'Van Marwijk zei altijd: ik stel jou als eerste op bij het Nederlands elftal'

'Van Marwijk zei altijd: ik stel jou als eerste op bij het Nederlands elftal'

Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 14:41do 11-10-2018 om 14:41

Dirk Kuyt kijkt met veel plezier terug op zijn loopbaan in het Nederlands elftal. De Katwijker, die ruim een jaar geleden stopte, voelde altijd onvoorwaardelijk vertrouwen van de verschillende bondscoaches.

"Ik heb altijd in mezelf geloofd. Het bijzondere is dat de bondscoaches op de één of andere manier ook altijd in mij geloofden, terwijl ik vaak het gevoel heb gehad dat ik altijd aan anderen moest bewijzen wat mijn kwaliteiten waren en of die wel voldoende waren", vertelt Kuyt, goed voor 124 interlands, aan OnsOranje. "Voor m'n trainers nooit, want die hadden ontzettend veel vertrouwen in mij."

De oud-speler van FC Utrecht, Feyenoord, Liverpool en Fenerbahçe neemt Bert van Marwijk als voorbeeld. "Die zei altijd: ik stel jou als eerste op. Dat gevoel gaf hij mij ook altijd. Voorafgaand aan toernooien ging het vaak over Robben, Van Persie, Van der Vaart en Sneijder en hoe die samen moesten spelen. Dan bleef er eigenlijk geen plekje voor mij over, maar op de één of andere manier stond ik daar altijd."

Plaats een reactie

kwartje50 +1255
donderdag 11 oktober 2018 om 14:43
Geweldenaar
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
donderdag 11 oktober 2018 om 14:44
Man die op discipline aspecten goed in het huidige Nederlandse elftal staf iets toe kan voegen
Vind ik leuk
Rodajc +19237
donderdag 11 oktober 2018 om 14:45
Verdiend ook.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 14:45
Perfect voorbeeld dat je met hard werken alles kunt bereiken.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 14:46
Hadden we nog maar 1 z,n speler ( naast van Persie ) die er altijd staat.
Vind ik leuk
ELD070 +983
donderdag 11 oktober 2018 om 14:51
Je kwam er niet voor naar het stadion, maar je was wel potdomme blij als hij weer speelde! Topper die Dirk.
Prachtig dat hij bij het NL elftal op een gegeven moment in dienst van het team op de back positie stond!
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
donderdag 11 oktober 2018 om 15:11
Je weet pas wat je mist als hij er niet meer is..
Vind ik leuk
repeP +2251
donderdag 11 oktober 2018 om 14:52
Hé pssst, Kuijt, niet verder vertellen hoor maar dat zei van Marwijk tegen meer spelers.
Vind ik leuk
satesaus +1649
donderdag 11 oktober 2018 om 14:55
Als ik een speler moet noemen die alles uit zijn loopbaan heeft gehaald, komt hij als eerste in mij op.
Vind ik leuk
mcmodd +28532
donderdag 11 oktober 2018 om 15:00
Hij zal soms technisch wat tekort zijn geschoten, maar zijn mentaliteit is menigmaal voor het hele team doorslaggevend geweest. Het zal nog lang kunnen duren voordat we weer zo’n man in Oranje zien lopen en dat is jammer.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:00]
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 15:13
Totdat Mark zijn dochter begon aan te dauwen...
Vind ik leuk
Eimersweide +9578
donderdag 11 oktober 2018 om 15:17
Aldus de altijd bescheiden Dirk Kuijt 🤢
Vind ik leuk
RtdDub +13295
donderdag 11 oktober 2018 om 15:21
Als hij niet door Hiddink/Blind bij het grofvuil was gezet had Nederland geen 2 eindtoernooien gemist en was Kuyt recordinternational geweest.
Vind ik leuk
Mari +13195
donderdag 11 oktober 2018 om 15:23
Je bent niet de enige die het niet begrijpt Dirk.
Maar ja, de echte top heb je ook nooit gehaald. Je hebt wel alles eruit gehaald wat er in zat
Vind ik leuk
RtdDub +13295
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:56
Speelt Van Dijk nu echte top?
Vind ik leuk
ronnieb +705
donderdag 11 oktober 2018 om 15:52
Dat zei die tegen iedereen Dirk hahaha!
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6762
donderdag 11 oktober 2018 om 15:52
Komt dit in zn volgende boek? Ikke, ikke, ikke deel 2.
Vind ik leuk
Bhj +2521
donderdag 11 oktober 2018 om 16:40
Wie maakt de zin compleet?

Van Marwijk zei altijd: ik stel jou als eerste op bij het Nederlands elftal.....als....
Vind ik leuk
Cookee +12918
donderdag 11 oktober 2018 om 16:57
Rotstreek van Kuyt...
en van Bommel dan, nou dat wordt gezellig vanavond bij de Bommels/Marwijks.
Vroeger zei Kuyt nooit iets en nu is er steeds een rel.
Kuytenbijtertje.
Vind ik leuk
Jop M +0
donderdag 11 oktober 2018 om 22:36
Gelul! De enige voetballer die hij als eerste opstelde was zijn schoonzoon. Bovendien de enige reden dat Nederland geen wereldkampioen werd is het feit dat Kuijt in dat elftal zat. Hij denkt alleen maar aan zichzelf en is de meest overschatte voetballer van de afgelopen decennia Op regilio Simons na dan.
Vind ik leuk
Dharmpie +1129
vrijdag 12 oktober 2018 om 14:17
Een Winnaar!, net als Simeone en Van Bommel!
Zo vol passie en drive, dat lijken inmiddels vervlogen tijden met onze huidige groep en coaching . We horen alleen politiek correcte uitspraken en Gio lijkt vaak een wedstrijd op “veld2” te analyseren. Hij ziet het altijd anders. Volgens mij kijken we met z’n allen naar een andere zender.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 14:19]
Vind ik leuk