Nijland moet Robben afzeggen: De familie Robben treft geen enkele blaam

    Nijland moet Robben afzeggen: "De familie Robben treft geen enkele blaam"

    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:56

    Bij FC Groningen lukt de laatste weken weinig. Hans Nijland, algemeen directeur van de eredivisionist, maakt vrijdag bekend dat het Topsport Zorgcentrum niet vernoemd kan worden naar Arjen Robben.

    De officiële opening van het gebouw is zaterdag, maar Robben wordt niet de naamgever en zal ook niet aanwezig zijn. "We lopen aan tegen de ongelooflijke complexiteit die aan de naamgevingsrechten van een sportcomplex of stadion ten grondslag liggen", aldus Nijland tegen RTV Noord. "Ik ben op niemand boos en ik neem niemand iets kwalijk, maar spijtig is het wel dat dit niet door kan gaan."

    Nijland vind het 'jammer' dat er een kink in de kabel is genomen. Onduidelijk is waar het precies mis is gegaan. "De familie Robben treft geen enkele blaam", benadrukt de Groningen-directeur. "De gesprekken die wij met Arjen en zijn familie voeren blijven vertrouwelijk, maar met de verstandhouding tussen FC Groningen en de familie Robben is niets mis."

    Vooropig blijft het TopsportZorgCentrum als werktitel bestaan, maar Groningen sluit niet uit dat het gebouw in de toekomst toch nog eens naar Robben vernoemd zal worden.

    Plaats een reactie

    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:02
    Ongelooflijk dat het hier zo,n probleem is
    Wat hebben wij weinig sympathie voor Helden te gek voor woorden .
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:04
    Hard werken wordt niet meer beloond
    Vind ik leuk
    Farmer +12012
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:06
    Commercieel opportunisme regeert!
    Op het juiste momentje, even je vinger in het juiste kontgat omhoog drukken, en je beurt meer, als dat je met 20 man, een leven lang ploetert...
    Vind ik leuk
    imho +761
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:44
    Het Koeman-complex was commercieel misschien ook een mooie naam. allitereert lekker :)
    Maar die heeft/ hebben al een eigen tribune natuurlijk.


    De Martin Drent-tent met daarin het Tom Hiariej-cafe was ook een suggestie, maar had het niet gehaald
    Vind ik leuk
    Farmer +12012
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:05
    Op vergelijkbare wijze heeft men in Amsterdam toch ook zo'n drama meegemaakt? Dat ging dan wel om een compleet stadion, en niet een bijgebouw, maar het ging ook over een legendarische voetballer.

    Welkom in de moderne voetballerij(maatschappij?), waar alleen geld telt, en alles wordt tegengewerkt door belangenverstrengelingen, en commerciële exploitatie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:51
    Geef het dan de naam het ZorgvoorPadtcentrum
    Vind ik leuk
    jari4ever +1178
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:34
    Wat een verheerlijking van robben bij Groningen hoeveel wedstrijden heeft die in het 1e gevoetbald ???
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12960
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:27
    Volgens wikipedia waren dat er 46, maar hij heeft ook 4 jaar in de jeugdopleiding gezeten en is geboren in een klein dorpje dat 10 km boven Groningen ligt.
    Dus vandaar de verheerlijking denk ik. Hij is toch één van de beste ter wereld geweest, o.a een keer 4e geworden bij de Ballon Do’r.
    11x landskampioen geworden, 12 nationale bekers, 1x Champions League, 1x de UEFA super cup, 1x de Wereldbeker en met Oranje een keer 2e en een keer 3e geworden op een WK.
    Deze man wordt in Groningen als een held gezien.
    Vind ik leuk
    jari4ever +1178
    zaterdag 13 oktober 2018 om 05:53
    Dat klopt idd hij is ook geweldig ....maar ik vind het niet echt een mister Groningen. .
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12960
    zaterdag 13 oktober 2018 om 07:42
    Nee, maar dat komt omdat hij voor de rest niks heeft bereikt met FC Groningen en daar geen hoogtepunten heeft beleefd.
    Voor hun is het een speler uit de eigen jeugdopleiding die de wereldtop heeft gehaald en een echte Groninger, snap best dat ze daar trots op zijn.
    Daarnaast voelt Robben zich ook een echte Groninger en heeft hij veel met de club zelf. Hij woont zelfs in Groningen en zn vader zit bij de technische staf van de club, dus misschien is het toch stiekem wel een beetje “mister Groningen”.
    Vind ik leuk
    Farmer +12012
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:03
    "complexiteit van naamgevingsrechten" Tja.. dát kan natuurlijk ook alleen maar in Nederland.
    Zo veel regeltjes, en zó veel partijtjes die er bij betrokken zijn, iedereen moet een vinger-in-de-pap hebben, en iedereen moet er een slaatje uit slaan.

    Misschien een idee voor Nijland om eventjes te vragen bij zijn oude vriend Veldmate, of hij iets weet over hoe ze in Amsterdam het uiteindelijk toch nog er door gekregen hebben.(En dat ging om het héle stadion! Dit puur om een bijgebouw.... )

    Maar goed, t is weer iets négatiefs om op te zagen. Al zegt dit helemaal niks over de gangen van zaken bij FC Groningen zelf.

    VP is weer eens lekker bezig, zoals we gewend zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:37
    Er staat toch niet dat FC Groningen de schuld krijgt?

    Dit gaat om de financiering van het gebouw en dat geld word geleend. Dus de bank of iets dergelijks, bepaald dan mede de regels.
    Vind ik leuk
    HanV +4284
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:17
    Het is niet het gebouw van FC Groningen, als je het deelt met anderen kun je beter eerst met die anderen overleggen voordat je het als voorstel publiek bekend maakt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:44
    Wat wordt d'r de laatste tijd flink geouwehoerd m.b.t. naamgeving. Besef eens eindelijk dat de eerste prioriteit ligt bij de prestatie van FC Groningen. En dat is raar maar waar..... huilen met de pet op. Danny Buys en het Bestuur moet eens een keer opstappen. Ga eerst een nieuwe goede trainer aanstellen. En dat blijft voor mij nog steeds JOS LUHUKAY. Een trainer die bij diverse Duitse Bundesliga clubs heeft gepresteerd dat de clubs aan het eind van het seizoen gestegen zijn op de ranglijst en of gepromoveerd. Voor FC Groningen is het somber gestemd en ziet d'r ook niet naar uit dat d'r verandering komt. Ik vrees degradatie. Dat kan en wil je toch niet accepteren. Een club met trouwe aanhangers en momenteel in de staart van de ranglijst. Neem JOS LUHUKAY. Die brengt verandering; die brengt bevrijding.
    Vind ik leuk
    rexxo +861
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:43
    Één van de zo niet de grootste sportheld van Groningen en dan kan dit niet?
    Wie er ook als derde partij tussen zit zou dit toch moeten fixen.
    De naam Arjen Robben wordt vaak in 1 adem genoemd met de stad.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:02
    Iedereen heeft gelukkig alweer een ( bij voorkeur negatieve) mening zie ik.
    Is er al iemand die er over nagedacht heeft dat Arjen Robben zelf (Of een zaakwaarnemer of andere boef) zijn naam ter bescherming heeft laten "beveiligen"? Een soort portretrecht voor namen? Net als dat je niet zomaar alles Feyenoord, Opel of Albert Heyn kunt noemen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:17
    Weer een flop van het bestuur. De gifbeker is nog niet leeg.
    Vind ik leuk
    Pieterv14 +444
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:18
    Wel gek dat ze haar eigen stadion regelmatig van naam laten veranderen. Dus wat een onzin van Nijland. Ze kennen de procedure toch?!
    Vind ik leuk
    Socrates +635
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:29
    Precies, wat een lulverhaal. Een kundig bestuurder bestudeert eerst de procedures en veroorzaakt geen reuring voordat hij weet waarover hij praat. Dat zal het dus wel niet zijn. Afschuiven van verantwoordelijkheid heet dat.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 19:31]
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    zaterdag 13 oktober 2018 om 08:48
    Die Nijland had beter een goede deal kunnen maken om Robben naar Groningen te halen in de vorm van een goed bonussysteem. Hadden de sponsoren in de rij gestaan en de tribunes waarschijnlijk vol en was de teloorgang van Bayern deze jongen bespaart gebleven. Sportcentrum vernoemen naar Robben, hoezo?
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 17:02
    Volgens mij is er al een zorgcentrum naar Arjen vernoemd, op Robbeneiland!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws