Nijland moet Robben afzeggen: De familie Robben treft geen enkele blaam

Nijland moet Robben afzeggen: "De familie Robben treft geen enkele blaam"

Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 16:56vr 12-10-2018 om 16:56

Bij FC Groningen lukt de laatste weken weinig. Hans Nijland, algemeen directeur van de eredivisionist, maakt vrijdag bekend dat het Topsport Zorgcentrum niet vernoemd kan worden naar Arjen Robben.

De officiële opening van het gebouw is zaterdag, maar Robben wordt niet de naamgever en zal ook niet aanwezig zijn. "We lopen aan tegen de ongelooflijke complexiteit die aan de naamgevingsrechten van een sportcomplex of stadion ten grondslag liggen", aldus Nijland tegen RTV Noord. "Ik ben op niemand boos en ik neem niemand iets kwalijk, maar spijtig is het wel dat dit niet door kan gaan."

Nijland vind het 'jammer' dat er een kink in de kabel is genomen. Onduidelijk is waar het precies mis is gegaan. "De familie Robben treft geen enkele blaam", benadrukt de Groningen-directeur. "De gesprekken die wij met Arjen en zijn familie voeren blijven vertrouwelijk, maar met de verstandhouding tussen FC Groningen en de familie Robben is niets mis."

Vooropig blijft het TopsportZorgCentrum als werktitel bestaan, maar Groningen sluit niet uit dat het gebouw in de toekomst toch nog eens naar Robben vernoemd zal worden.

Plaats een reactie

Farmer +13288
vrijdag 12 oktober 2018 om 17:03
"complexiteit van naamgevingsrechten" Tja.. dát kan natuurlijk ook alleen maar in Nederland.
Zo veel regeltjes, en zó veel partijtjes die er bij betrokken zijn, iedereen moet een vinger-in-de-pap hebben, en iedereen moet er een slaatje uit slaan.

Misschien een idee voor Nijland om eventjes te vragen bij zijn oude vriend Veldmate, of hij iets weet over hoe ze in Amsterdam het uiteindelijk toch nog er door gekregen hebben.(En dat ging om het héle stadion! Dit puur om een bijgebouw.... )

Maar goed, t is weer iets négatiefs om op te zagen. Al zegt dit helemaal niks over de gangen van zaken bij FC Groningen zelf.

VP is weer eens lekker bezig, zoals we gewend zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 17:37
Er staat toch niet dat FC Groningen de schuld krijgt?

Dit gaat om de financiering van het gebouw en dat geld word geleend. Dus de bank of iets dergelijks, bepaald dan mede de regels.
Vind ik leuk
HanV +5101
vrijdag 12 oktober 2018 om 20:17
Het is niet het gebouw van FC Groningen, als je het deelt met anderen kun je beter eerst met die anderen overleggen voordat je het als voorstel publiek bekend maakt.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 17:44
Wat wordt d'r de laatste tijd flink geouwehoerd m.b.t. naamgeving. Besef eens eindelijk dat de eerste prioriteit ligt bij de prestatie van FC Groningen. En dat is raar maar waar..... huilen met de pet op. Danny Buys en het Bestuur moet eens een keer opstappen. Ga eerst een nieuwe goede trainer aanstellen. En dat blijft voor mij nog steeds JOS LUHUKAY. Een trainer die bij diverse Duitse Bundesliga clubs heeft gepresteerd dat de clubs aan het eind van het seizoen gestegen zijn op de ranglijst en of gepromoveerd. Voor FC Groningen is het somber gestemd en ziet d'r ook niet naar uit dat d'r verandering komt. Ik vrees degradatie. Dat kan en wil je toch niet accepteren. Een club met trouwe aanhangers en momenteel in de staart van de ranglijst. Neem JOS LUHUKAY. Die brengt verandering; die brengt bevrijding.
Vind ik leuk
rexxo +6747
vrijdag 12 oktober 2018 om 18:43
Één van de zo niet de grootste sportheld van Groningen en dan kan dit niet?
Wie er ook als derde partij tussen zit zou dit toch moeten fixen.
De naam Arjen Robben wordt vaak in 1 adem genoemd met de stad.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 19:02
Iedereen heeft gelukkig alweer een ( bij voorkeur negatieve) mening zie ik.
Is er al iemand die er over nagedacht heeft dat Arjen Robben zelf (Of een zaakwaarnemer of andere boef) zijn naam ter bescherming heeft laten "beveiligen"? Een soort portretrecht voor namen? Net als dat je niet zomaar alles Feyenoord, Opel of Albert Heyn kunt noemen?
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 19:17
Weer een flop van het bestuur. De gifbeker is nog niet leeg.
Vind ik leuk
Pieterv14 +543
vrijdag 12 oktober 2018 om 19:18
Wel gek dat ze haar eigen stadion regelmatig van naam laten veranderen. Dus wat een onzin van Nijland. Ze kennen de procedure toch?!
Vind ik leuk
Socrates +721
vrijdag 12 oktober 2018 om 19:29
Precies, wat een lulverhaal. Een kundig bestuurder bestudeert eerst de procedures en veroorzaakt geen reuring voordat hij weet waarover hij praat. Dat zal het dus wel niet zijn. Afschuiven van verantwoordelijkheid heet dat.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 19:31]
Vind ik leuk
peinke +2253
zaterdag 13 oktober 2018 om 08:48
Die Nijland had beter een goede deal kunnen maken om Robben naar Groningen te halen in de vorm van een goed bonussysteem. Hadden de sponsoren in de rij gestaan en de tribunes waarschijnlijk vol en was de teloorgang van Bayern deze jongen bespaart gebleven. Sportcentrum vernoemen naar Robben, hoezo?
Vind ik leuk
DeNeutrale +181
zaterdag 13 oktober 2018 om 17:02
Volgens mij is er al een zorgcentrum naar Arjen vernoemd, op Robbeneiland!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws