
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:32
    Ik ook.
    Dacht ook wie had er gescoord.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 17:35]
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:34
    :)
    Ik was 1 minuut eerder... zie onder. :)
    Vind ik leuk
    kwartje50 +886
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:43
    Jippi Yoyo
    Vind ik leuk
    mcmodd +23514
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:08
    Ja, weet je ook hoe dit tot stand kwam? Ik leg hem uit als je dit (off topic) graag wil weten.
    Vind ik leuk
    yuuup +9449
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:52
    Zegt een hoop over zijn moeder.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1973
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:01
    Altijd nog beter dan de koppen van Reiziger,en vdSar want dan heb je gegeten en gedronken.
    Vind ik leuk
    yuuup +9449
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:40
    Oeeeee meteen weer met twee lelijke Ajacieden aankomen. Het ging mij totaal niet op zijn uiterlijk. Puur vanwege zijn achternaam. Alsof ze niet wisten wie zijn vader was. Dus maar beide achternamen, Hesselink of Vennegoor.
    Niet zo snel in de aanval gaan man.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1973
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:39
    Overal commentaar op hebben dan reageert er altijd wel iemand. Of het zijn uiterlijk is of zijn naam het is altijd iets.
    Vind ik leuk
    yuuup +9449
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:05
    Vaak dezelfde mensen. Zelf constant ieder Ajax-topic afzeiken, maar zodra iemand op een PSV gerelateerd artikel een onschuldig grapje maakt, meteen in het rood schieten omdat je het verkeerd begrepen hebt. Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten past goed bij jou.
    En dan ook nog verongelijkt reageren omdat je niet kunt toegeven dat je het verkeerd begreep. Vind het oprecht lullig voor je dat je zo in elkaar zit.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1973
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:13
    En nee dat is van beide zijdes het zelfdeYuuuup.. Sommigen en daar onder ik ook zeiken inderdaad elkaar af ,en ik vind van jouw dat je nog eerlijk ergens op antwoord.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23312
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:27
    Als Jan net zulke ogen heeft als oren, dan krijgen wij toptalenten in huis!!
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:41
    Als ik hem zie denk ik altijd;
    Een Theekopje moet je altijd omdraaien.
    Waarom zitten er geen 2 oren aan. :)
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23312
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:15
    Thee met een Cookee erbij
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:29
    Ik waag mij niet aan 'speculaties'.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7643
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:59
    Of duivelse "versnaperingen" 😈

    😂😂
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:18
    Die twee van der Kerkhofjes willen ook nog wel wat zwart bijsnabbelen. Hun uitkering en pensioen moeten ze toch afdragen
    Vind ik leuk
    kwartje50 +886
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:37
    Hoezo afdragen?, moeten ze gewoon opsluiten en sleutel weggooien samen met Sjakie zwart kost het minste.
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:21
    Mooie baan zeg. Mijn gelukwensen aan Vennegoor of Hesselink...
    welke zich ook maar aangesproken voelt. :)

    Ook goed dat PSV in eigen kring scout naar een opvolger en dat ze niet AZ leegroven of Ajax.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:22]
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:22
    Wacht maar af als hij niet meteen voldoet...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:24
    Jij bent ook in elk PSV topic te vinden he.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:24]
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:25
    Anderen zijn toch wat gematigder in hun reactie. Bij jullie heb ik altijd tuk
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:29
    zolang jij met jouw clubje achter PSV aanhobbelt , lachen wij harder als jij ...
    maar gefeliciteerd , afgelopen weekend zijn jullie 1 heel doelpunt ingelopen
    Vind ik leuk
    HJR +7451
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:35
    dan jij... ´Als jij´ zeg je als je net zo hard lacht.

    Dus wat is het nou :P?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:37
    ik denk dat jij heel goed begrijpt wat ik bedoel
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:35
    Wie het laatst lacht... Daar gaat het om; dus lach maar nu het nog kan, mij heb je er niet mee.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:36]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:40
    jij hebt al lang niet gelachen dus
    want jullie hobbelen al meer dan 2 jaar achter de concurenten aan
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:41
    Ik lach elke dag, voetbal is niet meer dan de belangrijkste bijzaak. Als daar je levensvreugde vanaf hangt is het triest met je gesteld.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:43
    ik lach elk uur een paar keer
    en dat komt mede door de reactie's van Ajacieden hier ...
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1501
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:40
    Je kan heel lang wachten om het laatste te lachen. Ruim 4 jaar bijvoorbeeld. Tussendoor iets te lachen hebben is ook brlangrijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:44
    in Amsterdam hebben ze een nieuw motto ;
    je kan beter 1 keer in de 10 jaar een keer heel hard lachen , dan elk jaar om hetzelfde succes lachen ;-)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39022
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:18
    Wij hebben anders wel bijna ieder jaar een prijs.
    Vorig jaar bijna.
    Het jaar ervoor bijna.
    Het jaar daarvoor bijna.
    Het jaar daarvoor ook al bijna.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:20
    kijk , een Amsterdammer met humor
    daar hou ik van
    een dikke respect voor je
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1973
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:06
    Sterke zet Arie.
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:53
    Zoals ik al zei: ik lach elke dag. Onafhankelijk van het voetbal. En na 31-03-2019 lach ik nog wel harder!
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1501
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:16
    Ik ook. Tien punten los is niet niks
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1973
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:07
    Of je staat op een stoel met een touw om je nek.Leo Zaad
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:55
    Wat is dat dan precies: het laatste lachen?

    Ben je dan de laatste die 's avonds lacht voordat iedereen in huis gaat slapen?
    Of aan het einde van een voetbalseizoen?
    Of lach je pas echt het laatst, als het de laatste keer is voordat je je laatste adem uitblaast?
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:57
    Ben je dan de laatste die 's avonds lacht voordat iedereen in huis gaat slapen? Ja, maar dat zou jij ook hebben als je zo'n vrouw hebt als ik!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:01
    Eerlijk is eerlijk: +1
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1501
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:39
    Bij ajax wordt iedereen na 3 wedstrijden afgebrand. Bij psv geven we iemand tijd.
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:42
    En wat denk je? Zijn de van der Kerkhofjes er al klaar voor of geeft psv ze nog wat tijd?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:44]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:56
    De tweeling vertegenwoordigt PSV niet. Het zijn oud-spelers met een mening.

    De directie van PSV en het bestuur; dat zijn degenen die iemand tijd geven.
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:01
    En jij gaat serieus in op de van der Kerkhofjes? rsrsr
    Bestuur hebben ze ook weggekocht bij AZ, niets van eigen mensen de tijd geven.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:14
    Eh... Toon Gerbrands komt van AZ. Was aan een nieuwe uitdaging toe na 12 jaar subtop in de ED (wel goed werk geleverd, AZ plukt er nog steeds de vruchten van)

    Peter Fossen: al sinds 1997 bij de club betrokken (Directie - consultant - Directie)

    Frans Janssen: na 21 jaar Athlon bij PSV beland

    John de Jong: direct na zijn actieve loopbaan bij PSV toegetreden tot het scoutingsteam (in 2005)

    Dat was de directie. Wil je dat ik de RvC ook nog even naloop op een AZ verleden? Ik heb een sterk vermoeden welke resultaten dat op gaat leveren.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:18
    Heb je je middageten overgeslagen?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:27
    Ik schud deze feitelijke informatie sneller uit mijn mouw dan jij je loze kretologie.

    En dan kun je wel weer gevat reageren, maar je zou ook gewoon toe kunnen geven dat je maar wat aan het blaten bent.
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:34
    Waarom is Berry van Aerle bijv. dan geen voorzitter? Maar toevallig wel ene Gerbrandts van AZ? Hetzelfde geldt voor Brands, dat had ook Gerald Vanenburg kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:41
    Omdat de twee heren die jij noemt niet de competenties bezitten om dergelijke functies uit te oefenen.
    Met alle respect voor hun voetbalcarrières overigens.

    Leuke poging, maar noem nu eens oud-spelers van PSV die elders geslaagd zijn in een andere functie in de voetballerij, terwijl ze dat ook bij PSV hadden kunnen doen?

    Ondertussen staat jouw opmerking dat PSV het bestuur heeft weggekocht nog altijd overeind?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 17:48]
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:43
    ...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:43]
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:44
    Romario: serieus politicus in Brasil. Hoeft alleen zijn NL op te halen. Daar kan ik hem tegen een schappelijk tarief mee helpen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:12
    Ben je nu bewust zo dom of kan je er ook niets aan doen?
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:54
    Sla je avondeten niet over! Je had vis moeten worden: ja hapt op alles
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1973
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:10
    Ze hebben een eerlijker antwoord of reactie dan Sjaak (eikel) Swart.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7643
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:23
    Ajax hoeven wij niet leeg te rover. Die komen vanzelf onze kant op wanneer ze bij zinnen zijn gekomen.

    Ons lempke kan ver reiken 😉
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:16
    Haha, je bedoelt, alle muggen komen op het licht af?

    Nou, dat gedoel met elkaar trainers afpakken vond ik stuitend.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:17]
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7643
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:22
    Nee, dat geldt alleen voor de stronvliegjes hier op VP.

    JSV, knuffebeertje, uitdebijlmer...

    Oftewel, de nieuwe cheatcodes, zwitserland en 40 fopneuzen...

    Lastig ook om te weten wie, wie is. Al zou het ook zomaar om eenzelfde strontvlieg kunnen gaan natuurlijk.
    Vind ik leuk
    HJR +7451
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:37
    Natuurlijk is het goed het doorschuiven. Maar er moet natuurlijk ook ergens in de organisatie een vervanger komen, je kan niet blijven doorschuiven.

    Of net zolang blijven schuiven totdat Brands weer terug is ;)
    Vind ik leuk
    Topdrie +2611
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:23
    Feyenoord mag mij wel aanstellen als hoofd scouting. Ik geef ze alvast 2 namen. Daniel Crowley van Willem II & Savvas Mourgos van Dordrecht.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +886
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:39
    Dan wel kampioen? Haha nee nee voor Feyenoord is enkel de beker in hand bereik, aankomde 10 jaar PSV en Ajax kampioen
    Vind ik leuk
    HJR +7451
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:40
    Als ze mij aanstellen geef ik andere namen alvast door:

    Martial, Mangala, Fer, Janmaat en Messi. Eens kijken wie ze liever hebben ;)
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:44
    Aan de bal is Crowley goed, maar als de tegenstander hem heeft ietsje minder... Feijenoord speelt met 3 controleurs dus dan komt hij naast Ayoub. Maar wel goed dat je meedenkt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:26
    Komt het door Gerbrands dat PSV ineens mensen doorschuift ipv ze van buitenaf te halen?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26091
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:30
    Prima ontwikkeling is dat. Clubmensen doorschuiven.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:53
    Ja, vind ik ook hoor. Alleen voor mijn gevoel is AZ daar heel ver in.
    Dus dan zou het me niet verbazen als Gerbrands daar iets mee te maken heeft.
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:48
    Vind ik een prima ontwikkeling.
    Maar treurig dat buitenstaander Gerbrands ze dat moet vertellen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:55
    Ik ook.
    Ach, treurig. Ieder goed idee ooit is bedacht en daarvoor was het niet zo. Als het zo is kun je het ook positief vinden dat ze openstonden voor nieuwe suggesties.
    Er wordt vaak genoeg niet geluisterd naar verstandige ideeën.
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:46
    "Er wordt vaak genoeg niet geluisterd naar verstandige ideeën."

    Ik vermoed
    dat een lokale inboorling niet snel naar een ander hopt,
    en word iemand van verre gelokt te hoppen,
    die hopt ook sneller weer weg als het elders lokt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:57
    wat? :p
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:20
    Als je Brands van AZ haalt dan is dat iemand die wil verkassen, dus dat die dan verkast naar Everton die kans zat er in. Daarmee zet je dus geen beleid neer. Maar als je iemand uit de familie van PSV neemt, die zal iets meer geworteld zijn.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:24
    Dat vind ik iets te snel.
    Als jij in je organisatie niemand hebt die die functie aankan is het prima om hem van buitenaf te halen.
    Waarschijnlijk heeft John de Jong veel geleerd van hoe Brands dingen deed. Dus daardoor wordt de organisatie van PSV toch sterker?
    Brands was toch ook ergens geworteld en is toch ook vertrokken?
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:47
    Nou, Brands kwam toch van AZ? Dat hij dan later nog een keer verkast zit er in, toch?
    Als ik manager was, dan keek ik constant naar talenten in de organisatie, om voorbereid te zijn op vertrek.
    Want vergis je niet, Brands ging op het slechtste moment vlak voor de transferstijd. Normaal gaat een TD in Februari nietwaar? Maar de organisatie stond omdat de Jong ingewerkt was, zoals jij terecht opmerkt.
    Is toch ook een voordeel als je de clubcultuur kent?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:26
    Dat klopt, maar ik denk wel dat Brands belangrijk was voor de organisatie en ook voor zijn opvolger. Was John de Jong nu zo ver geweest zonder Brands?
    Dat er iemand klaarstaat komt ook omdat Brands goed genoeg was om hem het vak goed te leren lijkt me.
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:36
    "Zover zonder Brands"
    Nou dat een medewerker van Brands zo goed is dat hij het naadloos overneemt dat zegt wel dat Brands niet bang was om goede mensen rondom te hebben. Immers veel slechte managers willen sufferds rondom, dan vallen zijzelf positief op.

    Ja, denk ik ook, als het mogelijk is om dit te leren, want talent herkennen dat heeft niet iedereen. Dat ventje zien die elke week 2 maakt das makkelijk maar daar bouw je geen goed team mee.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 17:38]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:41
    Als je geen talent herkent laten ze je geen hoofd scouting worden denk ik.
    De Jong zei dat hij dat best kon, maar een selectie samenstellen was meer een uitdaging.
    Ik denk dat je daar vooral van kunt leren.
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:47
    Ja, dat geloof ik ook wel maar, voor je een selectie samenstelt, dan zou ik eerst op zoek naar een filosofie. Wil ik diepe backs, dan kan het centraal iets statischer, wil ik beweging in midveld, dan kan een buitenspelers ook weer een ander type zijn. En dat deed Brands de laatste jaren niet goed, maar kan ook zijn dat hij in een overgangsfase zat, dat hij afwilde van Luuk als centrale man en daarom Lozano haalde en Bergwijn en Malen. En ook het halen van Ramselaar en zo daar zat ook niet veel visie in. Leek wel of hij niet wist wat hij wilde. En dan heb je ook nog Cocu en Bommel die allebei ook anders willen spelen... geen makkie zo'n baan, maar lijkt me wel erg mooi als er geld is om te zoeken wat je wilt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:29
    Maar Luuk speelt dit seizoen toch prima met Lozano, Bergwijn en Malen? Angelino heeft net als Willems een voorzet die precies op zijn hoofd komt, dus ik weet niet of ik het met je eens ben.
    Dat Maher en daarna Ramselaar mislukten kan ook liggen aan dat Cocu nog nooit iemand beter heeft gemaakt. Zelfs Isimat-Tennisbal-Mirin is nu 4e keus ipv 2e.
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:58
    Voor mijn gevoel wilde Brands meer toe naar een systeem zoals Barca, hij heeft meermaals geprobeerd om Luuk te verkopen, maar die bleek toch telkens weer nuttig. En nu helemaal omdat Bommel gebruik van zijn meerwaarde maakt, maar vorig seizoen was er geen aanvoer en toen stond Luuk daar heel sneu te zijn.
    Misschien heb je gelijk het is ook maar een gevoel, bij elke club komen ook spelers binnen waarbij je afvraagt waarom. Maar hij had linksbuiten Bergwijn en haalt dan Lozano voor linksvoor, terwijl ook die jongen die naar Engeland ging daar ook speelde. Ook die Zinchenko van City, die haalde Brands terwijl Cocu dat niet wilde gebruiken.
    Maar kan goed zijn dat Brands in een overgang zat naar iets nieuws, met doorlopende contracten lijkt het dan warrig.

    Klopt Cocu was geen avontuurlijk tiep. Dat moet ook passen, ik heb ook het idee dat v Geel avontuurlijker denkt dan Gio.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 19:01]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:24
    Luuk was wel te koop, maar ik denk dat dat normaal is. Als je wilt groeien moet je volwassen waarde verkopen en talent terughalen.
    Luuk ging niet duurder meer worden, dus als je die kan vervangen door een goede spits met meer potentiële waarde probeer je dat.
    Brands is wel altijd makkelijk geweest in 'ga je niet, dan krijg je een nieuw contract.' Dat heeft PSV ook sterk gemaakt volgens mij.
    Vorig jaar lukte het niet om een linksback te vinden die die kwaliteit had. Alleen er stond uiteindelijk toch een selectie die het rijkere Ajax van de titel hield.

    Lozano was volgens mij een buitenkans voor PSV. Al heb je met Bergwijn een leuk talent lopen, als je een buitenkans ziet moet je hem pakken.
    Welke jongen die naar Engeland ging?
    En Zinchenko was inderdaad geen succes, maar niemand haalt 100% scores. Dat is onmogelijk.
    Wat bedoel je met iets nieuws?
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:35
    Ja, Luuk mislukte in Duitsland en PSV zal de lat hoger leggen dan mislukte spelers.
    Ja, dat lag ook aan de opstelling van spelers daarin, want ze riepen niet dat ze weg wilden maar hielden een deur open.
    Brenet deed het niet slecht.
    PSV krijgt een kado van Ajax dat zich elk jaar oppermachtig waant, je hoeft ze niet te motiveren tegen Ajax.

    Locadia, speelde eerst op links, heel ander type, heeft ook geen voorzet op Luuk. Narsing had dat niet en Pereiro ook niet. ZInchenko had dat wel maar die stelde Cocu niet op.

    'Nieuws'
    Op weg naar een andere speelstijl weg van vleugels maar meer naar bijvoorbeeld 2 types Lozano. Zoals ze vroeger deden met Koolhof en die andere, dan kan je meer achter de bal houden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:43
    Ik denk dat ze al jaren heel blij met hem zijn, maar de kans dat je hem goed verkoopt wordt steeds kleiner. Hij wordt immers niet meer beter en buiten Nederland heeft hij nooit iets laten zien. Dus wie waagt die gok?
    Alleen is het voor de selectie denk ik wel weer goed dat hij blijft. Normaal gesproken vertrekt een spits na een paar seizoenen, maar dit geeft toch vastigheid en zorgt voor ervaring in de selectie.
    Dat die spelers niet zo nodig weg hoefden zegt denk ik ook wel iets.

    Ik denk dat een trainer toch vooral verantwoordelijk is voor de speelwijze. Waarom moeten die buitenspelers voorzetten geven?
    Dat kunnen de backs in de meeste gevallen toch doen?
    Daarnaast is Narsingh gehaald omdat hij altijd de bal op het hoofd van Bas Dost legde, dus die hoort er niet bij.
    Daarnaast kan De Jong ook prima rommelig over de grond scoren.

    Koolhof heb ik niet meegemaakt, dus die andere weet ik ook niet.
    Ik heb geen idee of dat de bedoeling was. Ik weet ook niet wat voor type Romero is, behalve als niet fit een type spits is.
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:28
    Een type de Jong, maakt het voor iedereen makkelijk he? Denk aan Pelle, aanspelen en aansluiten en afmaken.
    Je hoeft geen looppatronen of automatismen aan te leren.

    "niet weg hoefden"
    Dat kan ook gemakzucht betekenen, maar totnutoe onder Bommel lijken ze scherp.

    "trainer bepaalt speelwijze"
    Ja of een TD door specifieke spelers te halen. Ik denk dat het moet klikken onderling en passen dan ben je al een eind op weg. Niet te moeilijk maken.

    "Backs voorzetten".
    Valt niet mee om elke aanval 160 meter meer te moeten maken dan een vleugelspeler en dan ook nog een zuivere voorzet produceren.
    En een voorzet vd achterlijn geeft meer doelkans dan eentje half van achteren.
    Al zeggen nieuwe voetbalstatistieken dat vleugels geen nut hebben.
    Maar dat is krom gedacht.
    Als we geen kopsterke spelers hebben dan klopt het, maar is die er wel, dan komt er ook een andere statistiek want dan geeft een voorzet vd achterlijn veel gevaar.

    Narsing kwam van H'veen, dus zelfde probleem als Bacacicoglu, dat past niet bij een topclub, H'veen speelt meer in de counter.

    Koolhof en Thoresen, snelle 2-spitsen duo.
    Youtube -- leuk clipje over Koolhof...
    https://www.youtube.com/watch?v=-rvgB4QP6B0

    Nee Romero ken ik ook niet.

    Maar ook wel sympathiek dat Brands niet spelers uit Nederland wegrooft.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:27
    De onvergetelijke clash tussen Jan Vennegoor of Hesselink en Bogdan Lobont in de heetgebakerde clash in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +7643
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:40
    Dat waren nog eens tijden.. 👌
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:27
    Benieuwd waar straks zijn eerste vlucht naartoe is...... Mexico? 😁
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:36
    ik denk Barcalona , om ff te kijken of Messi goed genoeg is voor PSV ;-)
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:50
    Denk je dat Messi wil komen?
    Dacht dat die daar prima zat.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:53
    ook Messi wil natuurlijk naar de ED , dé topcompetitie van Europa
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:34
    Natuurlijk alle muggen komen op het licht af.
    Dan kan hij bij PSV afbouwen met 10 kampioenschappen.
    En de voertaal is Spaans bijna.
    Zou toch even bellen... je weet 't niet hè?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:37
    anders kopen we er toch gewoon nog een paar spaans sprekende spelers bij
    Godin , Suarez en de Gea , zodat onze Lionel zich helemaal thuisvoelt in Eindhoven
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:59
    Waterdicht plan lijkt me, ik zeg doén.
    Wel eisen dat het baardje erafgaat om de omzet in scheerapparaten niet te doen duikelen.
    En hij moet wat langer worden, anders gaat op de poster het hoofd van Luuk eraf. :)
    Vind ik leuk
    Frotnek +215
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:12
    Er zijn ook baardtrimmers van Fielips
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:23
    Dan zie ik geen reden meer om Messi niet te nemen.
    Vind ik leuk
    Frotnek +215
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:25
    We gaan t regelen. Ik bel WRFM.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1973
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:15
    Of een tolk?
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1973
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:14
    Die zal te licht zijn het zal wel Neymar worden.
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:17
    Belgie... daar haalden altijd al veel spelers vandaan. Binnenkort voor weinig..
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:00
    Was heel treurig dat spelers die zich lieten omkopen in Nederland welkom waren.
    Vind ik leuk
    Ron83 +178
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:27
    Netjes dat men het intern zo kan oplossen!👏🏻
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:34
    Nu komt alles goed met lange Jan;-)
    Vind ik leuk
    Benniewies +261
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:28
    Ja? Komen ze weer terug in de winkel die lange snoepjes?
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2209
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:39
    Als hij heel zijn hersenpan gebruikt zoals op de foto dan moet het goedkomen, Machtig wat een groothoofd
    Vind ik leuk
    kwartje50 +886
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:41
    Goed stel hersens heeft plaats nodig maat,
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2209
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:48
    Haha mag wel hopen dat het daadwerkelijk gevuld is met hersenen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:47
    In het bedrijfsleven hebben we het dan over talent management. Vroegtijdig de ambitie van je mensen kennen, hun potentie onderkennen en faciliteren/investeren in het versterken van de benodigde competenties.

    Je krijgt dan een natuurlijke "erfopvolging" in belangrijke posities. Met behoud van de bedrijfscultuur. Incidenteel iemand van buiten ertussen plaatsen om bedrijfsblindheid te voorkomen.

    Kan niet anders zeggen dan dat ze hier de afgelopen zes tot acht jaar bij PSV erg goed mee omgaan.

    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:53
    Mensen kunnen wel ambities hebben maar dan krijg je Jan van Halst als TD. Probleem is het herkennen van competenties, daarvoor heb je iemand nodig die competent is om de competentie te herkennen.

    Maar juich je niet te vroeg, het kan best zijn dat Marcel Brands in de voorbereiding op deze zomerstop nog heel veel werk gedaan heeft.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:00
    Mijn reactie betreft niet uitsluitend de aanstelling van VoH. Zoals je aan de laatste zin zou kunnen zien.
    Bovendien: VoH neemt het werk van Brands niet over, dat doet De Jong. VoH is al vier jaar scout. Hij gaat nu leiding geven aan het team waar hij zelf al vier jaar in zat.

    Als je uitsluitend stuurt op de ambities van mensen, dan krijg je inderdaad aanstellingen als die van Van Halst. Daarom is het ook een combinatie van die drie elementen die ik noem.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:56
    Ja lange jan heeft "natuurlijk overzicht" 😆😂🤣
    Vind ik leuk
    Frotnek +215
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:11
    Door de week in de Efteling, weekends wedstrijdjes kijken
    Vind ik leuk
    Benniewies +261
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:23
    Iets met snoep?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:07
    Ik ben wel een Feijenoord fan. Maar dat let mij niet te antwoorden op deze keus. Ik denk dat dit een hele goede keus is van PSV!! GR. Wim Rotterdam
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:09]
    Vind ik leuk
    stratumseind +164395
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:52
    Jan de moker van Mierlo ook al bij ons mooie psv . Goed man .
    Vind ik leuk
    Benniewies +261
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:22
    Als hij in zijn functie de kleintjes maar niet over het hoofd ziet
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4408
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:08
    Yes, nog een oud-speler en publiekslieveling die promotie maakt. Mooi dat de club zo doorspekt is met club iconen
    Vind ik leuk
    Frotnek +215
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:09
    Godnondeju zi Berrie. Da hak ok wel gewilt
    Vind ik leuk
    Benniewies +261
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:15
    Toen ik de eerste 5 woorden las, dacht ik PSV heeft die ouwe snoep fabriek als nieuwe shirtsponsor.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 17:19]
    Vind ik leuk
    Wouta80 +711
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:40
    7? Scouten toch alleen in Mexico / Brazilië?
    Vind ik leuk
    Ik zlatan +35
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:38
    Ik heb niet zon vertrouwen in die de jong als ik eerlijk ben. Hij doet gewoon Marcel brands na heb ik het gevoel ondanks dat Marcel een prima technisch directeur was. Die man moet gewoon zn eigen plannen maken waarvan hij echt denkt dat goed gaat en niet dingen doen omdat brands dat ook zo deed.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSV stelt 'Lange Jan' aan: "We zijn er blij mee dat Jan mij op wil volgen"