Dordrecht mist vaste waarde door modellenwerk: Het staat in zijn contract

Dordrecht mist vaste waarde door modellenwerk: "Het staat in zijn contract"

Gepubliceerd: zaterdag 13 oktober 2018 om 15:48za 13-10-2018 om 15:48

FC Dordrecht blijkt een professioneel model in de selectie te hebben. Lewis Montsma moest deze week naar Londen en ontbrak daarom vrijdagavond in de competitiewedstrijd tegen FC Den Bosch (1-0 verlies).

"Ja, Lewis Montsma...", grijnst trainer Gérard de Nooijer tegenover FOX Sports. "Hij is een paar dagen in Londen geweest en moest daar een modeshow lopen. Dat hebben we toegestaan. Het staat ook in zijn contract, dus we hebben een model."

De Nooijer zette Montsma dit seizoen in zeven van de negen competitiewedstrijden in de basis. "Hij zal als model wel meer verdienen dan bij Dordrecht, maar hij vindt voetbal nog te leuk. Hij doet het prima bij ons, dus ik hoop wel dat nog even hier blijft."

Montsma is een twintigjarige verdediger, die aan zijn eerste seizoen in het betaald voetbal bezig is. Hij speelde in de jeugd van AFC, sc Heerenveen en SC Cambuur. Dit jaar werd Montsma ontdekt door modefotograaf Philip Riches, waarna hij vorige maand een modeshow liep van het wereldberoemde Britse merk Burberry.

Plaats een reactie

Zultkop +6731
zaterdag 13 oktober 2018 om 15:53
De Nederlandse cr7
Vind ik leuk
jamesquinn +4216
zaterdag 13 oktober 2018 om 15:54
Tja, KKD spelers zullen toch op een manier een beetje bij moeten beunen.
Vind ik leuk
Degier +2037
zaterdag 13 oktober 2018 om 15:57
Een modelprof dus.
Vind ik leuk
The Iceman +17961
zaterdag 13 oktober 2018 om 16:01
Ook wel een ekte mooiboy met zo’n stukje tape om z’n pols.
Vind ik leuk
Degier +2037
zaterdag 13 oktober 2018 om 16:11
Hij vindt het nog steeds leuker om tegen minimumloon voor de Schapekoppen te voetballen, dan om fulltime als model te werken en veel meer geld te gaan verdienen. Prima toch van zo'n jongen. Hij had zelfs al zijn modellenwerk afgehouden tot de volgende vakantie.
Vind ik leuk
Thobar +4661
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:26
Kiest als verdediger waarschijnlijk ook altijd voor de mooie oplossing.
Vind ik leuk
Mall00t +5617
zaterdag 13 oktober 2018 om 16:11
Montsma deed gisteren wel degelijk mee, hij werd na afloop zelfs nog geïnterviewd door Fox. VP heeft dus weer eens niet zitten opletten.
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 16:15
Tja.... Hij geeft zelf aan zijn focus op het voetbal te zetten, maak het dan gewoon waar :) prima jongen niks mis mee..
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 16:36
De een heeft een friettent, de ander een shoarmazaak.. en onze montsma is model.. Alles kan in t voetbal:)
Vind ik leuk
Emmenaar +824
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:00
Een modelprof.
Vind ik leuk