Slecht FC Twente blameert zich en verliest tweede thuiswedstrijd van seizoen

    Slecht FC Twente blameert zich en verliest tweede thuiswedstrijd van seizoen

    Gepubliceerd: zondag 14 oktober 2018 om 18:39zo 14-10-2018 om 18:39

    FC Twente heeft in de strijd om de landstitel een nieuwe klap opgelopen. In de Grolsch Veste was nummer dertien MVV verrassend met 0-1 te sterk. Het is de tweede thuisnederlaag dit seizoen voor Twente.

    In de jacht op de koppositie in de Keuken Kampioen Divisie kon Twente zich eigenlijk geen nederlaag veroorloven, maar dat de nood hoog is in Enschede was in de beginfase niet bepaald te merken. Wat Twente liet zien hield niet over, maar ook het niveau van MVV was niet om over naar huis te schrijven. De Tukkers leken in de eerste helft recht te hebben op een penalty, nadat een speler van MVV hands maakte in het strafschopgebied. Scheidsrechter Dieperink wilde er echter niet aan en liet doorspelen.

    Uit het niets kwam MVV in de tweede helft op voorsprong in Enschede. Nadat Twente via Tim Hölscher en Aitor Cantalapiedra twee kansen misten, kopte Anthony van den Hurk de bezoekers uit Limburg op voorsprong na een voorzet van Marnick Vermijl. Twente gaf vervolgens gas, maar stuitte keer op keer op de doelman van MVV.

    Het Twente-publiek scandeerde de naam van Tom Boere, die ook werd gebracht door trainer Marino Pusic. Ook Rafik Zehknini kwam erin. Kort voor de wissel schoot Jari Oosterwijk op de paal. Nadat Boere een mogelijkheid onbenut liet, werd Twente gered door Joël Drommel. De doelman pareerde een inzet knap van Asumah Abubakar. De bal leek er simpelweg niet in te mogen, want Boere miste ook zijn volgende twee kansen.

    Ook in de vijf minuten blessuretijd wist Twente niet te scoren, waardoor de ploeg weigert om in punten gelijk te komen met Sparta, Almere City en Go Ahead Eagles. De Tukkers staan op de vierde plek met zeventien punten. MVV klimt van plek dertien naar plek negen.

    Plaats een reactie

    Tjoep Cola +6121
    zondag 14 oktober 2018 om 18:40
    Mooi.
    Vind ik leuk
    Stack5 +3076
    zondag 14 oktober 2018 om 18:44
    Ik hoopte altijd wel dat Twente snel terug zal komen. Maar man die mening heb ik nu wel bijgesteld. Ik hoef die vervelende spanjaarden niet in de eredivisie. Aitor voorop. wat een kwal
    Vind ik leuk
    Henk3 +847
    zondag 14 oktober 2018 om 19:36
    Ik hoop dat dat arrogante volk nooit meer terugkeert in de ED. Hebben overal trammelant geschopt, zelfs spelers van Utrecht aangevallen. Auf wiedersehen!
    Vind ik leuk
    Degier +532
    zondag 14 oktober 2018 om 20:07
    Dwazen heb je overal. Toen de ijshockeyers van Utrecht en Rotterdam jaren geleden om de titel streden, zijn er "supporters" van FC Utrecht op af gekomen om de tribune met Rotterdammers te bestormen. Dat beviel overigens niet zo goed, omdat ook de familie, vrouwen en vriendinnen van de spelers tussen zaten. Het gevolg was dat de spelers de tribune op gingen om deze te beschermen. Die "supporters" van de FC hebben toen aardig wat rake klappen gekregen. Ook met sticks. Was niet zo'n slimme en ook een éénmalige actie 😂.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    zondag 14 oktober 2018 om 18:49
    Mvv thuis... Altijd lastig!
    Vind ik leuk
    PSV noord +1165
    zondag 14 oktober 2018 om 19:32
    Plot twist: Ze riepen boeren boeren boeren
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:07
    Volgens mij het Boere ... die op de bank zat!
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 12:07]
    Vind ik leuk
    ABAB +146
    zondag 14 oktober 2018 om 19:48
    Hopelijk degraderen ze nog een keer
    Vind ik leuk
    Echt? +3859
    maandag 15 oktober 2018 om 06:55
    Dat kan dit seizoen niet
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1434
    zondag 14 oktober 2018 om 18:44
    Even een paar seizoenen nederigheid in de KKD, en dan gewoon als provincieclub weer in de ED terug.
    Vind ik leuk
    HansVites +5229
    zondag 14 oktober 2018 om 18:45
    FC Twente heeft in de strijd om de landstitel huh ?
    Wat een zaadwedstrijd was het ook die worden geen kampioen, thuis van TOP en MVV verliezen dan nog denken dat je een kans maakt.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:45
    Hahahaha
    Vind ik leuk
    NvC +5119
    zondag 14 oktober 2018 om 18:46
    Dit is echt slecht van Twente. Maar zo wordt het nog spannender in de KKD.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2236
    zondag 14 oktober 2018 om 18:46
    Bij gebrek aan voetbal op zondag deze pot maar is gekeken... Maar wat was dit slecht echt.. Ben er van geschrokken vooral het niveau van twente
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 18:47]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 21:26
    Klopt, ging er vanmiddag eens goed voor zitten. Wat een vreemdelingenlegioen stond er op het veld. Geef dan de jeugd uit de regio maar een kans.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2236
    zondag 14 oktober 2018 om 21:27
    Mee eens ik dacht ook kan wel een mooi potje worden... Maar viel echt tegen helaas
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2044
    zondag 14 oktober 2018 om 18:46
    Circus Keuken Kampioen dendert verder, zo onvoorspelbaar. Twente moet oppassen dat het niet teveel punten inlevert want anders haken ze af voor het kampioenschap.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 18:47]
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2589
    zondag 14 oktober 2018 om 18:51
    open deur, als je teveel punten inlevert haak je af in de strijd om het kampioenschap...

    daarnaast moet de bal vaker in het doel van de tegenstander dan in je eigen doel belanden om te winnen.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2044
    zondag 14 oktober 2018 om 18:52
    Doel meer erop dat het niet erg is een misstap te maken omdat dat nogal vaak gebeurd in de Eerste Divisie. Maar moet niet te vaak gebeuren anders zak je zo weg in dat moeras. Is een open deur maar wel waar. Als je tegen de kleintjes de punten pakt wordt je kampioen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 18:53]
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2589
    zondag 14 oktober 2018 om 18:57
    dit seizoen niet denk ik, je wordt kampioen tegen de kleintjes is een uitspraak die vooral gebaseerd is op het feit dat je gemiddeld meer punten verspeelt tegen niet concurrenten dan tegen echte concurrenten in de strijd om de titel, ik denk dat er dit seizoen genoeg clubs zijn die aanspraak durven te maken op de titel...
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2044
    zondag 14 oktober 2018 om 19:00
    Ja ik snap je. Ik denk dat het tussen Sparta, Go Ahead en Twente gaat. Misschien dat Almere kan verrassen maar Cambuur en Roda bijvoorbeeld vind ik te zwak.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 19:00]
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    zondag 14 oktober 2018 om 19:01
    Nee dit klopt niet. Dit jaar wordt niet de club kampioen die tegen de kleintjes wint maar de ploeg die het beste presteert tegen de grote clubs;
    Bovendien MVV en Top Oss de ploegen waar Twente thuis van verloor zijn niet echt kleintjes, MVV staat 9e en Top 6e dat zijn twee play-offs plaatsen
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 19:05]
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2044
    zondag 14 oktober 2018 om 19:06
    Ik snap je hoor,zeker dit seizoen is de concurrentie groot maar zeker tegen de kleine clubs kan je het verschil maken. Plus de jong clubs ook. Go Ahead verloor al bij Jong AZ bijvoorbeeld en op maandag naar Jong PSV of Ajax is ook treurigheid ten top. Sparta heeft daar ook vaak punten laten liggen en juist tegen de sterke teams gewonnen.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    zondag 14 oktober 2018 om 19:13
    Als ik het elftal van Twente zie, staat er niks bijzonders in het veld, zo speelde Jari Oostenrijk vandaag in de spits dat is wat anders als Veldwijk of Sapinnen.
    Vind ik leuk
    NvC +5119
    zondag 14 oktober 2018 om 19:55
    Ik denk dat je pas kan zeggen wie afhaakt rond de winterstop. Zoals je zeg het is zo onvoorspelbaar deze competitie. Jong teams gaan weer van invloed zijn, teams gaan off-days hebben en over het algemeen zijn er veel middenmotor clubs die aardig kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    zondag 14 oktober 2018 om 20:17
    Precies dat duurt nog even en het kan zijn dat er in de winterstop nog spelers gehaald worden.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    zondag 14 oktober 2018 om 18:49
    Toch nog goed nieuws uit Limburg!
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +438
    zondag 14 oktober 2018 om 18:53
    Eigenlijk goed nieuws uit Twente voor Limburg.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:53
    Komt goed met Twente hoort ook terug te keren .
    Ook voor de aanhang die zijn er altijd .
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17002
    zondag 14 oktober 2018 om 19:02
    Behalve aan het eind van de wedstrijd, wat een vroegtijdige exodus weer vandaag.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9541
    zondag 14 oktober 2018 om 18:53
    Mooi zeg us MVV ke
    Vind ik leuk
    mcmodd +24185
    zondag 14 oktober 2018 om 18:54
    Strijd om de landstitel? Ik ben direct gestopt. VP, boven de keukendeurcompetitie hebben we nog een eredivisie.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6731
    zondag 14 oktober 2018 om 18:58
    Kansloos vreemdelingen legioen daar

    Laat maar lekker afzakken in de Keuken Kampioen divisie
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +310
    zondag 14 oktober 2018 om 19:10
    Aaaaaah, heerlijk dit!
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5561
    zondag 14 oktober 2018 om 19:16
    Prima afsluiting van de voetbalzondag
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6124
    zondag 14 oktober 2018 om 19:17
    Na 50 min. afgehaakt wegen zeer slecht voetbal waar blijkbaar de minst slechte heeft gewonnen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 19:31
    Er rolde een bal over het veld ... maar of dat dan ook betekent dat er gevoetbald werd ...
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 19:21
    Heeft me weer 9 euro inleg gekost
    Vind ik leuk
    Echt? +3859
    zondag 14 oktober 2018 om 19:34
    Dat is dan eigen schuld dikke bult
    Vind ik leuk
    Busk +1419
    zondag 14 oktober 2018 om 19:26
    Gedenkwaardig weekend voor het Nederlandse voetbal.
    Twee keer een Duitse tegenstander verslagen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 19:28
    Dit was een Belgie-Duitsland.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 19:28
    Ted van Leeuwen heeft prima aankopen gedaan.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33846
    zondag 14 oktober 2018 om 19:32
    Karma 😎
    Vind ik leuk
    Echt? +3859
    zondag 14 oktober 2018 om 19:33
    MVV bedankt👍
    Vind ik leuk
    Lubje +742
    zondag 14 oktober 2018 om 19:42
    Wat slecht, echt dramatisch! En een opstelling, die helemaal niemand begrijpt.
    Vind ik leuk
    Degier +532
    zondag 14 oktober 2018 om 19:46
    Zonde, want ondanks dat ze de meeste toeschouwers hebben, zitten de tribunes toch angstvallig leeg.
    In de Eredivisie zouden ze iedere week wel vol zitten denk ik. Voetballend ook teleurstellend overigens.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17991
    zondag 14 oktober 2018 om 19:50
    "FC Twente heeft in de strijd om de landstitel een nieuwe klap opgelopen".


    Volgens mij kan je in de KKD geen landskampioen worden VP ;-)
    Vind ik leuk
    ABAB +146
    zondag 14 oktober 2018 om 19:51
    Landstitel?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6124
    maandag 15 oktober 2018 om 00:07
    Promoveren dan. Ik zit al te denken aan Spakenburg-Twente.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1621
    zondag 14 oktober 2018 om 19:53
    Ach je kan wel eens een blauwtje lopen in de KKD.
    Hopelijk zijn ze volgens seizoen weer v d partij op het hoogste niveau
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:02
    Ik hoop het ook. Roda erbij.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 23:35
    Hopelijk niet. De Kut club van List en Bedrog!!!
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:02
    "...de strijd om de landstitel..."

    Ai ai ai.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:02
    Zonder al die penalties stond Twente nu 12e. Man ze hebben gewoon echt geen goed team maar het is wat verbloemt daar gratis penalties. En die Boere... die kan niet voetballen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 20:04]
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    zondag 14 oktober 2018 om 20:04
    Tekst gelezen?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:07
    Ja hoor maar ik heb de wedstrijd ook gezien. Deed me pijn aan de ogen.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    zondag 14 oktober 2018 om 20:03
    Het ontbreekt mijn cluppie aan creativiteit... een speler die enigzins nog iets brengt is Smith de welshmen en niet toevallig dat we net de 2 interlandperiodes verliezen. Gemis brama is ook balen. Dat heeft even wat ruis op de lijn veroorzaakt. 1e competitiehelft met hangen en wurgen bijblijven... en in de winter 2 gerichte aankopen en vuckic en assaidi aan boord en dan geen wedstrijd meer verprutsen
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:06
    Man, je cluppie kan er geen bal van. Meer geluk dan kennis tot nu toe en dan kom je een keer tekort. Lastig winnen zonder penalties.... veel plezier nog met dit vreemdelingen legioen.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    maandag 15 oktober 2018 om 09:42
    Vorig jaar hadden we spelers van de nederlandse velden als slagveer tighadouni lam holla noem ze maar op... die waren niet vooruit te branden en waren te beroerd door het vuur te gaan. We kijken in enschede liever naar buitenlanders die paar keer de bietenbrug op gaan maar wel er voor gaan dan dat van vorig seizoen. Er is nog veel werk aan de winkel maar heb er wel vertrouwen in zolang we nog op 3 punten achterstand staan. Twente wil in winterstop nog toeslaan en met assaidi en vuckic dan aan boord is er van alles mogelijk
    Vind ik leuk
    Argentario +492
    zondag 14 oktober 2018 om 20:10
    Komende 5 tot 10 jaar gee eredivisie voor jouw clubje kerel , er zijn 10 andere die het meer verdienen en beter spelen als dat hopeloze stelletje bij elkaar
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    maandag 15 oktober 2018 om 09:43
    Wie verdienen het dan? :)

    Eredivisie is ja toch al een 2e keuken kampioen competitie kunnen er nog wel wat meer bij hè :)
    Vind ik leuk
    Argentario +492
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:05
    Op t moment Gae, Almere city , Sparta , Emmen , Excelsior , ADO , graafschap , Roda, VVV , fortuna, den Bosch
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    zondag 21 oktober 2018 om 12:44
    Echte aanwinsten.. kan je me uitleggen waarom twente dan wel alle kijkcijfersrecords breekt en uitvakken al jaren uitverkocht zijn (van twentefans) en waarom ze dan geen aanwinst zouden zijn voor de Mickey mouse competitie?

    Het wordt alleen maar dramatischer de eredivisie. Psv en Ajax hebben leuke teams en dan Feyenoord als enige subtopper en dan een heeeeeele lange saaie middenmoot
    Vind ik leuk
    Argentario +492
    zondag 21 oktober 2018 om 16:37
    Kijk je nog naar de mickey mouse divisie een beetje of ben je Te druk in de keuken Heracles En VVV die spelen dit jaar weer heel goed trouwens Heracles staat 4 en speelt aantrekkelijkst van alle dus die top 3 van jou is waarschijnlijk van 2 jaar geleden. Toen Feyenoord kampioen werd..
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    maandag 22 oktober 2018 om 19:27
    Heracles en vvv.... dankzij hun valsspeelvelden... en wat bedoel je met mijn top 3? Dat klopt toch gewoon Ajax psv Feyenoord... en dan is er niets meer.... 1 lange middenmoot....
    Vind ik leuk
    Argentario +492
    woensdag 24 oktober 2018 om 19:49
    Laten we het nu niet over valsspelen hebben ..mr,Twente
    Vals speel velden ... hahaha
    [Reactie gewijzigd op woensdag 24 oktober 2018 om 19:50]
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    zaterdag 27 oktober 2018 om 10:01
    Neem dat nou maar van de profcoach winnaar 2016-2017 aan
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4202
    zondag 14 oktober 2018 om 20:19
    Was het niet makkelijker geweest om voor de competitie wat gerichte aankopen te doen ipv een ik met 2e rangs buitenlanders open te trekken? Ik vind namelijk helemaal niet dat v leeuwen goed werk heeft verricht.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    maandag 15 oktober 2018 om 09:39
    Ik snap dat je dat als buitenstaander op dit moment zegt. Als groot twentefan en als iemand die het dagelijks volgt kon twente ten tijde van de zomerstop helemaal niets of transfergebied. Bestuur was vertrokken. Eerst moest er een leegloop zijn. Financieel man velderman wou eerst financiële dossiers afgerond hebben en zekerheid hebben van de twentse investeerders etc. Ondertussen voerden mensen van rvc onderhoudende gesprekken met spelers als bel hasani en v eijden etc maar doordat er financieel niets kom waren als die spelers uiteindelijk naar elders vertrokken en toen pas kwam v leeuwen aan boord
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:08
    Te verwachten als je al die grootheidswaanzinwoorden van van Leeuwen bij elke nieuwe speler al hoorde. Er is niets geleerd. Even denken met tal van nieuwe spelers, en dan ook nog eens uit het buitenland, wel even snel de titel binnen te halen. Psychologisch gezien kan het niet duidelijker geweest zijn dan dat deze situatie totaal geen zekerheid zou bieden, maar nogmaals, er wordt veel groter gedacht dan de realiteit aan geeft. Waarom die statusideeen en zelfs na al die ellende. Sterker nog, men zit er nog middenin. Waarom niet gewoon je plaats weten en trachten op langere termijn te groeien? En dan elk jaar n beetje. Dat 1 persoon dag heeft is vrij natuurlijk, maar werkelijk elk persoon rondom Twente heeft dit. Lijkt wel een epidemie dat dit heeft uit weten te breiden, alhoewel het gelukkig in Enschede is gebleven.

    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    maandag 15 oktober 2018 om 09:44
    Snelle conclusie na 9 potjes
    Vind ik leuk
    Herr Fristi +1283
    zondag 14 oktober 2018 om 20:26
    Pijnlijk onderuit? Nee, pijnlijk is het wanneer je als club met de 4e of 5e begroting van het land direct degradeert, naar een competitie genaamd de Keuken Kampioen Divisie.
    Ik kan niets ergers bedenken...
    Vind ik leuk
    Het Brein +4343
    zondag 14 oktober 2018 om 20:47
    Asumah Abubakar: deze speler speelt binnen twee jaar bij Porto of Benfica..
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +310
    zondag 14 oktober 2018 om 21:34
    Je moet niet gaan overdrijven hé. Heeft het in de ED nou niet echt waar gemaakt. Laat het hem daar maar eerst eens waarmaken!
    Vind ik leuk
    Het Brein +4343
    maandag 15 oktober 2018 om 00:24
    Was geblesseerd, had Willem II moeten behouden..
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +310
    maandag 15 oktober 2018 om 11:30
    Heeft 16 potjes gespeeld, helaas alleen geen potjes gebroken tijdens die wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Motley +111
    zondag 14 oktober 2018 om 21:03
    Hoezo blameert twente zich. Ook mvv kan voetballen hoor. Daarom juist vind ik het zo mooi dat mvv gewonnen heeft. Twente is echt geen topclub hoor en eerlijk gezegd denk ik dat ze blij mogen zijn dat er nog een fc twente bestaat.
    Vind ik leuk
    Bocajuun +554
    zondag 14 oktober 2018 om 21:20
    Twente dood
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 21:30
    Waarom is Twente opeens slecht als ze van MVV verliezen?
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +310
    zondag 14 oktober 2018 om 21:57
    Serieus?!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6124
    maandag 15 oktober 2018 om 00:09
    Dan heb jij de wedstrijd niet gezien. Ik vond het al heel wat dat de Twente supporters de moeite namen om de 2e helft te zien.
    Vind ik leuk
    Motley +111
    maandag 15 oktober 2018 om 13:56
    Dat is wat ik bedoel. Er wordt net gedaan of mvv niet kan voetballen .schandalig zoiets . Hulde aan os mvv ke. Die sjenge kenne auch good speule .
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9261
    zondag 14 oktober 2018 om 22:15
    Van de Hurk, van de Hurk, van de Hurk
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    maandag 15 oktober 2018 om 09:46
    Hadden jullie zelf prima kunnen gebruiken hè nu je spits geschorst is haha
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9261
    maandag 15 oktober 2018 om 11:04
    Ik had hem er heel graag bijgehouden voor de breedte van de selectie, helaas dachten ze er in de staf anders over.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1774
    zondag 14 oktober 2018 om 23:32
    Stadion maar eens afbreken en huizen gaan bouwen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 23:33
    Ik hoop dat dat die Kut club van list en bedrog nooit meer terug komt!!!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6124
    maandag 15 oktober 2018 om 00:10
    Ach ik heb geen haat tegen Twente maar geniet wel dat die gifbeker nog lang niet leeg is.
    Vind ik leuk
    VLUUPIK +201
    maandag 15 oktober 2018 om 02:09
    Lekker man! Sjengeeee!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws