Van der Vaart ziet opvallende Oranje-basisspeler: Ik vind het een verrassing

    Van der Vaart ziet opvallende Oranje-basisspeler: "Ik vind het een verrassing"

    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:26

    Rafael van der Vaart heeft zijn twijfels over Marten de Roon in het Nederlands elftal. De controlerende middenvelder van Atalanta Bergamo heeft een basisplaats tegen Duitsland.

    "Ik vind het een verrassing", oordeelt Van der Vaart bij de NOS. "Heel vaak heb ik hem niet zien spelen, maar ik hoor overal dat hij een balafpakker is. Dan raak je hem ook vaak kwijt. Het gaat erom dat je balvast bent. Het is het Nederlands elftal, het állerhoogste niveau."

    De Roon krijgt van bondscoach Ronald Koeman de voorkeur boven Kevin Strootman. "Heel pijnlijk", vindt Van der Vaart. "Dat moet je wel constateren. Hij heeft geen goede interlands gespeeld, maar wordt toch opgeroepen. Dan valt er eentje (Pablo Rosario, red.) weg en speelt hij nog niet. Het is keihard voor zo'n jongen."

    Van der Vaart zou om opheldering vragen bij Koeman. "Dat kan hij op een nette manier doen. Hij is aanvoerder geweest en bij zijn team (Olympique Marseille, red.) speelt hij altijd goed. Dan hoop je natuurlijk op meer vertrouwen."

    Poll

    Wie zou jij de voorkeur geven?

    (768 stemmen)

    Plaats een reactie

    Leonardus +102
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:31
    Jorrit Hendrickx
    Vind ik leuk
    Bdog +5815
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:35
    Controlerende middenvelder van PSV!

    Nu ik.

    Adolf Hitler.........

    Leuk spel
    Vind ik leuk
    Degier +467
    zaterdag 13 oktober 2018 om 21:35
    CV van het Duitse Elftal?
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:40
    Heeft niks in oranje te zoeken
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:33
    Iedereen die kijkt naar Nederland - Duitsland wens ik oprecht veel plezier.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:37
    Nou ik zou als Feyenoord fan wel kijken

    Hier wordt nog gevoetbald
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:35
    Verrast en het is nog geen eens sinterklaas
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:36
    Strootman is einde verhaal

    Selecteer hem dan ook niet meer, alleen maar pijnlijk voor die jongen
    Vind ik leuk
    Romario9 +11841
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:36
    “Ik hoor overal dat hij een balafpakker is. Dan raak je hem ook vaak kwijt. Het gaat erom dat je balvast bent.” oké Raffie, wat een gelul weer. Denk je dat Oranje 100% balbezit heeft dan?
    Vind ik leuk
    Bdog +5815
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:38
    Die man heeft nog minder hersenen dan een...........
    Vind ik leuk
    Romario9 +11841
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:39
    Kaassouflé?
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2257
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:37
    van de Beek
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:41
    Ja, verbaast me ook

    Maar je moet als bondscoach tenminste 1 verassing opstellen, anders profileer je je niet

    Van Roon? geen idee, maar als hij in het dienst van de anderen kan spelen als stofzuiger kan hij best van waarde zijn

    En Willy van de Kerkhof was de ultieme stofzuiger, hij moet alleen niet praten.. alleen zoemen..
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1926
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:37
    Van de Vaart jonge ga een kroket kopen 😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:42
    Frikandel

    Kroket was Kramer
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:40
    Haha, "dat betekent ook dat je 'm vaak kwijt bent".

    "Maar ik heb 'm niet vaak zien spelen".

    Echt, leuke gast hoor. Maar zinnig over voetbal praten is wel lastig voor 'm.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 20:40]
    Vind ik leuk
    rexxo +1381
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:43
    moved
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 20:48]
    Vind ik leuk
    soksa +1553
    zaterdag 13 oktober 2018 om 21:10
    'Het is een balafpakker, dus dat betekent dat je hem ook vaak kwijtraakt'

    Is hij serieus? Dit is toch werkelijk waar een extreem vreemde/domme uitspraak? Je raakt toch per defintie de bal een aantal keer kwijt in de wedstrijd? Al speel je zelf nog zo goed. Dus dan is toch handig als je een balafpakker op het middenveld hebt? Of snap ik nu gewoon totaal niet wat hij bedoelt?
    Vind ik leuk
    Romario9 +11841
    zaterdag 13 oktober 2018 om 21:37
    Of hij probeert een Cruijffiaanse uitspraak te doen
    Vind ik leuk
    soksa +1553
    zaterdag 13 oktober 2018 om 22:27
    Wellicht. Maar dan faalt hij jammerlijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 21:36
    Strootman heeft na 2 zware blessure s zijn niveau nooit meer gehaald. PUNT
    Vind ik leuk
    Happy +12
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:26
    De roon de beste van de avond. Geweldig gespeeld. Een stofzuiger zonder veel overtreding te maken. Strootman heel vervelend maar heeft nl elftal alleen maar moeite mee als hij speelt.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9556
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:48
    Eindelijk werd er weer een schaal uitgereikt in de arena aan VDV 😂
    Vind ik leuk
    Nashua +6920