Cillessen reageert op incident met Uth: 'Niet bewust. Ik zag Babel diep gaan'

    Cillessen reageert op incident met Uth: 'Niet bewust. Ik zag Babel diep gaan'

    zondag 14 oktober 2018 om 08:42

    Jasper Cillessen zorgde zaterdagavond voor één van de meest opvallende momenten van Nederland-Duitsland. De doelman uit Groesbeek legde in de eerste helft aan voor een vrije trap en raakte vervolgens debutant Mark Uth vol in de rug.

    Emile van de Sande
    AMSTERDAM

    De oud-spits van sc Heerenveen en Heracles Almelo ging vervolgens gestrekt. "Het was niet bewust. Als ik hem probeer te raken, dan lukt dat mij waarschijnlijk niet", reageert de lachende Cillessen in gesprek met VoetbalPrimeur op het incident. "Ik zag Ryan Babel diep lopen en ik wilde de bal lang spelen. Maar ik raak hem."

    Het incident leidde tot een klein opstootje tussen de twee, die echter al snel weer de vrede tekenden. "Een handje na afloop? Ik heb Uth na de wedstrijd niet meer gezien, maar in de rust wel." Cillessen vraagt zich af wat er zou zijn gebeurd als hij de spits niet had geraakt. "Ik had Ryan vrij voor Manuel Neuer kunnen zetten."

    Bekijk ook: Debutant Uth loopt in de weg bij vrije trap Cillessen en wordt 'neergeschoten'

    Poll

    Terecht dat Cillessen de eerste Oranje-doelman is?

    (3032 stemmen)

    Plaats een reactie

    psvfan1913 +1976
    zondag 14 oktober 2018 om 08:46
    100% de beste keeper van oranje voor de komende jaren!
    Vind ik leuk
    Benniewies +956
    zondag 14 oktober 2018 om 10:07
    Mee eens
    Vind ik leuk
    MichPSV +8761
    zondag 14 oktober 2018 om 08:46
    Cillessen is gewoon de beste keeper voor Nederland daar moet je gewoon eerlijk in zijn.
    Vind ik leuk
    PSV noord +1172
    zondag 14 oktober 2018 om 11:58
    Eens, behalve bij penals. Dit moment uit het artikel en de grabbelbal waren wel echte Zoetjes.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 08:46
    Speelstijl van PSV werkt dus ook voor oranje
    Vind ik leuk
    Olfie +4459
    zondag 14 oktober 2018 om 08:54
    PSV met de Ligt en van Dijk als centraal duo zou ook werken ;)
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    zondag 14 oktober 2018 om 09:21
    Ja laf spel. Geen zak aan
    Vind ik leuk
    Nuance +9226
    zondag 14 oktober 2018 om 09:33
    Tegen Duitsland, niks mis mee.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    zondag 14 oktober 2018 om 09:36
    Okay ze hebben gewonnen, maar heb je nu echt het idee dat ze weer aan de wereldtop komen? Gisteren voelt meer als geluk dan kunde. Ik hou mijn hart vast.
    Vind ik leuk
    Benniewies +956
    zondag 14 oktober 2018 om 10:08
    Zou je hart in je lichaam houden
    Vind ik leuk
    Mo +11699
    zondag 14 oktober 2018 om 10:10
    Je speelt tegen Duitsland man wat verwacht je haha, dat je die even van de mat tikt? Duitsland had minimaal 2/3 keer moeten scoren maar Nederland heeft het gewoon goed gedaan.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    zondag 14 oktober 2018 om 10:17
    Nee dat zeker niet. Maar iedereen is gelijk zo lirisch. Mij hebben ze echt nog niet overtuigd.
    Vind ik leuk
    John Garp +1807
    zondag 14 oktober 2018 om 10:58
    Eens. Maar wel blij met de uitslag en de effectieve counters.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    zondag 14 oktober 2018 om 11:03
    Goed voor het vertrouwen… maar ik hoop niet dat we daarin moeten gaan vervallen. Dan is het dieptepunt voor ons Nederlandsvoetbal echt bereikt.
    Vind ik leuk
    danny9874 +2396
    zondag 14 oktober 2018 om 12:29
    Dat dieptepunt is al meerder malen voorgekomen :(
    Vind ik leuk
    Benniewies +956
    zondag 14 oktober 2018 om 10:18
    Dat hebben we zeker
    Vind ik leuk
    pietprecies +6377
    zondag 14 oktober 2018 om 11:30
    Nee maar het is wel realistisch spel, daarmee zorgde Van Gaal op het WK ook nog bijna voor een grote verrassing door met 5 verdedigers te gaan spelen.

    Dit Oranje is op de goede weg maar het is gewoon geen tiki taka machine en met snelle buitenspelers zoals we nu hebben is dit gewoon het slimste wat je kan doen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 12:07
    Laat die Koeman zich geen Cruijff-adept noemen. Hij draait zich om in zijn graf.
    Vind ik leuk
    Nuance +9226
    zondag 14 oktober 2018 om 13:19
    Tuurlijk zijn ze er nog lang niet. Duitsers hadden makkelijk 3 of 4 keer kunnen scoren. De Ligt is te traag op dit niveau. Dumfries is snel en sterk maar positioneel zwak. Blind fysiek niet sterk genoeg, en traag. Tactisch wel uitstekend. Wijnaldum gaat alle kanten op, soms zo dom, maar de goal was top. Hij is wel redelijk compleet. De Roon verraste me, wat een gifkikker en balafpakker. Frenky ietsjes minder dan normaal, maar vrijwel altijd controle. Moet fysiek stappen maken.
    Kortom hier kunnen we verder mee.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 13:20]
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    zondag 14 oktober 2018 om 13:22
    Ben ik met je eens. Wijnaldum wel de man vand e wedstrijd
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 12:42
    Resultaat telt. Geen balletjes breed en terug op de keeper
    Vind ik leuk
    Luiehond +1984
    zondag 14 oktober 2018 om 08:47
    Stiekem wou hij hem op zijn hoofd raken!
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 08:47
    Al moet hij wel aan de scherpte van zijn uittrappen werken. Veel ballen komen niet aan.
    Voor de rest gewoon de beste keeper die we hebben.

    Vind ik leuk
    PSV noord +1172
    zondag 14 oktober 2018 om 12:00
    Is dat niet vooral omdat er weinig lengte staat? Memphis won geen duel om de hoge bal.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 13:42
    Nee hij had dat bij Ajax al dat verre ballen niet aankomen.
    Vind ik leuk
    Foden +4686
    zondag 14 oktober 2018 om 08:53
    De meeste posities staan nu wel vast denk ik. Alleen linksback en de buitenspelers niet. Ik denk ook dat het beter is om met De Vrij te beginnen, want die heeft meer ervaring.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    zondag 14 oktober 2018 om 09:22
    Ik vind de rechtsback positie ook niet ingevuld. Leuke voorzetten maar een drama achterin. Een hele vreemde speler is het.
    Vind ik leuk
    tikkitrug +813
    zondag 14 oktober 2018 om 08:53
    Tuurlijk wilde hij hem raken. Zeg het gewoon eerlijk. Moet die Uth maar niet zo irritant doen. Zat er keurig op!
    Vind ik leuk
    Pazienza +149
    zondag 14 oktober 2018 om 08:54
    Altijd al gezegd dat dit de beste keeper is die we hebben op dit moment. Zoet speelt misschien wel wekelijks, maar geloof mij van een training met messi en suarez en coutinho leer je meer dan wedstrijdjes keepen in de eredivisie. Cillessen heeft prima reflexen en probeert op te bouwen. Alleen zijnd uittrappen inderdaad mogen wel stukken beter! Kunt niet alles hebben ;)
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:05
    Cillessen is waarschijnlijk de beste keuze maar is te lachoniek. Bijna op het randje van arrogant. Neemt ballen aan die van z'n voet springen liep gelukkig goed af en laat zich kloppen in een luchtduel in de 5 meter. Hij dacht ik hoef niet zo hoog te springen om die bal te pakken....maar Draxler kwam een stuk hoger dan onze doelman. Maar ja we hebben gewoon niet beter.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 09:05]
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1858
    zondag 14 oktober 2018 om 09:05
    Beste PSV fans. Ik begrijp dat jullie Jeroen Zoet graag in de basis zien staan bij oranje maar Jesper Cillissen (ondanks dat hij op de bank zit bij Barcelona) de beste keeper is op dit moment. Dat heeft hij gisteren tegen Duitsland weer bewezen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 09:06]
    Vind ik leuk
    rexxo +1378
    zondag 14 oktober 2018 om 09:19
    Ze winnen (met 3-0 )van de aartsvijand sinds 16 jaar en er wordt geklaagd.
    Klagen over de keeper zijn uittrappen en gedrag??? Die speler begon slecht, die gaf een slechte bal, die begon slordig, etc.etc. Beter kijkt men naar de positieve dingen en neem dat als basis ipv zeuren over de dingen die fouten gingen. Duitsland is een beetje van slag maar het blijft een top team, het is gewoon een geweldige prestatie winnen van de Oosterburen. Het lijkt dat clubvoorkeur een rol speelt bij het oordeel van spelers.
    Vind ik leuk
    baboushka +1420
    zondag 14 oktober 2018 om 09:55
    Idd triest. Wat maakt het mij uit als er geen enkele speler van mijn club in de basis staat. Beste Team opstellen. En gisteren gewoon keihard gewerkt. En laf voetbal? Jij snapt of wil het niet snappen. Kwamen goed weg maar een mooie pot om te kijken.
    Vind ik leuk
    100%PSV +3343
    zondag 14 oktober 2018 om 09:24
    Cillessen is de onbetwiste nr. 1 in Oranje. Echter die nare trekjes, zoals hij gisteren ook weer liet zijn na het voorval met Uth, moet Cillessen nog hard aan werken.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3276
    zondag 14 oktober 2018 om 09:33
    Slechte traptechniek als je Uth raakt ipv hem ernaast trapt omdat je iemand diep ziet gaan.
    Vind ik leuk
    harryheck +1445
    zondag 14 oktober 2018 om 09:54
    Ja ja Cillessen, jij gelooft jezelf??? Kom op man, wees tenminste eerlijk!!!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21622
    zondag 14 oktober 2018 om 10:34
    Boeit ook niet. Uth heeft een groot hoofd, niet te missen.
    Vind ik leuk
    hantayo +1098
    zondag 14 oktober 2018 om 10:40
    Duidelijk opzet!
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2468
    zondag 14 oktober 2018 om 11:07
    Wel apart dat Uth überhaupt in aanmerking komt voor het Duitse elftal.. zelfs in Nederland met 60 miljoen minder inwoners zou hij niet in aanmerking komen..
    Vind ik leuk
    Echt? +3827
    zondag 14 oktober 2018 om 12:33
    Eerlijk is eerlijk, gisteren bijna foutloos
    Vind ik leuk
    Just Nuts +257
    zondag 14 oktober 2018 om 12:39
    Dat lachje op zijn gezicht nadat het voorval voorbij was zegt mij dat de wedstijd mentaal vlak gewonnnen was
    Vind ik leuk
    Caniggia +896
    zondag 14 oktober 2018 om 16:02
    Nou ja zelfs al zou Cilissen helemaal niet meer keepen dan is hij nog steeds de beste
    Vind ik leuk
    FRFC'08 +73
    maandag 15 oktober 2018 om 09:48
    Cillessen is echt niet bovenmate beter dan bv een Zoet hoor. Tis gewoon een kwal.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws