Mbappé geeft WK-premie aan goed doel: 'Verandert mijn leven niet, wel dat van hén'

    Mbappé geeft WK-premie aan goed doel: 'Verandert mijn leven niet, wel dat van hén'

    Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 14:08vr 12-10-2018 om 14:08

    Kylian Mbappé besloot na het winnen van het WK 2018 met Frankrijk zijn winstpremie te doneren aan het goede doel. De aanvaller van Paris Saint-Germain ziet dat als iets normaals en laat in gesprek met Time Magazine weten dat er mensen zijn die het geld harder nodig hebben dan hij.

    "Ik hoefde niet betaald te worden, ik was erbij om de kleuren van Frankrijk te vertegenwoordigen", aldus Mbappé, die op de voorpagina van het belangrijke Amerikaanse tijdschrift prijkt. "Ik denk dat het belangrijk is om de mensen te helpen die het geld goed kunnen gebruiken. Voor voetballers is het bieden van een helpende hand aan die mensen geen grote moeite."

    Mbappé doneerde het geld aan Premiers de Cordée, een stichting die gehandicapte kinderen helpt te kunnen sporten. "Ik verdien genoeg geld, meer dan genoeg. Het verandert mijn leven niet, maar wel het leven van hen. Ik wil die kinderen laten zien dat ze kunnen sporten, net zoals anderen."

    Plaats een reactie

    Echt? +4162
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:11
    Respect, geweldige voetballer en kennelijk ook een goed mens.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:12
    Topper in hart en nieren.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7608
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:29
    Dat was Ronaldo ook.
    Vind ik leuk
    rexxo +3037
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:40
    Ronaldo was idd een topper die ging door tot het gaatje.

    Of kan ik idg niet beter zeggen die ging door tot het sterretje.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7608
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:42
    Hahaha hij ging tot het uiteinde :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:33
    Bloed, zweet en tranen inderdaad.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3498
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:37
    Met spuug zweet en tranen was het een ander geval geweest
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:13
    Niks anders dan respect voor dit gebaar van die jongen. Er bestaan nog goeie Fransen :P, ff serieus, dit is heel mooi!
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2755
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:26
    Waaronder Frans Bauer
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:36
    Frans Duijts ook? hahaha

    Vind ik leuk
    Vakkie D +3498
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:38
    What about lange frans?
    Vind ik leuk
    Schaar +1533
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:05
    Frans Anders niet dat is mij een eikel van een vrouw.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:13
    Mooi gebaar, maar vooral mooi dat Mbappe er gelijk bij zegt dat het voor hem geen geld is. Voetballers willen nog wel eens de neiging hebben om uit te sloven met geld naar goede doelen terwijl dat in verhouding geen reet van hun salaris is. Mbappe is gewoon eerlijk. Mooi om te zien.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 14:13]
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:13
    Mbapke de nieuwe wereldvoetballer van het jaar laat zien ook een gouden hart te hebben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:17
    En dat is zeldzaam in voetballand these days!
    Vind ik leuk
    HJR +8373
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:52
    Is dat zo? Ik denk dat er heel veel voetballers doneren. Het mooie is dat ze het ook anoniem doen ;).

    Maar laten we positief blijven :), goeie zaak. Als hij nu ook bij elke schwalbe een donatie doet, mag hij van mij schwalbes blijven maken ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:17
    haha ja, dat zou een mooie straf zijn. Bij elke schwalbe een donatie. Neymar zou failliet zijn.
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2397
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:20
    Maar een concurrentie strijd van onze Luuk zou die verliezen!
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:21
    daar staat geen maat op inderdaad....
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2615
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:18
    Dit is toch geweldig.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5670
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:19
    Een voorbeeld prof en voorbeeld mens
    Vind ik leuk
    ay42 +943
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:20
    Misschien ben ik hier heel negatief, maar dit besluit is waarschijnlijk door zijn management genomen om het "merk" Mbappe wat bekender te maken. Waarom zou je zoiets in een interview met de Times Magazine roepen? Hiermee komt hij goed in de media, wat normaal betekent dat hij wat meer $$ kan vragen van sponsoren

    Mooi gebaar, maar ik vraag me toch echt wat zijn echte intenties zijn.
    Vind ik leuk
    langeGek +888
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:21
    Maakt die kids toch geen bal uit? En dat iemand dit soort uitspraken doet in zo'n blad is alleen maar goed, wellicht dat er anderen volgen. Niks mis mee.
    Vind ik leuk
    Dharmpie +709
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:27
    Jammer deze reactie, we moeten de mens achter de actie waarderen, hij heeft een dergelijke opwaardering van zijn merk niet nodig. Met zijn spel en inzet laat hij meer dan voldoende zien.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5670
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:31
    Je kan wel iets goedkopers verzinnen om je merk wat bekender te maken hoor
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2032
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:43
    Als je op de link klikt waar VP naar het Times Magazine interview doorverwijst, dan leest het wat beter in context weg. Er wordt hem namelijk naar gevraagd. Plus het gaat om een donatie voor een gehandicaptenfonds waar hij al sponsor van is.

    "You decided to donate all the proceeds from the World Cup to charity.

    I did not need to be paid. I was there to defend the colors of the country. Also, I earn enough money—a lot of money. So I think it is important to help those who are in need. A lot of people are suffering, a lot of people have diseases. For people like us, giving a helping hand to people is not a big thing. It doesn’t change my life, but it changes theirs. And if it can change theirs, it is a great pleasure. I gave the money to the charity where I am a sponsor [Mbappé sponsors the French charity Premiers de Cordée] because being handicapped is something difficult. Showing them that they can do sports like everyone it is something close to my heart."

    Maakt het net wat positiever of niet? :)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 14:46]
    Vind ik leuk
    allround +1695
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:59
    In strekking is het nieuws idem, echter wordt het positiever doordat hij aangeeft, al een sponsor te zijn van Premiers de Cordeé. Desalniettemin een wereldkampioen!
    Vind ik leuk
    ay42 +943
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:07
    Dat maakt het idd wat positiever, thanks!

    Nogmaals het is natuurlijk geweldig wat hij doet en ik hoop dat anderen zijn voorbeeld volgen, maar bekende sporters in deze tijden maken deze soort beslissingen haast nooit alleen, daar zitten een tal van adviseurs en consultants achter die zich ermee bemoeien.

    Al met al zal het best een leuk ventje zijn hoor!
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2032
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:20
    Dat heb je ook weer gelijk in. Inderdaad zat gevallen waarbij het helaas gepushed wordt.
    Vind ik leuk
    allround +1695
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:02
    Het "merk" Mbappé dient geen extra promotie. Daarbij was hij al sponsor van Premiers de Cordeé. In ieder geval heb je wel aan zelfkennis en zelf reflectie gedaan, om direct aan te geven dat je hierin heel negatief bent.
    Vind ik leuk
    ay42 +943
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:11
    Dus je suggereert dat het "merk" Mbappe al wereldwijd bekend is en geen enkele vorm van promotie nodig heeft?

    Ik heb idd genoeg zelfkennis om te weten dat ik daarin heel negatief was.
    Vind ik leuk
    Wemberly +222
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:16
    Dit was al eerder bekend, Times Magazine heeft hem juist uitgenodigd om daarover te praten, dus dit is niet iets wat ie zomaar in een interview heeft geroepen. En daarbij kun je zo'n gebaar nooit maken zonder dat er mensen zijn die ook daar weer iets achter zoeken. Dat Mata en Ronaldo zich maatschappelijk inzetten is een mooi voorbeeld, maar dat hij dat doet op zo'n jonge leeftijd is te prijzen.
    Vind ik leuk
    langeGek +888
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:20
    Prachtig!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:22
    Hier word ik nou vrolijk van! Zo hoort het. Klasse actie dit!!
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:22
    Je hoeft niet oud te zijn om wijs te zijn! Klasse
    Vind ik leuk
    Dharmpie +709
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:24
    Waarom hebben wij zo weinig van dit soort spelers op de wereld. Sommigen komen uit de “goot” verdienen bakken met geld, maar aan sociaalmaatschappelijke dingen ( uit de achtergrond waar sommigen uit voortkomen) ondersteunen doen ze niets. Hœ triest en hard kunnen sommige dingens soms zijn. Ja, ik zou delen..
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:28
    heel veel respect voor deze jongen !
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13345
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:30
    Die zit goed in elkaar.. Ook al kan hij het makkelijk missen..
    Vind ik leuk
    DBCooper +244
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:30
    Helemaal zelf bedacht natuurlijk
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:12
    Zure vent!
    Vind ik leuk
    030_Joep +280
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:33
    Alleen maar respect voor hem. Zit volgens mij geen enkel kwaad in hem...
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2032
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:35
    Petje af!

    Misschien dat een paar van die Afrikaanse bonden dit stukje kunnen uitprinten en opsturen naar hun spelers. Elk groot toernooi is er weer geouwehoer met de premies. Het is al raar genoeg dat spelers geld krijgen om voor hun land uit te komen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 14:35]
    Vind ik leuk
    DBCooper +244
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:24
    Dus jij hoeft na ongeveer 2 maanden arbeid ook geen salaris meer te krijgen? Dan is dat geregeld.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2032
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:41
    Als ik dik betaald wordt door mijn club, dan zou ik het niet fair vinden om dwars te gaan liggen als mijn nationale bond moeite heeft om al die tonnen per man extra uit te betalen. Al helemaal niet als ik de kans krijg om mijn land te vertegenwoordigen in een groot toernooi.

    De Ghanese bond bijv moest 3 miljoen bij de regering lenen omdat de spelers het WK in 2014 anders niet zouden spelen. Daar zat dus doodleuk Asamoah Gyan bij die 3 ton per week verdiende in de Emiraten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:37
    Super Man
    Vind ik leuk
    allround +1695
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:56
    Een ware wereldkampioen!
    Vind ik leuk
    Janste +278
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:00
    En over hoeveel spreken we?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:11
    Die gast lijkt echt overal goed in te zijn én over een goed hart te beschikken. Fantastisch.
    Vind ik leuk
    Fredje.R +303
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:32
    Heel mooi gebaar, maar slechts een weekloon. dus wel in verhouding blijven zien
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3367
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:51
    Dat zegt hij zelf ook . Voor hem veranderd niks ,maar voor de ander wel
    Vind ik leuk
    Sunil010 +248
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:58
    Waren alle rijken maar zo!
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5186
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:11
    waarom de rijken? Wat een onzin!
    Vind ik leuk
    Ray01 +87
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:15
    Uiteraard helpen alle beetjes, maar de boodschap onderschrijf ik. Simpel omdat zij met meer geld echt het verschil kunnen maken. Een gift van 1 miljoen doet veel meer dan een insignificante E 100 die de kleine man kan missen.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5186
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:10
    grote klasse!!!
    Vind ik leuk
    jari11 +1141
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:34
    Super mooi dit. Maar mag ook wel als je op je 19de al tientallen miljoenen hebt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:16
    Respect!!!
    Vind ik leuk
    Ray01 +87