Ronaldo-loos Portugal komt goal Serie A-sensatie te boven en verslaat Polen

    Ronaldo-loos Portugal komt goal Serie A-sensatie te boven en verslaat Polen

    donderdag 11 oktober 2018 om 22:46

    Portugal heeft in Polen overtuigend zijn tweede wedstrijd in de Nations League gewonnen. De Portugezen waren met 3-2 te sterk en verpestten daarmee het jubileum van Robert Lewandowski, die zijn honderdste interland speelde.

    Niet de jubilaris, maar Serie A-sensatie Krzysztof Piatek eiste aanvankelijk de hoofdrol op. De 23-jarige spits van Genoa, die al negen keer scoorde in zeven competitieduels, sloeg in de achttiende minuut toe. Hij kopte een hoekschop binnen. Polen kon die sterke start geen vervolg geven. Portugal nam het initiatief en kwam via André Silva langszij. De Sevilla-spits reageerde alert bij een voorzet van Pizzi en werkte van dichtbij binnen.

    Nog voor rust kwam Portugal op voorsprong. Na een fantastische bal van Ruben Neves, gleed Kamil Glik de bal in eigen doel in een poging om Rafa Silva van de bal te houden. In de tweede helft schoot Bernardo Silva al snel de 3-1 binnen vanaf de rand van het strafschopgebied. Het gemis van Cristiano Ronaldo deed zich daardoor allerminst voelen. Jakub Blaszczykowski maakte er nog wel 3-2 van, maar daar bleef het bij.

    Overige uitslagen:
    Divisie B
    Israël - Schotland 2-1
    Rusland - Zweden 0-0

    Divisie C
    Litouwen - Roemenië 1-2
    Montenegro - Servië 0-2

    Oefenduels
    Donderdagavond werden ook diverse oefenduels gespeeld. Zo was Spanje een maatje te groot voor Wales: 4-1. Paco Alcácer was met twee goals de grote man. De spits van Borussia Dortmund, die ook in de Bundesliga niet te stoppen is, maakte na anderhalf jaar zijn rentree in de Spaanse selectie. De andere Spaanse doelpunten kwamen op naam van Sergio Ramos en Marc Bartra. Sam Vokes deed nog iets terug.

    Argentinië, dat het nog altijd zonder Lionel Messi moet doen, rekende eenvoudig af met het zwakke Irak: 4-0. Lautaro Martínez, Roberto Pereyra, German Pezzella en Franco Cervi scoorden. Nicolas Tagliafico kreeg in aanloop naar de oefenwedstrijd tegen Brazilië van dinsdag rust en zat op de tribune.

    Frankrijk voorkomt blamage
    Frankrijk heeft op het nippertje een blamage afgewend tegen IJsland. De IJslanders namen een 2-0 voorsprong, waarna de Franse bondscoach Didier Deschamps zich genoodzaakt zag om Kylian Mbappé in te brengen. Na een geweldige actie leidde een voorzet van de aanvaller van Paris Saint-Germain een eigen doelpunt in en in de slotminuten verzilverde Mbappé een penalty na hands.

    Plaats een reactie

    stratumseind +166565
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:56
    Portugal bewijst dat er leven na de dood is , nu real nog.....
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:58
    Die snappen het niet.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166565
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:59
    Zullen ze toch vlug verandering in moeten brengen wil dit seizoen iets op gaan leveren
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:02
    Nou, ze hebben lekker lang een siësta.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166565
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:04
    Ok lekker
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:13
    Heerlijk. Morgen een feestje nou. Pfff kratten niet aan te slepen. Laatst ook op 1 avond 7 kratten.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166565
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:14
    Gewoon gas erop je leeft maar 1 x
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:18
    Joa. Ik Tapp voor volk en vaderland weg.
    Vind ik leuk
    13 +13182
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:02
    Zit me net af te vragen of fans met Real- of Juventusshirts met Ronaldo erop die massaal nog gewoon dragen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166565
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:03
    Dat denk ik wel. In ieder geval bij juve wel.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 23:08]
    Vind ik leuk
    13 +13182
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:09
    Hier stond leuke grap maar Straat heeft zijn taalfout helaas gecorrigeerd. 😱
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 23:19]
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3679
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:11
    Is het dan bewezen dat Ronaldo die aandachtshoer heeft verkracht? Geloof er helemaal niets van... iedereen veroordeeld hem ..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 23:12]
    Vind ik leuk
    13 +13182
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:17
    Met het woord ‘aandachtshoer’ veroordeel je haar zonder dat bewezen is dat hij haar niet heeft verkracht...
    Ik heb overigens nergens Ronaldo beschuldigd, maar ook niet respectloos over haar gesproken. Ik wacht liever de verdere ontwikkelingen af.
    Maar ik las vandaag dat bij poll gouden bal maar 8% op Ronaldo had gestemd en daardoor vroeg ik me ineens af of er onder de mensen met een Ronaldo-shirt veel zijn die dat shirt voorlopig maar ff liever niet dragen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:49
    Daar geef ik je de volle 100 procent gelijk in Soesa!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:48
    Die aandachtshoer???
    Ik geloof haar ook niet maar voor ool maar iets bewezen is vind ik het behoorlijk ongepast haar zo te noemen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166565
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:11
    Haha je bent net ff te snel voor me
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1806
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:00
    Die gaan in januari wel een grote slag slaan
    Vind ik leuk
    stratumseind +166565
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:02
    Wie is die grote slag dan?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:03
    Hazard
    Vind ik leuk
    stratumseind +166565
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:06
    Is dat wel wat ze nodig hebben? Ik denk eerder dat ze een neymar of mbapke nodig hebben . Goals moeten ze kopen nu de doelpuntenfabriek weg is
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 23:10]
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1806
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:20
    Op één van die twee doelde ik ook
    Vind ik leuk
    Wouta80 +989
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:00
    C Ronaldo; mijn anaalyse; de polen keihard in de kont gene@kt!!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:02
    Grapjas.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:03
    Lachen.
    Vind ik leuk
    meinema +1333
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:01
    ‘Portugal overtuigend langs Polen’ 3-2...
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1311
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:01
    Zou christianus niet in een zwart gat vallen?
    Vind ik leuk
    Gerro +6491
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:06
    Daar is ie kennelijk al iets te vaak in gevallen.
    Vind ik leuk
    Gerro +6491
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:05
    Zonder Ronaldo krijgen ze hem er dus ook in.
    Vind ik leuk
    Lusitano +300
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:21
    Zonder Ronaldo wonnen ze in Frankrijk tegen Frankrijk het EK !
    Portugal barst van het talent maar dat zien ze hier nooit. Echt lachwekkend.
    De jeugd wint met twee vingers in de neus tegen andere Europese teams. In de Youth League staat een Portugese ploeg regelmatig bij de laatste acht! Zo beperkt. Dat is nou precies de reden waarom je keer op keer tegen dit soort landen op je bek gaat.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 23:22]
    Vind ik leuk
    Lusitano +300
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:14
    @ Sierd de Vos
    Kijk die wedstrijd even terug. Minimaal vier keer bedoel je Portugal terwijl je Polen benoemd. Keer op keer ga je in de fout. Wordt het niet eens tijd om te stoppen. Spoel de wedstrijd terug en beluister je eigen onzin .. Dit sloeg echt nergens op! ZO slecht commentaar kom je niet vaak tegen. Dit was echt een farce. Fouten maken mag. Maar als je al zolang in het vak zit dan is er meer aan de hand!! Jezus wat een Zwabber zeg.

    On topic: Portugal heel erg goed en hadden de wedstrijd makkelijk kunnen beslissen. Polen was kansloos ...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 23:15]
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3679
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:16
    Silva in vorm zo zie je maar wat zelfvertrouwen met je kan doen....
    Vind ik leuk
    stratumseind +166565
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:16
    Zou sierd ook op vp zitten denk je?
    Vind ik leuk
    Lusitano +300
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:22
    Natuurlijk niet maar moest even gezegd worden
    Vind ik leuk
    stratumseind +166565
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:24
    Oké dat kan hier uitstekend . En wie weet leest sierd stiekem wel vp
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 06:01]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:08
    Vast te lang in de bodega gezeten😎
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1941
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:24
    Dik tevreden over dit Portugal! Bied genoeg hoop voor de nabije toekomst zonder Ronaldo.
    Vind ik leuk
    yuuup +9481
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:42
    Het mag in de krant. Zonder Ronaldo is dat inderdaad een knappe prestatie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:00
    Geeft toch wel een beetje aan hoe zwak de status van het interland voetbal is anno 2018. Wat wil je.. met al die BVtjes op het veld?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 07:01]
    Vind ik leuk
    Leozao +1415
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:36
    Portugal misschien wel beter uit zonder Ronaldo.. Terugkomend op het WK 2018: Team Portugal&Ronaldo Team Brasil&Neymar Team Argentina&Messi en daarnaast zat Modric wel in het team, niet alleen voor zijn eigen glorie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:06
    Dat de zg. landen met een reputatie moeite hebben met IJsland.. is toch een verschrikkelijke afgang voor al die poenerige patzertjes? Gewoonweg lachwekkend.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws