Van der Vaart: Alsof hij een heel nieuw hotel uit de grond had laten stampen

    Van der Vaart: "Alsof hij een heel nieuw hotel uit de grond had laten stampen"

    Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 10:26vr 12-10-2018 om 10:26

    Rafael van der Vaart is de mensen achter de schermen bij het Nederlands elftal dankbaar. Zaterdag, rond de Nations League-wedstrijd tegen Duitsland, krijgt de 109-voudig international van Oranje net als Dirk Kuyt een afscheid.

    Van der Vaart stelt dat alles rond Oranje altijd tot in de puntjes was geregeld. "Neem zo'n Hans Jorritsma, de teammanager. Als speler ben je zo'n man heel dankbaar voor alles wat hij al die jaren heeft geregeld. We gingen voor WK's of EK's naar oorden, waar eigenlijk niets was. Als je er eenmaal arriveerde, kreeg je het idee dat Jorritsma een heel nieuw hotel uit de grond had laten stampen", zegt de Heemskerker in De Telegraaf.

    Ook materiaalman Carlo de Leeuw ("gouwe pik") en de koks waren heilig voor Van der Vaart. "Ga jij in Moldavië maar eens een normale keuken zoeken. Die koks bij Oranje zorgden voor fantastisch en gezond eten."

    "Het ontbrak ons aan niets, man", benadrukt Van der Vaart, die het bij zijn clubs ook niet slecht had. "Maar hoe we bij het Nederlands elftal werden verzorgd, was niet normaal. Ze gingen maanden van tevoren al naar een stadje toe om daar het beste voor ons neer te zetten."

    Plaats een reactie

    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:31
    Wat zal hij blij zijn met het Mora pakket
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +16137
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:34
    Hahahaha geniale reactie! Altijd vet leuk die grappen over kroketten enzo. Origineel ook wel.
    Vind ik leuk
    3Bier +10905
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:39
    Je weet dat dit topic nu vol komt te staan met allerlei grappenmakers. Maar ik vind het wel mooi dat zo'n miljonair waardering heeft voor de mensen rondom het team en zich beseft dat dit niet normaal is. Ik verwacht dat de nieuwe generatie dit allemaal maar normaal vind.
    Vind ik leuk
    HanV +4667
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:27
    Terwijl het artikel best inhoud heeft om over na te denken. Zeker als je pas het artikel over Sneijder hebt gelezen met zijn opmerking dat het goed was dat Oranje zich voortaan in Zeist verzamelt omdat daar minder afleiding is dan aan het strand. Gek dat iedereen zo zeurt over de teloorgang van het Nederlands voetbal als zelfs de afleidingen voor de betere voetballers zo groot zijn dat de reden van hun bijeenkomst minder belangrijk wordt dan het randgebeuren. Bij echte sporters, atleten of wielrenners denk ik dat die zich echt concentreren op hun sport en bijvoorbeeld ook niet uitzoeken waar ze hun wekelijkse kapper kunnen vinden.
    Vind ik leuk
    HJR +8373
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:02
    @janzijnvader

    ´altijd VET leuk´ , je doet er zelf gewoon aan mee he ;)
    Vind ik leuk
    ruuddevil +3006
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:59
    Gezond eten en dan het lijf van een plofkip.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1378
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:37
    Ik heb je gerapporteerd voor deze on originele grap. Sterf.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:45
    Laat de azijn fles maar even staan,en richt je volgend jaar op de keuken kampioen divisie
    Vind ik leuk
    Guntherr +1378
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:14
    Och Och, Heracles doet het voor t eerst in 100 jaar ook goed.
    Vind ik leuk
    deir712 +443
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:25
    Hey Abraham, ga jij even de mosterd halen!? #baardmans
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:31
    Ooh jee van der Vaart zegt wat over de keuken en eten laat de grappen maar komen.....
    Vind ik leuk
    Corse996 +1614
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:37
    Een verhaal over vd Vaart, gouwe pik en koks. Nou vooruit, het is vrijdag.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:43
    Geen wonder dat het allemaal van die volgevreten dickheads zijn
    Vind ik leuk
    Zultkop +5712
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:48
    Goed dat hij de waardering kan opbrengen, hij zal met heimwee naar die koks terugverlangen. Weet niet wat hij van zijn Polvrouwtje te eten krijgt, maar dat zal wel gezond zijn of hollandse pot.
    Vind ik leuk
    Koeien +2779
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:07
    Deense viskoek en zuurdesembrood denk ik
    Vind ik leuk
    Zultkop +5712
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:13
    Bedankt! Met het lezen van deense viskoek heb ik geen trek meer in mijn lunch.
    Vind ik leuk
    COYG +6869
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:48
    Nu lees je iemand die het een eer vond om voor zijn land te mogen spelen. En je ziet ook wat er allemaal geregeld wordt. Nu ook weer met dat luxe hotel in Zeist. Maar echt gewaardeerd wordt het niet. Om de haverklap is er weer een speler die met een zogenaamde blessure afhaakt. Of rust pakt, maar wel alles speelt bij zijn club.
    Waar is het eergevoel?

    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:49
    Door de laatste jaren van zijn carriere zou je bijna vergeten dat het een super voetballer was...
    Vind ik leuk
    Jozef +40261
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:48
    Ja dat was hij zeker, maar het is blijkbaar leuker om volstrekt stompzinnige en afgezaagde opmerkingen te maken over frikandellen te maken. pfff....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 12:48]
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:51
    Is dit een open sollicitatie richting de KNVB? Motivatie genoeg als ik naar de Topic van Rafael kijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:51
    Mooi om te zien dat hij zoveel waardering heeft voor de mensen erom heen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:41
    Raaf Kwekkeboom
    Vind ik leuk
    Bas Bus +64
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:43
    Ja Rafael,
    maar volgens onze grote besnorde vriend Derksen kan die man er toch echt niets van..."iemand uit de hockeywereld, hoe is het mogelijk.."

    Goed dat je het eens duidelijk maakt!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws