'Van Marwijk zei altijd: ik stel jou als eerste op bij het Nederlands elftal'

    'Van Marwijk zei altijd: ik stel jou als eerste op bij het Nederlands elftal'

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 14:41do 11-10-2018 om 14:41

    Dirk Kuyt kijkt met veel plezier terug op zijn loopbaan in het Nederlands elftal. De Katwijker, die ruim een jaar geleden stopte, voelde altijd onvoorwaardelijk vertrouwen van de verschillende bondscoaches.

    "Ik heb altijd in mezelf geloofd. Het bijzondere is dat de bondscoaches op de één of andere manier ook altijd in mij geloofden, terwijl ik vaak het gevoel heb gehad dat ik altijd aan anderen moest bewijzen wat mijn kwaliteiten waren en of die wel voldoende waren", vertelt Kuyt, goed voor 124 interlands, aan OnsOranje. "Voor m'n trainers nooit, want die hadden ontzettend veel vertrouwen in mij."

    De oud-speler van FC Utrecht, Feyenoord, Liverpool en Fenerbahçe neemt Bert van Marwijk als voorbeeld. "Die zei altijd: ik stel jou als eerste op. Dat gevoel gaf hij mij ook altijd. Voorafgaand aan toernooien ging het vaak over Robben, Van Persie, Van der Vaart en Sneijder en hoe die samen moesten spelen. Dan bleef er eigenlijk geen plekje voor mij over, maar op de één of andere manier stond ik daar altijd."

    Plaats een reactie

    kwartje50 +1027
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:43
    Geweldenaar
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1027
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:44
    Man die op discipline aspecten goed in het huidige Nederlandse elftal staf iets toe kan voegen
    Vind ik leuk
    Rodajc +15716
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:45
    Verdiend ook.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:45
    Perfect voorbeeld dat je met hard werken alles kunt bereiken.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:46
    Hadden we nog maar 1 z,n speler ( naast van Persie ) die er altijd staat.
    Vind ik leuk
    Leozao +5513
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:48
    Kan die geen trainert worden in R'dam?
    Vind ik leuk
    frhoi +1016
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:46
    hij is er mee bezig, en doet t best goed( volgde het begin even en toen won hij een finale van real madrid en heeft de supercup tegen ( als ik t goed heb) psv ook gewonnen. toch best netjes. staan ook gedeeld 2e met psv en ajax
    Vind ik leuk
    ELD070 +920
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:51
    Je kwam er niet voor naar het stadion, maar je was wel potdomme blij als hij weer speelde! Topper die Dirk.
    Prachtig dat hij bij het NL elftal op een gegeven moment in dienst van het team op de back positie stond!
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1027
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:11
    Je weet pas wat je mist als hij er niet meer is..
    Vind ik leuk
    repeP +1320
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:52
    Hé pssst, Kuijt, niet verder vertellen hoor maar dat zei van Marwijk tegen meer spelers.
    Vind ik leuk
    satesaus +949
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:55
    Als ik een speler moet noemen die alles uit zijn loopbaan heeft gehaald, komt hij als eerste in mij op.
    Vind ik leuk
    Leozao +5513
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:11
    En Ronaldinho dan? rsrsrs
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:14
    Jordi Cruijff?
    Vind ik leuk
    Leozao +5513
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:19
    Jordi heeft naar kunnen behoorlijk gepresteerd. Ronaldinho heeft andere geneugten in het leven voorrang gegeven.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:22
    Volgens mij snap jij de woorden 'alles uit je carriere' halen dan niet. In jou woorden heeft Ronaldinho juist niet alles eruit gehaald. Jordi Cruijff kon er vrij weinig van en heeft aardige clubs gehad. In mijn optiek alles uit je carriere halen dus.
    Vind ik leuk
    Leozao +5513
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:27
    Vriendelijke vriend: ik zeg exact hetzelfde! Ronaldinho (incl. rsrsrs) als cynisch bedoeld. Moet ik dat er voortaan bij zetten?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:28]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:30
    wat houd rsrsrs dan in? Ik had daar niet een cynische link bij gelegd.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24203
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:00
    Hij zal soms technisch wat tekort zijn geschoten, maar zijn mentaliteit is menigmaal voor het hele team doorslaggevend geweest. Het zal nog lang kunnen duren voordat we weer zo’n man in Oranje zien lopen en dat is jammer.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:00]
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1844
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:09
    Dirk kuyt . de man die op alle posities uit de voeten kan. Als rechtsback tijdens het WK. Geniaal en hij speelde super. Geen wonder dat iedere trainer blij met hem was. Goede instelling en hij heeft Feyenoord een kampioenschap bezorgt op zijn oude dag. Met een afsluitende hattrick.
    Vind ik leuk
    Leozao +5513
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:10
    Nadat ik de andere tien opgesteld heb...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:13
    Totdat Mark zijn dochter begon aan te dauwen...
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7713
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:17
    Aldus de altijd bescheiden Dirk Kuijt 🤢
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:21
    Als hij niet door Hiddink/Blind bij het grofvuil was gezet had Nederland geen 2 eindtoernooien gemist en was Kuyt recordinternational geweest.
    Vind ik leuk
    Mari +10158
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:23
    Je bent niet de enige die het niet begrijpt Dirk.
    Maar ja, de echte top heb je ook nooit gehaald. Je hebt wel alles eruit gehaald wat er in zat
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:56
    Speelt Van Dijk nu echte top?
    Vind ik leuk
    ronnieb +583
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:52
    Dat zei die tegen iedereen Dirk hahaha!
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7060
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:52
    Komt dit in zn volgende boek? Ikke, ikke, ikke deel 2.
    Vind ik leuk
    Bhj +1888
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:40
    Wie maakt de zin compleet?

    Van Marwijk zei altijd: ik stel jou als eerste op bij het Nederlands elftal.....als....
    Vind ik leuk
    Cookee +11239
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:57
    Rotstreek van Kuyt...
    en van Bommel dan, nou dat wordt gezellig vanavond bij de Bommels/Marwijks.
    Vroeger zei Kuyt nooit iets en nu is er steeds een rel.
    Kuytenbijtertje.
    Vind ik leuk
    Jop M +0
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:36
    Gelul! De enige voetballer die hij als eerste opstelde was zijn schoonzoon. Bovendien de enige reden dat Nederland geen wereldkampioen werd is het feit dat Kuijt in dat elftal zat. Hij denkt alleen maar aan zichzelf en is de meest overschatte voetballer van de afgelopen decennia Op regilio Simons na dan.
    Vind ik leuk
    Dharmpie +702
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:17
    Een Winnaar!, net als Simeone en Van Bommel!
    Zo vol passie en drive, dat lijken inmiddels vervlogen tijden met onze huidige groep en coaching . We horen alleen politiek correcte uitspraken en Gio lijkt vaak een wedstrijd op “veld2” te analyseren. Hij ziet het altijd anders. Volgens mij kijken we met z’n allen naar een andere zender.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 14:19]
    Vind ik leuk