Buitenlandse media geïmponeerd, Belgen gereserveerd: 'Meer weerstand in Brussel'

    Buitenlandse media geïmponeerd, Belgen gereserveerd: 'Meer weerstand in Brussel'

    zondag 14 oktober 2018 om 09:35

    De 3-0 van zaterdagavond is niet alleen in Nederland en Duitsland onderwerp van gesprek. Ook in andere Europese landen wordt volop stilgestaan bij de grootste Oranje-zeg op de Oosterburen ooit. VoetbalPrimeur maakt een rondje langs diverse Europese media.

    Het Spaanse AS spreekt van een 'dik verdiende' overwinning. 'Die Mannschaft schudt op zijn grondvesten: het elftal van Joachim Löw werd overvleugeld door het jonge elftal van Ronald Koeman.' Volgens de Spaanse krant begon Oranje voorzichtig, maar begon het daarna in een resultaat te geloven. 'Toni Kroos en de zijnen wisten niet hoe ze de Nederlandse raketten Memphis Depay en Ryan Babel tegen moesten houden en Duitsland leed schipbreuk.'

    Het Laatste Nieuws bleek iets gereserveerder. 'Nederland speelde bij wijlen aardig, Duitsland voetbalde op het niveau van haar WK: bijzonder matig', schrijft de Belgische ochtendkrant. HLN stelt vast dat Oranje zich prettig voelt wanneer het op de counter kan spelen en blikt alvast vooruit op de oefenwedstrijd tegen België van dinsdagavond. 'Oranje komt dan weer met veel vertrouwen naar Brussel afgezakt voor de oefenpot met onze Rode Duivels. Iets zegt ons dat Nederland dan wel meer weerstand zal krijgen...'

    The Sun was diep onder de indruk van Liverpool-verdediger Virgil van Dijk. 'De aanvoerder heerste als een maarschalk en leidde Oranje naar een clean sheet.' Volgens de Britse boulevardkrant heeft bondscoach Ronald Koeman met zijn ploeg een stap in de goede richting gezet. 'Oranje oogt georganiseerd en laat bij vlagen uitstekend voetbal zien.'

    La Gazzetta dello Sport tenslotte heeft een 'paradoxale' wedstrijd gezien. 'In de tempel van Johan Cruijff legde het voetballend vermogen van Duitsland het af tegen de fysieke kracht van Nederland.' Volgens de roze sportkrant had de uitslag nog veel hoger uit kunnen vallen dan 3-0. 'De rushes van Memphis Depay, Georginio Wijnaldum en Quincy Promes in de slotfase waren te veel voor het angstige Duitsland.'

    Lees meer over:NederlandNederland

    Poll

    Gaat Koeman Oranje naar het EK 2020 leiden?

    (9148 stemmen)

    Plaats een reactie

    AllAdIn +18103
    zondag 14 oktober 2018 om 09:40
    Ligt het aan mij of is het gewoon heerlijk om vandaag alle topics over Oranje te lezen?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5439
    zondag 14 oktober 2018 om 09:51
    Gevoel van trots op Oranje maakt zich eindelijk weereens meester van mij.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:52
    We mogen eindelijk weer eens een beetje gaan denken aan een eind toernooi na zoveel jaar niks! Maar ik mag toch wel hopen dat Koeman nu zo langzamerhand weet met welke 11 vaste jongens hij gaat spelen , zo dat er vastigheden in het elftal gesmeed kunnen worden. Dan kunnen we straks echt genieten van Oranje Leeuw.
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zondag 14 oktober 2018 om 10:20
    Moet zeggen dat ik ook een verzameling leuke jonge spelers zie die nu veelal in Nederland actief zijn. Als je 4 jaar verder bent zullen die nog vele stappen gemaakt hebben. Er zit nog veel rek in. Zie nu ook voor het eerst de toekomst rooskleurig in.
    Vind ik leuk
    Benniewies +964
    zondag 14 oktober 2018 om 09:55
    Ik wacht nog op Frenkie en de Ligt nieuws
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 10:48
    Wordt je niet moe van jezelf. Pfffff
    Vind ik leuk
    Benniewies +964
    zondag 14 oktober 2018 om 11:03
    Wat dan? Toch lachen om 80 miljoen
    Vind ik leuk
    Henk020 +69
    zondag 14 oktober 2018 om 09:59
    Dat ligt niet aan jou, maar aan Voetbalprimeur!
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3210
    zondag 14 oktober 2018 om 12:13
    Ligt niet aan jou vriend 😄
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18103
    zondag 14 oktober 2018 om 12:22
    Oh gelukkig! 😁
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1992
    zondag 14 oktober 2018 om 09:40
    Alle kranten positief en de Belgen weer zuur. Zegt ook alweer genoeg. Lijkt me heerlijk als we die ook een keer kunnen aanpakken.
    Vind ik leuk
    jorginho +96
    zondag 14 oktober 2018 om 09:51
    Belgen zuur? Realistisch.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1992
    zondag 14 oktober 2018 om 09:52
    Ze betichten ons vaak van arrogantie maar na 2 eindrondes lijkt het alsof er een elftal vol goden staat daar. Buiten dat lijkt me dat ze even wat anders aan hun hoofd hebben aangezien er genoeg aan de hand is op de Belgische velden.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +910
    zondag 14 oktober 2018 om 10:01
    Idd...wat hebben die Belgen dan gewonnen de laatste zeg 25 jaar?
    Oh ja, 3de plek op WK.
    In de Europese toernooien, geen enkele rol.
    Ze riepen daar dat ze laatste EK en WK wel ff zouden winnen....
    Beetje bescheidenheid daar bij die Friet vreters....
    Vind ik leuk
    Gavv +937
    zondag 14 oktober 2018 om 10:24
    Kom kom, Wat is er nu zo extreem arrogant als men zegt dat Nederland meer weerstand gaat krijgen dinsdag ? Toch gewoon de waarheid (tenzij we een complete off day zouden hebben) want België is op dit moment gewoon sterker als een dolend Duitsland.

    Tis niet omdat we als Belg, terecht gezien het sterke WK, eindelijk eens de schroom van ons afgooien en wat vertrouwen durven uitstralen dat we meteen arrogant ofzo zijn heh.

    Dat afsluitend zinnetje mag toch ook gewoon ? Er komt een derby aan tegen jullie. Een beetje gezonde rivaliteit, bv. met zo’n steekje, is juist het mooie aan deze sport. Toch ?

    Van die minderheid Belgen die lachen met Nederland zijn voorbije magere jaren, distantieer ik me overigens.



    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 12:02]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 10:35
    Nederland is jaren arrogant geweest tov België. Dus nu niet janken.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1792
    zondag 14 oktober 2018 om 11:01
    Vind er niks arrogants aan. Ik vind dat mensen hier al heel snel het woord arrogant roepen. Beetje jammer
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zondag 14 oktober 2018 om 10:30
    De Belgen voelen dat Nederland eraan komt. Dat voelt voor hun niet fijn. Beetje lacherig gedaan de laatste jaren en nu moeten ze ineens serieus aan de bak. Verlies zou veel gezichtverlies betekenen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:24
    Onderschatten zullen ze NL nooit. Het is zoals wanneer NL tegen Duitsland speelt. Supergemotiveerd en nooit onderschatten. Als NL niet vanaf seconde 1 dinsdag vol aan de bak staat, gaan ze er met 4-1 af.
    Vind ik leuk
    meee +41
    zondag 14 oktober 2018 om 12:40
    ja de familie mulder zal straks wel stilletjes verdwijnen als de belgen weer op het C niveau presteren. iets waar ze ook gewoon thuishoren.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:41
    Een heel verschil met Duitsland is dat België een heel groot deel van de opgelegde kansen wel had gemaakt.
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3162
    zondag 14 oktober 2018 om 09:45
    En dat Belgie op dit moment ook een betere ploeg heeft dan Duitsland!
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18917
    zondag 14 oktober 2018 om 09:41
    Het EK gaan we wel halen maar laten we vooral niet té hard van stapel lopen...
    We zijn er nog lang niet.
    Vind ik leuk
    Basschot +2237
    zondag 14 oktober 2018 om 09:55
    Vorig wk hebben we niet gehaald ook door ongeluk. Nu zit het mee. Lijkt erop dat we nu wat talenten hebben die wel kunnen uitgroeien tot goede spelers. Een team vormen zal ook belangrijk zijn
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:48
    We zijn weer op de goede weg.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26684
    zondag 14 oktober 2018 om 09:50
    De Belgen zijn het minst positief! Oranje gaat weer de goede kant op!
    Vind ik leuk
    Basschot +2237
    zondag 14 oktober 2018 om 09:56
    Belgen genoten ervan dat Olland niet meedeed op een wk of ek.. en zij met hun gouden generatie hebben nog niets gewonnen
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26684
    zondag 14 oktober 2018 om 09:57
    De Belgen zien ook dat Nederland er weer aankomt
    Vind ik leuk
    Basschot +2237
    zondag 14 oktober 2018 om 10:02
    Idd al zal dit Belgie dit Nederland wel moeten kunnen hebben. Wie weet op volgende EK of WK zal het anders zijn.. hoe zit het eigenlijk met de Belgische generatie na deze jongens?
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1397
    zondag 14 oktober 2018 om 10:49
    Ja....daar ben ik ook benieuwd naar...
    Vind ik leuk
    Gein +431
    zondag 14 oktober 2018 om 10:17
    Over vier jaar is Nederland gewoon weer beter dan Belgie. Er komt daar op dit moment minder talent door en bijna hun hele verdedigende linie is al ouder dan dertig.
    Vind ik leuk
    Strijp +13631
    zondag 14 oktober 2018 om 09:52
    Er komt een generatie aan die gemaakt lijkt om het te gaan halen! Vele van de spelers die op de elftal foto van gisteren stonden zouden we 3 jaar geleden niet kunnen bedenken. De oudere (met alle respect) zijn gegaan en na een stroeve overgangsperiode lijken dit de nieuwe mannen te worden die het de komende 10 jaar gaan moeten doen!
    Vind ik leuk
    Basschot +2237
    zondag 14 oktober 2018 om 09:57
    Ziet er veel belovend uit. Hopelijk maken de talenten wel straks de goede keuze om naar goede clubs te gaan
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zondag 14 oktober 2018 om 10:23
    Niet te snel denken dat ze er al zijn en uitgeleerd zijn in Nederland. Daar hebben we al te veel voorbeelden van gehad.
    Vind ik leuk
    Delfie +19
    zondag 14 oktober 2018 om 09:53
    Jongens jongens.. niet allemaal denken dat het allemaal zo geweldig is /was... zo goed voetbal vond ik het niet hoor.. echt een berg balverlies!!! Maar aan de andere kant blijft het lekker om die duitsers op te rollen
    Vind ik leuk
    Alibaba +488
    zondag 14 oktober 2018 om 09:58
    Het was zeker niet geweldig, maar probeer eens te genieten van deze overwinning. Het was alweer jaren geleden!
    Vind ik leuk
    Delfie +19
    zondag 14 oktober 2018 om 11:22
    Ja natuurlijk geniet ik er van... maar sommige denken gelijk dat je wereldkampioen bent geworden... ik zie het meer als onderschatting van de duitsers... anders hadden ze sana gelijk vanaf het begin erin gegooid.. dat is een speler van wereldklasse, maar die zetten ze gewoon op de bank
    Vind ik leuk
    Alibaba +488
    zondag 14 oktober 2018 om 12:21
    Mee eens! Het zat dit keer zeker niet tegen. Wel ziet de toekomst er rooskleurig uit met al deze talenten. Het is nu aan Koeman om ze met beide beentjes op de grond te houden.

    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zondag 14 oktober 2018 om 10:45
    Maar het is al langer aan de gang. Sinds Portugal gaat het toch de goede kant op. Er zitten nog niet echt ingesleten patronen in. Maar wat wil je met zoveel debutanten. Als dit langer samen speelt.
    Vind ik leuk
    Delfie +19
    zondag 14 oktober 2018 om 11:24
    Dat geldt toch voor elk land dat als ze samen spelen dat ze beter worden?? Voordat dit echt een lekker team word, ben je 4 jaar verder
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    zondag 14 oktober 2018 om 09:54
    België is zelf een smerige counterploeg
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 09:54]
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zondag 14 oktober 2018 om 10:25
    Waarom is dat smerig?
    Mooie snelle counter is mooi om te zien. Alles uitgevoerd op hoge snelheid. Dat oeverloze tikkie breed is ook niet om aan te gluren.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    zondag 14 oktober 2018 om 10:45
    Eens, alleen België heeft zulke goede spelers hoeven niet te counteren
    Vind ik leuk
    Benniewies +964
    zondag 14 oktober 2018 om 09:58
    België? Het land van matchfixing?
    Vind ik leuk
    Kevindo +1336
    zondag 14 oktober 2018 om 09:58
    Voor het eerst sinds hele lange tijd weer eens een enorm trots gevoel overgehouden aan een wedstrijd van Nederland. Tuurlijk wordt er onder Koeman wel beter gepresteerd, maar dit is nou een zege waar je even goed op voort kan borduren.
    Vind ik leuk
    BS +1130
    zondag 14 oktober 2018 om 10:00
    De uitslag was natuurlijk geflatteerd, als je met rust met 1-3 achterstaat heb je niets te vertellen. De uitbundige stemming vind ik nogal overdreven, omdat Duitsland zeer zwak voor de dag kwam. Toch zit er in ieder geval vooruitgang in Oranje, het wordt beetje bij beetje steeds iets beter maar ze zijn er nog lang niet. Al moet je met dit elftal natuurlijk wel plaatsen voor de EK.
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zondag 14 oktober 2018 om 10:39
    3x scoren vanuit 2 serieuze kansen. Echt knap.
    Ik vind ook dat het zo goed niet was en dat het gelijk weer de andere kant op gaat, maar dit elftal heeft veel potentie.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 10:41]
    Vind ik leuk
    Haagie +14
    zondag 14 oktober 2018 om 10:57
    Nou Geflatteerd vind ik van niet , Nederland heeft ook aardig wat kansen om zeep geholpen . Dit is gewoon een knappe overwinning ! Zeker na Frankrijk uit , waar je toch resultaat had kunnen halen ,hadden ze dit nodig , dit had heel Nederland nodig ! Dit geeft vertrouwen naar de toekomst ! Kom maar op België !
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 10:04
    nog teveel terugspeelballen op de keeper
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zondag 14 oktober 2018 om 14:21
    Het mooie is als je alleen over het aantal terugspeelballen hoeft te praten gaat het goed.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1858
    zondag 14 oktober 2018 om 10:06
    Het is leuk om al die lof berichten over oranje te lezen. Dinsdag wacht Belgie en dat is andere koek. Haalt Nederland een goed resultaat in Belgie dan is dat een mooie opstap naar Frankrijk toe. Hoe heerlijk zou het zijn om die laffe Fransen een 3-0 nederlaag te geven en dan die kranten te kunnen lezen dat Nederland de huidige wereldkampioen op zijn nummer zet. Het is nu nog een ultieme droom maar wel eentje die kan uitkomen. Kom op Oranje.
    Vind ik leuk
    Mo +11701
    zondag 14 oktober 2018 om 10:07
    Het EK gaat Nederland natuurlijk met 2 vingers in de neus halen, 3 jaar geleden was gewoon een incident. 4e worden in een groep met Tsjechië Turkije Ijsland gebeurt je 1 keer en daarna niet meer.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 10:08]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21642
    zondag 14 oktober 2018 om 10:32
    Duitsland speelde gewoon slecht. Dit NL elftal kan zeker wel iets worden, genoeg kwaliteit, maar gewoon wedstrijd voor wedstrijd kijken.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 10:41
    Alleen jammer dat we eerst Hiddink, Blind en dikkie Dik als coach hebben gehad. Deze hebben de jeugd te lang buiten de selectie gelaten. Nu gelukkig wel een coach die het aan durft om jonge spelers te brengen en aan een nieuw elftal te bouwen.
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zondag 14 oktober 2018 om 14:23
    De huidige jonge kwaliteits spelers waren er toen nog niet. Er was geen alternatief 4 jaar terug. De Ligt was toen 15 bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:48
    Er waren toen ook al alternatieven maar is er is te lang door gegaan met de generatie Sneijdert, Kuijt, Robben enz
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zondag 14 oktober 2018 om 22:26
    Die hadden niet de kwaliteit van de jongelingen van nu.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 10:47
    Belgen overschatten zichzelf...buiten de Bruyne en Lukaku vind ik ze maar matig....hazard heb vd week al goed gespeeld, dus is deze wedstrijd en de volgende die hij speelt weer kut...dus komt goed ... Memphis begint echt los te komen, wijnaldum ook.....1-2 voor oranje 1x Memphis,1x Rosario
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:01
    2 ploegen die totaal niet lekker draaien, de betere heeft gewonnen zegt de eindstand. Maar even serieus, de wedstrijd tegen België zal mij persoonlijk meer zeggen ondanks dat het vriendschappelijk is
    Vind ik leuk
    Haagie +14
    zondag 14 oktober 2018 om 11:13
    dit is gewoon een knappe terechte overwinning van het Nederlands elftal ! hoe slecht Duitsland ook speelde ,laten we niet vergeten , er staan toch grote namen, in grote competities in dat Duitse elftal . De wereldkampioen van 2014 ! na 16 jaar flikken die gretige speelse brutale jonge Nederlandse welpen het toch om van ze te winnen , en ook nog met de grootse uitslag tegen de Duitsers ooit ! de gouden generatie kreeg dat niet voor elkaar ! Ik zeg chapeau ! dit geeft vertrouwen naar de toekomst !
    Vind ik leuk
    rexxo +1382
    zondag 14 oktober 2018 om 11:33
    Als er nog een paar scorende centrumspitsen doorbreken ziet de toekomst er helemaal goed uit. De echte hele grote talenten die ik ken met uitzondering van Malen zijn nog heel jong Zirkzee en Redan. Er zullen er ongetwijfeld meer zijn.
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zondag 14 oktober 2018 om 14:25
    Ja. Dat ontbreekt er nog. Een echte spits.
    Vind ik leuk
    onbemind +259
    zondag 14 oktober 2018 om 11:47
    Inderdaad, de uitslag had hoger kunnen zijn, maar de Duitsers misten
    ook veel goede kansen, het had ook 7-4 kunnen zijn !!!
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 11:48]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 12:15
    Afro Nederland wint van Duitsland goed he, eindelijk!

    Vind ik leuk
    Franciscus +145
    zondag 14 oktober 2018 om 13:28
    Heerlijk, het chagrijn een beetje achter ons gelaten. Die Fransen gaan wij thuis ook pakken. Een voorbeeld nemen aan IJsland.
    Vind ik leuk
    Reinout1 +20
    zondag 14 oktober 2018 om 13:39
    Proficiat. Mooi resultaat. Ook al is Duitsland op de dool het blijft toch een stugge ploeg. Ik kijk uit naar dinsdag. Jammer dat Van Dijk heeft afgehaakt...
    Vind ik leuk
    pinkelman +4160
    zondag 14 oktober 2018 om 14:59
    Oranje speelt op zijn PSVs. Tegenstander de gehele wedstrijd laten geloven dat ze beter zijn (en wellicht dat ook wel zijn) maar toch met de volle winst er vandoor gaan met tegen het einde als de tegenstander er nog weinig fictie in ziet, nog een goaltje bij maken waardoor het lijkt of je na afloop echt een overtuigende pot hebt gespeeld.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 15:02]
    Vind ik leuk
    Juppes046 +367
    zondag 14 oktober 2018 om 17:02
    Oh wat zou ik toch graag die arrogante Belgen eens de mond snoeren daar in Brussel! Maarja aan de andere kant liggen ze nog 3 WK finales en een EK-titel achter :)
    Vind ik leuk
    Reinout1 +20
    zondag 14 oktober 2018 om 19:41
    Een wk finale winnen is net iets indrukwekkender...
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:16
    We zijn op de goede weg, niet te vroeg juichen maar we hebben een superlichting!
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 22:44
    Bravo
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 04:02
    Het is geen vanzelfsprekendheid dat Nederland de wk haalt. De kwaliteiten zijn zeker aanwezig. E.e.a. is inherent aan de wijze waarop voetbal in Nederland zich zal richten naar de ongekende mogelijkheden van het wiskundig benaderen van sport. Met name statistische waarden in relatie tot, eventueel bijgeschaafde, spelerspotentie. Voetbal heeft op dat vlak nog een lange weg te gaan. Nederland zou op dat gebied koploper moeten zijn. Voetbal is dus aanzienlijk meer dan alleen maar goed kunnen voetballen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws