KNVB en Oranje in de wachtkamer gezet: 'Als het moment er is, dan bepaal ik het'

    KNVB en Oranje in de wachtkamer gezet: 'Als het moment er is, dan bepaal ik het'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:01

    Kingsley Ehizibue heeft de knoop over zijn interlandcarrière nog niet doorgehakt. Doordat de rechtsback van PEC Zwolle zowel een Nederlands als Nigeriaans paspoort heeft, mag hij voor beide landen uitkomen. Ehizibue is geboren in Duitsland.

    Ehizibue werd al eens opgeroepen voor Jong Oranje, maar een keuze heeft hij nog niet gemaakt. "Als het moment er is, dan bepaal ik het. Als één van de landen ooit belt is dat alleen maar mooi, maar nu denk ik daar nog niet over na", vertelt hij in een interview op de clubsite van PEC. Ehizibue koestert de droom om ooit een WK te spelen. "Je kan altijd dromen, maar we zijn nu hier en ik wil hier nog meer uit mezelf halen."

    Ehizibue is pas 23 jaar, maar als hij jeugdspelers kan helpen stelt hij zich op als leider. "Voor een jeugdspeler is alles nieuw, het is fijn als iemand je dan helpt en je op je gemak stelt. De jongens hebben me toen ook goed opgevangen, zo wil ik het ook doen voor anderen."

    Poll

    Waar moet Ehizibue voor kiezen?

    (649 stemmen)

    Plaats een reactie

    dhrwobo +25496
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:02
    Lekker kiezen voor Nigeria. Zal nooit een dragende kracht in Oranje worden, daar hebben we grotere talenten voor rondlopen denk ik.
    Vind ik leuk
    Michiel1913 +8750
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:40
    Waar onder onze eigen Dumfries.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13851
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:11
    Dumfries is wel groter qua lengte ja.
    Vind ik leuk
    Leozao +1415
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:02
    Mag hij eventueel ook uitkomen voor Duitsland?
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:08
    Daar zullen de alarmbellen nu ook wel af gaan
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:08
    Ja mag. Maar hij schijnt niet echt een klik te hebben met Neuer en Sane dus die keuze heeft hij doorgestreept.
    Vind ik leuk
    The Genius +3197
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:31
    Ik snap dat je reactie een grap is, maar weet niet zeker of je eerste deel "ja mag" daar ook bij hoort. Hij kan namelijk niet voor Duitsland uitkomen omdat hij geen Duitser is; geen paspoort. Ook al ben je er geboren betekend niet meteen dat je in aanmerking komt voor een Duitse Nationaliteit (zoals in bijvoorbeeld de VS wel het geval is)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:57
    Je hoeft, om voor een land uit te komen, niet perse een paspoort van dat land in bezit te hebben volgens mij.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5195
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:49
    Dit meen je serieus?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:24
    Inderdaad, als onbekende buitenlander zijn er 0 vereisten om in Twente te mogen spelen.
    Vind ik leuk
    Manus +448
    zondag 14 oktober 2018 om 01:19
    Waarom heeft Douglas dan zoveel moeite gedaan om een NL paspoort te krijgen toen hij bij Twente speelde?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:03
    Hoe diep moeten we zinken? Dat een speler van PEC uberhaupt in zijn hoofd haalt dat hij ooit deze keuze moet maken...
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:11
    Wat heeft dat nou met Pec te maken? Jaap Stam heeft daar bijvoorbeeld ook gespeeld, best redelijk uitgepakt in oranje toch? Het gaat er meer om dat Kingsley gewoon niet zo goed kan voetballen. Een soort Lukoki in de verdediging. Heel bruikbaar voor Pec maar echt niet goed genoeg voor de top.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:36
    Ja dat snap ik, maar Stam durfde het niet in zijn hoofd te halen dat hij even in Oranje kwam toen hij nog bij PEC speelde. In de tijd van Stam had je hooguit 2 Ajacieden, Feyenoorders en PSV'ers en verder was de standaard voor Oranje dat je in de Europese top speelde. Tegenwoordig denken spelers van PEC al dat er een keuze gemaakt moet worden. Die jongen zou zich daar de komende jaren niet druk om hoeven maken. Niks ten nadelen van PEC hoor.

    En daarnaast, we vergelijken hier Stam en Ezihibue. Come on, haha.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 10:37]
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:02
    Als je goed leest zie je dat ik het met je eens ben wat betreft Kingsley maar dat dit niks met Pec te maken heeft. Als een speler van Pec goed genoeg is hoort hij er bij te komen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:02
    Er wordt hem gevraagd of hij voor Nigeria of Oranje zou kiezen en hij geeft als antwoord dat hij daar niet over nadenkt. Hoe kom jij er nu bij dat hij in zijn hoofd met Oranje bezig is terwijl hij zegt daar niet aan te denken?
    Vind ik leuk
    Ramon89 +372
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:11
    Wij hebben meerdere internationals gehad hoor ;).
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:58
    Tja, er komen natuurlijk eerder nog spelers van FC Amersfoort in aanmerking....oohh wacht...
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:03
    Zal ik effe voor je beslissen dan?
    Ga je maar alvast richten op de ACN
    Vind ik leuk
    Ramon89 +372
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:04
    Altijd Nederland natuurlijk, maar imo een overhypede speler. Komt veel te kort voor oranje behalve snelheid.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:06
    Opvolger van Brenet bij PSV?
    Vind ik leuk
    The Genius +3197
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:32
    Nee joh, laat hem eerst even een zomer oefenen op een normale voorzet geven, dan kan hij misschien een stap maken naar subtop.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:37
    Dat kon Brenet ook niet?
    Vind ik leuk
    The Genius +3197
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:41
    ik zie het niet gebeuren, de stap is te groot. Hij is echt niet zo goed als dat de media doet voorkomen hoor. Ik zie elke wedstrijd en geloof me, deze speler is nog niet toe aan een topclub.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:43
    haha weet ik. Ik was zo sarcastisch als de pest. Brenet is de slechtste voetballar die ik ooit bij PSV heb gezien.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13851
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:15
    Niet overdrijven AFCA, er spelen en er hebben meer slechte voetballers bij Psv gespeeld en Brenet deed wel erg zijn best, net zoals Luuk de Jong. En het motto bij Psv is zoals met de CL, meedoen is belangrijker dan winnen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:18
    hahaha goede!
    Vind ik leuk
    HanV +4283
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:36
    Maar blijkbaar is het toch wel iemand waar andere spelers naar luisteren en die dat ook kan, hij is dit seizoen toch een paar keer aanvoerder is geweest als van Polen ontbrak. Rushes en voorzetten genoeg, nu nog een goede. En wat minder pingelen op de zijlijn.
    Vind ik leuk
    The Genius +3197
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:56
    Dat kan (aanvoerder/anderen luisteren) maar dat veranderd niet wat ik zie tijdens de wedstrijden;)
    Vind ik leuk
    HanV +4283
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:15
    Op de tribune hoor ik wel regelmatig om mij heen, hij doet maar wat.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:07
    Die keuze gaat er nooit komen. Als zich ontwikkeld kan hij misschien voor Nigeria wat betekenen, het Nederlands elftal gaat echt niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2710
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:10
    snel voor Nigeria kiezen manneke
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:11
    Stoere taal, speler van dit kaliber kiest voor het eerste land dat hem vraagt.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5081
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:44
    Nou Nigeria zal er ook niet heel veel beter van worden. Misschien kan hij maar beter proberen om in de nationale selectie van Luxemburg terecht te komen. De neef van zijn oma haar tante komt uit luxemburg naar het schijnt.
    Vind ik leuk
    Strijp +11972
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:22
    Haha. Daar hoef jij je nog niet mee bezig te houden.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1400
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:35
    Schijnt dat Valentijn Driessen al met Koeman gebeld heeft. Dat die jongen in ieder geval een minuutje mee doet.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1310
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:38
    Paspoort intrekken, strik erom en de boot op. Pff ik heb geen keuze gemaakt. Welke keuze? Afschaffen die dubbele nationaliteit.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:05
    Zou je misschien normaal kunnen doen? Met je boot...
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13851
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:16
    Ja Vinnie, doe even normaal, niemand gaat meer met de boot, mensen pakken tegenwoordig het vliegtuig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:39
    Gewoon voor ons kiezen. Je woont hier werkt hier. Je kiest dan niet voor de rimboe.
    Vind ik leuk
    baku +794
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:47
    Gister die gozer van ADO, nu deze weer. Hoeveel van dit soort nietszeggende artikelen gaan we nog krijgen ?
    Vind ik leuk
    Analyse075 +860
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:02
    Hij staat niet eens op de radar van Koeman anders had hij wel bij de selectie gezeten. Hij is 23 jaar en heeft nog geen A interland gespeeld. Hij is speler van Zwolle en dat is middenmoot in de eredivisie. Op je 23e moet je veel verder zijn. Heeft hij al een uitnodiging gehad van Nigeria? Lekker verder dromen Ehizibue.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 11:03]
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9071
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:09
    Is toch geen issue dit...
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5339
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:11
    Straks laten ze in VP nog spelers uit Iritrea, Groenland en de Vogezen aan het woord, die in het zevende van Kozakken Boys spelen.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13851
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:17
    Vp kan maar beter nog iets over Ajax posten gezien de reacties op dit topic.
    Vind ik leuk
    Jelmer038 +167
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:40
    Iritrea? Ik ken alleen het land Eritrea :)
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5339
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:17
    Sorry....maar fonetisch was het wel goed. (schrale troost)
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:16
    echt nooit van gehoord hahahaha
    Vind ik leuk
    rexxo +853
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:44
    Is het al aprils fools day?
    Ziyech was natuurlijk een grote blunder van Pa Blind,
    Maar nu lijkt het net alsof iedere speler met een multi achtergrond die zijn voetbalschoenen kan strikken denkt in aanmerking te moet komen.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4464
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:47
    Als we dit soort spelers al gaan oproepen. Tegenwoordig wordt elke speler die drie wedstrijden in de Eredivisie speelt al in aanmerking komen voor Oranje wat een onzin
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:01
    Is dit nu al een issue dan?
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5325
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:29
    Lachen al die haatreacties van mensen om het simpele feit dat King een meerkeuzevraag in een interview heeft beantwoord. Haat van mensen die elke maandag zich weer als loonslaaf melden terwijl King lekker kan voetballen voor zijn geld.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 12:30]
    Vind ik leuk
    remakil +5674