'Van Marwijk zei altijd: ik stel jou als eerste op bij het Nederlands elftal'

    'Van Marwijk zei altijd: ik stel jou als eerste op bij het Nederlands elftal'

    donderdag 11 oktober 2018 om 14:41

    Dirk Kuyt kijkt met veel plezier terug op zijn loopbaan in het Nederlands elftal. De Katwijker, die ruim een jaar geleden stopte, voelde altijd onvoorwaardelijk vertrouwen van de verschillende bondscoaches.

    "Ik heb altijd in mezelf geloofd. Het bijzondere is dat de bondscoaches op de één of andere manier ook altijd in mij geloofden, terwijl ik vaak het gevoel heb gehad dat ik altijd aan anderen moest bewijzen wat mijn kwaliteiten waren en of die wel voldoende waren", vertelt Kuyt, goed voor 124 interlands, aan OnsOranje. "Voor m'n trainers nooit, want die hadden ontzettend veel vertrouwen in mij."

    De oud-speler van FC Utrecht, Feyenoord, Liverpool en Fenerbahçe neemt Bert van Marwijk als voorbeeld. "Die zei altijd: ik stel jou als eerste op. Dat gevoel gaf hij mij ook altijd. Voorafgaand aan toernooien ging het vaak over Robben, Van Persie, Van der Vaart en Sneijder en hoe die samen moesten spelen. Dan bleef er eigenlijk geen plekje voor mij over, maar op de één of andere manier stond ik daar altijd."

    Plaats een reactie

    kwartje50 +897
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:43
    Geweldenaar
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:50
    In mijn ogen het grote voorbeeld voor elke jonge sportman, ongeacht welke sport of geslacht.

    Zijn inzet, drive en doorzettingsvermogen is waar het aan schort bij de play-station generatie!

    Vind ik leuk
    Martyynho +1304
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:51
    jammer dat de media dan toch een negatief beeld van hem weet neer te zetten (lees Johan Derksen)
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:53
    Ja, nu noem je ook wel een naam hoor!

    Voor mij kan die snorremans geen rol van betekenis hebben wanneer we over kuyt praten.

    Johan is kansloos!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:06]
    Vind ik leuk
    kwartje50 +897
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:04
    Johan Derksen, akelige gast, weet weinig , en roept hard
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1074
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:07
    Is ook makkelijk he.. als niemand iets terug kan zeggen...
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:12
    De vraag is of je dat wel moet willen als Kuyt zijnde...

    Die staat daar mijlenver boven, geloof mij!
    Vind ik leuk
    kwartje50 +897
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:14
    Ja niemand durft op een of andere manier, genoeg voetbal praat programma's.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:55
    Jij denkt dat het om lef gaat?

    Ik denk eerder om fatsoen.

    Zo achterbaks als het maar zijn kan, maar wat maakt het uit... Het is "entertainment".

    Tenminste, zo noemen ze dat in Hilversum.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:47
    Johan is een hoop geschreeuw weinig wol.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:08
    In het geval van Kuyt is het pure afgunst denk ik.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12477
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:18
    Weet je waarom? Omdat dirk niemand anders dan dirk zelf het belangrijkste vindt.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:00
    Als er iemand in belang van zijn team speelde dan was het Dirkje wel.

    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12477
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:20
    Zeker en toen hij gewisseld werd zat dirkie te janken. Dus alles in het belang van het team maar vooral van dirk.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:07
    En wederom verdien je een hele dikke like van mij;)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:14
    klopt precies wat je zegt ! en wat een afscheid heeft die gast meegemaakt :d toen die feyenoord kampioen maakte naar 18 jaar met een hatrick in de laatse wedstrijd van het seizoen ik denk dat dat zijn beloning was voor alle strijdlust die de ze hele voetbal carriere heeft gegeven ! een legend
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:16
    Dat jaar gunde heel Nederland Feyenoord de titel, tenminste die gevoel had ik.

    Of dat door Kuyt komt, of door die lange droogte van 18 jaar...

    Ik denk een beetje van beide.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:16]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:16
    dat klopt weer precies ik gunde het feyenoord ook dat jaar !
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:20
    dat klopt weer precies ik gunde het feyenoord ook dat jaar ! en natuurlijk kuyt ook want dirk heeft echt veel betekent voor het nederlands voetbal ! een strijder
    Vind ik leuk
    derksen +8817
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:26
    Wat is er mis met me playsmation?
    Nog 2 weken rdr 2
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:11
    Rdr is maar 2 jaar te laat klaar, maar ik moet hem ook hebben...
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:44
    Wat iz rdr?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:52
    Red dead redemption
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:56
    2

    Bo 4 is ook uit, moet nog om beide..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 19:56]
    Vind ik leuk
    HJR +7556
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:20
    Zeker een topspeler met de juiste mentaliteit.

    1 kanttekening in zijn laatste jaar bij Feyenoord begon hij wel vaak te zeuren en te zeiken tegen scheidsrechters. Voor de rest prima vent!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 16:21]
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:01
    Aaghja... dat kan ook de leeftijd zijn eh!?

    😏
    Vind ik leuk
    HJR +7556
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:47
    Klopt. Maar is ook een voorbeeld voor anderen. Veltman en L de Jong namen het van hem over ;)
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2177
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:45
    Kuit heeft echt de juiste instelling en inzet. En daar kan menige een voorbeeld aannemen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:06
    John Linford bedoel je??;))
    Vind ik leuk
    kwartje50 +897
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:44
    Man die op discipline aspecten goed in het huidige Nederlandse elftal staf iets toe kan voegen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:09
    Hofland doet dat bijvoorbeeld meer dan uitstekend bij Fortuna;)
    Vind ik leuk
    kwartje50 +897
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:11
    Eens
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:45
    Verdiend ook.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:45
    Perfect voorbeeld dat je met hard werken alles kunt bereiken.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:46
    Hadden we nog maar 1 z,n speler ( naast van Persie ) die er altijd staat.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13540
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:47
    Groot geworden door utreg.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +897
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:07
    Niet Quiick boys,
    Vind ik leuk
    Leozao +1419
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:48
    Kan die geen trainert worden in R'dam?
    Vind ik leuk
    13 +13182
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:52
    Het eerste jaar na het kampioenschap heeft hij trainerscursus en managementcursus gedaan. Daarnaast af en toe aan de hand van Martin van Geel rondgelopen in de organisatie van Feyenoord. Nu is hij trainer van O19, met de ervaren Cor Adriaanse als assistent.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:56]
    Vind ik leuk
    Leozao +1419
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:55
    Ik ben benieuwd. Zou leuk zijn als Feijenoord ook weer eens echt iets gaat voorstellen.
    Vind ik leuk
    frhoi +785
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:46
    hij is er mee bezig, en doet t best goed( volgde het begin even en toen won hij een finale van real madrid en heeft de supercup tegen ( als ik t goed heb) psv ook gewonnen. toch best netjes. staan ook gedeeld 2e met psv en ajax
    Vind ik leuk
    ELD070 +717
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:51
    Je kwam er niet voor naar het stadion, maar je was wel potdomme blij als hij weer speelde! Topper die Dirk.
    Prachtig dat hij bij het NL elftal op een gegeven moment in dienst van het team op de back positie stond!
    Vind ik leuk
    kwartje50 +897
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:11
    Je weet pas wat je mist als hij er niet meer is..
    Vind ik leuk
    repeP +1279
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:52
    Hé pssst, Kuijt, niet verder vertellen hoor maar dat zei van Marwijk tegen meer spelers.
    Vind ik leuk
    satesaus +798
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:55
    Als ik een speler moet noemen die alles uit zijn loopbaan heeft gehaald, komt hij als eerste in mij op.
    Vind ik leuk
    Leozao +1419
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:11
    En Ronaldinho dan? rsrsrs
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:14
    Jordi Cruijff?
    Vind ik leuk
    Leozao +1419
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:19
    Jordi heeft naar kunnen behoorlijk gepresteerd. Ronaldinho heeft andere geneugten in het leven voorrang gegeven.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:22
    Volgens mij snap jij de woorden 'alles uit je carriere' halen dan niet. In jou woorden heeft Ronaldinho juist niet alles eruit gehaald. Jordi Cruijff kon er vrij weinig van en heeft aardige clubs gehad. In mijn optiek alles uit je carriere halen dus.
    Vind ik leuk
    Leozao +1419
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:27
    Vriendelijke vriend: ik zeg exact hetzelfde! Ronaldinho (incl. rsrsrs) als cynisch bedoeld. Moet ik dat er voortaan bij zetten?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:28]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:30
    wat houd rsrsrs dan in? Ik had daar niet een cynische link bij gelegd.
    Vind ik leuk
    13 +13182
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:40
    Betekent rsrsrs dan 😉?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:54
    ik dacht al dat het aan mij lag
    Vind ik leuk
    mcmodd +23693
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:00
    Hij zal soms technisch wat tekort zijn geschoten, maar zijn mentaliteit is menigmaal voor het hele team doorslaggevend geweest. Het zal nog lang kunnen duren voordat we weer zo’n man in Oranje zien lopen en dat is jammer.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:00]
    Vind ik leuk
    Analyse075 +860
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:09
    Dirk kuyt . de man die op alle posities uit de voeten kan. Als rechtsback tijdens het WK. Geniaal en hij speelde super. Geen wonder dat iedere trainer blij met hem was. Goede instelling en hij heeft Feyenoord een kampioenschap bezorgt op zijn oude dag. Met een afsluitende hattrick.
    Vind ik leuk
    Leozao +1419
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:10
    Nadat ik de andere tien opgesteld heb...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:13
    Totdat Mark zijn dochter begon aan te dauwen...
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7320
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:17
    Aldus de altijd bescheiden Dirk Kuijt 🤢
    Vind ik leuk
    RtdDub +13192
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:21
    Als hij niet door Hiddink/Blind bij het grofvuil was gezet had Nederland geen 2 eindtoernooien gemist en was Kuyt recordinternational geweest.
    Vind ik leuk
    Mari +8616
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:23
    Je bent niet de enige die het niet begrijpt Dirk.
    Maar ja, de echte top heb je ook nooit gehaald. Je hebt wel alles eruit gehaald wat er in zat
    Vind ik leuk
    RtdDub +13192
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:56
    Speelt Van Dijk nu echte top?
    Vind ik leuk
    ronnieb +520
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:52
    Dat zei die tegen iedereen Dirk hahaha!
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6225
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:52
    Komt dit in zn volgende boek? Ikke, ikke, ikke deel 2.
    Vind ik leuk
    Bhj +1516
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:40
    Wie maakt de zin compleet?

    Van Marwijk zei altijd: ik stel jou als eerste op bij het Nederlands elftal.....als....
    Vind ik leuk
    Cookee +10670
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:57
    Rotstreek van Kuyt...
    en van Bommel dan, nou dat wordt gezellig vanavond bij de Bommels/Marwijks.
    Vroeger zei Kuyt nooit iets en nu is er steeds een rel.
    Kuytenbijtertje.
    Vind ik leuk
    Jop M +0
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:36
    Gelul! De enige voetballer die hij als eerste opstelde was zijn schoonzoon. Bovendien de enige reden dat Nederland geen wereldkampioen werd is het feit dat Kuijt in dat elftal zat. Hij denkt alleen maar aan zichzelf en is de meest overschatte voetballer van de afgelopen decennia Op regilio Simons na dan.
    Vind ik leuk
    Dharmpie +593
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:17
    Een Winnaar!, net als Simeone en Van Bommel!
    Zo vol passie en drive, dat lijken inmiddels vervlogen tijden met onze huidige groep en coaching . We horen alleen politiek correcte uitspraken en Gio lijkt vaak een wedstrijd op “veld2” te analyseren. Hij ziet het altijd anders. Volgens mij kijken we met z’n allen naar een andere zender.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 14:19]
    Vind ik leuk