'De Feyenoord-spelers zeiden dat ik een belangrijk onderdeel was in het titeljaar'

    'De Feyenoord-spelers zeiden dat ik een belangrijk onderdeel was in het titeljaar'

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 19:05do 11-10-2018 om 19:05

    PEC Zwolle-middenvelder Gustavo Hamer zal erop moeten wachten tot na de interlandbreak, maar staat aan de vooravond van een bijzondere wedstrijd. De in Brazilië geboren Hamer speelt met de Zwollenaren tegen Feyenoord, waar hij van zijn veertiende tot zijn 21ste onder contract stond.

    De vorige keer dat de 21-jarige jeugdinternational het veld van De Kuip betrad, was op 14 mei 2017, toen Feyenoord zijn kampioenswedstrijd tegen Heracles Almelo speelde. Hamer zag vanaf de bank hoe Dirk Kuyt Feyenoord na de eerste landstitel in achttien jaar schoot. "In het begin had ik er wel moeite mee om te zeggen dat het ook mijn prijs was, maar alle spelers betrokken mij ook in het feest en zeiden dat ik ook een belangrijk onderdeel ben geweest van het team. Dat maakte het voor mij een kostbare herinnering", laat hij weten aan de website van zijn management Wasserman.

    Na een uitleenbeurt aan FC Dordrecht is Hamer in Zwolle beland. De Blauwvingers beleefden een moeizame start van het seizoen, maar kruipen langzaam omhoog. "Ik was een van de vele nieuwkomers, dus we hadden even tijd nodig om aan elkaar te wennen. De ommekeer kwam in de uitwedstrijd bij AZ", aldus Hamer. Nadat PEC een 2-2 gelijkspel meenam uit Alkmaar, volgde een thuiszege op Excelsior. "Gezien onze vorm en stijgende lijn van de laatste weken reizen we met vertrouwen af naar Rotterdam."

    De wedstrijd tussen Feyenoord en PEC wordt op zondag 21 oktober om 14.30 uur afgetrapt.

    Plaats een reactie

    Pec010 +2198
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:12
    Deze jongen speelt de laatste weken sterk. Ik denk dat Leemans zijn basisplek inmiddels kwijt is aan hem.
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:23
    Dat zou best kunnen, maar Leemans was tegen Excelsior niet inzetbaar vanwege een blessure. Zat ook niet bij de reserves.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:51
    Als hij het zelf gelooft is het goed ! De enige reden waarom hij erbij was is omdat elke stoel in de Kuip gevuld was dan
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 19:52]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:20
    Al was die wedstrijd op Mars gespeeld, dan hadden ze nog ruimte tekort gehad.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 20:20]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:15
    Wasserman is zeker de NLse Waterman?
    Vind ik leuk
    repeP +1391
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:15
    Speelminuten gehad in het kampioensjaar van Feyenoord dus terecht dat hij daarvoor de credits mag bijschrijven op zijn palmares.

    Dat er nog maar veel mogen volgen voor hem. Alleen allicht niet te goed voetballen tegen Feyenoord uit binnenkort hè. Dat is ook weer niet helemaal de bedoeling.
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:30
    Hij is niet verhuurd, maar getransfereerd.
    Vind ik leuk
    repeP +1391
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:50
    I know.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2240
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:22
    Haha van mij mag hij het heel goed dorn volgende week 😜
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2514
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:16
    Schone handdoeken klaarleggen zeker.. nooit van gehoord deze jongen..
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:22
    De media heeft het liever niet daarover. Maar wel over die andere club. Die ene ...
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2514
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:24
    Welke ene ?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:28
    Niet die andere.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2514
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:40
    Zeg het!! :P
    Vind ik leuk