Leko verlaat gevangenis: 'Dan kan hij niet meer trainer van Club Brugge zijn'

    Leko verlaat gevangenis: 'Dan kan hij niet meer trainer van Club Brugge zijn'

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 17:19do 11-10-2018 om 17:19

    Club Brugge-trainer Ivan Leko is weer op vrije voeten. Woensdag werd hij opgepakt in het grootschalige onderzoek naar financiële fraude en matchfixing in België, waarna hij een nacht in de cel doorbracht.

    Leko wordt niet verdacht van matchfixing. Wel wordt hij op korte termijn verwacht voor een gesprek met Club Brugge. De regerend landskampioen wil graag te weten komen waarom de trainer werd verhoord. Voorlopig heeft Leko nog alle steun van Club Brugge.

    Volgens journalist Peter Vandenbempt zijn er nog drie scenario's mogelijk. "Heeft Ivan Leko zich destijds als trainer of als speler van Oud-Heverlee zich in het zwart laten betalen door zaakwaarnemer Dejan Veljkovic? Is het alleen maar dat? Dat valt nog te rijmen", aldus Vandenbempt bij Sporza. "Heeft hij - dat is al een ander stadium - eventueel ook bonussen of vergoedingen gekregen voor transfers van Veljkovic waar hij trainer was in het verleden?"

    En dan is er nog optie drie. "Het allerergste is dat het zou doorgegaan zijn als hij trainer was van Club Brugge. Veljkovic heeft met Mats Rits en Ivan Tomečak twee spelers naar Club Brugge gebracht. Al het dat is, dan is er een gigantisch probleem en kan Leko niet langer meer de trainer van Club Brugge zijn. Bij Club Brugge zijn ze doodongerust."

    Plaats een reactie

    kwartje50 +1021
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:23
    BOEF
    Vind ik leuk
    wil +1148
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:26
    Het hek is van de dam in België.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:54
    Club wil weten of ze kunnen investeren
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:56
    Waarom is matchfixing eigenlijk strafbaar, het is een spelletje waarin mensen fouten maken en scheidsrechters rondlopen. Een schwalbe maken is toch ook fraude dan, of een elleboog? Moet je daarvoor de gevangenis in?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:05
    Grote verschil is naar mijn mening dat er geld voor betaald word
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:41
    Ja goed punt, maar dan moet je ook onderzoek doen naar een scheids die bijvoorbeeld sparta 2x te pakken neemt.
    Of een scheidsrechtersbaas die bij Feijenoord-Ajax een scheids plaatst die hard spel toelaat.
    Dus pas op het moment dat er geld van hand wisselt.
    Dan is het bewezen, maar een grabbelende keeper of eigen goal of een rare penalty blijft vrij.
    Lijkt mij lastig om te bewijzen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:44
    Absoluut, ben ik ook zeker mee eens
    Vind ik leuk
    barry m +445
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:15
    daar heb je gelijk zeker in.

    misschien krijgen spelers wel geld om een elleboog uit te delen of zo.
    ( geintje)
    Vind ik leuk
    3Bier +10656
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:59
    Ik las dat iedereen die opgepakt is ook daadwerkelijk verdachte is en geen getuige. Die Leko heeft sowieso iets geflikt wat niet door de beugel kan. Dan kan je waarschijnlijk niet aanblijven als coach van een topclub.
    Hoewel Antonio Conte ook een dubieus verleden heeft en ook mocht aanblijven als trainer. Maarja dat is Italië. Door wordt corruptie met de paplepel ingegoten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 19:00]
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:10
    Ik zie elke week zaken op velden waarbij ik rare vermoedens heb.
    Vroeger zag je nooit zoveel eigen goals of spelers die eigen keepers in de problemen brachten. Je bewijst dit alleen met een overdracht van geld, dat is immers ook op andere manieren te doen. Die jongens van VI hebben dit immers al jaren terug aangetoond, ik vraag me af of dit niet in Nederland gebeurt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 19:11]
    Vind ik leuk
    ajaxdev +507
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:28
    Laten we rustig op de feiten wachten en niet gelijk mensen veroordelen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws