PEC Zwolle versterkt zich met 'typisch Franse verdediger': 'Heeft veel potentie'

    PEC Zwolle versterkt zich met 'typisch Franse verdediger': 'Heeft veel potentie'

    Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 15:16vr 12-10-2018 om 15:16

    PEC Zwolle heeft zich versterkt met de 18-jarige Marc Olivier Doue. De Fransman speelde vorig jaar nog in de jeugdopleiding van Girondins Bordeaux.

    Dat meldt PEC via de officiële kanalen. Doue trainde sinds de zomer al mee bij de eredivisionist. Hij heeft een dusdanige indruk achtergelaten, dat hij vrijdag een contract tekende in Zwolle. Hij staat nu tot medio 2021 onder contract met de optie voor nog een seizoen.

    "In de periode dat Marc Olivier met ons meetraint heeft hij een goede indruk achtergelaten", aldus technisch directeur Gerard Nijkamp op de website van PEC Zwolle. "Het is een typische Franse verdediger, die het duel niet schuwt en veel potentie heeft. Het doet de club dan ook goed, hem voor langere tijd aan ons te verbinden."

    Lees meer over:EredivisiePEC Zwolle

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +17252
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:22
    Ben benieuwd, er is echt helemaal niets te vinden over deze jongen maar een extra verdediger kan nooit kwaad.
    Vind ik leuk
    HanV +4651
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:25
    Toen hij in de zomer op voor het eerst proef kwam, heb ik nog op de site van Girondins gekeken, daar zag je toen wel 2 of 3 foto's met ook hem erop. Die schijnen een massa spelers als hem te hebben. In de oefenwedstrijd tegen Ajax heeft hij meegedaan als vervanger van van Polen. Eerder had ik begrepen dat het een middenvelder was. Maar je ziet nergens welke wedstrijden hij daar gespeeld heeft.

    https://www.destentor.nl/pec-zwolle/jonge-fransman-doue-17-dwingt-training-met-hoofdmacht-pec-zwolle-af~a066ebdb/
    Bij de Stentor noemen ze hem om onduidelijke redenen Tea. Die zagen hem in de oefenwedstrijd trouwens als vervanger van Ehizibue. Dus of het nou een middenvelder, CV, linksback of rechtsback blijft voorlopig onduidelijk.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:29
    Volgens transfermarkt is hij inderdaad een middenvelder, maar meer info dan dat geven ze niet.
    Als ze hem een verdediger noemen zal hij dat wel zijn en door zijn wissel zullen we dan maar van lb/rb uit gaan.
    We zullen het gaan zien, hij was gratis dus zo'n buil kunnen we er niet aan vallen.
    Vind ik leuk
    HanV +4651
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:53
    Als je op Marc-Oliver Doue zoekt in twitter vindt je wel wat.
    Ook deze twee berichten. Daar noemt Girondins hem een middenvelder die ook als CV kan spelen.
    http://www.formationgirondins.fr/Breves-12128-marc-olivier-dou-l-essai-aux-pays-bas
    http://www.formationgirondins.fr/Breves-12160-essai-concluant-aux-pays-bas-pour-marc-olivier-dou
    Zal wel voor jong-PEC zijn.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:02
    Wel grappig dat in het 2e bericht van 9 augustus al staat dat hij snel bij pec zwolle gaat tekenen. De terugkerende vraag blijft dan toch waarom hij nu pas een contract heeft getekend en waarom ik hem de afgelopen maanden niet bij jong pec heb gezien.
    Vind ik leuk
    HanV +4651
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:19
    Geen idee. Hij deed als invaller mee als CV (zo te zien) in jong PEC, tegen jong-Cambuur op 11 sept.
    https://www.peczwolle.nl/nieuws/zwolle-cambuur
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:26
    Ah, dat is 1 van de wedstrijden die ik gemist heb. Dan zal hij dus toch al wat maandjes hier rondlopen.
    Hij zal vast in beginsel voor jong pec gehaald zijn (hebben ze ook wel nodig) maar wie weet verrast hij ons en zien we hem binnenkort voor het echte werk.
    Vind ik leuk
    Arvin +5893
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:25
    Krijgen we dan zo ook: Kom on Pej eeeh cee, komon Peej eh cee? 😂
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:27
    "Het is een typische Franse verdediger

    Wat is dat
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:29
    "eentje die het duel niet schuwt"
    Vind ik leuk
    DrDeef +2195
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:58
    Arrogant en riekend naar knoflook? Inderdaad geen idee wat ik daar uit op moet maken.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1378
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:59
    Zwart & Lang
    Vind ik leuk
    Stack5 +3085
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:12
    Een verdediger uit Frankrijk
    Vind ik leuk
    stratumseind +174588
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:14
    Een voetballer die in de verdediging speelt en een frans paspoort heeft
    Vind ik leuk
    Degier +571
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:27
    Misschien een verdediger, die praat zoals René Artois, met een stokbrood onder zijn arm en een alpinopet op??
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:50
    Na iedere tackle tilt hij zijn brilletje op en zegt "it is i, Olivier!"
    Vind ik leuk
    Degier +571
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:26
    "It is I, Leclerq" hè! Ken je klassiekers.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:29
    Er zijn denk ik maar weinig series die ik zo vaak gezien heb als allo allo. Een hoogtepunt van Britse comedy.
    Vind ik leuk
    Degier +571
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:33
    Mwoah, Perfect World, Absulutely Fabulous en natuurlijk Fawlty Towers zijn wel stukken beter, maar ik heb hier ook wel van genoten inderdaad.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:01
    "een" hoogtepunt niet het hoogtepunt ;)
    Ben zelf niet zo'n abfab man, maar Fawlty towers, monty python, black adder en a bit of fry and laurie behoren allemaal tot mijn favorieten.
    Vind ik leuk
    Degier +571
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:44
    U heeft een goede smaak ! Thin blue line met Rowan Atkinson lijkt me ook geknipt voor je.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:02
    Ben ik uiteraard ook mee bekend. Vind de laatste tijd Upstart Crow, een shakespeare-comedyserie wel erg leuk.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2195
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:10
    Vergeten we ook moderne klassiekers als little britain en the IT crowd niet heren. Bottom was ook smakelijk evenals de originele office, niet die troep die er voor de Amerikaanse markt van is gemaakt.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:41
    Little britain deed me dan weer niet zo veel, bottom en the IT crowd waren wel erg goed.
    Black books en Peep Show zijn ook nog 2 aanraders.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2195
    zaterdag 13 oktober 2018 om 08:02
    Thanx voor de tip, zal ze eens checken.
    Vind ik leuk
    Degier +571
    zaterdag 13 oktober 2018 om 14:55
    Een aantal jaren terug hadden ze de verkiezing van de beste sitcom bij de BBC. Daar kwamen de beste 100 voorbij. Kun je nagaan uit wat voor arsenaal ze daar kunnen putten.
    Vind ik leuk
    Schaar +1533
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:58
    Hij stinkt uit zijn muil naar paturain, drink geen bier maar zuipt wijn, komt naar de club in een afgetrapte, volgedeukte, ouwe franse roestbak en speelt op le coq sportifjes.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4959
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:48
    De volgende derderangs buitenlander of nu wel eentje die wat toevoegd?
    Vind ik leuk
    El Cazador +7547
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:54
    Trainde sinds de zomer al mee met Zwolle en krijgt NU al een contract omdat die zo'n goede indruk maakt op de trainingen, ikke nie begrijp nie
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:15
    Ik denk toch echt dat hij de afgelopen maanden niet in Zwolle was, hij speelde namelijk niet mee met de beloftes.
    Vind ik leuk
    Mama +343
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:57
    Humm , veel potentie
    Vind ik leuk
    Guntherr +1378
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:59
    Bij titel moest ik denken aan Zwart en Lang.. Ik had gelijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:59
    Eerste signalen dat ze zich zorgen maken. 0 visie gewoon maar halen om te halen. Weer één of andere videoscout die de club overtuigd en zelf ook wat knaken in zen zak kan douwen. Ga nu gewoon eens in de Nederlandse competitie kijken of eigen jeugd ipv allemaal van ver halen. Pffffff dood vermoeiend.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2193
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:08
    Hij heeft tijden meegetraind, het lijkt me dat je dan een goed beeld hebt. Daarnaast sluit hij in eerste instantie aan bij de beloftes, het is dus iemand voor de toekomst.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2193
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:10
    Zwolle heeft de afgelopen jaren bijna alleen spelers uit de Nederlandse competitie gehaald. Deze zomer ook weer: Hamer, Flemmings, Elbers, van Duinen, van Crooy, Leemans en Lachman. Totale onzin kritiek.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:17
    We hebben misschien wel de meest Nederlandse selectie van Nederland, dus zijn commentaar slaat echt nergens op.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:57
    Kom maar ons
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:58
    Dacht ff dat het om Isimat ging haha.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws